פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הארכת מועד ההודעה המוקדמת – פיטורין

עמרם פיטוסי 26/09/17
המעסיק נתן לי היום (26.09) מכתב פיטורין בו הוא הודיע לי על סיום עבודתי רק בעוד חודשיים (כלומר, ב 01.12).

שאלתי את המעסיק מה פשר ההודעה, והוא מסר לי כי הוא מבקש שאני אבצע חפיפה למחליף שלי ולכן הוא נותן לי הודעה ארוכה מההודעה המתחייבת על פי חוק.

אין בכוונתי להמשיך לעבוד במקום העבודה הזה עוד יום אחד נוסף מעבר למתחייב על פי חוק. מהם זכויותי?





הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
עמרם שלום,
ניתן לקבוע בהסכם העבודה הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק.

אם במקרה שלך אין התייחסות לעניין בחוזה, נראה שהוראות החוק הן המחייבות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ומתי ואיך- יש לשלם פנסיה לעובדת זרה ברישיון

עדה 26/09/17
שלום רב
האם ומתי ואיך- באיזה אופן- יש לשלם פנסיה- ועפ"י החישוב- לעובדת זרה ברישיון?
תודה
עדה

כיצד, כמה ואיך מבצעים תשלום פנסיה לעובד זר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
עדה שלום,
הזכאות של עובד זר לתשלום פנסיה זהה לזכאות של עובד ישראלי.
כלומר, אם היתה לעובד קופה קודמת, ההפרשות צריכות להתבצע בתום 3 חודשי עבודה, רטרואקטיבית ליום העבודה הראשון.
אם לא היתה לו קופה קודמת, יש להתחיל להפריש בתום 6 חודשי עבודה.

אחוזי ההפרשה גם הם זהים לאחוז ההפרשות של עובד ישראלי. בהתאם לצו ההרחבה לפנסיית חובה, מה-01.01.2017, אחוז תגמולי עובד עומד על 6%, אחוז תגמולי מעסיק עומד על 6.5% ואחוז הפרשה לפיצויים עומד על 6%.

לצורך כך יש לפתוח חשבון בנק ייעודי או חיסכון פנסיוני באחת מחברות הביטוח, בשים לב שהעובד יוכל למשוך את הכספים בלי קנס עם סיום עבודתו בארץ.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
 
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורין ותשלום שעות נוספות

ליאור רוס 26/09/17
לפני כ 3 שנים (בנובמבר 2014) פוטרתי ממקום עבודתי בו עבדתי כשנתיים.
חוזה העסקתי היה כעובד שעתי על תקן חצי משרה (כ 21 שעות שבועיות), אך עם הזמן השתדרג תפקידי במקום והיקף שעות הפעילות שלי עלה באופן בלתי פורמלי למשרה מלאה ואף חרג לכיוון השעות הנוספות. (לעיתים מעל 250שע' חודשיות)

במשכורות ובתלושי השכר ניתן לראות את היקף שעות העבודה, אך על השעות הנוספות לא התקבלו התוספות של 25% ,50% לשכר השעתי כמקובל בחוק ובנוסף לאחר פיטוריי בעקבות הגעת מנהלת חדשה לפרוייקט, הציעו לי פיצויים בגין משכורת לכל שנת עבודה (2 סה"כ) על סך התשלום בגין עבודה של 21שע' שבועיות במקום חישוב המשכורות בפועל שעלה על 50 שעות שבועיות באופן קבוע (כי בחוזה אני חתום עדין על חצי משרה).  את הפיצויים דחיתי בטענה שאלך עם זה לבית משפט, האם עדין יש באפשרותי לתבוע את הכספים? למה אני זכאי ? ואיך אני מתחיל בתהליך אם עדין רלוונטי ?

פוטרתי לפני 3 שנים, אפשר עדיין לתבוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
ליאור שלום,
תביעתך עדיין לא התיישנה (ההתיישנות היא 7 שנים) ובאפשרותך לתבוע את פיצויי הפיטורים והשעות הנוספות.

השאלה למה אתה זכאי היא שאלה שתלויה במה קיבלת בתקופת עבודתך ומה טרם שולם לך. 
צריך כמובן לשים לב לכך שבעילות מסויימות בדיני עבודה יש התיישנות קצרה יותר.

אתה יכול לתבוע לבד או באמצעות עו"ד.
ממליצה כמובן לפנות לייעוץ פרטני אצל עו"ד כדי למצות את כל הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בגין צמצומים ועיכוב בתשלומי שכר

מיה רוזן 26/09/17
היי, עבדתי בחברה שהחלה בעיכובים קלים בתשלומי השכר, לאחר תקופת עבודה לא קצרה בה העיכובים הלכו ונהיו משמעותיים יותר והשכר הגיע בחצאים, אף הגעתי למצב בו נאלצתי לעבוד בעבודות נוספות, על מנת לשלם את שכר הדירה והמחייה ובתקופה האחרונה להעסקתי, על אף המילים היפות וההבטחות להעביר לי את הכסף בהקדם, הגעתי למצב שהחברה בחוב של 3 משכורות וכעת לפי דברי המנהל אין באפשרותם לשלם את החוב ואף בגין החובות, החליטו לפטר אותי.   הודעתי מראש בהודעה כתובה למעסיק שבמקרה כזה ובמצב הלא נעים אליו נכנסתי בעקבות החובות, אאלץ לקחת את העניין לבית המשפט. אין ברשותי כסף לשלם כעת לעו"ד מייצג, איך אני יכולה לפטור את הבעיה ?

המעסיק לא שילם לי ואין לי כסף לעו"ד, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
מיה שלום,
כמובן שתמיד מומלץ להיעזר בעו"ד, אך אין שום חובה כזאת.
את יכולה להגיש תביעה בבית הדין באופן עצמאי מבלי להיות מיוצגת או לפנות לאחד מהגופים שנותנים שירות ללא עלות כמו שכר מצווה או ש.י.ל.

בהצלחה וגמר חתימה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרישה במחלה

שלמה 26/09/17
בן  62   עובד  30   שנה   באותו  מקום    חולה    אובדן    כושר  עבודה   נכה   100  אחוז    מעוניין   בפרישה  מוקדמת     האם   מגיעים   לי  פיצויי   פרישה   ממי  צריך  לתבוע   ?

התפטרות לרגל מצב בריאותי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
שלמה שלום,
סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים מאפשר להתפטר בדין מפוטר לרגל מצב בריאותי ולקבל פיצויי פיטורים.
עליך להצטייד באישורים רפואיים מתאימים, כמובן.

בברכת גמר חתימה טובה ובריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שלא מעוניין לחתום על הסכם עבודה

קרן 26/09/17
שלום,
אחד העובדים לא מעוניין לחתום על הסכם עבודה מתחמק מהחתימה אך מעוניין להמשיך לעבוד במשרד, איך צריך לנהוג איתו האם לפטרו , האם לאשר לו להמשיך לעבוד ואז האם סעיפי החוזה תקפים (סעיף 14 ) ?
אודה לתשובתכם.

מה עושים כשהעובד לא חותם על הסכם העבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
קרן שלום,
כשזה נוגע להסכם עבודה, החוק לא מחייב שהוא יהיה כתוב. כלומר, אין שום חובה שהעובד, או את כמעסיקה, תחתמו על חוזה.
הסכם בעל פה או בהתנהגות תקפים ומחייבים באותה מידה.

שימי לב שאת חייבת למסור לו הודעה על תנאי העסקה. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה ללא תשלום

איילה 26/09/17
שלום רב,
לפני שנה ושלושה בקשתי להתפטר ממקום עבודתי, אלא שהמעסיק הציע לי חל"ת לשנה והסכמתי. 
במהלך שנה זו עברתי ועדיין עוברת טיפולי פוריות.
לפני תום מועד החל"ת ביקשתי להאריך בחודשיים ולשוב בספטמבר. כמו כן בקשתי לשנות את אחוזי המשרה שלי וכל זאת אושר ללא בעיה .
בינתיים אני ללא עבודה וללא משכורת ובמינוס וחובות גדולים מאוד.
לציין כי אני אם יחידנית ולא יכולה להרשות לעצמי להשאר ללא עבודה עוד זמן רב.
המעסיק טוען שטרם מצא לי משרה תפקיד. ידוע לי כי אין הוא מחוייב להשיב לי את תפקידי הקודם, אני גם לא מעוניינת בכך.
האם זה חוקי ככה למשוך אותי ולא לשלם לי?
המעסיק קיבל התראה חודש מראש לפני תום החל"ת + חודשיים נוספים בגין הארכה על רצוני לחזור בהיקף אחר של אחוזי משרה. 
מה עליי לעשות? מה דינו של המעסיק? אודה למידע עזרה והכוונה .
יום טוב!

המעסיק לא החזיר אותי לעבודה אחרי חל"ת, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
איילה שלום,
את צודקת כשכתבת בשאלתך שהמעסיק לא מחוייב לשמור על התפקיד הספציפי אלא על מקום עבודתך.

בתקשי"ר (תקנות שירות המדינה) נקבע שמקום העבודה יישמר לתקופה שלא עולה על שנה. 
במקומות עבודה פרטיים אין הוראה דומה, אבל אם הסכמת עם המעסיק על תקופת חל"ת ארוכה יותר, נראה שעליו לקבל אותך חזרה לעבודה בסיומה.

סירובו לקבל אותך חזרה, עשויה להיחשב לפיטורים.

מומלץ לפנות לייעוץ פרטני כדי למצות את הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה

מיה 25/09/17
שלום,
במידה ועובד הגיע לעבודה והוא היה צריך לצאת לסידור/שיעור נהיגה או כל דבר אחר שלא שייך לעבודה,
העבודה הדפיס כרטיס ביציאה ואמור להדפיס כרטיס בחזרה. במידה וקרה משהו(פגיעה של העובד), האם הדבר נחשב תאונת עבודה?

אנא הפנה שאלתך לפורום ביטוח לאומי.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
מיה לעניות דעתי לא. הואיל והיה ניתוק שאינו קשור לעבודה ולכן התאונה לא תחשב לתאונת עבודה. עם זאת אני מציעה לך לפנות לפורום המומחים שלנו בענין ביטוח לאומי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה ללא תשלום

ליאת 25/09/17
שלום וברכה, 
אני עובדת בגן ילדים פרטים מזה כשבע שנים.
בחודש דצמבר מתכננת נסיעה לחו"ל ל 3 שבועות כחופשה ללא תשלום. 
המנהלת תאלץ למצוא לי מחליפה מכיוון שמדובר גם במשרה מלאה 07-17:00 ואין כרגע מי שיחליף אותי. 
אני מתכננת להודיע לה בחודש אוקטובר ע"מ שיהיה לה זמן למצוא מחליפה.
כמובן לוקחת בחשבון שהיא תבקש ממנה לא לחזור במידה והיא תשאיר את המחליפה.
האם לפי החוק חודשיים וחצי לפני זה מספיק?  
אם היא מבקשת ממני לא לחזור זה נחשב פיטורים למרות שהנסיעה היא מצידי? 
יש לציין שהנסיעה לחו"ל היא שהבת בת 11 תבקר את אביה החי בחו"ל. האם יש לי זכויות כלשהן במקרה כזה? 
אשמח למידע בנושא שלי.

חופשה ללא תשלום

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
ליאת בוקר טוב, בידה ואת מתכננת חופשה ארוכה. החופשה צריכה להיות בהסכמת המעסיק - והיא המעסיקה אינה חייבת להסכים לכך. 
במידה ואת תצאי לחופשה בניגוד להסכמת המעסיק - הדין רואה בכך כעובד שזנח את עבודתו ומשכך התפטר. במידה והיא תסכים לכך - אזי המדובר בחופשה לכל דבר וענין או חל"ת מוסכם ולכן המקום שלך בעבודה ישמר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד חודשי

אסתאר 25/09/17
רציתי לדעת מה ההבדל בין עובד חודשי לעובד שעתי?

ההבדל בין עובד חודשי לשעתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
באופן כללי:
עובד חודשי / גלובלי מקבל את שכרו הקבוע לפי חודש עבודה שיכול וישתנה בין 28 ימים ל- 31 ימים ואין זה משנה לענין השכר.
עובד שעתי או יומי - שכרם משולם רק על עבודה בפועל. 
כמובן כי גם הזכאות לחופשה/חגים /דמי מחלה נצברים באופן שונה . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכרז פנימי וחיצוני ברשות ודרישות תפקיד לא הגיוניים

uri 24/09/17
שלום, לפני כשבוע הגשתי מועמדות למכרז פנימי ברשות מקומית. טרם חזרו אלי אם אני עומד בתנאי סף.
1.היום ראיתי שישנו מרכז חיצוני על אותו התפקיד שפורסם על ידי עירייה באתר העירייה. בנוסף שמעתי מעובד מסוים כי התפקיד הובטח למישהו שסייע בבחירות .
האם זה חוקי באותו הזמן לפרסם מכרז פנימי וחיצוני לאותו התפקיד? יש בזה אמירה של פגיעה בזכות של עובד ותיק מתוך הארגון, עוד לא בחנו מועמדים ובמקביל  התפקיד מפורסם במכרז חיצוני.. 
2. בדרישות התפקיד של המכרז צויין שנדרש ניסיון של 4שנים בתחום העיסוק. מדובר על משרה מנהלית שעד כה משך שנים רבות מועסק  בה  עובד שיוצא לפנסיה ועל כן התקן מתפנה. על כן לא הגיוני שיהיה לעובד מתוך הארגון ניסיון 4 שנים -מדובר על תחום צר ותפקיד ספציפי שהמומחיות נרכשת מתוך העיסוק בתפקיד. אני חושב שבכוונה יוצרים תנאים שיש בהם סינון מראש, על מנת לפסול עובד מתוך המערכת ולייעד משרה לאדם מחוץ לעירייה שהבטיחו לו את התפקיד. האם יש כאן עילה לתקוף תנאי המכרז לפני שאני ניגש לועדה?

ליקויים במכרז

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17

אורי בוקר טוב, המכרזים לתפקידים במגזר הציבורי חייבים להיות ע"פ ובהתאם לדיני המכרזים. במידה והינך סבור כי קיימים ליקויים במכרז / בדרישות/באופן ניהולו או פרסומו אתה בהחלט יכול לחלוק ולערער על עניינים אלה . 
אך אני מציעה לך לפנות לקבלת ייעוץ פרטני ע"מ לבחון היטב את הדברים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכסת ימי חופשה – בעקבות הכתבה בדה מרקר

רועי 24/09/17
שלום,
לאחרונה הסבו את תשומת ליבי לכתבה הזאת שפורסמה בדמה מרקר -  https://www.themarker.com/career/1.4445922 
הניסוח בכתבה קצת מעורפל , ורציתי לוודא שהבנתי נכון - מכסת ימי החופשה היא קלנדרית ואיננה תלויה בוותק? כלומר  יש ברשותי 12 ימי חופשה מהרגע שבו התחלתי לעבוד?
ומה קורה במידה ובחוזה שעליו חתמתי מצויין כי ימי החופשה הם פונקציה של וותק - יש בכוחי לדרוש לקבל את ימי החופשה באופן קלנדרי ולא לפי וותק?   אשמח לתגובה שתעשה לי קצת סדר בנושא..




מכסת ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
רועי בוקר טוב, 
אני לא יודעת איזו כתבה קראת בעיתון. אך, צבירת ימי החופשה בהחלט תלויה בוותק. 
דהיינו עובד בעל שנת וותק אחד לא יהיה זכאי לאותה צבירה כמו עובד בעל 20 שנות וותק. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת שעות עבודה

מיה 24/09/17
שלום,
אני עובדת במקום עבודה שהמחלקה בה אני עובדת מתחיל לעבוד בשעה 7:30(שאר המחלקות בשעה 8:00) אנחנו 3 בנות העובדות קבוע, 1 עבודת הנמצאת בתיגבור(עד הלידה) ובת שירות אחת. המנהל הישיר החליט בחודשים האחרונים שרק עובדת אחת מתחילה לעבוד בשעה 7:30 ושאר העובדות מגיעות בשעה 8:00, למעט עובדת אחת העובדת צהרים שמתחילה ב11:00,  עד לפני מס' חודשים לא היתה בעיה שגם 2 עובדות תגענה בשעה שהמחלקה מתחילה לעבוד. כמו כן הוא טוען שאם עובדת נוספת תגיעה ב7:30 שלא התבקשה כך, אך הגיעה ועבדה, הוא יוריד לה החצי שעה שבה היא עבדה ויחשב לה כאילו התחילה לעבוד בשעה 8:00 ויהיו לה חוסרים בשעות העבודה היומיות.
שאלתי היא, האם מותר לו להוריד לה את החצי שעה שהיא הגיעה למרות שלא היתה צריכה, אך עבדה בה.

שינוי בשעות העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
שינוי השעות - לדעתי באופן שנעשה טבועה בזכות הניהולית של המעסיק. לעניות דעתי - אין המדובר בשינוי משמעותי - אלא באם קיימות נסיבות אישיות ולכן במידה ועובדת הגיעה בשעות שלא נתבקשה ללא אישור המעסיק - ואין צורך בכך - הוא אכן רשאי להוריד לה את השכר.
שימי לב - שלא צינת לפני כמה זמן נעשה השינוי והאם זה היה בהסכמתכן - אף שבשתיקה או בהתנהגות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בגין הרעה בתץנאים

דנה 24/09/17
שלום,
אני עובדת במקום מסוים כשנתיים ועכשיו החליטו להוריד לי את מספר השעות. הודעתי להם על התפטרות בגין הרעת תנאים והם לא רוצים שאמשיך לעבוד חודש נוסף של הודעה מוקדמת אלא אם אחתום על חוזה עם התנאים החדשים בו השעות מופחתות (שזאת הסיבה שבגללה אני הרי עוזבת).
אמרו שישלמו לי פיצויי פיטורין, האם הם גם חייבים לתת לי חודש הודעה מוקדמת בתשלום ומתנה לחג (לא נתנו לי)? אני הודעתי להם חודש מראש ומוכנה לעבוד אותו.
תודה

התפטרות בדין מפוטר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
דנה לשאלתך בוודאי. במידה והמעסיק מוותר על עבודתך בתקופת ההודעה המוקדמת - הוא חייב לשלם לך חלף הודעה מוקדמת.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעת התפטרות אחרי חופשת לידה

Working mom 24/09/17
שלום
חזרתי מחופשת לידה (בני בן 4 חודשים) לעבודה חדשה
אני עובדת שעתית ופחות מחודש עבודה
ברצוני להתפטר
כמה זמן מראש לפי החוק עליי לעבוד - מתן הודעה מוקדמת...תודה



הודעת התפטרות לאחר חופשה לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
בעקרון במקרה שלך אם, כדברייך,  את עובדת פחות מחודש - מספיק יום אחד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעת הורות

רבקה 24/09/17
שלום

חזרתי לעבודה לאחר חופשת לידה ורציתי לברר האם מגיעה לי שעת הורות בתנאים הבאים(לפי החוק החדש)
החוזה שלי הוא של 9 שעות  עבודה ליום
בפועל אני עובדת בחודשים הללו 7 שעות ליום
האם יש בסיס לדרישה לשעת הורות או לא?

התשובה דחופה לי מאוד!
תודה רבה,

שעת הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
עובדת המועסקת במשרה שהיקפה לפחות 174 שעות בחודש, או במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתה, זכאית להיעדר מהעבודה שעה אחת ביום ללא ניכוי מהשכר, במשך 4 חודשים מתום חופשת הלידה. ולכן במידה ואת עובדת 174 שעות לפחות - את זכאית לשעת הורות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איתי

חגי 24/09/17
שלום מה החוק אומר אם ביקשתי שיורידו לי ערב החג יום חופש,האם יושלם  לי 2 ימי חג ?
תודה לכם 

תשלום ערב חג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/09/17
שלך לא ברורה . לא ברו האם ביקשת לקחת יום חופש בערב בחג- אז במידה ואתה עובד חודשי - הזכאות לחג נמצאת כבר בשכרך - ואם אתה עובד יומי או שעתי - אתה זכאי לדמי חגי רק במידה ואתה עובד יום לפני ויום אחרי החג. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום שעות נוספות

,nh 23/09/17
אני עובדת במועצה מקומית במשרה חלקית. עם קבלתי לעבודה נאמר שאסור לנו לעשות שעות נוספות. בפועל קורה עקב צרכי העבודה, שבחודשים מסויימים אנו עושים שעות נוספות. מדובר בשעות בודדות, לרוב שעתיים שלוש, והמעביד לא משלם לנו עליהן. מצד שני - כאשר בחודשים אחרים קורה שחסרות לנו שעות עבודה למכסה החודשית, גם כשמדובר בשעה-שעתיים, מקזזים לנו את השעות האלה מהשכר. האם זה תקין?

אי תשלום שעות נוספות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/17
שלום רב
הקיזוז הוא תקין
לגבי אי התשלום- אם נאמר לכם שאסור אז אכן אין סיבה שהמעסיק ישלם - מנגד אל תעבדו בשעות נוספות ללא אישור. באם יש צורך בשעות נוספות שאלו את המעסיק האם הוא מאשר שתישארו או לאו וככל והוא לא מאשר עבודה בשעות נוספות הוא לא יכול לדרוש מכם להשאר בשעות אלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת ימי חופשה

קטיה 23/09/17
שלום.
אני עובדת כאחות בבית חולים במשרה מלאה. זה אומר על מנת להגיע למכסה חודשי אני נדרשת לעבוד שבוע אחד 5 משמרות ושבוע 4 משמרות. בגלל מחסור בכוח אדם אני תמיד עובדת 5 משמרות וזה יוצר שעות נוספות . באחד הימים בגלל שהמחלקה הייתה לא מלאה אפשרו לאחת האחיות לרדת מהמשמרת שלה ואני התנדבתי. בסוף חודש הופתעתי לגלות שהורידו לי על המשמרת הזאת 2 ימי חופשה. לא ברור לי למה והאם זה חוקי? כיוון שאני עדיין עמדתי במכסה השעות החודשיות שלי ואפילו מעבר .... 
השאלה שלי האם זה חוקי לקחת ימי חופשה על המשמרת שירדתי ממנה כי לא היה בי צורך , משמרת שנחשבת נוספת ולמה 2 ימי חופשה? 
תודה מראש 

הורדת ימי חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/17
שלום רב
על פניו נשמע אכן לא תקין אך כדאי ראשית לבחון מול מדור השכר ולאחר שתהיה לך את תשובתם ניתן יהיה לענות נקודתית מה לא תקין

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

להביא פיליפינית לעבוד בארץ

הוכדורף 22/09/17
הכרתי פיליפינית באינטרנט. היא כרגע עובדת בעמאן שבירדן השכנה, בתנאי עבדות כמעט.
אני רוצה להביא אותה לעבוד בארץ- מה ההליך?

שלום רב אין זה הפורום המתאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/17
עליך לקבל אשרת עבודה בשבילה כאשר האשרה היא ספציפית לאדם ספציפי ישנם גופים העוזרים בכך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה לאחר פיטורין

רוזנבלום אורית 22/09/17
שלום
פוטרתי מעבודתי לפני כשלושה חודשים לאחר 6 שנות עבודה.
שאלתי היא האם ניתן רק בתקופה של חצי שנה ואם כן האם הוותק נשאר לי או שאני מתחילה כעובדת חדשה.

בברכת שנה טובה
אורית


חזרה לעבודה לאחר פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/17
שלום רב
לאחר חצי שנה בעצם המעסיק לא חייב להמשיך לך את הוותק.
אם את חוזרת תוך החצי שנה אז בעצם מבחינת החוק הוותק ממשיך 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום פנסיה בשנים האחרונות

יעקב 21/09/17
 התברר לי שחלק
מהמעבידים שלי בשנים האחרונות לא שילמו לי פנסיה. האם אני יכול, ע"פ החוק, לדרוש
את מה שהגיע לי בשנים אלו.

אי תשלום פנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/09/17
שלום רב
ככל והמעסיק היה חיב בתשלום פנסיה עפי חוק ולא שילם אז בוודאי שאתה יכול לדרוש לקבל ממנו את הסכום שהיה עליו להפריש בעבורך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בערב ראש השנה וערב כיפור

אלי 19/09/17
שלום, המעסיק שלנו החליט שאנחנו עובדים בערב חג ראש השנה (עד 14.00) וגם בערב יום כיפור (בשישי הבא). האם מותר לו? האם הוא חייב לשלם לנו הרבה יותר?

כמה מגיע לעובד שנדרש לעבוד בערב ראש השנה וכיפור?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/09/17
שלום רב,



ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך ולראות האם המעסיק לא הודיע מראש כי זהו יום חופש שכן אז ניתן לטעון בהתאם. כן יש לבחון האם חל הסכם קיבוצי או צו הרחבה שקובע הוראות ספציפיות או באם יש נוהג של שנים במקום העבודה.  ככל ואין כאלה אז אכן זכותו של המעסיק שכן ערב חג הוא יום עבודה לכל דבר כאשר המגבלה היחידה היא שבערב החג העבודה היא שעה פחות בתשלום של יום מלא כך שמשאלתך עולה כי המעסיק נוהג כשורה ואילו בערב יום כיפור המגבלה היא עבודה של 6 שעות בתשלום של יום מלא - ולא הוא לא צריך לשלם לך שכר גבוה יותר לשעה אלא לשלם כמו יום מלא למרות ששעות העבודה פחותות.



אציין כי עובד שלא מגיע לעבודה בערב החג כאשר הוא נדרש לעשות זאת לא יהיה זכאי לתשלום עבור ימי החג. עוד אציין כי ערבי החג הם חלק מהימים אשר מתוכם עפי חוק רשאי העובד לבחור יום בחירה אחד מתוך ימי החופשה אשר הוא מחליט כי יצא בו לחופש ( וזאת בניגוד לימי חופשה רגילים אשר המעסיק הוא זה שמחליט מתי יהיו)



והעיקר- שיהיה חג שמח ושנה טובה



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי ימי חופשה

משה חבקוק 18/09/17
שלום רב.
במקום עבודתי משולם שכר חודשי (גלובאלי), החברה מנכה לנו שעות מימי החופשה בכל יום עבודה בו עבדנו פחות מ 8.5 שעות עבודה, האם ניכוי זה חוקי?

ניכוי ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/17
זה מאוד תלוי. בעקרון צריך לדעת מה הסיבה שאתם עובדים פחות מ- 8.5 שעות . ומי החליט לגבי זה. אבל כן - במידה ועובד עובד פחות מהמשרה שסוכם עליה יש לנכות לו שכר או חופשה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע

תומר 18/09/17
שלום, רציתי לדעת מה הן ההשלכות של פיטורין ללא שימוע, האם זו עילה לתביעה ואם כן כיצד מחושב הפיצוי בגין עברה זו. 

אי עריכת שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/17
פיטורין ללא שימוע מקנים לעובד סעד. אך לא בכל מקרה. ראשית יש לבדוק מהו הוותק של התבוע, כיצד הודיעו לעובד על הפיטורין ומדוע פוטר העובד. לא כל פיטורין ללא שימוע מזכים בפיצוי  ולא כל "שימוע" שנערך אבל לא לפי הספר מזכה בפיצוי גם כן. 
במידה וכן מחליט בית הדין לתת סעד של פיצוי כספי לעובד בגין אי עריכת שימוע - אזי בד"כ זה נע בין משכירות ל- 6 משכורת - תלוי בוותק. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן