פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

טופס 161

דנה 08/10/17
שלום.
 פוטרתי ממקום עבודתי וסיימתי בתאריך 17.8.16. עד היום לא קבלתי מהמעביד טופס 161 והפוליסה ביטוח מנהלים לא עבר על שמי.פניתי אליו מס פעמים ר
אך הוא תמיד מתרץ ומתחמק.  מה החוק לגבי זה ? 

תודה

טופס 161

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17
פניה בכתב, באם לא עוזר פניה באמצעות גוף סיוע כלשהו, סיוע משפטי, הסתדרות, עורכי דין ובאם לאו הגשת תביעה - אפשר לבד ואפשר שוב באמצעות אנשי מקצוע. במקרה שלך אולי הינך צריך יד מכוונת אך לא יותר מכך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה כספית עבודה

מיכאל 08/10/17
אני קבלן משנה . עובד אצל זכיין של משרד הביטחון. עבדתי בשביל הזכיין . הזכיין לא שילם לי וחייב לי כסף רב. האם אני צריך לתבוע אותו בבית דין לעבודה או לתבוע אותו בבית משפט השלום תביעה כספית.

תביעה - סמכות עניינית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17

הי, תלוי האם אין בניכם יחסי עבודה - מעסיק ועובד או שהיחסים בינכם הם של קבלן וקבלן מזנה /מזמין שירותים ומבצע...האם אתה עובד עם תלוש האם הוא הקבלן היחידי שעתה עובד עמו - ככל שכן ויש בינכם יחסי עבודה אזי התשובה היא ביה"ד לעבודה . במידה ולאו אזי בביהמ"ש השלום. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה

כנרת 08/10/17
ברצוני לדעת אם אני עוזבת מרצוני עבודה אחרי 5 חודש ובעבודה שלי משלמים פנסיה רטרואקטיבית אחרי 6 חודש האם ישלמו לי מה שמגיע לפני תום תקופה

עזיבת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17
לצערי צו ההרחבה בענין זה לא ממש ברור והדעות נחלקות ל- 2. האסכולה שסבורה שכן - שיש לשלם לעובד פנסיה וכי הדרישה של צבירת הוותק אינה קשורה לחיוב המעסיק לשלם לעובד פנסיה החל מיומו הראשון והאסכולה השניה שסבורה שלאו. וענין זה לעתי טרם הוכרע. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופש

שרי 08/10/17
יצאתי לשני ימי חופש ובתלוש המעסיק הוריד לי שני ימי חופש ולא שילם לי עליהם האם זה חוקי ושכרי הוא גלובלי.

תשלום ימי חופש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17
המעסיק היה צריך לקזז לך משכרך שני ימי שכר ולתת לך את שווים בשני ימי חופשה ולכן בעצם התוצאה אותה תוצאה. שכרך לא השתנה ולא קוזז ועם זאת קוזזו לך שני ימי חופש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

שני 08/10/17
שלום רב,

בשבוע שעבר ביום 1.10.17 נעדרתי מעבודה למשך שלושה ימים עד ליום 3.10.17 כולל, היום הרביעי ליום המחלה יצא כביכול בערב חג כאשר המשרד לא עובד.
איך יחושבו דמי המחלה שלי? האם עלי להציג  אישור מחלה עד ליום 4.10.17 כדי לקבל תשלום דמי מחלה מלא?

אודה לעזרה

יום מחלה בערב חג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17
להבנתי אין קשר בין ימי המחלה לבין ערב החג. רשמת שנעדרת 3 ימים בלבד - ימי מחלה. 
בכל מקרה באם לא הבנתי נכון ושהיתי 4 ימים במחלה והיום הרביעי שהוא היום שעליו משולם יום שכר מלא אזי  אם המדובר ביום גשר שהמעסיק כפה על עובדיו אזי תהיה זכאי לשכר מלא. על פי ההלכה שנקבעה בבתי הדין לעבודה, עובד זכאי לשכרו גם אם לא עבד בפועל, כאשר הוא מוכן לעבוד והמעסיק לא סיפק לו עבודה. וכמובן חשוב לדעת האם אתה עובד שעתי או חודשי וכו'...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי העסקה בגלל היריון

tuli59 08/10/17
 שלום רב, לפני מספר שבועות התמיינתי לתפקיד שעל פי מודעת הדרושים הינו החלפה לחופשת לידה. הריאיון היה מצוין.
בסוף הריאיון שיתפתי את המראיינת כי אני בתחילת חודש רביעי להיריון. כל סוף הריאיון התעסק בזה ובכך שהם חשבו על מישהי שאולי תישאר לטווח ארוך במידה והיולדת לא תחזור לעבודתה לאחר החופשה. אמרתי לה שבאותה מידה יכול להיות שהיולדת תחזור ואז מה איתי? 

בקיצור, לאחר יומיים קיבלתי מייל שבפירוש אומר שהחליטו לא לקבל אותי לעבודה בשל העובדה שאני בהיריון. 
רציתי לדעת האם זה חוקי, וכן, מה גובה התביעה שאני יכולה לתבוע במידה ואחליט לעשות זאת?
תודה

הפליה מחמת הריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 09/10/17
אי קבלת עובדת  לעבודה מהווה הפליה מובהקת. עם זאת יש לבדוק כל מקרה לגופו , לבדוק מהי בדיוק המשרה וכו...
במידה ותחליטי לתבוע יש פיצוי סטוטורי של 50 אש"ח ללא הוכחת נזק ממוני. חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה מתפקיד לתפקיד לאחר וועדה רפואית של עובדי המד

רחל 07/10/17
שלום חג שמח
האם נכון שבמידה ולאחר החלטת וועדה רפואית של עובדי המדינה המעסיק מחליט להעביר את העובד לתפקיד אחר כי אינו יכול למלא את תפקידו הנוכחי במלואו יש צורך באישור נציבות שירות המדינה 

העברה מתפקיד לתפקיד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/17
שלום רב
על מנת לענות יש לבחון את התפקיד הספציפי וההוראות החלות על סוג תפקיד זה ולבצע בדיקה פרטנית ולא ניתן ליתן תשובה לכך בפורום

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרי נסיעות חובה או לא?

לינוי 07/10/17
שלום,

המעסיק החדש שלי לא משלם לי החזרי נסיעות

לטענתו זה חלק מהשכר הגלובלי שלי

בחוזה אין איזכור בכלל על נושא הנסיעות



האם בחוזה ללא איזכור החזר נסיעות אין הוא מחויב לשלם לי?

תודה

האם מעסיק יכול לקבוע שהחזרי הנסיעות הן חלק מהשכר הגלובלי?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/17
שלום רב

ככל ואין מדובר במקום עבודה שהוא במרחק הליכה סביר ( הפסיקה קבעה 500 מטר) אז על המעסיק לשלם לך דמי נסיעה.

ניתן לקבוע באופן מסודר בהסכם ההעסקה כי התשלום הכולל כולל גם דמי נסיעה אבל צריכה להופיע בתלוש השכר שורה נפרדת לכך וזה צריך להיות ברור ובהסכמת העובד כאשר בכל מקרה השכר ללא דמי הנסיעה צריך להיות גבוה משכר המינימום.



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסירת תלושי שכר לעובד באיחור רב

אנה רייזל 06/10/17
פוטרתי לא מזמן מעבודתי לאחר 20 שנה (בגיל 59). 
תלושי השכר ניתנים לעובדים שבועות ולעיתים חודשים לאחר המועד הנקוב בחוק 9 בכל חודש (לעיתים קרובות העובדים קיבלו 2 תלושים של 2 חודשי עבודה יחד בגלל האיחור הרב במסירת התלושים. שאלתי היא האם וכדאי ניתן לתבוע פיצוי  כספי בבית המשפט בגין אי מסירת תלושים בזמן??

מזירת תלושי שכר באיחור

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/17
שלום רב
אתה יכול לתבוע אך תעלה השאלה מדוע לא התפטרתם בדין מפוטר באם הנושא יפריע לכם ולטעמי אין סיכוי גבוה לתביעה שכזו מנגד- ניתן לפנות למשרד התמת למחלקת האכיפה על דיני עבודה בהגשת תלונה והם פונים למעסיק לבירור ובמידת הצורך אף קונסים את המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב שכר שעתי

נועם 05/10/17
אני עובד על שכר מינימום משרה מלאה של 43  שעות .האם תמיד אקבל 5000 שח? גם בחודשים ארוכים וגם בקצרים כמו פברואר?
כי לפי חישוב שעתי יש חודשים שיוצא שמגיע לי יותר

חישוב שכר גלובלי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/17
שלום רב
באם מדובר בשכר כללי בעצם משכורת ולא שכר לפי שעה אז אכן כן התשלום הוא זהה לכל חודש ללא רלוונטיות למספר ימי העבודה שבו ( שכן כפי שאמרת יש חודשים ארוכים ויש קצרים)

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה מלאה

עדי 05/10/17
האם ניתן למנות בפני את ההבדלים  אם אעבוד 38  שעות שבועיות או 43 ש"ש (משרה מלאה) כדי שאשקול הכדאיות להפחית שעות שחשוב לי להפחית

משרה מלאה למול משרה חלקית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/17
שלום רב
ההבדל הוא בחישוב היחסי של הזכויות הסוציאליות המגיעות לך שכן חישוב כל הזכויות נעשה לפי משרה  מלאה ( דהיינו כמות ימי מחלה, חופשה הבראה וכיו"ב)
בנוסף ישנם זכויות שמגיעות רק לעובד במשרה מלאה כמו שעת הנקה, יציאה מוקדם כאשר בן הזוג במילואים וכיו"ב)

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הטרדה מינית בעבודה ?

א. 05/10/17
עובד הטיח בקבוצת עובדים כי במקום לבצע את עבודתם הם מאוננים בחדריהם.
האם זהו סוג של הטרדה מינית? 
האם ניתן להזהיר את אותו עובד דרך האחראית על מניעת ההטרדות המיניות, כי התבטאות דומה בעתיד תביא להגשת תלונה רשמית לאחראית?

הטרדה מינית בעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/17
שלום רב
לא ניתן לענות לשאלה זו בכן ולא יש לבחון את כל הנסיבות ומתי ואיך משפט זה נאמר על מנת לענות.
מכל מקום- ככל והאמירה פגעה במי מהאנשים או נאמרה בצורה אשר ממנה מישהו הרגיש מוטרד ו/או השרתה אווירה לא מתאימה למקום העבודה בוודאי שניתן לפנות לאחראית לשם בחינת הנושא ודרכי הפעולה על ידה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור החג

לי 05/10/17
שלום רב
אני עובדת מוכרת מעל 3 חודשים במשמרות ומקבלת לפי 
שעה אין לי חוזה קיבוצי עבדתי  בחג ראש השנה וסוכות ביום החג עצמו שזה כמו שבת האם אני זכאית לקבל  150% + עבור החג עצמו , כי ידוע לי שאני זכאית 12 חגים בשנה או שאם עבדתי אינני יכולה לקבל את התשלום עבור החג. 
תודה וחג שמח 

תשלום עבור עבודה בחג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 08/10/17
שלום רב
בגין עבודה בחג עליך לקבל תעריף של עבודה בחג מעבר לכך אינך זכאית לתשלום בגין יום חג שכן עבדת בו בפועל ולכן התעריף בהתאם.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עוזרת בית

רונית 02/10/17
שלום, עוזרת הבית שלי שעבדה אצלי 10 שנים.נפלה אצלה בבית ושברה את האגן בחודש יוני.בחודש אוגוסט הודיעה על התפטרות.היא הגיעה לגיל פרישה ולכן דורשת פיצויי פיטורין ודמי מחלה .
היא ממשיכה לעבוד כרגע אך לא יזרה אלינו כי הבית גדול וטוענת שקשה לה.
האם מגיעים לה פיצויים והאם יש משמעות חכך שכן ממשיכה לעבוד בבתים אחרים? היא דורשת דמי מחלה מחודש יוני עד שהודיעה על התפטרותה.האם מגיעים לה?
תודה.


זכויות עוזרת בית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17

רונית בוקר טוב,
ראשית כן מגיעים לה. גם פ"פ וגם תשלום דמי מחלה. 
אבל כמה מגיעים לה - לגבי זה צריך לערןך חישוב מדוייק לפי וותק, ואחוזי משרה.
עקרונית מגיעים לה ימי מחלה - ע"פ דין וגם פ"פ, בין שהתפטרה מחמת מצב בריאותי לקוי , ע"פ אישור רופא תעסוקתי או מחמת גיל פרישה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טעות בחישוב צבירת ימי חופש

שרי 02/10/17
חישבו לי ימי חופש ונותר כמה ימי חופש ורציתי לצאת לחופשה וחשבת השכר אמרה שיש טעות בחישוב ואני במינוס האם מבחינת החוק אם חייבים לשלם לי על הימים כי זה בעיה שלהם שהם טעו בחישוב ולא שלי.

טעות בחישוב צבירת ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17
לא משלמים על טעות בטעות נוספת. ולכן יש לבדוק באם אכן מדובר בטעות - זכות המעסיק לתקן את הטעות ואולי אסור למעסיק מחד לגרום לך למינוס של ימי חופשה בתלוש אבל הוא מאידך יכול לקזז לך משכרך את ימי החופשה, בהם ניצלת חופשה ללא שהייתה לך צבירה מתאימה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין תקנון בוועד בעבודה

שואל 02/10/17
 הי בעבודה יש ועד שהתארגן בארגון עובדים. אך אין תקנון לוועד במקום העבודה עצמו. יש תקנון של הארגון (לא ההסתדרות) ויש את התקנון (שאמור להיות) בוועד. אך הוועד לא עשו תקנון. אז מה דינן של הפעולות שעושה הוועד כשאין תקנון? איך יודעים מה בסדר ומה לא ע"פ הדין? תודה 

תקנון ארגון עובדים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17
באם העובדים התארגנו במקום עבודה מסוים - קיים תקנון לארגון העובדים וככל הנראה יש הסכם קיבוצי או שהם פועלים לשם כך.על הוועד חלים כללי ניהול תקין והוועד יכול לאמץ לעצמו את התקנון הקיים , לפחות בהתחלה בארגון אליו התאגד. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון לשימוע בעת הריון

א 02/10/17
היי, אני עובדת כמנהלת איזור בחברה פרטית חודש הבא שנה, קיבלתי היום זימון לשימוע
ביד למחר על אף שאמרתי שאני בהריון לטענת החברה על תוצאות נמוכות מה שממש לא נכון
(הם דוגלים לפטר לפנח שיש לעובד שנה בשל הוותק,זו ההנחיה שאני מקבלת לנהוג בה
לנציגים שלי) האם מותר לערוך שימוע כאשר המעסיק יודע על הריון?

זימון לשימוע בעת הריוון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17

בוקר טוב, כן למעסיק מותר לזמן אותך לשימוע בהריון, אך אסור יהיה לו לפטר אותך במידה ויחליט שמעונין בכך ללא אישור משרד התמ"ת.
לא ציינת האם הוא ידע שאת בהריון טרם זימונך לשימוע, או האם הצגת לו מסמך על כך? אלה דברים שמאוד משפיעים על החלטת המומנה במשרד התמת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתנאי עובד

מלי ספדי 02/10/17
שלוום שמי מלי,
אני עובדת שנה וחודשיים. בסופר קופיקס
והיום בבוקר בשעה מוקדמת סולקתי מהמשמרת על ידי המנהלת בשל ריב ביני לבינה.
הסיפור התחיל כך;
אני והמנהלת היינו בקשר ממש טוב,אפילו חברי,עד כדי כך שהיינו מספרות אחת לשניה על החיים האישיים. קשר ממש טוב.
לאחר כמה חודשי עבודה 3-4 ,המנהלת החליטה לקדם אותי מאחראית משמרת לסגנית בתום לימודיי. 
ושחשבתי על כך טוב יותר הבנתי שהשכר לא מצדיק את התפקיד וויתרתי עליו.
מפה התחילה מסכת עינויים מצידה של המנהלת.
זכיתי ליחס עוין ומשפיל צעקות התנכלויות ושינוי בשעות העבודה.
עד היום היינו בעליות וירידות הכוונה שהתחושה תמיד הייתה השקט שלפני הסערה. היא באה עם מצבי רוח לעבודה ונטפלת לעובדים ומתנכלת אליהם סתם.
ב12.9 החליטה המנהלת שנמאס לה ושהיא רוצה להתפטר.(פה היחסים שלנו טובים על מי מנוחות)
מאותו רגע היא באה עם מצבי רוח לעבודה ורצון להזיק לעובדים .היא הציעה לעובדים לעזוב איתה לסופר אחר על ידי הבטחת תפקידים ושכר גבוה ממה שמקבלים פה.
עד סיום ראש השנה היחסים שלי ושל המנהלת היו בסדר גמור. כשחזרתי לעבוד ביום ראשון האחרון לפני שבוע התחילה החפיפה של המנהל החדש לכניסת הסניף ב12.10.
מאותו רגע שהוא נכנס הוא בא בגישה של צבא זכיתי לצעקות ויחס משפיל הוראות בטונים גבוהים כל השבוע. החלטתי לשלוח לו הודעת פיוס ושנתחיל דף חדש מהיום לאחר כיפור.
ולמנהלת שלחתי לה שאני לא מוכנה לקבל יותר יחס משפיל ועויין ועדיף שהיא תתרחק ממני עד שהיא עוזבת ואיחלתי לה בהצלחה.
כמובן שהיום ב640 באתי לעבודה ורציתי לפתוח בגישה טובה וחיובית נכנס לקוח שאני מכירה וביקשו ממנו לצאת מהחנות עד שהחנות ניפתחת ב7.
הוא יצא ושתי המנהלים נכנסו לקרון והמנהל צעק עליי על זה שהוא נכנס אמרתי לו שאני ממש לא קשורה ושזה לא התפקיד שלי להוציא לקוחות מהעסק.
והחלטתי שאני פשוט לא מוכנה ליחס כזה והגבתי חזרה ודרשתי שירדו ממני המנהלת התנפלה עלי צילמתי אותה..והיא העיפה אותי מהסניף ואמרתי לה שלפי חוק היא מחוייבת לשלם לי את היום העבודה והתחילה לצעןק ברוך שפטרנו .לקחתי את הדברים ויצאתי.

האם זאת עילה מספיק טובה לתביעה?ואם כן מה עליי לעשות?


הרעה בתנאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17
מלי בוקר טוב, 
אני הייתי מציעה לך להמתין לגמ"ח ביערך לך החודש לענין תשלום חלף הודעה מוקדמת, פ"פ, קבלת מכתב פיטורים מכתב שחרור לקרן הפנסיה, תשלום דמי הבראה, פדיון חופשה כו.
במידה ותקבלי את זכויותייך במלואם - אני לא הייתי מציעה לך להגיש תביעה על התנכלות.
במידה ולאו ואז בכל מקרה תצטרכי לשלוח מכתב התראה ו/או תביעה אז בהחלט תוכלי להכניס גם את רכיב זה. שיהיה בהצלחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעת הורות

רבקה 02/10/17
בהמשך להודעתי הקודמת....
לא עניתם על שאלתי  
האם תקין מה שהמעביד טוען?
האם זכאות לשעת הנקה תלויה בשעות בפועל לפני ואחרי הלידה או בהקף משרה שאני חתומה עליו בחוזה?

שעת הורות /הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17
רבקה שלום לא איתי את הודעתך הקודמת אך החוק מחייב לפחות שהעובדת תהיה מועסקת 174 שעות חודשיות.
עכשיו מדוע יש הפרש בין היקף המשרה שאת חתומה עליו ולבין שעות עבודתך בפועל ומהו ההפרש? אלה נתונים שצריך לדעת...  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בשבת

א 02/10/17
שלום רב,
לאחר שהעובד עבד שבוע עבודה מלא ואף מעבר לכך (שעות נוספות) ובנוסף נאלץ לעבוד בשבת. מה השכר שהוא אמור לקבל עבור 8 השעות הראשונות של העבודה בשבת?
תודה..

עבודה בשבת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17
באופן כללי: על עבודה בשבת יש לשלם 150% ועל שעות נוספות בשבת 175% ו/או 200% בהתאמה לשעות הנוספות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקה

ליאל 02/10/17
מעסיק התחייב (הוכחה מהודעות) להעסיק 38 אנשים ובפועל ברגע האיסוף אמר שהוא לוקח רק 33. האם הוא צריך לשלם על ה5 הנוספים שיכלו בינתיים לעבוד בעבודה אחרת והסתמכו עליו?

גורם ההסתמכות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/10/17
ליאל לא בטוח. תשלום ע"ב גורם ההסתמכות הוא לא פשוט. העובד יצטרך להוכיח כי איבד עבודה, וכי נגרם לו נזק ממשי. שהרי התקופה הראשונה של העבודה מוגדרת כתרופה בנסיון (אף אם היא לא מוגדרת כך רשמית) ולכן יש לאזן בין מחד גורם ההסתמכות של העובד ולעיתים גם של המעסיק לבין העובדה שלעיתים גם כשהצדדים מתחילים לעבוד יחד הם מחליטים להפרד כי יש מחשבות נוספות .... 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שת הורות

רבקה 02/10/17

שלום

הבנתי שהחוק של שעת  הנקה התרחב וכעת גם מי שעובדת 8 שעות עבודה ביום זכאית לשעה במתנה מתוכם.
זאת אומרת שעבודה 7 שעות ליום מזכה בשעה.
המקרה שלי קצת שונה הקף המשרה שלי הוא 193.5 - 9 שעות ליום
אני לא עובדת את כל השעות שלי
אני עובדת בפועל בערך 150.5 שזה 7 שעות ליום ואת השעות הנותרות מנכים לי מהשכר
האם במקרה כזה מגיעה לי   שעת הנקה?
זה תלוי בהקף משרה או בעבודה בפועל?
המעביד שלי טוען שבגלל שהמשרה שלי היא של 9 שעות ולא של 8 שעות רק אם אעבוד 8 שעות אקבל שעת הנקה האם זה תקין?

שעת הורות /הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
עובדת שחזרה מחופשת לידה והיא מועסקת במשרה שהיקפה לפחות 174 שעות בחודש, או במשרה מלאה לפי הנהוג במקום עבודתה, זכאית להיעדר מעבודה שעה אחת ביום במשך 4 חודשים לאחר חזרתה מהחופשה.
התנאים ע"פ הדין הם: 
עובדת שחזרה מחופשת לידה והיא מועסקת בשרה שהיקפה לפחות 174 שעות בחודש, או במשרה מלאה לפי הנהוג במקום עבודתה, זכאית להיעדר מעבודה שעה אחת ביום במשך 4 חודשים לאחר חזרתה מהחופשה.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה

S 01/10/17
שלום. רציתי לדעת בעניין תאונת עבודה ..איך זה הולך מבחינת הכסף שאני אמור לקבל . לפי הבנתי מקום העבודה משלם תאונת עבודה ולאחר מכן הביטוח לאומי אמור לשלם..איך זה הולך בדיוק. מה קורה במידה וביטוח לאומי לא מאשר את נושא תאונת העבודה? מקום העבודה שלי יכול לדרוש את מה ששילם כ"תאונת עבודה" בחזרה כי ביטוח לאומי לא מאשר? אשמח להסבר בעניין.תודה.

תאונת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב, 
עובד שעבר תאונה בזמן העבודה - תאונת עבודה והמעסיק נכלל בהסדר של תקנה 22 - הוא זה שישלם לעובד דמי פגיעה (במקום שכר ובמועד השכר9 וביטוח לאומי ישלם למעסיק את הכספים /ישפה את המעסיק. 
במידה והמעסיק לא נכלל בתקנה 22 כי אז ביטוח לאומי משלם לעובד ישירות את הכספים. 
במידה וביטוח לאומי לא יאשר את התביעה כי אז במקום דמי פגיעה ישלם לך המעסיק דמי מחלה . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה

מיה 01/10/17
שלום,האם עובד שיש ברשותו חופשת מחלה, יכול לצאת לחופשה(בית מלון) בארץ?החופשה היא לא לצורך טיפולים או התייעצות רפואית, אלא כדי ״לנקות״ את הראש ולהיות לבד בלי כל המרתון של החיים.כך הוא מרגיש שיחלים וינוח טוב יותר.

חופשה בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב, במקרה ולעובד יש ימי מחלה הוא לא צריך להגיע לעבודה. 
עכשיו הפסיקה מאוד ברורה לגבי עובד שעובד אצל מעסיק אחר בזמן מחלה - אז ברור כי לעובד לא מגיעים דמי מחלה.
במידה והעובד חולה אבל יוצא למכולת /לקניון - אין שוללים ממנו דמי מחלה . עובד לא חייב להיות במיטה.
ען זאת - לגבי עובד שיוצא לחופשה בזמן מחלה
- כאן לדעתי אין פסיקה קובעת וחד משמעית.
לדעתי - לא היו שוללים ממנו את ימי המחלה.  
 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר בזמן החלפה בחל"ד

רעות 01/10/17
אני מחליפה את המנהלת הישירה שלי בזמן שהיא בחל"ד.
ע"פ דין או מה שמקובל - מקום העבודה חייב להעלות לי את השכר?

שכר בזמן החלפה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב,
אין דין או חוק המחייב את המעסיק לשלם את שכרך בהתאם לשכר המחליפה ו/או להעלות את שכרך. 
במידה ולא סיכמתם - את המעסיק את הנושא בהסכם - אזי אין כל חובה המוטלת על המעסיק לשלם לך שכר שונה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן