פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חישוב שכר קובע לעניין שכר מינימום- תוספת קבועה

אור 11/11/17
שלום
האם ניתן לראות בתוספת קבועה עבור תחום אחריות/תפקיד נוסף,  כתוספת ולא כחלק מהשכר הרגיל וכך לא להוסיפה בחישוב לעניין שכר מינימום? 
בהחלט ניתן לומר שתוספת זו והאחריות ממנה היא נגזרת גורמים לי לפעול ביומיום באופן קצת שונה מאשר בעולם בו לא הייתה לי התוספת ובמיוחד בהשוואה לעובדים אחרים במקום העבודה. 
תודה

אשמח לתגובה

אור 13/11/17
אשמח לתגובה לפני שההודעה תבלע בהודעות חדשות
תודה

שכר קובע

עו"ד לילך אקרמן 13/11/17
שלום רב
יש לבחון את התלוש ואת ההסכם כדי לענות אך על פניו ככל ומדובר בתוספת אישית שהנה בגין אחריות /סוג תפקיד ניתן לטעון כי מדובר בתוספת קבועה אשר הנה חלק מהשכר 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האם אפליה?

מוטי 11/11/17
הנני טכנאי משנת 92 , בשנת 2015 שלחתי מייל למנהל שרות המוכר לי וביקשתי שאם יתפנה מקום במחלקת משרדיות שיאמר לי, לאחר מספר חודשים הוא התקשר והציע לי לעבוד במחלקת תעשיתיות שזה עבודה קשה יותר ועם לקוחות לחוצים מאוד. מיכוון שמדובר במכונות שאיני מכיר ומכונות מורכבות הוא הציע לי להתחיל בטיפולים במכונות ולאחר מכן הוא יתן לי אזור קרוב לבית כמו לכל הטכנאים והבטיח תוספת למשכורת לאחר חצי שנה.
כעת אני עובד בחברה שנתיים באותו תפקיד ,עובד על כל הארץ ללא איזור, לא קיבלתי גרוש תוספות למשכורות למרות הבטחות חוזרות ונישנות(אמר לאחר חצי שנה, ביום הולדת, ביקש ממני לעשות מכונות צבעוניות זה יותר כסף ובפעם האחרונה אמר במרץ 2018) אציין שלכל הטכנאים יש איזור והם מקבלים גם בונוסים . באחד הפעמים שדיברתי איתו הוא אמר לי שאני מבוגר ואתקשה למצוא עבודה ושיש לו הרבה עובדים שרוצים להגיע לחברה.
אני מרגיש טכנאי סוג ב למרות שאני מחשיב את עצמי שרמה יותר גבוהה מחצי מהטכנאים.
שאלתי: האם מבחינה חוקית אני מופלה לרעה ואוכל לתבוע על זה? תודה

אפליה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/17
שלום רב
קשה לענות מבלי לבחון את הנתונים לעומקם אבל ככל והנך בעל אותה הכשרה של יתר העובדים ועושה את אותו התפקיד ואין הבדל ביניכם למעט הגיל אז אכן על פניו יש בסיס לטענת הפלייה אך יש לבחון את הנתונים לעומקם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רופא תעסוקתי

מיה 10/11/17
שלום,
האם מעסיק חייב למלא אחר הוראות של רופא תעסוקתי?
האם מעסיק/מנהל אישי חייב לבדוק/לשאול לשלומו של עובד אשר מאושפז ועקב כך נעדר מהעבודה? 
(העובד הודיע על האשפוז למנהל האישי)

רופא תעסוקתי והאם המעסיק חייב לבדוק איך אני מרגיש?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/17
שלום רב
ראשית המעסיק מחויב למלא אחר הוראות הרופא התעסוקתי ובמידה ואין לו אפשרות להתאים את העבודה למגבלות הרפואיות לפטר בשל מצב רפואי לאחר שימוע כדין.
אין כל חובה חוקית למעסיק לבדוק לשלומו של עובד שמאושפז אך לטעמי זוהי חובתו המוסרית ( אם כי לא ניתן לחייבו לעשות כן).

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין לעובד שהתפטר לאחר הגעה לגיל פרישה

נאוה 10/11/17
"התפטרות של עובדים לאחר שנשארו לעבוד במקום העבודה אחרי גיל הפרישה (67 לגברים ו- 62 לנשים, נכון לשנת 2016) מזכה אותם בפיצויי פיטורים." 

האם זה רלבנטי גם לגבי עובד ששינה את מקום עבודתו לאחר גיל הפרישה?

בתודה מראש

פיצויי פיטורים בהגעה לגיל פרישה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/17
שלום רב
ככלו העובדה שינה את מקום עבודתו לאחר גיל פרישה ולא קיבל פיצויים בשל הגעתו לגיל פרישה וכעת מעוניין להתפטר מהמקום החדש בשל הגיעו לגיל פרישה אז אכן הוא זכאי לפיצויים. תכלית החוק היא לאפשר לעובד שפורש בגלל החלטתו לפרוש ממעגל העבודה לקבל פיצויים.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עדות שקר

אלהב קרן 10/11/17
האם עדות של עדה העובדת ללא תלושי משכורת ושלא הוזכרה ברשימת העובדים שגולתה בתצהיר גילוי המסמכים תקפה?
 או שניתן לבקש למחוק את תצהיר העדות שהוגשה מטעמה ?

עדות שקר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/17
שלום רב
לא ניתן לענות מבלי לבחון את מלוא המסמכים והעדות עצמה. ככל ואין מסמכים לגביה ולכן לא גולה מסמך לגבה אז אין עם זה בעיה יתרה מכך עצם החקירה הנגדית נועדה על מנת לאפשר לך לנסות ולסתור את עדותה. העובדה שהיא לא הייתה ברשימת העדים ושהיא עבדה ללא תלוש משכורת לא אומרת שהיא שיקרה בעדותה. 
יש לבחון את כל ההליך וכתבי בית הדין על מנת לדעת מה נכון לעשות והאם להגיש בקשה למחיקת תצהירה וכיוב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שותף לעסק שניהל אותו והתפטר מניהולו

אמיר סלומון 09/11/17
יש לי עובד שניהל עסק לעסקי מזון ולאחר כשנה וחצי מכרתי לו 25% מהעסק ובנוסף הוא המשיך לנהל גם את העסק בשכר חודשי.
המכירה לא היתה בכתב ולא נערך עד היום שום חוזה והוא גם לא רשום בבנק וברשויות המס.
היום לאחר שיחסינו עלו על שרטון,
הוא התפטר מניהול העסק ואני רוצה למכור את חלקי בעסק.
אני לא מתכחש להסכם ביננו והוא יקבל את חלקו.
מה ניתן לעשות אם העובד/שותף  הזה שהתפטר, ומועד התפטרותו נכנסה לתוקף ממשיך להגיע לעסק ולהפריע לעבודה השותפת?







שותף שהתפטר ומפריע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/17
מבחינת יחסי העבודה ככל והוא קיבל את כל המגיע לו כעובד אין לך עוד יחסי עובד מעסיק איתו. 
ככל והוא משיך להגיע לעסק ומפריע ניתן לבחון הוצאת צו למניעת הטרדה- יש לבחון זאת לעומק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי סייעת יולדת בתוך שנת הלימודים

אילן 09/11/17
שלום. האם ניתן לפטר סייעת לאחר שחזרה מחופשת הלידה ובמהלך שנה"ל?

פיטורי סייעת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/17
שלום רב
לאחר החזרה מחופשת לידה יש להשיב את העובדת לאותה העבודה בה עבדה טרם צאתה לחופשת הלידה באותו היקף ובאותם התנאים כאשר לא ניתן להשיבה רק לתקופה המוגנת ( 60 יום) במטרה לפטרה לאחר מכן. בכל מקרה במשך 60 יום לאחר חופשת הלידה+ ההודעה המוקדמת על פי חוק אסור לפטר אותה ללא היתר ממשרד התמת. ולאחר מכן לא ניתן לפטר ככל והסיבה לפיטורים היא ההריון או חופשת הלידה או קשורה להם. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ופיצויים ללא סעיף 14

אייל 08/11/17
שלום,


עבדתי בחברה כשנתיים ללא סעיף 14 ולאחר מכן החברה נקנתה על ידי חברה אחרת ולאחר כשנה של עבודה באותם
תנאים חתמתי על חוזה חדש עם סעיף 14.

לאחרונה התפטרתי מעבודתי.

שאלתי היא האם אני זכאי
לפיצויים כלשהם עבור התקופה בה עבדתי ללא סעיף 14?

ברצוני לציין שעובד אחר שהיה
בתנאים דומים והתפטר קיבל פיצויים על התקופה ההיא.


תודה מראש

ס' 14

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17
אם התפטרת שלא עקב סיבה המזכה בפיצויי פיטורים על פי החוק, אתה זכאי לשחרור הכספים בביטוח הפנסיוני כולל חלק הפיצויים. ללא השלמה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת מעבר לימים הקבועים בחוק

מנשה 08/11/17
שלום,

אני מועסק מזה כחודשיים במקום עבודה פרטי אשר החתים אותי על חוזה עבודה שאומר שאני צריך לתת התראה של חודש וחצי במקרה של התפטרות. האם סעיף זה חוקי?

אציין גם שהסעיף לא נוסח בצורה דו צדדית(כלומר שבמקרה של פיטורין המעסיק יתן התראה של חודש וחצי)

תודה

חסר תוקף.

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היקף משרה וטיפולי פוריות

ל 08/11/17
שלום,

אני עובדת בבית ספר מזה כשמונה שנים, עובדת משרד החינוך. כל השנים עבדתי בהיקף משרה קטן ועל היקף המשרה הזו יש לי קביעות. בחופשת הקיץ מנהלת בית הספר לחצה מאד מאד שאגדיל את המשרה וסרבתי. בסופו של דבר לאחר לחצים ממושכים הסכמתי למלא מקום עד דצמבר בהיקף משרה  מוגדל (מילוי מקום למורה בחופשת לידה) אותה מורה לא חוזרת לבית הספר ואני ביקשתי לחזור להיקף המשרה הרגיל שלי היות ואני מתחילה טיפולי פוריות (ואני בת 44- יש לי שנה אחת בלבד לטיפולים הללו) בנוסף סוכם שאחזור להיות מורה מקצועית ולא מחנכת לאחר דצמבר. המנהלת מסרבת לעמוד בהסכם (שסוכם בעל פה) ודורשת המשך עבודה באותה המתכונת הנוכחית. במקביל מופעלים עלי המון לחצים בגין העדרות (ביתי בת השנה נכנסה לראשונה לגן וחולה המון, נעדרתי 8 ימי עבודה מצטברים ולא רצופים , יום פה יום שם) ממש מפעילים עלי מכבש לחצים על כל היעדרות. הכיתה מאד קשה התנהגותית וגם ההורים מתלוננים על התפקוד הלא טוב כמנהיגה ומחנכת כיתה. בנובף היה מקרה שפעלתי לא נכון בהודעה מסוימת ששלחתי  להורים שהכעיסה מאד את המערכת. עכשיו לוחצים על גבול הדורשים ממני לכתוב שאני לא מעוניינת לחנך יותר (וכך בעצם מוותרת על משרתי ללא חובה מצידם למצא לי משרה אחרת) האם מותר להם לדרוש וויתור כזה? האם מותר להם לחייב אותי להמשיך בהיקף משרה גדול יותר בניגוד לרצוני ולהסכם שסוכם? ומה לגבי המתח הנפשי שאני נמצאת בו עקב חינוך הכיתה וכל הלחצים מסביב . מאז תחילת שנת הלימודים ירדתי כ9 קג מתוך מתח גבוה וחוסר תאבון. אודה לתשובתכם 

ייעוץ משפטי

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17

שאלתך מורכבת מדי לפורום. פני לייעוץ  את משפטי פרטני. תוכלי להיעזר בארגון המייצג אותך - הסתדרות המורים או ארגון המורים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת לסיום העבודה לפני יציאה לגימלאות

ראובן 08/11/17
האם אני חייב להודיע בכתב 3 חודשים לפני יציאתי לגמלאות למנהל החברה שאני מפסיק לעבוד?
אני חושש שיעשה לי בעיות באם לא הודיע הודעה בכתב.
אודה על תשובתכם.

אין כזו הוראה בחוק

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17

אולי יש בהסכם העבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בגיל פרישה

ראובן 08/11/17
אני אמור לצאת לפרישה בעוד 10 חודשים ב"ה.
על פי חישוב בבטיחות מנהלים מגיע לי פיצויי פיטורין רק 50% מהסכום המלא שמגיע .
עבדתי 10 שנים -והחישוב שלי הוא 10 כפול משכורת ברוטו ממוצעת בחודש בשנה אחרונה .
אני מבין שמנהל החברה אמור לשלם לי את היתרה.
האם נכון?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

אלעד זומר 08/11/17
שלום רב
רציתי לדעת האם חוק פיצויי פיטורין השתנה מ2012 בדבר משך הזמן המינימלי שעבדתי במקום מסויים לזכאות פיצויי פיטורין?
בחוק כתוב שזכאי עובד שפוטר לפיצויים רק לאחר שנה שעבד במקום עבודה ומאידך ב2012 היה לי חבר שפוטר לאחר 9 חודשי עבודה בחנות בגדים וקיבל פיצויים על סך כמה אלפים

תודה

חוק פיצויי פיטורים לא שונה

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה על ילד ואחר כך של העובד

שרון 08/11/17
שלום רב,

ביום חמישי לא הגעתי לעבודה מפני שהילדה שלי הייתה עם חום והקאות, , מיום שישי כנראה נדבקתי ממנה והייתי חולה מיום שישי עד למשך שבוע ויותר רק שאחרי שבוע חזרתי לעבודה גם בהיותי חולה.

הרופאה הוציאה לי סיק מיום חמישי למחלה הילד ואחר כך על המחלה שלי. האם זה צובר כלומר מיום חמישי לא אקבל וראשון כבר יהיה מלא או שילד זה מחלה בפני עצמה ועליי בפני עצמו , ואז שוב החישוב יהיה שראשון לא אקבל ושני שלישי יהיו 50 %
, אני עובדת בשכר שעתי.



כל איד עם מחלתו והאישור שלו.

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17

חמישי לא תקבל כי זה היום הראשון של הילד. שישי לא כי זה היום הראשון שלך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אסתבך מבחינה חוקית?

מוטי 08/11/17
ניצחתי את מעסיקי לשכעבר וברצוני.
1. לשלוח אליו בפקס הסמוך למקום ישיבתו במשרד את פסק הדין.
2. ךהגיע למשרד ולחגוג את ניצחוני ע"י השמעת השיר אנו האלופים והרמת הידיים למעלה לעשות סיבוב קטן במשרד ולצאת.
האם אני עלול להסתבך בצורה כל שהיא  בגלל זה?
תודה

גביית פסק דין

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17
שלח את פסק הדין למעסיק ודרוש את התשלום בו זוכית. 
אינך  עובד שם. אינך מורשה להיכנס למקום העבודה
אם תסיג גבול אתה עלול להיעצר. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבטלה אחרי חופשת לידה

ויקטוריה הלאלי 08/11/17
שלום, ילדתי ב 4/04 בתום חופשת לידה הודעת למעסיק שאני מתפטרת לצורך טיפול בילד. רציתי לחכות 3 חודשים ולחתום אבטלה, אבל הציעו לי לנסות משרה אחרת. התחלתי לעבוד ב 15/10, אך העבודה איננה מתאימה לי וסוכם עם המעסיק שאפרוש. מה הדין לגבי אבטלה עכשיו? אני צריכה שוב לחכות 3 חודשים או יכולה להתחיל לחתום (בגלל חוסר התאמה לתפקיד. זמן העסקה כחודש ימים).אודה לתשובה בנדון.

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי ימי מחלה בחודש קלנדרי

עידו 07/11/17
שלום 

1. כיצד מנכים לעובד ימי מחלה במקרה הבא: העובד נעדר חודש קלדינרי, האם מנכים לו ימי מחלה על פי מספר ימי החודש או לפי  מספר אחר? למשל בספטמבר יש 30 יום. במדיה שהעובד לא נכח כל ספטמבר האם זה נחשב לשלושים ימי מחלה? 

2. תמו  הימים שבהם העובד יכול לקבל ימי מחלה
א. האם ניתן לפטרו?
ב. לעובד אין שכר במצב זה כלומר המשכורת מנוכה, אך העובד בסטטוס של רציפות מחלה? מה קורה עם ההפרשה לקרן פנסיה שהרי היא רשת הביטחון של העובד 

תוספת לשאלה

עידו 07/11/17
מקום העבודה עובד שישה ימים בשבוע, אך המשרה של העובד היא חמישה ימים בשבוע.

בתודה מראש
עידו

ימי מחלה

עו"ד רענן קריב 12/11/17
1. כן. 
2. א. כן. 
ב. נכון, זה המצב. המענה הוא ביטוח לאומי או קרן הפנסיה. 

שאלה נוספת לשאלתי הקודמת

אנונימי 07/11/17
היי,
בהמשך לשאלתי בנוגע לימיי המחלה שאלה נוספת האם מעסיק רשאי בכל פעם שהעובד נמצא בימיי מחלה כמובן באישור מהרופא לבקש ולהגיע לעבודה למרות שהעובד נמצא במחלה,יש לציין שהמעסיק שלי עושה זאת באופן קבוע וזה הפך להיות אף מטריד במיוחד,ולדעתי גם הדבר אינו חוקי מבחינת דיניי עבודה, האם ניתן לעשות משהו בנידון בכדיי שהדבר הזה ייפסק?,אשמח לתשובה.

לא, אסור

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17
ואם יפגע בעובד המסרב עקב כך יהיה חשוף לתביעה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאה לפועל לעובד

רויטל מפז 07/11/17
שלום.אני מעוניינת לדעת כמעסיקה כמה אני צריכה להפריש ממשכורתו של עובד להוצאה לפועל עבור תיקים המתנהלים נגדו? האם אני צריכה להתחשב בכך שהינו משלם מזונות?

אודה לתשובה בהקדם

סכומים פטורים מעיקול

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17
קודם כל, הכתובת הנכונה לשאלה היא מי שעורך את השכר עבורך. ככלל יש סכומים מתוךך המשכורת, הפטורים מעיקול. הם קשורים למצבו המשפחתי של העובד. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב פיטורים

אלונה 07/11/17
שלום רב,

התחלתי לעבוד במקום עבודה ב20/12/2016

מדובר בעבודה משרדית שדורשת המון הקלדות, מה שגרם להחמרה במצב הבריאותי.

אציין כי הגעתי למקום עבודה עם דלקת מאובחנת בגידים באחת הידיים, וההקלדה המרובה גרמה להחמרה בכאב והקרנה גם לאיזורים אחרים בגוף.בחודש יולי השנה ביקשתי מכתב פיטורים, אך לא ציינתי בפני המנהלת שהסיבה הרפואית.

רציתי את המכתב בכלל כמה סיבות: שילוב של הכאבים, חוסר תקשורת איתה ואי שביעות רצון מהעבודה.

המנהלת סירבה לתת לי מכתב, והמשכתי לעבוד כרגיל למרות התחושות הקשות.

בסופו של דבר נשברתי, הודעתי שאני רוצה לעזוב והגשתי מכתב התפטרות עם תאריך עזיבה 31.11.

שאלתי האם יש דרך "לאלץ" את מקום העבודה להסב את המכתב למכתב פיטורים בגלל סיבה רפואית? 

במהלך כל תקופת העבודה הייתי אצל מספר רופאים, עשיתי פיזיוטרפיה ורשמו לי כדורים, כך שהוכחות למצבי יש לי.

תודה מראש

התפטרות עקב מצב רפואי

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17

אין אפשרות לאלץ מעסיק לפטר עובד. אם בידך אישור רפואי לפיו אינך יכולה לעבוד, את זכאית להתפטר תוך זכאות לפיצויי פיטורים כאילו פוטרת. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רופא תעסוקתי

זוהי 07/11/17
שלום רב  
יש לי מכתב מרופא תעסוקתי למעסיק
שאיני יכולה להרים משאות , שאיני יכולה לנהוג הרבה האם אני צריכה לתת למעסיק חודש או רק את המכתב הנל בברכה זוהי 





אישור רופא תעסוקתי

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17
עליך לתת אותו פעם אחת, ואם הוא מוגבל בזמן, לחדש כשיסתיים.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה

אנונימי 07/11/17
שלום,
ברצוני לברר אם אני מסיבות כלשיהן חייב להמצא בחופש מחלה ואין ברשותי צבירת ימי מחלה האקיים תחליף לימים או משהו אחר על מנת שאקבל משכורת על הימים ש/אני נאלץ להעדר ולא מרצוני אלא בשל טיפולי שיניים קשים שאני עובר וחייב מנוחה לאחריהם,אשמח לתשובה.

ימי מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 12/11/17
קודם כל, חייב להיות בידך אישור רפואי להיעדרות. אם מיצית את ימי המחלה המעסיק אינו חייב לשלם. או ביטוח לאומי, או קרן פנסיה או ביטוח אובדן כושר עבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה

דון אהרון 06/11/17
עבדתי במפעל כמעט 6 שנים, 5 מהן עובד מפעל היה אצלי מקרה המשפחה שבסופו נשלחתי למעצר שנה וחצי במפעל לא פיטר אותי אלא שם אותי בהקפאה כך שאני עדיין בתוך המערכת לאחר שחרורי לא מוכנים לקבל אותי בחזרה כך שנשארתי ללא עבודה וללא מכתב פיטורים. 
אני אובד עצות אשמח אם תוכלו לעזור לי, תודה. 

יחסי עבודה בזמן מאסר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/11/17
במידה והעובד מושם במעצר או במאסר ואין בכוונתו להתפטר מעבודתו, אלא בכוונתו לשוב אליה בתום תקופת הענישה, עליו להודיע על כך למעסיקו. אחרת, הוא עלול להיחשב כמי שהתפטר מעבודתו על דרך המחדל, באמצעות זניחת מקום עבודתו. במקרה כזה הוא לא יהיה זכאי לקבלת פיצויי פיטורים.
השאלה האם מעצר או מאסר כלשהו הביאו לניתוק יחסי העובד מעביד בדרך של סיכול חוזה עבודה, אשר אינו מזכה את העובד בפיצויי פיטורים, צריכה לאזן בין האינטרס לאפשר לעובדים שנעצרו / נאסרו לחזור לעבודתם הקודמת, לבין אינטרס המעסיק לנהל את מקום העבודה בהתאם לצרכי העבודה ולסמוך על כוח עבודה קבוע כרצונו. לצורך כך, יש להביא במאזן השיקולים בין היתר את מהות העבירה בה נחשד העובד, אורכו הצפוי של המעצר, עד כמה קל למצוא לעובד מחליף זמני, עד כמה מורכב להחזיר את העובד לעבודתו לאחר המאסר ועוד. תקופות מאסר ממושכות לרבות מאסר עולם, הינן נסיבות אשר מסכלות את חוזה העבודה, ואין לשלם פיצויי פיטורים בעטיין. עוד נקבע בפסיקה כי מאסר בן שנה ועשרה חודשים נחשב כתקופה ממושכת דיה כדי להביא לסיכול חוזה העבודה.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום חג למשרה חלקית

דן 06/11/17
אני עובד משרה חלקית של 60%, עובד בימים שני, שלישי, רביעי

אם חג סוכות נפל ביום חמישי, האם אני לא זכאי לקבל את החג, למשל לעבוד
באותו שבוע 2 ימים במקום 3?

תשלום בגין חג - תנאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/11/17
במקרה שלך, במידה ואתה עובד שעתי, במידה והינך עונה על שלושת  על שלושת התנאים הבאים:
השלמת 3 חודשי עבודה במקום העבודה;
החג לא חל בשבת ולא ביום אחר בשבוע שבו ממילא לא עובדים במקום העבודה (למשל, יום שישי במקום עבודה שבו נהוג לעבוד בימים א'-ה' בלבד);
 עבדת ביום שלפני החג וביום שאחריו, אלא אם כן נעדרת בימים אלה בהסכמת המעסיק

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור מחלת ילד

אנה איסחן 06/11/17
לאחר מחלת ילד בין בתאריכים.17 28.9- .04.10 הבאתי אישור על מחלת ילד בתאריכים המצויינים מעלה , כאשר האישור מהרופא בפועל הודפס בתאריך 22.10 המעביד לא שילם דמי מחלה בטענה שזה לא חוקי להביא אישור מחלה בתאריך מאוחר. האם הדבר נכון?  ויש משמעות מתי הודפס האישור ?

אי תשלום עבור מחלה ילד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/11/17
אין כל משמעות ליום הדפסת האישור ועל המעסיק לשלם לך דמי מחלה בהתאם לימים שקיבלת באישור. ידוע כי לפעמים לא ניתן להגיע לרופא בדיוק ביום הראשון או השני למחלה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן