פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
אי קבלת הודעה מבית הדין
אי קבלת הודעה על הגשת סיכומים מביה"ד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
אני עובדת במשרד עו"ד , אם אני מתפטרת ולא מפטרים אותי האם מגיע לי פיצויי פיטורין על פי החוק?
תודה
ראי תשובתי לעיל
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
אני עובדת במשרד עו"ד , אם אני מתפטרת ולא מפטרים אותי האם מגיע לי פיצויי פיטורין על פי החוק?
תודה
פ"פ - זכאות בעת התפטרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה שי לחג
אני 18 שנה עובדת באותו מערכת. בחברה בד שהיא של מגזר ציבורי. לצערי במשך שנה אני בתאונת עבודה מחלימה בבית .
שאלה: האם מגיע לי מתנה לחג?
תודה וחג שמח
זכאות למתנת חג
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר בונוס
הלנת שכר בגין בונוס שלא שולם
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תובע את המעסיק האם יקוזז משכרי
תודה
יום דיונים
במידה ולא תגיע לעבודה באותו יום או שיום זה יקוזז לך משכרך או יפדה לך יום חופשה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי חופשה לעובדת משק בית
כיצד עליי לחשב תשלום ימי חופש לעובדת משק בית שעובדת תקופה של שנה לפי הנתונים הבאים:
עבודה של פעם בשבוע למשך 4 שעות
שכר עבודה של 50 שח לשעה (200 שח ליום).
לתשובתכם ועזרתכם אודה!
תודה,
גולן
חופשה שנתית
הי אני יוצאת מנקודת הנחה שהיא עבדה 4 פעמים בחודש וזה אומר 48 ימים בשנה. ולכן הנוסחה לגביה היא:
16 ימי חופשה*48 ימי עבודה בפועל =768 ימים
768/200= 4 ימים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור ימי חג בשכר גלובלי
הנני עובד גלובלי.
מידי פעם אני נדרש לעבוד בערבי חג ושבתונים, אף על פי ששאר עובדי החברה אינם עובדים בימים אלו.
מאחר ואני עובד גלובלי, רציתי לדעת האם מגיע לי תשלום נוסף.
תודה רבה,
רוני
תשלום עבוד ימי חג לעובד חודשי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת גלובאלית
ברצוני לדעת בבקשה כמה משכורת אני צריכה לקבל מתוך
10 ימים שעבדתי בחודש אוגוסט.
והאם החישוב שעשיתי לפי האמור בחוק הוא נכון?
10 ימים שעבדתי חלקי 23 ימי עבודה בחודש שהיה בחודש אוגוסט זה יוצא 0.43 כפול 6500 ש״ח (שכר גלובאלי בחודש) סך של 2,826 ש״ח, פחות ביטוח לאומי ומס בריאות שירד 100 סך של 2,726 ש״ח.
בפועל החישוב שהמעסיק עשה הוא כך:
את עבדת מה 20 לחודש בחודש של 31 ימים, לכן חשבו לך 12/31=0.38 0.38 מ 6,500 ₪ = 2,470 ₪.
את מחשבת לפי 22 ימים והחודש היו 23 ימים ולכן הסכום ליום הוא פחות ממה שאת מחשבת.
שאלותיי:
1. האם השכר שקיבלתי בפועל 2,470 ש״ח הוא נכון?
2. האם לפי חישוב שלי, ע״פ האמור בחוק, אני צריכה לקבל 2,726 ש״ח ואז יש חוסר של 256 ש״ח?
אודה לתשובתכם המהירה.
בברכת שנה טובה וחג שמח,
נטלי
חישוב ערך יום עבודה
האחת, חישוב ערך של יום קלנדרי ולא ערך של יום עבודה, כאשר במקרה כזה במסגרת הימים עבורם יקבל העובד תשלום במהלך אותו חודש, יובאו בחשבון גם השבתות וגם הימים הפנויים בשבוע.
דהיינו שכר יומי =שכר חודשי חלקי מספר הימים בחודש.
השניה, חישוב ערך של יום עבודה בפועל, ואז בחישוב שכרו של העובד יובאו רק ימי העבודה שעבד בפועל.
דהיינו שכר יומי =שכר חודשי חלקי מספר ימי עבודה בחודש.
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום דמי נסיעות כ- 5 שנים
יודע שזה ישמע מעט הזוי, אך המקרה אמיתי לחלוטין.
אני כותב בשם עולה חדשה כ 10 שנים בארץ.
העובדת עובדת ניקיון (עובדת קבלן) העובדת כ 7 ק"מ ממקום עבודתה.
לעבודה היא מגיעה עם בעלה ברכב פרטי.
בעלה מקבל נסיעות על עצמו בלבד כראוי.
היא לא קיבלה דמי נסיעות כבר 5 שנים.
היא לא יודעת לקרוא תלוש משכורת, ולאחרונה מישהו העיר את תשומת ליבה שאין לה דמי נסיעות בתלוש.
היא לא יודעת מה לעשות.
זו פרנסתה ואם היא תתבע אותו הוא יפטר אותה.
האם יש עילה לתבוע נסיעות 5 שנים אחורה?
מה עושים? איך מתמודדים עם המצב הזה?
האם מחשבים על פי דמי הנסיעה המשולמים כיום כ 22 ש"ח ליום?
אי תשלום דמי נסיעות
ההתמודדות היא פשוטה - חישוב של דמי נסיעות לפי חופשי חודשי (גם אם היא נסעה ברכב של בעלה או הלכה ברגל - אין זה רלוונטי). ופניה בכתב אל המעסיק. לא ישלם? הגשת תביעה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה לפני שירות צבאי
יש לי מספר שאלות שאשמח אם מישהו יוכל לעזור לי.
אני בן 18 ועבדתי בבית קפה בתור שוטף כלים במשך שנה, קיבלתי שכר שעתי.
חודש הבא אני עוזב את העבודה.
רציתי לדעת האם אני זכאי לקבל פיצויי פיטורים וימי חופש? בנוסף רציתי לדעת האם יש עוד משהו שמגיע לי ואני צריך לבקש.
ושאלה אחרונה האם אני צריך לשלם ביטוח לאומי ומס בריאות לפני השירות צבאי? מורידים לי כל חודש מעל 200 שקל.
תודה רבה
מור
התפטרות עקב גיוס.
עכשיו - אם הינך עוזב עקב התגייסות /לשירות סדיר אתה בהחלט זכאי לפ"פ, פדיון חופשה, הבראה, דמי חגים, מכתב הפסקת עבודה וכו'...
מדובר בתפטרות עקב גיוס המזזכה בפ"פ. .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה בעקבות שריפה
חופשה מאולצת בעקבות שריפה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
(אי) תיאום דמי ביטוח לאומי
עקב אי עשיית תיאום דמי ביטוח הורידה לי החשבת שכר במקום העבודה החדש דמי ביטוח בשיעור הגבוה ביותר.
כעת הודעתי לה שסיימתי לעבוד במקום הראשון, אך היא אומרת שאין זה מספיק עבורה כי ברגע שהיא קיבלה תיאום מס הכנסה על 2 עבודות, היא מוכרחת להתייחס לעבודתי במקום החדש כעבודה שניה.
מה עלי לעשות במקרה זה?לערוך תיאום דמי ביטוח - לא יועיל לי, כי שם מתייחסים למישהו שעובד ב-2 עבודות, ויש לרשום את גובה השכר עבור כל עבודה.
אך כאן מדובר במקרה שאני כבר לא עובד במקום הראשון
אודה לכם מאוד!
יענקי
תיאום מס
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות עבודת בהריון (חצי שנה ותק)
יש לי שאלה - יש לי עובדת, כחצי שנה כבר אצלי. ביום 3.9.2017 שלחה מיסרון, שהיא לא מרגישה טוב. למחרת שוב לא הגיעה, והתקשרה לבשר שהיא "בהריון" ושיש לה בחילות ושהיא תיעדר כמה ימים עד שיחלפו. כך, לפי שיקול דעתה, יום מסמסת שבאה יום לא.. נעדרה צרף והכמה ימים האלו נמשכו.. והיא חזרה לעבודה רק ביום 14.9.207. הבוקר היא הביאה לי אישור מחלה.
האם אני מחוייבת לקבל את האישור? מדוע אני צריכה לשלם לה פנסיה, כשהיא החליטה להיכנס להריון ועוד נעדרת ונוהגת בחוסר אחריות?
כמה ימים מחלה יש לה? האם אני משלמת על המחלה?
אם זה משנה, היא מתמחה אצלי ואני עורכת דין. היא אצלי למשך שנה בלבד.
אנא עזרו לי. אני מצטערת לגלות שבמקום שאנשים ישקיעו ויוכיחו את עצמם, הם נוהגים ראש קטן, ועוד אני מוציאת את עצמי צריכה להתאים את המטלות למצבה הפיסי (יש לה בחילות סחרחורות).
זה עושה לי נזק מקצועי וכלכלי. כמובן שאין אני רוצה לפגוע לה בהתמחות, אבל בכל הכבוד - ההיכרות היא לצרכי עבודה, קודם כל.
זכויות עובדת בהריון
אם את רוצה לסיים את עבודתה את צריכה לקבל על כך אישור ממשרד התמת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות עקב התפטרות מעבודה
אני עובדת במשק בית כשנה וחצי (בתחילה עבדתי פעם בשבוע ולאחר מכן פעם בשבועיים)
קיבלתי בגין השנה הראשונה דמי הבראה וחופשה.
כעת, אני מעוניינת להתפטר מאחר שאינני ורציתי לדעת מה הזכויות שלי אם אני מתפטרת
האם מגיעים לי פיצויים?
האם מגיעה לי עבור חצי השנה הנוספת דמי הבראה ודמי חופשה?
תודה
זכויות עקב התפטרות מעבודה
חן צהריים טובים. ראשית כן - גם באם את מתפטרת את זכאית לתשלום פדיו חופשה והבראה לפי הוותק ואחוזי המשרה שלך. לגבי פ"פ - את זכאית לפ"פ הקיימים לך בקרן הפנסיה ולכספי הפנסיה צבורים לך. אומנם לא תוכלי לפדות אותם אבל הם שלך. בהצלחה. וכמובן שעליך לתת להם הודעה מוקדמת לפני מועד פיטורייך.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאי העבודה
שאלתי היא כזו:
אני מועסקת כבר כמעט 13 שנה בחברת הייטק כ-OUTSOURCING במשרד ממשלתי.
לפני 9 שנים מוניתי כראש צוות על רכב פרויטלי, שזה אומר שהרכב באחריותי וחוזר איתי בכל סוף יום באמצע השבוע.
בסופי שבוע אני מתחלקת עם הרכב עם חברי צוות האחרים.מאז לא היה שינוי בהסכם.
לפני כשבוע הודיעו לי שמורידים רכב פרוייקט אחד, ואני אצטרך להתחלק עם עוד שתי בנות.
האם המהלך הוא חוקי? אין זו הרעת נתאים מתוקף הזמן?
הרעת תנאים
כמובן כי ישל בדוק גם מה כתוב לענין זה בחוזה העבודה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת זמן הפסקה?…
אני אחות בבית אבות פרטי.
שמתי לב שבתלוש השכר יורד לי זמן הפסקה של חצי שעה בכל יום עבודה.
זאת למרות שלא נאמר על כך כלום בראיון העבודה, וזה גם לא כתוב בחוזה.
העניין חוקי?
תודה
הורדת זמן הפסקה
ככל ומותר לצאת ממקום העבודה בזמן ההפסקה גם אם בפועל את לא עושה זאת אז אכן זכותו של המעסיק לנכות זמן זה - שכן זמן זה הוא על חשבון העובד.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם פרילננסר/עצמאי לבין חברה
הסתמכות על הצעת עבודה
יש לבחון את מלוא הנסיבות לרבות האם סוכם שאתה מתחיל ללא קשר לסיכום התנאים והפגישה למול מזמין העבודה וכן האם תוכל להוכיח כי בעצם סיכמתם על התחלת העבודה ותנאי ההעסקה. נטל ההוכחה הוא עליך וככל ותוכל להוכיח סיבה להסתמכות אז על פניו יש עילת תביעה. בפועל- עצתי לך היא להמשיך הלאה, הסיכוי לזכות בתביעה הוא לא גבוה וההתעסקות בכך היא רבה ולכן ככל ואין הוכחות חד משמעיות להסתמכות ומנגד אובדן עבודה בסכום גבוה אני סבורה כי זה אינו שווה את זה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך זכויות סוציאליות (סטודנט)
זה עתה התחלתי התמחות במחלקה אחרת בשירות המדינה וביקשתי להעביר את התיק כדי לשמור על הזכויות ורצף ההעסקה.
התיק מועבר אך מסתבר שמתמחים בשירות המדינה לא זכאים לקרן השתלמות (ואילו כסטודנט הייתי זכאי והייתה לי קה"ש).
האם המדינה מחויבת לשמור על רצף הזכויות שלי ולהמשיך להפריש לקרן?
תודה
המשך זכויות קרן השתלמות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לפנסיה
עבדתי כחצי שנה בחברה מסוימת (עובדת פשוטה), לאחר כחצי שנה התפטרתי, שלחתי מכתב במייל. עברו מאז כחודשיים ורק עכשיו (לאחר שלחצתי ) נשלח אליי במייל טופס 161.
התקשרתי לחברת הביטוח והבנתי שמגיע לי סכום של כ200 שקלים. כששאלתי למה מעט כל כך,נאמר לי שרק בחודש הראשון לעבודתי הופקד עבורי כסף.
האם זה תקין? האם זה חוקי?
ממתי צריך לבצע הפרשה לפנסיה?
ראשית יש לבדוק האם יש הסכם קיבוצי או צו הרחבה ספציפי שקובע חובת הפרשה מהיום הראשון. ככל ואין אז יש לבדוק אם הייתה לך קופה קודמת או לא. באם הייתה קופה קודמת יש להפקיד לאחר 3 חודשים רטרואקטיבית מהיום הראשון ובאם אין כזו אז לאחר חצי שנה יש להתחיל את ההפרשות. כאשר גובה ההפרשות תלוי בגובה השכר שהיה לך. על פניו אכן נראה לא תקין.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש
תשלום בגין יום חופש
השאלה לא ברורה
האם הכוונה היא שטרם נצברו לזכותך 2 ימי חופש ולכן המעסיק לא שילם לך בגין שניהם? באם כן אז אכן הצדק עם המעסיק. יש לבחון את התלוש ולראות מה כמות ימי החופשה הצבורים לזכותך על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביצוע שמ"פ בימי ההודעה המוקדמת לאחר פיטורים
מה דין ימי מילואים שמתבצעים תוך כדי הודעה מוקדמת לאחר פיטורים בימים בהם אני לא נדרש להגיע לעבודה?
האם אני אמור לתבוע באופן אישי?
תודה,
שמפ בימי הודעה מוקדמת
ככל והסתיימו יחסי עובד מעביד וקיבלת תשלום בגין אי הודעה מוקדמת אז כן. ככל ויחסי עובד מעביד ממשיכים אז כפי שקיבלת בעת העסקתך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מילואים עתידיים לאחר פיטורים
בין התאריכים 3-5/9/17 ביצעתי שירות מילואים.
בתאריך 6/9/17, פוטרתי.
על פי חוק אני מוגן 30 יום מסיום המילואים כלומר עד ה 5/10 ורק מאז אני אמור לקבל את ההודעה המוקדמת של 30 ימים.
העניין הוא שעוד מלפני הפיטורים, אני מחזיק צו מילואים לתאריכים 2-4/10/17 ו 5-9/11/17.
שאלתי היא האם הצווים הנוספים לחודש אוקטובר (שהוא בתוך 30 ימי ההגנה ממילואים קודמים) וחודש נובמבר, גם יכולים ומשמשים הגנה הלאה?
אם אפנה לוועדת התעסוקה, מה צפויה להיות ההחלטה במקרים כאלה? האם ישנם תקדימים לנושא?
תודה!
האם אסור לפטר עובד לאחר תקופת שירות מילואים?
ראשית עצם הפיטורים יום לאחר המילואים מהווה הפרת החוק כאשר אסור לפטר אותך בתקופה זו . שנית אכן באם אסור לפטר אותך בתקופה זו ורק בסיומה אז באם אתה מתחיל מילואים חדשים אז יש לספור ממועדם תקופה נוספת. לגבי ועדת התעסוקה- יש לבחון את הסיבות לפיטורים לעומק על מנת לענות אך סביר שתתערב ותעזור ומכל מקום כאמור- מדובר בפיטורים לא חוקיים
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על החזרת רק חברה
לפני 3 חודשים התפטרתי ממקום עבודה והחזרתי את הרכב שהיה ברשותי מטעם החברה
הרכב היה בהשכרה ע"י החברה ושימש אותי לצרכים האישים ולצורך עבודה
לאחר החזרת רכב לחברת השכרה אלד"ן היה שיפשוף קל בפגוש האחורי
חברת אלד"ן חייבה את החברה שעבדתי בה ב850 שקל
עכשיו הבוס מהחברה שעבדתי מבקש ממני להסדיר את התשלום בגין נזק שנגרם לרכב
השאלה כאן מה החוק אומר? אני צריך לשלם או החברה שעבדתי בה?
תודה ליחס
נזק לרכב חברה
יש לבחון את הסכם העסקתך והחלקים הקשורים בו לרכב החברה- לרוב באם מדובר בנזק שנגרם בשל רשלנות עובד אז ניתן לחייב את העובד בתשלום.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה בהבנת טופס 161
פוטרתי וקיבלתי טופס 161 שבסעיף ח' שלו יש שני משלמים - האחד חברת מגדל והשני המעסיק ביחס של 75% מול 25%.
האם החלק של ה-25% שרשום תחת המשלם של המעסיק הוא בעצם ההשלמה לפיצויי פיטורין ואקבל גם אותו ממגדל לאחר שאשלח להם את הטופס 161 ואת מכתב שחרור הכספים?
הבנתי שבד"כ המעסיק נותן את ההשלמה בנפרד בתלוש האחרון אבל במקרה שלי לא קיבלתי את זה.
השאלה היא בעצם האם חלק המעסיק שמצוין ב-161 הוא רק לצרכי מס והוא עדיין צריך להעביר לי אותו או שהחלק שלו נמצא גם בקופה?
תודה רבה לעונים וסופ"ש נעים
חלוקה לפיצוים בטופס 161
על פניו נראה כי את החלק של ה25% על המעסיק לשלם לך בנפרד. ייתכן והתשלום ייעשה בתלוש נפרד - יש לבדוק למול המעסיק. ( זה גם תלוי במועד סיום ההעסקה)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





