פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חישוב פיצויים

יורם בוזגלו 29/07/12
האים ניתן לחשב פיצויים מילבד משכורת הבסיס גם את המרכיב מהמשכורת שהוא פרמיה ומופיע בתלוש לכל אורך השנים בהן אני עובד בחברה

חישוב פרמיה בפיצויי פיטורים

עו"ד אחז אגם 30/07/12
יורם שלום,ככל שהפרמיה הייתה חלק משכרך באופן קבוע ולא הייתה תלויה בדבר היא חלק מהשכר לצורך פיצויים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

תשלום דמי הבראה

גבי 29/07/12
אני מפוטר ע"י מעסיק במקום שעבדתי כ שנה ו10 חודשים.
בתקופה זו לא קיבלתי את דמי הבראה , אבל מה שכן בסוף השנה הקלנדרית (ינואר) קיבלתי בונוס (שניתן מרצונו של המעסיק וזה נרשם בתלוש כ"בונוס" )

השאלה שלי היא האם באם אדרוש דמי הבראה על כל התקופה יוכל המעסיק לטעון שבשנה הראשונה הם כבר שולמו כאותו ה"בונוס" ?

האם יש חובה לשלם הבראה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
גבי שלום,למעביד יש חובה לשלם הבראה ו"בונוס" איננו הבראה ושום בית דין לא יכיר בכך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שאלה בעניין פיצויים לעובד

אלחריזי 29/07/12
שלום לכולם,
אני בעל מסעדה באיזור הצפון, אשר מעסיקה בין היתר עובדים זרים.
לצערי, רו"ח שלי היה רשלן ברמות רציניות, ואני שילמתי לעובדים הזרים שכר בגובה 30 ש"ח לשעה אשר אמור היה לכלול שעות נוספות בתוכו (מגולם)
הוגשה נגדי תביעה וייעוץ שניתן לי הבנתי שבשל הרשלנות עליי לשלם את מלוא התביעיה כולל שעות נוספות לפי שכר של 30 ש"ח לשעה.

היום אני רוצה לעשות סדר עם יתר העובדים, להחזיר אותם לשכר מינימום ולשלם להם זכויות כפי הדין.
חשבתי אולי על אפשרות של הסכם פשרה או איזשהו מסמך הבנות לפיו אני משלם לעובים האלה פיצויים בסך X ש"ח בגין כל התביעות שיש להם כולל שעות נוספות כולל הבראה וכולל ימי חופשה, והם מצידם חותמים כי אין להם ולא יהיו להם כל תביעה נגדי בגין עילה שצמחה להם בטרם חתימתם על ההסכם שנעשה.
אני רוצה לדעת אם הסכם כזה קביל בבית משפט, וזאת כדי שלא אשלם שוב תשלומי סרק...
מיעוץ שקיבלתי הבהירו לי שלא ניתן לעשות זאת אך איני מבין זאת. האם בכדי לסגור את העילות הישנות אני חייב להתבע בבית המשפט?
אני לא יכול להסכים איתם על פיצוי הולם בגין הטעויות שנעשו?

אודה לעזרה, יוסף

עניתי למעלה

עו"ד אחז אגם 30/07/12

זכויות מטפלת

יעל 29/07/12
שלום. עבדה אצלי מטפלת לפי שעות פחות משנה קלנדרית- 11 חודשים. היא עבדה בממוצע 3 פעמים בשבוע. אני מבקשת לדעת מה עליי לשלם לה. פיצויים? הבראה? חופש? תודה

מה הם התנאים של מטפלת

עו"ד אחז אגם 30/07/12
יעל שלום,מטפלת היא עובדת ככל העובדים. לעניין פיצויים, לא חלפה שנה, וכל גם לגבי הבראה. חופש היא תקבל בהתאם לכמות הימים שעבדה, בחישוב שכרה. אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חוב של חברה שפשטה רגל לעובד פרילאנס

קארין 29/07/12
היזכיתי בתביעה נגד מעסיק שהיה לי איתו חוזה כתוב ולא שילם לי את שכר עבודתי על פרויקט. החברה פשטה רגל, ומסתבר שיש לו נושים נוספים- בנקים, וכולי. שאלתי היא האם עובדים (פרילאנס) קודמים בתור לקבלת התשלום או שאין לי מה להתאמץ?תודה

קדימות של עובדים בפשיטת רגל

עו"ד אחז אגם 30/07/12
קארין שלום,לעובדים יש אכן סוג של קדימות, מה גם שהם זכאים לקבל את שכרם מביטוח לאומי. יחד עם זאת פרילנס הוא נושה ככל הנושים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

אי עמידה בתנאי העסקה

אביבה 29/07/12
שלום רב,
האם עובד שנטש משמרת בשל העובדה שנדרש לבצע משימה עליה הוא חתום במסגרת תנאי העסקה שלו (כלומר למה הוא נדרש במשרה) יחשב כעובד שהתפטר מתפקידו ? במידה ולא האם ניתן לפטרו ללא זכאות לפיצויים בשל הנזק שגרם לחברה?

מה דינה של התפטרות

עו"ד אחז אגם 30/07/12
אביבה שלום,על מנת שתהיה התפטרות של עובד צריך להיות אקט ברור והמעביד אינו יכול להחליט שהתנהגות כזו או אחרת הינה התפטרות. לגבי פיטורים ללא זכאות, בתי הדין אינם מעניקים זאת אלא במקרים חריגים בלבד.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חובת ההוכחה

אביתר 29/07/12
שלום רב,הוזמנתי לבירור משמעי אצל מנהל אגף בטענה שראו אותי ישן במהלך העבודה.אני לא ישנתי !!!!!!!על מי חובת ההוכחה ? עליי או על המעביד ??אשמח גם לקבל קישור לסעיף בחוקתודה.

עניתי למעלה

עו"ד אחז אגם 30/07/12

ניכוי שעות/ימי העדרות

אלי 29/07/12
האם ניתן בהסכמה בין העובד והמעסיק (מדובר פרק זמן של חודשיים) ששעות/ימי העדרות של העובד
ינוכו כשעות חוסר מהשכר וזאת ע"מ להימנע מהצורך בחוזה חדש שמקטין את אחוזי-המשרה?

הזכות לנכות שעות

עו"ד אחז אגם 29/07/12
אלי שלום,אתם יכולים להסכים על הדברים ובכלל להסכים על כל דבר שאינו בניגוד לחוק. גם במצב שהדברים בניגוד לדיני העבודה ניתן להסכים על הדברים כל עוד אף אחד לא מביא את הדברים בפני בתי הדין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פיטורי עובד

דנה 29/07/12
יש לי עובד, שעובד אצלי 5 חודשים.
אני רוצה לפטרו.
כמה זמן מראש צריך להודיע?

מה תקופת ההודעה המוקדמת

עו"ד אחז אגם 29/07/12
דנה שלום,מועד ההדועה המוקדמת מתחת לחצי שנה הוא יום לכל חודש.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

זכאות לפיצויים

יורם בוזגלו 29/07/12
באים אני מתפטר מעבודתי האים כספי הפיצויים שמופרשים לקרן הפנסיה שייכים לי או שהמעביד יכול למשוך אותם בחזרה מהקרן שעל שמי.תודה יורם

למי שייכים הכספים המופקדים על ידי המעביד

עו"ד אחז אגם 29/07/12
יורם שלום,ככל שהמעביד שלך לא הפריש בהתאם לסעיף 14, הכספים שלו ואם התפטרת הוא יוכל לדרוש אותם חזרה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

תשלום שכר לעסק פרטי

אדי 29/07/12
שלום,אני עובד בבית קפה כשבוע והמעסיק הודיע לי שהוא ישלם לי את המשכורת ב 15 לחודש העוקב ולא עד ה9. לטענתו בגלל שהוא עסק פרטי ולא עוסק בע״מ מותר לו לשלם עד ה 21. האם נכון הדבר?תודה

עד מתי מותר להעביר שכר

עו"ד אחז אגם 29/07/12
אדי שלום,התשובה של המעביד איננה נכונה והוא חייב להעביר את השכר עד ה-9 לכל חודש, אחרת מדובר בהלנת שכר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פיצויי פיטורין

ש 29/07/12
לאחר מספר שנות עבודה פוטרתי מעבודתי ואני זכאית לקבל פיצויים.שאלתי היא:כשנתיים לאחר תחילת העבודה המעסיק החתים את כל החברה על חוזה חדש בו כלול נספח פיצויי פיטורין (סעיף 14), בפועל התחילו להפריש לי לקופה אישית לפיצויים כשנה וחצי אחרי החתימה על המסמך.  מה הדין לגבי פיצויי פיטורין בשלוש וחצי השנים הנ"ל? האם אני זכאית להשלמה מעבר למה שיש לי קופה האישית?

מעבר לסעיף 14

עו"ד אחז אגם 29/07/12
שלום רב,עליך לבחון על המסמכים עליהם חתמתם, שכן מעבידים אשר עוברים להפריש לפי סעיף 14 מחתימים על מסמך ויתר. ככל שאין כזה, עבור כל תקופה מוקדמת, צריך לחשב בהתאם לדין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

ותק ופיצוים בגיל פרישה

קרן 29/07/12
אני חשבת שכר ויש לי עובד בגיל פנסיה שממשיך לעבוד בחברה. הוא הגיע לגיל הפרישה בחודש אפריל השנה. האם הוא ממשיך לצבור ותק לפיצויים למרות שהוא בגיל פרישה? אם הותק לא ממשיך- האם ניתן לשלם לו פיצויים ואת הפיצויים מביטוח הפנסיה חובה (כי הקופת גמל ממשיכה רק לצבירת פנסיה ולא פיצויים ואובדן כושר עבודה) כעת ורק בסיום העבודה לשלם לו מה שהצטבר מבחינת ימי חופשה והבראה? לצורך הבהרה- אנו לא מפטרים את העובד!

ותק בזמן פנסיה

עו"ד אחז אגם 29/07/12
קרן שלום,הותק של העובד ממשיך גם בתקופת הפנסיה.בסופו של יום, בעת פיטוריו (או התפטרותו שכן הוא בפנסיה), תצטרכו לשלם בהתאם לותק המלא.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

זכאות לפיצויי פיטורין קב מעבר דירה

רונן 29/07/12
שלום, אני עובד בחברת תקשורת גדולה בחיפה כ5 שנים, אני מתגורר בקריות, לפני כ8 חודשים התחתנתי עם אישתי שהיתה מתגוררת במעלות לפני הנישואין, כעת אני ואישתי עקב בעיות כלכליות אנחנו נאלצים לחזור לבית הוריי אישתי שמתגוררים במעלות תרשיחא. אני מעוניין לדעת כמה דברים.1. האם אני זכאי לפיצויי פיטורין (מבינים בדבר אמרו לי לבדוק זכאות)2. כיצד העסק מתנהל? מה חובת ההוכחה למקום העבודה מכיוון שאין בידי חוזה שכירות, החלפת כתובת בעריה מספיקה או אישור מגורים מההורים?3. האם אני מחוייב לגור במקום החדש תקופה מסויימת לפני התפטרותי (כי צעד זה יגרום לי בעיה כלכלית רצינית ביותר ולא אוכל לעמוד בנסיעות)4. האם אני זכאי לדמי אבטלה לאחר המעבר (מכיוון שאני מתפטר כדין מפוטר)5. תוך כמה זמן מחוייב המעסיק לשלם לי את הפיצויים במידה ואהיה זכאי?6. יש לי ביטוח מנהלים במקום העבודה האם זה אומר שלא מגיעים לי פיצויים מלאים? או רק מה שנצבר בקרן הזאת?7. אני עובד שעתי, כיצד מחושבים דמי הפיצויים? (אני עובד רק משמרות של 125% בלבד)תודה רבה על התשובה ועל תשומת הלב.

פיטורים בעקבות מעבר

עו"ד אחז אגם 29/07/12
רונן שלום,1. בהחלט יתכן.2. חובת ההוכחה היא שלך בהתאם לדרישות המעביד אולם כתובת בעירייה מספיקה בד"כ.3. אתה מחויב לגור שם לפחות חצי שנה כדי להראות שאכן מדובר במעבר אמיתי. אתה יכול להתפטר לפני כן ולאחר חצי שנה לידע את המעביד. ידע אותו מראש וראה מה הרצונות שלו.4. כן, בהתאם לתנאים של הביטוח הלאומי.5. 15 יום ממועד סיום יחסי העבודה.6. תלוי מה הקרן אולם בכל מקרה המעביד צריך להשלים את ההפרש.7. ממוצע משכורות בשנה האחרונה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שאלה

אליהו 28/07/12
שלום.
האם יש טעם לשמור מסמכי דמר שבו אני נצחתי וקיבלתיאת הכסף ? היש עילה או פתח לביטול הזכיה ? ( שנפסקה כפשרה ללא נימוק..)

שמירת מסמכים משפטיים

עינת 29/07/12
*תמיד* מומלץ לשמור מסמכים משפטיים (ובכלל), שכן אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד. אפשר עוד להגיש ערעור וכד'.

בהמשך לשאלה שלי על לקחת צ'ק בטחון

עידן 28/07/12
הנה החוקhttp://www.themarker.com/career/1.1646264

לגבי צ'ק ביטחון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
אכן אתה צודק בדבריך, לא ראיתי פרסום ברשומות של חוק זו ולכן לא ידעתי על כניסתו לתוקף אך יש לערוך בדיקה מקיפה מתי הוא נכנס לתוקף שכן מסיבה כלשהי אני לא רואה תיעוד של פרסום שלו ברשומות אבל על פניו נראה כי יש לכך תוקף מכל מקום בחודש שעבר נכנס לתוקפו החוק להגברת האכיפה על העבודה כך שבכל מקרה ניתן לטעון כי בהתאם לחוק הוא בתוקף.. יש לבחון זאת לעומק ואת הפרסומים השונים, קודם כל זה שנתת לפי החוק החדש אין להם כל תוקף בכל מקרה ומכל מקום אני מציעה כי תלך ביום א' תקליט את השיחה עם המעסיק ותבקש את הצ'קים בחזרה ותפנה אותם לחוק הזה כדאי שתהיה לך אסמכתא לשיחה למידה והם לא יסכימו או יפטרו אותך בגלל זיבה זו ואז ניתן יהיה או לתבוע או לפנות למחלקת אכיפה במשרד התמת לבדיקתם ( ואז זה גם עבירה פלילית)

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מספר ח.פ של חברה

מ 28/07/12
שלום רב,
שאלתי היא כזו:
האם מספר ח.פ של חברה זה בעצם מספר התאגיד?
ואם לא, כיצד אוכל לברר מספר ח.פ של חברה מסוימת אם יש ברשותי את מספר התאגיד?
(אגב, ניסיתי להיעזר באתר של משרד המשפטים אך לצערי ללא הועיל).
תודה

כעקרון, כן

עינת 29/07/12
ואגב, באתר של רשם החברות אפשר לחפש לפי שם חברה וזה נותן מספר ח.פ., כך שלא ברור מדוע האתר לא עזר.

שאלה בנושא פיצוי במעבר מקום מגורים

FISHA 28/07/12
כיום אני מתגורר בחיפה באוקטובר הקרוב הנני מעתיק את מקום מגורי לבאר שבע עקב תחילת לימודים.במשך אני עובד שנתיים בתור מאבטח,האם אני זכאי לפיצויים עקב המעבר?

פיצויי פיטורים עקב מעבר

עינת 29/07/12
לצורך בחינה האם בגין המעבר הינך זכאי לפיצויי פיטורים, עיין בחוקים הבאים:


סעיף 8 לחוק פיצויי פיטורים.
סעיף 12 לתקנות פיצויי פיטורים.

הורדה בשכר

דנה 28/07/12
שלום,
הנני מנהלת יחידת רוח והפסד בחברת השמה מזה 10 חודשים. לפני חודש וחצי פניתי למנהלת שלי ואמרתי לה כי קשה לי בתפקיד ומבחינתי בצורה כזו לא אוכל להמשיך. בתגובה לכך המנהלת שלי חזרה אלי יום למחרת וביקשה ממני מכתב התפטרות, אמרתי כי אינני מתפטרת ושהיה לי חשוב לבוא ולומר לה את הדברים מתוך רצון שתידע מה אני מרגישה ושתעזור לי. במשך כל החודש וחצי האחרונים התעלמו ממני לחלוטין. ביום שני האחרון המנהלת שלי הגיע אלי ואמרה לי כי היא החליטה שמיום חמישי אינני מנהלת יותר בסניף ולא יודעת מה יהיה איתי כי אין תפקיד אחר בחברה עבורי. ביום חמישי עדכנה את הצוות שלי שאני לא מנהלת ואמרה לי כי אם אני רוצה להישאר בחברה אני חוזרת לתפקידי הקודם כיועצת ולשכר יועצת-שכר נמוך ממה שאני מקבלת היום ( מצ"ב הטופס שהביא לי לחתימה- כמון שלא חתמתי עליו). אמרתי לה כי אני לא מוכנה לשכר זה וזו הרעת תנאים. אמרה לי שזה עיניין שלי ושביום ראשון שאחזור לעבודה אודיע מה החלטתי.
אשמח אם תוכלו לומר לי האם אכן מדובר בהרעת תנאים ומה עלי לעשות?

הורדה בשכר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
איננו בודקים טפסים פרטניים בפורום ככל ואכן שכרך נפגע ניתן לטעון כי מדובר בהרעת תנאים אך בשל הותק שלך כלכ ולא תסכימי לכך זכות המעסיק לפטר אותך ולא תהיי זכאית אף לפיצוים..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי קבלת תפקיד שהובטח- הרעת תנאים?

דוד 28/07/12
שלום.אני עובד כשכיר בחברה כמעל שנה. בחודש ינואר הוצע לי קידום והתנתי את קבלת התפקיד בכך שלא אעסוק כלל בתפקיד הקודם. מדובר על מעבר מתפקיד זוטר (נציג הזמנות טלפוני) לתפקיד יחסית בכיר (ניהולי). נאמר לי במפורש שבתפקיד החדש אתעסק במהות התפקיד ולא אצטרך לעבוד יותר כנציג טלפוני. כמובן שהקידום כולל גם העלאת שכר. המעסיק אמר לי (בינואר) שברגע שיגיעו שניים-שלושה נציגי טלפונים חדשים אוכל לעזוב את התפקיד סופית. כיום, לאחר שהגיעו בערך 8 נציגים חדשים, המעסיק עדיין לא משחרר אותי לעסוק בתפקידי החדש ולמעשה מצפה ממני לעשות גם וגם. התלוננתי בפניו כ5 פעמים שאני לא יכול להתעסק בתפקידי החדש ולעשות אותו בצורה מקצועית בגלל שמצופה ממני להמשיך ולתפקד כנציג טלפוני. בתחילת יולי דיברתי עם המעסיק שוב והוא פשוט אמר לי שאני אשאר נציג טלפוני והוא מעדיף שלא אעסוק בתפקיד החדש כלל. יש לציין שהשכר שאני מקבל הוא השכר שהובטח לי.האם אני יכול להתפטר כדין מפוטר? האם מדובר על הרעת תנאים? האם אוכל לדרוש פיצויים על כך שלמעשה לא קודמתי מבחינה מקצועית (אלא רק מבחינת שכר) למרות שהובטח לי ? תודה רבה!!

אי קבלת תפקיד שהובטח- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
ככל וברמה העקרונית אין מישהו אחר שקודם לתפקיד הזה אז זכותו של המעסיק להגיד כי הוא לא פתח התפקיד הרעת תנאים אין כאן אלא אי קידום וקשה להגיד אם בסיטואציה הזו ייקבע כי יש לתת לך פיצוים כדין מפוטר.. זה קצת לקחת סיכון

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דין מתפטר- עבודה מטעם חברה קבלנית

ורד 27/07/12
אני עובדת בניקיון דרך חברה קבלנית מזה 10 שנים. בהתחלה עבדתי בחברה מזה 6 שנים כעובדת ניקיון בחברה מטעם החברה הקבלנית. אח"כ החברה שבה עבדתי עברה למיקום אחר, ולכן אני הועברתי מטעם החברה הקבלנית למקום אחר- שבו עבדתי מזה שנתיים בערך. מאחר ועבדתי מעט שעות שלא הספיקו לפרנסתי, ביקשתי מהקבלן שייתן לי עבודה שבה אוכל לעבוד 8 שעות. מאחר והעבודה שבה עבדתי, הייתה 4 שעות בלבד ולא היה צורך בעובד ניקיון מעבר לכמות השעות הזו, הועברתי למקום אחר באותה עיר- שבו עבדתי 8 שעות. שאלתי את הקבלן שתחתיו עבדתי, האם מדובר בעבודה קבועה, והוא טען שאכן כך הדבר. לאחר חודש בערך, ניגש אליי מנהל המקום ואמר לי "את יודעת שאת זמנית כאן, ושהעובדת שעברה כבר בחברה צריכה לחזור? היא פשוט לקחה חופש לחודש...." כעת אני מוצאת את עצמי במצב מאוד לא נעים וקשה, כי אני נאלצת לדאוג לפרנסת הבית בגפי (יש לי 2 בנות, ואני אלמנה). לאחרונה הגעתי למצב שבו כבר אין לי כוח להיתזז בין עבודות היות ואני גם אישה מבוגרת (כבת 50). שאלתי היא: האם דין מתפטר כדין מפוטר? כלומר, אם אני מחליטה להתפטר, האם אקבל את הפיצויים כמו שמפוטר זכאי לקבל את פיצוייו? אשמח מאוד אם מישהו יוכל לעזור לי בנושא או אפילו להפנות אותי למקומות (אתרים, כתובות, טלפונים) שבהם אוכל לקבל עזרה/ייעוץ בנושא זה.ראוי לציין שבחברה הקבלנית מטעמה אני עובדת התחלפו הרבה קבלנים במהלך שהותי בחברה, וכל אחד כמנהגו נוהג.אשמח גם לתשובות מפורשות ולא רק להפניות.תודה,ורד

דין מתפטר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
על פניו לא נראה כי מדובר בדין מתפטר אלא אם החברה הקבלנית לא תמצא לך עבודה באותו היקף השעות בו עבדת עד היום אך לכל הפחות יש לתת להם הזדמנות לעשות זאת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת חוב למפרק…למי פונים?ושאלה לגבי האגרה…

שי 27/07/12
הבנתי שיש אגרה בתביעת חוב למפרק חברה. איפה משלמים אותה? וכמה האגרה?
למי מגישים את תביעת החוב?למפרק? לכונס הרשמי?
אם אפשר כמה מילים על ההליך...תודה!!

תביעות חוב למפרק- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
ככל ואת יודעת מי המפרק הדרך הטובה ביותר היא לפנות אליו מעבר לכך חפשי פשוט את הפרסום ברשומות של החברה הספציפית שם רשום מי המפרק ולאן להגיש תביעות חוב

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי מתן הודעה מראש

ברק 27/07/12
אני עובד בחברה שנה וחודשיים וברצוני לעזוב אותה עקב התקדמות.למקום אחר לאחר חיפוש עבודה בעודי עובד עדיין באותה החברה מצאתי משרה חדשה ואמרו לי שנפתח קורס בעוד כמה ימיםניגשתי למעסיק שלי ודיברתי איתו ואמרתי לו שעוד כמה ימים אני רוצה לעזוב ושינסה להבין אותי הוא לא היה מוכן וציין בפני כי עם אני עוזב מהרגע להרגע הוא ינכה לי את השכר של אותו חודש ולא ישלם לי כלום עבור אותו חודש שעבדתי האם מותר לו לעשות את זה למרות שלא נתתי לו חודש התראה מראש?

אי מתן הודעה מראש- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
כן בהתאם לחוק הודעה מוקדמת במידה והעובד לא עובד בפועל בתקופת ההודעה המוקדמת המעסיק יכול לנכות מהשכר האחרון המגיע לו את התשלום בגין הימים בהם לא עבד

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לקראת תביעה

אנונימיס 27/07/12
זה יהיה קצת ארוך,אבל אני מבקשת שתתנו תשובה רצינית, כי אני מתכוונת להגיש תביעה כבר בשבוע הבא.עבדתי בסניף מסוים של חברה מסוימת. הסניף נסגר בתחילת החודש, וגיליתי על זה במקרה כמה ימים לפני. (לא ניתנה לי שום הודעה מצד ההנהלה). מעבר לזה, הגעתי פעמיים לקחת את השכר שלי (בתאריך קבלת השכר וביום שלאחריו) והוא לא היה מוכן. ביומיים אחרי זה לא יכולתי להגיע לסניף כי הייתי עסוקה מאוד בלימודים והמקום לא נמצא בעיר מגוריי. אחרי זה הסניף כבר נסגר.רצו להעביר אותי לסניף אחר אבל טענתי שזו הרעה בתנאים כי הזמן נסיעה שלי יוכפל, אמרו שיחזרו עם תשובה וזה לא קרה. שבועיים אחרי זה, משלא קיבלתי את השכר שלי ולא נוצר איתי שום קשר לגבי המשך העבודה שלי, שלחתי מכתב בדרישה לקבלת השכר,מכתב פיטורין ופיצויים ע"פ חוק. לאחר שספגתי אי-אילו שקרים שנאמרו לי בטלפון (בין השאר שהם הסכימו שאני אתפטר בדין מפוטר, אבל זה משום מה לא הגיע אליי), נשלח מכתב נוסף הדורש גם פיצויי הלנת שכר (שהיה מולן באותו זמן כבר 4 שבועות וחצי) . היום קיבלתי מכתב מלא בשקרים שטוען בין השאר שהשכר היה מוכן בסניף כבר ב1.7 (שקר, ויש לי הוכחות לכך) ושאי לכך לא מגיעים לי פיצויי הלנה.השכר היה מולן 32 יום, והגיע אליי רק אחרי שהתחלתי לאיים בתביעת פיצויי הלנת שכר. אחרי שהצגתי את הרקע, כמה שאלות:1. מה הפיצוי שעליי לדרוש בתביעה על אי הודעה מוקדמת על שינוי בתנאים? 2.איך בית המשפט יתייחס אליהם בהתחשב בכך שאני יכולה בקלות להוכיח שהם משקרים?3. איך בית המשפט יתייחס לכך שזה דבר שגרתי בחברה להלין את שכר העובדים (אלו המקבלים המחאה) כאשר יום השכר נופל על סופ"שראשון (ואז מתעכב עד יום שני לפחות) ? זה ברמה שלא הייתה פעם אחת שהשכר הגיע בזמן במקרה שיום השכר נפל על ראשון. ואני יכולה להוכיח גם את זה.מעבר לזה, איך בדיוק הולך תהליך הגשת התביעה? הבנתי שאת התשלום אפשר לעשות באמצעות בולי הכנסה,פשוט הולכים לדואר וקונים? איך התביעה צריכה להראות, לכרוך אותה? תודה מראש!

תשובתך כבר נענתה...

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
באשר לאיך מגישים תביעה היום ניתן גם לשלם באשראי במזכירות בית הדין ויש בבית הדין סטודנטים שעוזרים בהליכים השונים..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתנכלים לה בעבודה בגלל היותה בהריון

בעלה 27/07/12
בקצרה : אישתי עובדת כבר 11 חודשים במקום עבודתה ולפני חודשיים כשסיפרה למנהליה שהיא בהריון הם החלו לנסות לגרום לה להתפטר בזה שמתנכלים לה בעבודתה,ניסו בשימוע לפטר אותה שלא כחוק אך ללא הסכמתה,ועכשיו מנסים להכפיש את שמה כעובדת חסרת משמעת ושאינה עושה את עבודתה כראוי [מה שבכלל לא נכון כמובן.] ועקב " תפקודה הלקוי" שלחו לה מכתב בו הם שוקלים את פיטוריה.היא ממש נפגעה נפשית מן העיניין כואב לה שלפני ההריון היא הייתה נחשבת לעובדת הטובה ביותר ועכשיו בגלל הריונה [היקר ביותר..תודה לשם] הם רוצים לפטר אותה..מה מומלץ לעשות במקרה כזה? 

פיטורים בהריון-דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/07/12
ראשית אסור בכל מקרה לפטר אותה ללא אישור של משרד התמת כך שכמובן שלא תתפטר היא. שנית כדאי כי אשתך תתחיל להקליט ולשמור הוכחות של המתרחש ליתר ביטחון ושלישית היא יכולה לפנות למכסיק ולהגיד לו כי כך היא מרגישה וכי אין בכוונתה להתפטר וכי היא מבקשת כי יחדלו מהתנהגות זו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן