פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

התנכלות בעבודה

אורן 28/02/22
שלום.
מנהל בארגון שמתנכל. מצב שיביא עד לכדי התפטרות שלי כעובד או שתוביל לפיטורים שלי ע"י המנהל שמעליו?  האם יש לי מה לעשות מבחינה משפטית? 

התנכלות בעבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 28/02/22
ממליצה לתעד את ההתנכלות ואז לפנות ליעוץ משפטי.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש חובת הגעה לאירוע חברה לאחר ש"ע

דבי 27/02/22
שלום 
החברה בה אני עובדת החליטה לקיים אירוע חברה לאחר שעות העבודה , האם אני מחויבת ע"פ חוק להגיע לאירוע?

חובת הגעה לאירוע חברה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/03/22
אין  חובה להכריח את העובד להגיע אל האירוע.
עם זאת, במידה והאירוע בזמן העבודה ומשולם לעובד שכר בגינו יש על העובד להגיע, ככל שהאירוע הוא לאחר שעות העבודה ולא משולם לו שכר בגינו אין אפשרות למעסיק להכריח עובד להשתתף בו. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בשעות עבודה ללא עדכון מראש

אנונימי 27/02/22
שלום וברכה
אני עובד במשך כשנה במקום עבודה במשך השנה הזו הייתי מידיי שבוע היה יוצא סידור עבודה עם יום עבודה שאורכו 8 שעות ועשרים דקות לאחר ניקוי הפסקה
כעט יצא סידור עבודה חדש מבלי הודעה מראש
אם שעה פחות
זאת אומרת אורכו של יום העבודה כעט הינו
7 וחצי שעות (לאחר ניקוי הפסקה)
חשוב לי לאמר שאני עובד שעתי מה שבאופן משמעותי עלול לפגע בשער
האם קיימת עילה לתביעה והאם בכלל מותר למעסיק
לנהוג כך?

קיצוץ שעות עבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 28/02/22

מהמידע שנתת אני מבינה שהורידו לך שעת עבודה כל יום מימות השבוע מבלי לעדכן אותך ולקבל את הסכמתך.

אם אכן כך הדבר אז זה לא תקין כיוון שיש פגיעה בשכר ואני ממליצה לפנות למעסיק ולבקש שיחזירו את המשמרות לאורכן המקורי.

לא הייתי ממהרת להגיש תביעה אם ניתן לפתור בדרכי שלום.

אם לאחר הפניה לא תקבל מענה משביע רצון מומלץ לפנות ליעוץ משפטי.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורות משותפת

ענבר 23/02/22
הגרוש שלי מבקש שנפתח את ההסכם גרושין , ונרשום הורות משותפת.
מבחינתו ללא כל שינו נוסף,ללא שינוי מזונות .
מציין שיש לי 3 בנות מתחת לגיל 18 .
האם איכשהו אני יפגע מתהליך זה, מבחינת זכויות שלי , כאם חד הורית?


אנא פני לפורום המתאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/02/22

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין לגמלאי שהתפטר

אריק5 21/02/22
ידידה שלי החלה לעבוד אחרי גיל פרישה והתפטרה לאחר כ-3 שנים.
המעביד לא שילם לה פיצויים בטענה שנתן בכתב כדלקמן:
"בהמשך לשיחתנו, עובד שהחל לעבוד לאחר גיל פרישה והתפטר, ההתפטרות אינו מזכה אותו בפיצוי פיטורים בשל גילו בלבד. פסק דין סעש (ת"א) 10553-10-16‏ ‏ פנחס מזרחי - אייל בלחסן‏ נקבע שעובד שהחל לאחר גיל פרישה ופוטר יהיה זכאי לפיצוי פיטורים ללא קשר לגילו בהתאם לחוק פיצוי פיטורים, אבל אם העובד התפטר הוא לא יהיה זכאי לפיצוי פיטורים בשל גילו בלבד" 
האם המעסיק צודק?




התפטרות מחמת גיל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/02/22

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופשה

מיכה 20/02/22
שלום, התפטרתי ממקום העבודה. 1] אם מקבלים את הבונוס השנתי עבור 2021 במרץ, ואני צפוי לעזוב בפברואר - אני עדיין זכאי לבונוס? עבדתי כמובן במשך כל שנת 2021 ב] לפי "כל זכות" צריך לשלם מס הכנסה על ימי חופשה שפודים בסיום העסקה, ובמקרים מסוימים מחויבים על מקסימום המס - באילו מקרים? במקרה של 18 ימי חופשה שנצברו במשך שנתיים - בכמה מס אחויב?

בונוס ומיסים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/02/22

שלום רב,

לגבי הבונוס זה תלוי מה כתוב בהסכם עבודה שלך ומה נהוג בחברה.

לגבי המס עליך להתייעץ עם רו"ח.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום מנוחה שבועי

מור 20/02/22
אני עובדת במשמרות. לפי החוק מגיע לי יום מנוחה שבועי. הייתי במילואים בימים א-ג ועבדתי בימים ד-ו. המעסיק חייב לתת לי את שבת כיום מנוחה או שלצורך יום מנוחה שבועי מתייחסים רק לימי העבודה בלבד (ולא לימי המילואים)? האם ימי המילואים נחשבים כימי עבודה לצורך קבלת יום מנוחה שבועי?
ולעובד רגיל-
נניח שהעובד עשה מילואים מיום א עד יום ש'. הוא זכאי ליום מנוחה שבועי ביום א' שלאחר מכן?

יום מנוחה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/02/22

הי מור,

יום המנוחה השבועי ליהודי הוא שבת אל אם נקבע אחרת (צריך גם היתר לעבודה בשבת למי שיהודי).

על המעסיק מוטלת חובה לתת לעובד יום מנוחה אחר אם ביום המנוחה העובד נדרש לעבוד.



מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זה תקין שבשימוע אודות "בעיות משמעת"

לירון 17/02/22
לא הוצגו לי הראיות נגדי בטרם השימוע, וקיבלתי את ההודעה בדבר הכוונה לערוך כנגדי שימוע בזמן כל כך קצר שלא מאפשר לי להגיב לשימוע כראוי?
אני מועסק כרגע בחברה המספקת שירותים למשרד החינוך שעיקר תפקידה הוא לתת מענה לעובדי הוראה, אני אומנם לא שייך ישירות לאותה חברה אלא עובד חברת כוח אדם, ואתמול (יום רביעי) התבשרתי על הכוונה לערוך כנגדי שימוע בדבר "בעיות משמעת" שכביכול קיימות עימי במקום העבודה אך ורק דרך חברת כוח האדם - לא דיברו עימי מטעם מקום העבודה על בעיות משמעת כלל ועיקר.
היום בבוקר שלחתי אימייל חריף למנהלת המוקד, ובאימייל ביקשתי ממנה להורות לגורמים הרלוונטים לדחות את הליך השימוע כי מדובר בנוהל לא תקין.
ביקשתי גם להעביר את פנייתי ליועץ המשפטי של מקום העבודה, אולם נעניתי כי לא קיים במקום העבודה יועץ משפטי ובשל העובדה שאני מועסק דרך חברת כוח אדם אני צריך להגיב לטענות מטעם מקום העבודה לחברת כוח האדם.
במהלך השיחה שקיימתי עם מנהלת המוקד הוטחו בפניי טענות ששמעתי בפעם הראשונה, וגם לא הוצגו בפניי הראיות לאותן טענות שמטיחים בפניי ככה שלא ידעתי על מה מדובר.
המכתב מטעם חברת כוח האדם אודות השימוע שאמור להתקיים יום לאחר מכן נשלח אליי בוואטסאפ ללא שום נספח מצורף מטעם העבודה לעניין בעיות המשמעת, והמכתב נכתב בכתב יד בלבד עם המילים - "בעיות משמעת".
לאחר שביררתי את הראיות נגדי והגבתי עליהן בהודעה חוזרת באימייל של העבודה והתרעתי בפני מנהלת המוקד כי אני התבשרתי על בעיות המשמעת שקיימות עימי מטעם העבודה בפעם הראשונה, היא הגיבה בזלזול לטענות נגדי ולאחר שרואים את רוב הראיות שכביכול יש כנגדי בעניין "בעיות משמעת" רואים בבירור שמדובר בראיות חסרות שחר.
האם בנסיבות העניין אני רשאי לפנות לבית הדין לעבודה? כמו כן - האם זה הגיוני שבמקום העבודה אין יועץ משפטי שאפשר לפנות אליו ואשר מוסמך להורות על דחייה בהליך השימוע עקב נוהל לא תקין?

הליך שימוע תקין

עו"ד נטלי אבני מנהלת 28/02/22

נתחיל מהסוף - לא בכל מקום עבודה יש יועץ משפטי.

לגבי השימוע שערכו לך - עולה מן הכתוב שהשימוע התנהל בצורה לא תקינה שכן לא פורטו הטענות לפני ולא ניתן לך מספיק זמן בכדי להתכונן כראוי.

אולם בשלב זה לא עולה מדבריך שפוטרת ולכן לא נראה שיש עילה של ממש להגשת תביעה כנגד המעסיק.

אם עד כתיבת שורות אלו חל שינוי בסטטוס שלך ממועסק למפוטר אז ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותק למעסיק למחוק ימי מחלה(במעבר חברה) ?

דני 15/02/22
שלום רב,
לפני זמן מה החברה בה אני עובד נרכשה על ידי חברה אחרת, וכתוצאה מכך נמחקו לי כל ימי המחלה (כי אני בעצם בחברה אחרת עכשיו)
האם זה חוקי מצד המעסיק למחוק את ימי המחלה במקרה כזה? נשארתי באותו תפקיד בדיוק והכל נשאר אותו דבר, רק החברה השתנתה
תודה לכם
דני

ימי מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/02/22
בהנחה שהמעסיקה החדשה נכנסה בנעליה של המעסיקה הקודמת והוותק שלך נשמר, לא היו צריכים למחוק לך את ימי המחלה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה

גלעד 14/02/22
שלום רב,
לפני שבועיים פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה ת"א.
לגבי השאלות:
1. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי לקבלת זימון למשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?
2. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי להתקיים המשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?) תודה.

ראה תשובתי להלן

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/02/22

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה

גלעד 14/02/22
שלום רב,
לפני שבועיים פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה ת"א.
לגבי השאלות:
1. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי לקבלת זימון למשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?
2. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי להתקיים המשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?) תודה.

הליך של דיון מהיר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 15/02/22

תחילת תיק בהליך מהיר הינו תיק שצפוי להסתיים במועד דיון אחד. בו בדרכ נקבעת ישיבת פישור /גישור - ככל שהצדדים מגיעים לפשרה - התיק עולה לשופט לקבל פסק דין וככל שלאן - התיק ממשיך לשופט לשמיעת הודחות - סיכומים בע"פ ולאחר מכן מצן פסק דין. 

הדיונים נקבעים ע"פ מזכירות בדר"כ תוך מס' חודשים - לעיתים מועד הדיון נקבע כבר בפתיחת התיק.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לעובדת משק בית

יפעת 14/02/22
שלום,

עובדת במשק בית אצל מספר מעסיקים (מעסיק אחר בכל יום)

אחד המעסיקים חלה בקורונה ונאלץ להישאר בביתו בבידוד. עקב כך הורה לעובדת שלא להגיע לעבודה מחשש שתידבק.

האם על המעסיק לשלם שכר בעבור יום זה על אף שהורה לה , שלא מבחירה, שלא להגיע ?

תודה,

יפעת.










יציאה לחופשה כפויה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/22
על המעסיק לשלם לעובדת יום חופשה אם יש לה צבירה. כמובן שאורך החופשה ללא הודעה מראש אסור שתעלה על 7 ימים. לכן יום חופשה מעכשו לעכשו במקרה שכזה הוא לגיטימי. במקרה שלעובדת צבורה חופשה. ככל שאין לעובדת חופשה צבורה הוא יצטרך לשלם לה עבור היום חופש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טענת קיזוז כתגובה לתביעה בבית הדין

רן 13/02/22
שלום רב,
האם יש להגיש טענת קיזוז כחלק מכתב ההגנה לתביעה או שיש להגישה במסגרת כתב תביעה שכנגד?
תודה,   

טענת קיזוז

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/22
טענת קיזוז מוגשת בתוך כתב הגנה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מחלה וחופשת לידה

איילה 13/02/22
במהלך סוף ינואר בשבוע 36 להריון ניגשתי למעסיק שלי ואמרתי לו שקשה לי לעבוד בשבוע זה להריון ולשבת כל היום במשרד ובייחוד שמודבר בהריון בסיכון גבוהה הודעתי לו ב- 1.2.22 שאני מעוניינת לצאת לחופשת לידה ובאותו יום הוצאתי חופשת מחלה מהרופא ושלחתי למעסיק הוא בטענה אמר שהוא לא מוכן להכיר בזה מכיוון שהודעתי לו שאני יוצאת לחופשת לידה וכשהסברתי לו שעדיין לא ילדתי ואמרתי לו שלזכותי יש בתלוש חופשת מחלה שאני יכולה לנצל לפני הלידה הוא אינו מוכן להכיר בחופשת מחלה שלי והוא מעוניין לשם לי על כך בטענה שאמרתי לו שאני יוצאת לחופשת לידה 
לשאלתי מה הזכויות שלי? ומה אני יכולה לעשות במצב זה?
אשמח לתגובות תודה מראש!

יציאה לימי מחלה במקום חופשת לידה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/22

את בהחלט זכאית לחופשת מחלה. גם אם הודעת למעיסק שיש בכוונתך לצאת לחופשת לידה מוקדמת וקיבלת ימי מחלה - הוא מחוייב לשלם לך את ימי המחלה שלך לפי הצבור לך בתלוש השכר. 


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי אבל לעדה הנוצרית

סלמא 13/02/22
שלום 
רציתי לברר בקשר לימי אבל אצל העדה הנוצרית , כמה ימי אבל מגיע לעובד נוצרי ?? 
מדובר בקרבה ראשונה ( אבא ) 






זכאות לימי אבל לעובד בעדה הנוצרית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/22
צהריים טובים, עובדים בני כל הדתות זכאים לתשלום שכרם אם נעדרו מעבודתם בשל ימי אבל על קרוב משפחה מדרגה ראשונה. התשלום ניתן עבור מספר ימי האבל המקובלים בתוך העדה, שאליה משתייך העובד, ולכל היותר 7 ימים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה

רוצה ללכת 12/02/22
שלום. אני עובד בחברה כמעט עשור,רצוף משכורת חודשית קבועה 5 ימים בשבוע.
אני מעוניין להחליף מקום עבודה ולעזוב למקום עם תנאים יותר טובים.
השאלה כזו
נניח ואני עזב את העבודה,נותן הודעה מוקדמת למעסיק,וסוגר העניינים.
עובר לחברה החדשה,והם מפטרים אחרי חודש,מחוסר התאמה.
מה הדין מבחינת ביטוח לאומי ודמי אבטלה?
אני בגיל בין:40-50
אין עימי תלויים.
תודה




דמי אבטלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/02/22

אתה צריך 12 תלושים במסגרת 18 חודשים לפני פניה לתביעת דמי אבטלה.

אם תפוטר בחברה החדשה אחרי חודש תוכל לתבוע על פי הנתונים שהצגת.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך תשלום ממעסיק קודם

אהרן 09/02/22
רציתי לשאול אם אני ממשיך לקבל כסף ממעסיק קודם למרות שאני כבר לא עובד אצלו האם אני צריך להודיע לו על כך ?

תשלום שמקורו בטעות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 21/02/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המנכ"ל לא משיב על פניות חוזרות ונשנות

אייל הדר 06/02/22
שלום,

אני עובד בחברה גדולה.
אחד העובדים במחלקה שאני מנהל הודיע לי לפני שבועיים שהוא לא מעוניין להמשיך לעבוד במחלקה ושהוא יעזוב חודש מיום ההודעה הזאת.
פניתי למנכ"ל החברה כדי שינחה אותי אם להחליף את העובד המתפטר בעובד אחר מתוך החברה או לגייס עובד חדש, או אולי להכשיר את אחד העובדים האחרים במחלקה לעבודה של העובד המתפטר, אבל למרות שפניתי אליו כבר שלוש פעמים הוא לא עונה לי.
ככל שהזמן עובר מתגבר הסיכון שהמוצר שהמחלקה מייצרת לא יוכל להיות מוכן בזמן עבור הלקוחות אם לא יהיה מחליף לעובד המתפטר, והאשמה שהמוצר לא מוכן תוטל עלי.
מה אני צריך לעשות כדי למנוע אפשרות כזאת, ואולי אפילו אפשרות שזוהי תחבולה לגרום לפיטורים שלי (בתירוץ שכשלתי בניהול) מבלי לשלם לי פיצויי פיטורים?

תודה

מייל למנכל

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/02/22

שלום רב,

ממליצה לך לכתוב לו מייל מסודר ובו פירוט של כל מה שרשמת.

ממליצה לכתב למייל את כל מי שרלבנטי לסוגיה.

המייל ישמש אותך בהמשך אם יבואו אליך בטענות.

בכלל ממליצה לתעד כל דבר בעניין הזה שתהיה מכוסה מבחינת ראיות.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוים לפנסיה,קרן השתלמות וכו' משכר יסוד בלבד

לאה 06/02/22


שלום,
בעלי מרוויח שכר יסוד +שעות נוספות גלובליות קבועות כל חודש.(סכום זהה כל חודש)
ההורדות לפנסיה, קרן השתלמות וכו' ,מנוכות לו אך ורק משכר יסוד ולא מסך הכל (שכר היסוד + שעות נוספות).
כך היה ב 2 מקומות עבודה אחרונים שעבד בהם.
האם תקין ? האם לפי החוק ?
תודה

תשלום פנסיה רק משכר יסוד

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/02/22
אין באפשרותי לדעת אם מה שנעשה תקין כיוון שחסרים לי פרטים כגון ההסכם עליו חתם בעלך, גובה השכר ממנו מפרישים, שעות העובדה שבעלך מבצע בפועל (כולל שעות נוספות) ועוד.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

ד.ר 06/02/22
שלום. בעבודה מקזזים ימי מחלה גם מהמחלה וגם מהחופשה במקום לנכות מהשכר על הימים שני ושלישי של המחלה. האם זה חוקי? האם אני יכולה לדרוש שינכו מהשכר במקום חופשה?
תודה

קיזוז ימי מחלה מימי חופשה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/02/22

אם הבאת אישור רפואי על הימים שנעדרת על המעסיק לקזז מימי המחלה בלבד ובהנחה שאין לך מספיק ימי מחלה אזי עליו לקזז מהשכר.

אין לקזז ימי מחלה מימי החופש שצברת.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בשעות העבודה

יצחק ה 06/02/22
קיבלתי הצעת קידום בעבודה, סוכמו התנאים והמתנתי לחתימה עפי הנוהג בחברה על נספח תנאים כספיים עברו מאז לפחות חודשיים והחתימה התעכבה בהתחלה בטיעון שזה אצל המנכל ואז שהוחלט להחתים על חוזה חדש... כבר חודש שאני עושה את התפקיד החדש ללא חתימה על התנאים ביום חמישי בצהריים נתנו לי את החוזה לחתימה כאשר הוסבר שאם לא יחתם עד יום ראשון לא יכנס החודש לתוקף אלא רק לשכר החודש הבא... בנוסף מתברר ששינו את שעות העבודה מ 8.5 ל 9 ביום, כמובן שכשהגשתי את דרישת השכר לא הייתי מודע לשינוי הזה מה עושים?

חוזה חדש

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/02/22

ההתנהלות נשמעת קצת תמוהה כיוון שאם ביצעת את התפקיד החדש החודש אתה צריך לקבל את השכר שהובטח לך.

לתשומת לבך ש9 שעות עבודה ביום כוללות שעות נוספות.

מציעה שתדבר אתם ותסגור מולם את עניין השעות אל מול השכר ורק אז תחתום על המסמך.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי הפרשות פנסיה

בן 05/02/22
שלום רב,
המעסיק שלי לא הפריש לי מהמשכורת פנסיה והמשכורת נטו שלי די גבוהה 14,000 אלף שקל 
התחלתי לעבוד במרץ 2018 (הייתי עצמאי לפני כן)  ואני מניח שאחרי שנה דיינו 2019 מרץ
היו צריכים להפריש לי פנסיה. מדובר עוד מעט על הפרש של 36 חודשים
השאלה שלי  האם אני צריך להפריש חלק יחסי או שהמעסיק צריך לשלום עבור כל ה 36 חודשים .
מה הסכום שהמעסיק צריך להפריש ומה הסכום שאני צריך להפריש?
מה קורה אם אני מתחיל להפריש רק מנקודה זו בזמן מאחר ורטרואקטיבית לי יהיה קשה לשלם .
כי בטח ידובר בסכום גבוה...


הפרשות לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 10/02/22

הפרשות לפנסיה צריכות להעשות החל מחודש שלישי למי שיש קופה פעילה ביום תחילת עבודתו ולמי שאין קופה פעילה החל מחודש שביעי ואילך.

תצטרכו להשלים את ההפרשות רטרואקטיבית. על המעסיק להשלים חלק של מעסיק ועליך להשלים חלק עובד (אלא אם כן סוכם ביניכם שהמעסיק משלם גם חלק עובד).

לגבי החישובים ממליצה לפנות עם תלושי השכר לרו"ח או לעורך דין שיערוך את החישובים.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הדבקה בעבודה בקורונה

טלי 04/02/22
שלום רב,

קיבלתי הודעה על חשיפה לחולה מאומת, (ככל הנראה חולה בעבודה שעזרתי לה פיזית באותו יום בו היא אומתה), ולאחר שבוע ששהיתי בבידוד אומתתי לקורונה והייתי עם תסמינים במשך שבועיים. סה"כ נעדרתי 3 שבועות מהעבודה.

להבנתי מדובר בתאונת עבודה, ומן הסתם נדבקתי מאותה חולה, השאלה שלי היא רק לגבי המועד ממנו העניין נחשב כתאונת עבודה מבחינת ביטוח לאומי (לצורך קבלת דמי פגיעה).

כלומר, בהנחה שאוכר כנפגעת בעבודה כתוצאה מהדבקה בקורונה האם דמי הפגיעה ישולמו רטרואקטיבית החל מהיום הראשון לבידוד שבמהלכו אומתתי ובעד 3 שבועות שנעדרתי או שדמי הפגיעה ישולמו רק מהמועד בו קיבלתי את התשובה החיובית ובעד שבועיים בלבד, (כאשר השבוע הראשון ישולם בנפרד במסגרת "דמי בידוד")?

דמי פגיעה - קורונה

ענבל תמם 05/02/22

שלום רב,


דמי הפגיעה אמורים להיות משולמים מהיום בו נכנסת לבידוד עקב החשיפה.

בריאות,

שבוע טוב,

חישוב מחדש של ימי החופשה

חיים 03/02/22
 שלום רב
עבדתי המשרה חלקית אצל מעסיק במשך 3 וחצי חודשים (4 תלושי משכורת). הודעתי על סיום עבודה עם הודעה מוקדמת כמקובל. לאחר מכן המעסיק הודיע לי שאני זכאי ל2 ימי חופשה הפדיון בלבד. בתלוש השכר הלפני אחרון שלי יתרת החופשה הרשומה היא 4, מה שאומר שלאחר חודש עבודה נוסף אני אמור להיות זכאי לסה''כ 5 ימי חופשה. 


השאלה האם המעסיק רשאי לחשב מחדש את ימי החופשה להםצאני זכאי ולשנות על אף שרשום בתלוש המשכורת מספר שונה וגבוה מכך? 
אשמח לתשובה עניינית ,תודה לעונה היקר

פדיון ימי חופשה

ענבל תמם 05/02/22

שלום רב,

בהנחה שלא ניצלת ימי חופשה, המעסיק אינו רשאי לקזז מפשיון ימי החופשה בסיום יחסי העבושה ועליו לשלם את מספרם הצבור.

בהצלחה,

שבוע נפלא


התחייבות לשנה עקב קורס ירי אבל המעסיק לא נותן משמר

תומר 03/02/22
שלום, התחייבות לשנה עקב קורס ירי אבל המעסיק לא נותן משמרות,,,אומר שההמלון לא מעסיק הרבה עכשו בגלל הקורונה ונותן משמרת שתיים בשבוע- בטלפון ולפני חתימת החוזה דיברנו על 3-4 משמרות,,,,,חייב לציין שבחוזה מופיע שאני מחוייב לתת 3-4 משמרות אבל באותיות קטנות רשום שהמעסיק לא מחוייב להיקף זה -ברור לי שזה חוזה נצלני-אם הייתי יודע שתהיה משמרת בשבוע ברור שלא הייתי מתחייב- אני עובד בנתניה- הוא הציע לי לעבוד בתל אביב אבל זה לא מתאים לי מבחינת זמן נסיעה וגם הרעת תנאים,,,,ציינתי שאני שוקל להתפטר כי זה לא הרושם שקיבלתי ממנו-כרגע עובד רק חודש וחצי,,,הוא סידר לי מקום אחר בנתניה לתוספת 1-2 משמרות אבל זה גם לא עקבי- יש שבוע כן ושבוע בלי משמרת בכלל - הוא ציין במקרה שאני מתפטר אני אחוייב בתשלום הקורס,,,גם בחוזה רשום שצריך להודיע מראש חודש לפני התפטרות,,,,הסיבה שאני מעוניין בזה כי הוא נותן לי מספיק עבודה- מה אומר החוק ומה ניתן לעשות?תודה

התפטרות

ענבל תמם 05/02/22

שלום רב,

נראה כי הדברים מעט מורכבים.

מחד, אתה חתום על חוזה, לפיו, אתה לא יכול להתפטר בלי לשאת בעלויות הקורס.

מאידך, המעסיק לא מספק עבודה מספיקה. נראה כי מדובר בחוזה דרקוני ומנסיבות העניין, כדאי לבדוק הפרת הסכם מצידו של המעסיק.


אשמח לסייע,

שבוע נפלא, 

דילוג לתוכן