פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם אפשר לקבל דמי אבטלה עם מכתב סיום העסקה בהסכמה
לפני כמה חודשים עברתי הליך התפטרות/פיטורים בהסכמה, תוך הבטחה שאקבל מכתב פיטורים. כעת מקום העבודה מציע לי "מכתב סיום העסקה בהסכמה", ולא מכתב פיטורים. האם דינו של מכתב זה כדינו של מכתב פיטורים, מבחינת ביטוח לאומי? כלומר האם אוכל לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון, ולא לאחר תקופה של 90 יום?
תודה
מכתב פיטורים בהסכמה
אבל אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי - שהרי תחום האבטלה קשורה באופן ישיר לביטוח לאומי.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש
ימי חופש
במידה והנך עובד גלובלי - חודשי אזי השכר שלך לא ירד מחד ומאידך קוזזו לך שני ימי חופשה.
במידה ואתה עובד שעתי ו/או יומי- אתה צריך לראות בתלוש תשלום על שני ימי חופשה וקיזוז שני ימים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרוצדורת פתיחת תיק
הבנתי שיש להגיש שלושה עותקים למזכירות ואחד חוזר אליי.
רציתי לדעת האם ההגשה היא פיזית? ובאיזה שלב יש לשלם את האגרה (לפני הגשה המסמכים או אחרי), ואיך מחליטים כמה לשלם (כלומר אני אמור לקבל טופס כלשהו שכתוב בו מה הסכום לתשלום - למשל באמצעות תשלום בבנק הדואר)?
ואם כן, אז מי שצריך לתת לי את זה זו המזכירות (כלומר רק אחרי פתיחת התיק)?
תודה על עזרכתם.
פרוצדורת פתיחת תיק
למיטב זכרוני (כי עוה"ד מגישים תביעה באמצעות אתר נט המשפט), ההגשה היא פיזית, בחמישה עותקים (כך איתך 6), האגרה משומת בו במקום 1% מערך התביעה.
אתה מקבל אישור על תשלום, אישור על פתיחת תיק וטופס זימון לדיון. - את כל האמור לעיל אתה צריך לשלוח גם לצד שכנגד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצחתי בתביעה. האם להגיש כעת גם תביעה אזרחית?
בשלב זה אני לא יודע עדיין אם הקבלן ימשיך להתחמק מתשלום ויעשה טריקים מול הוצ"ל כדי לא לשלם.
אני צריך לתבוע ממנו הפעלת חוקר פרטי בתביעה אזרחית.
האם לתבוע עכשיו, או לחכות רק לאחר שאראה שהוצ"ל מצליחים לגבות ממנו כסף?
אנא פנה לפורום הוצל"פ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
הלנת שכר
על 33 ש"ח לא הולכים למלחמה. לא בגין טענה להלנת שכר ולא בגין טענה של תשלום ביתר.
אני מציע לך להשיב לו את יתרת הכספים ששולמו ביתר .
ההתעסקות בכך אינה מצדיקה את הכסף במקרה הנ"ל וזאת מבלי לזלזל חו"ח באגורה אחת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פרישה לגימלאות
פרשתי לגימלאות לפני כ 3 חודשים.
נתתי התראת פרישה מוקדמת בת 30 יום.
ביקשתי לשחרר את הפיצויים התגמולים והפנסיה שהופרשו עבורי.
טרם קיבלתי בטענה שיש להם ויכוחים עם חברת הביטוח.
האם תקין ? מה זכויותיי ?
תודה למשיב.
פיצויי פרישה
בהחלט לא תקין. אתה לא צריך להינזק מויכוח בין קרן הפנסיה לבין המעסיקה.
אני מציעה לך לפנות בכתב למעסיק ולתת לא 30 ימים בהם יהיה עליו לדאוג לתשלום כל זכויותייך ושחרור כספי הפ"פ הצבורים לך ואם לאו - תמיד תוכל לפנות לערכאות.
כמו כן קיימים ארגוני סיוע והארגונים עובדים אחרים כגון ההסתדרות - לעיתים טלפון אחד או מכתב אחד מהם עוזר ומקדם.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה בהריון
מחלה בשנה?במיוחד בהריון
חופשת מחלה בהריון
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס הכנסה שלילי
אפשר לבקש לחשבן בלי פדיון ימי מחלה או ביגוד והבראה וכו'
תשובה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המעביד שלי דורש מאתנו להיות בחופש בחול המועד
המעסיק החליט שלא עובדים בסוכות מה עושים
ראשית השאלה שיש לשאול היא האם מדובר בהחלטה חדשה שהתקבלה עכשיו או שהמעסיק הודיע לכם מראש כי במשך חול המועד סוכות המקום דרך קבע סגור ולא עובדים? ככל והמעסיק הודיע לכם בתחילת השנה כי עליכם להיערך בהתאם שכן ימי חול המועד סוכות הנם ימים בהם אין עבודה אז זוהי זכותו של המעסיק שכן המעסיק הוא זה שקובע את ימי החופשה והיה עליך להיערך בהתאם עם ימי החופשה שלך. ( אגב לא אמורה להיות פגיעה בשכר שלך שכן באם יש לזכותך ימי חופשה שכן ידעת על כך מראש והיית אמורה שלא לנצלם לחופש אחר- אז אז מקבלת תשלום בגין ימי חופש אלה כאילו עבדת לכל דבר ועניין).
באם המעסיק החליט פתאום כי הוא סוגר את מקום העבודה ואין לזכותך יתרת ימי חופשה מתאימה אז הוא לא רשאי לעשות זאת וזכותך לסרב ולדרוש לעבוד או לקבל שכר תמורת ימים אלה כאילו עבדת .
חג שמח,
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עברתי תאונה אישית, לא עבודה או דרכים.
מה עושים בסיטואציה כזאת כדי שיקבל משכורת מלאה?
אי כושר
אם כן - ויש ברשותך צבירת ימי מחלה מספיקים - לא הייתי מציעה לך לשוב לעבודה.
אם הרופא אישר לך לחזור לעבודה חלקית - לתקופה זמנית - אז אין כל מניעה שתעבוד אבל פחות (ובאופן טבעי גם שכרך ירד וזה בסדר).
אם הרופא אישר לך לחזור לעבודה מלאה ו/או אין לך ימי מחלה /אישורי מחלה - אין כל מניעה שתחזור לעבודה במשרה מלאה ובימים שתצטרך לצאת מוקדם - יקוזזו לך שעות עבודה/חופשה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לפיטורין
זכאות לפיצוים
יש לבחון לעומק האם יש יחסי עובד מעביד או לאו אך באם אכן יש כאלה אז הוא זכאי לכל הזכויות הסוציאליות לרבות פיצויים. לגבי החלוקה- אין זה מעניינו ולרוב בהסכמים בין קונים למוכרים יש התייחסות לחלוקת חובות עבר וכיוב.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון
הריון
חסרים הרבה פרמטרים על מנת לענות על השאלה. ככל והיא הייתה בחול בחופשה כאשר היא עדין הוגדרה עובדת שלכם ולא הסתיימו יחסי עובד מעביד אז היה עליכם להשאיר לה את הביטוח ולא ברור מדוע הוא בוטל. ככל והסתיימו יחסי עובד מעביד בהתאם להסכמות שלכם עם החברה ולמולה אז אכן על החברה לדאוג לה להמשך כל זכויותיה לרבות ביטוח וכיוב . יש לבחון את מלוא הנתונים לעומק על מנת לדעת לענות.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה למתן פסק דין הצהרתי
הנני עובד מדינה אשר מפריש מידי חודש בחודשו כספים לקופת הועד.פניתי למחלקה לביקורת קופות ועדים אשר בהסתדרות ,והתרעתי על כך שהועד מעולם לא מפרסם לעובדים דוחות כספיים שנתיים כמתחייב בתקנון ועד העובדים והמדריך לניהול כספים.התרעתי על התנהלות הועד אשר חורגת לחלוטין מתקנון ועד העובדים לדוגמא:הועד מינה עובדת כמורשה חתימה על שיקים.וזאת כאשר אינה חברת ועד כלל וכו'... המחלקה לביקורת קופות ועדים אינה מתייחסת כלל לטענותיי.במכתבי האחרון ציינתי בפני ההסתדרות היות ואינם מתייחסים לטענותיי אפנה לבית המשפט לבקשת פסק דין הצהרתי אשר יורה להסתדרות לבצע ביקורת בקופת הועד.בתגובה נעניתי כי אין לי אפשרות לעשות זאת מהסיבה שאין לי הוכחה לזכות קנויה לקבלת סעד הצהרתי.מה זה אומר??ומה עליי לעשות?!
בברכת גמר חתימה טובה.
בקשה למתן פסק דין הצהרתי
לא ניתן לענות ולדעת מבלי לראות את המסמכים התקנון הספציפי וכל החומר הרלוונטי אבל עלן פניו ככל ואתה עובד ואתה חלק ממי שהועד נותן לו שירות בוודאי שאתה רשאי לפנות לבית הדין בבקשה למתן צו/ מידע באם לא ניתן לך המגיע לך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
ימי מחלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה העסקה אישי וחוזה הסכם קיבוצי
אני מועסק בתפקיד ניהולי בתחום המלונאות ארבע שנים כולל קביעות.
יש לי הסכם עבודה אישי עם המלון בו אני עובד ובמקביל הסכם קיבוצי שנחתם עם הסתדרות עובדי המלונאות והאירוח כמו לכל עובד בתחום המלונאות
נוצר מצב שיתכן ואזדקק להתערבות ההסתדרות בבעיה אל מול מקום העבודה, אבל מועד העובדים במקום נאמר לי שלא אוכל לקבל שום עזרה או תמיכה לא מהם ולא מההסתדרות כיון שיש לי חוזה העסקה אישי.
האם יש אמת בכך ואם כן מה באפשרותי לעשות על מנת לקבל ייצוג אל מול מקום העבודה?
חוזה העסקה אישי
ראשית על פניו התשובה שניתנה לך אינה תקינה שכן ההסכם האישי יכול רק להיטיב על ההסכם הקיבוצי הוא לא פוגע בו. מכל מקום יש לבחון גם בתלושי השכר שלך האם אתה לא משלם לועד דמי טיפול בהיותך חלק מעובדי הענף ככל ואתה משולם כמובן שאתה זכאי לקבל את המגיע לך.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סגירת חברה במהלך הריון
אשתי בהריון, והחברה שבה היא מועסקת הודיעה על סגירת פעילותה.
שאלותיי הן:
1. האם זכאית לתשלום דמי אבטלה?
2. במידה ולא תמצא עבודה בחודשים שנותרו עד הלידה, כיצד יחושבו דמי הלידה בהמשך?
תודה.
סגירת חברה במהלך הריון
לגבי דמי אבטלה ודמי לידה פנה לפורום ביטוח לאומי.
לגבי סגירת החברה- יש לבחון האם החברה נסגרת לחלוטין והאם אין אפשרות להעסיקה עד לרגע האחרון וכן באם רק חלק מהסניפים נסגרים האם לא ניתן להעסיקה בסניף אחר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת פקיד להזדהות
אם לא, על מי האחריות, כאשר פקיד פועל באנונימיות בחוסר סמכות ו/או בניגוד לחוק ו/או גורם נזק ללקוח?
האם מייל אנונימי מהפקיד, הכולל את שמות כל העובדים ודרגותיהם, למרות דרישת הזדהות אישית, מהווה התחזות ברמה הפלילית? משמעתית?
לא שייך לדיני עבודה, פנה לפורום הרלוונטי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנון התארגתנות בעבודה ועד
לוועד העובדים במקום העבודה אין תקנון, מה עושים?
ככל שהשאלה מתייחסת לוועד עובדים במקום העבודה, לא ברור לאיזה תקנון אתה מתכוון, כיוון שקיים תקנון וועדי עובדים שתקף מכוח חוקת ההסתדרות המסדיר את דרכי פעילותו ונהלי בחירתו של הוועד.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה על הודעת התפטרות ארוך יותר ממה שכתוב בחוק
הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק
אפשר לקבוע בחוזה עבודה הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק.
היא תהיה תקפה במקרה שהיא מיטיבה עם העובד, כלומר בפיטורים.
לכן, במקרה של התפטרות נראה שהעובד מחוייב לתת הודעה מוקדמת רק על פי חוק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על שעות נסיעה
אני עובד שעתי שעובד 9 שעות ביום,בתחילת עבודתי בחברה התחלתי לעבוד באשדוד, לאחר מכן התבקשתי לעבוד בים המלח, ועקב כך סוכם עם המעסיק על תוספת תשלום של 3 שעות נסיעה עקב המרחק הרב, השאלה שלי האם התשלום של ה 3 שעות נסיעה צריך ליחשב כשעות נוספות?
תשלום שעות נסיעה יהיה בתעריף של שעות נוספות?
באופן עקרוני, תשלום בגין הזמן שנדרש לעובד להגיע למקום עבודתו (אם זה מקום עבודתו הקבוע) לא נחשב כזמן עבודה ולכן, על פי החוק והפסיקה, העובד לא זכאי לתשלום עבור הזמן הזה.
כמובן שניתן לסכם עם המעסיק על התשלום, כפי שאתה מציין שאכן קרה במקרה הספציפי שלך.
לכן, על פניו, נראה שאכן צריך להיות מדובר בתשלום בתעריף של שעות נוספות כיוון שהמעסיק מכיר בזמן הזה כזמן עבודה.
חשוב להבהיר את הדברים מול המעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויותי וחובותי במקרה של הפסקת עבודה (על ידי)
מחודש יולי האחרון התחלתי לעבוד בחברת תגבורי אנגלית ומתמטיקה לתלמידי בית ספר ותיכון כמורה. ביום שני (ה25.09) יידעתי את המעסיקים שלי שלא אוכל להמשיך בעבודה, בגלל התחלת לימודים באוניברסיטה ובגלל שלא עמדו בהתחייבותם להעסיק אותי במספר השעות שהובטח לי. בשיחת טלפון המעסיק שלי הודיע לי שבגלל הפיטורין הוא צפוי לקבל נזקים כלכליים (משום שכעת ישנם מספר תלמידים שיהיו ללא מורה). נכון לרגע זה הוא עדיין לא איים עלי בתביעה אבל אני חושש שבמידה ולא ימצא לי מחליף הוא יעשה זאת.
האם מותר למעסיק לנסח סעיף בחוזה ההעסקה בו הוא מחייב את העובד לעבוד תקופה מסויימת, ולתבוע אותו אם הוא מתפטר מוקדם יותר? חשוב לציין שבחוזה רשום שהעובד מתחייב לסיים כל קורס שהתחיל, אבל לא מוזכרים פיצויים שיש לשלם למעביד במקרה התפטרות בפרק הזמן שבו הודעתי על סיום עבודתי. נוסף על כך, החוזה מציין שלאחר 6 חודשי עבודה יש לתת התראה של 60 ימים לפני התפטרות, אך לא מדבר כלל על התפטרות בשלב מוקדם יותר. לאור כך שאני עבדתי לכל היותר ארבעה חודשים, האם אני מחוייב לתת התראה כלל?
תודה מראש,
בר
התפטרתי לאחר 4 חודשי עבודה, מה זכויותיי וחובותיי?
אתחיל מהסוף - בהתאם לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, עלייך לתת הודעה מוקדמת בת יום אחד עבור כל חודש עבודה מלא.
ככל שהתפטרותך תגרום לנזקים כלכליים שהמעסיק יוכל לכמת אותם, נראה שיש לו עילת תביעה.
האם הוא אכן יתבע אותך, זו שאלה אחרת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניקיון דירה
אני שואלת למקרה שהיא נחבלת, רוצה לכסות עצמי מתביעות...
תודה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלומי מחלה למטפלת זרה עם רישיון העסקה
שבועיים לפני ראש השנה עידכנתי אותה על מועד ראש השנה ולהיערך לחג זה .
למחרת הודיעה לי שהיא חולה כבר שבוע משלשלת וחייבת להגיעה לבית חולים המצב הבריאותי נמצא תקין ללא סימני דם בצואה קיבלה מנוחה לחמישה ימים .
שבוע לאחר מכן התקשרה שפונה לבית חולים אחר עם בעיית הקאה שמלווה בדם וגם כאן נמצא שמצבה הבריאותי תקין קיבלה מנוחה ל-3 ימים והמטפלת פנתה לקופת חולים והוציאה חופשת מחלה ל-7 ימים .בכל ימי המחלה המטפלת המשיכה לטייל ברחובות ובמקביל לקחתי מטפלת ישראלית שתטפל באבי .
מה החוקים לתשלום ימי מחלה אלו והאם ימי מחלה שרופא בבית חולים רשם 3 ימים תקפים יותר מרופא בקופת חולים שלא בדק את המטופל ?
חוששת שימי המחלה של העובדת פקטיבים, מה עליי לעשות?
אמנם ע"פ התקנות על עובד שהוא חבר קופ"ח להמציא אישור רפואי מטעם קופ"ח, אך גם אישור של בית חולים תקף ואם יש לך ספק כלשהו, זכותך לשלוח את העובדת לבדיקה מטעמך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום מלוא פיצויי פיטורים
קיבלה חלק מתשלומי הפיצוי
פנתה למעסיק ,התנצלו וקיבלה חלק נוסף
כך המעסיק משך את נושא התשלומים עד תאריך 21.11.2016
ועדיין המעסיק לא שילם לה את מלוא הסכום
עד מתי ניתן לתבוע מהמעסיק לקבלת יתרת הסכום ?
האם יתרת הסכום תחושב על פי 20% תוספת לכל חודש הלנה .
תודה
עד מתי ניתן לתבוע פיצויי פיטורים?
עילת תביעה לתשלום פיצויי פיטורים מתיישנת בחלוף 7 שנים.
עילת תביעה של הלנת פיצויי פיטורים מתיישנת בחלוף שנה.
לכן, ניתן יהיה לתבוע את יתרת הסכום בתוספת ריבית והצמדה, ולא בתוספת הלנת פיצויי פיטורים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאה מביקור העבודה אחרי שנכתב
המעסיק ביטל לי משמרות, מה עושים?
בעיקרון מעסיק יכול לבטל משמרת, ובלבד שזה יהיה זמן סביר לפני קיום המשמרת.
אם הסתמכת על המשמרות האלה והיית מוכן לעבוד, נראה שהמעסיק צריך לשלם לך עבורן בכל מקרה.
כמובן שבית הדין הוא שיכריע בזכאות לתשלום, אם זה יגיע אליו.
בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






