פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חישוב שעות נוספות

עובד1 05/12/17
שלום
עובד במשכורת חודשית קבועה כל חודש.לא משנה אם היו 20 או 23 ימי עבודה.
אני מקבל תשלום עבור שעות נוספות רק לאחר שהשלמתי 9 שעות עבודה ביום.
האם תקין?
יש הפרש של 2 שקלים לשעה נוספת אם זה מחושב לפי 186 או 198 שנ
איך צריך להיות?

שעות נוספות

עו"ד רענן קריב מנהל 10/12/17

החישוב הוא יומי ולא חודשי. יש לשלם לאחר 8.75 שעות, ואם יש הפסקה יש להוסיף אותה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ריבית בפסק דין

חן 05/12/17
שלום,
רציתי לדעת מהי סוג הריבית שנפסקת בבית דין לעבודה, והיכן ניתן לראות את שיעורה העכשווי?
תודה

חוק פסיקת ריבית והצמדה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/12/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת פיצויי פטורין

דני איתן 05/12/17
שלום רב.
ראשית תודה על השירות.
אחי עבד כ15 שנה במקום עבודה פרטי.
כעת המעסיק נפטר וככול הנראה אישתו וילדיו ימשיכו את העסק.
עד אותה עת העסק היה רשום על שמו בלבד.
רציתי לדעת בבקשה עם במקרה אחי מתפטר האם מגיע לו פיצויים בגלל פטרתו של מעסיקו.
תודה והמשך יום טוב

ראה תשובה לשאלתך מ 28.11

עו"ד רענן קריב מנהל 10/12/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת 20 דקות אם מדפיסים קרטיס מוקדם ב 10 דקות ל16

אליסה לב 05/12/17
שלום רב! שאלה כך: אני עבדת סוג יומי,שכר לפי שעות,  משמרת שלי מ8 עד 16, אבל לפעמיים אני מאחרת ב 5-10 דקות לעבודה, וגם יוצאת מוקדם ב10 דקות לפני 16:00, האם זה חוקי שמורידים לי 20 דקות מאיחור שלי וגם מורידים לי 20 דקות כשאני יוצאת מעבודה מוקדם?תודה מראש

איחורים ויציאות מוקדמות

עו"ד רענן קריב מנהל 10/12/17
מותר לנכות את הזמן החסר. לא יותר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור שעות נוספות ל-75 אחוז משרה

שאלה לגבי שעות נוספות 05/12/17
אני עובדת 6 שעות בשבוע. וימי שישי ארבע שעות.
האם אוכל לקבל תמורה עבור שעות נוספות? איך עלי לחשב זאת?

שעות נוספות

עו"ד רענן קריב מנהל 10/12/17
החישוב הוא יומי. במקום העובד 5 ימים: ביום עבודה העולה על 8.46 שעות יש זכאות לשעות נוספות. השעות שבין יום עבודה קצר יותר לשמונה שעות נקרא שעות עודפות, והתשלום בגינן רגיל (100%).

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפקדות חסרות בקרן ההשתלמות

יוסי 05/12/17
גיליתי לא מזמן שחסרות לי כ-4 הפקדות בקרן ההשתלמות בחצי שנה האחרונה. 
המעסיק טוען שהעביר את הכסף לחשבון מרכז בחברת הביטוח ושזו כנראה לא פיצלה את התשלומים לחשבונות העובדים. חברת הביטוח מצידה טוענת שלא קיבלה כלום. על מי האחריות נופלת במקרה כזה? אני יודע שאחריות המעסיק היא שהכסף יועבר לחשבון העובד תוך 40 יום מתשלום השכר, אך האם גם במקרה זה בו הכסף הופקד לחשבון מרכז, עדיין אחריות המעסיק שהוא יפוצל לחשבון שלי תוך 40 יום ממועד תשלום השכר? והאם אני זכאי לתבוע ריבית על העיכוב הזה?

הפקדת כספים לקופת גמל

עו"ד רענן קריב מנהל 10/12/17
המעסיק אחראי להעביר את הכספים במועד. הקופה אחראית לייחס אותם לחשבונות העמיתים. 
 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין מצד עובד – עבדתי רק 3.5 חודשיים – זכויות ש

דנית 05/12/17
 

עבדתי 3.5 חודשיים בתור מנהלת חשבונות  - ברצוני היה להתפטר אחרי דיווח של המוסדות - המכתב
פיטורים מצידי היה מוכן - ביום של הדיווח הבוס צעק ודיבר אלי לא יפה וביקש ואמר שהוא
מחכה למכתב ממני.."

