פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הרעת תנאים – הורדת שכר כפוייה – ממתי

אבי 25/09/25
עובד שהמעסיק הודיע לו שהוא מוריד לו בשכר והוא יוכל להתפטר כדין מפוטר, האם המעסיק רשאי לעשות זאת במיידית או חייב לתת התרעה לפני ההורדה בשכר

הודעה מוקדמת לפני הרעת תנאים

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 27/09/25

היי אבי,

הרעת תנאים היא מושג משפטי שברובו פותח ע"י הפסיקה, וזאת אינה תמיד עקבית או אחידה. יחד עם זאת, ישנה הכרה בכך שהרעת תנאים מהותית שקולה, במובנים רבים, לאקט של פיטורים. משכך, על המעסיק לקיים שימוע טרם ההרעה ואפילו נקבע בפסקי דין מסוימים כי יש חובת הודעה מוקדמת לפני ההרעה.

לעניין הזכות להתפטר בדין מפוטר, נקבע בפסקי דין רבים כי יש ליתן למעסיק התראה לפני כן, ולאפשר לו לתקן את הרעת התנאים ולציין כי אם לא יעשה כן בכוונתו של העובד להתפטר בדין מפוטר. ואז, רק אם המעסיק לא שעה להתראה, ניתן להודיע על התפטרות בדין מפוטר. כמובן שיש חריגים גם לכלל הזה, אבל זה לא הפורום להאריך בעניין זה.

הנקודה האחרונה ששווה להדגיש היא שהמושג "הרעת תנאים", הוא בעצמו נתון לפרשנות, ולא כל שינוי בתנאי העסקה ייחשב בסופו של יום הרעת תנאים במובן המשפטי, כפי התייחסנו אליו לעיל.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעה לחו"ל בעת תאונת עבודה

אלעד 25/09/25
היי האים מותר לצאת לחו"ל דבר שתוכנן לפני התאונת עבודה והאים התשלום ימי המחלה על ידי המעסיק בזמן תאונת העבודה יופסק בעת שהותי בחו"ל תודה על המענה

נסיעה לחופשה בחו"ל בזמן חופשת מחלה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 27/09/25

היי אלעד,

התשובה הפשוטה היא כי אין איסור אוטומטי לצאת לחו״ל בזמן חופשת מחלה, והדבר לא בהכרח מלמד על שקריות אישור המחלה.

הזכאות לדמי מחלה וחופשת מחלה תלויה בכך שהעובד אכן בלתי כשיר לביצוע עבודתו ומציג תעודת מחלה תקפה. אם המעסיק יחשוד שהטענה בנוגע למחלה אינה אמינה, הוא רשאי לשלוח את העובד לבדיקה רפואית מטעמו.

מעשית, אם השהות בחו״ל תמנע ממך לעמוד בבדיקה או תעורר ספק לגבי אמיתות המחלה, המעסיק עשוי לעכב או לשלול את התשלום. לכן חשוב לוודא שהנסיעה מתיישבת עם מצבך הרפואי ולהיות זמין לבדיקות ואישורים לפי הצורך.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק אשר מונע ממני לגשת לרופא.

זיו 25/09/25
אני משרתת במשטרה, קבעתי רופא נשים להיום, הקצין שלי החליט שלמרות שציינתי בפניו והצגתי בפניו את הזימון לתור, אני מגיעה לעבוד במשמרת אשר נופלת על התור עצמו ובכך גרם לי לביטולו. האם הדבר הוא חוקי? תודה רבה

שיבוץ למשמרת בזמן בדיקה רפואית

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 27/09/25

היי זיו,

באופן כללי, לשוטר או שוטרת אין זכות מוחלטת להיעדרות מכל בדיקה רפואית, אבל יש חובה להתחשב בצרכים רפואיים. אם מדובר בבדיקות הקשורות להריון – החוק נותן לך זכות ברורה להיעדרות בתשלום.

במקרה של בדיקה רפואית אחרת, הקצין רשאי טכנית לשבץ אותך לעבודה, אבל מצופה ממנו לפעול בסבירות ולאפשר את מימוש התור, אלא אם קיימות נסיבות חריגות שמונעות זאת.

כלומר – זה לא "בלתי חוקי" כשלעצמו, אבל כן ייתכן שלא נהג כראוי ולא בהתאם לרוח ההנחיות.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי העברת כספים לקרן הפנסיה

רון 22/09/25
שלום, אני עובדת מזה 5 שנים בבית קפה. מסתבר שממשכורתי נוכו כספי פנסיה ולא הועברו לקרן. לאחר פניות רבות למעסיק הועברו כספים רק עבור שנת 2019. בגין שאר השנים טרם הועברו הכספים. מה עלי לעשות על מנת שהמעסיק יעביר את כל הכספים בתוספת פיצויים על כך שהכסף לא הועבר.
תודה.

מה עושים כשהמעסיק אינו מפריש לפנסיה

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 27/09/25

היי רון,

מטבע הדברים, המעסיק חייב להעביר לקרן את כספי הפנסיה שלך, גם חלק העובד שנוכה משכרך וגם חלק המעסיק ורכיב הפיצויים.

אם הוא אינו עושה כן, את יכול לפעול בשלושה מישורים עיקריים:

הגשת תביעה בבית הדין לעבודה

פנייה לקרן הפנסיה עצמה

הגשת תלונה ליחידת האכיפה במשרד העבודה. הגשת תלונה עלולה להביא להטלת עיצומים כספיים ואף הליך פלילי נגד המעסיק.

כך תוכלי לפעול בשלושה מישורים במקביל כדי להבטיח את מימוש זכויותייך.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רופא תעסוקתי

לאה 20/09/25
היי אשמח למענה
במידה וקבלתי מכתב מרופא תעסוקתי פרטי שאני לא כשיר להמשיך בתפקיד שלי
מותר לי בנתיים להמשיך את ימי המחלה שאני זכאי להם ואחכ להגיש את המכתב?
בזמן הזה אני רוצה לעשות ברורים אולי טיפול רפואי ישנה את מצבי ואצליח לחזור לתפקיד לכן אני לא רוצה למהר להגיש כי יש מצב שמצבי הרפואי ישתנה לטובה

חובת מסירת חוות דעת רופא תעסוקתי

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 01/10/25

לכאורה, אינך מחויב למסור את חוות הדעת של הרופא התעסוקתי באופן מיידי, או בכלל. יחד עם זאת, עולה השאלה אם מסירתו בשלב מאוחר יותר תוליד טענות של חוסר תום לב, או של חוסר רלוונטיות. בסופו של יום מדובר באיזון בין אינטרסים שונים.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות כדין פיטורים

ליטל 19/09/25
היי
עובדת שהגיעה למחלקה וכעבור 3 חודשים גרמו לי להתפטר על ידי התגרות במתן מטלות שלא בהגדרת תפקידי
בדיעבד היא הגיעה כדי להחליף אותי.
האם זה נחשב פיטורים? האם אני יכולה לדרוש מהמעביד מכתב פיטורים לאחר שכבר הגשתי מכתב התפטרות ?
תודה.

התפטרות כתוצאה מהתגרות

עו"ד אברהם סרוסי מנהל 01/10/25

הסיטואציה לא לגמרי ברורה. לכאורה, קיימת עילת התפטרות בגין מפוטר (ששקולה לפיטורים) במצבים של הרעת תנאים או נסיבות בהן אין ניתן לצפות מהעובד להמשיך לעבוד. אם המקרה שלך מתאים להגדרה זו או לא, זו שאלה מורכבת שמצריכה העמקה בפרטי המקרה.

מנהל פורום דיני עבודה

המסגר 35, תל אביב

03-735-8855

avi@sarusi-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לטובת גידול הילד

אירנה 16/09/25
היי
ילדתי ב26.12.24
הבנתי שניתן להתפטר תוך 9 חודשים ולקבל כספיי פיצויים.
באם אודיע על התפטרות ב25.09 ויש לי חודש הודעה מוקדמת שאומר שבפועל אסיים את העסקתי ב25.10. כלומר סיום העסקה לאחר 10 חודשים מהלידה. אהיה זכאית לכספי פיצויים?
תודה

מה מועד ההודעה על התפטרות לצורך טיפול בילד?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/09/25

בהתאם לחוק התפטרות עד 9 חודשים ממועד הלידה יכולה לבוא בגדר התפטרות בדין מפוטר, כאשר על פניו המועד הרלבנטי הוא מועד כניסת הפיטורים לתוקף ולכן במקרה שלך עשוי להתעורר קושי.

מנגד הדבר תלוי גם בשאלה האם שבת לעבודה בפועל או שעודך בבית ונתונים אלו יכולים גם הם להשפיע על השאלה.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה

עובד 1 16/09/25
שלום
עובד ותיק בחברה.
רוצה לעזוב,אין חלופה ולא מפטרים.
מה עושים?
הגעתי למצב שאני לא רוצה להיות שם.

מה אני יכול לעשות אם איני רוצה לעבוד במקום העבודה שלי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/09/25

שלום רב

אתה זכאי להתפטר וככל שההפרשה לפיצויים אינה מכסה מלוא החבות תוכל לקבל רק את כספי הפיצויים הצבורים בקופה, אלא אם התקיימו נסיבות אחרות המצדיקות התפטרות בדין מפוטר, ועל פניו מהשאלה עולה כי אין נסיבות מיוחדות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול הסכם עבודה לפני תחילת העבודה

אריאל אוסלנדר 15/09/25
במידה וחתמתי על הסכם עבודה עם תאריך התחלה בעוד חודש, אך בינתיים קיבלתי הצעת עבודה אחרת, האם ניתן לבטל את ההסכם? האם יש לכך השלכות?

ביטול הסכם עבודה לאחר שנחתם

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/09/25

שלום רב

הדבר תלוי גם בנוסח הסכם העבודה, אם כי בכל מקרה לא ניתן יהיה לכפות עליך לעבוד במקום שאינך מעונין. יש לוודא אם יש הסדר מיוחד בהסכם עליו חתמת

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיכוב בתשלום פנסיה

ליאורה 10/09/25
אני עובדת אצל מעסיק של מלונאות ולפניו קיבלתי פנסיה ממקום אחר אבל משכתי אותה ובמשכורת הראשונה הוא לא הפריש פנסיה עד שאני לא יראה הוכחה שאני מחזיק כזאת בחברת ביטוח ושאם לא אז אחרי חצי שנה אני יקבל אותה רטרואקטיבית זה נורמלי לעשות ככה?

מה מועד הזכאות לביטוח פנסיוני?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 17/09/25

מועד הזכאות לביטוח פנסיוני, לפי צו ההרחבה הכללי, תלוי בשאלה האם היתה לך קופה פעילה עם תחילת עבודתך. צו ההרחבה בענף המלונאות קובע אף הוא זכאות בתלות בשאלה האם העובד היה עמית פעיל בקרן פנסיה. לאור האמור המעסיק רשאי לדרוש ממך להציג נתונים לגבי קופה פנסיונית

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת לפני פיטורים

הנסיך 09/09/25
היי
מתי ההודעה מוקדמת נכנסת לתוקף
מהתאריך הזמנה לשימוע או מתאריך ההחלטה לפטר
את העובד??

מתי מתחיל מניין ימי ההודעה המוקדמת לפיטורים?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 10/09/25

שלום רב

מניין ימי ההודעה המוקדמת מתחיל ממועד ההחלטה על הפסקת עבודה ולא ממועד השימוע.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקה במקביל לשירות קבע

עידו 07/09/25
שלום רב,
קיבלתי חוזה לחתימה לשירות קבע, ושם כתוב שאסורה עבודה נוספת. במקביל אני מלמד כמה שעות בשבוע במוסד אקדמי (מרצה מן החוץ, בלי קביעות), ולא רוצה לוותר על המשרה הזו. מה ההשלכות בפועל? כלומר מהן ההשלכות אם ממשיכים בלי היתר היבטי משמעת, שכר, סיווג ביטחוני, רישום משמעתי, דרישה להחזרי שכר וכו׳? האם נעשות בדיקות רטרואקטיביות?
 
אם קיים נוהל מסודר, אודה לקישורים לפקודות/נהלים הרלוונטיים. האם יש החרגות להוראה/מחקר/הרצאות?
תודה רבה

עבודה נוספת בניגוד להסכם

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

ראשית על שירות קבע חלים כללים ייחודיים שאינם בבחינת יחסי עבודה רגילים. שנית - מוצע לשאול מפורשות האם ניתן להחריג את העבודה האקדמית ולא לפעול בניגוד להסכמות. לגבי קישורים לפקודות או נהלים - לא לכך נועד הפורום

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע וימי מחלה

איילי 05/09/25
שלום. יש לי כאבים מהעבודה (עבודה פיזית) ותכננתי ללכת לרופא ולקחת ימי מחלה המעסיק ביקש ממני לעשות משהו שלא מתפקידי וסירבתי והזמין אותי לשימוע. האם זה בעייתי לקחת את הימי מחלה לפני השימוע?

היעדרות מחמת מחלה טרם השימוע

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

ככל שאתה חולה אתה זכאי להעדר מחמת מחלה גם לפני שימוע. ככל שהוצאת ימי המחלה נועדה רק לדחות את השימוע עשויה להיות לכך משמעות.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי שעות העבודה ומיקום

גיא 04/09/25
שלום. אני עובד קבוע במקום שבו קיים ועד עובדים.לפני שנתיים נולד לי בן. אני הורה יחידני. שנה לאחר חופשת לידה חזרתי לעבודה והמעסיק הסכים שאעבוד מהבית למעט הגעה פעם בשבועיים. ויעסיקו אותי רק במשמרות בוקר ללא ערבי חג חגים וימי שישי. ההסדר היה למשך שנה. כעת המעסיק מבקש שאחזור לעבוד בחלק מהימים משמרת ערב וימי שישי בסבב ואגיע פעמיים בשבוע פיזית. הוא מנמק את זה שמקום העבודה זה משמרות ונפח העבודה גדל. אציין שמקום העבודה מוגדר ברובו כעובדי משמרות. לפני צאתי לחלד עבדתי גם במשמרות.
שנאמר למעסיק שלא אפשרי מצידי הציע תפקיד שונה אך אני לא מסכים לכך. מה הם זכויותיו?

בקשה לבצע עבודה מהבית

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

על פי המתואר בפנייתך, ההסדר החריג היה בנסיבות מיוחדות ולתקופה קצובה בלבד, שחלפה. בנסיבות העניין אין המעסיק מחוייב להמשיך את אותו הסדר שלהבנתי היה מלכתחילה לפנים משורת הדין. הצעת התפקיד השונה אף היא נעשית ככל הנראה מתוך רצון לאפשר השתלבותך. ככל שאינך מסכים לתפקיד המקורי או לתפקיד החלופי, עשוי להיות מצב בו סירובך יהווה בסיס לסיום העסקתך

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי במצב המשפחתי בדוח הרבעוני בפנסיה.

תומר 04/09/25
אני רווק ומורידים לי על קצבת שארים בדוח הרבעוני, איך מבטלים את זה? שלא יורידו לי סתם על אישה וילדים, הבאתי ת.ז בהתחלה שעשו לי פנסיה שאני רווק והסוכן ביטוח צילם את הת.ז, ומורידים לי סתם, היתקשרתי גם לחברת פנסיה שיבטלו לי את ההורדות.

ביטול ביטוח שאירים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

השאלה אינה משפטית ויש לפעול מול קרן הפנסיה בנושא. מוצע להיוועץ ביועץ פנסיוני

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

ירון 03/09/25
עובד קבלן,
שכר חודשי,
תחילת עבודה אצל מעסיק אחד: ספטמבר 2009
מה הזכאות לימי חופשה נטו.
מה היא התקרה לימי בתלות בוותק?

לכמה ימי חופשה אני זכאי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 09/09/25

על פי חוק, החל מהשנה השביעית יש זכאות ל-21 ימי חופשה ואילו מהשנה השמינית מתווסף יום חופשה נוסף לכל שנה עד לתקרה של 28 ימי חופשה ברוטו דהיינו כולל שישי שבת - מספר הימים נטו תלוי גם בשאלה האם אתה מועסק 5 או 6 ימים בשבוע. כמובן שיש לבדוק שאין הסדר מיטיב בענף שבו אתה עובד

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהריון

רבקה 03/09/25
בס״ד
הבת שלי עובדת במקום מסוים כבר כמה שנים, הם החליטו לעשות שינוי במקום, ברמה של שינוי ארגוני וריווחי. והגישו מכתבי פיטורין לכמה אנשים במקביל.
היא הודיעה להם שהיא בהריון (זה היה בהתחלה של ההריון) והם אמרו שיבדקו.
חשבנו שנעבור את ההריון ואז ועכשיו הם אומרים ששלחו לבדיקה אצל ממונה לתעסוקת נשים.
האם מותר להם לפטר ואם כן באיזה נסיבות, ומה הזכויות שלה לגבי ההמשך שזה אומר מה שמגיע לה מביטוח לאומי בחופשת הלידה?
ואם הם מצליחים לפטר האם כדאי לה לעבוד במקום עד החופשת לידה כדי לקבל את מה שמגיע?
תודה רבה

פיטורי עובדת בהיריון

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

פיטורי עובדת בהיריון לאחר 6 חודשים במקום העבודה ובתלות בהסכם העבודה (האם לתקופה קצובה או לא) עשוי להיות אסור אלא אם ניתן היתר מהממונה על עבודת נשים. נראה מהפניה כי המעסיק ער למצב המשפטי ולכן פעל בבקשת היתר, ויש להניח כי יפעל בהתאם להחלטת הממונה על עבודת נשים. השאלה לגבי המשך עבודה עד חופשת הלידה בסיטואציה בה "מצליחים לפטר" לא ברורה שכן מועד סיום ההעסקה ייקבע אף הוא על ידי הממונה. באשר לביטוח הלאומי עליה לעמוד בתקופת אכשרה מספקת על מנת לקבל דמי לידה

שיהיה בכל מקרה בשעה טובה ובבריאות

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקה בעבודה

גל 03/09/25
שלום
התחלתי לעבוד בקופה במסעדה של שווארמה ואני עובד לבד למרות שיש הרבה לקוחות.
אני עובד במשמרת של 7 שעות ולפעמים קצת יותר..
אין לי מישהו שיחליף אותי כדי לצאת להפסקה לאכול כי אני עובד לבד וככה זה קורה שם בעבודה.
האם לפי החוק יש לי זכות לצאת לאכול לחצי שעה ושמישהו אחר יחליף אותי בקופה? או שלפי החוק הם צודקים והם יכולים להגיד לי לאכול בקופה בלי שמישהו יחליף אותי לחצי שעה של האוכל?
תודה רבה

זכאות להפסקה בעבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 09/09/25

לעובד בעבודת כפיים יש זכאות להפסקה ככל שהוא עובד 6 שעות ביום.

לעובד בעבודה שאינה עבודת כפיים הזכאות היא להפסקה ביום עבודה של 8 שעות.

לכאורה עבודה כקופאי אינה עבודת כפיים ובמקרה כזה אין חובה לספק הפסקה. ככל שאתה אוכל בקופה מובן כי צריך לשלם על זמן זה, בניגוד להפסקה שהיא על חשבון המעסיק.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיון רבלה לעהודה

אנונימי 01/09/25
היי
היום הייתי בסופר כלשהו וראיתי מודעה,דרושות קופאיות(המודעה רשומה בלשון נקבה)
נגשתי לקופה הראשית ושאלתי בקשר לעבודה,הסברתי שיש לי נסיון רב ונאמר לי שהם מחפשים קופאיות והעבודה היא לקופאיות ולא לקופאים,הסופר נמצא במגזר הערבי בכפר(אולי בגלל זה),לבסוף נאמר לי שאם בכל זאת אני מעונין לגשת למחר ולשאול את מנהל הסניף,האם התנהלות זאת תקינה?,האם זה חוקי בכלל לא להסכים לקבל לעבודה ולרשום,מודעה בלשון אחד בלבד?,גבר/ואו אישה בלבד?

אפליה בקבלה לעבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על אפליה מחמת מין בקבלה לעבודה. אמנם החוק חל רק על מעסיקים של למעלה מ-6 עובדים אך על פי הפסיקה האפליה אסורה גם במקומות עבודה קטנים יותר. אפליה כאמור עשויה להוות הן עוולה אזרחית והן עבירה פלילית.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בסביבה רועשת מאוד.

עובדת 31/08/25
אני עובדת במוקד, עבודה אינטנסיבית, סביבת העבודה שלי (כמצופה) רועשת מאוד. יחד עם זאת הרעש בחודשים האחרונים הולך ומחמיר אנשים צועקים אחד לשני מתרגלים שהכל נאמר בצעקות זה בלתי אפשרי פעמים רבות לקיים שיחה, להתרכז ומכניס ללחץ בלבול ותסכול אני הרבה פעמים פשוט נבהלת מצעקות פתאומיות ומרגישה דופק ולחץ שלא מתפוגג עד סוף המשמרת. המנהלים לא באמת מתייחסים לזה לפעמים אפילו שותפים להרמת קול ושיח רועש עם עובדים.
לצערי כרגע אני לא יכולה לחפש עבודה אחרת ביקשתי אין סוף פעמים להתחשב מעמיתים לעבודה ומהמנהלים, עובדים נוספים מאוד סובלים מהתופעה הזו אך אין שום התייחסות מצד המנהלים רק אומרים לי כן כן זה בעייתי ולא עושים דבר.
אם אגיע למצב בו אני מתפטרת עקב כך האם זה נחשב להרעת תנאים? והאם יש משהו שאוכל לעשות מלבד להתפטר משום שזו לא העדפה שלי כרגע למרות הלחץ הרב שזה מכניס לחיי ביומיום.

התפטרות עקב הרעת תנאים בשל רעש ולחץ במקום העבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

יש ערבוב בפנייתך בין נושא סביבת העבודה הרועשת לבין הלחץ במקום העבודה. לא ניתן ללמוד מהפניה האם מדובר בחריגה מתחום הסבירות או באופי השגרתי של העבודה שאז ספק אם ניתן יהיה לטעון להרעת תנאים. תפקידים מסוימים מחייבים עמידה בלחץ ואין בכך משום הרעת תנאים

יתר הטענות מחייבות בחינה פרטנית וייעוץ פרטני על מנת שניתן יהיה להעריך את הבסיס לטענות, ובכל מקרה ספק אם מעסיק יקבל את הטענה להרעת תנאים וייתכן שלצורך האמור בכל מקרה תידרשי לנהל הליך משפטי. רצוי גם לבדוק האם בוצעה הפרשה מלאה לפיצויים שאז עשוי להיות מצב בו ממילא תהיי זכאית למלוא החבות לפיצויים גם ללא התפטרות בדין מפוטר.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גרמתי נזק לאזרח כי רבתי איתו

מאור 29/08/25
אני עובד מדינה, היה לי סכסוך עם אזרח וגרמתי נזק באמצעות תפקידי
האם המדינה יכולה לתבוע אותי על נזק שגרמתי לה? האם זה קיים רק במגזר הפרטי או גם בציבורי?
האזרח תבע אותי ואותם

גרימת נזק במסגרת העבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

לא פירטת איזה נזק נגרם, וכמובן שיש משמעות לשאלת האחריות שכן במקרים מסוימים יש אחריות שילוחית של מעסיק לגבי נזק שגרם עובדו, והדבר תלוי בשאלה האם מדובר במהלך הרגיל של העבודה או לא. כמו כן- כעובד מדינה יכולה לחול עליך גם חבות משמעתית הכל בתלות בנסיבות הענין. בהעדר פירוט יש קושי לתת מענה ומוצע לפנות לייעוץ פרטני

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

שרי 27/08/25
היי,
הייתי בחופשת מחלה מ-21.7 ועד 30.7 ובתלוש שכר שולם 10 ימי מחלה וקוזז לי 11 ימי מחלה גם מהצבירה וגם בכסף.
האם זה תקין?

קיזוז ימי מחלה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

הנוהג הוא להפחית ימי מחלה מהצבירה בגין כל ימי ההיעדרות אם כי ישנם מעסיקים שנוהגים לנכות רק בגין הימים המשולמים. הנושא לזכרוני טרם הוכרע משפטית

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייעוץ בנושא טיפולי פוריות בזמן הודעה מוקדמת

ספיר 27/08/25
שלום,
האם מותר לי לקחת ימי מחלה מלאים בתקופת 30 ימי הודעה מוקדמת לצורך טיפולי פוריות שנקבעו מראש ולא להגיע כלל במהלך ימי הטיפולים, מבלי לעדכן את המעסיק כי אני עוברת טיפולי פוריות? אציין כי אין לי עניין בהגנה מפני פיטורים ולא מעוניינת לשתף את המעסיק כלל.
תודה רבה

יציאה לטיפולי פוריות במהלך תקופת הודעה מוקדמת

עו"ד רעות שגיב מנהלת 08/09/25

אין מניעה לצאת לטיפולי פוריות במהלך תקופת הודעה מוקדמת, או לנצל ימי מחלה, הכל כפוף לאישורים מתאימים

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היקף משרה ודמי הבראה

יובל 25/08/25
היי
בהסכם העבודה שלי מופיע שהיקף המשרה הוא 100% אך בפועל אני עובד רק כ-6 שעות ביום ומתוגמל על פי תפוקה.
אני עובד ותיק באותו מקום, כבר מעל 7 שנים ושכרי הוא מעל למינימום. מבחינת צבירת ימי הבראה צברתי השנה כ- 4.70, מניח שזה באופן יחסי לכמות שעות העבודה שלי. שאלתי היא- האם אמור להיות מופחת לי יום הבראה אחד(עקב המלחמה) או פחות מכך באופן יחסי לצבירה? תודה

הפחתת דמי הבראה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 27/08/25

הפחתת יום הבראה מבוצעת בהתאם לחלקיות המשרה. ככל שהצבירה שלך נעשתה בהתייחס להיקף חלקי גם ההפחתה תהיה באופן יחסי ואילו ככל שנצברו ימי הבראה לפי היקף משרה מלאה ההפחתה גם היא תהיה בהיקף מלא.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

את מי תובעים?

שלום 21/08/25
שלום!
עשיתי תאונה בדרך לעבודה ונפצעתי,
את מי אני תובע .
חברת ביטוח -של הרכב ? או ביטוח מעסיק?
תודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/08/25

יש לדווח גם למעסיק וגם לחברת הביטוח הואיל ומדובר בתאונה בדרך לעבודה. בתלות במהות הפגיעה ושאלות שונות כגון האם נגרמה נכות, עשוי להיות מצב בו תקום זכאות לפיצוי משני מקורות גם אם ברור שלא יהיה כפל פיצוי על אותו נזק

מציעה להיוועץ בעו״ד העוסק בנזיקין

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן