פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

זכויות עובד

יצחק ד 13/07/17
מעסיק שלא העביר את חלקו לקופת גמל, בשלוש שנים ראשונות ואח"כ הבנתי שאחרי קרוב לעשר שנות העסקתי, הסכום שהצטבר הינו זעום.              האם בגין עובדה זו, יש עילה להרעת תנאים ואוכל לעזוב ללא התראה נוספת ממני 

אי תשלום לקופה פנסיונית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/07/17

שלום רב

יש לבחון את הנתונים לעומק שכן ייתכן וישנה התיישנות

בכל מקרה ככל וכיום לא מופרשים הכספים בהתאם לאחוזים הקבועים בחוק יש להוציא למעסיק התראה מפורשת בכתב ובמידה ולןא יסדיר את כל הנדרש ניתן להתפטר בדין מפוטר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום לקופה פנסיונית

יצחק.ד 18/07/17
תודה לילך, אחרי כמה שנים חל התיישנות ? עובד שלח מכתב רשום בנדון, והמכתב חזר (חוש מפותח למעסיק...), האם זו ראייה מספקת כדי להחיל למנות שנים שחלפו מיום שיגור המכתב.       תודה רבה !

הרעת תנאים

שיר כהן 13/07/17
שלום רב.

במקום עבודתי קיימים מספר מחלקות.
לפני מספר חודשים הוחלט להקטין את שעות העבודה 
לכלל המחלקות בחצי שעה בימים א-ה.

לאחר מכן החליטו שמחלקה מסוימת לא תעבוד יותר בימי שישי (הדרישה המקורית הייתה לשני ימי שישי בחודש)
ועובדי המחלקה הנל נדרשו לחתום על מסמך שהם מאשרים את השינוי הנ״ל.
כעת הם מעוניינים להרחיב זאת לשאר המחלקות.

במידה ואני מסרבת לחתום האם זה מוגדר כהרעת תנאים? כי שיעור הירידה בשעות הוא פחות מ 8%. ואין לי את החוזה ההעסקה המקורי אבל אני די בטוחה שיש שם תנאי מקפח שלמעסיק יש זכות לשנות את שעות העבודה בהתאם לצורך.

תודה מראש

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/07/17

שלום רב

אם במשך שנים זה היה היקף העסקתך וכעת רוצים לשנות ולהוריד שעות אז אכן מדובר בהרעת תנאים וככל והמעסיק עומד על השינוי יש לתת לו התראה בכתב שאם לא ישיבך להיקף המשרה המקורי תתפטרי בדין מפוטר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס על ליסינג

אלון 13/07/17
לאשתי יש רכב מהעבודה כבר 9 שנים. לקראת חידוש הליסינג ביקשו ממנה לראשונה לחתום על מסמך האומר כי היא צריכה לשאת את הקנס במידה ותחליט להתפטר. בכל מקרה של התפטרות מדובר שהוצאה של אלפי שקלים מכיסה. 
ברצוני לדעת האם מדובר בהרעת תנאים מוחשית.

קנס על ליסינג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/07/17

שלום רב

יש לבחון את ההסכם שלה ומה הוא קובע בנושא וכן בכל מקרה נשאלת השאלה מה יקרה אם היא לא תסכים לחתום?

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בזמן חופשת לידה

י 13/07/17
אני עובדת מדינה וברצוני לבדוק האם מותר לי להאריך חופשת לידה על לשבוני במקום
עבודה ובו זמנית להתחיל לעבוד במקום אחר?

זכויות בזמן חופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/07/17

לא.

אם את בחופשה לשם חופשת לידה אז אינך יכולה לעבוד במהלכה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 161

דנה 13/07/17
שלום רב ,
פוטרתי ממקום עבודתי. 
שאלתי לגבי טופס 161 , במידה והמעביד לא מוציא טופס 161 מה אומר החוק לגבי זה? אני בכוונה ששואלת בשל הכרות מעמיקה עם המעביד. תוך כמה זמן עפ חוק הוא נדרש להעביר את הטופס 161 ולשחרר את הביטוח על שמי מיום פיטוריי ? ובמידה ולא עושה זאת כיצד החוק מגן עלי ?

טופס 161

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/07/17
המעסיק מחויב להוציא לך טופס זה וכן להביא לך מכתב לקופה וככל ואינו עושה זאת ניתן לתבוע אותו לשם כך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

דני 13/07/17
שלום רב,

אני עובד בחברת מיקור חוץ כאיש מחשבים מעל ל- 10 שנים. 
איך אדע אם אני זכאי לקבל פיצויים אם החלטתי להתפטר?
האם זה קשור לחוזה הראשוני שחתמתי מולם?
האם יש חוק שמורה לחברה לשלם לי פיצויים גם אם אני עוזב לאחר 10 שנים?

תודה רבה
דני

תשלום פיצוים למתפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/07/17

שלום רב

ראשית יש לבחון את ההסכם האישי או הסכם קיבוצי ככל וחל כזה על המקום.

ככל ואין בהסכם הוראה שכזו וככל ואתה לא חתום על סעיף 14 לחוק ונעשתה לך כל חודש הפרשה של 8 ושליש  אחוז מהשכר לקופת הפיצויים אז מה שאתה זכאי לו הוא הכספים שהופקדו בעבורך לקופת הפיצוים בהתאם לצו הרחבה מקיף במשק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוכנית נטו משפחה

אמיר 13/07/17
שלום,
בעקבות תוכנית נטו משפחה לשנים 2017-2018.
הבת שלי תהיה החודש (יולי 2017) בת 5. ולכן לפי התוכנית אני זכאי ל 2.5 נקודות זיכוי במס רטרואקטיבית מיונאר השנה.
השאלה שלי היא לגבי שנה הבאה. האם אהיה זכאי גם ל 2.5 נקודות זיכוי במס ?
תודה,
אמיר.

פנו לפורום מסים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 16/07/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שבוע עבודה מקוצר

אביבי 12/07/17
שלום רב,
הבנתי שהחל מה-1.7 היה אמור להיכנס לתוקפו שבוע עבודה מקוצר אך בפועל אין שום פרסום או התייחסות לכך שתקשורת. האם מישהו יודע מה קורה עם זה ואם כן זאיזה מתוכנת הדבר יקרה(הורדת שעה משבוע העבודה או יום ראשון חופש אחת לכמה חודשים)?
תודה

מצטרף לשאלה

שי 16/07/17

חופשת לידה

מאור מאור 12/07/17
שלום
מה מגיע לגבר בית הולדת תינוק מבחינת ימי מחלה וחופשה לאחר לידה וכן מה מגיע לאישה?
תודה

זכויות אב ואם אחרי לידה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
מאור שלום,
זכויות האב והאם אחרי לידה הן רבות ולא ניתן לציין את כולן בתשובה בפורום. 
לכן, התשובה שאתן לך היא על קצה המזלג.

הגבר העובד זכאי להיעדר מרגע הופעת הצירים/ירידת מים ועד 24 שעות לאחר הלידה על חשבון ימי המחלה שלו.

לאחר מכן הוא זכאי ל- 6 ימים: 3 ימי מחלה ו- 3 ימי חופשה - כל הימים על חשבונו בלבד. התשלום הוא בהתאם לתשלום על פי חוק. 

אם האשה היולדת עבדה לפחות שנה אצל אותו מעסיק, היא זכאית לחופשת לידה בת 26 שבועות (שחלקה בתשלום).
אם היא עבדה פחות משנה, היא זכאית לחופשת לידה בת 15 שבועות. 
בנוסף, באפשרותה להאריך לאחר מכן את חופשת הלידה.
 
לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

אבי 11/07/17
הסכמתי עם המעסיק שלי על הפסקת עבודה. ביקשתי שיתן לי מכתב פיטורים כי אני רוצה לחתום בלשכה ומעוניין בפיצוייים המגיעים לי.

הוא אמר (וזה מוקלט בטלפון!) שהוא מוכן לתת לי בתנאי שקודם כל אני ימלא מכתב התפטרות עם תאריך של לפני חודש (אני מסיים עוד יומיים את העבודה) ואז הוא יתן לי מכתב פיטורים ופיצויים.



הוא טוען שהוא לא רוצה שהוא יהיה חייב לתת לי את ההתראה מראש במקרה של תביעה.



האם ההקלטה בטלפון שהוא יתן לי פיצויים קבילה בבית משפט?

האם יש משהו שכדאי לציין במכתב התפטרות על מנת שזה לא יהיה מלכודת?

פיצויי פיטורים בהתפטרות

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
אבי שלום,
כן, הקלטות הן דבר קביל בבית הדין לעבודה.

במכתב ההתפטרות אתה יכול לכתוב משפט שמבהיר שלאור הסכמתכם בעניין תשלום פיצויי הפיטורים, אתה מבקש לקבל אותם במועדם. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה בגלל חרדה במקום העבודה

עידן 11/07/17
רציתי לדעת בבקשה לגבי ימי מחלה בגלל חרדות במקום העבודה..האם גם במקרה כזה צריך בעיקרון גם להישאר בבית ולהבריא כמו בימי מחלה רגילים בגלל שפעת וכו'...מבחינת החוק...  שלא יהיה מצב שאני עושה משהו בימי המחלה שאסור וישתמשו בזה כנגדי...
תודה!

חייבים לנוח בבית בזמן ימי מחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
עידן שלום,
החוק לא מבחין בסיבות השונות שבגינן עובדים מקבלים ימי מחלה.
ההיגיון, והחוק, אומרים שיום המחלה נועד לטיפול והחלמה ולא לנופש וחגיגות למשל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובות המעביד לעובד

אלי 11/07/17
שלום, אני עובד בחברה פרטית 7 שנים..
אני מתכוון להתפטר בגלל מצב רפואי..בנוסף לכך יש חובות של המעביד כלפיי, שעות נוספות רבות שלא שולמו , כמה ימי מחלה,פיצויים על התנכלות /עוגמת נפש שאני מתכוון לתבוע...
המעסיק יודע שאני לא אוותר על השכר ואני די חושש שהוא יעשה משהו כדי להתחמק מהתשלום.. כל התהליך של ההתפטרות , הודעה מוקדמת, תביעה  ייקח זמן.. הוא יכול להתחמק מזה.?למשל שינוי שם החברה או משהו כזה..אולי כדאי לי לתבוע את הכספים  כבר כאשר יהיו לי האישורים הרפואיים..?

המעסיק לא עומד בחובותיו כלפיי, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
אלי שלום,
לצערי, ייתכן שהמעסיק שלך ינסה להתחמק מתשלום.
חשוב לזכור שלכל דבר יש פיתרון.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיצוץ שעות-הריון

מירי 11/07/17
שלום רב,אחותי עובדת סוציאלית בבית אבות,בשבוע ה 9 להריונה. טרם הודיעה בעבודה על ההריון. היא עובדת במשרה מלאה אבל השכר הוא שעתי. מס' השעות שלה נקבע על פי תקן משרד הבריאות בתחום. היום הודיעו לה שמקצצים לה 13 שעות בשבוע,כי מס' הדיירים במוסד ירד. מס' שאלות:
1. במידה והיא מודיעה להם מחר שהיא בהריון- האם ניתן לקצץ לה שעות, כלומר האם זה לא נחשב כהרעת תנאים?2. במידה והיא מחליטה להתפטר- האם היא מקבלת פיצויים או לא?
3. והיה והיא תחליט להתפטר- האם היא זכאית לדמי אבטלה מהיום הראשון או שהיא צריכה לחכות 3 חודשים, ואיזה סכום נחשב לה לצורך אבטלה?
4. שאלה אחרונה- האם אישור רפואי על יציאה לשמירת הריון- משנה פה משהו?

תודה מראש

המעסיק יכול לקצץ שעות עבודה לעובדת בהריון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
מירי שלום,
משאלתך לגבי זכאותה לפיצויים אני מסיקה שאחותך עובדת שם יותר משנה. אם כך הדבר, המעסיק יצטרך לקבל את אישור הממונה על חוק עבודת נשים להפחתת המשרה שלה כשיוודע לו על ההריון.
ככל שהמעסיק יוכיח שהפחתת המשרה נעשה בלי קשר להריון, הוא יקבל את האישור.

אם הוא יפחית את משרתה בלי לקבל היתר, היא תוכל לטעון להרעת תנאים אך בשביל לקבל פיצויי פיטורים יהיה עליה להתריע בפניו בכתב שמדובר בהרעת תנאים ואם היא לא תתוקן היא תראה עצמה מתפטרת בדין מפוטר.

לעניות דעתי אישור על יציאה לשמירת הריון לא ישנה כי היא ממילא לא עובדת בפועל בתקופה הזאת ואמורה לקבל גמלה מהמוסד לביטוח לאומי.

לעניין הזכאות לדמי אבטלה, פני לפורום ביטוח לאומי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,







בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום רב

קורל 11/07/17
שלום רב !!!


רציתי בבקשה לשאול :אני עובדת בחברת סיעוד 5 שנים ואני רוצה לעזוב, האם מגיע לי פיצויים ?


מודה לכם מראש על התשובה

עובד שמתפטר זכאי לפיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
קורל שלום,
פיצויי פיטורים כשמם הם. משולמים לעובד שפוטר או לעובד שמתפטר בנסיבות שמזכות בפיצויים.

מאחר ולא כתבת בשאלתך את נסיבות ההתפטרות, אין באפשרותי להשיב לך האם את זכאית לפיצויי פיטורים מלאים או לא.
בכל מקרה, את זכאית לקבל את הכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגמול יתרת ימי חופשה-הפרשות סוציאליות

יעקב חרזי 11/07/17
שלום רב.הנני לקראת עבודתי לרגל יציאתי לפנסיה.ישנה יתרת ימי חופש לזכותי בסך של 30 ימים.המעביד אומר שבתלוש העבודה יוסיף לרכיב השכר את שווי ימי החופשה שלזכותי.1
1.האם בחישוב הפרשות התנאים הסוציאלים-קרן גמל השתלמות וכו,ילקחו בחשבון לצורך כך,גם רכיב התגמול בעבור ימי החופשה שלזכותי-30.
2.האם נכון ש.....שעצם החישוב שלעיל שאמור להתבצע בתלוש שכר א ח ר ו ן שלי אצל המעביד,אזיי יש פה נקודה של ניתוק יחסי עובד-מעביד,ובשל כך פדיון ימי החופשה אינם זכאים להתקבל בעבורם התנאים הסוציאלים.
תודה מראש.


צריך לבצע הפרשות סוציאליות מרכיב פדיון חופשה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
יעקב שלום,
פדיון ימי חופשה יש לשלם בסיום עבודתו של העובד, אשר בפועל מתבצע בעת עריכת גמר החשבון - התלוש האחרון שהעובד מקבל.
לכן, כל עוד לא סוכם ביניכם אחרת, המעסיק לא צריך להפריש לפנסיה/קרן השתלמות בגין רכיב פדיון החופשה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנוגע לנקודות זיכוי

משה 11/07/17
שלום רב,
1.האם החישוב הנכון לסה"כ נקודות זיכוי הוא כדלקמן: 2.25 נקודות בגין תושב ישראל , 1 נקודה בגין ילדה בת 7 , ו2.5 נקודות עבור ילד בן 4? כלומר סה"כ 5.75 נקודות זיכוי?
2.התחלתי מקום עבודה חדש ב1.3. תלוש ראשון ירד לי מס הכנסה , תלוש שני קיבלתי החזר , ובחודשיים האחרונים לא ירד מס הכנסה. שאלתי את מנהלת החשבונות והיא אמרה שזה בגלל החוק החדש. שאלתי אותה למה מופיע 4.75 נקודות זיכוי ולא 5.75 כרשום מעלה והיא טענה שזה לא משנה כי אני לא משלם יותר מס הכנסה. האם היא צודקת? 

פנה לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול משרה

ד 11/07/17
אני חברת הנהלה בחברה ציבורית ומחזיקה 2 משרות - ניהול יבוא/יצוא, ניהול מחסן
ועובדיו לאור ויכוח עם עובד החברה החליטה לסיים את מסרתי כמנהלת המחסן ונתנה את
מישרתי למנהל אחר. האם מדובר על ביטול משרה שמאפשר לי לקבל מכתב ולחתום בלשכה

ביטלו משרה אחת שלי, אוכל לקבל מכתב פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
שלום,

נראה שמדובר בהרעת תנאים מוחשית שתאפשר לך להתפטר בדין מפוטר.

לשם כך, עלייך לפנות בכתב בהזדמנות הראשונה למעסיק ולהתריע בפניו שמדובר בהרעת תנאים ואם היא לא תתוקן תוך זמן סביר, את רואה את עצמך מתפטרת בדין מפוטר.



במידה ותבחרי לפעול כך, מאחר ואת זו שמתפטרת, אינך זכאית למכתב פיטורים אלא את זו שתצטרכי למסור למעסיק מכתב התפטרות.



לעניין זכאותך לדמי אבטלה, פני לפורום ביטוח לאומי.



לרשותך בכל שאלה נוספת,



בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום נסיעות לעבודה בעת תאונת עבודה

ורד אלימלך 11/07/17
מה החוק אומר לגבי תשלום נסיעות לעבודה והשתתפות בקצובת רכב לעובד ששוהה בתאונת עבודה 3 חודשים קלנרים.

עובד ששוהה בתאונת עבודה זכאי להחזר נסיעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 12/07/17
ורד שלום,
החוק לא מתייחס להשתתפות בקצובת רכב. לכן, עניין זה תלוי בהסכמות אליהם מגיעים העובד והמעסיק.

לעניין החזר הוצאות נסיעה, המעסיק מחוייב בתשלום החזר הוצאות נסיעה עבור כל יום בו העובד נזקק לתחבורה ציבורית לשם הגעה לעבודה (גם אם בפועל לא מגיע בתחבורה ציבורית).
אם העובד לא מגיע לעבודה כי הוא בחופש, בחופש מחלה או בתאונת עבודה, הוא לא יהיה זכאי להחזר הוצאות נסיעה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכת בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

דנה 10/07/17
אני עובדת כשנה וחצי התפטרתי עקב חרדות קשות שתקפו אותי בלי לתת שבועיים מראש האם יכולים להוריד לי מהפיצויים למרות שנפשית לא הייתי מסוגלת להגיע לעבודה יותר?

פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/07/17
כן. אלא באם במשך השבועיים אלה תציגי אישורי מחלה והייתה קיימת לך צבירה. ואז המעסיק יצטרך לנכות לך ימי מחלה ולא לקזז לך שכר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת בונוסים

הגר בנודיז 10/07/17
היי,  האם אפשר להוריד בונוסים מהשכר החודשי? 
הסיבה להערכתי הייתה מכיוון שלא ביקשתי אישור להכניס את מספר הפלאפון למאגר של החברה כל מנת שנוכל לשלוח הודעות והטבות. 
העניין הוא שבעבר אנשים שכן שאלתי וענו שלא וצויין זאת, עדיין שלחו להם הודעות .
התושבה של המנהלת שלי הייתה האשמה של תביעות משפטיות נגדם בגלל זה. 
אני עובדת פה כשלושה חודשים בערך ולא זכור לע שאני אשמה באיזה תביעה משפטית. 

שאלתך לא מובנת אנא נסחי אותה בשנית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/07/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת נטו ונקודת נכות

מאיר פרקש 10/07/17
שלום, סגרתי עם המעסיק שלי על משכורת נטו ולא ברוטו לפני שנה, היום יש נקודת זכות של כחלון להורים שיש להם ילד עד גיל 6, השאלה אם מגיע לי הנקודה הזאת? או שמותר למעסיק שלי לקחת את הנקודות זכות לעצמו, תודה לעונים

משכורת נטו

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/07/17
שאלה מצויינת, לעניות דעתי הואיל ונקודות הזיכוי הם ממס הכנסה ואין כל קשר לנתונים של המעסיק ולכן הנטו שלך גם אמור לגדול בהתאמה כמובן. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק מסרב לשחרר קרן פנסיה שעל שמי

עמרי 10/07/17
שלום,
לפני מעל 6 שנים סיימתי עבודתי ביוזמתי באחד התאגידים הגדולים במדינה. יש לי קרן פנסיה וביטוח חסכון על שמי מהתקופה שעבדתי שם, בהן יש מרכיב לפיצויים. המעסיק מתעלם מבקשתי לשחרור הכספים מעל 6 שנים וגם לא מעביר לי הודעה על עזיבתי. מה אוכל לעשות?
האם לאחר 7 שנים חלה התיישנות כלשהי על זכויותיי?
תודה

סירוב מעסיק להעברת קופות על שם העובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/07/17
פניה לביה"ד בא גם קרן הפנסיה היא הנתבעת. לבקש בפניה / תביע לבהי"ד טופס 161, מכתב שחרור כספים והעברת הקופות על שמך. אך אין בכך הסכמה לשחרר את הפ"פ הצבורים לך בקרן. פרט לכך אני מציעה לך לקבל ייעוץ פנסיוני .

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי יום חופשה

איציק 10/07/17
שלום

הייתכן מצב בו תשלום יום החופשה יהיה נמוך יחסית לשכר היומי שאותו הייתי מקבל אילולא הייתי עובד? אני עובד שעתי בו השכר שלי יחסית לכמות העבודה( משמרות) היא גבוהה.
בחישוב תשלום ימי החופשה מחלקים ב90. ואז יוצא לי תשלום יומי נמוך ממה שההייתי יכול להרוויח אם לא הייתי יוצא לחופש. 
אתן דוגמא : חישוב סך כל השכר שקיבלתי בשלושה חודשים לפני החופשה היה 45000 וכמות המשמרות 57. משמע סך יום העבודה שלי 790 שקל.
אם מחשבים לפי החוק ומחלקים ב90 יוצא לי 500 שקל

שאלתי היא האם זה הגיוני או שמע פספסתי משהו בחישוב??

חישוב יום חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/07/17

נכון. מן הסתם כאשר אתה מחלק 45 אש"ח ל- 57הסכום יצא גבוה יותר משכר של 45 אש" לחלק ל- 90. החישוב שערכת נכון. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבטחה למענק חתימה ואי עמידה בהבטחה

יובל 10/07/17
שלום,

במקום עבודה מסויים התחלתי לעבוד במקביל לסיום עבודה במקום אחר. הגעתי אחרי שעות העבודה, בימי שישי ואף עבדתי מהבית שעות ארוכות.המנהל הבטיח לי שהוא יתן מענק קליטה תמורת הזמן הזה.בפועל, כשהתחלתי לעבוד, הוא "שכח" מההבטחה. לא רציתי לסכן את מקום העבודה ולכן לא "הצקתי" למעביד. אחרי כמה חודשים החלטתי לעזוב (מאחר והמעסיק הזה "שוכח" הרבה דברים), האם יש מקום לדרוש מענק כזה? לא ניהלתי רישום מסודר של השעות (אוי כמה שהייתי תמים), אבל יש תיעוד במיילים שהתבצעה עבודה במשך כחודשיים בטרם תאריך ההתחלה הרשמי.

תודה!

אי תשלום שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/07/17
על כל עבודה מגיע שכר. לא בונוס, לא מענק ולא כל שם אחר. אלא שכר ולכם אם יש לך תיעוד כלשהו לעבדת במשך חודשיים לפני ההתחלה הרשמית אתה בהחלט יכול לדרוש זאת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

@@@

@@@@ 10/07/17
אני  עובד 4  שעות  ביום  והוציאו  אותי   לשבוע  חופש  ולא  שילמו  לי  עבור  הימי  חופשה,  האם  צריכים  לשלם  לי על  הימי  חופשה  גם  אם   אני  עובד  4  שעות  ביום?.

חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/07/17
בהחלט. שווי יום חופשה כדין שווי יום בודה. ולכן על יום החופשה שלך יש לשלם לך כיום עבודה של 4 שעות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן