פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
משכורת גלובלית
חוזה העבודה האישי שלי מורכב מ-140 שעות עבודה בחודש. אני מתוגמלת ב6000 ש"ח ברוטו + 1500 תוספת גלובלית בגין שעות נוספות.
שאלתי היא: האם שאני לוקחת חופש (ע"ח ימי חופשה בתשלום), יש למעסיק זכות להפחית לי מהסכום של 1500 (התוספת הגלובלית) ?
אם כן, אודה על הסבר משום שההנחה שלי שמשהו שמוגדר גלובלי הינו סכום קבוע לתשלום.
משכורת גלובלית שעות נוספות
ההנחה שלך שגויה- מכיון שמדובר ברכיב שעות נוספות- לא ניתן לעשות שעות נוספות כאשר את בחופש.
באם תצליחי להראות שמדובר ברכיב פיקטיבי כאשר בפועל את אף פעם לא עושה שעות נוספות ושזה נעשה סתם לשם התלוש אז תוכלי לטעון כי יש להתחשב בסכום זה לכל הזכויות הסוציאליות. ( אגב יש לבחון גם לגבי יתר הזכויות לרבות הפרשה לקופות האם נחשב סכום זה או לאו)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים.
אני עובד בחברה קרוב ל27 שנה,לא מקבל תוספת כ16 שנה חוץ מפעמיים קיבלתי בונוס.
אם אני עוזב אמור לקבל כל הפיצויים ?
תודה מראש.
אלברטו.
פיצוים
ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך ואת קופת הפיצוים שלך על מנת לדעת האם אתה זכאי לפיצוים בכל מקרה או רק אם תפוטר . ( מה שנמצא בקופת הפיצוים הוא שלך אך יש לבחון מה הסכום המצוי שם לגבי השלמה של המעסיק זה לא חד משמעי זה תלוי במקום העבודה ובתנאים החלים עליו).
מכל מקום אם לא קיבלת תוספת יוקר שהיו / שיש הסכם קיבוצי שחל על מקום העסקתך שקובע העלאות כלשהן אז ניתן לטעון להרעת תנאים ולהתריע בכתב בפני המעיסק כי באם לא יסדיר זאת תתפטר בדין מפוטר. ככל ואין הוראות כאלה ואתה מקבל מעל לשכר המינימום אז אין כל חובה בחוק להעלות את שכרך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לשאלות
קודם כל תודה רבה על התשובות המידיות והעזרה זה לא מובן מאליו.
2 האם לוועדה רפואית של עובדי המדינה סמכות לאשר כשירות לתפקיד שלי במגבלות (מתן הקלות למיניהן) כפי שתמצא לנכון באופן קבוע עד לפרישתי מן השירות או שהאפשרות היחידה היא לקבוע כי אני לא כשירה לתפקידי וכי על המעסיק למצוא לי תפקיד אחר
תודה מראש
וועדה רפואית
וועדה רפואית רשאית לקבוע מגבלות / הקלות לתפקיד בהם כן ניתן יהיה להמשיך ולעבוד כאשר זכותו של המעסיק להחליט שאינו יכול להמשיך ולהעסיקך במגבלות אלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה לעובדת זרה.
עובד זר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת חשמל בעבודה בהודעה מראש
העובד?
הפסקת חשמל בעבודה
ככל והמעסיק הודיע לכם מספר ימים מראש על יום זה ויש לזכותך ימי חופשה אז מותר למעסיק לקבוע יום זה כיום חופש על כל הנובע מכך.
ככל ולא כך הם הדברים אסור למעסיק להכניס ליתרה שלילית ועליו למצוא לך עבודה / לשלם תמורת יום זה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סדר דין בבתי דין לעבודה
סדר דין בבית הדין לעבודה
אין בבית הדין סדר דין מהיר כבהליך אזרחי רגיל- ההליך בבית הדין נקבע לפי גובה וסוג התביעה כאשר הליך מהיר הנו כפי שציינת בדיון מהיר לא בעצם תביעה בסדר דין מהיר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים?
אני סטודנט ועובד מזה 6 שנים בעבודה שמאפשרת לימודים ברוב זמן המשמרת ולאחרונה שונו נהלי העבודה וכעת לא אפשרי ללמוד במהלך המשמרת.
כיוון שאני סטודנט הדבר מהווה הרעה משמעותית שלא מאפשרת לי להמשיך לעבוד וברצוני להתפטר.
האם הדבר יכול להיחשב כהרעת תנאים ועקב כך לזכות אותי בפיצויי פיטורין?
תודה רבה.
תוספת
חישוב דמי חופשה לעוזרת בית
מעסיק עוזרת בית מיולי 2016, פעם בשבועיים ל5 שעות כל פעם. שכר שעתי 50 ש"ח. שאלותיי:
1. האם יש לשלם לה דמי חופשה על שנת 2016 במובחן משנת 2017, או כרצף של שנה עד היום? 2. מה החישוב לדמי החופשה המגיעים לה?
אודה לתשובכם מראש:)
חישובים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב היקף משרה לצורך קבלת דמי הבראה
דמי הבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ט באב
האם יום זה יחשב לי חופשה?
ט' באב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים במקרה של התפטרות
הבתי כי לא מחוייבים לתת פיצויים לעובד שמתפטר אם אין אחת מהסיבות הידועות.
בכל זאת הבנתי כי יש איזו קרן פיצויים שאותה כן חייבים לתת? על איזה סכום מדובר? איך היא מחושבת?
תודה מראש
רקפת
רכיב פיצויים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
לעבוד שם במכלול של סיבות לדוגמאות אי תשלום שכר על אותו יום בודד,הובלת חומרים
מסוכנים ללא רשיון ,שעות פעילות ,והבטחות שווא ,שקרים יום יומי לכלל הנהגים מסידור
הנהגים ורכבים שבורים שעובדים על קצה המינימום. ולבסוף לאחר שיחה עם מנכ"ל החברה הוסכם על תשלום של 6 ימים ובפועל הרבה פחות ,לכן אני פונה עליכם תודה מראש לכל
יש גם שאלה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור זמן נסיעות
אני עובד בחו"ל באבטחה בעיר מסויימת ומידיי פעם שולחים אותנו לתיגבור בעיר אחרת.
הנסיעה לכיוון 3 וחצי שעות, מתחיל משמרת, אני ישן במלון וחוזר חזרה נסיעה של 3 וחצי שעות
התיגבור הזה היה פעם בשבוע
עכשיו רוצים שיהיה 3 פעמים בשבוע יוצא שבשבוע אני נוסע כ 21 שעות
בשאר הימים אני עובד רגיל בעיר שלי
האם זה הרעת תנאים?
האם אני זכאי לתשלום עבור שעות הנסיעה הרבות
אני מקבל החזר על הנסיעה ברכבת
תודה
מאיר
עובדה בחו"ל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה
האשים אותי שלקחתי טלפון של אחד העובדים ושמחקתי הקלטות ללא כל הוכחות בגללו אני
כבר לא עובד שם כשביקשתי ממנו הוכחות הוא טען שהוא לא חייב להציג לי הוכחות והעיף
אותי מהעבודה רציתי לדעת מה אני יכול לעשות עם זה אם אני יכול לתבוע אותו אני זקוק
ליעוץ מכם תודה.
השעיה מהעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לפנסיה בזמן תאונת עבודה
שאלה לפורום ביטוח לאומי או נזיקין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורים לאיש מכירות
מה הם המקרים , האם יש הפניה לפסקי דין שבהם העובד קיבל פ״פ בסכום זהה לשכר בסיס.
אודה לכם על התשובה!!!
שכר קובע לאיש מכירות
השכר לפיצויים לאיש מכירות המקבל עמלות מכירה כולל את עמלות המכירה. יש לעשות ממוצע של 12 העמלות האחרונות. עמלות מכירה אינן מותנות בתנאי אלא בגובה המכירה, וזה טבען.
בפורום זה אנו עונים על שאלות. לקבלת חוות דעת עם אסמכתאות פני לייעוץ פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין של מורה
אני עובד שנה במוסד פטור , אך לא החתימו אותי על חוזה, יש לי כמה שאלות:
1. היה לי שימוע ע"י המנהל המקומי - לא המנהל שמשלם את המשכורת- האם הוא יכול לעשות שימוע?
2. שלחו לי מכתב דרך דואר רשום אך הוא לא הגיע אלי והמנהל עמד על דבריו בתוקף ששלחו את המכתב, אחרי כחודש וחצי בדקתי בדואר וגיליתי שהמכתב לא קודד ע"י הדואר ולכן לא הגיע לידי הזמנת דואר רשום, הם אומרים ששלחו בחזרה את הדואר לידי השולח.
בדואר אמרו לי שהמכתב נשלח ב- 1.6.17 האם הם שלחו בזמן?
3. המנהל המקומי חתם על מכתב הפיטורין, האם זה תקף?
4.האם הדואר רשום צריך להגיע לידי העובד או מספיק שרשום תאריך? תודה רבה,
מר י', קצת סבלנות. ראה את התשובה לשאלתך כאן בהמשך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראיון עבודה
נדחיתי על ידי המפקחת. בטיעון שלא נפתח קורס ואני לא מתאים. אני טוען שנדיחיתי על
בסיס אישי ולראייה אבקש שיציגו לי את המורים שהתקבלו באזור בשנה לפני ואחרי דחייתי
ואם כל המורים מתאימים יותר אז אפסיד - אי טוען שלא יהיו בגלל שיש לי שני תארים
בחינוך ונסיון רב בהוראה ובהוראת מבוגרים כולל נסיון בהוראת עולים חדשים.
טענת אפליה
אין לך זכות לטעון שאתה יותר מתאים ולחייב את המעסיק לקבל אותך. תצטרך להצביע על סיבה לא עניינית או חוסר תום לב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר אומנים
וצריכה למחר אישור שכר אומנים שאני לא משלמת למס הכנסה במקור .מה עושים?
פונים למס הכנסה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
השימוע? ב. לטענתם, נשלח לי מכתב פיטורין. 5אבל הוא נשלח בתאריך1/06/2017. האם זה
חל? ג. טרם הגיע אלי עד היום מכתב הפיטורין. טענת הדואר - בטעות פספסו מכתב זה.
שימוע
2. לא ציינת מתי נערך השימוע. אם חלף זמן קצר ממועד השימוע, ולי דבריך ידוע לך שמכתב הפיטורים כבר יצא, ההליך תקף. תקלה טכנית לא משמיטה את תוקף פעולת המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס בעבודה
קנס עזיבה
הכתובת לשאלה היא המעסיק.
המועד להצגתה כאן או לעו"ד הוא אחרי גמר החשבון ובהתאם לתשלום.
יש בסיס לניכוי עלות קורס הכשרה שקיבל עובד המתפטר זמן קצר לאחר תחילת העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
מועד תשלום השכר
וממילא בתי הדין לעבודה ממעטים מד לפסוק פיצויי הלנה, בעיקר כשהשכר שולם, גם אם באיחור.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקה בעבודה ללא יציאה מהבניין
שעות יומי אמורים לעבוד ומתוכם חצי שעת עבודה רק אמר שיש צורך אחד לדעת שבזמן
ההפסקה איני מורשת לצאת מכותלי הבניין כלל ששאלתי מה הכוונה אמר יש חדר אוכל במקום
וההנהלה לא ראתה צורך שתתצא מחוץ לבניין אם תבחר בכל זאת לעשות זאת בזמן ההפסקה
הזמן הזה לא יחשב לך כהפסקה ותצטרך לשלם עליו ששאלתי ואם אני רוצה לעשן בזמן ההפסקה
אמר אותו כנל את תחתימי כרטיס ועל חשבון הזמן שלך זה יחשב ברגע שהחתמת כרטיס לצאת
לספסל או לשטח החיצוני בבנין הזמן הוא על חשבונך וירד מהשכר אפילו בזמו ההפסקה
ותיהיה לך אופציה להשלים את השעות האלה בסופו של דבר ההפסקה מורשת בחדר האוכל
בבניין האם מותר חוקית לעשות כך? ובמידה ולא ואני מעוניינת במשרה מה עלי לעשות?
זמן ההפסקה
על פי תיאורך המעסיק הפוטנציאלי נוהג כחוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
שילמו 150 שח כל אחד לאותו עו"ד בשביל שיסדר את העניין .. וכולם קיבלו פיצויים.. מה
אפשר לעשות?
הלנת פיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור פיגורים
עבדתי במשך ארבעה חודשים מקום עבודה שהפריש לקרן פנסייה ולקרן השתלמות. בעת פיטוריי גיליתי שלא באמת הופרשו הכספים אלא זה רק צוין בתלוש (אי הבנה בין המעסיק לרות החשבון). סה"כ מדובר בסכום של 4300 ש"ח עבור הפנסיה וקרן ההשתלות.
שאלתי היא מה הסכום שהמעסיק צריך לשלם עבור הפיגורים בתשלום מבחינת ריבית (תשואה) וכו'?
תודה,
יום טוב,
ארז.
לא כאן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