הגשתי לו את מכתב ואמר "תלכי הביתה
"

השאלה : על הודעה מוקדמת מאחר שעובד רוצה
להתפטר האם הוא זכאי לקבל הודעה מוקדמת למרות שהבוס דרש שאני אלך לבית ?

שאלה נוספת : אני בת 50 שנה יש לי קרנות פנסיה האם צריך לתת לי מכתב
לשחרור תגמולים ופיצויים ?  או רק תגמולים ?

תודה רבה 

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 10/12/17

עליך לתת הודעה מוקדמת של 3 ימים. המעסיק רשאי לוותר על עבודתך בתקופת ההודעה המוקדמת, ואז עליו לשלם תמורתה. אם המעסיק התחיל להפקיד כספים לקופות הגמל את זכאית למכתב שחרור ממנו, על כל הכספים. תגמולים ופיצויים.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עבודה

עידן 04/12/17
שלום רב, 
התפטרתי בדין מפוטר אך כנראה שהמעסיק שלי לא ישלם לי פיצויים..
1.רציתי לדעת לגבי טופס שחרור כספים של הפיצויים שהופקדו בקרן , האם המעסיק חייב לתת לי..?
2.אם אני תובע פיצויים בבית הדין לעבודה ,צריך לתבוע על כל סכום הפיצויים או רק על ההשלמה לפיצויים?

סיום עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
עליך לתבוע בבית הדין את כל הסכום בניכוי הכספים הקיימים לך בקרן. המעסיק חייב לתת לך מכתב שחרור של קרן הפנסיה וטופס 161 אך קח בחשבון כי הוא לא חייב להסכים לשחרור כספי הפיצויים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב הרעה מוחשית והודעה מוקדמת

מיכל 04/12/17
המעסיק הודיע לעובדת כי הוא מפחית את שכרה ב -30% של העובדת ומשנה לה תנאי העסקה באופן חד צדדי וללא כל סיבה וסתם כך.
העובדת  שכבר עובדת שנתיים,לא הסכימה והודיעה לו בכתב שאינה מסכימה ושזה הרעה מוחשית.
ברור שיש הרעה מוחשית שמזכה את העובדת בפיצויים וכו' אבל השאלה החשובה יותר היא:
לעובדת חודשיים הודעה מוקדמת ע"פ חוזה, במידה והיא תתפטר באופן מיידי האם היא תיהיה זכאית לחודשיים הודעה מוקדמת לפי החוזה כפי שרשום בחוזה?
או שלא זכאית לכלום.

הרעה מוחשית בתנאי עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
לא. העובדת אומנם מתפטרת בדין מפוטרת אבל היא זו שצריכה לתת את תקופת ההודעה במוקדמת - אלא באם המעסיק הודיע לה חד משמעית כי בתקופה זו הוא לא ישלם לה שכר מלא. שאלתי היא גם האם המעסיק הלכה למעשה כבר קצץ לה בשכר או שלאו. שהרי בבית הדין עש להוכיח את ההרעה ולא את הכוונה להרע.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיכוב בנתנית טופס 161

שלומי 04/12/17
התפטריתי ממקום העבודה לאחר 3 שנים. המעסיק נתן לי מכתב עבור קרן הפנסיה שבה הוא כותב שאני זכאי להעביר את בעלות על קרן הפניסה והפיצויים לבעלותי, ושאני זכאי לקחת את הפיצויים...
אולם כשרציתי למשוך את הפיצויים, כספים שאני ממש זקוק להם ושהסתמכתי על קבלתם , פניתי בבקשה לקבל טופס 161, וכל פעם הם "עסוקים" כך שיוצא שעבר כבר שבוע וחצי ולפי איך שהדברים מתנהלים הרושם שלי שאקבל את זה עוד מספר ימים. השאלה שלי אם המעסיק חייב לתת לי כשאני התפטרתי, תוך כמה זמן ואם אני זכאי לפיצוי במקרה של עיכוב של למעלה משבוע מהמועד בו ביקשתי..

עיכוב במסירת טופס 161

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
שלומי עיכוב של שבוע וחצי הוא לא עיכוב. 
טופס 161 הוא טופס שגם המעסיק וגם העובד צריכים למלא. הוא לא טופס בעייתי למילוי אך לעיתים צריך ע"מ למלא אותו טופס עזר מחברת הביטוח. יכול להיות ששם דברים נופלים...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברת אבטחה פוליסה

יונתן 04/12/17
שלום התחלתי לעבוד בחברת אבטחה לפני מספר חודשים אך הפוליסה הבנתי בפיגורים ותהיה רק באוגוסט האם דבר כזה תקין מבחינה חוקית שיש פיגורים ואומרים לי לחכות .. ?

פוליסה בפיגורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
עקרונית לא. ז"א מצד אחד תמיד יש פיגורים - כי עבור נניח נובמבר משלמים באמצע דצמבר. אך לא מעבר לכך..מהם בדיוק הפיגורים וכמה הם נמשכים - יש זמן סביר ויש זמן חורג.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי עובדת בהריון

יעל 7676 04/12/17
היי,לפני כשנה וחודשיים התחלתי לעבוד במקום העבודה הנוכחי שלי. שבוע לאחר תחילת העבודה גיליתי כי אני בהריון. הבאתי את הילד, יצאתי לחופשת לידה וחזרתי לאחר 15 שבועות. כחודשיים לאחר חזרתי מחופשת לידה גיליתי כי שוב אני בהריון. רצית לדעת האם יש למעסיק אפשרות לפטר אותי? תודה.

ראי תשובתי להלן

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי עובדת בהריון

יעל 7676 04/12/17
היי,לפני כשנה וחודשיים התחלתי לעבוד במקום העבודה הנוכחי שלי. שבוע לאחר תחילת העבודה גיליתי כי אני בהריון. הבאתי את הילד, יצאתי לחופשת לידה וחזרתי לאחר 15 שבועות. כחודשיים לאחר חזרתי מחופשת לידה גיליתי כי שוב אני בהריון. רצית לדעת האם יש למעסיק אפשרות לפטר אותי? תודה.

פיטורי אשה בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
יעל שלום רב,
אני לא רואה סיבה לכך. אבל בכל מקרה ועל מנת שתהי רגועה - עקרונית לא. אלא באישור משרד התמת.  וזה כמובן מתוך הסברה שהוא יודע על ההריון - שסיפרת לו או עדכנת אותו. במידה והוא מפטר אותך ללא קשר להריון - הוא יאלץ לחכות עם זה עד לאישור משרד התמת.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

שירה 04/12/17
אני עובדת במקום עבודתי מזה כשנה ומקבלת תשלום על שעות נוספות גלובלי. כעת החליטו לצאת בנוהג חדש שכל עובד מבצע בשנה חודש רצוף של כוננות 24/7 ללא תוספת שכר או הסכמה מצד העובדים.
רציתי לדעת האם יש למעסיק אפשרות לנהוג כך והאם לא מדובר בהרעת תנאים?
תודה.

תוספת כוננות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17

שירה ערב טוב, 
עקרונית על כוונות - אין דעה אחת האם נדרש לשלם לעובד או שלאו. אופי הכוננות צריכה להיבדק. עם זאת, אין המעסיק יכול לכפות על העובדים הקיימים שינוי לרעה בתנאי העסקה - עם תשלום וקל וחומר בלעדיו. לכן אני סבורה לגבייך כן מדובר בהרעה מוחשית של תנאי עבודה. רק קחי בחשבון כי כל מקרה נבחן לגופו. 
 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיווח למנהל

מיה 04/12/17
שלום,
ברצוני לדעת, אם עובד נמצא במחלה(ממושכת), במידה ומנהלו מעוניין לדעת איפה הוא נמצא בזמן המחלה. האם ישנה חובה של העובד לדווח על מקום המצאו בזמן חופשת המחלה?

דיווח למנהל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
עקרונית לא. אבל אני לא רואה ביבה להתחמק או לא להענות לדרישות המעסיק. ככל שהמעסיק סבור כי אתה לא חולה או שתעודת המחלה שברשותך אינן מפסקות - הוא יכול לבקש ממך להבדק ע"י רופא מטעמו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

Dorit 04/12/17
שלום,
התחלתי לפני חודש ימים עבודה חדשה,
חצי משרה( 4 פעמים בשבוע 5 שעות כל פעם)
והייתי חולה יומיים. 
השכר הוא שכר גלובלי.
האם מגיע לי תשלום על ימי המחלה?
במידה והשכר אינו גלובלי- כיצד מגיע לי תשלום?
( בגלל המחלה הם החליטו לחלק את השכר הגלובלי לכמות השעות ולא לשלם על ימים בהם לא הגעתי אך עדיין במידה ומגיעה אקבל את השכר הגלובלי שנקבע)
אני כרגע חודש בעבודה.
תודה.

ימי מחלה לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
צבירת ימי מחלה היא רק לאחר חודש של עבודה. יום וחצי לעובד במשרה מלאה אז לגבייך יהיה זה כ- 0.7 ימי מחלה בחודש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסרת צו איסור פרסום

איציק 04/12/17
1. הוגשה תביעה שרק אחד מרכיביה מתייחס לרשלנות מעסיק בטיפול בטרדה מינית.

2. טרם שלב הוכחות השופט החליט כי בפס"ד תינתן החלטה לגבי צו איסור פרסום.

3. ניתן פס"ד אך השופט "שכח" ליתן החלטה בנדון.

4. אני לא מעוניין "לתזכר" את השופט שכן אני מתכוון להגיש ערעור לארצי לגבי מס' רכיבי תביעה ובמסגרת הערעור גם לבקש את הסרת צו איסור פרסום.

5. האם יש תקנה המחייבת אותי "לתזכר" את האזורי קודם הערעור לארצי ?

הסרת צו איסור פרסום

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
עקרונית לא ידוע לי על  חובה שכזו. עם זאת אני סבורה כי כל תיק שבו קיים רכיב הנוגע בענין רגיש שכזה אוטומטית נמצא בדלתיים סגורות 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם משלמים לי את מה שמגיע לי?

מיכל 03/12/17
שלום, במקום העבודה שלי עובדים 9 שעות ביום, 5 ימים בשבוע. זה רשום בחוזה שלי, אך לא רשום שום דבר לגבי שעות נוספות בחוזה.

בחודש נובמבר עבדתי 196 שעות (רגילות).
האם התשלום על שעות נוספות מחושב החל מ-186 שעות (ואז הם צריכים לשלם לי על הפרש של 10 שעות לפי 25%) או ששילמו לי כמו שצריך?

אני עובדת בסוכנות ביטוח, אך לא ידוע לי אם יש הסכם קיבוצי כלשהוא. האם יש?
תודה רבה

חישוב שעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
שעות נוספות נמדדות ברמה היומית או השבועית בלבד. 
למשל - עבודה של 9 שעות ביום לא נחשבת לשעות נוספות אבל מבחינה שבועית עם עבדת 45 שעות ולא 43 - את זכאית לשעתיים נוספות לפי 25%. שעות נוספות לא נמדדות ברמה חודשית . כי ישנם חודשים של 25 ימי עבודה ויש פחות...זה משתנה

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים מיידיים חלף הודעה מוקדמת

ישראל 03/12/17
אני בחופשת מחלה וקיבלתי מכתב שימוע מהמעסיק שבו כתוב שעליי להגיב לטענות בכתב תוך 4 ימים ואם לא אעשה זאת יראו בי כמי שמוותר על זכות השימוע-לאחר שעה שלחתי הודעה בטלפון למנהל שאני כרגע בחופשת מחלה ויש לי הרבה מה להגיד ושאני לא מתכוון לענות למכתב כי אני במחלה ואני גם רוצה להתייעץ עם עו"ד ולשקול הגשת תביעה בבית הדין לעבודה.
לדעתי כבר החליטו לפטר אותי ושימוע זה סתם דבר שהם חייבים לעשות.
לפי מה שאני יודע ב-1 בינואר מתחדשים ימי החופשה לשנה החדשה אז השאלה שלי מה קורה אם המעסיק מחליט על פיטורים מידיים חלף הודעה מוקדמת מיד כשאני חוזר על מנת להימנע מתשלום פידיון יתרת חופשה עתידית חדשה (כשאחזור מהמחלה אני זכאי ל-22 ימי הודעה מוקדמת ואם אנצל אותם אז סיום יחסי העבודה יוצא ב-1 בינואר ואז אמורה להיות לי יתרת חופשה שנתית חדשה)
תודה
 

פיטורים מידיים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
ישראל יש לי מסר שאלות:
האם היית בחופשת מחלה כאשר זומנת לשימוע או שהחופשת מחלה היא בעקבות הזימון לשימוע. כי חל איסור על פיטורי עובד בזמן   מחלה וכל יש לו צבירת ימי מחלה. 
לא ברור גן לענין החופשה - גם במידה ופוטר אתה זכאי לפדיון צבירת ימי החופשה שקיימים לך בתלוש השכר. ימי החופשה הניתנים לפדיון הם על התקופה בה עבדת בלבד.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר שכולל בתוכו נסיעות ללא הודעה ברורה על כך

טופז לוי 03/12/17
 שלום. אני עובד כרגע באבטחה, והם משלמים שכר שכולל נסיעות, בקבלה לעבודה הם התגאו בזה שהם משלמים 35 שקל לשעה בפייסבוק ולא אמרו שהם לא משלמים נסיעות חוץ מזה, וגם שדיברתי איתם בעל פה הם לא אמרו שזה לא כולל נסיעות. רק התברר לי בדיעבד שבחוזה עבודה (הארוך יש לומר) היה רשום בסוגריים שלא כולל נסיעות. לצערי לא שמתי לב, לפי מיטב ידיעתי צריכה להיות הסכמה ברורה שלי ומפורשת לזה שהשכר שלי יכלול בתוכו את דמי הנסיעות מה שלא קרה בפועל. השאלה שלי האם על עצם זה שהמעסיק הטעה אותי אני זכאי לדרוש שהחוזה בנינו ימשיך להתקיים ושהוא ימשיך לשלם לי 35 ש"ח ודמי נסיעות בנפרד? או שאני זכאי שייפצו אותי על ההטעיה?

תשלום נסיעות כולל בשכר העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
טופז לצערי אף אחד לא יפצה אותך על ההטעיה. יש לבחון היטב בהסכם איך השכר מנוסח. האם הוא מחולק ומופרד מהנסיעות או הוא שכר כולל (דבר שאסור). לאחר בחינת הסכם ע"י איש מקצוע - תוכל לקבל תשובות ברורות יותר. האם תוכל לדרוש נסיעות עבור החודשים בהם עבדת או שלאו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד זר

אלעד 03/12/17
שלום רב
ברצוני לשאול אחרי כמה זמן עבודה וכיצד עושים פנסיה לעובד זר- ברישיון- הסועד קשיש.
הבנתי שאם עושים זאת בחברה כמו "מנורה, "כלל" וכדומה- יש לשלם 18.5%- כלומר כולל החלק שהעובד אמור להפריש.האם יש דרך חוקית כמובן לעשות פנסיה שתהיה 12.5%- כלומר ללא החלק שהעובד חייב בו.
הרי די ברור שאי אפשר להתחיל להסביר לעובד זר- שהוא צריך להחזיר כסף
אודה על תשובה

עובד זר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17

אלעד ערב טוב,
ראשית אני לא בטוחה שאפשר להפקיד לעובד זר כספים לפנסיה או לפתוח על שמו קופה. אך אם כן ניתן - עשה זאת ותגבה ממנו את חלקו. עליך להסביר לו שזה חובה - שאחרת אח"כ הם תועים בגין רכיב זה בביה"ד לעבודה.
בכל מקרה אם לא ניתן - עליך לפתוח קופה ולהפקיד שם כספים לפי חלק מעסיק - זה נקרא חלף פנסיה  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ותק על שנת שרות לאומית

מירב עידן 03/12/17
שלום!
אני עובדת כבר 21 שנים בשירותי בריאות כללית. בחודשים אלו, נאמר לי שגם שנת שרות אחת, לאחר הצגת אישורים רלוונטיים, תחשב כשנת ותק בעבודה (כמו בשירות הצבאי), אלא שהעניין תקף רטרואקטיבי ממאי 2017 ולא לכל השנים בהם עבדתי בקופה לאחר השירות. מדובר על עשרות אלפי שקלים במידה והוותק יעודכן כבר משנת עבודתי הראשונה. האם זה חוקי "לבטל" שנות ותק רבות אלו, בעוד עמיתי לעבודה קיבלו "הכרה" משנתיים ומעלה של שירות לאומי/צבאי, ותוגמלו  בוותק בשכרם, מהיום הראשון לתחילת עבודתם?
המון תודה על הייעוץ באתר הנפלא שלכם

מירב עידן

 

הכרה בוותק על שירות צבאי /שנת שירות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
מירב שלום. קשה לי לענות על שאלתך הואיל וצריך לבחון מאיזה כח - קיימת ההכרה בשירות הלאומי ואילו שנים. כמה אחורה.
אם את בטוחה כי יש עובדות כמוך כי שנת השירות הוכרה להן רטרו' החל מיומן הראשון לעבודה - זה מצויין וכדאי לתעד זאת.  כי זה פתח וסימן להצלחה. אך אם אצל כל עובד זה שונה - יש לבחון כל מקרה לגופו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה / מחלה

שלומי 03/12/17
היי יש לי כמה שאלות בבקשה אם תוכלו לעזור 
אני פוטרתי מעבודה לאחר 11 חודשים 
האם יש לי סיכוי לקבל פיצויים ?

מה קורה עם ימי חופשה שלא נוצלו ? 

וכמה ימי הודעת פיטורין מוקדמת מגיעים לי ? 
אני לא מבין בזה כלום , יוודע רק שיש לי ימי חופשה לא מנוצלים ..

פדיון ימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17
שלומי ערב טוב,
עקרונית לאחר 11 חודשי עבודה לא קמה לעובד זכאות לפ"פ. אלא במקרים חריגים. 
ימי חופשה - במידה היית עובד ע"ב חודשי - יום אחד בחודש. במיה והיית עובד שעתי או יומי - תלוי באחוזי משרתך.
הודעה מוקדמת - זכאות לעובד חודשי 18 זכאות לעובד שעתי או יומי 11.
תבדוק לגבי קרן הפנסיה - האם הפרשו לך כדין. 
 בהצלחה.  


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

אפרייםעוסי 03/12/17
עבדתי בחברת שמירה החל מ4.2007-7.3013
כ6 שנים 3 חודשים משמעותי האחרונה היתה 4286שח .
קיבלתי דרך קרן פנסייה פיצויים קרן מקיפה 5000שח .
כמה אוכל לתבוע כעת ? האם יש התיישנות ?
עלי לציין שסיימתי לעבוד ב7.2013.
קיבלתי רק כאמור 5000שח מקרן פנסייה מקפת .
בתודה

תיקון כאמור2013

אפי 03/12/17
תיקון

השלמת פ"פ

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 04/12/17

על מנת להגיש תביעה יש לבדוק האם יש עילה להגשתה. 
יש לבדוק מה הייתה המשכורת המזכה לצורכי פיצויים. כמה הופרש והאם יש פיצויי השלמה וכמה.
בשביל זה - יש לערוך חישוב כל חודש מול התלושים, דוחות הנוכחות ודוחות קרן הפנסיה. לקחת במקרה זה איש מקצוע או לעשות זאת לבד...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

קללה

א 03/12/17
במהלך עבודה קיללתי וסיננתי את המילה שרמוטה מפי באויר כמה פעמים מתוך כעס ולא
באופן מכוון . באולם שעבדתי בו לא היו נשים אבל לאחר יד ,אחד העובדים שהיה נוכח
לידי יצא לאולם הסמוך וסיפר בעדות שמיעה לאחת העובדות ,שהיה לי בסמוך איתה ריב את
העניין ,וזאת פנתה למנהלת כוח אדם. חשוב לי לחדד שלא אמרתי את שמה של העובדת
כשקיללתי ,והיא גם היא לא הייתה גאוגרפית לידי ולא שמעה זאת בזמן התרחיש. שאלתי היא
האם ניתן לפטר אותי על רקע זה? . ואיך הכי נכון להסביר ולהתנהל מול מנהלת כוח אדם
בשיחה שאמורה להתקיים לי איתה,לפשר התנהגותי על מנת למזער נזקים וולהמנע ממצב
פיטורים?

קללה והתנהלות תקנית במקום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17

ראשית להתנצל ולהסביר שלא היה שום קשר. כי זה לא אופייני ולא יחזור על עצמו. שנית, ההשלכות שהעובד השני עשה - הקישור לעובדת הנוספת חמורות לא פחות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן