פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

לידה עוקבת

מלי 07/10/21
ילדתי ב 8.3.20 ובמהלך חופשת הלידה נכנסתי להריון, ביקשתי הארכת חופשת לידה ממקום העבודה עד הלידה המיוחלת ב 31.7.21 וההארכה אושרה האם אני זכאית לדמי לידה ? בביטוח לאומי נאמר לי שלא מפני שהייתי בחופשת לידה יותר משנה.

האם זה נכון מבחינה חוקית? והאם יש פיתרון כלשהו ?

דמי לידה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21

את אכן לא זכאי על פי תנאי הזכאות של ביטוח לאומי.

בהצלחה.


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הוצאת דיבה?

משה 07/10/21
סיכמתי עם עורך דין על הגשת 2 תביעות כל אחת בעלות X , הייתי מאוד לא מרוצה ממנו בתביעה הראשונה ולכן הודעתי לו שאני לא רוצה שהוא יטפל בתביעה השניה, שלחתי אליו מכתב התראה לפני הגשת תביעה לתביעות קטנות, ורשמתי לו שעדיף לו לשלם לי כעת כי פסקי דין מתפרסמים וזה לא טוב בשבילו שלקוח תבע אותו, והוא הגיב שאם אני יפסיד ואני בטוח יפסיד הוא יתבע אותי על 100 אלף שח על הוצאת דיבה. אם כך אף אחד לא היה תובע! האם הוא מנסה להפחיד אותי? או שזה נכון?

תודה







פורום לא נכון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 07/10/21
נא לפנות לפורום הרלבנטי. זה לא רלבנטי לדיני עבודה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב שכר אחרון

רואי 07/10/21
שלום רב

אישתי פוטרה ב 13/9/21 (ערב יום כיפור), החלה לעבוד ב 22/8/21, כיצד מחשבים את שכר 13 הימים האחרונים כאשר היא חתומה על הסכם עבודה אישי (משרת אמון) והינה עובדת חודשית (לא שעתי יומי) שכרה 14,000 ש"ח

תודה רבה


חישוב שכר אחרון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 13/10/21
השכר האחרון מחושב לפי החלק היחסי שעבד העובד

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש מקום לתביעה או לא

אלחי 06/10/21
קרה לי מקרה שפוטרתי מהעבודה ורציתי לשאול אם זה חוקי מה שבוס שלי עשה או לא.

קודם כל חשוב לציין שהוא גרר אותי עד החגים וממש ביום חג שלח לי מכתב פיטורים אומנם עשה שימוע ואחרי איזה יומים שלח מכתב בלי להגיד כלום וגם בעבודה הזאת לא נתנו תנאים בסיסים של לתת מים לעובד וגם חוויתי מלא השפלות מהבוס ומהשאר העובדים ורציתי לשאול האם חוקי או לא לעשות את מה שעשה.

האם המעסיק נהג על פי חוק

עו"ד נטלי אבני מנהלת 07/10/21

למעסיק מותר לפטר עובד גם בערב חג (לא יפה אבל מותר). לאחר השימוע שולחים מכתב ואל חייבים להסביר שום דבר.

לגבי ההשפלות אין לי מספיק ידע כדי להחליט אם מדובר בהתעמרות.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשד לעבירות שביצע המעסיק

דני 06/10/21
שלום,
לאחרונה פוטרתי מעבודתי.
יש לי כמה שאלות.

1. יש בידי הקלטה של השימוע שבה המעסיק מודה בצורה ברורה שהעסיק אותי יותר מ-12 שעות ביום (כולל שעות נוספות), אותן עבדתי כדי לעמוד ביעדים שהציב לי המנהל הישיר. בהקלטה הוא אומר שהוא היה מודע לכך אך לא מנע זאת. הבעיה היא שאין דוחות נוכחות שמוכיחים זאת מאחר ומעולם לא ניתן לי כרטיס להחתמת נוכחות כמו שניתן לכל שאר העובדים.
האם ההקלטה לבדה היא ראיה מספיקה כדי לתבוע?

2. הזמן שעבר בין השימוע להחלטה על הפיטורין הוא 16 ימים קלנדריים, בהם חוויתי אי ודאות, לחץ וחרדה. אציין שאני מטופל בכדורים פסיכיאטריים נגד דיכאון והפרעה טורדנית כפייתית. האם ניתן לתבוע על עוגמת נפש או נזק נפשי?
* אציין שבשימוע הובטח לי שלא ישאירו אותי באי ודאות וההחלטה תתקבל במהירות ושוב, הכל מוקלט.

3. שני תלושי השכר האחרונים נשלחו לתיבת המייל של העבודה אך אין לי כבר גישה אליה מאחר ופוטרתי. האם זה נחשב שלא קיבלתי תלושי שכר מהמעסיק מה שמהווה עבירה פלילית?

4.בתקנות השכר נקבע כי מעסיק חייב להחתים את העובד על טופס מיוחד כדי לשלוח לו תלושי שכר בצורה אלקטרונית. מעולם לא החתימו אותי על הטופס הזה וכל תלושי השכר נשלחו כקובץ PDF למייל של העבודה. האם ניתן להוסיף סעיף זה לתביעה?

תודה על העזרה.

התנהלות מעסיק

עו"ד נטלי אבני מנהלת 07/10/21

שלום רב,

לגבי העסקה מעל 12 שעות - לא תקין. חובת המעסיק לעקוב אחרי שעות העבודה של עובד ולא להפך ולכן זו לא בעייתך שאין דוחות ההפך הוא הנכון זו בעיה של המעסיק.

לגבי הזמן שעבר מאז השימוע עד ההחלטה - זכותו של מעסיק לשקול בכובד ראש בטרם החלטה על פיטורים ולכן זה לא מהווה עילה לתביעה.

לגבי התלושים - נהוג במקומות רבים לשלוח תלוש במייל. תבקש את התלושים מהמעסיק ותסביר שלא קיבלת אותם.

בהצלחה.

לגבי 

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי ולא עשו לי גמר חשבון

אורה 05/10/21
שלום,

פוטרתי בתאריך 31/8

למרות בקשות חוזרות ונישנות לא עשו לי גמר חשבון ולכן אינני יכולה לחתום אבטלה.

חסמו אותי כעובדת כך שאינני יכולה להחתים כרטיס עד שיעשו לי גמר חשבון.

האם הדבר חוקי?

גמר חשבון ותשלום זכויות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 07/10/21
אם פוטרת ב 31.8 והפסקת את עבודתך במקום העבודה אזי היו צריכים לערוך לך גמר חשבון בתלוש של חודש אוגוסט שמשולם ב 9.9. מדבריך לא ברור אם פוטרת באותו היום או שלאחר מכן עבדת במסגרת הודעה מוקדמת. ממליצה לפנות למעסיק בדרישה לתשלום זכויותיך במייל ואם לא תקבלי מענה מומלץ לפנות ליעוץ של עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לקרן פנסייה

מנשה 05/10/21


אני רוצה לדעת האם בשנים 1984-1987 הייתה חובה על מעסיק להפריש כספים לקרן פנסיה כל שהיא תודה.

הפרשות לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 07/10/21

צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק פורסם  ב-01.01.2008  והוא חל על כלל העובדים השכירים במשק פרט לעובדים שחל עליהם הסכם מיטיב לפנסיה - הסכם קיבוצי כללי (ענפי), הסכם קיבוצי מיוחד, הסכם אישי, צו הרחבה או פנסיה תקציבית (ע"י המעסיק או ע"י קופת גמל כשלם).


מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נידבקתי בקורונה בעבודה

שרון 05/10/21
עברתי סייעת מחליפה העיקרית בת ים ונידבקתי מהגננת לא קיבלתי מחלה כי עסקתי לפי שעות וגם לא מביטוח לאומי קיבלתי אישור לדמי פגיעה בלי כסף רק הנחות לתרופות מאז שנה בקושי עובדת רק קצת בערב באבטחה שיהיה לי כסף לחיות עבדתי קצת בגן אחרי וכל פעם הייתי חולה לא מגיעה ולא עובדת כמה חודשים בתודה שרונה בכר

הדבקות בקורונה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 07/10/21

שרון שלום,

לא ברור לי  מה את שואלת בעצם? אשמח שתחדדי לי מה את שואלת

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר כספי להורים בגין שביתה במעון יום

רחלי 04/10/21
        רשת מעונות היום "אמונה" בה נמצא הבן שלי שובתת (עם עוד מס' מעונות), היו ימים שהתחילו את המסגרת בשעה 10:00 במקום ב- 07:00 והיו ימים של שביתה מלאה. האם הם מחוייבים להחזיר לנו עבור ימים אלו (בכסף או בזמן) מה החוק אומר. תודה

אנא פני לפורום המתאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מניעת קידום בעבודה בעקבות מצב אישי ודתי

מירי 04/10/21
היי, 
עבדתי לפני כשנה וחצי בחברה חיצונית וביקשתי לעבור להיות עובדת חברה
נמסר לי שאני לא יכולה לעבור להיות עובדת חברה מכיון שאני רווקה ואני יכולה לנסות לשאול את הרב של המקום אם מאשר לעבור 
בשיחה מול רב המקום נמסר לי שאני לא יכולה ואחרי שאני יתחתן נוכל לבדוק זאת שוב ע"י שיחות עם הבעל....
אני יודעת שזה לא חוקי בעליל 
מסרתי זאת למנהלים בחברה והם רבו עם חברת ההשמה על זה שאני יכולה לתבוע גם אותם, חברת ההשמה השתכנעה להעביר אותי ועברתי להיות עובדת חברה 
האם יש עילה לתביעה? 

מניעת קבלה לעבודה על רקע אישי ודתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21

ראשית, כל כבוד על התעקשותך.

ולשאלתך - ככל שהעוולה תוקנה - אני בספק אם קיימת עילה  ואם כן - האם כדאי לתבוע. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לקרן פנסיה

חלבני משה 04/10/21
שלום
בשנים 1984-1987 אישתי עבדה בשני מקומות עבודה. האם היה אז חוק שמחייב את המעסיק להפריש כספים לקרן פנסיה עבור העובד?

הפרשה לקרן פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21
חוק לא. אבל ככל שהיא עבדה במקום בו חל צו הרחבה או הסכם קיבוצי ענפי או מיוחד  - כמו בבזק, מקורות וכו'....אזי יכול להיות שכן. ככל והיא עבדה בסקטור הפרטי- אזי לאו. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

7 ימי עבודה ברצף

אסף 04/10/21
שלום

ידוע לי שאסור לעבוד 7 ימים באותו שבוע וצריכה להינתן מנוחה בת 36 שעות.

אך מה בנוגע לעובד שעבד מעל 7 ימים ברצף שאינם באותו שבוע ? לצורך העניין, עובד X עבד ביום א' ונח ביום ב'- האם יוכל לעבוד מעל 7 ימים ברצף החל מיום ג', כל עוד יקבל בשבוע שלאחר מכן יום מנוחה ?

עבודה רציפה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21

החוק מגדיר היטב מה הוא שבע עבודה ומה הוא יום המנוחה . פרט למקרים /לעבודות שמוחרגות מהחוק כגון בעבודות שיטור/ביה"ד וכו'...לגיבהן יש היתר מיוחד. 

עובד שעובד במנוחה שבועות צריך לקבל שעות נוספות לפי 150%. בכל מקרה יש לבדוק היטב מהן שעות העבודה שלך ושאתה מקבל שכר כדין. 

ככל 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניתוק יחסי עובד מעביד בתקופת ההודעה המוקדמת

אבי 04/10/21
שלום רב,

אני הודעתי למקום העבודה על רצוני לעזוב ע"י מכתב פיטורים.

בחוזה ביננו נחתם על הודעה מוקדמת בת חודשיים.

המעביד דרש שנסיים את היחסים לפני תקופת החדשים בטענה שהוא שיכול חד צדדית להקטין את תקופת ההודעה לחודש ולא להמשיך לשלם שכר לכל התקופה של החודשיים. האם חוקי?

הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21
לא. הודעה וקדמת שונה מהדין חייבת להיות הדדית ולכן אם העסיק מבקש לוותר על תקופת ההודעה המוקדמת הוא יה יה חייב לשלם לך שכר עבור חודשיים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערב חג סוגרים המערכת

רינת 03/10/21
ערב חג סוגרים המערכת האם לשלם לעובדים חודשיים/ שעתיים את היום הזה 
או לחייב אותם בניצול חופש

יום חופש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21

הי,

ראשית יש לבדוק האם בדרך כלל המערת סגורה בערבי חג. 

ככל שהמעסיק מבקש לסגור את המערכת - הוא בהחלט יכול לעשות זאת , להוציא לחופשה מרוכזת, ולשלם לעובד יום חופש במקום. כמובן כי יש לבדוק כי לעובד יש צבירה של יום חופש ולא להכניס אותו למינוס של ימי חופשה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת בדיקה או חיסון

אנונימי 03/10/21
המעסיק מחייב את אישתי לעשות בדיקה כל 3 ימים או להתחסן.
האם זה חוקי? אין כאן פגיעה בזכויות? מה אפשר לעשות במצב כזה?

הצגת בדיה שלילית בעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21
המעסיק בהחלט יכול לבקש בדיקת קורונה שלילית כתנאי להתייצבות לעבודה. הדאגה לבריאות הציבור חשובה, מבחינת המעסיק לא פחות  מזכויותיה של אשתך או מנעים אחרים כמובן של אשתך לא להתחסן. לכן הוא לא יכול להכריח אותה להתחסן אך כן לחייב אותה להציג בדקה שלילית. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משרה מלאה

יפעת 03/10/21
אני עובדת במשרה מלאה וע"פ חוק יום אחד בשבוע אני אמורה לעבוד פחות אך המעסיק טוען שכיון שלא עמדתי בשעות התקן אני צריכה לעבוד כל יום 9 שעות השאלה אם זה נכון אשמח לתשובה תודה רבה

מששרה מלאה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21

אנא הסבירי לי מה זה שעת תקן? ככל שאת עובדת משרה מלאה את בהחלט צריכה לעבוד עד 42 שעות בשבוע. החלוקה יכולה להיות יצירתית. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי התחשבות באילוצים במשמרות

אבי 03/10/21


שלום,
בן זוגי עובד בתור מאבטח במשמרות
העבודה נחשבת למשרה מלאה והוא מחוייב לתת מינימום 4 משמרות בשבוע (8 שעות משמרת) בפועל דורשים ממנו 5 משמרות ארוכות (12 שעות למשמרת).
עד לא מזמן היה להם אופצייה לשלוח אילוצים (כלומר משמרות שהם מעדיפים לא לעבוד )
לאחרונה יצאה החלטה מהמנהלים שאין יותר התחשבות באילוצים והם משבצים אותם לפי איך שהם רואים לנכון .
האם יש כאן עבירה על דיני עבודה?
אשמח מאוד לדעת
תודה!

שעות עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21

ככל שהעבודה במשמרות מבחינת כמות השעות אינה עוברת את המותר ע"פ צו ההרחבה וככל שמשולם לעובד שכר ושעות הנוספת כדין - אין כאן עבירה כלשהי. בכל מקרה  יש לבדוק את כמות השעות היומית/שבועיות שהוא עובד בצורה מדוייקת כדי להשיב לך באופן מדוייק.  

וכן לדעתי אין כל חובה על המעיק להתחייב לבקשות העובד - באופן כללי ולא רק לגבי העבודה בענף האבטחה .

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה

יוסי 03/10/21
אני עוסק בתיירות כפקיד מכריות במשרד נסיעות ומאז הקורונה אני בחלת ודיין אני לא מצלח למצוא עבודה בעף בגלל המצב של התיירות ועד היום אני ומקבל דמי אבטלה מחר אני אהיה בן 64 לא ברור לי עד מתי אני אקבל דמי אבטלה או שזה נגמר

אנא פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/10/21

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעמרות + פיטורים שלא כדין

שלומי 30/09/21
שלום, אני עובד בחברה שהמנהל כל הזמן מתעמר בי צועק, בוחן כל פיפס, מסית עובדים, כל תזוזה מהעמדה זה הערה אפילו סמס אי אפשר לשלוח, התנהלות של עבריין, ובנוסף איים עליי בפיטורים 5 פעמים לפחות במהלך התקופת עבודה שלי שם, ועכשיו גיליתי בטעות (נשלח אליי מייל פנימי של ההנהלה שהייתי מכותב בו בטעות, שהם רוצים לסיים את החוזה העסקה איתי, והחליטו כבר שאני מפוטר, והם פנו לייעוץ משפטי בגלל הרגישות של הנושא כי הפיורים באים מיד אחרי התלונה שלי על המנהל ואני יכול לכרוך את זה בתביעה
אז אם ראיתי את המייל הזה שלהם שאני מפוטר והם לא מעוניינים לחדש לי את החוזה אז יש טעם לחכות לשימוע?
עם עושים שימוע רק כדי לסמן וי על ההליך המשפטי החוקי לפיטורים למרות שרשום בפירוש שאני מבחינתם כבר מפוטר רק הם מתייעצים איך לצמצם נזקים??
איפה אני עומד פה בכלל? כי אני מגיע יום ראשון לעבודה כרגיל...(למרות שאני יודע שפוטרתי ושהם רק מחפשים דרך לעשות את זה חוקית מבחינתם)
תודה :)

התעמרות ופיטורים שלא כדין

עו"ד נטלי אבני מנהלת 04/10/21

שלום שלומי,

המקרה שלך מורכב מידי מכדי לייעץ לך בפורום.

באופן כללי אם אכן הוחלט על פיטוריך טרם ביצוע שימוע מדובר בהליך לא תקין של פיטורים.

לגבי ההתעמרות יש לבחון את הדברים לעומקם ולהחליט אם אכן מדובר בהתעמרות ואם ניתן יהיה להוכיחה בהליך משפטי.

ממליצה לך לפנות לעו"ד שייעץ לך מה לעשות וילווה אותך בתהליך.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדות בשכר

ג 30/09/21
שלום, אני לא כ"כ יודעת אם זו שאלה למענה משפטי, אך לא מצאתי מקום אחר לשאול זאת ואני מקווה שאולי כן אוכל לקבל תשובה ממביני עניין בתחום. יש לי 2 שאלות לגבי השכר: 1. האם בתלוש ימי החופשה והמחלה מחושבים רק לפי מס' ימים, או שייתכן וכי הם מחושבים לפי שעות? (למשל: אם כתוב לי ביתרה הקודמת  18.09 וזיכוי החודש 7.18 - זה אומר שזה ימים או יכול להיות שזה שעות? מתחת כתוב גם: מ.חופש: 100.8) - איך אני יודעת לפי מה זה מחושב? (השאלה נובעת כי במס' ימי החופש מופיע לי הרבה מעבר למינימום בחוק, ואני לא עובדת במקום שיתן מעבר למינימום, ולכן אני תוהה אם זה לא שעות. השאלה אם יש לי דרך לדעת זאת?)   2. בשל זכאות לפטור בשנת המס הנוכחית פניתי למס הכנסה וקיבלתי מהם דף אישור לפטור אותו הגשתי למקום העבודה שלי. ואכן קיבלתי שכר אך לא הורידו לי מס הכנסה בהתאם לאישור שקיבלתי מהם. פתאום בתלוש האחרון שמתי לב כי מאות שקלים מהמשכורת שלי (ואני מרוויחה קרוב למינימום) פשוט נלקחו לטובת מס הכנסה. פניתי למעסיק שלי לברור הנושא ונאמר לי כי לפי האישור כתוב כי במידה והמשכורת עולה על 22,000 יש לנכות 14% מס הכנסה. לפי ההגיון הבריא , שכן מדובר גם מראש בפטור, מדובר במשכורת חודשית של 22K. לעומת זאת חשבת השכר טוענת שמדובר בשכר שנתי. לא הגיוני לי שזה יהיה שכר שנתי שכן זה אומר שבמידה ואני מרוויחה מעל 1,800 ש"ח בחודש (שברור שאני מרוויחה מעל זה) אז צריך לנכות 14% מהשכר. מה אני יכולה לעשות בנושא? ניסיתי לפנות למס הכנסה ואין עם מי לדבר. האם יש חוק או משהו כתוב לגבי זה? כי נכון לעכשיו פשוט כבר עדיף לי לא לעבוד מאשר להעביר את הכסף שלי למס הכנסה. כבר באבטלה אקבל יותר. אודה אם אוכל לקבל תשובות בנושא, תודה

מבנה תלוש שכר וחישובים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 04/10/21

הי ג.

ממליצה לך לפנות לרו"ח שיעבור אתך על תלושי השכר ויוודא שהכל משולם לך כנדרש.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

וויתור על שימוע

נועה 29/09/21


היי. במידה ואני מוותרת על שימוע, האם פירוש הדבר שהתפטרתי או שהסכמתי לפיטורים ולכן לא יגיעו לי פיצויים ולא אוכל לבקש במיידי דמי אבטלה?

וויתור על שימוע

עו"ד נטלי אבני מנהלת 04/10/21

הי נועה,

אני תמיד מייעצת לעובדים שכן ילכו לשימוע ויגידו את מה שעל ליבם אולם אם את בוחרת לא להתייצב לשימוע את בעצם מאפשרת למעסיק לקבל החלטה בעניינך מבלי ששמע אותך. 

שלילת פיצויים אינה תוצר של אי התייצבות של עובד לשימוע ומעסיק יכול להגיש תביעה לבית הדין לשלילת פיצויים רק בנסיבות מסויימות כגון גניבה מהמעסיק וכו.

אין לי מספיק מידע מדוע את מועמדת לשימוע לפני פיטורים ועל כן אני לא יכולה להגיד לך אם מדובר בסיבות שמצדיקות שלילה של פיצויים.

אם המעסיק יחליט לפטר אותך ובהנחה שלא ביצעת גניבה או כל עבירה אחרת שמאפשרת שלילה של פיצויים תהיי זכאית לפיצויים מלאים.

מבחינת אבטלה אין מניעה ואין כל קשר להתייצבותך או אי התייצבותך בשימוע.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה לאחר פיטורים

מיכל 29/09/21
פוטרתי לפני כחודשיים, במידה והמעסיק רוצה להחזיר אותי לעבודה האם הוא יכול להחזיר אותי כבר עכשיו? הוא טוען שרואת החשבון שלו אמרה
שמותר לו להחזיר אותי רק אחרי 3 חודשים,  האם זה נכון? 

פיצויי פיטורים וותק לאחר החזרה לעבודה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 04/10/21
עובד שפוטר ושולמו לו פיצויי פיטורים, והוחזר ע"י מעבידו לעבודה - אזי עפ"י חוק פיצויי פיטורים, באם חזר לעבודה תוך תקופת נתק ביחסי עובד-מעביד של פחות מ- 3 חודשים, ייחשב לו הוותק הקודם שטרם פיטוריו לצורך וותק עתידי לחישוב פיצויי פיטורים.
עפ"י הוראות מס הכנסה, על מנת שפיצויי הפיטורים שקיבל עובד יהיו פטורים ממס, חייב להיות נתק ביחסי עובד-מעביד של 6 חודשים לפחות וחובה על המעביד לגבות מן העובד את המס על הפיצויים ששולמו לו, שכן המעביד מודע לכך שלא היה נתק ביחסי עובד-מעביד העולה על 6 חודשים.
על כן אם קיבלת פיצויי פיטורים מוטב לך שתחכי 6 חודשים ואז תחזרי לעבוד שם.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טעות במשכורת

אוריה ויס 27/09/21
היי,
אני בן 15 ועובד כחוק.
לאחרונה אני שם לב למספר טעויות במשכורות שקיבלתי (משמרות שלא רשומות בדו"ח שעות).
כמובן שעדכנתי את המנהל שלי והראיתי לו את השעות שכתבתי, הכסף הוחזר אחרי חודש.
האם אני יכול לדרוש פיצוי? כי זה לא פעם ראשונה שנעלמים לי יותר מ-500 שקלים בחודש
תודה רבה מראש! :)

הלנת שכר שחוזרת על עצמה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/09/21
הי ככל שהמדובר בהלנת שכר שחוזרת על עצמה - אז יכול להיות שהיית - אם היית מגיש תביעה לביה"ד מקבל פיצוי - יכול להיות שבית הדין היה פוסק  רק ריבית והצמדה - - ושוב אולי ולא בטוח. אבל ככל שקיבלת את השכר - לא הייתי מציעה לך לבזבז אנרגיות על זה. עלות מול תועלת. למרות שזה מקומם. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק לא משחרר פיצויים לאחר שעזבתי את העבודה

ערם 26/09/21
הי,

איזה טפסים עליי לבקש מהמעסיק בזמן שאני עוזב (התפטרתי) מהעבודה?

התפטרתי ממקום העבודה שלי לפני חודש וקיבלתי מהמעסיק רק טופס אחד של סיום עבודה.

לא קבלתי ממנו טופס על שחרור כספי פיצויים לא קיבלתי טופס על אי התנגדות שחרור של כספי קרן השתלמות.

הוא גם לא השלים לי פיצויים מ6 אחוז ל8.33.

תודה על העזרה.








סיום יחסי עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/09/21

בוקר טוב

על המעסיק לתת בידך מכתב הודעה על סיום יחסי עבודה. 

מכתב שחרור והעברת הקופות על שמך לקרן הפנסיה. 

טופס 161.

גמר חשבון. ככל שהו אלא עשה כן - מציעה לך לפנות אליו בכתב וככל שקיימת התעלמות מצידו - אז בהחלט ניתן לעשות זאת באמצעות עורך דין. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ראיון עבודה – עדיין אין תשובה

דוד 26/09/21
שלום רב,

ביום 26/7  חברת השמה שלחה אותי לראיון בחברה, לאחר הראיון נשלחתי לעשות מבחני מיון בחברת פילטיסט שכלל יום ארוך של מבחנים ואחר כך ראיון עם פסיכולוגית. עברו חודשיים ועדיין אין תשובה.
אני חושב שמי שהשקיע כל כך הרבה בתהליך גיוס זכותו לקבל תשובה לגבי הסטטוס של המועמדות שלו לתפקיד.
מה החוק אומר על כך ? האם יש לי זכויות כלשהן ?
תודה.














הודעה למועמד לעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/09/21
במקום עבודה עם יותר מ-25 עובדים, המעסיק חייב למסור למועמד לעבודה שהשתתף בראיון או במבחן מיון הודעה בכתב על התקדמות הליכי המיון או על אי קבלתו, זאת כאשר משך העבודה הוא מעל 30 ימים (ולהוציא תת ענף ההסעדה)
המעסיק חייב למסור למועמד הודעה על התקדמות הליכי המיון לעבודה, לפחות אחת לחודשיים מיום תחילת השתתפותו של המועמד בהליכי המיון. ובמקרה בו לא התקבל המועמד לעבודה אזי 
 על המעסיק למסור למועמד שלא התקבל לעבודה הודעה על אי קבלתו לכל המאוחר בתוך 14 ימים מהיום שבו אדם אחר התקבל לעבודה שלגביה נערכו הליכי המיון.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין תשובה

James R 30/09/21

למה שלא תפנה למעסיק כדי לברר את התשובה. בדרך כלל מנהל משאבי אנוש עונה על שאלות כאלה

דילוג לתוכן