פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורים בהריון

גיל 05/02/17
הי, האם מותר לפטר עובדת בהריון עקב החסרת ימי עבודה רבים בעקבות חופשות מחלה? והאם מותר לעובדת לסרב לבצע פעולה בעבודה שעלולה לפגוע בהריון?

פיטרו אותי בגלל ההריון, האם זה חוקי?

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
אסור לפטר עובד בכלל במחלה קל וחומר עובדת בהריון אלא באישור משרד התמת. (במידה והיא עובדת מעל 6 חודשים כמובן). עובדת יכולה לסרב לבצע עבודה שעלולה לפגוע בהריון כגון הרמת משאות כבדים, עבודה עם חומרים מסוכנים וכו. אתה רשאי לבקש מהעובדת אישור מרופא על הפעולות או העבודות שהיא אינה יכולה לבצע. 



בברכה, 



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רציפות חופשה שנתית לעובדי משמרות

רוני 05/02/17
שלום,אני מועסק כמפעיל מתקנים במפעל כימי. העבודה היא במשמרות 4-4-4-4 (4 ימים בוקר, 4 צהריים, 4 לילה ו - 4 חופשת משמרת). השאלה שלי היא האם לעניין חוק רציפות חופשה שנתית (7 ימים ברצף) אני יכול "לחבר" לארבעת ימי חופשת המשמרת עוד 3 ימי חופשה שנתית ובזאת מילאתי את הוראת החוק? תודה רבה

רציפות חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
לעניות דעתי לא. ואסביר: רציפות החופשה צריכה להיות מהחופשה הנצברת בתלוש ולא חופשה המגיעה לך עקב משמרות . ולכן אלא אם רשום אחרת בהסכם אישי או קיבוצי לעניות דעתי אין זה יכול להחשב כרציפות 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוקים

דוד 05/02/17
בהמשך לשאלה יש לי במשך 7שנים אני מעריך אלפי שעות נוספות שלא קיבלתי כי תמיד לא הייתה לי ההפסקה של 8 שעות יש בידי את רוב התלושים .. אך הדפי שעות אין לי אני כרגע בתהליך עזיבה  אני יכול לדרוש את דפי השעות כהוחכה האם המעסיק חייב להביא לי אותם??  וכן שאלה נוספות עבדתי בשנים האלה מעל ל 400 משמרות שהיום 17 שעות האם גם אלהם אוכל לדרוש פיצוי כי זה נוגד לחוק או לא ? המון תודה 

שעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
הי, שאלתך לא כ"כ מובנת ולכן מקווה שאצליח להשיב לך על השאלות. ראשית אתה יכול לתבוע תשלום בגין שעות נוספות עד 7 שנים רטרו'. 
נטל ההוכחה היא על המעסיק ולכן במידה ויש בידייך כרטיס נוכחות או שאתה תטען שעבדת באופן קבוע שעות נוספות - על המעסיק יהיה להוכיח אחרת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה בסוף שבוע

חני 05/02/17
שלום,
אני עובדת בשכר חודשי, שבו מדווחים על ראשון עד חמישי.
הנוהל של ימי מחלה אצלינו הוא שביום הראשון משלמים 50%, ומהיום השני מקבלים שכר מלא.
רציתי לשאול אם הייתי חולה מיום רביעי ועד ליום שני שאחרי - כלומר דיווחתי על רביעי, חמישי, ראשון ושני כימי מחלה - בסה"כ 4 ימים, כמה ימי מחלה אמורים להוריד לי בפועל? 4 או 6?
תודה מראש!

ימי מחלה לעובד חודשי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17

כאשר מדובר בעובד במשכורת חודשית, תקופת המחלה כוללת גם חגים וימי מנוחה שבועיים. כלומר, תקופת המחלה של עובד במשכורת חודשית נחשבת לכל ימי מחלה, לרבות ימי שישי שבת וחגים.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עבודה כמזכירה ותחילת עבודה כמתמחה

נטע לוי 05/02/17
שלום רב
עבדתי במשרד עורכי דין כמזכירה במשך 25 שנה. לאחר 25 שנה התחלתי ללמוד משפטים. המשכתי לעבוד במשרד זה גם כמתמחה. בימים אלו אני מסיימת את ההתמחות. המעסיק הודיע לי שאין בכוונתו להעסיק אותי בהמשך כעורכת דין. רציתי לדעת מה הם זכויותיי? האם מגיע לי פיצויים עבור התקופה שקדמה להתמחות (בכל זאת 28 שנים) תודה

סיום עבודה כמזכירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 06/02/17
על תקופת ההתמחות אין זכאות תשלום פ"פ. ולכן הפסקת עבודתך כמזכירה הייתה כך לעניות דעתי בהסכמה - מדובר בשינוי תפקיד בהסכמה ולכן היית זכאית לפ"פ עם ההסכמה בשינוי התפקיד. אם זאת דעה אחרת יכולה להתקבל והיא כי המעסיק בעצם לא פיטר אותך אלא את התפטרת וכי הוא מוכן להמשיך להעסיק אותך כמזכירה ולכן את לא זכאית לפ"פ. אין לדעתי במקרה שלך תשובה אחת חד משמעית. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליה במקום העבודה

שלומי 03/02/17
שלום
אני עובד קבלן בחב' תקשורת, במקום העבודה מנכים לנו את הזמן של ההפסקות, הנוכחות בעבודה היא לפי זמן חיבור למערכת המחשב של העובד, לאחרונה נודע לי כי עובדים מסויימים יוצאים מהעבודה ונשארים מחוברים למערכת בתיאום עם אחראים, הדבר לצורך הוספת שעות עבודה בזמן שהועבד לא נמצא בעבודה, האפ זה חוקי?

להשאר מחובר למערכת למרות שאני לא בעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17
שלום רב
על פניו מדובר בפעולה לא חוקית ואף יש פה סכנה ביטוחית שכן העובד מדווח שהוא בעבודה כאשר בפועל הוא לא בעבודה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלטת שופטת למתן טופס 106

גיל 03/02/17
שלום. בהסכם פשרה בדיון ההוכחות נקבע פיצויים של סכום x שחלקם על פיצוי פטורים וחלקם על פנסיה שהמעביד לא שילם. 
בהסכם נקבע שעל המעביד לתת לי טופס 106 לאחר 15 יום בתאריך ההסכם.
יש לציין המעביד נתן לי טופס כזה לפני 3 שנים בטרם המשפט , אני העברתי  לפקיד השומה. וקיבלתי אישור לפטור מלא, אבל המעביד לא שילם אז ולכן התביעה הנ"ל ובעיקבותיה הסכם הפשרה.
השאלות:
1) האם המעביד צריך לתת לי טופס 106 *חדש*  כפי שהוסכם בהסכם פשרה ? 
2) האם אני יכול להעביר לפקיד השומה טופס 106 הישן , יש לי רק העתק כזה , מה שניתן לי לפני כ 3 שנים טרם המשפט , בלי לחכות לטופס החדש באם צריך כזה?
3)מה לגבי החלק של הפנסיה ? האם סכום זה צריך להיות מצורף לאיזה טופס כדוגמת טופס. אותו 106 חדש ? האם אפשר לקבל פטור ממס כמו פיצוי הפטורין?
תודה. 


טופס 106

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17
שלום רב, 
1. כן . 
2. על פניו לא שכן לא מדובר באותם הסכומים כי עכשיו סביר להניח שבמסגרת הסכם הפשרה יש סכומים נוספים שעל המעסיק לשלם וזה גם עונה על התשובה לשאלה 3 ולגבי פטור לא ניתן לענות מבלי לבחון באופן ספציפי את הנתונים 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אופן רישום של סעיפי חוק בתביעה

ללא 02/02/17
אני מכין תביעה לבית דין לעבודה-
ישנם סעיפים בחוקים מסויימים שיש להם תתי סעיפים, זאת אומרת לדוג'  לסעיף מס' 313 (יש תתי סעיפים א, ב, ג.......).
שאלתי היא:
 כאשר אני רושם מס' סעיף מסויים, לדוג' 313 בלבד, מבלי לרשום ומבלי להתייחס כלל לתתי הסעיפים שלו (א,ב,.......). האם צורת רישום כזו כוללת בתוכה כבר את כל תתי הסעיפים?  כך שניתן להסתפק ברישום מס' הסעיף בלבד? 

או שזה לא תקין ויש צורך לנקוב גם בכל תתי הסעיפים? 

תודה 

אופן רישום סעיפי חוק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17
באם כוונתך לכל הסעיף אז ניתן להסתפק בו באם כוונתך לתת סעיף ספציפי יש לציינו מפורשות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 101

אני 02/02/17
קיבלתי למלא טופס 101נבעבודה.
אני מקבלת קצבת נכות כללית.
האם אני חייבת לדווח למעסיק כי אני מקבלת קצבת נכות?

פני לפורום מסים וביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי חוק עבודת נשים בהריון

גיל 02/02/17
שלום רב,

האם אוכל לקבל קישור לחוק עבודת אישה בהריון אותו אוכל להדפיס? 
תודה רבה 

יש לערוך חיפוש באינטרנט איננו מעבירים קישורים באתר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת במצב של התפטרות לפי סעיף 6 לחוק פיצוי

נונה 02/02/17
עבדתי כ 16 שנים במקום.

קיבלתי אישור מרופא תעסוקתי שאינני יכולה להמשיך לעבוד עקב מצב בריאותי לקוי. הודעתי למעסיק שימצא לי משרה חלופית אך זה מסר לי כי אין לו ולפיכך התפטרותי נחשבת לפיטורין לפי סעיף 6. 

העניין הוא שכרגע אני בחופשת מחלה שנמשכת עוד חודש וחצי והמעסיק מבקש מעכשיו מכתב התפטרות כדי שיוכל לאייש את המשרה שלי.

1.האם במצב כזה אני צריכה לתת לו הודעה מוקדמת או שהוא לי? 

2. ממתי מתחילה הספירה של ימי ההודעה מוקדמת שצריך לתת? רק מהרגע שמסתיימים ימי המחלה שלי? 


הודעה מוקדמת ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17
ככל ואת נמצאת בימי מחלה שיש לזכותך אז אין להפסיק את העסקתך במהלך ימי המחלה ויש לאפשר לך לנצל אותם ולהתחיל לספור את ימי ההודעה המוקדמת ( אשר אגב יש לבחון האם חלים במקרה זה) לאחר סיום ימי המחלה הצבורים לזכותך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טפסי 106

רן 02/02/17
בהליך גילוי מסמכים הציגה המעסיקה בין היתר, טפסי 106, דוחות נוכחות וטפסי 126, כאשר אין ולו חתימה אחת על גבי אותם טפסים. האם מקובל או ניתן לפנות אל ביה"ד בבקשה להורות להציג המסמכים כאשר הם חתומים ובכלל לדרוש העתקים נאמנים למקור?
אודה על תשובתכם 

טפסי 106

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17
ניתן לבקש מהמעסיק להעביר מסמכים אלה חתומים/ נאמן למקור וניתן גם במסגרת החקירה לשאול פשוט את הנחקר האם הם נאמנים למקור

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

תמיר 02/02/17
שלום,
האם בתי הדין לעבודה משתפים פעולה עם בדיקת פוליגרף ותוצאותיה? אשמח לדעת . תודה

בדיקת פוליגרף

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/02/17
שלום רב
שאלה זו היא כללית מדי יש לבחון במסגרת מה נעשתה הבדיקה, האם היא בהסכמת הצדדים או לאו וכיו"ב על מנת לענות.
בעיקרון ישנה בעייתיות מבחינה ראייתית עם בדיקת פוליגרף

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יוגב 01/02/17
שלום,
אשמח לדעת אם עובד שמקבל דמי אבטלה אזי לא צריך לשלם ביטוח לאומי? 

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/02/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על נסיעה

מוטי 01/02/17
שלום ותודה.

 אני עובד שעתי, התבקשתי מהמעסיק שלי לעבוד במקום המרוחק 320 קמ ממקום הקבוע בו אני עובד, סיכמתי איתו על תשלום של 3 שעות נסיעה הלוך וחזור, לאחר 3 חודשים התבקשתי לאסוף עובדים מבתיהם והחזירם למקום העבודה דבר שמעכב אותי בעוד 45 דק לכל כיוון, האם מגיע לי תוספת שעות (תשלום) על כך?

אני אוסף עובדים בדרכי לעבודה, אני זכאי לתשלום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/02/17
מוטי שלום,
נקבע בפסיקה כי במקרים בהם זמן נסיעה של עובד לעבודה וממנה מתארך כל יום כיוון שעליו לאסוף עובדים מבתיהם, ולסטות סטייה של ממש
מן הדרך לשם כך, וכן להחזירם לבתיהם, העובד יהיה זכאי עבור כל יום בו הסיע את
העובדים, לתשלום שכר עבודה של שעה אחת נוספת במשך הזמן שבו התארכה
נסיעתו מעבר לזמן הנסיעה הרגיל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיפוש עובד לפני עריכת שימוע

עידן 01/02/17
שלום רב.
אני עובד בחברה בתור מנהל סניף, להפתעתי גליתי כי החברה שבה אני עובד מחפשת מנהל לסניף שלי .
יש ברשותי תצלום של המודעה, והוסיף כי פנתה אלי מישהי בנוגע להתעניינות במשרה הנ"ל.
האם החברה ראשית לעשות דבר כזה?
אשמח לדעת גם אם יש הילה לתביעה בגין אי עריכת שימוע כדין ?
תודה והמשך יום נפלא

מחפשים להחליף אותי לפני שערכו לי שימוע - חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/02/17
עידן שלום,
ככל שתזומן לשימוע ובסופו יודיעו לך על פיטוריך, או שתפוטר בלי שימוע כלל, נראה כי הפיטורים יהיו פיטורים שלא כדין ותהיה לך עילת תביעה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס בעת התפטרות

ליאל 01/02/17
אני אמורה לסיים העסקה בחברת מגדל לאחר כחצי שנה כנציגת שירות ביום חמישי
והמנהלת שלי דורשת שאתקן את מכתב ההתפטרות ואציין שאני מודעת לקנס על הכשרה בסך
1500 שקל. רציתי לדעת האם אני חייבת לתקן וחייבת לשלם קנס.

עליי לשלם קנס על התפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/02/17
ליאל שלום,
אם עברת הכשרה והיא היתה חיצונית למקום העבודה, הקנס יהיה חוקי בתנאי שהוא מדורג, ידעת מראש מה יהיה הסכום והסכמת לכך.
את לא חייבת לתקן את המכתב, אבל ייתכן שתהיי חייבת לשלם את הקנס.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין וקרן השתלמות בהתפטרות

לימור 31/01/17
שלום רב.
התפטרתי ממקום עבודתי לאחר שנתיים וחצי.
1. הופרשו לי פיצויים כל חודש מתוקף סעיף 14. אני מעוניינת שיישארו בשלב זה לפנסיה. האם עלי לקבל מסמך כלשהו מהמעסיק בכדי שאפשר יהיה בעתיד להשתמש בכספים אלו?
 2. בשנה האחרונה הופרשה לי קרן השתלמות. מה דין הקרן במקרה של התפטרות? האם עלי לקבל מסמך כלשהו מהמעסיק כדי שאוכל להשתמש בכספים?
תודה רבה!

התפטרתי, אילו טפסים המעסיק צריך לתת לי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/02/17
לימור שלום,
המעסיק צריך להנפיק לך טופס 161 שהוא טופס התחשבנות בין העובד לרשויות המס.
לעניין כספי הפיצויים, עלייך לגשת עם הטופס לפקיד שומה ולבקש ממנו פטור לרצף קצבה.את האישור עלייך להגיש לחברת הביטוח.
לעניין קרן ההשתלמות, על המעסיק לתת לך/לחברת הביטוח אישור שחרור כספים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום הפסקה בתשלום לפנסיה

יוכבד 31/01/17
אני עובדת בגן ילדים כחמש שנים. עד השנה הנוכחית במשכורת כל שעות העבודה נכללו בשכר היסוד המחושב לפנסיה. השנה המעסיק החליט להוריד חצי שעה הפסקה ביום משעות העבודה ולשלם לנו על זה בתלוש כהפסקה בתשלום. והתשלום הזה לא נכלל לשכר היסוד המחושב לפנסיה. ולכן שכר היסוד המחושב לפנסיה קטן. האם זה חוקי או הרעת תנאים?

תשלום הפסקה כרכיב לפנסיה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/01/17
יוכבד שלום,
ככל שאת נדרשת להישאר במקום העבודה בזמן ההפסקה ואינך יכולה לעשות ככל שתרצי, אכן, על המעסיק לשלם עבור זמן ההפסקה.
התשלום הזה יוגדר כשכר עבודה ויש להכלילו כרכיב לצורך חישוב הפנסיה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופשה בהתפטרות

אורלי 31/01/17
שלום רב.
התפטרתי ממקום עבודתי. המעסיק אצלנו לא מאפשר צבירת ימי חופש ובכל דצמבר מאפס את ימי החופש (לא פודה את הימים). האם במקרה של התפטרות עליו לפדות בכסף את יתרת ימי החופש שיש לי או שאינו מחויב לכך?

התפטרתי, אני זכאית לפדיון ימי חופשה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/01/17
אורלי שלום,
חל איסור מוחלט לפדות ימי חופשה במהלך יחסי העבודה. על המעסיק לאפשר לעובד לצאת לחופשה בפועל.
ישנם מעסיקים שמאפשרים לצבור את ימי החופשה משנה לשנה אך אין חובה כזאת על פי חוק.
אם דבר איפוס החופשה מופיע בתקנון, נהלי המשרד, או בחוזה ההעסקה המעסיק אינו חייב בהודעה מיוחדת על כך בסוף השנה.

ובאשר לשאלתך, בסיום יחסי העבודה את זכאית לפדיון ימי החופשה הצבורים שנותרו לך.
אם התפטרותך נכנסה לתוקף לפני שהמעסיק איפס את החופשה, תהיי זכאית לפדיון הימים הצבורים לך.
אם התפטרותך נכנסה לתוקף לאחר מכן, תהיי זכאית לפדיון הצבירה החדשה בלבד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לסרב למשמרות מסויימות

יוסף 31/01/17
שלום רב, 

אני עובד שעתי במגזר הציבורי, לצידי עובדים באותו התפקיד עובדים חודשיים בעלי ותק רב וחוזה קיבוצי מלטף.
אופי העבודה - משמרות.

עבור עבודה בימי שישי בבוקר אני זוכה לתשלום רגיל בעוד העובדים החודשיים זכאים ל200%. מדובר במשמרות קצרות ביותר וקשות מהרגיל.

האם מותר לי לסרב לעבוד בימי שישי היות ואני מופלה לרעה לעומת עמיתי, או לחליפין - האם ניתן להכריח אותי לעבוד במשמרות אלו? האם סירוב שכזה יכול להביא לפיטוריי ללא שימוע?

אוכל לסרב לבצע משמרות בשל שכר מופחת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/01/17
יוסף שלום,
ייתכן שאתה מופלה לרעה, אך ייתכן גם שלא. יש לבחון באופן פרטני את ההסכם הקיבוצי שחל על חבריך לעבודה ולבדוק את תחולתו עליך באופן אישי.

במידה והוא חל עליך, המעסיק צריך לנהוג על פי הכתוב בו.
אם הוא לא חל עליך, על המעסיק לנהוג בהתאם להסכמות אליהם הגעתם עם תחילת עבודתך.

כך או כך, עליך להגיע למשמרות בהן אתה מוצב. סירובך עשוי להביא לפיטוריך, אך המעסיק יהיה חייב לערוך שימוע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה לתפקיד אחר בתקופת ההודעה המוקדמת

אלון 31/01/17
שלום,
האם ניתן להעביר אותי לתפקיד אחר בתקופת ההודעה המוקדמת? 
ואם לא, מה אני יכול לעשות בנידון?
תודה

המעסיק יכול להעביר אותי תפקיד בזמן הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/01/17
אלון שלום,
ימי ההודעה המוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר, בהם אתה נדרש לפעול על פי הוראות המעסיק, גם אם מדובר בתפקיד אחר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעקבים

מיה 31/01/17
שלום,
ברצוני לדעת האם מנהל או מעסיק יכולים לעקוב אחרי עובד שלא בשעות העבודה? אסביר קצת: עובד הגיע לעבודה, אך במהלך היום לא חש בטוב ואמר למנהל שהוא הולך הביתה/לרופא, האם המנהל או המעסיק יכולים לעקוב אחרי העובד ולבדוק מה העובד עושה, זאת לאחר שהעובד הדפיס כרטיס לסיום עבודה.
שאלה נוספת לגבי מעקבים, האם מנהל או מעסיק יכולים לבקש מאחד העובדים לעקוב אחרי עובדים אחרים במהלך העבודה ולתת דיווח שוטף היכן כל עובד ועובד נמצא בזמן נתון? 

למעסיק מותר לעקוב אחריי בזמן ולאחר שעות העבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/01/17
מיה שלום,
באשר למעקב בשעות העבודה, לעיתים מותר למעסיק לעקוב אחר עובדיו. צריך לבחון את הנסיבות הספצפיות.

באשר למעקב אחרי שעות העבודה, אסור למעסיק לעקוב אחרי העובד. מעקב כזה מהווה פגיעה חמורה בפרטיות העובד.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עו״ד או ההסתדרות מה ההבדל

עידן 31/01/17
שלום 
ברצוני להגיש תביעה בבית דין לעבודה 
וחלק מהאנשים ממליצים על עו״ד וחלק על הסתדרות 
מה ההבדל בינהם .
תודה רבה

מה ההבדל בין עו"ד לבין ההסתדרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/01/17
עידן שלום,
להסתדרות יכול לפנות רק מי שחבר בהסתדרות בעוד שלעו"ד כל אחד יכול לפנות.
כך שאם אתה חבר בהסתדרות, ייתכן שעדיפה פנייה להסתדרות שכן למיטב ידיעתי היא לא כרוכה בתשלום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מוטי

שימוע לא תקין 31/01/17
עבדתי בחברה 5 שנים ופיטרו אותי לאחר שימוע לא תקין, מה סכום הפיצוי באופן כללי שניפסק  במקרה כזה?
תודה רבה

פוטרתי שלא כדין, מה סכום הפיצויי שייפסק לי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 31/01/17
מוטי שלום,
סכום הפיצויי משתנה ממקרה למקרה בהתאם לנסיבות.
לעיתים מדובר בסכום שנע בין 3-6 משכורות, לעיתים יותר ולעיתים פחות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן