פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
לידה עוקבת
האם זה נכון מבחינה חוקית? והאם יש פיתרון כלשהו ?
דמי לידה
את אכן לא זכאי על פי תנאי הזכאות של ביטוח לאומי.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הוצאת דיבה?
תודה
פורום לא נכון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב שכר אחרון
אישתי פוטרה ב 13/9/21 (ערב יום כיפור), החלה לעבוד ב 22/8/21, כיצד מחשבים את שכר 13 הימים האחרונים כאשר היא חתומה על הסכם עבודה אישי (משרת אמון) והינה עובדת חודשית (לא שעתי יומי) שכרה 14,000 ש"ח
תודה רבה
חישוב שכר אחרון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש מקום לתביעה או לא
קודם כל חשוב לציין שהוא גרר אותי עד החגים וממש ביום חג שלח לי מכתב פיטורים אומנם עשה שימוע ואחרי איזה יומים שלח מכתב בלי להגיד כלום וגם בעבודה הזאת לא נתנו תנאים בסיסים של לתת מים לעובד וגם חוויתי מלא השפלות מהבוס ומהשאר העובדים ורציתי לשאול האם חוקי או לא לעשות את מה שעשה.
האם המעסיק נהג על פי חוק
למעסיק מותר לפטר עובד גם בערב חג (לא יפה אבל מותר). לאחר השימוע שולחים מכתב ואל חייבים להסביר שום דבר.
לגבי ההשפלות אין לי מספיק ידע כדי להחליט אם מדובר בהתעמרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חשד לעבירות שביצע המעסיק
לאחרונה פוטרתי מעבודתי.
יש לי כמה שאלות.
1. יש בידי הקלטה של השימוע שבה המעסיק מודה בצורה ברורה שהעסיק אותי יותר מ-12 שעות ביום (כולל שעות נוספות), אותן עבדתי כדי לעמוד ביעדים שהציב לי המנהל הישיר. בהקלטה הוא אומר שהוא היה מודע לכך אך לא מנע זאת. הבעיה היא שאין דוחות נוכחות שמוכיחים זאת מאחר ומעולם לא ניתן לי כרטיס להחתמת נוכחות כמו שניתן לכל שאר העובדים.
האם ההקלטה לבדה היא ראיה מספיקה כדי לתבוע?
2. הזמן שעבר בין השימוע להחלטה על הפיטורין הוא 16 ימים קלנדריים, בהם חוויתי אי ודאות, לחץ וחרדה. אציין שאני מטופל בכדורים פסיכיאטריים נגד דיכאון והפרעה טורדנית כפייתית. האם ניתן לתבוע על עוגמת נפש או נזק נפשי?
* אציין שבשימוע הובטח לי שלא ישאירו אותי באי ודאות וההחלטה תתקבל במהירות ושוב, הכל מוקלט.
3. שני תלושי השכר האחרונים נשלחו לתיבת המייל של העבודה אך אין לי כבר גישה אליה מאחר ופוטרתי. האם זה נחשב שלא קיבלתי תלושי שכר מהמעסיק מה שמהווה עבירה פלילית?
4.בתקנות השכר נקבע כי מעסיק חייב להחתים את העובד על טופס מיוחד כדי לשלוח לו תלושי שכר בצורה אלקטרונית. מעולם לא החתימו אותי על הטופס הזה וכל תלושי השכר נשלחו כקובץ PDF למייל של העבודה. האם ניתן להוסיף סעיף זה לתביעה?
תודה על העזרה.
התנהלות מעסיק
שלום רב,
לגבי העסקה מעל 12 שעות - לא תקין. חובת המעסיק לעקוב אחרי שעות העבודה של עובד ולא להפך ולכן זו לא בעייתך שאין דוחות ההפך הוא הנכון זו בעיה של המעסיק.
לגבי הזמן שעבר מאז השימוע עד ההחלטה - זכותו של מעסיק לשקול בכובד ראש בטרם החלטה על פיטורים ולכן זה לא מהווה עילה לתביעה.
לגבי התלושים - נהוג במקומות רבים לשלוח תלוש במייל. תבקש את התלושים מהמעסיק ותסביר שלא קיבלת אותם.
בהצלחה.
לגבי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוטרתי ולא עשו לי גמר חשבון
פוטרתי בתאריך 31/8
למרות בקשות חוזרות ונישנות לא עשו לי גמר חשבון ולכן אינני יכולה לחתום אבטלה.
חסמו אותי כעובדת כך שאינני יכולה להחתים כרטיס עד שיעשו לי גמר חשבון.
האם הדבר חוקי?
גמר חשבון ותשלום זכויות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה לקרן פנסייה
אני רוצה לדעת האם בשנים 1984-1987 הייתה חובה על מעסיק להפריש כספים לקרן פנסיה כל שהיא תודה.
הפרשות לפנסיה
צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק פורסם ב-01.01.2008 והוא חל על כלל העובדים השכירים במשק פרט לעובדים שחל עליהם הסכם מיטיב לפנסיה - הסכם קיבוצי כללי (ענפי), הסכם קיבוצי מיוחד, הסכם אישי, צו הרחבה או פנסיה תקציבית (ע"י המעסיק או ע"י קופת גמל כשלם).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נידבקתי בקורונה בעבודה
הדבקות בקורונה
שרון שלום,
לא ברור לי מה את שואלת בעצם? אשמח שתחדדי לי מה את שואלת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר כספי להורים בגין שביתה במעון יום
אנא פני לפורום המתאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מניעת קידום בעבודה בעקבות מצב אישי ודתי
עבדתי לפני כשנה וחצי בחברה חיצונית וביקשתי לעבור להיות עובדת חברה
נמסר לי שאני לא יכולה לעבור להיות עובדת חברה מכיון שאני רווקה ואני יכולה לנסות לשאול את הרב של המקום אם מאשר לעבור
בשיחה מול רב המקום נמסר לי שאני לא יכולה ואחרי שאני יתחתן נוכל לבדוק זאת שוב ע"י שיחות עם הבעל....
אני יודעת שזה לא חוקי בעליל
מסרתי זאת למנהלים בחברה והם רבו עם חברת ההשמה על זה שאני יכולה לתבוע גם אותם, חברת ההשמה השתכנעה להעביר אותי ועברתי להיות עובדת חברה
האם יש עילה לתביעה?
מניעת קבלה לעבודה על רקע אישי ודתי
ראשית, כל כבוד על התעקשותך.
ולשאלתך - ככל שהעוולה תוקנה - אני בספק אם קיימת עילה ואם כן - האם כדאי לתבוע.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה לקרן פנסיה
בשנים 1984-1987 אישתי עבדה בשני מקומות עבודה. האם היה אז חוק שמחייב את המעסיק להפריש כספים לקרן פנסיה עבור העובד?
הפרשה לקרן פנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
7 ימי עבודה ברצף
ידוע לי שאסור לעבוד 7 ימים באותו שבוע וצריכה להינתן מנוחה בת 36 שעות.
אך מה בנוגע לעובד שעבד מעל 7 ימים ברצף שאינם באותו שבוע ? לצורך העניין, עובד X עבד ביום א' ונח ביום ב'- האם יוכל לעבוד מעל 7 ימים ברצף החל מיום ג', כל עוד יקבל בשבוע שלאחר מכן יום מנוחה ?
עבודה רציפה
החוק מגדיר היטב מה הוא שבע עבודה ומה הוא יום המנוחה . פרט למקרים /לעבודות שמוחרגות מהחוק כגון בעבודות שיטור/ביה"ד וכו'...לגיבהן יש היתר מיוחד.
עובד שעובד במנוחה שבועות צריך לקבל שעות נוספות לפי 150%. בכל מקרה יש לבדוק היטב מהן שעות העבודה שלך ושאתה מקבל שכר כדין.
ככל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניתוק יחסי עובד מעביד בתקופת ההודעה המוקדמת
אני הודעתי למקום העבודה על רצוני לעזוב ע"י מכתב פיטורים.
בחוזה ביננו נחתם על הודעה מוקדמת בת חודשיים.
המעביד דרש שנסיים את היחסים לפני תקופת החדשים בטענה שהוא שיכול חד צדדית להקטין את תקופת ההודעה לחודש ולא להמשיך לשלם שכר לכל התקופה של החודשיים. האם חוקי?
הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערב חג סוגרים המערכת
או לחייב אותם בניצול חופש
יום חופש
הי,
ראשית יש לבדוק האם בדרך כלל המערת סגורה בערבי חג.
ככל שהמעסיק מבקש לסגור את המערכת - הוא בהחלט יכול לעשות זאת , להוציא לחופשה מרוכזת, ולשלם לעובד יום חופש במקום. כמובן כי יש לבדוק כי לעובד יש צבירה של יום חופש ולא להכניס אותו למינוס של ימי חופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת בדיקה או חיסון
האם זה חוקי? אין כאן פגיעה בזכויות? מה אפשר לעשות במצב כזה?
הצגת בדיה שלילית בעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרה מלאה
מששרה מלאה
אנא הסבירי לי מה זה שעת תקן? ככל שאת עובדת משרה מלאה את בהחלט צריכה לעבוד עד 42 שעות בשבוע. החלוקה יכולה להיות יצירתית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי התחשבות באילוצים במשמרות
שלום,
בן זוגי עובד בתור מאבטח במשמרות
העבודה נחשבת למשרה מלאה והוא מחוייב לתת מינימום 4 משמרות בשבוע (8 שעות משמרת) בפועל דורשים ממנו 5 משמרות ארוכות (12 שעות למשמרת).
עד לא מזמן היה להם אופצייה לשלוח אילוצים (כלומר משמרות שהם מעדיפים לא לעבוד )
לאחרונה יצאה החלטה מהמנהלים שאין יותר התחשבות באילוצים והם משבצים אותם לפי איך שהם רואים לנכון .
האם יש כאן עבירה על דיני עבודה?
אשמח מאוד לדעת
תודה!
שעות עבודה
ככל שהעבודה במשמרות מבחינת כמות השעות אינה עוברת את המותר ע"פ צו ההרחבה וככל שמשולם לעובד שכר ושעות הנוספת כדין - אין כאן עבירה כלשהי. בכל מקרה יש לבדוק את כמות השעות היומית/שבועיות שהוא עובד בצורה מדוייקת כדי להשיב לך באופן מדוייק.
וכן לדעתי אין כל חובה על המעיק להתחייב לבקשות העובד - באופן כללי ולא רק לגבי העבודה בענף האבטחה .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה
אנא פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעמרות + פיטורים שלא כדין
אז אם ראיתי את המייל הזה שלהם שאני מפוטר והם לא מעוניינים לחדש לי את החוזה אז יש טעם לחכות לשימוע?
עם עושים שימוע רק כדי לסמן וי על ההליך המשפטי החוקי לפיטורים למרות שרשום בפירוש שאני מבחינתם כבר מפוטר רק הם מתייעצים איך לצמצם נזקים??
איפה אני עומד פה בכלל? כי אני מגיע יום ראשון לעבודה כרגיל...(למרות שאני יודע שפוטרתי ושהם רק מחפשים דרך לעשות את זה חוקית מבחינתם)
תודה :)
התעמרות ופיטורים שלא כדין
שלום שלומי,
המקרה שלך מורכב מידי מכדי לייעץ לך בפורום.
באופן כללי אם אכן הוחלט על פיטוריך טרם ביצוע שימוע מדובר בהליך לא תקין של פיטורים.
לגבי ההתעמרות יש לבחון את הדברים לעומקם ולהחליט אם אכן מדובר בהתעמרות ואם ניתן יהיה להוכיחה בהליך משפטי.
ממליצה לך לפנות לעו"ד שייעץ לך מה לעשות וילווה אותך בתהליך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדות בשכר
מבנה תלוש שכר וחישובים
הי ג.
ממליצה לך לפנות לרו"ח שיעבור אתך על תלושי השכר ויוודא שהכל משולם לך כנדרש.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
וויתור על שימוע
היי. במידה ואני מוותרת על שימוע, האם פירוש הדבר שהתפטרתי או שהסכמתי לפיטורים ולכן לא יגיעו לי פיצויים ולא אוכל לבקש במיידי דמי אבטלה?
וויתור על שימוע
הי נועה,
אני תמיד מייעצת לעובדים שכן ילכו לשימוע ויגידו את מה שעל ליבם אולם אם את בוחרת לא להתייצב לשימוע את בעצם מאפשרת למעסיק לקבל החלטה בעניינך מבלי ששמע אותך.
שלילת פיצויים אינה תוצר של אי התייצבות של עובד לשימוע ומעסיק יכול להגיש תביעה לבית הדין לשלילת פיצויים רק בנסיבות מסויימות כגון גניבה מהמעסיק וכו.
אין לי מספיק מידע מדוע את מועמדת לשימוע לפני פיטורים ועל כן אני לא יכולה להגיד לך אם מדובר בסיבות שמצדיקות שלילה של פיצויים.
אם המעסיק יחליט לפטר אותך ובהנחה שלא ביצעת גניבה או כל עבירה אחרת שמאפשרת שלילה של פיצויים תהיי זכאית לפיצויים מלאים.
מבחינת אבטלה אין מניעה ואין כל קשר להתייצבותך או אי התייצבותך בשימוע.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לאחר פיטורים
שמותר לו להחזיר אותי רק אחרי 3 חודשים, האם זה נכון?
פיצויי פיטורים וותק לאחר החזרה לעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעות במשכורת
אני בן 15 ועובד כחוק.
לאחרונה אני שם לב למספר טעויות במשכורות שקיבלתי (משמרות שלא רשומות בדו"ח שעות).
כמובן שעדכנתי את המנהל שלי והראיתי לו את השעות שכתבתי, הכסף הוחזר אחרי חודש.
האם אני יכול לדרוש פיצוי? כי זה לא פעם ראשונה שנעלמים לי יותר מ-500 שקלים בחודש
תודה רבה מראש! :)
הלנת שכר שחוזרת על עצמה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק לא משחרר פיצויים לאחר שעזבתי את העבודה
איזה טפסים עליי לבקש מהמעסיק בזמן שאני עוזב (התפטרתי) מהעבודה?
התפטרתי ממקום העבודה שלי לפני חודש וקיבלתי מהמעסיק רק טופס אחד של סיום עבודה.
לא קבלתי ממנו טופס על שחרור כספי פיצויים לא קיבלתי טופס על אי התנגדות שחרור של כספי קרן השתלמות.
הוא גם לא השלים לי פיצויים מ6 אחוז ל8.33.
תודה על העזרה.
סיום יחסי עבודה
בוקר טוב
על המעסיק לתת בידך מכתב הודעה על סיום יחסי עבודה.
מכתב שחרור והעברת הקופות על שמך לקרן הפנסיה.
טופס 161.
גמר חשבון. ככל שהו אלא עשה כן - מציעה לך לפנות אליו בכתב וככל שקיימת התעלמות מצידו - אז בהחלט ניתן לעשות זאת באמצעות עורך דין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראיון עבודה – עדיין אין תשובה
ביום 26/7 חברת השמה שלחה אותי לראיון בחברה, לאחר הראיון נשלחתי לעשות מבחני מיון בחברת פילטיסט שכלל יום ארוך של מבחנים ואחר כך ראיון עם פסיכולוגית. עברו חודשיים ועדיין אין תשובה.
אני חושב שמי שהשקיע כל כך הרבה בתהליך גיוס זכותו לקבל תשובה לגבי הסטטוס של המועמדות שלו לתפקיד.
מה החוק אומר על כך ? האם יש לי זכויות כלשהן ?
תודה.
הודעה למועמד לעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אין תשובה
למה שלא תפנה למעסיק כדי לברר את התשובה. בדרך כלל מנהל משאבי אנוש עונה על שאלות כאלה




