פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

רידנט נובה עיקול

עובד לשעבר 11/12/16
האם מישהו יכול לעזור להבין מסמך זה המצ"ב

בירור לגבי צו עיקול

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16
הי אני מציעה שתפנה לפורום המתאים - פורום הוצאה לפועל. המדובר בעיקול שהוטל ע"פ צו בית המשפט השלום - חורג מתחום פורום דיני עבודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אם המעסיק לא משלם – דמי אבטלה?

אנונימית 11/12/16
שלום, 
בחברה בה אני עובדת יש סיכוי סביר להערכתי שלא יהיה תזרים לשלם לעובדים משכורות בקרוב. אולי היא תאלץ לפשוט רגל אבל זה בטח יהיה תהליך ארוך...
האם ביום בו אנו לא מקבלים משכורת - ואין למעסיק גם מאיפה להביא - נוכל מיידית לפנות לקבל דמי אבטלה? רובנו פה חיים ממשכורת למשכורת ואם לא נקבל תשלום בזמן מאיזשהו מקור - אנחנו בצרות.
תודה,


אי תשלום שכר ע"י המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16
אנונימית הי,
לגביה קריטריונים של קבלת דמי אבטלה - תצטרכי לפנות לפורום ביטוח לאומי. אבל חשב שתגעי שאם המעסיק לא משלם משכורות יש אפשרות להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי - לשם קבלת כל הזכויות הסוציאליות המוקנות לכם מכח הדין. יש כמובן פרוצדורה שצריך לעבור ולעשות אבל בסופו של יום - העובדים מבוטחים וזכאים לקבל את שכרם.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קטיעת הותק בעבודה

רוני 11/12/16
חזרתי לעבודה לאחר שנה וארבעה חודשים מהלידה. החופשה היתה בהסכמה מלאה של המעסיקה. לא פוטרתי ולא התפטרתי. בתלוש הראשון לאחר שחזרתי הורידו לי את כל הותק של 10 שנים. האם זה מותר?!

אין לי חוזה אישי ולא ידוע לי על הסכם כלשהו

רוני 11/12/16

מילואים בתקופת אבטלה

אסף 11/12/16
באתר של הביטוח הלאומי נכתב : "אין משולמים דמי אבטלה בעד תקופת השירות במילואים". אפשר הסבר מפורט למה הכוונה ? הצהרתי על 26 ימי אבטלה ובפועל קיבלתי רק 24 כיוון שביצעתי מילואים במשך יומיים מתוכם. האם אהיה זכאי להשלים את 2 ימי האבטלה האלה בהמשך ?

תודה

שירות מילואים בתקופת אבטלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16
עקרונית בגלל שאתה אמור לקבל עבור שירות המילואים תשלום מהמעסיק או ישירות מהביטוח הלאומי ואין כפל קצבה - דהיינו אינך יכול לקבל גם עבור שירות מילואים וגם עבור דמי אבטלה . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רצף ימי מחלה

ארז 11/12/16
שלום יש לי חופשת מחלה מ1 לחודש עד ה8 לחודש כולל. ביום ראשון קיבלתי עוד 4
ימים שמתחלים מיום שישי האחרון ה9 לחודש עד ליום שני כולל. אני לא עובד בסופי שבוע.השאלה שלי
היא הם הימים האלה הם רצף של ימי מחלה שאני זכאי ל100 אחוז תשלום בהם.

תשלום דמי מחלה בסוף שבוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16
הי, לא ציינת באם הינך עובד חודשי או שעתי /יומי ולכן אפשרט:
כאשר מדובר בעובד במשכורת חודשית - עובד חודשי , תקופת המחלה כוללת גם חגים וימי מנוחה שבועיים. אולם כאשר מדובר בעובד בשכר עבודה לפי שעה או יום, חגים וימי מנוחה שבועיים אינם נכללים בתקופת המחלה, מלבד מאשר במקרים שבהם עבד העובד לפי היתר על פי חוק שעות עבודה ומנוחה. כלומר, תקופת המחלה של עובד במשכורת חודשית נחשבת לכל ימי מחלה, לרבות ימי שישי שבת וחגים, זאת לעומת עובד המקבל שכר שעתי או שכר יומי, אשר תקופת המחלה היא כל ימי מחלתו, למעט בסופי שבוע ובימי חג.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טלפון פרטי לצורכי עבודה

בת חן 11/12/16
בוקר טוב,
האם המעסיק יכול לחייב את העובד שישתמש בנייד הפרטי שלו לצורכי עבודה - כגון קבוצת ווטסאפ שהוא פתח , או לתת את מס. הטלפון שלו לגורמי חוץ ?

שימוש בטלפון פרטי בזמן העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16

עקרונית או- אם לעובד זה מפריע אין אפשרות לחייב את העובד להשתמש בנייד שלו לצורכי העבודה או לתת את המספר ללקוחות החברה או העסק ו/או לעובדים אחרים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון שכר רטרואקטיבי ?

עובד קשה 11/12/16
אני עובד באותו מקום עבודה כ- 5 שנים. חברה המעסיקה מאות עובדים - אין לי אפשרות לברר במחלקת השכר, אין עם מי לדבר שם...
לפני חודש המעסיק שלי הוריד לי סכום של כ- 2500 ש"ח מהמשכורת, בטענה שזה כסף שלא הייתי צריך לקבל - טעות בחישוב ערך שעות נוספות, תוספות והפרשים שקבלתי במשך מספר שנים. המשכורת הינה בגובה משכורת ממוצעת, ההורדה נעשתה באופן חד צדדי ללא הודעה מוקדמת.

אנא נסח שאלתך בשנית, תודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/12/16
לא הבנתי את שאלתך. האם אינך יודע מדוע הכסף ירד/קוזז או שמא אתה מודע לטעות אבל אינך יודע האם הקיזוז חוקי 0 אבקש לפרט על מנת שאוכל להשיב לשאלותיך ספציפית...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בדין מפוטר

שומר 10/12/16
שלום אני עובד כשומר במפעל כבר 16 חודשים דרך חברת שמירה , העבודה שלי במפעל זה בעצם עבודה מול מחשב לבצע שקילה של משאיות שמביאות חומרי גלם למפעל ולשאול אנשים שרוצים להכנס למפעל למי הם באים , אין בדיקת תיקים או רכבים בכניסה וביציאה , העבודה היא יותר עבודה משרדית בתוך מבנה סגור עם מזגן בישיבה כאשר אני כמעט ולא יוצא החוצה מהמבנה למעט מקרים שבו אני לפעמים יוצא החוצה לבדוק את תכולת המשאיות מול תעודת המשלוח שהם מראים לי , לפני מספר ימים חברת השמירה שבה אני עובד הביאה לי מכתב שבו היא הודיעה לי על הפסקת העבודה במפעל בסוף החדש והציעה לי 2 חלופות אחרות , החברה אמרה שהיא לא חייבת לשלם לי כסף פיצויי פיטורים בעת הפסד מכרז , אחד המקומות הוא קניון , כמובן ששם יהיה עמדות של בדיקת תיקים ואולי בדיקת רכבים ועבודה יותר בעמידה וחלק מבעבודה תהיה בחוץ במקום פתוח  , אני בממוצע עובד 220 שעות בחודש מבלי שהחברה התחייבה מראש בחוזה עבודה , שם רשום למיטב זכרוני שכר לפי שעה משרה מלאה , במקום החדש המפקח אמר שהוא מתחייב למשרה מלאה ולא בטוח שיהיה 220 שעות כמו במקום הנוכחי כלומר אני עלול להפסיד עד 1000 שקל בחודש כאשר אני מרוויח שכר מינימום לשעה ואני גם פושט רגל ומשלם כשליש מהשכר לצו התשלומים בתיק פשיטת הרגל , האם במצב זה מדובר בהרעת תנאים שבו אני יכול להודיע שאני מתפטר בדין מפוטר ואקבל פיצויי פיטורים בהליך משפטי ?

התפטרות בדין מפוטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב
על פניו ככל ויש שינוי באופי עבודתך ייתכן וניתן יהיה לטעון להרעת תנאים המזכה בפיצויי פיטורים. בכל מקרה - פיצויי פיטורים שהופרשו לקופת הפיצויים ( שאמורים במקרה שלך להיות מרבית הפיצויים) שייכים לך.
ככל ואתה מעונין להתפטר בדין מפוטר יש להוציא למעסיק התראה בכתב טרם התפטרות בדין מפוטר כי ככל ולא ישיבך לשיבוץ בתפקיד בעל אופי דומה תתפטר בדין מפוטר .
מציעה גם לבדוק במסגרת הליך פשיטת הרגל טרם ביצוע פעולה על מנת שלא תהיה בבעיה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החתמת חוזה כל שישה חודשים

שלומית 10/12/16
שלום יש לי 2 שאלות:
1. אני עובדת במקום מסויים כשנתיים וכל חצי שנה מחתימים אותי על חוזה חדש האם הדבר חוקי ובמידה ולא מה ניתן לעשות עקב כך?
2. היו כמה פעמים שלא החתמתי את שעת הכניסה והיציאה בשעון הנוכחות ורשמתי ידני, כתוצאה מכך קבלתי מכתב שכל יום שעשיתי כך ינוקה מצבירת ימי החופשה.


החתמת חוזה כל 6 חודשים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב, 
ראשית יש לראות את החוזה על מנת לענות אבל בכל מקרה עצם ההחתמה על חוזה כל חצי שנה לא מנתק את הוותק והרצף.
2. על פניו זה לא תקין כל עוד יש הוכחות שעבדת בימים אלה  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עילה לתביעה

אורית 10/12/16
שלום,
התפטרתי עקב הרעת תנאים, לדעתי, שכן הסיבה לכך היתה שינוי ביחס, מעמד, פגיעה ונסיבות אחרות שהביאו אותי להחלטה. מה שגרם להחלטה סופית היה גילוי שלי שאני בהריון. במהלך תק' הודעה מוקדמת- ההריון נפל. חודש לאחר מכן שוב נכנסתי להריון. מל"ל, לאחר מאבק, הכירו בכך כי מדובר בנסיבות שלא איפשרו להמשיך בעבודה, ולכן משולמים דמי אבטלה רטרואקטיביים מהיום הראשון להתפטרות, כבדין מפוטר- להבנתי הנ"ל במעמד תביעה עדיין מצריך שיקול דעת והוכחה, האם נכון? המעסיק שילם מצידו ללא מאבקים את כל הזכויות המגיעים לעובד המפוטר. השאלה: האם במקרה כזה יש עילה לתבוע את המעסיק על אבדן הכנסה עקב הריון? 

עילה לתביעה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב
על פניו אני לא רואה סיכויי תביעה גדולים- כמובן שיש ללמוד ולהכיר את כל הנסיבות בתיק אבל מכיון שהמעסיק שילם פיצויים מלאים ואת זו שעזבה- מקום בו לא תוכלי להוכיח כי הפיטורים היו בגלל ההריון אז את בבעיה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לקרן הפנסיה

הילה 10/12/16
שלום, אני עובדת כמאבטחת במשרה לפי שעות 24/7.רוב המשמרות שאני עובדת הן משמרות לילה של 8 שעות או שבת, כך שהמעסיק מפריש לי לקרן הפנסיה רק לפי 7 שעות עבודה בלילה באמצע שבוע ועל השעה השמינית או בשישי שבת לא מפרישים לי כי זה נחשב לשעות נוספות. האם זה חוקי? האם יש מה לעשות בנידון?בנוסף, שמתי לב שהמעסיק מוריד לי את ההפרשות הללו כל חודש, אולם ההפרשות מועברות לקרן הפנסיה אחת ל - 3 חודשים ולא תוך 15 יום כפי שהחוק דורש. כרגע מחודש מאי בכלל לא הועברו ההפרשות למרות שהורדו לי מהשכר. מה אני יכולה לעשות בנידון?תודה

הפרשה לפנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב, 
לגבי הפרשה בגין השעות הנוספות- צו ההרחבה שחל בענף השמירה קובע כי יש להפריש גם בגין שעות נוספות ( גם חלק עובד וגם מעסיק ) ולכן ככל ועסקינן במקום עבודה בו הצו חל עליו על פניו זה לא תקין.
לגבי העברת ההפרשות- אחת ל3 חודשים כל עוד זה ההסכם של המעסיק עם הקופה וזה נפרס בהתאם לחודשים והעובד לא נפגע אין עם זה בעיה - אך יש לבדוק למול הקופה ולוודא שאין בכך פגיעה בזכויות העובד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא קיבלתי גמר חשבון

אלון א 09/12/16
שלום רב, סיימתי לעבוד במקום  העבודה בחודש אוקטובר, והמשכורת האחרונה נכנסה בנובמבר ללא הגמר חשבון שמכיל ימי חופשה וכו'.  כשהתקשרתי נאמר לי בחברה שזה לפי החוק צריך להיכנס חודש לאחר המשכורת האחרונה, זאת אומרת עכשיו, אך לא נכנס. מה עליי לעשות ולמי לפנות? תודה רבה. 

גמר חשבון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב, 
אכן היה על המעסיק להעביר לך את גמר החשבון- ככל והמעסיק לא עושה זאת יש לפנות אליו בכתב ובמידה וזה לא עוזר אז להגיש תביעה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לתשלום הודעה מוקדמת בזמן קבלת דמי פגיעה

מיכאל דהן 09/12/16
למי שיכול לעזור בנוגע לזכאות לתשלום הודעה מוקדמת בגין פיטורים בתקופת קבלת דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי.
בתאריך ה 14.8 נפגעתי בעבודה ועד ל 11.11 קיבלתי דמי פגיעה. נערך לי שימוע במהלך חופש המחלה ופוטרתי כשההודעה המוקדמת היא מה 1.11 עד 30.11.
בתשלום דמי ההודעה המוקדמת המעסיק קיזז לי 11 ימים ששולמו על ידי הביטוח לאומי.
האם המעסיק יכול להנות מהעובדה שקיבלתי דמי פגיעה בזמן ימי ההודעה המוקדמת ולקזז ימים אלה מהתשלום המגיע לי?
תודה מראש

קיזוז דמי פגיעה מהודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלו םרב, 
ראשית המעסיק יכול לקזז לך תשלום זה אבל יש לבחון את אופן הליך הפיטורים שבוצע ונסיבותיו שכן ככל ויש לזכותך ימי מחלה לא ניתן לפטר אותך / לערוך לך שימוע במהלכם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העדרות עקב מחלה ביום השימוע

ברכה 09/12/16
קבלתי זימון לשימוע וחליתי במשך חודש ימים, במחלה שאינה משביתה ומחייבת ריתוק למיטה, ואפילו מומולצת ההחלמה ביציאה לרחוב.
הבוס שלי עקב אחרי וידעתי שאני במעקב.
הגעתי אחרי חודש לעבודה והוא גירש אותי מהמשרד.
 סירב לשלם את המשכורת שלי וגם סירב לתת לי מכתב פיטורין ופיצויים כמובן.
מה ניתן לעשות וממתי אני נחשבת מפוטרת?.
ראוי לציין שהוא יודע שזה המקור היחידי להכנסה ויש בזה אלמנט של התעללות

היעדרות עקב מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב
ככל ויש בידייך אישור רפואי- המעסיק פעל שלא כדין ופיטר אותך ללא שימוע כאשר המעסיק הוא לא רופא- אם הוא סבר שהאישור שלך לא תקין היה ביכולתו לזמן אותך לבדיקה של רופא מטעמו.
את נחשבת כמפוטרת מהיום בו סיימת את חופשת המחלה התייצבת במשרד והוא גרש אותך.
ממליצה להתחיל לתעד שיחות עמו ולפנות אליו בכתב ובמידת הצורך לפנות להמשך טיפול משפטי בנושא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פנסיה לעובד חודשי

מירב 09/12/16
אני מוגדרת כעובדת חודשית המקבלת 6500 שח ברוטו,

1.האם השכר שעל המעסיק להפריש לגמל הוא 6500 גם במקרה שהחסרתי ושכר היסוד הכולל מחלה באותו חודש ירד ל 5000?

2.האם ההפרשה צריכה להיות גם על נסיעות? 

תודה 

תשלום פנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב, ,
ההפרשה הפנסיונית היא משכר הבסיס ברוטו באותו החודש כך שאם בחודש מסוים השכר היה 5000 שח זה השכר ממנו יש להפריש
ההפרשה היא לא על נסיעות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נסופות גלוביות

ערן 08/12/16
אני עובד 5 שנים בהסכם קיבוצי. בחצי השנה האחרונה בעקבות
העברת תפקיד בעבודה בתלושי המשכורת האחרונים רשום לי  בשעות נוספות גלוביות
בפועל ממוצע 2  שעות בחודש אני מקבל סכום כסף משתנה שנע בסביבות  350 ל700 שקל
תמורתם. ב6 החודשים האחרונים  עבדתי בערך 12 שעות נוספות ממוצע שעתים לחודש. אני עובד 8.80 שעות ביום ללא סופי שבוע  האם דוח
השכר
שלי זו הוכחה לכך שזה תשלום פיקציה האם ניתן לתבוע בסיום העסקה שלי.

שעות נוספות גלובאליות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב
יש לבחון את חוזה העסקתך למול דוחות הנוכחות ותלושי השכר על מנת לענות. 
על פניו ככל וגם אם יהיו חודשים שלא תעבוד שעות נוספות ותקבל בם תשלום אזי לא ניתן לטעון כי זה פיקטיבי ובכל מקרה יש לבחון את החוזה וההתייחסות לנושא השעות הנוספות הגלובאלי כדי לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב הרת תנאים

שמואל 08/12/16
שלום



הבן שלי עובד בחברה בתל אביב כשנה וחצי.

לפני כחודש הודיעו בעלי החברה על תוכניתם לעבור לפיסגת זאב בעוד 3 חודשים.

הבן שלי התחיל לחפש עבודה כדי לא להישאר ללא עבודה, לאחר כחודש מצא עבודה ולכן הגיש מכתב התפטרות להנהלה עם מתן התראה של שבועיים לעזיבה בפירוט שההתפטרות היא עקב הרעת התנאים. ההנהלה מצידה הציעה מבחינה כביכול הצעות כדי לשפר את הרעת התנאים, אבל ההצעות היו מבזות עם שכר חלקי. השאלה היא האם הבן שלי זכאי לפיצויי פיטורין ? והאם היה צריך לתת התראה של חודש ימים בטרם עזיבה ?

תודה




התפטרות עקב הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב
ראשית היה על בנך לתת חודש הודעה מוקדמת וככל ולא עשה כן המעסיק יכול לנכות מהתשלום האחרון שלו את שווי השבועיים הנותרים.
לגבי נושא הרעת התנאים- טרם התפטרות בדין מפוטר על העובד לתת למעסיק התראה בכתב ואת האפשרות לשנות את ההרעה - מה שמדבריך אני לא מבינה שנעשה ולכן על פניו בנך בבעיה.
מכל מקום- מרבית פיצויי הפיטורים של בנך מממילא נמצאים בקופת הפיצויים ושייכים לו.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת בהתפטרות

אורלי עופר 08/12/16
שלום, התפטרתי מעבודתי ונתתי למעביד הודעה מוקדמת של חודש כפי שנדרש. המעסיק מעוניין שאעזוב מיד כדי לא לשלם לי על חודש עבודה מלא. האם זה חוקי?

מענה

מתמחה 10/12/16
לא חוקי. על המעסיק לשלם לך בגין ההודעה המוקדמת עבור חודש ימים. במידה ולא מעוניין שתעבדי בחודש זה, עליו לשלם לך תמורת חודש ימים זה כדין.
בהצלחה

הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן 11/12/16
שלום רב
לא. המעסיק יכול להגיד לך לעזוב מיד אבל באם את מוכנה לעבוד ורוצה לעבוד הבהירי זאת ואז יהיה עליו באם הוא מוותר על עבודתך בפועל במהלך הודעה המוקדמת לשלם תמורתם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

טופס 161

נעמה ש 08/12/16
תוך כמה זמן מעסיק חייב לשלוח טופס 161 לעובד .
לציין שהתפטרתי ב31.10.16 ועדיין לא שלחו לי טופס 161

טופס 161

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 11/12/16
שלום רב
על המעסיק לשלוח טופס זה ביחד עם החומר של שחרור הכספים מהקופות וג"ח וזאת בתוך 15 יום מהתשלום האחרון/ מועד סיום יחסי עובד מעסיק. על פניו במקרה שלך זה היה צריך להישלח כבר.
פני למעסיק בכתב תוך ציון העובדה שבלי טופס זה נפגעות זכויותייך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה העסקה

אורטל 07/12/16
שלום, בעלי עובד בענף היהלומים בתחום המכירות- חו"ל. הוא חתום על חוזה שבו
צויין כי במידה ויעזוב את מקום העבודה הוא לא יוכל להמשיך באותו ענף ולא יוכל
להיכנס יותר לבורסה ליהלומים. בנוסף במידה והוא מתפטר / מפוטר הוא לא יקבל פיצויים
האם זה חוקי? אשמח לקבל ייעוץ והכוונה בעניין. תודה רבה והמשך יום טוב

ראי תשובתי לשאלתך בפעם הראשונה.

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון לשימוע עקב כוונת החברה לסיים את העסקתי

מיטל 07/12/16
שלום רב,
זומנתי ביום שני לשימוע עקב כוונת החברה לסיים את העסקתי. השימוע יתקיים מחר, יום חמישי. הסיבה המצוינת בזימון - צמצומי כ"א בחברה. האם המעסיק מחויב להראות לי הוכחה לכך שבאמת יש צמצומים בחברה? האם עליו לפרט יותר או שלציין את הסיבה כך זה מספיק?
נאמר לי שאין להם טענות כלפי, אלא מדובר בהתייעלות בחברה. אני עובדת במקום 8 שנים. 
אשמח לעזרה.
תודה!

שימוע עקב צמצום

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
מיטל שלום,
המעסיק אינו צריך להביא לך הוכחות לצמצום.
במידה ובסופו של יום אין באמת צמצום אלא יש גיוס עובדים חדשים, ניתן יהיה להגיד שהשימוע נערך שלא כדין.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

?????

תלוש משכורת 07/12/16
האם לפי חוק כשאני עובד אצל מישהו שאני מכיר יום יום הוא חייב להוציא לי תלוש משכורת עם ולשלם ביטוח בעבודה?

מעסיק חייב להוציא תלוש משכורת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
שלום,
בוודאי שכן, אלא אם סוכם ביניכם על צורת תשלום אחרת, למשל כנגד חשבונית.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסיה בזמן התמחות

מיכל 07/12/16
שלום רב,
רציתי לדעת האם בזמן התמחות המעסיק חייב לשלם לי פנסיה?
התחלתי את ההתמחות בחודש 1/2010 ולא שולמו לי פנסיה עד לשנת 2012 (הייתי בטרום התמחות גם באותו מקום).
האם הייתי צריכה לקבל פנסיה על התקופה הזאת?
לא מבינה כל כך את מה שאומר צו ההרחבה...
אשמח להסברים. תדוה!

מתמחה זכאי להפרשות פנסיוניות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
מיכל שלום,
כן, המעסיק צריך היה להפריש לך לפנסיה.
אם לא היתה לך קופה פעילה קודם, ההפרשות היו צריכות להיות מבוצעות בתום 6 חודשי עבודה. אם היתה לך קופה פעילה, היה עליו להפריש בתום 3 חודשים רטרוקטיבית ליום העבודה הראשון.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסיה – דחוף מאוד

אלי 07/12/16
שלום רב,
אני לא ממש מצליח להבין כמה להפריש לפנסיה.
מהו הסכום שעליו עושים את החישוב של ההפרשות?
האם הסכום הזה הוא הסכום ברוטו? אם אני מקבל שכר בסיס ועליו כל חודש תוספת של בונוס ועל זה יש גם נסיעות וכו', זה הסכום הקובע?
יש הבדל אם זה בונוס קבוע או משתנה?
כלומר כל חודש המעסיק צריך לעדכן את חברת הביטוח בסכומים משתנים ואז להפריש בהתאם?
לא מבין את זה. בבקשה הסבר אם אפשר.
שאלה נוספת - מה קורה אם יצאתי ללימודים חופשה ללא תשלום למשך 5 חודשים, וחזרתי לעבודה לאחר מכן ובזמן הזה שהייתי בחופשה לא שולם לי שכר, האם גם אז חלה חובה על המעסיק לשלם לי הפרשות לפנסיה?

אילו רכיבי שכר נלקחים בחשבון להפרשות לפנסיה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
אלי שלום,
אם מדובר בהפרשות על פי צו ההרחבה לפנסיית חובה,רכיבי השכר שנלקחים בחשבון הם: שכר יסוד, תוספת ותק,
תוספת יוקר המחיה, תוספת-משפחה, תוספת מחלקתית או תוספת מקצועית, ועמלות.
מדובר בסכומי הברוטו.

באשר לבונוס - יש לבחון באופן ספציפי אם מדובר בבונוס או בעמלה בכדי להשיב לך אם הוא נלקח בחשבון או לא.

רכיב הנסיעות לא נלקח בחשבון.

כן, כל חודש הסכומים ישתנו בהתאם לתלוש השכר שלך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם פשרה

מוטי 07/12/16
בעקבות תביעה לתשלום שכר עבודה אשר הגשתי בבית הדין לעבודה, החלט על פשרה אשר ניתן לה תוקף של פסק דין,בפסק הדין מצויין כי על הנתבע לשלם סכום של 2,500 ש"ח עד ליום 30.11.16 כל איחור יחוייב בהפרשי הצמדה וריבית כחוק עד ליום התשלום בפועל,שאלתי? עד מתי הנתבע אמור לשלם לי את הסכום?האם ניתן לפתוח תיק בהוצל"פ?
בתודה מראש

עד מתי נתבע צריך לשלם את פס"ד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 07/12/16
מוטי שלום,

על הנתבע לשלם עד ליום 30.11.16, כפי שנכתב בפס"ד.



לשאלות נוספות בעניין ההוצאה לפועל, פנה לפורום הוצאה לפועל. 



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן