פורום תאונות דרכים

פורום תאונות דרכים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות הנוגעות לנזקי גוף כתוצאה מתאונה. פיצויים מחברת הביטוח, תביעות מול ביטוח לאומי, ימי מחלה, נכות זמנית או קבועה ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום תאונות דרכים

עו"ד תומר ששון

עוסק בתחום דיני הנזיקין והביטוח ובעיקר בפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

עו"ד אנה רבזין

מייצגת תובעים בנזקי גוף לרבות מיצוי זכויות מול ביטוח תאונות דרכים, ותאונות עבודה.

קטנוע

קרין 02/10/13
היי לכולם,

חבר שלי עובד בתור שליח בפיצריה ולפני כחודש הוא עשה תאונה ופרט לנזק לגב שלו ולרגל שלו גם הפלאפון שלו נהרס לגמרי (הפלאפון היה בתוך הקסדה ועף החוצה בתאונה).

האם הוא יכול לתבוע פיצוי על הרס הסלולארי?

נזק רכוש בתאונת דרכים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שלום קרין,



תלוי בנסיבות התאונה. אם מדובר בתאונה עצמית (לא היה מעורב צד ג'), אז אין למעשה את מי לתבוע. אם התאונה התרחשה עקב אשמת צד ג' ויש לחברך את פרטיו של הנהג והרכב, ניתן בהחלט לתבוע. אגב, מאחר ומדובר בסכום נמוך (נזק לפלאפון בלבד), אני ממליץ לחברך לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות.



בהצלחה והחלמה מהירה לחברך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה עם האופניים?

חזי 02/10/13
עברתי תאונה עם רכב שלא ראה אותי כשעשיתי פנייה עם האופניים.

נפגעתי בצלעות ובפנים ופניתי לביטוח החובה ע"מ לקבל פיצוי.

האופניים שלי הם טוטאל לוס - האם מגיע לי פצוי גם בגינם?

נזק לאופניים עקב תאונת דרכים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שלום חזי,



אם התאונה אכן התרחשה עקב אשמת נהג הרכב, אז בהחלט מגיע לך פיצוי ועליך להגיש תביעה נזיקית כנגד הנהג הפוגע וחברת הביטוח, אם ישנה (לרבות נימוקים, אישורים לגבי הנזק לאופניים, שווים וכו'). לאחר שבית משפט ייבחן את נסיבות התאונה, ייקבע מי אשם, האם יש לך רשלנות תורמת, סכום הפיצויי וכו'. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה

ציפי 02/10/13
היי, זה ממש דחוף לי..

האם אני יכולה לתבוע תביעת נזק בגין תאונת דרכים בלי ייצוג של עו"ד?

תודה לעונים. 

בהחלט כן...בהצלחה!

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגעה וברח לא מצד הפוגע

טומי 02/10/13
היי,



לפני כמה ימים נסעתי והרכב שלי השתפשף ברכב של מישהו אחר, לא נגרם נזק רציני ומיד יצאתי כדי להביא לנהג את הפרטים שלי.

כמובן שהנהג השני התנהג כמו בהמה התחיל לצעוק ולצרוח ואמר שהוא יתבע אותי (אין ממש על מה, אבל שיהיה) וביקש את הפרטים.

תוך כדי שאני מעביר לו את הפרטים ביקשתי את הפרטים שלו אבל הוא כמובן נכנס לאוטו ונסע בלי שיש לי שום פרט עליו פרט ללוחית רישוי שלו.

יש לי ממה לדאוג?

פגע וברח

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שלום טומי,



לאור נסיבות המקרה, אין לך מה לדאוג. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התיישנות תביעת תאונת דרכים

סימה 02/10/13
לפני 8 שנים בערך פגע בי רכב מאחורה ולכן הייתי צריכה לקבוע טיפולי פיזיותרפיה.



לפי מה שקראתי בחוק תאונות דרכים זה עד 7 שנים אחורה, האם יש יוצאים מן הכלל והאם אני נחשבת כיוצאת מן הכלל?

התיישנות תאונת דרכים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
סימה שלום,



אכן, על פי רוב, תביעות נזיקין, לרבות תביעות המוגשות עקב פגיעה בתאונת דרכים, מתיישנות בחלוף 7 שנים מיום התאונה. כלומר, על הנפגע להגיש תביעתו לא יאוחר מ- 7 שנים מהיום שבו הוא נפגע בתאונה. לכלל זה ישנם מספר חריגים אשר באם יוכח כי התקיימו, תוארך תקופת ההתיישנות. כך לדוגמא, החריג הראשון, הינו כאשר מדובר בתאונת דרכים שבה הנפגע הוא קטין (מתחת לגיל 18) . במקרים שכאלה, החוק קובע כי יש להתחיל את ספירת תקופת התיישנות התביעה רק בהגיעו של הנפגע לגיל 18, או במילים אחרות, כשקטין נפגע בתאונת דרכים, תביעתו תתיישן רק בהגיעו לגיל 25 (18 + 7).

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת אוטובוס – ביטוח לאומי או ביטוח של דן?

שמעון 02/10/13
היי,



לפני כמה ימים נסעתי לעבודה באוטובוס ועמדתי כל הנסיעה.



באיזשהו שלב הנהג בלם בפתאומיות עפתי על אחד הכיסאות ונפגעתי חזק בחזה ופינו אותי באמבולנס.



את מי צריך לתבוע במקרה כזה?

נפילה באוטובוס

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שלום שמעון,



מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה. משכך, באפשרותך לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את האוטובוס

בביטוח חובה במועד התאונה, וכן את המוסד לביטוח לאומי. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מראה

הרצלינה 02/10/13
בזמן שחניתי ברחוב איזשהו רכב עבר והעיף לי את המראה.

הפוגע השאיר מס' טלפון והתקשרתי אליו.

הרכב שלי הוא משנת 98 והצעת המחיר שקיבלתי מהמוסך על מראה חדשה הוא 950 ש"ח.

הסכמתי כמובן להזמין מראה חדשה כי הכסף לא יצא מכיסי אך הפוגע אמר שבגלל שהרכב ישן הוא לא מוכן לשלם על מראה חדשה אלא רק על מראה יד שנייה.

האם יש ברזי החוק משהו שיעבוד לטובתי/לרעתי?

תודה,

הרצלינה

חלפים חדשים או ישנים לרכב שנפגע בתאונת דרכים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שלום,



אם מדובר ברכב שנעשו בו באחרונה תיקונים והורכבה מראה חדשה, חלה חובה להחליף למראה חדשה גם כן. אם לא כך הדבר, וניתן להשיג מראה יד שנייה לרכב (מאחר ומדובר ברכב ישן אני מציע לפנות לשמאי רכב ולבדוק האם ניתן להשיג מראה יד שניה) אין חובה לשלם עבור עלות מראה חדשה, אלא עד לשווי מראה יד שניה בלבד. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים ואובדן כושר עבודה

חגי 02/10/13
שלום רב,



היית מעורב בתאונת דרכים ויש לי שאלה.

אני רוצה לקבל אובדן כושר עבודה אבל אני פרילנסר ולא עובד במקום עבודה קבוע - אלא לפי פרויקטים. מה בכ"ז ניתן לעשות?

אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונת דרכים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
חגי שלום,



אין כל מניעה להגיש תביעה בגין אובדן כושר עבודה במקרה שכזה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת שיבוב

רוני 02/10/13
היי,



שמעתי מישהו משתמש במונח הזה בהקשר של תאונות דרכים. מה זה אומר?

תביעת שיבוב - מהי?

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
רוני שלום, 



תביעת שיבוב הינה תביעה שמגיש מבטח נגד צד שלישי לאחר

ששילם נזק למבוטח. זכויותיו של המבוטח להיפרע מצד שלישי עוברות למבטח (מכאן ביטוי 'המבטח נכנס בנעלי המבוטח') והוא זכאי להשתמש בכל זכויותיו של המבוטח ולנקוט בכל פעולה שתראה לו בכל הנוגע לתביעה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נתיב

מיקי 02/10/13
היי,



יש לי שאלה לגבי תאונות שקורות כשרכב עובר בין נתיבים.



האם זה משנה היכן הרכב נפגע בהתאם לאחריות של התאונה?

פגיעה בעת מעבר בין נתיבים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שלום מיקי, 



אם מדובר בתביעה בגין נזקי גוף, אז אין זה משנה היכן נפגע הרכב ובאשמת מי התרחשה התאונה. אם מדובר בתביעה בגין נזקי הרכוש, יש בהחלט חשיבות למקום הפגיעה לצורך הוכחת האחריות לתאונה. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה במפעל במרכז הארץ

מוריס 02/10/13
שלום למנהלים,



אני עובד במפעל במרכז הארץ ולפני כמה ימים קרה מקרה שכזה:



אנחנו מתעסקים עם קופסאות כבדות והדרך היחידה להעביר אותן למיקום המתאים ביעילות זה באמצעות מלגזה.



ראיתי שאחת מהקופסאות התקמטה ונפתחה וכשהלכתי לקחת אותה כדי לסגור אותה המלגזה הפילה עליי ארגז שפגע לי בראש.



דיברתי עם הבוס שלי והוא אמר שלא מדובר בתאונת עבודה ושעליי לתבוע את הביטוח של המלגזה.

האם מדובר בתאונת דרכים או המעביד שלי טועה? 

נפילת ארזים ממלגזה

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
מוריס שלום, 



ראשית אציין, כי מאחר והתאונה התרחשה במהלך עבודתך מדובר בתאונת עבודה כהגדרתה בחוק. באשר לשאלתך האם מדובר בתאונת דרכים, אין באפשרותי לענות היות וחסרים מספר פרטים מהותיים לבחינת שאלה זו (לא ברור האם מישהו נהג במלגזה בעת התאונה, האם הייתה במצב עמידה או לאו, מה גרם לנפילת הארזים וכו'). 



אני ממליץ לך לפנות לעורך-דין המתמחה בתחום תאונות הדרכים לצורך קבלת ייעוץ. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים של הבן שהוא נהג צעיר

סיגלית 02/10/13
תאונת דרכים של הבן שהוא נהג צעיר.



בני בן 20 ולפני כמה ימים הוא עבר תאונת במחלף גהה. תודה לאל לא קרה לו כלום אבל הרכב לגמרי הרוס אומנם עדיין נוסע אבל אני מעוניינת שהביטוח ישלם.



הבעיה היא - אין לנו ביטוח צעיר על הרכב.



אני יכולה לתבוע ביטוח תאונות אישיות או ביטוח רכב? 

נהג צעיר ללא ביטוח מתאים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
סיגלית שלום, 



מאחר ולא פירטת מה הסיבה שלא היה ביטוח לנהג צעיר (טעות של סוכן ביטוח, ניסיון שלכם לחסוך בכסף וכו') אצא מנקודת הנחה, מבלי לפגוע חלילה, כי הדבר נעשה עקב העליות הגבוהות של ביטוח נהג צעיר. 



במקרה בו לא היה ביטוח לנהג צעיר, חברת הביטוח איננה חייבת בתשלום. יחד עם זאת, התאונה התרחשה כתוצאה מאשמת רכב צד ג' ניתן להגיש תביעה נזיקית כנגדו. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים הרת אסון

יוני 02/10/13
שלום רב,

אישתי הייתה בהיריון בשבוע 18 והייתה בתאונת דרכים, בין פציעות אחרות שנגרמו לה היא גם הפילה את התינוק.

לאן נוכל לפנות לקבל פיצוי על הפציעות, על איבוד התינוק והפסד ימי עבודה? 

הפלה עקב תאונת דרכים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
יוני שלום, 



אני משתתף בצערכם ומקווה שלא תדעו עוד צער. 



לשאלתך, עליכם לפנות בתביעה לחברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב בו נהגה/הוסעה אישתך. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים ללא ביטוח

אמיר 02/10/13
שלום לעו"ד,

לפני כמה ימים נסעתי ברכב שלא שלי וקרה שהרכב התהפך.

דיברתי עם בעל הרכב שאמר שאין לו ביטוח חובה אבל לדעתי כן קיים ביטוח כללי גם לחסרי ביטוח חובה. יש אפשרות לתבוע פיצויים?

תאונה ללא ביטוח חובה

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
אמיר שלום, 



לשאלתך, הכל תלוי בנסיבות. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע, כי מי שנהג ברכב בהיתר מאת בעל הרכב או ממי שהחזיק ברכב, ולא ידע ולא סביר שיידע שאין ביטוח חובה, זכאי לקבל פיצוי מ"קרנית".



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונה לנהגת חדשה

שרון 02/10/13
היי,

אני נהגת חדשה - לפני חודשיים קיבלתי רישיון ועוד לא נגמר לי המלווה.

לפני כיומיים נסעתי ומשום מה הרכב החליק על הכביש וסטה מהנתיב ופגע באי תנועה (מעין קיר).

אני רוצה להגיש תביעה לביטוח אבל מפחדת שזה יסבך אותי בפליליים. מה כדאי לעשות?

תאונה בעת נהיגה ללא מלווה

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שרון שלום, 



הינך זכאית לפיצוי מחברת הביטוח למרות העובדה שנהגת ברכב ללא מלווה, אולם במקרה שכזה את חשופה לסנקציות הקבועות בפקודת התעבורה.



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מפחדת

רבקה 02/10/13
שלום,

לפני כשנה וחצי הייתי מעורבת בתאונת דרכים ותודה לאלוהים לא נפגעתי.

לצערי, אמנם לא נפגעתי פיזית אבל נפגעתי נפשית - אני מתקשה לישון בלילה, מפחדת מהצל של עצמי ואני לא מדברת בכלל על לנהוג..

האם אפשר לתבוע פיצויים?

פגיעה נפשית עקב תאונת דרכים

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
רבקה שלום, 



כל פגיעה בגוף או בנפש אשר התרחשה בעקבות תאונת דרכים מזכה את הנפגע בפיצוי. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עו"ד לא נאמן

תומר 02/10/13
שלום למנהלי הפורום,

אני בתהליכי תיק תאונת דרכים יחסית מסובך ואני מיוצג ע"י עו"ד.

יש לי הרגשה שעורך הדין שלי משתף פעולה עם הצד השני ומנסה לחבל בתיק.

למי כדאי לפנות?

לשאלתך

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
תומר שלום, 



אם הינך סבור כי כך הדבר, אני מציע לך לתאם פגישה עם עו"ד שלך ולהעלות בפגישה את תחושותייך וכן לבדוק אילו פעולות בוצעו בתיק, מה צפוי בהמשך, לוחות זמנים וכו'. כמו כן, באפשרותך לפנות לעו"ד אחר המתמחה בתחום לצורך מתן חוות דעת באשר להתנהלות התיק עד כה ולאחריה בוודאי תדע האם תחושותייך נכונות, או לאו. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תרונת דרכים בחו"ל

אבי 02/10/13
לפני כמה חודשים הייתי בגרמניה ונקלעתי לתאונת דרכים.

בבדיקה רפואית שעשו לי שם אמרו לי שנקרעה חלקית רצועת הרגל אבל בחרתי לא לעשות ניתוח.

לאן אוכל לפנות כדי לקבל פיצויים?

תאונת דרכים בחו"ל

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
אבי שלום, 



למרות שהתאונה התרחשה במדינה זרה, ברוב המקרים (תלוי היכן התרחשה התאונה, האם במדינה מפותחת או לאו) יכול נפגע לתבוע את המזיק ולקבל את הפיצוי המגיע לו. לעיתים יהיה עליו לעשות כן באמצעות מערכת המשפט של אותה מדינה בה התרחשה התאונה (ולשם כך עליו לשכור שירותיו של עו"ד מקומי) ואם באמצעות המערכת המשפט שלנו, אולם זאת במקרים מסוימים בלבד. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים קלה

שירי 02/10/13
היי,

אני ושתי חברות שלי נסענו כשפתאום הבחנו ברכב שנוסע מולנו בנתיב. כדי להינצל מפגיעה סטינו מהנתיב ופגענו ברכב חונה. משם נסענו ישר להי"ח ונפגענו קל.

בעל הרכב שנסע מולנו לא הסכים להזדהות או להחליף פרטים אבל יש לי תצלום של לוחית הרישוי שלו.

מה עושים?

נהג שגרם לתאונה מסרב למסור פרטים - מה לעשות?

עו"ד אריק ארביב מנהל 03/10/13
שירי שלום, 



מבחינה חוקית התנהגות הנהג מהווה עבירה על פקודת התעבורה החייבת מסירת פרטים במקרה של תאונה. בכל מקרה, אני מציע לך לפנות למשטרה ולמסור את הפרטים שברשותך לחוקר לצורך המשך טיפול, וכן לעדכן את חברת הביטוח שלך. 



בכבוד רב, 



אריק ארביב, עורך-דין

מנהל פורום תאונות דרכים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן