פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התנכלות בעבודה
מנהל בארגון שמתנכל. מצב שיביא עד לכדי התפטרות שלי כעובד או שתוביל לפיטורים שלי ע"י המנהל שמעליו? האם יש לי מה לעשות מבחינה משפטית?
התנכלות בעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש חובת הגעה לאירוע חברה לאחר ש"ע
החברה בה אני עובדת החליטה לקיים אירוע חברה לאחר שעות העבודה , האם אני מחויבת ע"פ חוק להגיע לאירוע?
חובת הגעה לאירוע חברה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בשעות עבודה ללא עדכון מראש
אני עובד במשך כשנה במקום עבודה במשך השנה הזו הייתי מידיי שבוע היה יוצא סידור עבודה עם יום עבודה שאורכו 8 שעות ועשרים דקות לאחר ניקוי הפסקה
כעט יצא סידור עבודה חדש מבלי הודעה מראש
אם שעה פחות
זאת אומרת אורכו של יום העבודה כעט הינו
7 וחצי שעות (לאחר ניקוי הפסקה)
חשוב לי לאמר שאני עובד שעתי מה שבאופן משמעותי עלול לפגע בשער
האם קיימת עילה לתביעה והאם בכלל מותר למעסיק
לנהוג כך?
קיצוץ שעות עבודה
מהמידע שנתת אני מבינה שהורידו לך שעת עבודה כל יום מימות השבוע מבלי לעדכן אותך ולקבל את הסכמתך.
אם אכן כך הדבר אז זה לא תקין כיוון שיש פגיעה בשכר ואני ממליצה לפנות למעסיק ולבקש שיחזירו את המשמרות לאורכן המקורי.
לא הייתי ממהרת להגיש תביעה אם ניתן לפתור בדרכי שלום.
אם לאחר הפניה לא תקבל מענה משביע רצון מומלץ לפנות ליעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורות משותפת
מבחינתו ללא כל שינו נוסף,ללא שינוי מזונות .
מציין שיש לי 3 בנות מתחת לגיל 18 .
האם איכשהו אני יפגע מתהליך זה, מבחינת זכויות שלי , כאם חד הורית?
אנא פני לפורום המתאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין לגמלאי שהתפטר
המעביד לא שילם לה פיצויים בטענה שנתן בכתב כדלקמן:
"בהמשך לשיחתנו, עובד שהחל לעבוד לאחר גיל פרישה והתפטר, ההתפטרות אינו מזכה אותו בפיצוי פיטורים בשל גילו בלבד. פסק דין סעש (ת"א) 10553-10-16 פנחס מזרחי - אייל בלחסן נקבע שעובד שהחל לאחר גיל פרישה ופוטר יהיה זכאי לפיצוי פיטורים ללא קשר לגילו בהתאם לחוק פיצוי פיטורים, אבל אם העובד התפטר הוא לא יהיה זכאי לפיצוי פיטורים בשל גילו בלבד"
האם המעסיק צודק?
התפטרות מחמת גיל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פדיון ימי חופשה
בונוס ומיסים
שלום רב,
לגבי הבונוס זה תלוי מה כתוב בהסכם עבודה שלך ומה נהוג בחברה.
לגבי המס עליך להתייעץ עם רו"ח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יום מנוחה שבועי
ולעובד רגיל-
נניח שהעובד עשה מילואים מיום א עד יום ש'. הוא זכאי ליום מנוחה שבועי ביום א' שלאחר מכן?
יום מנוחה
הי מור,
יום המנוחה השבועי ליהודי הוא שבת אל אם נקבע אחרת (צריך גם היתר לעבודה בשבת למי שיהודי).
על המעסיק מוטלת חובה לתת לעובד יום מנוחה אחר אם ביום המנוחה העובד נדרש לעבוד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זה תקין שבשימוע אודות "בעיות משמעת"
אני מועסק כרגע בחברה המספקת שירותים למשרד החינוך שעיקר תפקידה הוא לתת מענה לעובדי הוראה, אני אומנם לא שייך ישירות לאותה חברה אלא עובד חברת כוח אדם, ואתמול (יום רביעי) התבשרתי על הכוונה לערוך כנגדי שימוע בדבר "בעיות משמעת" שכביכול קיימות עימי במקום העבודה אך ורק דרך חברת כוח האדם - לא דיברו עימי מטעם מקום העבודה על בעיות משמעת כלל ועיקר.
היום בבוקר שלחתי אימייל חריף למנהלת המוקד, ובאימייל ביקשתי ממנה להורות לגורמים הרלוונטים לדחות את הליך השימוע כי מדובר בנוהל לא תקין.
ביקשתי גם להעביר את פנייתי ליועץ המשפטי של מקום העבודה, אולם נעניתי כי לא קיים במקום העבודה יועץ משפטי ובשל העובדה שאני מועסק דרך חברת כוח אדם אני צריך להגיב לטענות מטעם מקום העבודה לחברת כוח האדם.
במהלך השיחה שקיימתי עם מנהלת המוקד הוטחו בפניי טענות ששמעתי בפעם הראשונה, וגם לא הוצגו בפניי הראיות לאותן טענות שמטיחים בפניי ככה שלא ידעתי על מה מדובר.
המכתב מטעם חברת כוח האדם אודות השימוע שאמור להתקיים יום לאחר מכן נשלח אליי בוואטסאפ ללא שום נספח מצורף מטעם העבודה לעניין בעיות המשמעת, והמכתב נכתב בכתב יד בלבד עם המילים - "בעיות משמעת".
לאחר שביררתי את הראיות נגדי והגבתי עליהן בהודעה חוזרת באימייל של העבודה והתרעתי בפני מנהלת המוקד כי אני התבשרתי על בעיות המשמעת שקיימות עימי מטעם העבודה בפעם הראשונה, היא הגיבה בזלזול לטענות נגדי ולאחר שרואים את רוב הראיות שכביכול יש כנגדי בעניין "בעיות משמעת" רואים בבירור שמדובר בראיות חסרות שחר.
האם בנסיבות העניין אני רשאי לפנות לבית הדין לעבודה? כמו כן - האם זה הגיוני שבמקום העבודה אין יועץ משפטי שאפשר לפנות אליו ואשר מוסמך להורות על דחייה בהליך השימוע עקב נוהל לא תקין?
הליך שימוע תקין
נתחיל מהסוף - לא בכל מקום עבודה יש יועץ משפטי.
לגבי השימוע שערכו לך - עולה מן הכתוב שהשימוע התנהל בצורה לא תקינה שכן לא פורטו הטענות לפני ולא ניתן לך מספיק זמן בכדי להתכונן כראוי.
אולם בשלב זה לא עולה מדבריך שפוטרת ולכן לא נראה שיש עילה של ממש להגשת תביעה כנגד המעסיק.
אם עד כתיבת שורות אלו חל שינוי בסטטוס שלך ממועסק למפוטר אז ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותק למעסיק למחוק ימי מחלה(במעבר חברה) ?
לפני זמן מה החברה בה אני עובד נרכשה על ידי חברה אחרת, וכתוצאה מכך נמחקו לי כל ימי המחלה (כי אני בעצם בחברה אחרת עכשיו)
האם זה חוקי מצד המעסיק למחוק את ימי המחלה במקרה כזה? נשארתי באותו תפקיד בדיוק והכל נשאר אותו דבר, רק החברה השתנתה
תודה לכם
דני
ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה
לפני שבועיים פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה ת"א.
לגבי השאלות:
1. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי לקבלת זימון למשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?
2. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי להתקיים המשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?) תודה.
ראה תשובתי להלן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה
לפני שבועיים פתחתי תיק בהליך מהיר בבית הדין לעבודה ת"א.
לגבי השאלות:
1. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי לקבלת זימון למשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?
2. כמה חודשים מרגע פתיחת התיק צפוי להתקיים המשפט (כמובן שהתשובה היא בערך?) תודה.
הליך של דיון מהיר
תחילת תיק בהליך מהיר הינו תיק שצפוי להסתיים במועד דיון אחד. בו בדרכ נקבעת ישיבת פישור /גישור - ככל שהצדדים מגיעים לפשרה - התיק עולה לשופט לקבל פסק דין וככל שלאן - התיק ממשיך לשופט לשמיעת הודחות - סיכומים בע"פ ולאחר מכן מצן פסק דין.
הדיונים נקבעים ע"פ מזכירות בדר"כ תוך מס' חודשים - לעיתים מועד הדיון נקבע כבר בפתיחת התיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לעובדת משק בית
עובדת במשק בית אצל מספר מעסיקים (מעסיק אחר בכל יום)
אחד המעסיקים חלה בקורונה ונאלץ להישאר בביתו בבידוד. עקב כך הורה לעובדת שלא להגיע לעבודה מחשש שתידבק.
האם על המעסיק לשלם שכר בעבור יום זה על אף שהורה לה , שלא מבחירה, שלא להגיע ?
תודה,
יפעת.
יציאה לחופשה כפויה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טענת קיזוז כתגובה לתביעה בבית הדין
האם יש להגיש טענת קיזוז כחלק מכתב ההגנה לתביעה או שיש להגישה במסגרת כתב תביעה שכנגד?
תודה,
טענת קיזוז
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה וחופשת לידה
לשאלתי מה הזכויות שלי? ומה אני יכולה לעשות במצב זה?
אשמח לתגובות תודה מראש!
יציאה לימי מחלה במקום חופשת לידה מוקדמת
את בהחלט זכאית לחופשת מחלה. גם אם הודעת למעיסק שיש בכוונתך לצאת לחופשת לידה מוקדמת וקיבלת ימי מחלה - הוא מחוייב לשלם לך את ימי המחלה שלך לפי הצבור לך בתלוש השכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי אבל לעדה הנוצרית
רציתי לברר בקשר לימי אבל אצל העדה הנוצרית , כמה ימי אבל מגיע לעובד נוצרי ??
מדובר בקרבה ראשונה ( אבא )
זכאות לימי אבל לעובד בעדה הנוצרית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזיבת עבודה
אני מעוניין להחליף מקום עבודה ולעזוב למקום עם תנאים יותר טובים.
השאלה כזו
נניח ואני עזב את העבודה,נותן הודעה מוקדמת למעסיק,וסוגר העניינים.
עובר לחברה החדשה,והם מפטרים אחרי חודש,מחוסר התאמה.
מה הדין מבחינת ביטוח לאומי ודמי אבטלה?
אני בגיל בין:40-50
אין עימי תלויים.
תודה
דמי אבטלה
אתה צריך 12 תלושים במסגרת 18 חודשים לפני פניה לתביעת דמי אבטלה.
אם תפוטר בחברה החדשה אחרי חודש תוכל לתבוע על פי הנתונים שהצגת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך תשלום ממעסיק קודם
תשלום שמקורו בטעות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המנכ"ל לא משיב על פניות חוזרות ונשנות
אני עובד בחברה גדולה.
אחד העובדים במחלקה שאני מנהל הודיע לי לפני שבועיים שהוא לא מעוניין להמשיך לעבוד במחלקה ושהוא יעזוב חודש מיום ההודעה הזאת.
פניתי למנכ"ל החברה כדי שינחה אותי אם להחליף את העובד המתפטר בעובד אחר מתוך החברה או לגייס עובד חדש, או אולי להכשיר את אחד העובדים האחרים במחלקה לעבודה של העובד המתפטר, אבל למרות שפניתי אליו כבר שלוש פעמים הוא לא עונה לי.
ככל שהזמן עובר מתגבר הסיכון שהמוצר שהמחלקה מייצרת לא יוכל להיות מוכן בזמן עבור הלקוחות אם לא יהיה מחליף לעובד המתפטר, והאשמה שהמוצר לא מוכן תוטל עלי.
מה אני צריך לעשות כדי למנוע אפשרות כזאת, ואולי אפילו אפשרות שזוהי תחבולה לגרום לפיטורים שלי (בתירוץ שכשלתי בניהול) מבלי לשלם לי פיצויי פיטורים?
תודה
מייל למנכל
שלום רב,
ממליצה לך לכתוב לו מייל מסודר ובו פירוט של כל מה שרשמת.
ממליצה לכתב למייל את כל מי שרלבנטי לסוגיה.
המייל ישמש אותך בהמשך אם יבואו אליך בטענות.
בכלל ממליצה לתעד כל דבר בעניין הזה שתהיה מכוסה מבחינת ראיות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוים לפנסיה,קרן השתלמות וכו' משכר יסוד בלבד
שלום,
בעלי מרוויח שכר יסוד +שעות נוספות גלובליות קבועות כל חודש.(סכום זהה כל חודש)
ההורדות לפנסיה, קרן השתלמות וכו' ,מנוכות לו אך ורק משכר יסוד ולא מסך הכל (שכר היסוד + שעות נוספות).
כך היה ב 2 מקומות עבודה אחרונים שעבד בהם.
האם תקין ? האם לפי החוק ?
תודה
תשלום פנסיה רק משכר יסוד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
תודה
קיזוז ימי מחלה מימי חופשה
אם הבאת אישור רפואי על הימים שנעדרת על המעסיק לקזז מימי המחלה בלבד ובהנחה שאין לך מספיק ימי מחלה אזי עליו לקזז מהשכר.
אין לקזז ימי מחלה מימי החופש שצברת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בשעות העבודה
חוזה חדש
ההתנהלות נשמעת קצת תמוהה כיוון שאם ביצעת את התפקיד החדש החודש אתה צריך לקבל את השכר שהובטח לך.
לתשומת לבך ש9 שעות עבודה ביום כוללות שעות נוספות.
מציעה שתדבר אתם ותסגור מולם את עניין השעות אל מול השכר ורק אז תחתום על המסמך.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי הפרשות פנסיה
המעסיק שלי לא הפריש לי מהמשכורת פנסיה והמשכורת נטו שלי די גבוהה 14,000 אלף שקל
התחלתי לעבוד במרץ 2018 (הייתי עצמאי לפני כן) ואני מניח שאחרי שנה דיינו 2019 מרץ
היו צריכים להפריש לי פנסיה. מדובר עוד מעט על הפרש של 36 חודשים
השאלה שלי האם אני צריך להפריש חלק יחסי או שהמעסיק צריך לשלום עבור כל ה 36 חודשים .
מה הסכום שהמעסיק צריך להפריש ומה הסכום שאני צריך להפריש?
מה קורה אם אני מתחיל להפריש רק מנקודה זו בזמן מאחר ורטרואקטיבית לי יהיה קשה לשלם .
כי בטח ידובר בסכום גבוה...
הפרשות לפנסיה
הפרשות לפנסיה צריכות להעשות החל מחודש שלישי למי שיש קופה פעילה ביום תחילת עבודתו ולמי שאין קופה פעילה החל מחודש שביעי ואילך.
תצטרכו להשלים את ההפרשות רטרואקטיבית. על המעסיק להשלים חלק של מעסיק ועליך להשלים חלק עובד (אלא אם כן סוכם ביניכם שהמעסיק משלם גם חלק עובד).
לגבי החישובים ממליצה לפנות עם תלושי השכר לרו"ח או לעורך דין שיערוך את החישובים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הדבקה בעבודה בקורונה
קיבלתי הודעה על חשיפה לחולה מאומת, (ככל הנראה חולה בעבודה שעזרתי לה פיזית באותו יום בו היא אומתה), ולאחר שבוע ששהיתי בבידוד אומתתי לקורונה והייתי עם תסמינים במשך שבועיים. סה"כ נעדרתי 3 שבועות מהעבודה.
להבנתי מדובר בתאונת עבודה, ומן הסתם נדבקתי מאותה חולה, השאלה שלי היא רק לגבי המועד ממנו העניין נחשב כתאונת עבודה מבחינת ביטוח לאומי (לצורך קבלת דמי פגיעה).
כלומר, בהנחה שאוכר כנפגעת בעבודה כתוצאה מהדבקה בקורונה האם דמי הפגיעה ישולמו רטרואקטיבית החל מהיום הראשון לבידוד שבמהלכו אומתתי ובעד 3 שבועות שנעדרתי או שדמי הפגיעה ישולמו רק מהמועד בו קיבלתי את התשובה החיובית ובעד שבועיים בלבד, (כאשר השבוע הראשון ישולם בנפרד במסגרת "דמי בידוד")?
דמי פגיעה - קורונה
שלום רב,
דמי הפגיעה אמורים להיות משולמים מהיום בו נכנסת לבידוד עקב החשיפה.
בריאות,
שבוע טוב,
חישוב מחדש של ימי החופשה
עבדתי המשרה חלקית אצל מעסיק במשך 3 וחצי חודשים (4 תלושי משכורת). הודעתי על סיום עבודה עם הודעה מוקדמת כמקובל. לאחר מכן המעסיק הודיע לי שאני זכאי ל2 ימי חופשה הפדיון בלבד. בתלוש השכר הלפני אחרון שלי יתרת החופשה הרשומה היא 4, מה שאומר שלאחר חודש עבודה נוסף אני אמור להיות זכאי לסה''כ 5 ימי חופשה.
השאלה האם המעסיק רשאי לחשב מחדש את ימי החופשה להםצאני זכאי ולשנות על אף שרשום בתלוש המשכורת מספר שונה וגבוה מכך?
אשמח לתשובה עניינית ,תודה לעונה היקר
פדיון ימי חופשה
שלום רב,
בהנחה שלא ניצלת ימי חופשה, המעסיק אינו רשאי לקזז מפשיון ימי החופשה בסיום יחסי העבושה ועליו לשלם את מספרם הצבור.
בהצלחה,
שבוע נפלא
התחייבות לשנה עקב קורס ירי אבל המעסיק לא נותן משמר
התפטרות
שלום רב,
נראה כי הדברים מעט מורכבים.
מחד, אתה חתום על חוזה, לפיו, אתה לא יכול להתפטר בלי לשאת בעלויות הקורס.
מאידך, המעסיק לא מספק עבודה מספיקה. נראה כי מדובר בחוזה דרקוני ומנסיבות העניין, כדאי לבדוק הפרת הסכם מצידו של המעסיק.
אשמח לסייע,
שבוע נפלא,




