פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

איך מחשבים ימי מחלה

משה 01/08/17
אשתי עובדת בימים א' ד' וה'  רציתי לדעת על איזה ימי ישולם ימי מחלה   באם היא הביאה אישור מחלה ליום א,ב,ג,ד  
וכמה ימי מחלה ירדו ממכסת הימים במקרה זה 

תודה רבה

כיצד משולמים ימי המחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/08/17
משה שלום,
ימי המחלה נספרים בהסתכלות מעיניי העובד ולא מעיניי המעסיק. היינו, היום הראשון למחלה יהיה יום א', היום השני יום ב' וכו'.

אם דמי המחלה משולמים לאשתך על פי חוק, ביום הראשון משלמים 0%, בימים השני והשלישי 50% ומהיום הרביעי והלאה 100%.

לכן, אשתך לא תקבל שכר על ימים א'-ג' (א' כי מדובר ביום הראשון למחלה, שלא משולם וב'-ג' כי היא לא עובדת בימים אלה ממילא).
ביום ד' ישולם לה שכר מלא.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה על התפטרות

מרינה 01/08/17
בהמשך לשאלה לגבי התפטרות:
הודעתי למעסיק שאני מתפטרת הוא דורש שאעבוד עוד חודש. הפרטים שלא ציינתי - אני עובדת בשכר חודשי במשך שש שנים. האם יש לו זכות לבקש ממני לעבוד עוד חודש?

המעסיק יכול לדרוש שאעבוד חודש בטרם אתפטר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/08/17
מרינה שלום,
אינני יודעת מה היתה שאלתך הקודמת אז אתייחס רק לשאלה הזו.

בוותק שלך ובצורת ההשתכרות שלך, עלייך לתת הודעה מוקדמת בת חודש.
ימי ההודעה המוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר ועלייך להגיע בהם לעבודה.
כמובן שהמעסיק יכול לבקש ממך לעבוד בימים אלה. והוא גם יכול להחליט לוותר על עבודתך בפועל בכל התקופה או בחלקה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

עו"ד רענן קריב 01/08/17
אותה תשובה שקיבלת לשאלתך המקורית תקפה גם לשאלה ה"משודרגת" עם הפרטים הנוספים. 
כפי שהשיבה גם צילה. 

כמה זמן הודעה מראש לפני התפטרות?

דודי 01/08/17
כמה ימים מראש עלי להודיע למעביד על התפטרותי אם אני עובד שנה 6 חודשים ו10 ימים?

כמה ימי הודעה מוקדמת עליי לתת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/08/17
דודי שלום,
אם אתה עובד במשכורת חודשית, עליך לתת הודעה מוקדמת בת 30 ימים.

אם אתה עובד במשכורת שעתית, עליך לתת הודעה מוקדמת בת 14 יום עבור השנה הראשונה + יום נוסף על כל חודשיים עבודה ובסה"כ 17 ימים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות עוגת לאחר הארכה מעבר לחצי שנה חופשת לידה

חני סויני 31/07/17
שלום רב,
אני מתכננת להאריך את חופשת הלידה מעבר לחצי שנה- מעריכה שקרוב לשנה ( עובדת מעל 4 שנים במקום עבודה קבוע)
אני חוששת שהמעסיק יעביר אותי לסניף אחר.
עד מתי המעסיק חייב לשמור לי על התפקיד והאיזור בו אני עובדת? 
בתודה
חני

חזרה מחופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/08/17
מעסיק חייב להחזיר עובדת השבה מחופשת לידה/חל"ת שלאחר חופשת לידה בדיוק לאותו תפקיד שממנו יצאה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו עשה ברשות השיפוט בהסתדרות

יקיר 31/07/17
שלום.

הנני עובד מדינה וחבר הסתדרות העובדים החדשה.בזמנו פניתי אל המחלקה לבקרת ועדי
עובדים בהסתדרות והתרעתי על ליקויים בקופת הועד.נעניתי על ידי אחד העובדים כי תיערך ביקורת.חלפו מאז הרבה שנים ועד כה לא נעשה דבר.הגשתי צו עשה לעריכת ביקורת בקופת הועד בבית הדין לעבודה אשר העביר את האפשרות להגיש את הבקשה ברשות השיפוט.האם הנני אמור לתבוע אישית את עובד המחלקה אשר התכתבנו זה עם זה מלשון יריבות אישית? או שהנני אמור לתבוע את ההסתדרות העובדים החדשה??

בתודה מראש


הליך ברשות השיפוט

עו"ד רענן קריב מנהל 01/08/17
אתה יכול לתבוע את ועד העובדים הרלוונטי, את מממלא התפקיד בוועד או את נציג האיגוד המקצועי המפקח על הועד. 
בכל מקרה מומלץ לעשות זאת תוך הסתייעות בייצוג משפטי של עורך דין המצוי היטב בחוקת ההסתדרות ותקנות ועדי העובדים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת עבודה במקרה רפואי

יעקב כהן 31/07/17
עבדתי במקום עבודה 11 חודש ו20 יום ובתום תקופה זאת חויתי מקרה שאינו מאפשר לי לחזור לעבודה קיבלתי מהמעסיק את הימי מחלה וכך נהיה שעבדתי שם כשנה מלאה האם אני רשאי לתבוע פיצוי פיטורין כי לא התפטרתי אבל בגלל הנכות איניני יכול לחזור לעיסוקי אודה על המענה בתודה יעקב

התפטרות עקב מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 01/08/17
אם השלמת שנה בעבודה, לא פוטרת וטרם התפטרת ואינך יכול לשוב לעבודה על פי אישור רפואי, אתה זכאי להתפטר תוך זכאות לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי מתן משמרות עקב גובה שכר

א.מ 31/07/17
שלום,
לאחרונה התחילו להפחית את כמות המשמרות שלי בחודש בעבודה (תאטרון).
לחודש הקרוב כלל לא נתנו לי משמרות (כלומר אין עבודה החודש).
הסיבה להפחתת המשמרות שלי עד ביטולן כליל היא כי קיימים עובדים נוספים בתאטרון להם שכר נמוך יותר כי הם נוער.
ויצאה הוראה לא להעסיק בוגרים אלא רק נוער כדי לחסוך בעלויות.
האם מותר חוקית לעשות דבר כזה?
האם נדרשת התראה מראש לדבר כזה?
מה עלי לעשות ומה אני יכול לעשות במקרה כזה?
תודה מראש לכל העונים.

אי שיבוץ במשמרות

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
הפחתת המשמרות היא הרעה מוחשית בתנאי העבודה המקנה זכות להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים לאחר מתן התראה וקציבת זמן לתיקון הרעה. אי שיבוץ הוא למעשה פיטורים ללא שימוע וללא הודעה מוקדמת על כל המשתמע מכך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני חייבת לעבוד לאחר שהודעתי על התפטרות?

מרינה 31/07/17
הודעתי על התפטרותי, והמעסיק שלי דורש שאעבוד עוד חודש. האם  זה חוקי לבקש דבר כזה ממני?

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
לא ציינת כמה זמן עבדת, ואם את עובדת לפי שכר שעתי או חודשי. המעסיק קובע מה יקרה במהלך ההודעה המוקדמת, והוא רשאי לדרוש עבודה במהלכה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה

דנה 31/07/17
שלום ,

פוטרתי ממקום עבודתי.
נצברו לי 67 ימי מחלה.
האם עפ חוק מחויב המעביד בעת הפיטורין לשלם לי פדיון ימי מחלה ? האם קיים חוק כזה ?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה מחברה לחברה אותם בעלים, אותו מקום עבודה, וכו

ש 31/07/17
שלום, נתבשרתי היום שהמעסיק שלי מעביר אותי מהחברה הראשית לחברה אחרת שבבעלותו וזאת
לצורך ענייני מיסוי בלבד, הוא אמר שאני לא אפגע ולו בשקל מהשכר שלי ומהתנאים שלי,
הוא אמר לי שאני כאילו אפוטר אוכל להוציא את פיצויי הפיטורין שלי והוותק שלי יימחק
(וותק של 14) שנה. יש דרך לעשות שלא יפגעו לי בוותק, האם בגלל שאני לוקחת את פיצויי
הפיטורין הוותק שלי ייעלם? כדי שהוא לא יעלם אני צריכה לוותר על הפיצויים ולחתום
איתו על חוזה שאני לא לוקחת את הפיצויים, ואני נשארת עם כל הזכויות כולל הוותק וכל
הביטוחים שלי?

העברה ממעסיק למעסיק

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
אם ייעשה איתך גמר חשבון לרבות קבלת פיצויי פיטורים, הוותק יימחק ותתחילי אצל המעסיק החדש כעובדת חדשה. המעסיק החדש יכול לקבל אותך תוך התחייבות לכבד את כל הוותק, ובמקרה זה לא תקבלי פיצויי פיטורים, כשגם לעניינם הוותק יישמר. 
את יכולה גם לא לעשות דבר, ולטעון בסיום ההעסקה כי הכל היה רצף העסקתי אחד. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה בעובד שלא בידיעתו

יעל 31/07/17
שלום,
רציתי לדעת אם כשאר יש חוזה עבודה בין 2 חברות, האחת נותנת שירותים(א) והשניה מקבלת שירותים(ב) על העסקת עובד מחברה א ע"י חברה ב ובחוזה מצויין כי במידה חברה ב תעסיק כל עובד מחברה א גם במידה ואינו עובד בחברה א עד שנתיים לאחר סיום העסקה, העסקה זו תהיה כרוכה בתשלום איננה פוגעת בזכויותיו של העובד (צד ג) כלל ללא ידיעתו? האם חוזה זה תקין?

חוזה מיקור חוץ/השאלה

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
לפי ניסוח התשובה, החוזה קובע שלא תהיה פגיעה בזכויות העובד. היכן הבעיה?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עובד ממקום העבודה – שאלות

אבי 30/07/17
שלום,

אני עוזב בקרוב מקום עבודה ועומד להתחיל כעבור שבוע במקום אחר. האם אני צריך למלא טפסים כלשהם לפני שעוזב ? איזה טפסים עליי לבקש מהמעסיק או לוודא שמבצע את ההליך כהלכה ? מי צריך להיות בקשר עם חברת הביטוח הפנסיוני ? בהקשר זה אני מעוניין להמשיך באותה חברת ביטוח גם במקום החדש ולפי הידוע לי במקום החדש עובדים עם חברת ביטוח שונה.
תודה
אבי

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
אתה זכאי למכתב שחרור שישלח המעסיק לקרן הפנסיה, שבו ישוחררו לטובתך כל הכספים שבה. טפסים אחרים הם לפי נהלי המעסיק. עם תחילת עבודתך הודע למעסיק החדש על קרן הפנסיה הקיימת, אתה זכאי להמשך ההפקדות אליה לאחר 3 חודשי עבודה, רטרואקטיבית לתחילת העבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת עובד שזנח מקום עבודה

אושרית לוי 30/07/17
שלום. אני עובדת 3 חודשים בעבודתי. מצאתי עבודה חדשה והודעתי למנהלת שלי שאני עוזבת 3 ימים לפני. היא אמרה לי שבגלל שכבר שובצתי לשבוע שלם אז אני צריכה לעבוד את כל השבוע. לא יכולתי להגיע כי לא הסתדר לי עם העבודה החדשה אז פשוט לא הגעתי כי לא רציתי לפספס. עכשיו מאיימים עליי שישלחו את זה לעורך דין ויתבעו אותי על כך שלא הגעתי בלי אישור ולא מילאתי את כל המסמכים הרלוונטים. האם יש עילה לתביעה על דבר כזה? 

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
כעובדת בעלת ותק של 3 חודשים עליך לתת הודעה מוקדמת של 3 ימים. לפי התיאור נתת אותה. המעסיק אינו רשאי לדרוש ממך להאריך את ההודעה המוקדמת ואין לו עילת תביעה אם סירבת לכך. וממש לא זנחת את מקום העבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה לאחר חופשת לידה

קרין 30/07/17
ילדתי בתאריך 27/2/2017 תאומים. יצאתי לחופשת לידה מאז וחזרתי למקום עבודתי בתאריך 27/7/2017.האם המעסיק מחויב לקבל אותי לעבודה לאחר חופשת לידה? לכמה זמן הוא מחויב לקבל אותי? אני מאוד מודה לכם.

חופשת לידה 2

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
כן, ועליו להעסיק אותך בפועל לפחות 60 יום בהם הוא מנוע מלפטר אותך בלא היתר. 
אחרי תקופה זו דינך כדין כל עובד אחר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בזמן חופשת לידה

קרין 30/07/17
ילדתי בתאריך 27/2/2017 תאומים. יצאתי לחופשת לידה מאז וחזרתי למקום עבודתי בתאריך 27/7/2017. היות והתאומים נולדו פגים ואושפזו בבית החולים חופשת הלידה התארכה לי. חופשת הלידה גם התארכה לי בגלל לידת התאומים. קיבלתי דמי לידה מביטוח לאומי עבור כל התקופה הזו. שאלתי היא האם המעסיק צריך לשלם לי עבור קרן פנסיה עבור חודשים אלו? האם מתווספים לי בחודשים אלו ימי מחלה וימי חופשה והאם מגיעים לי דמי הבראה. אני עובדת במשך 10 שנים. שעות עבודתי הן 5 ימים בשבוע משעה 14:00 עד שעה 20:00. אודה לתשובה. המון המון תודה.

חופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
1. חובת המעסיק להפקיד את חלקו בביטוח הפנסיוני מותנית בתשלום חלקך. 
2. תקופת חופשת הלידה נחשבת לצורך וותק, לרבות ימי חופשה ומחלה, וכן לדמי הבראה. לתשלום דמי הבראה את זכאית אחרי שובך לעבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניוד מספר טלפון ללא הסכמה ע״י המעסיק

סיון נפתלי 30/07/17
לאחר 20 שנות עבודה פוטרתי מעבודתי והמעסיק החליט ללא הודעה מוקדמת לנתק לי את הקו טלפון הנייד שלי. 
מספר זה בעל ערך רב עבורי ובשימושי האישי זה 16 שנה וכן שימש אותי במקום העבודה לאורך השנים. במהלך שבע השנים האחרונות מקום העבודה מימן את אחזקת הטלפון. בניסיון להחזיר את הקו נטען ע״י חברת הסלולר כי מאחר ומקום העבודה משלם על הקו הוא נחשב כבעליו.
- האם טענה זו נכונה שכן קו זה הוא אישי עוד הרבה לפני שמקום העבודה מימן את האחזקה?
- האם יש עילה לתביעה?
- מה ניתן לעשות במיידי ע״מ להחזיר לי את הקו?

קו טלפוני

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
הסכסוך מול חברת הסלולר אינו סכסוך בדיני עבודה. אם הקו רשום על שמך, אין זה עניינה של החברה מי משלם עבורו. ולהיפך. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור ניכר בתשלום הפנסיות והורדת משמרות

ל 30/07/17
שלום רב. לאחרונה רציתי למשוך את כספי הפנסיה שלי ונוכחתי לדעת שלא הפקידו
לי כספים מזה 5 חודשים (למרות שירד בתלוש). מה ביכולתי לעשות בנידון ?

הפקדה לפנסיה

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
"מה עלי לעשות" איננה שאלה לפורום זה. זו שאלה שתוכל להפנות לעורך דין אליו תפנה לקבלת יעוץ וטיפול משפטי. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מקום הגשת תביעה

זברה בע"מ 30/07/17
האם מעסיק יכול לעמוד על כך שבית הדין שבו עובד יכול להגיש תביעה נגדו יהיה בית הדין באזור מקום העבודה(ת"א) ולא באזור מקום מגוריו של העובד(ב"ש).

סמכות מקומית

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
המעסיק לא קובע את הסמכות המקומית. החוק קובע אותה. הסמכות המקומית היא לבית הדין שבתחומו בוצעה העבודה. ולכן המעסיק צודק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בשבת

אנונימי 30/07/17
שלום,

האם ישנו חוק האוסר על העסקה שלוש שבתות ברצף?


העסקה בשבת

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
יש איסור על העסקה בשבת בכלל. אם יש היתר העסקה במנוחה השבועית  - הוא אומר גם מה גבולותיו. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום ימי המנוחה השבועי

ר 30/07/17
אני עובד בחבת קמעונאות כבר 4 שנים והמעסיק לא משלם ימי מנוחה שבועי לפי החוק

יום מנוחה

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
טוב. התלונה נרשמה. יש גם שאלה?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד "שעתי" מול עובד "חודשי"

דוד 29/07/17

מנהלי פורום דיני עבודה שלום רב, 

האם יש הבדל בחוק בין זכויותיו של עובד "שעתי" (הכוונה לעובד המוגדר במקום העבודה כעובד שעתי) לבין עובד "חודשי"? 

אשמח להבהרתכם, 
דוד

עובד חודשי ועובד שעתי

עו"ד רענן קריב מנהל 31/07/17
השאלה רחבה מדי. אנא נסה למקד אותה לעניינים ספציפיים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי חופש

דנה 29/07/17
שלום.
פוטרתי ממקום עבודתי. בשיחה מוקלטת עם המעביד הוא התחייב לשלם לי את ימי החופשה שמגיעים לי. במידה וברגע האחרון הוא לא משלם ומתנער מתשלום ימי החופש הנותרים ובהסתמך על כך שהקלטתי את השיחה בנינו ללא ידיעתו שהיא מוקלטת כיצד החוק מתנהל במקרה כזה ?

תשלום ימי חופש

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/07/17
שלום רב
ראשית ככל ומדובר ביתרת ימי חופשה צבורים בתלוש אז המעסיק מחויב לתשלום פדיון ימים אלה מכח חוק בעת סיום יחסי עובד מעביד.
שנית ככל ואת צד לשיחה אז ההקלטה קבילה בבית המשפט וניתן להשתמש בה גם באם הצד השני לא ידע שאת מקליטה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת מעסיק

אנונימי 29/07/17
שלום, הנני רוצה לכתוב לתבוע לבדי את המעסיק, ואיני יודע את ת.ז שלו, כיצד ניתן לברר אותה?שאלה נוספת במידה וישנו הסכם קיבוצי בענף המלונאות משנת  2014, האם צו ההרחבה משנת 2011 מרחיב גם אותו?תודה

תביעה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/07/17
שלום רב
בתלוש השכר אמור להיות את פרטי המעסיק לרבות מס' ע.מ. זה מס' הת.ז.
לגבי הסכם קיבוצי מאוחר יותר ככל והוא נוגע לסעיפים שקיימים בצו ההרחבה אז המועד המאוחר הוא הגובר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרת עובד לאחר פיטורים

נינה 28/07/17
פיטרתי עובד לפני כחודש מהעבודה ( תפקיד ניהולי)
ושולמו לו כל הפיצויים לפי חוק .
האם אוכל להחזיר אותו לתפקיד ללא כל תנאי או חוק שאוסר את זה עכשיו ? ( אחרי חודשיים מהפיטורים)?

החזרת עובד לאחר פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/07/17
שלום רב
אין כל מניעה להחזיר עובד לאחר פיטורים אבל עליך לשים לב שכל עוד אין הפסקה של מעל חצי שנה בין התקופות אז הוותק שלו ממשיך ברצף ממה שהיה לפני שפוטר ולכן כדאי לעגן במסמך משפטי שהוא כבר קיבל את כל הזכויות הסוציאליות ונערך לו ג"ח לרבות תשלום פיצוים בגין כל תקופת העבר ולמעט הזכויות הסוציאליות העתידיות שיחושבו לפי הוותק הקיים הוא לא יהיה זכאי לדבר בגין תקופת העבר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ליאת

fימי הודעה מוקדמת 28/07/17
ום לכולם, עבדתי גלובאלי בחברה החל מסוף 12/2016 .בתאריך 24.7 בוצע לי שימוע, 27.7 קיבלתי מכתב פיטורין שבו כתוב: החברה החליטה להפסיק את עבודתך בגין...החל מתאריך 28.7".1.האם הדבר חוקי?(אמורה לקבל 6+2.5 ימי הודעה מוקדמת?)2.לעניין השכר הובטח לי בעל פה שאקבל תשלום מלא עד לעזיבה. האם אני אמורה לקבל תלוש שכר גם על חודש אוגוסט?(לעניין תשלום ביטוח לאומי למקבל קצבה לחודש מלא)2.מתי אני אמורה להתייצב הלשכת תעסוקה/ביטוח לאומי?

פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 29/07/17
שלום רב
1. זכותו של המעסיק שלא להעסיקך בפועל במשך כל התקופה של ההודעה המוקדמת אך יהיה עליו לשלם לך תמורת הודעה מוקדמת
2. לא חייב אם המעסיק משלם תמורת הודעה מוקדמת ביולי ובעצם מסיים יחסי עובד מעביד ביולי אז לא 
3. פני לפורום  ביטוח לאומי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן