פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות כדין מפוטר
התפטרות כדין מפוטר
ראשית על מנת להתפטר בדין מפוטר יש להתריע בכתב נקודתית להרעה תוך מתן הזדמנות למעסיק לשנות התנהגותו ובאם המעסיק לא מתקן את התנהגותו אז ניתן להתפטר תוך מתן הודעה מוקדמת כחוק
אבל מדבריך לא ברור מה ההרעה ויש לבחון זאת בצורה מקיפה.
מכל מקום - כדאי לבחון את הסכם העסקתך האם אתה לא זכאי בכל מקרה לפיצוים מלאים כי אתה חתום על סעיף 14 לחוק וכן כדאי לבחון מה הכספים שיש לך בקופת הפיצוים למול גובה הפיצוים המלאים שכן מה שבקופה נשאר שלך גם אם אתה מתפטר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
חייבת עזרה מעורך דין בעינייני עבודה.
אני עובדת ברשת סופרים.
לפני כחודשיים נאמר לי בעל פה שאני עוברת -זמנית- לחודשיים שלוש לעזור בסניף אחר.והתנאים שלי לא יפגעו אך:
א.בסניף א' הייתי אחראית מחלקה,בסניף ב' אני עובדת כללית בכל המחלקות כמעט.
ב.הייתי עובדת קבוע כל יום 7-17.בסניף ב' אני עובדת משמרות של עד 7 שעות עבודה.בנוסף "שוכחים" לרשום אותי בימים שאין צורך לסגור חור.ככה שלא פעם פספסתי יום עבודה כי ההסעה פשוט לא לקחה אותי.
ג.אומנם סניף ב' נמצא קרוב יותר לביתי מבחינת מרחק אך פחות נגיש תחבורתית מסניף א'.לסניף א' אוטובוס ישיר ולסניף ב' או אוטובוס 1 והליכה של כ15 דקות או שני אוטובוסים.סניף א' נסיעה של כ30 דק ולסניף ב' שני אוטובוסים כשעה או אוטובוס חצי שעה ו15 דקות הליכה.
ד.בכללי היחס האישי מזלזל בסניף ב' מצד ההנהלה.ומנהלת האיזור שכביכול היא בקשה שאעבור לעזור דרך מנהלת סניף א' בורחת ממני כמה שבועות ככה שאני לא מצליחה לדבר איתה על העניין.
האם אפשרי לתבוע על הרעת תנאים?
בנוסף לפי הבנתי חוזה עבודה צריך להיות מצולם בידי אך כאשר ביקשתי זאת בתחילת עבודתי לפני כמעט שנה נאמר לי שאסור וזה מידע פנימי.
כידוע לי לפי חוק כל חודש ביחד עם תלוש המשכורת אני אמורה לקבל דוח שעות,מעבר לכך שאיני מקבלת אותו אם ירצה לקבל זה רק לחודש מסויים באישור מנהל הסניף וסיבה מוצדקת..
גם אושרה לי בעל פה חופשה לחול ל10 ימים ונאמר לי שהאישור בכתב גם אמור להיות בידי למקרה שאצטרך ביטוח אך המנהל של סניף ב' גם כן מתחמק מחתימה ואומר "כן כן אחר כך" ומסרב להביא את האישור לידי גם כשאמרתעי שצריכה לביטוח ואומר שהוא טס לא מזמן וגם לו לא הביאו וגם זה לשימוש פנימי.
מרפרוף באינטרנט הבנתי שהם לא יכולים לדרוש ממני חוסרים בקופה אך כשהלכתי לההסתדרות נאמר לי שכן יכולים,מה נכון?
הצילו,הם פשוט מתישים אותי נפשית כדי שאתפטר והם לא ישלמו לי פיצויים????
הרעת תנאים
על פניו אכן נדמה שמדובר בהרעת תנאים. יש לבחון לעומק ובמידה ואכן כך ניתן לאחר התראה בכתב באם המעסיק לא מסדר את ההפרה להתפטר בדין מפוטר.
לגבי קיזוזים- אסור לעשות זאת אלא אם נתת לכך את הסכמתך בכתב.
את זכאית לקבל את דוחות השעות ואת העתק החוזה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סירוב לגשת ללקוחות
המעסיק מאיים להפחית משכרי - האם מותר לי לסרב לגשת ללקוחות?
סירוב לגשת ללקוחות הוא לא הפתרון - המעסיק יכול לראות בכך כאילו התפטרת ללא הודעה מוקדמת באם לא תגיע לעבודה או לזמן אותך לשימוע באם תגיע ולא תבצע את המוטל עליך ובהמשך לפטר אותך. מנגד אסור למעסיק להפחית משכרך בגין חלקים חסרים וככל והוא עושה זאת אתה יכול לעמוד על קבלת השכר בחסר ולטעון להלנת שכר ובמידת הצורך לתבוע השבתו או להתריע בכתב בפני המעסיק כי באם יעשה זאת שוב תתפטר בדין מפוטר בשל הרעת תנאים.
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסירה אישית של דבר דואר בעזרת עובד דואר
אבל מה אם אני תובע מקום שנמצא כ130 ק"מ ממני? היש אפשרות לשלוח עובד דואר שיעשה את המסירה האישית במקומי?
מסירה אישית
הכוונה במסירה אישית היא לאו דווקא שאתה תבצע אותה אישית אלא שהיא לא תבוצע על ידי המזכירות ואתה תהיה האחראי לביצועה ולמסירתה. אם יש אישור מסירה של הדואר אין עם זה שום בעיה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
פיטורים
חסרים הרבה נתונים שיש לבחון על מנת לענות ובעיקר האם זומנת לשימוע , האם ניתנה לך הזדמנות להעלות את טענותיך , כיצד בוצע הליך הפיטורים, מה היו סמכויותייך וכיוב - יש לבחון את כל הנסיבות ואז ניתן יהיה לדעת האם הפיטורים בוצעו כדין או לאו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
אני עושה התמחות מחויב להעסיק אותי עד אשר אלד או שברגע שנגמרה ההתמחות הוא לא
מחויב לכלום ?
סיום התמחות
ברמת העיקרון ככל ואת מסיימת את ההתמחות והתקופה הייתה קצובה ומוגדרת אז אין חובה על המקום להמשיך ולהעסיקך אך יש לבחון זאת לעומק על מנת לענות בוודאות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה מאולצת בערב חג
אני כבר במינוס של ימי חופשה (כלומר ניצלתי את כל ימי החופשה של השנה וכבר "השאלתי" חלק משנה הבאה) וכעת מכריחים את העובדים לחתום חצי יום חופש על ערב חג סוכות באוקטובר ועוד חצי יום חופש על ערב חג שני. האם מותר להם לעשות את זה או שאני יכולה לבקש לא לחתום ובמקום זה להגיע לעבוד?
חופשה מאולצת בחג
ראשית יש לשאול האם המעסיק הודיע לכם מראש כי במשך השנה יהיו ימי חופשה במועדים אלה. ככל ואכן הודיע לכם המעסיק על כך אז היה עליכם להתארגן עם ימי החופשה בהתאם . ככל והמעסיק לא הודיע על כך מראש והוא מודיע על כך רק כעת כאשר את ביתרת ימי חופשה שלילית אז זכותך לדרוש לעבוד במועד זה וככל והמעסיק לא מוצא לך עבודה עליו לשלם לך בעבור ימים אלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרתי, והמעסיק הקודם מאיים עליי
כמה ימי הודעה מוקדמת הייתי צריך לתת?
בוותק שלך היית צריך לתת הודעה מוקדמת בת יומיים.
ייתכן שבחוזה היית חתום על הודעה מוקדמת ארוכה יותר, אך היא מחייבת רק במקרה שהיא מיטיבה עם העובד.
כך שאתה היית צריך לתת הודעה מוקדמת על פי חוק, כאמור, יומיים.
אין צורך לדאוג, אבל מציעה לתעד בדרך כלשהי כל התנהלות מול המעסיק החדש.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטרו אותי משער מנשה בית כלא ומרכז לחולי נפש .
זה נמשך מוזר , הייתה מאוד מנסה אבל בכל זאת לא היה מספיק טוב , ואני המתמחה היחידי עם נסיון של 4 שנים בטיפול נמרץ לב , עזבתי הכל כדי להתמחות בפסיכיאטריה בגלל סיבה אישית. במהלך הזמן הוזמנתי רבות לחקירה במשטרה 4-5בגלל תלונות שווא של אישתי ואף הייתי במעצר היתי בית 3-4 ימים. לאחר מכן קיבלתי רמזים שאני צריך להפסיק עם החסרים , למרות שבהתחלה הציעו לי עזרה . בשיחה מנהל בית החולים הכריך לקחת חומיים חופשה ללא תשלום , וכבר תחילת שבוע קיבלתי מכתב פיטורים שהעביר לי סתם מתמחה .
שאני מפוטר ואם יש לי מה להוסיף אז ביום ראשון תוסיף תביא עד עם בא לך וזהו. יום ראשון לא באתי כי הייתי במעצר בית כמובן שהכל נסגר ללא שופ אשמה קיבלתי מכתב שבו המנהל בית חולים ממש עוד שניה מקלל אותי . אז נסגר בזה שאני מפוטר והייתי בבית חיפשתי מקום אחר , אבא שלי ניסה לדבר איתו כמה פעמים ונדחה באופן משפיל ( אבא שלי רופא מוכר) .
ואז קיבלתי את המכתב הכי הזוי שראיתי: אשר אומר שהם גילו איזשהו תשלום יתר, בחודשים 4,5,6 כאשר אני כבר לא עבדתי שם.
אז מה נעשה ? מאחורי גבי הם לקחו את הכסף מאבא שלי. התעצבנתי והתקשרתי לשאול אי זה אפשרי לקחת ממישהו שלא קשור חעבודה שלי אלפי שקלים שבכלל המצאתם . אני חתמתי על חוזה ולא אבא שלי ובאיזו זכות לקחתם ממנו כסך.
רציתי לשאול אותכם תכלס בלי זיבולי שכל מה אני עודה עכשיו ומהר?????תודה מראש
השאלה לא ברורה.
השאלה שלך מנוסחת בצורה מבולבלת מאוד ולא ברור לאיזה חלק ממנה אתה רוצה תשובה.
על הפיטורים?
על הכסף שגבו?
על המעצר?
אנא נסח מחדש את השאלה, בשתי שורות בלבד.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכרז אאוטסורסינג
אני מועסק ברשות בדרום הארץ דרך חברת טלדור בתפקיד מנהל רשת.
לאחרונה התקיים מכרז עבור ספק שירות עבור שירותי מחשוב. אני מעוניין לגשת למכרז עם ספק שירות שהוא אינו המעסיק שלי. המעסיק הנוכחי, טלדור מאיימים לתבוע אותי אם לא אייצג אותו במכרז. האם מותר למעסיק שלי לחייב אותי לייצג אותו במכרז?
תודה.
המעסיק מחייב אותי לייצג אותו במכרז, זה חוקי?
באופן עקרוני, נראה שחוק יסוד חופש העיסוק יאפשר לך לגשת למכרז גם אם מעסיק אחר.
יחד עם זאת, צריך לבחון את חוזה העסקה שלך באופן פרטני ולבדוק האם קיים סעיף אי תחרות ואת תוקפו, אם הוא אכן קיים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה ומנוחה
השאלה השניה היא, אם הוא כן חל עליו, אפשר לדרוש כסף במקום זמני הפסקה שלא ניתנו בתקופת העבודה? ניתן חצי שעה במקום 45 דקות.?
תודה רבה !
שעות עבודה ומנוחה חל עליי?
בתי הדין קבעו שמנהל הוא אדם שקובע את מדיניות הנהלת המפעל, מיישם החלטות הנהלה, דואג לביצוען ועוד.
צריך לבחון את נסיבות המקרה הספציפי, אך על פניו נשמע שחוק שעות עבודה ומנוחה חל.
באשר לפיצוי בגין אי מתן הפסקות, שוב, צריך לבחון את נסיבות המקרה הספציפי ובסופו של דבר מי שיכריע בעניין יהיה בית הדין אם זה יגיע לפתחו.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נקודות זיכוי
פנה לפורום מיסים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש בעבודה מהבית
האם על פי חוק עובדים שעובדים מהבית (בשעות וימים לא מוגדרים וקבועים) זכאים לימי חופש?
תודה.
עובד מהבית זכאי לימי חופשה?
אם העובד מועסק לפחות 75 ימים רצופים באותה שנה או בשנתיים רצופות או שיש חוזה עבודה בכתב לתקופת עבודה רצופה של יותר מ-74 ימים, העובד יהיה זכאי לחופשה, כשמספר ימי החופשה תלוי בשאלה אם יחסי העבודה התקיימו במשך שנה קלנדרית מלאה (ינואר-דצמבר) וכמה ימי עבודה עבד בפועל.
אם לא הועסק 75 ימים רצוף או שאין חוזה כאמור, הזכאות היא לא חופשה שנתית, אלא תמורת חופשה שנתית -תשלום בגובה של 4% לפחות משכר העבודה באותה תקופה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
סיימתי לעבוד במקום העבודה הקדם שלי בחודש יוני ועדיין לא קיבלתי פיצויים בגלל כל מיני תירוצים כאלה ואחרים.
מה אני יכולה לעשות?
תודה.
המעסיק עוד לא שילם לי פיצויים, מה אפשר לעשות?
פני אליו בכתב. אם זה לא עוזר, ייתכן שמכתב דרישה מעו"ד יעשה את העבודה ואם גם זה לא עוזר, תוכלי לתבוע בבית הדין לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערבי חג וחול המועד
התחלתי לעבוד במקום חדש - עד עתה ערבי חג (ראש השנה, יום כיפור וסוכות) לא נחשבו לימי חופש מאחר והמשרד בו עבדתי היה סגור כעת נודע לי כי למרות שהמשרד סגור ו"הבוס" מסרב לפתוח את המשרד בערבי חג מורידים בגין ימים אלה ימי חופש (חצי יום בגין כל ערב חג).
בנוסף בימי חוה"מ עבדתי חצי יום (יום עבודה 9-17 כלומר עבודה עד השעה 13) - כעת דורשים כי אעבוד עד השעה 14:00 בנוסף, בעבר ימי חוה"מ נחשבו כחצי יום חופש וכעת היה ואקח יום חופש ייחשב לי הדבר ליום חופש מלא.
לציין כי תמיד עבדתי במגזר הפרטי (משרדי עו"ד).
אשמח לקבל תשובה במיוחד בכל הנוגע לערבי החג.
מקום העבודה סגור בערב חג, אפשר לנכות לי חופש?
ערב חג וחול המועד הם ימי עבודה לכל דבר ועניין.
המעסיק יכול להחליט על סגירת מקום העבודה בערב החג. אם יש לך ימי חופשה צבורים - הוא יכול לנכות את ערב החג מצבירת ימי החופשה שלך.
אם אין לך ימי חופשה צבורים, עליו לשלם לך.
חוק חופשה שנתית מתייחס לימי עבודה, לא לחצאי ימים. לכן, באופן עקרוני ניתן לנכות יום עבודה מלא בערב חג ובחול המועד בהם לא עובדים.
יחד עם זאת, ככל שעבדת תקופה ארוכה (במקום העבודה הזה) וניכו לך חצי יום, ייתכן שמדובר בהרעת תנאים.
האם מדובר בהרעת תנאים מוחשית שתאפשר להתפטר בדין מפוטר? ספק.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה לתלוש
בקשה לתלוש
המעסיק לא מוסר לי תלוש שכר, מה לעשות?
המעסיק מחוייב על פי חוק למסור לך את תלוש השכר יחד עם תשלום המשכורת.
אי מתן תלוש כאמור מהווה עבירה פלילית על פי הוראות חוק הגנת השכר וגם מזכה בפיצוי גבוה לעובד.
העברי למעסיק דרישה בכתב לקבל את תלוש השכר.
אם זה לא יעזור, תוכלי להגיש תלונה למשרד התמ"ת ולתבוע בבית הדין לעבודה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
נא דחוף(משכורת יולי)- ימי מחלה לאשפוז ילד
מה עושים כשכל ימי מחלת הילד מומשו?
אני לא יודעת אם ואיזה הסכם קיבוצי חל על מקום עבודתך, אך על פי החוק, ימי מחלת ילד הם על חשבון ימי המחלה הרגילים ולא בנוסף להם.
אם כל ימי מחלת הילד מומשו, נראה שאינך את לא זכאית לימי מחלה נוספים בגין מחלת ילד, גם אם ברצונך להפחית ממכסת ימי מחלתך.
יחד עם זאת, ניתן לפנות למעסיק ולבקש להוריד את ימי המחלה מהצבירה שלך או לבקש להשתמש בימי חופשה/מחלה עתידיים.
למיטב ידעתי, ביטוח לאומי משלם רק במקרה שמדובר בתאונת עבודה. פני לפורום ביטוח לאומי לקבלת מידע נוסף בעניין.
בברכת החלמה מהירה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים עקב תלונה על תנאי העבודה
פוטרתי אתמול אחר הצהריים (באמצע יום עבודה), מכיוון שהתלוננתי על תנאי עבודה לא הולמים עם חומרים מסוכנים.
עבדתי בסלון כלות שנעשה בו שימוש בדבק E6000, המכיל טטראכלורואתילן (מוכר גם בשם פרכלורואתילן), המוגדר בחוק כחומר מסוכן, ועל כן יש הוראות ברורות מאוד לעבודה איתו. לאחר שיחה בפורום בטיחות עם כימאית, הובהר לי כי היה צורך לבצע בדיקות רפואיות לעובדות (לפני תחילת העבודה, וכן כל שנה), לבצע ניטור סביבתי כל 6 חודשים, לעבוד עם ציוד מיגון מחמיר וכן על העובדות היה לקבל הדרכה מתאימה לשימוש בטוח בדבק. מיותר לציין שדבר מכל אלה לא נעשה. על כן סירבתי להדביק, ופניתי למנהלת. חשוב לציין כי גם הסירוב להדביק וגם הבירור שעשיתי קרה בגלל כאבי ראש חוזרים ונשנים, בחילות, תחושת צריבה בעיניים ועוד תופעות לוואי, שכולן מצוינות על שפורפרת הדבק. לא רק אני חוויתי זאת, אלא גם הבנות האחרות. אמרתי למנהלת שאין אפשרות להדביק כך, וציינתי בפניה כי החומר מסוכן ויש להצטייד במיגון מתאים. לאחר ויכוח, שכלל אותה אומרת ש"יש פה בנות שעובדות שנים עם הדבק ואף אחת לא פתחה את הפה!" ואני אמרתי לה שהיא מזלזלת בבריאות העובדות שלה, היא פיטרה אותי במקום, ללא שימוע.
מה ניתן לעשות בנידון? היא אמנם הזמינה חברה שתנטר את האוויר ליום ראשון 27/8, אך בינתיים מחייבת את שאר העובדות להמשיך ולהדביק כרגיל.
תודה רבה.
פוטרתי מיידית עקב תלונה על תנאי עבודה, מה עושים?
לא ציינת בשאלתך כמה זמן את עובדת במקום.
בכל אופן, המעסיקה צריכה היתה לערוך לך שימוע. אם היא לא עשתה כן, יש לך עילת תביעה.
מציעה לחכות ולראות שכל זכויותיך כמפוטרת ישולמו ואחר כך לשקול את צעדייך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלה לאחר התפטרות
הבא, לפני כשבועיים הגשתי מכתב התפטרות ע"מ לחתום אבטלה מיד לאחר חופשת הלידה
(בהנחה שיאשרו לי מיד בלי ימי המתנה עקב עבודה במשמרות ומקום עבודה מרוחק מהבית).
כרגע אני במצב שעוד לא קיבלתי אישור מהמעסיק על סיום עבודה, לדבריו אקבל בימים
הקרובים. הבעיה שבינתיים (בזמן חופשת הלידה עדיין) שברתי את היד וקיבלתי 30 ימי
מחלה, שחלקם כבר יהיו לאחר כניסת ההתפטרות לתוקף ולאחר סיום חופשת הלידה. שאלתי
היא: האם וממי אני יכולה לתבוע את ימי המחלה? האם אני יכולה/ אמורה במקביל להתחיל
לחתום אבטלה? תודה מראש.
מי משלם ימי מחלה לאחר התפטרות?
עם כניסת ההתפטרות לתוקף, יחסי העבודה מסתיימים. כך שהמעסיק לא יצטרך לשלם לך את ימי המחלה.
ייתכן שתוכלי להגיש תביעה לביטוח לאומי.
פני לפורום ביטוח לאומי בנושא זה ובנושא אבטלה.
בברכת מזל טוב והחלמה מהירה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שתי שאלות בעניין ימי חופשה וש"נ
2. אותו עובד שעתי, אמור לעבוד כל יום עבודה 8.55 שעות ומתוכם חצי שעה יורדת על הפסקה. נניח שהעובד עבד כל יום בדיוק 8.5 שעות למעט שני ימים בחודש. באחד מהם עבד 10 שעות וביום השני עבד 7 שעות (כלומר, עבד בדיוק את כמות השעות שהיה צריך).האם זה חוקי במקרה כזה להחשיב את שעות העבודה שהם מעבר ל- 99 שעות הראשונות ביום (כלומר שעה אחת במקרה שלנו) לשעות נוספות אבל באותו תעריף של שעה רגילה. בפועל המשמעות של זה היא שאין הפרשות לפנסיה, ימי חופשה וכו' עבור אותה שעה.
תודה מראש,
איתי
כיצד מחושבים ימי החופשה והשעות הנוספות?
החישוב תלוי בשאלה אם יחסי העבודה התקיימו במשך כל השנה הקלנדרית, וכמה ימי עבודה עבד העובד בפועל.
חשב שכר יוכל לסייע בהסבר מדוייק יותר לגבי הביטוי שניתן לכך בתלוש השכר.
2. לא. שעות נוספות מחושבות ברמה היומית והשבועית. לעולם לא ברמה החודשית.
ביום שעבד 10 שעות, העובד יהיה זכאי לגמול שעות נוספות.
ביום שעבד 7 שעות, יקבל שכר עבור 7 שעות בלבד.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה עבור עובדי הוראה
אני מקים עסק קטן שיעסוק בשירותי הוראה לגילאי ייסודי
שאלותי:
1. האם יש בחוק איזו שהיא הוראה או צו הרחבה המתייחס לעובדי הוראה בצורה שונה? או שחלים עליהם דיני העבודה של כל עובד אחר במשק.
2. מורה שיתחיל לעבוד בעסק שלי ומאחוריו 20 שנות הוראה מסגרות שונות. האם עלי להתחשב בותק שלו לחישוב דמי הבראה וחופשה? או שהוותק שלו מחושב מיום העסקתו על ידי
תודה
מהם דיני העבודה החלים על עובדי הוראה?
1. ישנם הסכמים קיבוציים של עובדי הוראה.
2. צריך לבדוק באופן פרטני את ההסכמים הקיבוציים ולראות אם קיימת הוראה המתייחסת לוותק לצורך דמי הבראה וחופשה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פדיון ימי חופשה עובד משק בית
אני מבקש לפדות את ימי החופשה שצברתי , למרות שאני עדיין ממשיך לעבוד ,האם אני רשאי לבקש והאם המעסיק מחוייב לכך ?
שנית המעסיק משלם עבורי בנוסף לשכר השעתי את החלק היחסי שלי בגין ביטוח פנסיוני (בנוסף על החלק שלו ) האם הוא רשאי לקזז לי את החלק היחסי מביטוח הפנסיה(שהעובד צריך לשלם ) מפדיון ימי החופשה שהצטבר לי. לדוגמה עם פדיון ימי חופשה בשנה מסוימת 250 ש"ח והסכום היחסי שהמעביד שילם עבורי לפנסיה (החלק של העובד) הוא 200 ש"ח הרי שישולמו לי בגין פדיון ימי החופשה באותה שנה 50 ש"ח.
פדיון חופשה וביטוח פנסיוני
אינך זכאי לפדיון חופשה בזמן העבודה אלא רק בסיומה. אין קשר בין ביטוח פנסיוני לחופשה, ואין לקזז סכומים בין זה לזה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה
התחלתי בעבודה חדשה בה אני עובד 5 ימים בשבוע לפי הסדר הבא:
4 ימים באמצע השבוע 12-18:30 (8.5 שעות) + יום ו' קבוע 7-14 (7 שעות).
נאמר לי שבגלל שביום שישי אני עובד שעה וחצי פחות (עפ"י חוק), אני צריך להשלים את השעה וחצי החסרה באמצע השבוע מדי שבוע.
האם זה חוקי?
שעות עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין וסעיף 14
אם כך - מה המעלה בסעיף 14? לכאורה הוא אך ורק לטובת המעסיק, שגם כאשר הוא מפטר את העובד, לא יצטרך לתת לו פיצויים מלאים, לא?
לא ברור לי כלל. יש כאן שאלה של עובד שמתבקש להוכיח שחם על סעיף 14. מה המעלה לעובד בסעיף זה אם המעסיק בכל מקרה חייב לשחרר את הפיצויים?
תודה!
סעיף 14
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני זכאית לדמי פטורין
כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






