פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

סיום חל"ת – בקשת המעסיק לחתום על הפסקת עבודה

יואב קגן 12/12/21
שלום רב,

אני עובד משנת 2015 בחברה המספקת שירותי חוגים לילדים ובני נוער. מידי שנה אני עובד בין החודשים אוקטובר ליוני העוקב ואז מתחיל שוב באוקטובר (לא מפוטר מידי שנה). במרץ 2020 (באמצע השנה) הוצאתי לחל"ת מטעם המעסיק בעקבות הקורונה כי לא היה ניתן לקיים מסגרת לימודית. לא קיבלתי פיצוי מהמעסיק על הפסקת ההתקשרות באמצע השנה והשתכרותי נפגעה כי רק כמחצית השכר חזר אלי באמצעות דמי אבטלה.

גם באוקטובר 2020 לא נפתחה פעילות עקב הקורונה ונותרתי בחל"ת.

באוקטובר 2021 , בשלהי הקורונה החוגים שלי לא נפתחו כי המעסיק טען שלא מעונין לפתוח אותם והציע לי חוגים חלופיים בנושאים אחרים, דבר שהצריך ממני להשקיע זמן רב בלבנות את תוכניות החוגים החדשים. לכך סירבתי ואמרתי למעסיק שאשמח שנפתח את החוגים שלי שוב כשיתאפשר הדבר.

לפני כשבוע המעסיק פנה אלי ואמר לי שאני לא עובד בחברה כמעט שנתיים ולכן דורש שאחתום על טופס בו אני מבקש הפסקת עבודה (התפטרות) והוא ישמח לקלוט אותי אם יתאפשר לו באוקטובר 2022.

אני לא מוכן להתפטר כי אז אני מאבד את פיצויי הפיטורים שלי (2015-2020). כיצד עלי לנהוג ? מה האפשרויות שלי מול המעסיק ?

פיטורים הלכה למעשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/12/21

ככל שהמעסיק הוא זה שהפסיק את עבודתך ולא קיבל אותך שוב לשורותיו מדובר בפיטורים לכל דבר וענין. לכן כתוב לו מכתב כי לאור הפסקת עבודתך וסגירת החוגים הינך רואה בו כמי שפיטר אותך ולכן הינך מבקש מכתב הפסקת עבודה ועריכת גמר חשבון. 

 יכול להיות שהוא לא יעתר- ואז מכתב מעוה"ד יכול לעזור אבל אנא ממך לא לעשות שוב דבר אחר שכן אתה עלול לעשות נזק לעצמך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנכלות המעסיק לכאורה

אברהם שמואל סהר 08/12/21
מצאתי למתאים להודות לעו"ד נטלי אבני.על מענה לשאלתי בנושא . עו"ד אבני הסבה את תשומת ליבי...
לעיקרון שמירה על שמי הטוב.זה היה עיקר
המתווה שלי בהתגוננות מולו.לדעתי היום
גם שהעניין טרם הסתיים , המעסיק
פעל בהתאם לבקשתי,ושיפר את תנאי העבודה שלי.לא דבר מובן מאליו,הואיל
והודעתי לו בכתב,שאני מקבל רק חלק
מהחלטותיו,ושוקל לתבוע אותו,על החלק
בו אייני מסכים לו.

תודה רבה שמחה שעזרתי

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איום בפיטורין

אנונימית 07/12/21
היי, אני עובדת בתור פקידה במשרד. העבודה שלי היא ברובה מול המחשב. היום הייתה לי שיחה עם הבוסית שלי. היא רמזה לי בעקיפין שאני לא מריחה טוב , ושבמידה והנושא לא ישתפר כנראה שאני אאבד את עבודתי. האם במידה ומפטרים אותי על סמך זה, הפיטורים הם לגיטימיים? זו לא אפליה מצד המעסיק/ה? הריח שלי לא מהווה כלום על התפקוד שלי בעבודתי ועל הביצועים שלי. ברור לי שמעסיק יכול לבחור להעסיק את מי שנאה לו להעסיק, וכמובן אני אעשה מה שאני יכולה מצדי כדי לשפר את המצב ושיהיה לכולם במשרד נעים, רוצה לדעת אם מבחינת החוק אם זה לגיטימי פיטורין על סמך משהו פיזיולוגי כמו ריח.

פיטורים שלא כדין

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

נשמע ממש לא תקין.

אם אכן תפוטרי אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי.

כמו כן ממליצה לתעד כל דבר מעכשיו ואילך.

בהצלחה.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום על עבודה ביום בחירות

אייל 06/12/21
שלום עבדתי במטה של תקווה חדשה (גדעון סהר וחבריו) ביום הבחירות, מי שהיה אחראי על האזור מתנער מתשלום גם שעברו כמה חודשים טובים מאז הבחירות. האם אפשר לתבוע את המפלגה? לקבל תשלום על אותו היום. או שזה קבלן משנה.

עבודה במטה בחירות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/12/21
כאשר עובדים במטה בחירות - הינך נדרש לחתום על מסמכים המסדירים את עבודתך. חשוב לי דעת עם מי חתמת.....בעקרון אין מניעה לתבוע את המטה שכן גם אם הוא רק "המשתמש" הוא חייב לדאוג להעברת התשלום 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי חזרה למועמד לאחר ראיון

רועי 05/12/21
שלום רב.
לפני כחודש וחצי התראיינתי לחברה(של כמה עשרות עובדים) שמאז לא טרחה לעדכן על התהליך ולא נראה שעדכון יגיע בקרוב.
האם לאחר חודשיים ניתן לפנות אל החברה בבקשת פיצויים? או לשם כך נדרש הליך משפטי?

הודעה למועמד לעבודה על תוצאות הראיון שעבר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21
אם באותו המקום עובדים למעלה מ -25 עובדים, המעסיק חייב למסור לך בעקבות הראיון הודעה בכתב על התקדמות הליכי המיון או על אי קבלתך לעבודה.
אין חובה למסור הודעה למועמד כאשר העבודה המוצעת היא בתחום ההסעדה או משך העבודה המוצעת אינו עולה על 30 ימים.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דחוף לפני שימוע בנוגע לפיטורין

s 05/12/21
שלום, החברה בה אני עובדת נרכשה ע"י חברה אחרת, דיברו איתנו במשך כמה חודשים שיהיו שינויים אך שהתפקיד שלי ישאר כפי שהוא. היום לתדהמתי קבלתי מכתב פיטורין, מה שמוזר זה שהמנהל הישיר שלי לא ידע על זה כלל, וגם לא המנהל הישיר שלו. רק מנהלת HR ומנהל הקבוצה כלומר 3 LEVEL מעליי. האם זה חוקי? אודה לעצתכם.

פיטורים בעקבות רכישת החברה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

שלום,

לא ברור לי מהודעתך האם בוצע לך שימוע כנדרש.

אם לא נערך שימוע וקיבלת מכתב פפיטורים מדובר בהליך לא תקין.

מציעה שתפנה לעו"ד ותסביר את ההשתלשלות וכך תוכל לקבל את היעוץ המשפטי המיטבי

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מחלה

לאה 05/12/21
שלום, שווי יום עבודה שלי 295.45 ש"ח מחושב לפי 22 ימי עבודה בחודש. שילמו לי דמי מחלה לפי שווי 216.67 ש"ח מחושב לפי 30 יום(סה"כ ימים בחודש כולל ימי מנוחה) אבל סה"כ ימי מחלה שילמו לא כולל ימי מנוחה .האם זה חוקי? (הייתי חולה בין 1-19/1/2021,שילמו 14 ימי מחלה ולא 19, לפי תעריף 216.67ש"ח ).לא מדובר לגבי ימים שלא משלמים או משלמים 50%, מחלה התחילה בחודש הקודם 10/21, ושם גם לפי אותו שיטת חישוב .תודה

ערך יום מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

יש לבדוק עם חשב השכר כיצד מחושב ערך יום עבודה שלך ועל יום החופש/ מחלה להיות משולם לפי ערך זה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת טפסי 161א+161 בסיום עבודה-דחוף

שרון 04/12/21
שלום רב,
אני עובד מ-14.2.21.המעסיק פיטר אותי וביקש שאגיע לעבודה בימי ההודעה המוקדמת (כלומר עד 12/12/21 כולל).
את השכר האחרון שלי (בגין חודש דצמבר) אקבל ב-9.1.22. מה החוק אומר לגבי המועד שבו  אני אמור לקבל טופס 161+161א ומכתב שחרור הכספים מהמעסיק ?האם במועד קבלת השכר האחרון או שהמעסיק יכול למשוך זאת למועד מאוחר יותר?  עד איזה מועד לכל המאוחר? ומה אני אמור לעשות עם הטפסים האלה?

טופס 161

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

הי שרון,

הטפסים הללו ימסרו לידיך כפי הנראה עם קבלת התלוש האחרון או בסמוך לאחר מכן.

טופס 161א הינו הודעת העובד עקב פרישה מעבודה. הטופס נועד לעובד לצורך דיווח למס הכנסה על הכספים ששולמו לעובד במועד עזיבת עבודה.

טופס 161, או הודעת מעביד על פרישה מעבודה של עובד, הוא הטופס אותו מגישים לעובד בסיום עבודה. המדריך המלא, כיצד יש למלא את טופס 161 בהתאם לתקנות האחרונות של רשות המיסים.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאית לפיצויים

רינת 03/12/21
היי 


נער לאחר וותק של שנה 
מסיים לעבוד 10.12.21  מתפטר מודיע בהתפטרות שלו שהוא מתפטר כדי להתגייס לצבא מתפטר ביום 10.21.21 צוו גיוס שלו ב24.12.21
האם הוא זכאי לפיציויים

פיצויי פיטורים למתגייס לצהל

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21
עובד שהתפטר עקב גיוסו לשירות סדיר בצה"ל זכאי לפיצויי פיטורים בתנאי שעבד לפחות שנה (12 חודשים מלאים) באותו מקום עבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחוד משכורות

אייל 03/12/21
אני מסיים את עבודתי בחברה בה אני מועסק ביום 8/12 הקרוב.
האם קיימת אפשרות מבחינת החוק לאחד את השכר של דצמבר עם נובמבר?

איחוד משכורות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

לא.

המעסיק צריך להוציא תלוש בנפרד לכל חודש.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

גלעד 02/12/21
שלום, הובטח לי בכתב שאם אמשיל לעבוד שנה מלאה בעבודתי החל מתאריך 01/01/2021 ועד 01/01/2022 אקבל בונוס.

בתאריך 02/12/2021 לאחר שאני עובד שנתיים בעבודה באופן מצטבר הוחלט לפטר אותי לרגל צמצומים באופן מיידי מהיום להיום אך להמשיך לשלם לי חודש קדימה עד תאריך 01/01/2022 וכולל אותו יום, אך את הבונוס הם לא רוצים לשלם לי בטענה שאני לא עבדתי עד תאריך 31/12/2021. האם העניין בכלל חוקי והאם לבטל את הבונוס בטענה שלא השלמתי שנה זה חוקי? תודה

בונוס ופיטורים לאלתר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

על פניו ממה שכתבת נשמע לא תקין.

יש לפנות ליעוץ מעמיק יותר.

בהצלחה.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות לעובד שעתי

בת 30/11/21
שלום רב.
אני גמלאית שעובדת מזה כ - 7 שנים כמורה מ"מ.

השכר שלי הוא על בסיס שעתי, ומשולם ע"י משרד החינוך.

אני עובדת בממוצע כ - 25 ש"ש.

כל שאני מקבלת הוא תשלום עבור שעות עבודתי+קצובת נסיעות+ תשלום עבור איזה קרן פיצויים.

שאלתי היא אם איני זכאית גם לחופשה שנתית, הבראה, דמי מחלה ושי לחג ?

אודה לתשובתכם

זכויות סוציאליות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 08/12/21

את בהחלט זכאית לכל הזכויות שציינת.

עובדים בגיל השלישי זכאים לאותן זכויות כמו כלל העובדים .

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם קיבוצי עובדי אבטחה ושמירה

Vadim Feldman 29/11/21
שלום

האם עובד שהועסק בתפקיד שומר וסלקטור במתחם תיירותי ישירות דרך בית העסק ולא דרך חברת שמירה
חל עליו ההסכם הקיבוצי לעובדי שמירה?
השמח לתשובה, תודה רבה.

צו הרחבה בענף האבטחה והשמירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/11/21
הצו ל על עובדי חברו שמירה ואבטחה 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוים ופנסיה

ישראל 29/11/21
שלום שאלתי כזאת . אני עבדתי אצל אחי 10 שנים . לא הופרש לי לשום קופה כלום . פוטרתי לפני שנה והוא לא יכל לשלם לי עכשיו כן הרואה חשבון שלו חישב לי . פיצויים . פנסיה . הבראה . וחופשה 209.000 שח
המשכורת האחרונה שלי 8160 שח
נראה לי שזה מעט ממה שמגיע לי איך אפשר לבדוק ולחשב כמה מגיע לי במדיוק ( אולי גם הצמדה ורבית )
עשיתי בדיקה במחשבון קו לעובד ויצא לי 370.000 שח . איך אפשר לבדוק תודה

פיצויים ופנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/11/21

עליך לפנות לחשב שכר/רו"ח/עוה"ד לחישוב זכויותייך במילואם. בהתאם לתקופות התיישנות וכו'..(יש לות עם כל תלושי שכר וכו'...)

בהצלחה.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק שמתקשר אחרי שעות העבודה

יוזר 29/11/21
שאלה, המעסיק שלי מתקשר לכל בנות המחלקה אחרי שעות העבודה ושולח הודעות גם בערב גם בלילה (11 בלילה במוצאש) וגם בשבתות ומצפה שנענה לו מידי (למרות שאין לנו שום מידע ממה שהוא מבקש כי הכל נמצא במחשבים במשרד)
ולפעמים שהוא מתקשר הוא גם מעלה תושבים על הקו לפני שאנחנו עונות לטלפון ומודיע שהוא כבר על הקו , נותן את המספרי טלפון הפרטיים שלנו לתושבים 
האם זה חוקי?
היכן בחוק אפשר למצוא את הסעיפים שתומכים?
אני עובדת במועצה מקומית בארץ

פנית מעסיק לאחר שעות העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/11/21

בוקר או

לא לגיטימי כלל אלא באם הטלפונים שייכים לעבודה.- וגם אז יש לגבול.  

בכל מקרה יש שעות עבודה - ובאם לא מדובר במקרה בהול /דחוף - פניה אל העובדות בשעות שציינת אינו לגיטימיות . מציעה פניה /תלונה מתאימה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

אנונימי 29/11/21
המנהל שלי פיטר אותי והחליט לתת לי חודש הודעה מוקדמת בבית, הכוונה שהוא ישלם ואני לא יגיע לעבוד.



האם מותר לו באמצע החודש של ההודעה מוקדמת להגיד לי לבוא לעבוד מידי פעם או להגיע לעבוד בשבוע האחרון?



האם מותר לו לשחק ככה פעם תבואי לעבוד פעם לא?

האם מעסיק יכול לדרוש מעובד לעבוד באופן חלקי בתקופת ההודעה המוקדמת?

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21
זהו נוסחו של סעיף 6 לחוק:



"מעסיק רשאי להודיע לעובד, בהודעה מוקדמת לפיטורים, כי הוא מוותר על נוכחות העובד ועל עבודתו בפועל בתקופת ההודעה האמורה, כולה או מקצתה, ובלבד שישלם לעובדו פיצוי בסכום השווה לשכרו הרגיל של העובד בעד התקופה שלגביה ויתר על עבודתו."



על כן נראה כי המעסיק רשאי לוותר על חלק מתקופת ההודעה המוקדמת. 



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר למנהל ישיר (ר"צ) לשאול שאלות אישיות

ג'ול 29/11/21
יש לי ר"צ חדש וכדי להכיר את הצוות הנ"ל ניסח שאלון המכיל שאלות אישיות כמו: גיל, מצב משפחתי
הנ"ל מחזיק על המחשב נייד האישי שלו טבלה עם הנתונים האישיים של הצוות
1. האם מותר לר"צ לשאול שאלות אישיות כאלה?
2. האם מותר לו להחזיר את הנתונים האישיים שלי על המחשב נייד שלו?

ראי תשובתי להלן

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר למנהל ישיר (ר"צ) לשאול שאלות אישיות

ג'ול 29/11/21
יש לי ר"צ חדש וכדי להכיר את הצוות הנ"ל ניסח שאלון המכיל שאלות אישיות כמו: גיל, מצב משפחתי
הנ"ל מחזיק על המחשב נייד האישי שלו טבלה עם הנתונים האישיים של הצוות
1. האם מותר לר"צ לשאול שאלות אישיות כאלה?
2. האם מותר לו להחזיר את הנתונים האישיים שלי על המחשב נייד שלו?

שאלות אישיות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21

בוקר אור

גיל ומצב מפחתי נדרשים בכל מקרה - ראי טופס 101 וזאת לצורך פתיחת קרן פנסיה, נקדות זיכוי וכו'...

לגבי שאלתך הניה - לא הבנתי אותה ככ. אנא נסחי אותה מחדש. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה במינוס

פלוני 29/11/21
שלום,
התחלתי לעבוד במקום עבודה בחודש אוגוסט. הורדו לי יומיים חופשה בספטמבר על ארבעה חצאי ימים (ערבי חג) ונכנסתי למינוס.
האם ניתן להכניס עובד למינוס בימי חופשה? ואם לא, עפ"י איזה סעיף בחוק?
תודה.

עדכון - מדובר במשכורת גלובלית

פלוני 29/11/21

המעביד מחפש לי מחליף בסתר

יעקב 29/11/21
עקב סביבת עבודה רעילה, נאלצתי להתחיל לחפש מקום אחר. גיליתי שהמעסיק שלי פירסם מודעת דרושים לתפקיד שאני ממלא (ללא ציון שם החברה) - וידאתי מול משרד ההשמה כי אכן מדובר במעסיק. אני מניח כי בכוונתו לפטר אותי בסוף דצמבר, שהוא חודש לחוץ במיוחד ולא מתאים לקליטת עובדים חדשים. האם מדובר בהתנהלות חוקית?


פיטורי עובד שלא כדין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21

ככל שתפוטר (עם שימוע או ללא שימוע) כול להיות שאכן מדובר בהתנהלות חסרת תום לב. חבל שלא ציינת כמה זמן אתה עובד במקום. 

בכל מקרה תשמור את מודעת הדרושים ותקליט את חברת ההשמה - שאכן מדובר בחברה בה אתב עובד ובתפקיד שלך. 

זה יעזור לך ככל שתפוטר ותטען לפיטורים שלא כדין. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה

צ 28/11/21
שלום,
נפגעתי בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה.
לאחר ארבעה חודשים בהן לא עבדתי כלל, הופנתי לרופא תעסוקתי שלא אישר את חזרתי לעבודה.
בתקופה זו המעביד שילם את משכורתי - ביטוח לאומי שילם למעביד דמי פגיעה על 90 יום, ולאחר מכן המעביד המשיך לשלם את משכורתי).
לאחר כ-5 חודשים בהם לא עבדתי, הרופא התעסוקתי אישר את חזרתי לעד 4 שעות עבודה למשך חצי שנה ולאחר מכן לעוד חודשיים ל-6 שעות עבודה.
בתקופה זו בה לא עבדתי כלל או חלקית, המעביד שילם את כל משכורתי, חלק (4 חודשים) ע"ח ימי מחלה וחלק מהתקופה (6 חודשים) חייב את ימי החופשה שלי, ונאלצתי להיכנס ליתרה שלילית גדולה (בהסכמתי, בלית ברירה). אני מציין שוב שמדובר בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה.
האם המעביד פעל נכון לגבי חיוב ימי החופשה או שכל התקופה צריכה להיות ע"ח ימי מחלה?
תודה

תשלום דמי מחלה בעת תאונת דרכים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21

תאונת הדרכים ינה מזכה את העובד בתשלום ימי מחלה ולכן המעסיק ל היה חייב או צריך לשלם לך דמי מחלה בכלל.

כפי שציינת התאונה הוכרה גם כתאונת עבודה, מה שזיכה אותך בתשלום דמי פגיעה ובמקרים מסוימים אף בקצבת נכות חודשית . מעבר לכך המעסיק לא היה צריך לשלם דבר דבר. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קופת גמל

שמואל 28/11/21


שלום, אני עובד בטלמרקטינג מ-2012. מאז ביקשתי מהמעסיק לפתוח לי תיק קופת ג' אבל ללא הועיל. אחרי שנים רבות של "מלחמה" המעסיק שלי הסכים לסדר את התיק. הייתי רוצה לדעת מה לקחת בחשבון על מנת לחשבן את הסכום להשקיע בקופת ג' שלי? משכורת בסיסית, בונוסים, דמי הבראה, פיצויי הלנת שכר...?
תודה מראש על עזרתכם.

קרן פנסיה /קופת גמל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21

באם כוונתך לקרן פנסיה אזי הכר הקובע לקרן הוא השכר , בונוסים דמי הבראה) אינם נחשבים לשכר. 

וחבל על שנים של מלחמה - מכתב תלונה למשרד העבודה היה פוטר את הענין.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות כדין מפוטר בזמן חל"ת כפוי

ניר הוסברג 28/11/21
היי, בענייני אני נמצא בחל"ת ומקבל דמי אבטלה (כרגע בגלל תקופת הקורונה אני ממשיך לקבל אבטלה - גבר גיל 61). ברצוני לסיים את החל"ת הכפוי ולהתפטר כדין מפוטר. השאלות הן: 1. אני כבר נמצא בחל"ת, כלומר הסכמתי לצאת כאשר המעסיק הוציא אותי לחופשה, זה אפשרי כעת להתטפר כדין מפוטר? 2. האם אני חייב לתת 30 יום התראה? כלומר לחזור לעבוד ל30 יום אחרי כמה חודשים ללא עבודה ועל המעסיק לשלם לי עוד חודש שכר על זה? 3. מה צריך שיהיה כתוב במכתב מסוג זה? תודה מראש



התפטרות בדין מפוטר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 28/11/21

בוקר טוב. אתה לא יכול להתפטר בדין מפוטר מבלי שנתת למעסיק שלך הזדמנות להשיב אותך לעבודה.

לכן סדר הדברים שעליך לעשות הוא כדלקמן:

להודיע שאתה מעוניין לשוב לעבודה ולהפסיק להיות בחלת ואם לא תוחזר תוך שבוע ימים תאלץ להתפטר בדין מפוטר.

להמתין למענה של המעסיק.

לפעול בהתאם לתשובת המעסיק. אם המעסיק מחזיר אותך לעבודה אז תחזור לעבוד ואם לא אז תודיע על התפטרות בדין מפוטר.

חשוב לעשות את הדברים בדרך הנכונה אחרת תצא קירח מכל הכיוונים ולכן המלצתי היא לפנות ליעוץ של עו"ד שילווה אותך בתהליך.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות כדין מפוטר בזמן חל"ת כפוי

ניר הוסברג 28/11/21
היי, בענייני אני נמצא בחל"ת ומקבל דמי אבטלה (כרגע בגלל תקופת הקורונה אני ממשיך לקבל אבטלה - גבר גיל 61). ברצוני לסיים את החל"ת הכפוי ולהתפטר כדין מפוטר. השאלות הן: 1. אני כבר נמצא בחל"ת, כלומר הסכמתי לצאת כאשר המעסיק הוציא אותי לחופשה, זה אפשרי כעת להתטפר כדין מפוטר? 2. האם אני חייב לתת 30 יום התראה? כלומר לחזור לעבוד ל30 יום אחרי כמה חודשים ללא עבודה ועל המעסיק לשלם לי עוד חודש שכר על זה? 3. מה צריך שיהיה כתוב במכתב מסוג זה? תודה מראש



התפטרות בדין מפוטר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21

בוקר אור

אין לך - כך על פי דברי עילה להתפטר בדין מפוטר. במידה ובכל זאת תרצה להתפטר - אז כן,  יהיה עליך לתת הודע מוקדמת למעסיק כדין - את האפשרות לעבוד בתוך תקופת ההודעה המוקדמת או שלאו -  זה החלטה של המעסיק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תו ירוק /בדיקת pcr

לימור 28/11/21
שלום וברכה !
לאחרונה פנתה אליי מנהלת משאבי אנוש
להציג תו ירוק /בדיקת pcr ,במידה ולא אציג ,לא אקבל שכר עבור ימים אלו .
אני פועלת ניקיון שעובדת ברשות המקומית במקום שמחסנים בשעות הערב לבדי !
אין לי שום מפגש עם קהל או מישהו מהצוות ,מיכון שהם מסיימים את עבודתם ,אני מגיעה מספר שעות אחרי .
האם חובה עלי להציג למעסיק שלי תו ירוק /בדיקת pcr?

הצגת תוצאת בדיקת שלילית/תו ירוק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 29/11/21

בוקר אור 

בואי נפריד בין העובדה שעל כל הימים /שעות שעבדת את זכאי לשכר מלא ואין כל קשר להצגת תו ירוק/ בדיקת PCR שלילית.

עכשו - המקום שאת עובדת בו כן יכול ורשאי לבקש ממך הצגת וצאת בדיקה שכן ההדבקה נעשת גם באמצעות חפצים ומשטחים ולכן זה לגיטימי ביותר. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן