פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
עבודה 8 שעות חודשיות
עובדת משק בית, נמצאת אצלי פעמיים בחודש מזה כשנה, 4 שעות כל פעם, כלומר 8 שעות בחודש. אני משלמת לביטוח הלאומי בקביעות. האם עלי לשלם גם פנסיה ועוד חשבונות כלשהם? אם כן איך ולמי משלמים ואיך מחשבים.
תודה מראש
תמרה
תשלום זכויות סוציאליות לעובדת משק בית
שלום רב,
עובדת משק בית היא עובדת שכירה ועל כן, עפ"י החוק, יש לשלם זכויותיה כדין.
העובדת שעובדת בביתך זכאית לכל הזכויות, לרבות, פנסיה, פיצויים, חופשה ועוד.
באשר לחישוב, הוא תלוי במס גורמים ולכן אין צורך לערוך אותם במסגרת זו.
אשמח לסייע,
שבוע נפלא
הורה שנאלץ להישאר בבידוד בגלל ילד
רציתי לדעת - האם מעסיק חייב לשלם לעובד שנעדר מהעבודה מספר ימים במהלך החודש בשל ימי בידוד (לא מחלה) של הילד שלו?
תודה.
האם חובה על מעסיק לשלם לעובד שנעדר בשל ימי בידוד של הילד שלו?
בוקר אור,
עקרונית ובקצרה כן. באריכות: עובד שנמצא בבידוד בשל חשש להידבקות בנגיף הקורונה (להבדיל ממאומת), או בשל חובת בידוד של ילדו (שוב להבדיל מילד מאומת, ושגיל הילד עד 16) , וכן עובד שאינו חייב בבידוד אך נעדר מעבודתו בשל חובת בידוד של ילדו, עשוי להיות זכאי לדמי בידוד מהמעסיק עבור ימי היעדרותו מהעבודה.
על מנת להיות זכאית לדמי הבידוד עליך לעמוד במס' קריטריונים מצטברים:
גיל הילד הוא עד 16.
הילד לא מאומת וסיבת הבידוד היא לא חזרה מחו"ל.
נעשה דווח למשרד הבריאות לגבי חובת הבידוד שלו ושל ילדו והעובד המציא למעסיק העתק מהדיווח. שימי ליבך כי חובת הדיווח צריכה להיעשות -עד 4 ימים לאחר תחילת הבידוד.
עליך למסור למעסיק טופס הצהרה לפיו אין לילד הורה אחר שנעדר מעבודתו בתקופה זו לשם השגחה על הילד.
לא עבדת בתקופת הבידוד ולא קיבלת שכר בתקופה זו.
עכשיו ככל שאת עומדת בכל הקריטריונים - את תהי זכאית לדמי בידוד מהמעסיק.
גובה מי הבידוד נקבע לפי תקופת הבידוד (החוק מפריד בין כל תאריכים מסויימים). ועל כך יש להוסיף כי בחוק יש חריגים וסיייגים - אבל זהו הכלל הגדול. בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עדכון מספר חשבון בעבודה
לפני כחודשיים הודעתי למעסיק על פרטי חשבון חדש שאליו ברצוני שיעבירו את המשכורת משום מה הכניסו את המשכורת לחשבון הישן בבנק הפועלים למרות שבתלוש מופיע פרטי החשבון החדש.
הפחד שלי שיעבירו שוב לחשבון הישן אחרי כמה תזכורות ביקשו שאני לא אפנה אליהם יותר.
ההעברה לחשבון הישן דבר גורם לי נזק כספי וכלכלי מאחר ואני בתהליכים לסגירת החשבון.
לא יודע מה לעשות ובכלל האם זה חוקי שיהיה בתלוש פרטי חשבון אחר ממה שאליו מעבירים את המשכורת ?!!!
תודה על המענה ושיתוף הפעולה
שינוי פרטי חשבון להעברת שכר
שלום רב,
את בהחלט יכולה לשנות את פראי החשבון אליו יועבר שכרך.
תפני למחלקת שכר או למנהל הישיר ותבקשי לטפל בנושא דחוף.
את אמורה לקבל מענה באופן מיידי.
בהצלחה ושבוע נפלא,
תשלום נסיעות
קיבלתי תוספת של 600 שקל לנסיעות.
במקום לשכר בסיס,העלו את הנסיעות ב 600 שקל. האם יש הבדל חוץ מהפרשה לפנסיה , לפיצויים להעלאה של הנסיעות או לשכר בסיס?
האם בגלל שזה נסיעות אשלם פחות מס הכנסה?
תוספת שכר
שלום רב,
התוספת לדמי הנסיעות לא תיכלל בכל זכויותיך, לרבות, דמי חופשה, מחלה, פנסיה, פיצויים ועוד.
באשר למס, כדאי להיוועץ עם רוח.
שבוע נפלא,
קרן השתלמות
משכורת חודשית קבועה.
הוחלט לתת לי עכשיו קרן השתלמות כמה המעסיק מפריש? 7.5 או 5?
הבוס אומר שזה השתנה והקרנות עכשיו זה רק 5 % של המעסיק.
הפרשה לקרן השתלמות
שלום רב,
ככל שאין חובה חוקית במקום העבודה שלך לבצע הפרשות לקרן ההשתלמות, הרי שמדובר בהטבה, ועל כן, המעסיק יכול להפריש גם 5 אחוז.
שבוע טוב,
קיצור חופשת מחלה
אם אני מבקשת שיקצרו לי חופשת מחלה כדי שאוכל להקדים
לחזור לעבודה והרופאים אישרו, וחלילה קורית איזו תאונה בעבודה
(מלמשל נפילה סתם עד סחרחורת ונפילהבעקבות הניתוח, או
מכה באזור הניתוח, או זיהום מקום החיתוך וכד'),
האם הביטוח ישלם או שיגידו שזה עלי כי אני זו שביקשתי את קיצור המחלה?
שאלה חשובה נוספת:
האם בעלת המעון (במקרה שלי) חייבת לבטח אותי בזמן עבודה למקרי תאונות למיניהן,
או לא? או רק אחרי תקופת זמן עבודה מסויים?
בגדול, מהניסיון שלכם, מה עדיף - לנצל את כל חופשת המחלה
(קיבלתי חודש, לאחר ניתוח ראש) או אפשר לקצר?
והאם הבוסית יכולה לפטר אותי בעקבות החופשה (דובר בהתחלה על שבוע ושינו לחודש)
תודה רבה
האם כדאי לקצר ימי מחלה?
שלום רב,
לא ניתן לחזות מראש מה תטען חברת הביטוח במקרה של תאונה, אבל מומלץ למלא אחר הוראות הרופא ולשהות בימי המחלה בבית.
שאלת הפיטורים נוגעת ליתרת ימי המחלה.
ככל שצבורים לטובתך ימי מחלה, לא ניתן לפטרך. אולם, במידה שנוצלו כולם ואת עדיין במחלה ולא יכולה לשוב לעבודה, כן ניתן לפטר אותך.
בריאות,
שבוע טוב,
כביש 6
גילום הטבה
בוקר אור
לא כל הטבה צריכה להיות מגולמת בשכר - כך גם לגבי רכב צמוד . מה שווי הגלום- ואם כל הטבה כמו כביד 6 צריך לגלם יש לפנות ליועץ מס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור מחלה על יום שישי
תשלום בגין ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק שנעלם לאחר חתימת הסכם
מעסיק שנעלם אחרי חתימת הסכם
מביחנה משפטית יש עניין של הסתמכות מצדך אבל בפן הפרקטי הייתי מציעה שתמשיכי הלאה ותמצאי עבודה אחרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת חוזה העסקה לפני תחילת עבודה
האם ניתן לאחר חתימה על חוזה העסקה בארגון להפר חוזה עבודה ולהודיע שאני לא מעוניין לעבוד בארגון במקרה כזה? (בין תקופת החתימה לתקופת תחילת העבודה) האם במקרה כזה אני עלול לקבל קנס/תביעה?
תודה
הפרה של הסכם העסקה
שלום רב,
הפרת הסכם העסקה מהווה עילה לתביעה.
יש לקחת בחשבון שלמעסיק עלולים להגרם נזקים כתוצאה מההפרה ועל כן אתה חשוף לתביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשת פנסיה לשכיר אחרי 3 חודשים?
עובד חדש בעל קופת פנסיה פעילה - אם עבד חודשיים ופוטר או התפטר - האם צריך להפריש לו פנסיה על תקופה זו כל שלא הגיע ל-3 חודשים?
תודה מראש
הפרשות לפנסיה ממתי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות יומיות
ערך של יום חופש
שלום רב,
ערך יום חופש יהיה שווה לערך של יום עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק לא משלם על חזור הביתה בשישי אחרי כניסת שבת
תשלום בגין חזרה הביתה בערב שישי
שלום רב,
המעסיק לא יכול לדרוש שתחזרו במונית על חשבונכם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקות קורונה לעובדים
האם זה חוקי לדרוש מעובדים מחוסנים להציג בדיקת קורונה שלילית כתנאי לכניסה לעבודה, אף על פי שאינם באו במגע עם חולה מאומת במסגרת העבודה?
עדכון
לא מדובר במקום עבודה שמקבל קהל.
בדיקה שלילית לקורונה
שלום רב,
נכון להיום על עובד להציג תו ירוק או אם הוא אינו מחוסן בדיקה שלילית כל 72 שעות לא ידוע לי על צורך בבדיקה שלילית למי שמחוסן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב הטרדה מינית
התפטרות עקב הטרדה מינית
ממה שאני מבינה את רוצה להתפטר כי את לא מעוניינת לעבוד לצידו של הבוס שלך.
אם את מתפטרת מבלי לקשר את ההתפטרות לאירוע ספציפי אזי את לא זכאית לקבל אבטלה מיד אלא לאחר תקופה של 6 חודשים.
אם היית מתפטרת בעקבות אירוע ספציפי והיית נוקטת בפעולות מסויימות יכול שהיית זכאית לפיצויים ואבטלה במיידי.
ממליצה לפנות ליעוץ לפני נקיטת מהלכים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקות הריון
הנני בחודש שישי להריון, עובדת במרכז ומתגוררת בצפון.
בכל יום "מבלה" בדרכים 4 שעות נסיעות מדלת לדלת.
בהתאם לחוק עבודת נשים לזכותי 40 שעות לצורך בדיקות הריון. הנני משתדלת לקבוע תורים בשעות מוקדמות / מאוחרות, אך לצורך כך אני נדרשת לצאת מהמשרד שעה, שעה וחצי לפני הזמן.
אלא שלשיטת המעסיק, החזר השעות יבוצע מהרגע שנכנסתי ועד לרגע שיצאתי מהמרפאה, לא כולל זמני נסיעה.
לשיטתי - ראוי יותר לכלול את שעות ההיעדרות, כך שאם יצאתי בשעה 16:00 לבדיקה שנקבעה לשעה 18:00 בסביבת מקום מגוריי, במקרה זה - אפילו אין צורך להתייחס כלל לשעות שבהן נכחתי במרפאה (שכן בשעה 18:00 נוהגת לסיים יום עבודה) אלא לשעות ההיעדרות בפועל.
לשון החוק אומנם אינה מפורשת "היעדרות לצורך בדיקות רפואיות" אך עמדתי בהחלט תואמת לתכלית החוק שהיא - מניעת החשש מנשים בהריון להמנע מבדיקות בשל פספוס זמן עבודה.
עם זאת, לא מצאתי מקור שמהווה אסמכתא לשיטתי, כך שהמעסיק יכול להמשיך בשיטותיו.
אשמח לתשובה בעניין זה.
תודה!
אופן חישוב שעות לצורך בדיקות רפואיות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה עצמאית במקביל לעבודה כשכיר
הנני עובד כשכיר בחברה אשר נותנת שירותי ייעוץ ארגוני לחברות שונות במשק ועל כן הנני אחד ממצבת היועצים בחברה מזה כ-5 שנים.
שאלתי היא - האם מותר לי לעסוק במקביל לעבודתי אצל המעסיק כיועץ ארגוני באופן פרטי (לפתוח עוסק וכו׳..)
רב תודות לעוזרים/ות.
עבודה עצמאית במקביל לעבודה כשכיר
לצערי אין לי מספיק מידע לגבי תוכן הסכם ההעסקה שאתה חתום עליו ולכן לא אוכל ליעץ לך
ממליצה לפנות ליעוץ משםטי עם המסמכים הרלבנטיים על מנת לקבל יעוץ מקצועי ונכון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי מחלה עובדת 4 ימים בשבוע
שלום,
כיצד מחשבים תשלום ימי מחלה לעובדת שלא עובדת כל יום
ונעדרה עקב מחלה 5 ימים?
(לצורך הענין נניח מראשון עד חמישי נעדרה ושלישי לא יום עבודה שלה)
תודה
תשלום ימי מחלה לעובד במשרה חלקית
לא ברור לי אם אתה עובד שעתי או חודשי בכל אופ עובד לפי שעות העובד במשמרות אינו זכאי לתשלום עבור יום שבו לא נקבעה לו משמרת אם חלה באותו יום, שכן הוא לא נעדר מהעבודה בשל מחלתו (תשלום דמי מחלה בא להחליף שכר עבודה ובמקרה זה העובד לא היה זכאי באותו יום לשכר עבודה).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חילופי מעסיק
חילופי מעסיקים
אם יש לך סעיף 14 אתה זכאי לסכומים שנצברו לך בקופת הפיצויים בהנחה שהפרישו לך כנדרש 8.333% לפיצויים.אותו המקום עם המעסיק החדש.
בלי קשר אתה זכאי להמשיך לעבוד עם המעסיק החדשאם אתה עובד שעתי או חודשי אתה צריך לבדוק לפי הסכם העבודה שלך ותלושי השכר לצערי אין לי מספיק מידע בכדי להשיב על כך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה
מחר אני אמורה לצאת מהבידוד ולחזור לעבוד כרגיל אך המעסיקה שמתעתדת לצאת עם משפחתה לחו"ל בשבוע הבא העדיפה שכל השבוע לא אגיע כדי חלילה לא לסכן אותם לפני הטיסה..(עובדת במ.בית).
שאלתי היא,האם עליהם לשלם לי על הימים הללו?כי אני מצדי כן רוצה להגיע.
תודה רבה??
חזרה לעבודה
בוקר אור
ככלל:
ברור - ככל שעבדת מהבית - א שכר עבודה כרגיל - כאילו הגעת לעבודה.
ככל שלא עבדת והמעסיקה הוציאה אותך לחופשה - עליה לשלם לך חופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הליך שימוע
מומלץ לנות ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה
הנחיות של רופא תעסוקתי
מלכה שלום,
הרופא התעסוקתי נתן לך הקלות בכל הנוגע להיקף השעות בהן את יכולה לעבוד. המעסיק משלם עבור השעות שאת עובדת ואין מי שישלים את השעות שאת לא עובדת. את כן יכולה לנסות ולפנות לביטוח לאומי ולבדוק אולי מגיעים לך אחוזי נכות על הפגיעה בצוואר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על עמידה בתורים לבדיקות קורונה
רציתי לדעת מי משלם לנו על כל הזמן הזה שאנחנו מחכים בתורים לבדיקות הקורונה?
"עמדתי שלוש שעות בתור לבדיקת קורונה – האם המעסיק אמור לשלם לי על הזמן הזה?"
שלום נתנאל,
מכיוון שהדרישה לביצוע בדיקות הן מטעם משרד הבריאות והן נחוצות על מנת לסיים בידוד, הרי שאין זה מחובתו של המעסיק לשלם על הבדיקות.
חשוב לזכור, כי הבדיקות הללו בעצם מאפשרות לאדם שעובר אותן להמשיך בשגרת החיים שלו וגם מסיבה זו אין הצדקה של ממש שהמעסיק יישא בעלויות הבדיקה. מכאן, שעלות הבדיקה נכון להיום נופלת על כתפיו של העובד.
כמובן שאם עובד יוצא חיובי חו"ח אזי הוא עובר לסטטוס של חולה ורשאי לקבל תשלום עבור ימי הבידוד. כל זה לא מונע מהמעסיק להגיע להסדר כלשהו עם העובד כך שכולם יהיו מרוצים ויוכלו לעבוד יחד גם ביום שאחרי הקורונה.
כמובן במקרה בו עובד חלה בקורונה ונעדר מעבודתו בשל כך, הוא יהיה זכאי לתשלום דמי מחלה בהתאם לימי המחלה הצבורים שעומדים לזכותו ובכפוף להמצאת אישור רפואי.
חשוב לציין, כי עובד שחלה במחלת קורונה כתוצאה מחשיפה לחולה במקום העבודה עשוי להיות מוכר כנפגע בעבודה ולהיות זכאי לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי. לשם כך עליו להגיש תביעה לדמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה למלצרים- עובדי משמרות
תשלום ימי מחלה לעובד במשמרות
שלום רב,
נא לפנות לרו"ח שיעשה חישוב כמה ימי מחלה מגיעים לאותו עובד.
לצורך חישוב התשלום יש לחשב תחילה את מספר ימי המחלה שיש לנכות ממכסת ימי המחלה הצבורים של העובד, ולאחר מכן יש לחשב את גובה התשלום עבור כל אחד מהימים הללו.
לא ניתן לעשות זאת כאן שכן אין בידי את הנתונים שיהיו לרו"ח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גילום רכב
רציתי לברר לגבי שווי מס רכב מגולם. האם הסכום צריך להשתנות בהתאם לשכר?
אני עובדת על בסיס + עמלות, השווי רכב למס מחושב לפי השכר הראשון (שלא היו בו עמלות) והסכום שלו נשאר אותו דבר בתלוש. הרי שהשכר גבוהה יותר המדרגת מס עולה, אז גם השווי המגולם צריך לעלות? מגיע לי זיכוי גבוהה יותר?
אצלי טוענים ששוי הרכב לא השתנה אז השווי מס גם לא משתנה.
אשמח להכוונה, תודה רבה.
נא להפנות את השאלה לרו"ח
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




