פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום עבור בני
תרוץ אחר, לדוגמא- הצק נעול בכספת ואין לנו את הקוד.... מה עלי לעשות?
מה עושים כששכר העבודה לא משולם?
מציעה לפנות במכתב דרישה למעסיק.
אם השכר עדיין לא ישולם, ניתן לתבוע בבית הדין לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רופא תעסוקתי
לשלם על הימים האלה שאני בבית ללא חופשת מחלה שסיימתי את ימי המחלה
מה המעסיק עושה עם אישור רופא תעסוקתי?
על המעסיק להחזיר אותך לתפקידך. אם אינך יכול לבצע את תפקידך, עליו למצוא לך תפקיד אחר שתוכל לבצע בהתאם למגבלות שנכתבו באישור מהרופא התעסוקתי.
אם למעסיק אין שום תפקיד חלופי להציע לך, עליו לפטר אותך, בכפוף לניהול הליך פיטורים תקין.
מצב ביניים של ישיבה בבית לא קיים. ואם הוא עושה זאת, עליו לשלם עבור הימים האלה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בשל הרעת תנאים
1. אני רוצה להתפטר האם אני חייבת בהודעה מראש?
2.ברצוני לקבל פיצויים בגין הרעת השכר ושתשולם לי הפנסיה שעד עכשיו לא הופרשה,אז איך עושים את זה והאם זה בכלל אפשרי??
הרעה מוחשית בתנאי עבודה
על מנת להתפטר ולהיות זכאית לפ"פ - את חייבת לתת הודעה בכתב למעסיק טרם פיטורייך עם בקשה לתיקון העוולות תוך 30 ימים שאם לא כן תתפטרי בדין מפוטרת. הפסיקה קבעה כי אי תשלום שכר מהווה סיבה מספיק טובה להתפטר גם ללא הודעה מוקדמת אך מנסיון - אני מציעה לך כן לתת הודעה מוקדמת ובקשה לתיקון העוולות.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורים
האם במכתב פיטורים שבעל סוכנות הביטוח אינו מורשה בעמ ניתן להסתפק במכתב פיטורים והמלצה רק בחתימתו וללא חותמת ? האם תופס לקבלת דמי אבטלה ?
מכתב פיטורים
אם המעסיק הוא עוסק מורשה ולא חברה בע"מ - אין כל צורך בחותמת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה בעבודה מהבית
אם יש לי ימי מחלה שצברתי וכתובים לי בתלוש האם גם אם אני עובדת מהבית ההגדרה תפקיד שלי והוצאתי 4 ימים כי אני חולה המעביד מחויב לקבל אותם?
תודה.
ימי מחלה לעובד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב הבסיס לקרן השתלמות
כיצד מחשבים את הבסיס במקרה כזה?
חישוב בסיס לקרן השתלמות בענף האבטחה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
למי הזכות לתבוע פיצויים
למי הזכות לתביעה וקבלת הכספים, האם ליורשיו (לפי צו) או לשאיריו?
אני שואל, כי קיבלנו תשובות שונות מייעוצים שונים, חלק אמרו לפי צו, וחלק לפי סעיף 5 לחוק פיצויי פיטורים, שזה אומר לשאיריו.
אשמח לתשובה בעניין (בייחוד אם ידוע על פסקי דין ממקרים דומים לאלו בעבר).
תודה על עזרכתם.
הזכות לקבלת פיצויים
בן/בת זוג של העובד/ת בשעת פטירתו/ה, לרבות הידוע/ה בציבור כבן/בת זוגו/ה והוא/היא גר/ה עמו.
ילד של העובד/ת שהוא בגדר תלוי במבוטח/ת לעניין גמלאות לפי פרק ג’ לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב, תשכ”ח-1968).
במות העובד הכספים יחולקו כדלקמן
בקרן פנסיה – בעת פטירת העמית שמורה זכות הראשונים לקבלת כספי הפיצויים והתגמולים בדרך של קצבה חודשית(פנסיית שאירים) לשאירים כפי שהוגדרו בתקנון קרן הפנסיה. אם אין שאירים הזכאים לקצבה לפי התקנון, ישולמו כספי הפיצויים לשאירים על פי סעיף 5 לחוק פיצויי פיטורים, ואילו כספי התגמולים ישולמו למוטבים שקבע המבוטח בחייו. אם לא קבע המבוטח מוטבים, ישולמו הכספים ליורשיו על פי דין או על פי צוואה (לפי העניין).קופת גמל וביטוח מנהלים – כספי הפיצויים ישולמו לשאירים לפי סעיף 5 לחוק פיצויי פיטורים. אם אין שאירים, ישולמו כספי הפיצויים למוטבים שקבע העמית או המבוטח בחייו, ובאין מוטבים ישולמו כספי הפיצויים ליורשיו על פי דין או על פי צוואה (לפי העניין). כספי התגמולים ישולמו למוטבים שקבע העמית או המבוטח בחייו, ובאין מוטבים ישולמו הכספים ליורשיו על פי דין או על פי צוואה (לפי העניין).קרן השתלמות – הכספים ישולמו למוטבים שקבע העמית בחייו, ובאין מוטבים ישולמו ליורשיו על פי דין או על פי צוואה (לפי העניין).
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
ועזבתי לקראת סוף יוני,
נכון להיום- המשכורת היחידה שקבלתי-
היא בערך שליש- ממה שהייתי אמור לקבל על חודש מאי,
ועל יוני לא קבלתי כלום עדיין,
הם טוענים- שלא נחשב להלנת שכר-
היות ונתנו לי שליש על חודש מאי כמקדמה,
ועל חודש יוני אקבל [בא נראה...] בראשון לאוגוסט,
האם הם צודקים?
הלנת שכר
לא ברור ע"ב מה טענתם. בהחלט הלנת שכר. שכר יש שלם עד ל- 9 לחוש העוקב ולא יום לאחר מכן.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חפיפה לעובד חדש
אני עובד בחברה כבר 7 שנים.
היום הגיע עובד חדש לתפקיד זהה לתפקיד שלי.
המנהל קרא לי לשיחה עם והובהר לי כי העובד החדש לא הגיע להחליף אותי והוא יעבוד על נושאים אחרים.
למרות זאת העובד החדש נשלח ע"י מנהל שוב ושוב כדי ללמוד את כל העבודה שלי.
מה ניתן לעשות?
חפיפה לעובד נוסף
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס 161 ומכתב שחרור
לפני מס ' שנים קרן פנסיה שחררה לי/ שילמה לי מהכספים שאצלה פיצויי פיטורין בלבד. היום אני רוצה למשוך מהקרן את יתרת הכספים שעומדים לרשותי בקרן. והקרן דורשת ממני טופס 161 ומכתב שחרור האם המעביד חייב לתת לי כעת את המסמכים הנ"ל? או שהיות שכבר שחררתי כספי פיצויים מהקרן בעבר, מכתב שחרור+טופס 161 אמורים להימצא כבר בידי הקרן?
תודה רבה
טופס 161 ומכתב שחרור
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום הבראה בשמירת הריוו
נמצאת בשמירת הריון מ-1.7 ובחודש הבא המעביק משלם לעובדים דמי הבראה.
מה דיני במקרה הנ"ל? האם מוציא תלוד נפרד רק עם רכיב של הבראה?
תשלום הבראה בעת שמירת הריון
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי משכר
בסך 3800 שקל אני רוצה להחזיר את כספי איך אני פועל בבקשה עזרו לי
ניכוי משכר
צהריים טובים . ע"פ הדין אין שום אפשרות למעסיק לנכות לעובד משכרו, ללא הסכמתו. וגם אם נתנה הסכנתו אזי בניגוד לסעיף 25 לחוק הגנת השכר. שמשמעו - לא יותר מ25% לחודש מהשכר המותר.
אבל בהרבה מקרים בענף שלך המעסיק מחתים על הסכם לניכוי ההשתתפות העצמית או הנזק שנגרם למעסיק יחד עם הסכם עבודה. ולכן עליך לבדוק ראשית אם אתה חתום על הוראות קיזוז.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב צמוד
שווי רכב - זיכוי
ראשית, יש לבדוק האם ברכב נעשה שימוש ע"י עובד אחר במשרד. יכול להיות שכן מגיע לך זיכוי גם אם לא מלא לפחות זיכוי חלקי על תקופה זו. אני מציעה לך לפנות לקבל ייעוץ מייעץ מס לענין זה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פצוי פיטורים
תשלום פ"פ
לעיתים לעובד מגיע תשלום פ"פ בתשלום חד פעמי ולעתים הפ"פ נצברים ולעובד זכאי להם אך בתשלום של קצבה חודשית .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות אחרי לידה בתוך שנה
התפטרות לאחר לידה
שאלתך לא כל כך מובנת. אך אנסה להסביר. עובדת שלא עבדה שנה במקום העבודה אינה זכאית לתשלום פ"פ. עם זאת תקופת חופשה הלידה כן באה במנין תקופת הוותק. ולכן באם לאחר תקופת חופשה הלידה צברת שנה של וותק את בהחלט זכאית להתפטר בדין מפוטרת ולהיות זכאית לפ"פ. הואיל ועבדת פחות משנה אצל המעסיק את זכאית לחופשה לידה של 15 שבועות.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה
עבודה
שלום רב
ככל וזה מה שסוכם איתך שתהיה עבודתך ובעל המלון הוא זה שמשלם על שניהם ומדובר בעצם באותו המעסיק ( לא חברה שמשלמת אלא בעל המלון שמשלם) אז על פניו אין עם זה בעיה. ככל ולא כך הם הדברים אז יש לבחון לעומק את הנתונים על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לתוספת פיצול
תוספת פיצול
שלום רב
על פניו נראה שהתשובה היא לא אך יש לבחון הנתונים לעומק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיונר שרוצה להפסיק עבודה
אני פנסיונר בן 68 עובד כ17 שנה בחברה ומעוניין להגיש התפטרות.
שאלתי היא, האם אני מקבל את כל הזכויות שלי (פיצויים מלאים וכדו') במידה ואני מגיש את ההתפטרות?
תודה מראש,
משה
פנסיונר דרוצה להפסיק לעבוד
שלום רב
ככל והנך מעוניין להפסיק לעבוד על מנת לצאת לפנסיה אכן אתה זכאי לכל הזכויות כמתפטר בדין מפוטר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוח שעות
המעסיק שלי חייב לי שעות נוספות של שנתיים ,,חודשים בהן אין לי דוח שעות ..בתקופה לפני 3 שנים ובקרוב אני מתפטר בגלל בעיה רפואית..
אני אתבע את השעות האלה בבית המשפט,אני יודע שחובת ההוכחה על המעסיק אך חושש שהוא יגיש דוח שעות מזויף של אותה תקופה..
יש אפשרות כזאת שבית המשפט יחייב את המעסיק לאתר את הדוחות באמצעות נציג כלשהו לפני המשפט.. או דרך משרד התמ"ת אולי..?
תודה רבה!
דוח שעות
מה הכוונה יגיש דוח שעות מזויף?
אם תראה שהדוח שלו לא נכון או שעבדת בשעות אחרות משרשום אז ידך תהיה על העליונה.
ביהמש לא יכול לחייב להגיש משהו כל עוד אין תביעה
לגבי משרד התמת אם תגיש אליו תלונה הוא ידרוש מהמעסיק את דוח השעות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
וועדת בוחנים במכרז למשרד ממשלתי
נגשתי למכרז לפני 5 חודשים דרך נציבות שירות המדינה. מבירור שערכתי בנציבות שירות המדינה באגף בחינות ומכרזים נמסר לי כי אין עדין מועד לוועדת בוחנים האם זה דבר נפוץ או שמדובר במשהו חריג שבמשך 5 חודשים אין מועד לוועדת בוחנים
תודה על התשובה
אין זה הפורום הרלוונטי לצערי אין לי איך לעזור לך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב שכר ליום חופש/מחלה
תודה ושבת שלום
חישוב שכר ליום חופש/ מחלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק מבקש ממני לשלם למחליף שלי בזמן ימי היעדרותי
האם מה שהוא מבקש זה חוקי? מותר לו לבקש ממני לשלם עבור הפרילנסר לקזז מהמשכורת?
תודה רבה!
המעסיק מבקש לשלם עבור מחליף
שלום רב
המעסיק לא רשאי לעשות זאת.
מנגד המעסיק רשאי שלא לאשר לך יום חופש שכן המעסיק הוא זה שקובע את מועדי החופשה אלא באם ישנו הסכם מראש שאת רשאית לצאת למבחנים או שאת לומדת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלילת פיצויי פיטורין
אני עובד בענף המלונאות כ-4 שנים. לאחרונה הוזהרתי שאני עומד להיות מפוטר עקב עבירת משמעת חמורה. קראתי את ההסכם הקיבוצי של עובדי המלונאות ושם היה כתוב שאם עובד מפוטר עקב עבירת משמעת חמורה ישללו ממנו חובת מתן הודעה מוקדמת ופיצויי פיטורין. על פי ההסכם הקיבוצי, המעביד מפריש לי 6 אחוז פיצויי פיצויים בקרן הפנסיה הראל ששם הצטבר לי סכום יפה. שאלתי: האם המעביד יכול לקחת ממני או לשלול ממני את הכסף שנצבר לזכותי לפיצויים בקרן הפנסיה או שבכסף הזה הוא לא יכול לגעת בשום מקרה, אפילו במקרה של עבירת משמעת חמורה.ואותה שאלה האם כשאני מתפטר מהעבודה, המעסיק יכול לשלול ממני את הכספים הללו בתוקף ההסכם הקיבוצי?
לתשובותיך אודה
יוסי
שלילת פיצויים
שלום רב
לא ניתן לדעת מבלי להכיר את אופי העבירה והטענות בגינה
מכל מקום הפסיקה לא ממהרת לשלול פיצויי פיטורים שכן עצם הפיטורים היא הסנקציה וגם במקרים חמורים הפחיתה לחצי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה דחופה
לפני שלושה שבועות פוטרתי מהעבודה ובשבוע הבא מסיים את חודש ההודעה מראש ,לפני שלושה ימים הייתי עם גב תפוס ונעדרתי יומיים המעסיק לקח לי את הרכב והטלפון והיום חזרתי לעבודה המעסיק לא מוכן לדבר איתי לא מוכן להביא לי את הנייד רק כדי להעביר אנשי קשר ותמונות של הילדים ,ועכשו קיבלתי התראות גם שמהמכשיר שהוא לקח לי נכנסים לי לתיבת המייל,
האם זה חוקי?מה אני יכול לעשות?
מכשיר נייד
לום רב
על מנת לענות יש לראות את הסכם העסקתך וכן את הנהלים לגבי המייל במקום העבודה
ככל והמכשיר והמייל הם של העבודה והמעסיק הודיע לכם מפורשות שהם לצרכי עבודה בלבד אז מותר לו לעשות זאת. ככל ומדובר במייל פרטי אז אסור לו. בכל מקרה מציעה ראשית לשנות את הסיסמא במייל ושנית לפנות בכתב למעסיק לשם התיעוד.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הנתבעת לא הופיעה לדיון
הודעה על מועד דיון
שלום רב
ראשית יש לראות את ההחלטה על דחיית המועד והאם נקבע בה כי עליך לבצע מסירה של ההחלטה
באשר להאם קיבלה הזמנה כדין ניתן לבחון זאת במזכירות בית הדין
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






