פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חוב למעסיק
אני עובדת עירייה כבר 13 שנה בעבודה באו אליי בטענה שבגלל שלא מלאתי טופס 101 יצרו לי חוב של 44 אלף שח איך אני בודקת בתלוש אם שולם מס מכיון שרוצים לנקות לי את המשכורת כל חטדש עכב החוב מה עליי לעשות?
חוב למעסיק
לתבוע עקב אי נחונות להבדק נגד קורונה
שאלה לא רלבנטית לפורום דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לביטוח פנסיוני לאחר גיל פרישה
המעסיק כשל לעשות כן, ב15 חודשים האחרונים אני לא שמתי לב לכך. ..
התחיל החודש חשף זאת לפני. טוען לכסוי הפיגורים בשכר7-8/21 .טרם פתח חשבוןקרן פנסיה על שמי .ממני ניכה כבר עבור 5 חודשים. לטענתי גם טועה במספר ימיהפיגור. האם ניתן גם לדרוש מימנו פיצוי.על הפסדי רווחי רווחים ששאר העמיתים בקרן
הפנסיה זכו...
הפרשות לביטוח פנסיוני אחרי גיל פרישה
עובדים שעברו את גיל פרישת חובה (גיל 67) זכאים לביטוח פנסיוני כמו כל עובד במשק.
מעסיק רשאי שלא לבצע הפרשות לביטוח הפנסיוני של עובד רק אם העובד פוטר או פרש מעבודתו הקודמת בגיל פרישת חובה או מאוחר יותר והוא מקבל קצבה מלבד קצבאות וגמלאות של המוסד לביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת שכר
תוספת עידוד
יש לבחון מהי אותה תוספת - או יותר נכון שלאול מכח מה אותה תוספת משולמת - ככל שהתוספת היא מחויבת הסכם / דין/ עמידה בתנאים כלשהם - אזי כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחסי עובד מעביד
אנו מעסיקים בעמותה מדריכים העובדים באופן קבוע לאורך זמן, תמורת קבלה.
האם מבחינה משפטית חלה חובה אחרי פרק זמן מסויים להתייחס אליהם כאל עובד המועסק בתלוש? כלומר האם קיימת חובה ליחסי עובד מעביד?
יחסי עבודה
האם הכוונה שהם מועסקים כפרילנסרים/עצמאים?
אם מדובר בעבודה שהיא אכן עצמאית - אז לאו. אבל יש לבחון כל מקרה לגופו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר לעצמאי לספק מחו"ל
אנא פני לפורום המתאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות בנושא עבודה
1. אשמח לדעת האם ברגע שאני מסיימת שנת עבודה כולל ימי ההודעה המוקדמת, האם אני אקבל בכל מקרה דמי הבראה למרות עזיבתי?
2. האם אני מחוייבת ב11 ימי הודעה מוקדמת? ( השכר הוא על פי שעה ומשמרות)
3. האם חוקי לשבץ עובד למשמרת עד 23 ויום לאחר מכן בשעה 7 למרות שמגיע מרחוק?
4. האם ימי ההודעה המוקדמת כוללת חגים ושבתות? ׁ(למרות שאני לא עובדת בהם)
תשובות דיני עבודה
1. כן, ככל שאת תעבדי בתקופת ההודעה המוקדמת.
2. עובד שעתי/יומי בעל ותק של עד שנה זכאי ליום הודעה מוקדמת בגין כל חודש עבודה.
3. בחוק קיימת הגדרה של יום עבודה, ביניהם סעיף 21, אשר קובע במפורש כי: "בין יום עבודה למשנהו תחול הפסקה של 8 שעות לפחות".
4. חישוב מספר ימי ההודעה המוקדמת נעשה באופן קלנדרי, ולא לפי מספר ימי העבודה בשבוע של העובד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת מכתב פיטורין במקרה של התפטרות
יצויין שבמקום עבודתי נהוג לשלם את מלוא הפיצויים גם במקרה של התפטרות
תודה מראש
קבלת מכתב פיטורין במקרה של התפטרות
אשמח למענה
רשמת בית הדין הארצי מחקה מרישום הליך שהגשתי
רשמת בית הדין הארצי מחקה הליך שהגשתי.
אני רוצה לערער אבל בדקתי וסעיף 79 בתקנות מדבר על ערעור על החלטה אחרת, תוך 7 ימים.
וכאשר מדבר במחיקת הליך, לפי הידוע לי, זו החלטה מסיימת.
מה עושים? מה האפשרויות שלי ?
אגב, ביקשתי ביטול המחיקה לפי התקסדא 2018 שלמדתי אותו וקיבלתי גם כאן דחייה, כשבעצם, בכל סעיף וסעיף הרשמת מצדיקה אותי מלבד עניין בודד וחשוב שקביעתה שרירותית והעובדות הפוכות..
אודה
לאחר בירור במודיעין בתיהמש, שאמרו שאינם יודעים
בית הדין הארצי מחק מרישום הליך שהגשתי בדיוק! לפי הוראה/המלצה של סגן נשיאה בבית דין האזורי שמחק את ההליך אצלו. המחיקה בארצי בוצעה ע''י רשמת.
אני רוצה לערער, מודיעין בתי המשפט נתן לי מידע שיש לי 7 ימים, אלא שבדקתי בתקנות בית הדין לעבודה ומדבר בתקנה 79 שזה ערעור על החלטה אחרת של רשמת, בעוד שלפי הבנתי המועטה , מחיקה מסיימת הליך ולכן אין מדובר בהחלטה אחרת.
לא מצאתי שום התייחסות נוספת מלבד שמחיקה איננה מעשה בית דין ( כנראה אפשר להגיש מחדש?).
איך אני מערערת?
מה האפשרויות שלי
ומה עדיף, האם להגיש מחדש? וכן אם כן מבוקש לציין למה
בירור מעמיק עם מודיעין בתי המשפט ועם בכירים שם, הניב אפס- הם אמרו שהם לא יודעים.
אודה אודה
הדרכה חקלאית בשנת שמיטה
אני שומר מצוות. עובד כמדריך חקלאי. אחרי ראש השנה מתחילה שנת שמיטה לכן הודעתי כי אאלץ לקחת חופשה ללא תשלום לשנה. המעסיק שלי מבקש ממני להתפטר. בתגובה בקשתי תפקיד אחר בחברה למשך שנה זו אך בקשתי לא התקבלה.
אשמח לקבל את חוות דעתך בעניין זה מבחינת החוק.
יציאה לחלת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחיקת ימי מחלה צבורים
מעסיק פנה אליי, לדבריו נערכה ביקורת פנימית והסתבר כי נצברו אצלי ואצל עובדים נוספים מעל 90 ימי מחלה ואין זה חוקי ולכן, בתלוש שכר הבא יקוזזו הימי עודף - כ 50 ימים.
כלומר, שבכל חודש לא אוכל לצבור ימים נוספים כי אעמוד על 90 ימים, ובכל חודש שאני צריכה לקבל יומיים לא יוכל להירשם לזכותי כי שוב אעבור את מקסימום.
האם זה מותר? האם לא היה צריך להתריע בעבר? המעסיק טוען שזה נעשה בטעות והוא מצטער. אני לפני הליך רפואי שאצטרך ימי מחלה אלו לזמן ההחלמה.
מה עושים ?מהם זכויותיי ?האם מעסיק לא צריך לפצות?
תודה.
חוקי או לא חוקי: "המעסיק מתכוון לקזז לי 50 ימי מחלה!"
על פי חוק דמי מחלה -
תקופת הזכאות לדמי מחלה, לא תעלה על תקופה מצטברת של יום וחצי לכל חודש עבודה מלא שהעובד עבד אצל אותו מעסיק, או באותו מקום עבודה, החל מהיום שבו חל עליו חוק זה ולא יותר מ-90 יום, בניכוי התקופה שבעדה קיבל העובד דמי מחלה על פי חוק זה.
כך שבכל מקרה לא ניתן לממש יותר מ 90 ימים אז אין פגיעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
השכר הוא בסיס + עמלות מכירה לפי אחוזים.
בחוזה הם צינו שהעמלות הם לא חלק מרכיב השכר ואינם נכללים בתנאים סוציאלים ובפיצוי פיטורים.(העמלות הם נתח גדול מהשכר) האם זה חוקי ותקין?
שאלה נוספת לגבי ציוד שקיבלתי למטרת עבודה (נייד+ טאבלט), האם מותר להם להחתים אותי שיקזזו לי כסף מהשכר במקרה של נזק לציוד גם אם מדובר בנזק בתמימות שלא בזדון??
תודה.
חוזה עבודה
הי ליר,
עמלות מהוות חלק מהשכר הקובע לעניין זכויות סוציאליות ופיצויי פיטורים. המעסיק לא יכול לקבוע אחרת.
לגבי הציוד למעסיק אסור להטיל קנסות על דעת עצמו (כגון קנסות בגין נזק שנגרם במקום העבודה).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזרי נסיעות
בתלוש מופיע 10.80 ליום, אבל לפי החוק זה אמור להיות 22.60 או שאני טועה?
החזר הוצאות נסיעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה וקרן השתלמות
האם מעסיק יכול לטעון שצווי הרחבה בענף מסויים לא תקפים במקרה ובתקופת עבודתי עדיין לא היה חוק פנסיה חובה ?
תודה
פנסיה מכוח הסכם קיבוצי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
צבירת ימי הבראה בזמן תאונת עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בזמן בידוד
עבודה בזמן בידוד
בוקר אור
ככל שאת במחלה - את לא צריכה לעבוד וככל שאת עובת אין כל סיבה להמציא אישורי מחלה . את בהחלט יכולה להמציא אישור משרד הבריאות על היותך בחובת בידוד אך שימי ליבך:
1. עבודה מהבית בזמן בידוד אפשרית בתנאי שיש הסכמה לכך בין המעסיק לבין העובד- ובמקרה דנן קיימת הסכמה.
2. במידה והעובד עובד בפועל בזמן הבידוד שלו מהבית, לא ינוכו ימים אלה ממכסת ימי המחלה שלו והם יחשבו לימי עבודה לכל דבר ועניין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לדמי אבטלה
אני גרה בעפולה והעבודה שלי בפ"ת ( 80 ק"מ מרחק)
במסגרת העבודה שלי דורשים ממני להגיע למקודם העבודה פעמיים בשבוע מכיוון שאין בידור מתאים לתינוקת אין באפשרותי לעשות זאת לכן התפטרתי.האם אני זכאית לדמי אבטלה ולמשך כמה זמן ? תודה
אנא פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלת בספטמבר
אנא פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלת מקצוע
אני עובדת בעבודה משרדית במשך 16 שנה, כיום בימי מחלה כחודש וחצי בעקבות דלקת בשריר הטניס שלא מאפשר לי לתפקד בעבודה על מחשב ועכבר. מקבלת טיפול של ריפוי בעיסוק ופיזיוטרפיה.
הופנתי לרופא תעסוקתי
רציתי לשאול מספר שאלות:
1. הרופא אורטופד אמר לי להגיש הכרה כמחלת מקצוע. האם זה מחייב קודם ביקור אצל רופא תעסוקתי?
2. רציתי לציין שאני עובדת אצל בעל ביית פרטי שמאוד לוחץ אותי לחזור לעבודה ועדיין לא ביקרתי אצל הרופא תעסוקתי.
האם חזרה אפילו חלקית לעבודה תפגע בזכויותי לקבלת אובדן כושר עבודה בין בחברת הביטוח או הביטוח הלאומי?
תודה
ביטוח לאומי - מחלת מקצוע
מענה לשאלותייך לפי הסדר:
1. לדעתי כן ועדיף לקבל אישור מרופא תעסוקתי - אך אני מציעה לך להפנות את השאלה הנ"ל לפורום ביטוח לאומי. שם הם יודעים הכי טוב :-)
2. לא לחזור לעבודה ושלא לתת לשום אדם להלחיץ אותך. אם יש לך אישור מחלה - נצלי אותו ותדאגי לבריאותך קודם כל. וכן זה עלול לפגוע במיצוי זכויותיך מול ביטוח לאומי.
3. החלמה מהירה ומלאה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בידוד
אני עובדת במשק בית,4 ימים בשבוע 3 שעות ביום כבר שנתיים וחצי.
לאחרונה המשפחה חזרה מח"ול ונמצאים בבידוד. יצא ש- 4 ימים איני מגיעה אליהם.
שאלתי היא איך הם אמורים לשלם לי כי איני מגיעה אליהם בזמן הזה.אם לפי ימי מחלה שלי אז מכסת ימי המחלה שלי נגמרה בגלל בידוד קודם שלהם.
תודה מראש על המענה
בידוד של המעסיקים
בוקר אור
למה ימי מחלה ?
ניצול ימי חופשה!!!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בידוד
תודה על המענה.
אם מיציתי את ימי החופשה כולם?אז לא מגיע לי כלום? למרות שהם שיצאו לחופשה?
תודה רבה
הפרשות לביטוח לאומי
התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש. בחודש יולי היו לי 2 ימי נסיון בתשלום. ימי העבודה שלי מדווחים ע"י המנהל הישיר להנהלת חשבונות. ימי העבודה של יולי דווחו באיחור להנהלת חשבונות אחרי הכנת משכורות יולי. כעת הם רוצים לשלב את השכר של יולי לשכר של אוגוסט, אך אני מתעקש על זה שיהיו הפרשות לביטוח לאומי על חודש יולי, והם מסרבים. האם יש חוק שעומד לצידי בעניין הזה?
בתודה מראש.
הפרשות לביטוח לאומי
בוודאי. גם על שעת העבודה אחת בחודש המעסיק מחויב לדווח כדין.
ככל שהוא לא עושה כן תוכל להגיש תלונה למשרד העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה בכפיה
המעסיק מחייב אותי לשלם עבורו את ימי חופשת הקורונה כפי שנקבע באותה תקופת מרץ-מאי 2020 וזו תקנת חירום שנחתם במשק הישראלי לאותה תקופת
"עובד שמעסיקו הוציא אותו לחופשה כפויה *בין התאריכים 22.03.20202 עד 18.04.2020* *או בין התאריכים 19.04.2020 עד 02.05.2020* היה רשאי לנצל עוד 14 ימי חופשה עד לסוף שנת 2020 (כולל החופשה המרוכזת בחג סוכות, ימי חג וערבי חג שבהם מקום העבודה של העובד סגור), גם אם לא עומדים לרשותו ימי חופשה צבורים, והוא יוכל לגרור את יתרת ימי החופשה השלילית עד ליום 01.01.2022.
לשאלתי; האם נושא זה בוטל,
יש הרבה תקנות חירום, האם יש שינויים של תקנות חדשות בנושא ?
תודה מראש לימור
חופשה בתקופת הקורונה
רק ככל שאת עובדת לא חיונית במוסד /תאגיד ציבורי בלבד. והוראות אלה חלות על התקופה שבין 22.03.2020 ועד 18.04.2020.
ההוראות לתקופה שבין ב 19.04.2020 ל-02.05.2020 - "עובדים במגזר הציבורי, שלא הוגדרו כעובדים חיוניים, שהו בחופשה כפויה בתשלום, אשר חציה היה על חשבון ימי החופשה הצבורים שלהם וחציה היה על חשבון המעסיק "
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה
אם החלטתי לקצר את חופשת הלידה שלי (סיימתי כבר את 15 השבועות), כמה זמן מראש
עליי להודיע למעסיק שאני חוזרת? האם הוא יכול לסרב לבקשתי לחזור במועד שאבקש?
תודה
חזרה לעבודה לאחר קיצור חופשה לידה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שעתי הגדרה
מנהלת המשרד שבו אני מועסקת טוענת שההגדרה של עובד שעתי "העסקה לפי צורך העבודה". האם זה נכון? אני טענתי לפניה שעובד שעתי זה עובד שמקבל שכר לפי שעה. חוסר ההסכמה בינינו הוא בגלל שאני עובדת (מתחילת אוגוסט 21) כ-12 שעות שבועיות ולי זה לא מתאים....
עובדים שעתיים
בוקר אור
ככל שתנאי העקה אינם מתאימים לך - זה הזמן לעזוב (וזו לא עצה משפטית), אבל עצה חשובה.
עובד שתי - זה אכן עובד שמקבל שכר לפי השעות שהוא עובד.
מעסיקתך - מתכוונת לעבודה לפי צוי העבודה כך שגם התחייבות למינימום שעות לא תהא ולכן היא לא מחויבת להעסיק אותך בכלל ככל שאין צורך. מדובר בתנאי העסקה שאינם מתאימים לכל אחד. בדרכ - עבודה לפי "צרכי העבודה" נקבעים לעובדים שעתיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור משרד חלקית
אני עובדת 30 שנה אצל המעסיק. קיבלתי לפני שבוע אישור לעבודה במשקה חלקית באופן קבוע. האם אוכל לנצל את מלוא ימי המחלה (540)? והאם יש הבדל בין אישור זה לבין אישור שניתן כהגדרת מספר שעות עבודה ביום?
תודה.
ניצול ימי מחלה
בוקר אור ומחילה על האיחור במענה,
אנא הסבירי איך דבר א' קשור לדבר ב'
ניצול של ימי מחלה יכול להיעשות רק באישור רופא. לכן ככל שיש לך אישור ימחלה בוודאי שאת יכולה לנצל את ימי מחלה הצבורים לך.
באם כוונתך הייתה לפדיון של ימי מחלה בגלל שינוי בהיקף המשרה - אזי ככלל אין פדיון של ימי מחלה אלא ע"פ הסכמים מיוחדים (קיבוציים /אישיים)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




