פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מועמדות למישרה
מכרז לעבודה בשירות המדינה
כרגע לא רואה סיבה
אבל כל מקרה נבחן לגופו
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות מהשכר
סיימתי לעבוד לפני חודש, והחודש הזה קיבלתי את ההפרשי סיום עבודה.
האם הגיוני שעל ימי חופש שלא פדיתי, וקיבלתי 783 ש"ח, הופרש 100 ש"ח מס הכנסה?
תודה.
ניכוי מס הכנסה מפדיון חופשה
על פדיון ימי חופשה - יש מיסוי .
לגבי כמה ? את זה צריך לבדוק מו יועץ מס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימים ללא עבודה
עובד אצל קבלן משנה של משרד הבריאות, בשירותי בריאות התלמיד במשך כמה שנים - חופשות ללא תשלום - בצמוד לחופשות בית הספר.
בחופש הגדול יוצא לחל"ת. אבל בשאר הימים עובד ברציפות.
ביוני האחרון הודיעו לנו למי שאין מה לעשות שמדובר ב"ימים ללא עבודה" - שלא מקבלים עליהם שכר - גם אם אין ימי חופשה לניצול.
מעבר לכך, סירבו להאריך את החל"ת גם לחלק מחודש יוני.
גם עכשיו - בחזרה ללימודים בספטמבר - הודיעו לנו על "ימים ללא עבודה" בתחילת שנה. וזאת אחרי ש"שברו" לנו את רצף החל"ת עם יום הדרכות.
להבנתי מדובר ב"הרעת תנאים" - אבל השאלה - אם חוץ מלהתפטר ולהיות זכאים לדמי אבטלה - יש זכות לתביעה מעבר לכך?
בברכה,
ימים ללא עבודה
ראשית יש לבדוק היטב מהו סטטוס העבודה.
והאם יש הסכם שבו ענין של "ימים ללא עבודה" הם לגיטימים.
ככל שלאו - המעסיק צריך לשלם שכר עבור ימים אלה. התפטרות בדין מפוטר תקנ לך גם פ"פ ותשלום שאר הזכויות הסוציאליות אבל - אני מציעה לבדוק היטב במה מדובר מבחינת ההסכם/ אופן העבודה שבוצעה עד היום וכו'
ואז לבדוק מה הכי נכון לעשות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים ואפליה במשמרות בין עובדים
יש עובד שעובד רק בקרים אך אותו מנהל עבודה טוען שהוא "בהעסקה מיוחדת" אותו עובד אמר לי שהוא מכיר מנהל בכיר בחברה שסידר לו את העבודה ללא משמרות.
אמרתי למנהל העבודה שזו הרעת תנאים הוא אמר לי שזה שטויות שאני ממציא ואין כזה דבר "הרעת תנאים" ואם אני רוצה אני יכול להתפטר אך הוא לא מעביר למקום אחר בחברה עובדים אלא הוא מפטר.
בנוסף הייתי חולה מספר ימים לפני כמה שבועות ואותו "בוס" היה ניזון משמעות עובדים שאמרו שעשיתי לו בכוונה למרות שנתתי מכתב מרופא שחזרתי לעבוד הוא אמר שאני עשיתי לו פנצ'ר ועשה לי שיחת נזיפה כתוצאה מזה שהייתי בחופשת מחלה תוך כדי שהוא מטיח בי האשמות שלא הייתי חולה ושקרתי ללא שום בסיס והוא ניסה להוציא ממני הודאה כוזבת שאני כביכול "שקרתי" שהייתי חולה.
מה החוק אומר לגבי זה? האם מותר לבוס לעשות ככה? האם זה נוגד את זכויות העובד? האם ניתן להגיש תביעה?
הרעת תנאים
בוקר אור
בוא נתחיל מהקל אל הכבד - ככל שהיה ברשותך אישור מחלה - אתה לא צריך לתת הסברים נוספים או להתגונן.
התנהלות המעסיק - נכונה או שלאו- אינה קשורה אליך וככל שהיא לא תקינה היא עדין אינה פסולה. אז הוא בחר להתעמת איתך - לא זה פסול מבחינה חוקית.
ככל שהעימות חרג מגבולות הטעם הטוב- וזה נתון לפרשנות - הדבר תלוי בך מה אתה רוצה לעשות.
לגבי משמרות - אני לא יודעת מה לגבי העובד "בהעסקה מיוחדת" אבל לגביך - צריך לבדוק איך עבדת כל השנים/החודשים שאת העובד בחברה.
ממתי החל השינוי ולמה?
על איזה הסכם אתם חתומים והאם למעסיקה ניתנה האפשרות בהסכם לשנות את תנאי העסקתך /את שעות העבודה וכו'..רק לאחר בדיקת כל הנתונים ניתן יהיה לכלכל את צעדיך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצול ימי חופש בדיעבד
אני סיימתי לעבוד בחברה מסוימת לפני כחודש. בתלוש המשכורת שהגיע לידי ראיתי כי לא פדו לי את ימי החופש שנשארו לי בגמר החשבון.
כששאלתי מה הסיבה ענו לי שלא מגיע לי ימי חופש כי כבר ניצלתי אותם בפגרה שהייתה בחודש פסח לפני 5 חודשים.
יש לציין כי באותם חודשים קיבלתי שכר מלא כמו שאר העובדים שגם היו בחופש.
ענו לי מהחברה שהדבר שהם יכולים לעשות זה להוציא לי תלוש משכורת חדש שבו יורידו לי מהשכר את מספר ימי החופש שרשומים לי ואז במקומם יפדו את הימים שיש לי בחופשה.
מה שיצור מצב כאילו הם פדו לי את הימים על חשבון ימי העבודה שלי בפועל. עניין טכני כביכול.
האם זה חוקי ומה אני יכול לעשות בנידון?
פדיון ימי חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת תפקיד נוסף
המעסיק הציע לי תפקיד מסויים (בנוסף לעבודתי כרגע) בשתי הזדמנויות שונות ובשתיהן אמרתי שאני לא מעוניין. למרות הדחייה הוא בכל זאת דורש שאני אעשה את זה. מה עושים במצב כזה?
תפקיד נוסף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק לא מוכן לנייד מספר טלפון
ניוד מספר טלפון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על פדיון ימי חופשה
עבדתי בחברה מסוימת מחודש פברואר האחרון עד החודש. היום שקיבלתי את תלוש המשכורת האחרון ראיתי שלא פדו לי 7 ימי חופשה שצברתי.
כששאלתי מה הסיבה החברה טענה כי בחודש מרץ (חודש אחרי שהתחלתי לעבודה) החברה יצאה מאמצע מרץ עד אמצע אפריל לחופשה ואני כמו שאר העובדים כן קיבלתי על זה תשלום מלא למרות שבפועל עבדנו חצי חודש.
החברה טוענת שבאותה תקופה פדיתי את כל הימי חופשה שלי ולכן אני לא זכאי לפדות את ה-7 ימים שמופיעים לי החודש בתלוש.
מה עושים?
ניצול ימי חופשה בדיעבד
היי אבי,
ככל שבתלוש השכר לא הופיע ניצול של ימי החופשה האמורים בחודש מרץ, נראה שהמעסיק אינו יכול לטעון זאת בדיעבד. על כן, יש בסיס משפטי לבוא בדרישה אל המעסיק בנוגע לימים אלו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור מחלה על בדיקות של אישתי להריון
חובת הצגת מסמכים רפואיים למעסיק
היי יואל,
ככלל, היעדרות בשל מצב רפואי מצריכה הצגת תעודה רפואית. במקרה שלך, לא מדובר בדיוק במצב דברים זה, אלא בהסכמה בינך לבין המעסיק לעניין היעדרותך. במענה לשאלתך, השאלה האם הנך מחויב להעביר אישורים רפואיים כאלו ואחרים למעסיקך בנסיבות אלו, נובעת מאופי ההסכמה ביניכם. נראה שלא דנתם ספציפית בנקודה זו ולכן - אם הנושא יתפרש ע"י בית הדין לעבודה, ייעשה הדבר בדרך של "השלמת" ההסכמה ביניכם, כלומר האם ההסכמה שלכם כללה גם התחייבות לגלות מסמכים רפואיים כאלו ואחרים.
קשה לדעת מה תהיה התוצאה במקרה מעין זה ולטעמי אפשר ללכת בדרך ביניים ולגלות מסמכים רפואיים מושחרים (כלומר שהחלקים הרגישים מחוקים) על-מנת להניח את דעתו של המעסיק.
עלינו לזכור שמעבר להסכמה שלך מול המעסיק ישנו גם עניין מערכת היחסים המתמשכת שלכם, שאף היא מצריכה ששני הצדדים יגיעו לעמק השווה. כמאמר המימרה "עדיף להיות חכם מצודק".
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום דמי חופשה
אני עובד בתור לקוח סמוי באחת מחברות הסקרים בארץ. במסגרת העבודה, אני מבצע ביקורות בבתי עסק שונים ועל כל ביקורת אני מקבל תשלום אשר ידוע לי מראש לפני ביצוע הביקורת. השכר ניתן לי יחד עם תלוש משכורת כל 10 לחודש, כלומר אני עובד שכיר.
בחוזה העבודה, נאלצתי לחתום על סעיף שלפיו לא אהיה זכאי כלל לדמי חופשה במסגרת עבודתי, ודמי החופשה כבר נכללים בתוך השכר שאני מקבל על הביקורות. כלומר למעט השכר, בונוסים ותשלום עבור נסיעות, לא אהיה זכאי לשום תשלום נוסף. עובדה זו באה לידי ביטוי בתלוש המשכורת באופן הבא:
את התשלום עבור הביקורות המעסיק מפצל ל-96% שכר ול-4% דמי חופשה ובתלוש מופיעות שתי שורות נפרדות שאחת מהן היא 96% מתשלום עבור ביקורות ושורה שנייה היא 4% דמי חופשה כך שאם לסכם את שתי השורות יתקבל השכר הכולל (100%) על כל הביקורות שביצעתי באותו חודש.
האם כל הדבר הזה תקין?
ימי חופשה הכלולים בשכר - האם תקין?
היי עילאי,
הדבר בפירוש אינו תקין. חיקוקים רבים במסגרת דיני העבודה מוגדרים כחיקוקים "קוגנטיים", כלומר אין ניתן להתנות עליהם (לשנות אותם) ע"י הסכם. כזה הוא חוק חופשה שנתית.
במילים אחרות, גם אם הוסכם בין העובד והמעסיק שהשכר יכלול ימי חופשה, החוק, למעשה, דוחה את ההסכמה הזאת וקובע כי חרף ההסכמה יינתנו ימי חופש כדין.
יחד עם זאת צריך לזכור כי ההתיישנות על טענה בדבר ימי חופשה היא קצרה יחסית ועומדת על 3 שנים + שנה שוטפת. משמעות הדבר היא שאם אתה עובד כך משך זמן רב, תוכל לטעון את טענתך רק ביחס לתקופה האחרונה כאמור.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
דרישה למתן משמרות מעבר לנהוג עד כה
היי ישראל,
אינך יכול לדרוש מהמעסיק לפטר אותך, אבל אתה יכול לספק רק את מועדי המשמרות שנוחים לך, ואז - בסבירות גבוהה, לפי מה שאתה מתאר - הוא יפטר אותך ממילא. גם אם הוא פשוט יפסיק לתת לך משמרות, הדבר שקול כנגד פיטורים (ואפילו פיטורים שלא כדין).
באופן תיאורטי אפשר לבחון את כל הסיטואציה מפריזמה של הרעת תנאים, אבל לטעמי זה יהיה מעט מרחיק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום פנסיה חודשי
אי הפקדה לפנסיה במשך תקופה ארוכה
היי דנה,
זה בהחלט לא חוקי ולא עומד בהוראות משפט העבודה. מעבר לזה, הדבר גורם לך לנזקים שונים, כולל פגיעה בביטוח הפנסיוני שלך.
אין כל הצדקה לאי הפקדה לפנסיה משך שנה שלמה וההפקדה צריכה להתבצע חודש בחודשו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיצוי זכויות 50%
בתודה מראש - יישר כוח.
בן 28 אני נכה בכיסא מקבל קצבת נכות 100%
מבקש לצאת לעבודה מחוץ לעיר
ל-50% משרה ולא יותר (אני ללא מלווה)
מבקש עזרתכם והכוונתכם בשאלה :
*כמה שעות זה 50% משרה ?
*כמה שעות עבודה בסה"כ ביום ?
*האם החזר הנסיעות משתנה ב-50% משרה ?
תודה רבה
בברכה
משרה חלקית וסכומי נסיעות
היי שי,
ראשית, אני סבור שיש מקום להיוועץ בעו"ד שעוסק בנזיקין, נכויות וכיו"ב.
מבחינת דיני עבודה - חצי משרה זה מחצית של 182 שעות, קרי: 91 שעות חודשיות. לעניין שעות יומיות, זה כמובן משתנה בהתאם למספר ימי העבודה.
החזר הנסיעות עשוי להשתנות, אם יש מספר ימי עבודה נמוך יותר, אבל לא בהכרח. ככלל, החזר הנסיעות מבוסס בד"כ על מינימום בגובה עלות חופשי חודשי מתאים, ולכן לא נראה שהעובדה שמדובר בחצי משרה אמורה להשפיע על סכום הנסיעות.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
חלק מחודש יולי הייתי בחופשת מחלה. בתלוש המעסיק רשם תשלום חופשה (בעבר כשהייתי בימי מחלה היה רשום בתלוש עבור ימי מחלה)כששאלתי אותו למה כתובה עבור חופשה אמר שזה בטעות וזה תשלום ימי מחלה ושאראה בתלוש שימי מחלה נשארו. הם אכן רשומים בתלוש של יולי . איך אני יכולה לדעת שהמעסיק לא רימה אותי?
ימי מחלה שנרשמו כחופשה
היי דניאלה,
השאלה לא לגמרי מובנת. כך או כך, בגין ימי מחלה צריכים להיות מופחתים ימי המחלה שבתלוש השכר, ולא ימי החופשה. יש חיסרון אינהרנטי בהפחתה מהחופשה במקום המחלה, ולו בשל העובדה שבגין ימי מחלה לא מקבלים פדיון בסיום העסקה ובגין ימי חופשה כן.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קופה מרכזית של הפיצויים
מעסיק רוצה למשוך כספים מהקופה המרכזית של הפיצויים.
חברת הביטוח ביקשה להמציא פסק דין של בית דין לעבודה שיורה לה להחזיר את הכספים.
ראשית, באיזה הליך יש לפנות לבית הדין לעבודה? צו עשה? פסק דין הצהרתי? ק"ג?
שנית, יש משהו מיוחד שצריך לצרף לפניה לבית הדין?
שלישית, האם צריך לצרף טופס 417 לפניה לבית הדין?
תודה מראש
משכית כספי פיצויים
מדובר בבקשה למתן פסק דין הצהרתי (ה"פ)
התובע הוא בעל הקופה המעסיק והנתבעת היא חברת הביטוח
טופס 417 מוגש לחברת הביטוח - ענייני מיסוי חתום ע"י רו"ח יחד עם הפסק דין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר בין מעסיקים
העברה ממעסיק למעסיק - שמירת מסמכים ישנים
היי צליל,
לטעמי יהיה נכון לשמור מסמכים רלוונטיים מתקופת העבודה הקודמת, בראש ובראשונה הסכם העסקה ותלושי שכר.
לא מדובר במעמסה גדולה - ניתן לסרוק את הכל ולשמור לדורי דורות.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה לקרן הפנסיה
חיוב הפרשה בפנסיה ביחס למעסיקים אחרים
היי אלעד,
ככלל, לא ניתן לחייב אותך על אי הפרשה לפנסיה בגין עבודות אחרות אצל מעסיקים אחרים. בנוסף, הטענה שמעסיקים אחרים לא היו יכולים להפריש לו לפנסיה נראית תמוהה על פניה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת שעות עבודה – רופא תעסוקתי
חוות דעת רופא תעסוקתי
היי חיים,
השאלה לא לגמרי מובנת. מהם הפיצולים הללו?
עניינית, מעסיק חייב לקבל את חוות הדעת של הרופא התעסוקתי.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש בשנת שירות
האם קיים חוק לגבי מספר ימי החופש בשנת שירות? (לא שירות לאומי)
תודה,
יעל
אי יחסי עבודה
אין יחסי עבודה ולכן חוקי העבודה לא חלים עליך בשנת השירות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עוזרת בית
האם אפשר לקחת עוזרת בית באופן פרטי- כמובן עם תשלום כל התשלומים הנדרשים על ידי המעסיקה,כאשר זמן קודם העוזרת הנ" ל עבדה אצל אותה מעסיקה במסגרת חברה שהתשלומים הנילווים היו מגולמים בתשלום.
כלומר האם המעסיקה רשאית להעסיק את העוזרת באופן םרטי למרות שהעסעקה אותה בעבר והכער אוצה על ידי חברת העוזרות.
תודה על מענה ברור
יעל
העסקת עוזרת
בוקר אור
בוודאי אין כל מניעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקת עובד באופן ישיר לאחר העסקתו ע"י חברת שירותים
היי יעל,
אין מניעה להעסיק עובד כלשהו, כולל עוזרת בית, שהיה מספק שירותים קודם לכן באמצעות חברה אחרת. הכל בהנחה שההעסקה נעשית כדין.
עקרונית עלולה לעלות טענה מאת העובדת לאחריות של המעסיק החדש ביחס לתקופה המוקדמת, שבה הועסקה ע"י החברה האחרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרה מלאה
עבור שכיר במשרה מלאה
ממה שקראתי משרה מלאה היא 182 שעות בחודש.
ומצד שני בחוק מוגדר : מחשבון של 8.4 ( שעות ביום ) * 4.25 (שבועות בחודש בממוצע ) * 5 ימים בשבוע
יוצא 178.5 שזה פחות מ 182
מה ההסבר ?
אך זה מסתדר
שעות חודשיות
בוקר אור
הסיבה לחוסר הלימה היא שמספר השעו השעות החודשיות אמור להתחלק במספר הימים כאשר יהיה יום אחד שבו העובד אמור לעבוד קצת פחות למשל 7 שעות במקום 8 .. כמובן שזה תלוי במעסיק ובשעות הבודה שהוא יחליט אבל השעות אמורות להתפרס על פני השבוע כל שברי שיהיה יום אחד שבו העובד יעבוד טיפה פחות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לאחר שנה וחודשיים
ולעבוד רק משמרות צהריים ולילה
המקום עובד 24 שעות ביממה
האם זה חוקי
שינוי בתנאי העסקה
תלוי.האם המעסיק מחוייב לך למשמרות בוקר?
או שאתה אמור לעבוד לפי צרכי העבודה?
ככל שנצא מנקודת הנחה שהמעסיק מחוייב למשמרות בוקר וכרגע משנה את את תנאי העסקה והשינוי כמובן רוחבי ולא נוגע רק לך . אז מדובר ברה ארגון וזה בסדר.
ככל שאתה לא תסכים לשינוי - והדבר מהווה הרעה מוחשית בתנאי העבודה מבחינתך- תוכל להתפטר בדין מפוטר לאחר שתיתן למעסיק שלך אפשרות לתקן את המצב ולהחזיר את המצב לקדמותו. מה שלא תמיד מתאפשר. ואז הבחירה הידיים שלך. שים ליבך שככל ואתה תבחר להתפטר - בדין מפוטר עליך לאפשר למעסיק לתקן את העוולה ולתת הודעה מורדמת כדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביגוד והבראה
ביגוד והבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצול שכר יסוד כך שיתאים להטבות בהסכם קיבוצי. חוקי
טרום ההסכם הקיבוצי עובד קיבל שכר יסוד של 25 שח לשעה (לדוגמא).
לאחר ההסכם הקיבוצי המעסיק לקח את ה-25 שח ופיצל אותו לשכר יסוד, ביגוד, משכ 13 ותוספת ותק (כל חודש יש לעובד 4 רכיבים הללו בתלוש) כך שבחיבור 4 הרכיבים הללו העובד נשאר עם 25 שח, האם זה חוקי. או האם המעסיק היה צריך להשאיר שכר יסוד של 25 שח ולתת בנוסף את כל מה שנקבע בצו.
במידה והפיצול לא חוקי, האם ניתן לתבוע 7 שנים אחורה בטענה לאי חוקיות הפיצול שבוצע בעבר (לפני 9 שנים . האם חלה התיישנות לטענה המשפטית? מקווה ששאלתי ברורה)
תודה
פיצול שכר
פיצול שכר הוא לא חוקי. וככל שלא עומד בצו הרחבה - היה ניתן לתבוע הפרשים.
במקרה שלך יש לבדוק התיישנות לכל סעד מעל ל- 7 שנים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בשעות עבודה ללא עדכון מראש
אני עובד במקום עבודה כשנה וחצי
בהתחלה הייתי עובד במשרה של כ 8 וחצי שעות ביום, לאחר מכן הורידו ללא ידיעה והסכמה ל 7 וחצי ועכשיו ל 6 וחצי שעות, דבר הפוגע משמעותית בשכר.
כל שבוע יוצא סידור עבודה והם מסדרים אותו כפי שנראה להם (ככל הנראה כמות העבודה ירדה וכך גם כמות השעות בסידור העבודה).
האם אני יכול לדרוש את השעות בהם עבדתי בהתחלה?
ככל ומורידים בשעות פוגע בכל הזכויות הסוציאליות.
האם מותר למעסיק להוריד לעובד שעות עבודה בהתאם לצרכיו?
בעקרון וככל שהמעסיק מוריד בשעות העבודה - יש לבדוק:
1. האם יש הסכם עבודה המחייב לעבודה במתכונת של כמות שעות מינימום - למשל למשרה מלאה/חצי משרה וכו'..
2. האם תמיד עבדת 8.5 שעות או שהמשרה הייתה משתנה.
ככל שהמעסיק מחוייב למספר/כמות שעות העבודה בהסכם
וזה מה שקרה עד לאחרונה אתה בהחלט רשאי לבקש מתכונת של שעות עבודה /כמות עבודה כמו שבעבר.
ככל שלאו - נניח ואתה עובד משבמה באחוז משתנה - יהיה לך יותר קשה לבוא בדרישות למעסיק. שכן הוא לא מחוי לכמות שעות מינימלית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





