פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
סיום חל"ת – בקשת המעסיק לחתום על הפסקת עבודה
אני עובד משנת 2015 בחברה המספקת שירותי חוגים לילדים ובני נוער. מידי שנה אני עובד בין החודשים אוקטובר ליוני העוקב ואז מתחיל שוב באוקטובר (לא מפוטר מידי שנה). במרץ 2020 (באמצע השנה) הוצאתי לחל"ת מטעם המעסיק בעקבות הקורונה כי לא היה ניתן לקיים מסגרת לימודית. לא קיבלתי פיצוי מהמעסיק על הפסקת ההתקשרות באמצע השנה והשתכרותי נפגעה כי רק כמחצית השכר חזר אלי באמצעות דמי אבטלה.
גם באוקטובר 2020 לא נפתחה פעילות עקב הקורונה ונותרתי בחל"ת.
באוקטובר 2021 , בשלהי הקורונה החוגים שלי לא נפתחו כי המעסיק טען שלא מעונין לפתוח אותם והציע לי חוגים חלופיים בנושאים אחרים, דבר שהצריך ממני להשקיע זמן רב בלבנות את תוכניות החוגים החדשים. לכך סירבתי ואמרתי למעסיק שאשמח שנפתח את החוגים שלי שוב כשיתאפשר הדבר.
לפני כשבוע המעסיק פנה אלי ואמר לי שאני לא עובד בחברה כמעט שנתיים ולכן דורש שאחתום על טופס בו אני מבקש הפסקת עבודה (התפטרות) והוא ישמח לקלוט אותי אם יתאפשר לו באוקטובר 2022.
אני לא מוכן להתפטר כי אז אני מאבד את פיצויי הפיטורים שלי (2015-2020). כיצד עלי לנהוג ? מה האפשרויות שלי מול המעסיק ?
פיטורים הלכה למעשה
ככל שהמעסיק הוא זה שהפסיק את עבודתך ולא קיבל אותך שוב לשורותיו מדובר בפיטורים לכל דבר וענין. לכן כתוב לו מכתב כי לאור הפסקת עבודתך וסגירת החוגים הינך רואה בו כמי שפיטר אותך ולכן הינך מבקש מכתב הפסקת עבודה ועריכת גמר חשבון.
יכול להיות שהוא לא יעתר- ואז מכתב מעוה"ד יכול לעזור אבל אנא ממך לא לעשות שוב דבר אחר שכן אתה עלול לעשות נזק לעצמך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנכלות המעסיק לכאורה
לעיקרון שמירה על שמי הטוב.זה היה עיקר
המתווה שלי בהתגוננות מולו.לדעתי היום
גם שהעניין טרם הסתיים , המעסיק
פעל בהתאם לבקשתי,ושיפר את תנאי העבודה שלי.לא דבר מובן מאליו,הואיל
והודעתי לו בכתב,שאני מקבל רק חלק
מהחלטותיו,ושוקל לתבוע אותו,על החלק
בו אייני מסכים לו.
תודה רבה שמחה שעזרתי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איום בפיטורין
פיטורים שלא כדין
נשמע ממש לא תקין.
אם אכן תפוטרי אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי.
כמו כן ממליצה לתעד כל דבר מעכשיו ואילך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום על עבודה ביום בחירות
עבודה במטה בחירות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי חזרה למועמד לאחר ראיון
לפני כחודש וחצי התראיינתי לחברה(של כמה עשרות עובדים) שמאז לא טרחה לעדכן על התהליך ולא נראה שעדכון יגיע בקרוב.
האם לאחר חודשיים ניתן לפנות אל החברה בבקשת פיצויים? או לשם כך נדרש הליך משפטי?
הודעה למועמד לעבודה על תוצאות הראיון שעבר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף לפני שימוע בנוגע לפיטורין
פיטורים בעקבות רכישת החברה
שלום,
לא ברור לי מהודעתך האם בוצע לך שימוע כנדרש.
אם לא נערך שימוע וקיבלת מכתב פפיטורים מדובר בהליך לא תקין.
מציעה שתפנה לעו"ד ותסביר את ההשתלשלות וכך תוכל לקבל את היעוץ המשפטי המיטבי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה
ערך יום מחלה
יש לבדוק עם חשב השכר כיצד מחושב ערך יום עבודה שלך ועל יום החופש/ מחלה להיות משולם לפי ערך זה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת טפסי 161א+161 בסיום עבודה-דחוף
אני עובד מ-14.2.21.המעסיק פיטר אותי וביקש שאגיע לעבודה בימי ההודעה המוקדמת (כלומר עד 12/12/21 כולל).
את השכר האחרון שלי (בגין חודש דצמבר) אקבל ב-9.1.22. מה החוק אומר לגבי המועד שבו אני אמור לקבל טופס 161+161א ומכתב שחרור הכספים מהמעסיק ?האם במועד קבלת השכר האחרון או שהמעסיק יכול למשוך זאת למועד מאוחר יותר? עד איזה מועד לכל המאוחר? ומה אני אמור לעשות עם הטפסים האלה?
טופס 161
הי שרון,
הטפסים הללו ימסרו לידיך כפי הנראה עם קבלת התלוש האחרון או בסמוך לאחר מכן.
טופס 161א הינו הודעת העובד עקב פרישה מעבודה. הטופס נועד לעובד לצורך דיווח למס הכנסה על הכספים ששולמו לעובד במועד עזיבת עבודה.
טופס 161, או הודעת מעביד על פרישה מעבודה של עובד, הוא הטופס אותו מגישים לעובד בסיום עבודה. המדריך המלא, כיצד יש למלא את טופס 161 בהתאם לתקנות האחרונות של רשות המיסים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאית לפיצויים
נער לאחר וותק של שנה
מסיים לעבוד 10.12.21 מתפטר מודיע בהתפטרות שלו שהוא מתפטר כדי להתגייס לצבא מתפטר ביום 10.21.21 צוו גיוס שלו ב24.12.21
האם הוא זכאי לפיציויים
פיצויי פיטורים למתגייס לצהל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחוד משכורות
האם קיימת אפשרות מבחינת החוק לאחד את השכר של דצמבר עם נובמבר?
איחוד משכורות
לא.
המעסיק צריך להוציא תלוש בנפרד לכל חודש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
בתאריך 02/12/2021 לאחר שאני עובד שנתיים בעבודה באופן מצטבר הוחלט לפטר אותי לרגל צמצומים באופן מיידי מהיום להיום אך להמשיך לשלם לי חודש קדימה עד תאריך 01/01/2022 וכולל אותו יום, אך את הבונוס הם לא רוצים לשלם לי בטענה שאני לא עבדתי עד תאריך 31/12/2021. האם העניין בכלל חוקי והאם לבטל את הבונוס בטענה שלא השלמתי שנה זה חוקי? תודה
בונוס ופיטורים לאלתר
על פניו ממה שכתבת נשמע לא תקין.
יש לפנות ליעוץ מעמיק יותר.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות לעובד שעתי
אני גמלאית שעובדת מזה כ - 7 שנים כמורה מ"מ.
השכר שלי הוא על בסיס שעתי, ומשולם ע"י משרד החינוך.
אני עובדת בממוצע כ - 25 ש"ש.
כל שאני מקבלת הוא תשלום עבור שעות עבודתי+קצובת נסיעות+ תשלום עבור איזה קרן פיצויים.
שאלתי היא אם איני זכאית גם לחופשה שנתית, הבראה, דמי מחלה ושי לחג ?
אודה לתשובתכם
זכויות סוציאליות
את בהחלט זכאית לכל הזכויות שציינת.
עובדים בגיל השלישי זכאים לאותן זכויות כמו כלל העובדים .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם קיבוצי עובדי אבטחה ושמירה
האם עובד שהועסק בתפקיד שומר וסלקטור במתחם תיירותי ישירות דרך בית העסק ולא דרך חברת שמירה
חל עליו ההסכם הקיבוצי לעובדי שמירה?
השמח לתשובה, תודה רבה.
צו הרחבה בענף האבטחה והשמירה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוים ופנסיה
המשכורת האחרונה שלי 8160 שח
נראה לי שזה מעט ממה שמגיע לי איך אפשר לבדוק ולחשב כמה מגיע לי במדיוק ( אולי גם הצמדה ורבית )
עשיתי בדיקה במחשבון קו לעובד ויצא לי 370.000 שח . איך אפשר לבדוק תודה
פיצויים ופנסיה
עליך לפנות לחשב שכר/רו"ח/עוה"ד לחישוב זכויותייך במילואם. בהתאם לתקופות התיישנות וכו'..(יש לות עם כל תלושי שכר וכו'...)
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק שמתקשר אחרי שעות העבודה
ולפעמים שהוא מתקשר הוא גם מעלה תושבים על הקו לפני שאנחנו עונות לטלפון ומודיע שהוא כבר על הקו , נותן את המספרי טלפון הפרטיים שלנו לתושבים
האם זה חוקי?
היכן בחוק אפשר למצוא את הסעיפים שתומכים?
אני עובדת במועצה מקומית בארץ
פנית מעסיק לאחר שעות העבודה
בוקר או
לא לגיטימי כלל אלא באם הטלפונים שייכים לעבודה.- וגם אז יש לגבול.
בכל מקרה יש שעות עבודה - ובאם לא מדובר במקרה בהול /דחוף - פניה אל העובדות בשעות שציינת אינו לגיטימיות . מציעה פניה /תלונה מתאימה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
האם מותר לו באמצע החודש של ההודעה מוקדמת להגיד לי לבוא לעבוד מידי פעם או להגיע לעבוד בשבוע האחרון?
האם מותר לו לשחק ככה פעם תבואי לעבוד פעם לא?
האם מעסיק יכול לדרוש מעובד לעבוד באופן חלקי בתקופת ההודעה המוקדמת?
"מעסיק רשאי להודיע לעובד, בהודעה מוקדמת לפיטורים, כי הוא מוותר על נוכחות העובד ועל עבודתו בפועל בתקופת ההודעה האמורה, כולה או מקצתה, ובלבד שישלם לעובדו פיצוי בסכום השווה לשכרו הרגיל של העובד בעד התקופה שלגביה ויתר על עבודתו."
על כן נראה כי המעסיק רשאי לוותר על חלק מתקופת ההודעה המוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר למנהל ישיר (ר"צ) לשאול שאלות אישיות
הנ"ל מחזיק על המחשב נייד האישי שלו טבלה עם הנתונים האישיים של הצוות
1. האם מותר לר"צ לשאול שאלות אישיות כאלה?
2. האם מותר לו להחזיר את הנתונים האישיים שלי על המחשב נייד שלו?
ראי תשובתי להלן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר למנהל ישיר (ר"צ) לשאול שאלות אישיות
הנ"ל מחזיק על המחשב נייד האישי שלו טבלה עם הנתונים האישיים של הצוות
1. האם מותר לר"צ לשאול שאלות אישיות כאלה?
2. האם מותר לו להחזיר את הנתונים האישיים שלי על המחשב נייד שלו?
שאלות אישיות
בוקר אור
גיל ומצב מפחתי נדרשים בכל מקרה - ראי טופס 101 וזאת לצורך פתיחת קרן פנסיה, נקדות זיכוי וכו'...
לגבי שאלתך הניה - לא הבנתי אותה ככ. אנא נסחי אותה מחדש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה במינוס
התחלתי לעבוד במקום עבודה בחודש אוגוסט. הורדו לי יומיים חופשה בספטמבר על ארבעה חצאי ימים (ערבי חג) ונכנסתי למינוס.
האם ניתן להכניס עובד למינוס בימי חופשה? ואם לא, עפ"י איזה סעיף בחוק?
תודה.
עדכון - מדובר במשכורת גלובלית
המעביד מחפש לי מחליף בסתר
פיטורי עובד שלא כדין
ככל שתפוטר (עם שימוע או ללא שימוע) כול להיות שאכן מדובר בהתנהלות חסרת תום לב. חבל שלא ציינת כמה זמן אתה עובד במקום.
בכל מקרה תשמור את מודעת הדרושים ותקליט את חברת ההשמה - שאכן מדובר בחברה בה אתב עובד ובתפקיד שלך.
זה יעזור לך ככל שתפוטר ותטען לפיטורים שלא כדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה
נפגעתי בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה.
לאחר ארבעה חודשים בהן לא עבדתי כלל, הופנתי לרופא תעסוקתי שלא אישר את חזרתי לעבודה.
בתקופה זו המעביד שילם את משכורתי - ביטוח לאומי שילם למעביד דמי פגיעה על 90 יום, ולאחר מכן המעביד המשיך לשלם את משכורתי).
לאחר כ-5 חודשים בהם לא עבדתי, הרופא התעסוקתי אישר את חזרתי לעד 4 שעות עבודה למשך חצי שנה ולאחר מכן לעוד חודשיים ל-6 שעות עבודה.
בתקופה זו בה לא עבדתי כלל או חלקית, המעביד שילם את כל משכורתי, חלק (4 חודשים) ע"ח ימי מחלה וחלק מהתקופה (6 חודשים) חייב את ימי החופשה שלי, ונאלצתי להיכנס ליתרה שלילית גדולה (בהסכמתי, בלית ברירה). אני מציין שוב שמדובר בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה.
האם המעביד פעל נכון לגבי חיוב ימי החופשה או שכל התקופה צריכה להיות ע"ח ימי מחלה?
תודה
תשלום דמי מחלה בעת תאונת דרכים
תאונת הדרכים ינה מזכה את העובד בתשלום ימי מחלה ולכן המעסיק ל היה חייב או צריך לשלם לך דמי מחלה בכלל.
כפי שציינת התאונה הוכרה גם כתאונת עבודה, מה שזיכה אותך בתשלום דמי פגיעה ובמקרים מסוימים אף בקצבת נכות חודשית . מעבר לכך המעסיק לא היה צריך לשלם דבר דבר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קופת גמל
שלום, אני עובד בטלמרקטינג מ-2012. מאז ביקשתי מהמעסיק לפתוח לי תיק קופת ג' אבל ללא הועיל. אחרי שנים רבות של "מלחמה" המעסיק שלי הסכים לסדר את התיק. הייתי רוצה לדעת מה לקחת בחשבון על מנת לחשבן את הסכום להשקיע בקופת ג' שלי? משכורת בסיסית, בונוסים, דמי הבראה, פיצויי הלנת שכר...?
תודה מראש על עזרתכם.
קרן פנסיה /קופת גמל
באם כוונתך לקרן פנסיה אזי הכר הקובע לקרן הוא השכר , בונוסים דמי הבראה) אינם נחשבים לשכר.
וחבל על שנים של מלחמה - מכתב תלונה למשרד העבודה היה פוטר את הענין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות כדין מפוטר בזמן חל"ת כפוי
התפטרות בדין מפוטר
בוקר טוב. אתה לא יכול להתפטר בדין מפוטר מבלי שנתת למעסיק שלך הזדמנות להשיב אותך לעבודה.
לכן סדר הדברים שעליך לעשות הוא כדלקמן:
להודיע שאתה מעוניין לשוב לעבודה ולהפסיק להיות בחלת ואם לא תוחזר תוך שבוע ימים תאלץ להתפטר בדין מפוטר.
להמתין למענה של המעסיק.
לפעול בהתאם לתשובת המעסיק. אם המעסיק מחזיר אותך לעבודה אז תחזור לעבוד ואם לא אז תודיע על התפטרות בדין מפוטר.
חשוב לעשות את הדברים בדרך הנכונה אחרת תצא קירח מכל הכיוונים ולכן המלצתי היא לפנות ליעוץ של עו"ד שילווה אותך בתהליך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות כדין מפוטר בזמן חל"ת כפוי
התפטרות בדין מפוטר
בוקר אור
אין לך - כך על פי דברי עילה להתפטר בדין מפוטר. במידה ובכל זאת תרצה להתפטר - אז כן, יהיה עליך לתת הודע מוקדמת למעסיק כדין - את האפשרות לעבוד בתוך תקופת ההודעה המוקדמת או שלאו - זה החלטה של המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תו ירוק /בדיקת pcr
לאחרונה פנתה אליי מנהלת משאבי אנוש
להציג תו ירוק /בדיקת pcr ,במידה ולא אציג ,לא אקבל שכר עבור ימים אלו .
אני פועלת ניקיון שעובדת ברשות המקומית במקום שמחסנים בשעות הערב לבדי !
אין לי שום מפגש עם קהל או מישהו מהצוות ,מיכון שהם מסיימים את עבודתם ,אני מגיעה מספר שעות אחרי .
האם חובה עלי להציג למעסיק שלי תו ירוק /בדיקת pcr?
הצגת תוצאת בדיקת שלילית/תו ירוק
בוקר אור
בואי נפריד בין העובדה שעל כל הימים /שעות שעבדת את זכאי לשכר מלא ואין כל קשר להצגת תו ירוק/ בדיקת PCR שלילית.
עכשו - המקום שאת עובדת בו כן יכול ורשאי לבקש ממך הצגת וצאת בדיקה שכן ההדבקה נעשת גם באמצעות חפצים ומשטחים ולכן זה לגיטימי ביותר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




