פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
זכאות לדמי הבראה
אני צפויה להיקלט בארגון שאני מועסקת בו דרך חברת כ"א בחודש הבא, מה שיוצר למעשה מצב של הפסקת עבודה (החלפת מעסיק). האם מבחינת דמי ההבראה יחשב לי שהשלמתי שנת עבודה? האם במסגרת סגירת החשבון אני יכולה לדרוש את פדיון דמי ההבראה? או שהעובדה שעבדתי לסירוגין מבטלת זאת? תודה
קליטה כעובד מן המניין קוטעת את רצף ההעסקה?
קליטתך כעובדת מן המניין במקום בו את עובדת לא קוטעת את רצף ההעסקה.
חברת כ"א לא אמורה לערוך לך גמר חשבון והוותק כעובדת מן המניין צריך להישמר לך מיום עבודת הראשון.
בכל אופן, העובדה שעבדת לסירוגין תשפיע על מספר ימי ההבראה להם את זכאית, לא על הזכאות עצמה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין והרעת תנאים
האם לדעתם יש לי עילה לתביעה.
המעסיק הודיע לי חד צדדית על הורדה בשעות ובהיקף השכר.
חיכיתי שבועיים עד שהודעתי שזה לא מקובל עליי..
אחרי שהודעתי לו שאינני מסכימה במכתב התראה שזו הרעת תנאים, הוא פיטר אותי מהרגע להרגע, בלי התראה , בלי שימוע בלי כלום, בהקלטה שהקלטתי אותו, הוא אומר שעקב המכתב הוא מפטר אותי ומלכתחילה לא הייתה לו כוונה לפטר , אלא רק להוריד בשכר ובשעות,
האם יש לי עילה לתביעה לפיטורין ללא שימוע?
פוטרתי ללא שימוע, יש לי עילת תביעה?
פיטורים ללא שימוע אכן מקימים עילת תביעה.
אני ממליצה להמתין למועד בו ייערך לך גמר החשבון בכדי לראות שהכל שולם על פי חוק ואז לבחון את עניין הגשת התביעה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
אני עובדת כשנה וחצי במקום פרטי. עד היום לא קיבלתי דמי הבראה. אני עובדת 30 שעות בשבוע. האם מגיע לי וכמה מגיע לי?
אני זכאית לדמי הבראה?
כל עובד שהשלים שנת עבודה זכאי לדמי הבראה.
יחד עם זאת, אם יש מועד קבוע במקום העבודה בו משלמים את דמי ההבראה לכלל העובדים, ייתכן תקבלי גם את באותו מועד למרות שכבר השלמת שנה וחצי של עבודה.
דמי ההבראה ישולמו לך בהתאם לחלקיות המשרה שלך.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות עובד ביום בגיבוש במהלך חופשת לידה
יש לציין שעל העובד לחתום
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
שאלתי היא בנושא תשלום ימי מחלה
אני עובדת חודשית גלובלי בשכר ברוטו 5150 - ימי עבודה בשבוע
הייתי בימי מחלה מה-20/7-23/7 שזה ימים חמישי עד ראשון כולל
כיצד מחושב לי התשלום? מהו הסכום שאני אמורה לקבל?
חישוב ימי מחלה
ערך יום מחלה הוא שכר היסוד שלך (ברוטו) לחלק ל-30.
יום המחלה הראשון לא משולם. הימים השני והשלישי משולמים 50% (במקרה שמדובר בימי עבודה כמובן) והיום השלישי ואילך משולמים בתעריף 100%.
במסגרת הפורום לא ניתן לערוך חישוב פרטני. את מוזמנת לערוך את החישוב בעצמך, בהתאם לאמור.
בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום עבודה
25/6/2016 ילדתי כיום אני בחופשת לידה עד 8/10/2017 שאלה: אני רוצה לסיים את עבודתי
בחברה לצורך טיפול בתינוקת מעבר לזה שבמסגרת עבודתי עבדתי בעיר אשדוד במשך כול
השנים ועכשוי העבירו אותי לעבוד בירושלים מה שמאוד מקשה אלי עם התינוקת. שאלתי היא
כזה האם מותר לי להתפטר ועדיין לקבל את כול הזכויות שלי האם אני זכאית לחתום הבטלה
למרות שהיתי בשמירת הריון האם אני אמורה להודיע חודש מראש בעבודה ולהיות זכאית
לתשלום בעבור הודעה מראש תודה על עזרתכם
התפטרות לצורך טיפול בילד
את יכולה להתפטר לצורך טיפול בתינוקת עד 9 חודשים מיום הלידה.
התפטרות שכזו, כמו כל התפטרות אחרת, מצריכה מתן הודעה מוקדמת.
באשר לדמי האבטלה פני לפורום ביטוח לאומי.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עקב איחורים מצד המעסיק
במקום עבודתי יש עבודה מסביב לשעון ושעות משמרות קבועות. ההגעה למקום עבודתי היא על ידי הסעות שהמעסיק שכר את שירותיו שייקח ויחזיר אותנו בסיום המשמרת. לאחרונה חלו כמויות איחורים בהגעה לעבודה וכתוצאה מכך אני מחתים כניסה חצי שעה אחרי תחילת המשמרת ובמקרים קיצוניים אפילו שעה אחרי תחילת המשמרת. אני עובד שעתי ואין צורך לציין שהמשכורת שלי נפגעת מזה וכל הנגזרות של כך (פנסיה וכיוצא בזה).
שאלתי היא האם אני יכול לדרוש מתוקף החוק או תקדימים תשלום מתחילת המשמרת שלי?? הרי לא איחרתי בגללי אלא בגלל חברת ההסעות שהמעסיק שלי שכר
אוכל לבקש מהמעסיק תשלום בגין זמן שההסעה איחרה?
שכר עבודה משולם עבור כל זמן שבו העובד עומד לרשות המעסיק.
מאחר ואתה הגעת לנקודת האיסוף בזמן, אתה מוחזק כמי שעומד לרשות המעסיק.
אם איחרת לעבודה בגלל שההסעה לא הגיעה בזמן, אתה זכאי לתשלום עבור כל אותו הזמן שחלף בין רגע הגעתך בזמן לנקודת האיסוף ועד לשעה שהגעת לעבודה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות וקבלת פיצויי פיטורין אחרי הרעת תנאים
לאחרונה עזב אחד העובדים בחברה את תפקידו ואני נדרשתי להחליף אותו בנוסף לתפקידי הרגיל. אותו עובד נדרש היה לעבוד מביתו גם בכל יום שישי (וזאת למרות שזה לא נאמר לו בתחילת העסקתו בחברה) למשך כחצי שעה עד שעה. מיותר לומר שאני לא מוכן לקבל זאת, בנוסף לא ניתנה עליית שכר.
במקרה של התפטרות, האם אני יכול לתבוע מהמעסיק פיצויי פיטורין, מתוקף הרעת תנאים או משהו כזה? ומה במקרה שתתקיים עלייה בשכר ואני עדיין לא מעוניין?
תודה רבה
הוספת שעות עבודה מהווה הרעת תנאים?
על פניו נראה שהוספת השעות מהווה הרעת תנאים. אך האם תוספת של חצי שעה-שעה ביום שישי תהווה הרעת תנאים מוחשית שניתן יהיה להתפטר בגינה? ספק.
בסופו של יום, מי שיצטרך להכריע בעניין הוא בית הדין אם זה יגיע לפתחו.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום יום ושעה
במקרה של תשלום דמי הודעה מוקדמת, או ימי מחלה, או ימי חגים. . . המעסיק חייב לשלם לפי תעריף מינימום חדש! אם הוא משלם פחות כ 26 זה חוקי ? - שאלה נוספת: לפעמים מעסיק מחשב יום מחלה כ 8.6 ולפעמים 8 שעות!! זה חוקי ? מה ההסבר של זה ?
תודה
איך מחשבים תשלום הודעה מוקדמת, ימי מחלה וחג?
1. כל התשלומים עליהם דיברת: הודעה מוקדמת, מחלה וחג צריכים להיות משולמים בהתאם לשכרך הרגיל, שכן הם מהווים תחליף שכר. אם אתה משתכר שכר מינימום, כמובן שגם התשלומים האלה צריכים להיות אותו הדבר. כנ"ל אם שכרך מעל המינימום.
בוודאי שלא חוקי לשלם פחות משכר המינימום.
2. בשבוע עבודה בן 6 ימים, יום עבודה הוא 8 שעות.
בשבוע עבודה בן 5 ימים, יום עבודה הוא בן 8.6 שעות.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונה אישית
פנה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר דירה
אנחנו עוברים דירה לשומרון ולכן אני נאלצת לעזוב את מקום עבודתי .
רציתי לדעת עקב זה שאני עוברת לשומרון האם זה איזור שבגלל המעבר חל עליי דין של מפוטרת ולא דין של פיטורים.
בנוסף מי כמה קילומטר ממרחק מקום העבודה אני רשאית לקבל את אותם תנאים של אחת שפוטרו אותה.
מה קורה עם נושא הפיצויים ??
אני עובדת במקום עבודתי שנה ותשעה חודשיים
התפטרות עקב מעבר דירה מזכה בפיצויי פיטורים?
התפטרות של עובד שמעתיק את מקום מגוריו להתנחלות או היאחזות ששר הביטחון ושר החקלאות אישרו לצורך תקנות פיצויי פיטורים, מהווה התפטרות בדין מפוטר.
שבי שומרון, קרני שומרון ומעלה שומרון הוכרו כהתנחלויות לצורך העניין.
כמובן שתהיי זכאית לפיצויים רק במקרה שאת עוברת ממקום שאינו התנחלות/היאחזות להתנחלות/היאחזות.
צריך להיות מרחק של 40 ק"מ.
אם אינך חתומה על סעיף 14, תהיי זכאית לפיצויי פיטורים מלאים כשימלאו לך 6 חודשי מגורים במקום החדש.
המעסיק יכול כמובן לשלם גם קודם לכן.
בברכת יישוב טוב,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנית חתימה על טופס מחייב בקבלה לעבודה
האם אני חייבת לחתום ועד כמה זה מחייב ?
תודה
סעיף אי תחרות
להגביל את התניה גאוגרפית.
להגביל בזמן.
לתת פיצוי כספי על הזמן שהתניה בתוקף לעובד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סייעת
אני עובדת כסייעת דרך חברת כוח אדם.
פתאום במשכורת יולי הם החליטו לא לשלם נסיעות.
כאשר כל שנה משלמים לנו משכורת מלאה עבור יולי אוגוסט ונסיעות.
האם זה חוקי?
תודה
קיזוז נסיעות מתלוש השכר
אבל יש לי מספר שאלות:
למה כוונתך כל שנה? בכמה זמן מדובר? מדוע את לא עובדת של המעסיק הישיר בעצמו?
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום שעות נוספות
המעסיק לא רוצה לשלם לי על השעות נוספות של השנה הראשונה.. אם אני תובע בבית הדין לעבודה , המעסיק יכול לטעון איכשהו שאני בעמדת ניהול או משרת אמון וכך להתחמק מהתשלום, ושוב ב 4 שנים האחרות כן שולם לי שעות נוספות..
תודה רבה!
תשלום שעות נוספות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
אשמח לעזרה.
אדם שעובד בחברה מזה שנתיים ומעוניין להתפטר.
בחוזה שלו מצויין תנאי סוציאלי שלפיו: "לביטוח הפנסיוני תפריש החברה 12% מהמשכורת (6% ע"ח פיצויים ו-6% ע"ח תגמולים), תנכה ממשכורץ העובד את חלקו בהפרשות בשיעור 5.5% מהמשכורת ותעביר סכומים אלה לקרן הפנסיה/ביטוח מנהלים. אם העובד לא יודיע לחברה אחרת, יועברו הכספים לקרן הפנסיה"מקפת". סכומי הפיצויים המופרשים לקרן הפנסיה בשיעורים הקבועים בצו ההרחבה, באים במקום תשלום פיצויי פיטורים בהתאם לסעיף 14 לחוק, בגין השכר, התקופות והשיעורחםבגינם נעשתה ההפרשה".
האם זה אומר שבמידה ואותו אדם מגיש התפטרות, אינו זכאי לפיצויים כפי שמקבלים כאשר המעביד מפטר?
פיצויי פיטורין
במקרה דנן במקרה והעובד מתפטר הוא יהיה זכאי רק ל- 72% פ"פ בלבד. סעיף 14 במקרה דנן מדבר על רק 6% פ"פ ולא 100%.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה עונתית לפי שעות דרך חב.כ"א.
עבדתי במשך מס. שבועות, דרך חברת כ"א, במוסד כלשהו שהזעיק אותי לפי צרכים מזדמנים.
בקר בהיר הפסיק אותו מוסד לזמן אותי.
הייתי זכאי לשימוע?
הפסקת עבודה לאחר מספר שבועות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי עוזרת בית וחוקיות בעקבות נשיכה
פיצויי לעוזרת בית בעקבות נשיכה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לחץ מצד המעסיק לבוא בימי מחלה
הגעה לעבודה בזמן מחלה
במידה ותגיע לעבודה - תקבל שכר ולא ימי מחלה. לגבי האופן שבו הדברים יראו בבית הדין - אין לדעת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לצוות האתר
אנא פנה למנהל הפורום
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם המעסיק חייב להפריש למרכיב של פיצויי פיטורין?
עבדתי במקום עבודה למשך 7 חודשים ולאחר מכן התפטרתי. התחלתי לעבוד שם באפריל 2016.
המעסיק הפריש לביטוח המנהלים רק בסיום עבודתי בחברה אחורה על כל התקופה, אך הוא לא הפריש עבור רכיב של פיצויי פיטורין (6% חובה ע"פ חוק למיטב ידיעתי).
כעת חברת הביטוח דורשת שאפריש (שהרי הם מקבלים את העמלה שלהם באחוז מההפרשות) אך המעסיק טוען שהוא לא חייב כיוון שאני התפטרתי.
למיטב ידיעתי החוק מחייב להפריש ואם הוא רוצה הוא יוכל לקבל חזרה את הכסף (לאחר שישלם עליו מס כחוק)
האם הוא חייב להפריש? במידה ורוצה לקבל את הכסף חזרה - מה אחוז המס שעליו לשלם?תודה!
ביטוח מנהלים
המעסיק היה חייב להפריש לך לפ"פ אפילו שאתה הוא זה שסיימת את עובדתך והתפטרת - אין כל קשר בין הדברים. הדבר אומר - שלא בטוח שתוכל למשוך את הכסף - אך עדיין החובה היא על המעסיק
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בדיני עבודה – החזר הוצאות בתפקיד
מתוקף הסכם וביצוע תפקיד בענף מקצועי בשירות הציבורי מקבלת אחזקת רכב (ניירות)
ביטוח רכב מקיף +חובה . ו- 700 ק"מ ניידות בתפקיד. האוטו לא בשימוש מלא עבור העבודה
ולא שווי רכב צמוד. השאלה החזר הוצאות בתפקיד. מתוקף תפקידי אני מגיעה למקומות בהם
אני מחנה את הרכב. 1. האם אני זכאית להחזר הוצאות חנייה בתפקיד פנגו. 2. האם אני
זכאית לתשלום קצובת נסיעות לעבודה. על התעריף ברכב. האם תשלום שווי שימוש ברכב חל
בו כל ההוצאות שציינתי. הבהרה ה- ק"מ המאושרים אינם מכסים את מכסת כל הנסיעות
בחודש. אני נוסעת 100 ק"מ ליום. אשמח לתשובה. תודה. מה המקור החוקי להחזר הוצאות
חנייה שאוכל להראות למעסיק.
החזר הוצאות בשירות הציבורי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה לידה +הודעה מראש
חזרה מחופשת לידה
הודעה על התפטרות צריכה ויכולה להיות תוך 9 חודשים מיום הלידה כאשר את חיבת במתן הודעה מוקדמת - של חודש באופן כללי.
לגבי חזרה או אורכה (במידה ואת זכאית ) של חופשת הלידה - מאחר וברירת המחדל היא חופשת לידה בת 26 שבועות, עובדת שרוצה לקצר את חופשת הלידה חייבת להודיע על כך למעבידה. המעביד לא יכול לדחות את חזרתה לעבודה יותר משלושה שבועות.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע ופיטורים לא הוגנים
שימוע ופיטורים שלא כדין
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש לי הרעת תנאים?
אני עובדת בצוות ,אך רוב העבודה היא מול עובד אחד.שעות העבודה הם 8:00-16:30 יצא מצב חדש שאישרו לאותו עובד, יום חופש פעם בשבוע(כדי ללמוד) ,ובתמורה יעבוד ביום שישי.נוצר מצב שאני ממש קורסת, באפיסת כוחות(יולי אוגוסט זאת תקופה יותר לחוצה אצלנו). אותו עובד קיבל גם שבוע חופש וזה פשוט לא הגיוני .כל העבודה נופלת עלי בעוד שיש עוד עובדים שהמנהלת לא מוכנה שיעזרו .1.אני לא בטוחה שהמצב הוא זמני2.כמובן שאני לא יכולה להתלונן בפני המנהלת, כי התשובות שלה תמיד אותו הדבר-"את סתם מתלוננת", "גם את נעדרת לפעמים", "זה רק זמני", "אני מחליטה"תשובות שלא באות לעזור לי . שאלתי היא כזאת -האם המצב הזה שנוצר יכול להיות כהרגעת תנאים למרות שזה בעקיפין? או שזה מצב שכלל לא רלוונטי .אם כן ,מה אני צריכה לעשות ? להתלונן במשאבי אנוש? לשמור מיילים שאני שולחת למנהלת ולשמור לאחר סיום העבודה אם אחליט להגיע לבית דין לעבודה? דבר נוסף ,אני די בטוחה שאותו עובד לא הולך ללמוד, וגם אם כן זה בפחות זמן ממה שהוא טוען(חודשיים וחצי ,במקום חצי שנה כהצהרתו).
שינוי בתנאי העבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה ימי הבראה מגיע לי ומה סכומם.
תודה
ימי הבראה וימי חופשה
לגבי ימי הבראה - לאחר שנה ראשונה 5 ימים ולאחר שנה שניה - 6 ימים.
לגבי ימי חופשה - עד 4 שנים ראשונות 14 ימים. החל מתאריך 1.1.2017 16 ימים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





