פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

האם אפשר לקבל דמי אבטלה עם מכתב סיום העסקה בהסכמה

אורית 01/10/17
שלום,

לפני כמה חודשים עברתי הליך התפטרות/פיטורים בהסכמה, תוך הבטחה שאקבל מכתב פיטורים. כעת מקום העבודה מציע לי "מכתב סיום העסקה בהסכמה", ולא מכתב פיטורים. האם דינו של מכתב זה כדינו של מכתב פיטורים, מבחינת ביטוח לאומי? כלומר האם אוכל לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון, ולא לאחר תקופה של 90 יום?

תודה

מכתב פיטורים בהסכמה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב, לעניות דעתי לא.
אבל אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי - שהרי תחום האבטלה קשורה באופן ישיר לביטוח לאומי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופש

שרי 01/10/17
נצברו לו ימי 2 ימי חופש ויצאתי לחופשה בת יומיים וקיבלתי את התלוש ואני רואה שהמעסיק הוריד לי את היומיים חופש ולא שילם לי וששאלתי למה הוא אמר שזה לפי החוק האם זה חוקי, במקומות העבודה הקודמים שעבדתי כן שילמו לי אם תוכלי להסביר על החוק של ימי חופש בתשלום השכר של שעתי.

ימי חופש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב, 
במידה והנך עובד גלובלי - חודשי אזי השכר שלך לא ירד מחד ומאידך קוזזו לך שני ימי חופשה. 
במידה ואתה עובד שעתי ו/או יומי- אתה צריך לראות בתלוש תשלום על שני ימי חופשה וקיזוז שני ימים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרוצדורת פתיחת תיק

שי 01/10/17
שלום, אני מעוניין לפתוח תיק בבית דין לעבודה נגד מעסיק לשעבר שלא שילם פיצויים.
הבנתי שיש להגיש שלושה עותקים למזכירות ואחד חוזר אליי.
רציתי לדעת האם ההגשה היא פיזית? ובאיזה שלב יש לשלם את האגרה (לפני הגשה המסמכים או אחרי), ואיך מחליטים כמה לשלם (כלומר אני אמור לקבל טופס כלשהו שכתוב בו מה הסכום לתשלום - למשל באמצעות תשלום בבנק הדואר)?
ואם כן, אז מי שצריך לתת לי את זה זו המזכירות (כלומר רק אחרי פתיחת התיק)?

תודה על עזרכתם.

פרוצדורת פתיחת תיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב,
למיטב זכרוני (כי עוה"ד מגישים תביעה באמצעות אתר נט המשפט), ההגשה היא פיזית, בחמישה עותקים (כך איתך 6), האגרה משומת בו במקום 1% מערך התביעה.
אתה מקבל אישור על תשלום, אישור על פתיחת תיק וטופס זימון לדיון. - את כל האמור לעיל אתה צריך לשלוח גם לצד שכנגד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצחתי בתביעה. האם להגיש כעת גם תביעה אזרחית?

הן כבר 01/10/17
ניצחתי בתביעת עבודה אל מול קבלן פרטי. פתחתי גם תיק הוצ"ל לא מזמן.

בשלב זה אני לא יודע עדיין אם הקבלן ימשיך להתחמק מתשלום ויעשה טריקים מול הוצ"ל כדי לא לשלם.
אני צריך לתבוע ממנו הפעלת חוקר פרטי בתביעה אזרחית.
האם לתבוע עכשיו, או לחכות רק לאחר שאראה שהוצ"ל מצליחים לגבות ממנו כסף?

אנא פנה לפורום הוצל"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

גלעד 01/10/17
בני (בן 17) קיבל שכר חלקי על עבודתו 215 ש"ח במקום 248 ש"ח וזאת 40 יום לאחר מועד התשלום החוקי.את ייתרת הכסף + העביר המעסיק חודש אחרי התשלום הראשון 180 ש"ח במקום 33 שח, הוא מאיים בתביעה להשבת הכסף (180 השקלים), האם יש לנו מה לתבוע אותו על הלנת שכר? האם יש לי מה לחשוש מתביעה או שהצדק עמנו (בני), בברכה, גלעד

הלנת שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
גלעד בוקר טוב, 
על 33 ש"ח לא הולכים למלחמה. לא בגין טענה להלנת שכר ולא בגין טענה של תשלום ביתר. 
אני מציע לך להשיב לו את יתרת הכספים ששולמו ביתר .
ההתעסקות בכך אינה מצדיקה את הכסף במקרה הנ"ל וזאת מבלי לזלזל חו"ח באגורה אחת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פרישה לגימלאות

אני 01/10/17
עבדתי בחברת שמירה במשך שנה וחצי.
פרשתי לגימלאות לפני כ 3 חודשים.
נתתי התראת פרישה מוקדמת בת 30 יום.
ביקשתי לשחרר את הפיצויים  התגמולים והפנסיה שהופרשו עבורי.
טרם קיבלתי בטענה שיש להם ויכוחים עם חברת הביטוח.

האם תקין ?  מה זכויותיי ?

תודה למשיב.

פיצויי פרישה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב,

בהחלט לא תקין. אתה לא צריך להינזק מויכוח בין קרן הפנסיה לבין המעסיקה. 
אני מציעה לך לפנות בכתב למעסיק ולתת לא 30 ימים בהם יהיה עליו לדאוג לתשלום כל זכויותייך ושחרור כספי הפ"פ הצבורים לך ואם לאו - תמיד תוכל לפנות לערכאות.
כמו כן קיימים ארגוני סיוע והארגונים עובדים אחרים כגון ההסתדרות - לעיתים טלפון אחד או מכתב אחד מהם עוזר ומקדם. 


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה בהריון

ש 01/10/17
אני רוצה לדעת אם יש כזה דבר שמשרד החינוך קובע שמגיע לאישה עובדת רק 3 ימי
מחלה בשנה?במיוחד בהריון

חופשת מחלה בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
ככל הידוע לי, לא. תצטרכי להיות קצת יותר ספציפית, אולי זה בגלל הוותק, או מסיבה אחרת....ומכח מה נאמר לך כי הצבירה לנשים בהריון היא רק 3 ימים?

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס הכנסה שלילי

מ 01/10/17
הגשתי תביעה ונדחיתי (המשכורת הממוצעת עומדת על 6140 והיה לי ילד 1) האם
אפשר לבקש לחשבן בלי פדיון ימי מחלה או ביגוד והבראה וכו'

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
בוקר טוב, אני מציעה לך להפנות את שאלתך לעוסקים במיסוי אף שההחזר הנדרש על ידך הוא כביכול מהעבודה, מדובר בענין מיסויי ולכן הפניה שלך צריכה להיות לפורום דיני מיסוי/מיסים. בהצלחה.  . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעביד שלי דורש מאתנו להיות בחופש בחול המועד

צילה 01/10/17
שלום, המעביד שלנו דתי והוא החליט שאין עבודה בחול המועד. העניין הוא שאין לי מספיק שעות (אני עובדת לפי שעות) וזה פוגע לי קשות במשכורת. גם ככה זה חודש חסר ימים בגלל החגים. האם מותר לו?

המעסיק החליט שלא עובדים בסוכות מה עושים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/17
צילה שלום, 



ראשית השאלה שיש לשאול היא האם מדובר בהחלטה חדשה שהתקבלה עכשיו או שהמעסיק הודיע לכם מראש כי במשך חול המועד סוכות המקום דרך קבע סגור ולא עובדים? ככל והמעסיק הודיע לכם בתחילת השנה כי עליכם להיערך בהתאם שכן ימי חול המועד סוכות הנם ימים בהם אין עבודה אז זוהי זכותו של המעסיק שכן המעסיק הוא זה שקובע את ימי החופשה והיה עליך להיערך בהתאם עם ימי החופשה שלך. ( אגב לא אמורה להיות פגיעה בשכר שלך שכן באם יש לזכותך ימי חופשה שכן ידעת על כך מראש והיית אמורה שלא לנצלם לחופש אחר- אז אז מקבלת תשלום בגין ימי חופש אלה כאילו עבדת לכל דבר ועניין).

באם המעסיק החליט פתאום כי הוא סוגר את מקום העבודה ואין לזכותך יתרת ימי חופשה מתאימה אז הוא לא רשאי לעשות זאת וזכותך לסרב ולדרוש לעבוד או לקבל שכר תמורת ימים אלה כאילו עבדת .



חג שמח, 

בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עברתי תאונה אישית, לא עבודה או דרכים.

אביב 01/10/17
שלום, עברתי לפני חודש וחצי תאונה שהתרחשה לא בזמן עבודה וכתוצאה מזה אני כבר חודש וחצי לא נמצא בעבודה ולא כשיר לחזור ל100% משרה כמו שהייתי לפני, אני צריך להיות 3 פעמים בשבוע בפיזוטרפיה ואין לי אפשרות לחזור ל100% משרה והציעו לי בעבודה לחזור לחצי משרה ולצאת מוקדם בימים של הטיפולים שבגלל זה תרד לי המשכורת.
מה עושים בסיטואציה כזאת כדי שיקבל משכורת מלאה?

אי כושר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/10/17
אביב בוקר טוב, אני צריכה שתגדיר בדיוק את מצבך. האם קיימים לך תעודות מחלה ו/או תעודת אי כושר מלאה לתקופה מסויימת? 
אם כן - ויש ברשותך צבירת ימי מחלה מספיקים - לא הייתי מציעה לך לשוב לעבודה. 
אם הרופא אישר לך לחזור לעבודה חלקית - לתקופה זמנית - אז אין כל מניעה שתעבוד אבל פחות (ובאופן טבעי גם שכרך ירד וזה בסדר).
אם הרופא אישר לך לחזור לעבודה מלאה ו/או אין לך ימי מחלה /אישורי מחלה - אין כל מניעה שתחזור לעבודה במשרה מלאה ובימים שתצטרך לצאת מוקדם - יקוזזו לך שעות עבודה/חופשה. 



בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לפיטורין

שי 30/09/17
שלוןם רב האם "גנן" שעבד 40 שנה אצלנו בבנין(8 דיירים)וסיים את עבודתו לפני מספרחודשים בגיל 80 זכאי לפיצויים? יש לציין שבמהלך שנות עבודתו הוא טען שהוא עצמאי אך מעולם לא נתן קבלה עבור שכרו,לאחרונה פנה אלינו שמגיע לו פיצויים! א האם מגיע לו פיצויים ב.אם כן איך תעשה החלוקה שרוב הדיירים הם חדשים לגמרי?

זכאות לפיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/17
שלום רב
יש לבחון לעומק האם יש יחסי עובד מעביד או לאו אך באם אכן יש כאלה אז הוא זכאי לכל הזכויות הסוציאליות לרבות פיצויים. לגבי החלוקה- אין זה מעניינו ולרוב בהסכמים בין קונים למוכרים יש התייחסות לחלוקת חובות עבר וכיוב. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון

נועה 29/09/17
שלום, העובדת של אבא שלי הייתה בחו"ל וביטלנו לה את הביטוח הרפואי בזמן שהיא הייתה בחו"ל אבא שלי נפטר ושהיא חזרה היא גילתה שהיא בהריון וללא ביטוח רפואי, השאלה היא האם החברה שמביאה אותה לארץ לא אמורה לדאוג לה בזמן שהיא לו מתעסקת באף בית? תודה מראש על התשובה.

הריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/09/17
שלום רב
חסרים הרבה פרמטרים על מנת לענות על השאלה. ככל והיא הייתה בחול בחופשה כאשר היא עדין הוגדרה עובדת שלכם ולא הסתיימו יחסי עובד מעביד אז היה עליכם להשאיר לה את הביטוח ולא ברור מדוע הוא בוטל. ככל והסתיימו יחסי עובד מעביד בהתאם להסכמות שלכם עם החברה ולמולה אז אכן על החברה לדאוג לה להמשך כל זכויותיה לרבות ביטוח וכיוב . יש לבחון את מלוא הנתונים לעומק על מנת לדעת לענות. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה למתן פסק דין הצהרתי

יקיר 28/09/17
שלום רב

הנני עובד מדינה אשר מפריש מידי חודש בחודשו  כספים לקופת הועד.פניתי למחלקה לביקורת קופות ועדים אשר בהסתדרות ,והתרעתי על כך שהועד מעולם לא מפרסם לעובדים דוחות כספיים שנתיים כמתחייב בתקנון ועד העובדים והמדריך לניהול כספים.התרעתי על התנהלות הועד אשר חורגת לחלוטין מתקנון ועד העובדים לדוגמא:הועד מינה עובדת כמורשה חתימה על שיקים.וזאת כאשר אינה חברת ועד כלל וכו'... המחלקה לביקורת קופות ועדים אינה מתייחסת כלל לטענותיי.במכתבי האחרון ציינתי בפני ההסתדרות היות ואינם מתייחסים לטענותיי אפנה לבית המשפט לבקשת פסק דין הצהרתי אשר יורה להסתדרות לבצע ביקורת בקופת הועד.בתגובה נעניתי כי אין לי אפשרות לעשות זאת מהסיבה שאין לי הוכחה לזכות קנויה לקבלת סעד הצהרתי.מה זה אומר??ומה עליי לעשות?!
בברכת גמר חתימה טובה.

בקשה למתן פסק דין הצהרתי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/09/17
שלום רב
לא ניתן לענות ולדעת מבלי לראות את המסמכים התקנון הספציפי וכל החומר הרלוונטי אבל עלן פניו ככל ואתה עובד ואתה חלק ממי שהועד נותן לו שירות בוודאי שאתה רשאי לפנות לבית הדין בבקשה למתן צו/ מידע באם לא ניתן לך המגיע לך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

מוטי 28/09/17
אני עומד לפני פיטורין וצברתי 300 ימי מחלה האם אני יכול לנצל אותם בבת אחת לפני שהפיטורין נכנסים לתוקף. האם רופא יכול לרשום לי את הימים האלו גם אם אני לא חולה ? ואם לא מה עושים עם כל הימים האלו ?

ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/09/17
אם אתה לא חולה למה שרופא ירשום לך אותם? 2. לא ניתן לצבור יותר מ90 ימי מחלה לפי חוק. 3. לא עושים כלום. ימי מחלה לא ניתנים לפרעון

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה העסקה אישי וחוזה הסכם קיבוצי

גיל 28/09/17
שלום
אני מועסק בתפקיד ניהולי בתחום המלונאות ארבע שנים כולל קביעות.
יש לי הסכם עבודה אישי עם המלון בו אני עובד ובמקביל הסכם קיבוצי שנחתם עם הסתדרות עובדי המלונאות והאירוח כמו לכל עובד בתחום המלונאות
נוצר מצב שיתכן ואזדקק להתערבות ההסתדרות בבעיה אל מול מקום העבודה, אבל מועד העובדים במקום נאמר לי שלא אוכל לקבל שום עזרה או תמיכה לא מהם ולא מההסתדרות כיון שיש לי חוזה העסקה אישי.
האם יש אמת בכך ואם כן מה באפשרותי לעשות על מנת לקבל ייצוג אל מול מקום העבודה?

חוזה העסקה אישי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/09/17
שלום רב
ראשית על פניו התשובה שניתנה לך אינה תקינה שכן ההסכם האישי יכול רק להיטיב על ההסכם הקיבוצי הוא לא פוגע בו. מכל מקום יש לבחון גם בתלושי השכר שלך האם אתה לא משלם לועד דמי טיפול בהיותך חלק מעובדי הענף ככל ואתה משולם כמובן שאתה זכאי לקבל את המגיע לך.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת חברה במהלך הריון

שי 28/09/17
שלום רב,

אשתי בהריון, והחברה שבה היא מועסקת הודיעה על סגירת פעילותה.
שאלותיי הן:
1. האם זכאית לתשלום דמי אבטלה?
2. במידה ולא תמצא עבודה בחודשים שנותרו עד הלידה, כיצד יחושבו דמי הלידה בהמשך?

תודה.

סגירת חברה במהלך הריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 30/09/17
שלום רב
לגבי דמי אבטלה ודמי לידה פנה לפורום ביטוח לאומי.
לגבי סגירת החברה- יש לבחון האם החברה נסגרת לחלוטין והאם אין אפשרות להעסיקה עד לרגע האחרון וכן באם רק חלק מהסניפים נסגרים האם לא ניתן להעסיקה בסניף אחר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת פקיד להזדהות

פקיד ולקוח 27/09/17
כאשר לא חל סעיף 18ג(א) לחוק הגנת הצרכן, האם פקיד מכללה ציבורית חייב להזדהות בשמו בהתכתבות במייל עם הלקוח? (אולי החוק חל?)

אם לא, על מי האחריות, כאשר פקיד פועל באנונימיות בחוסר סמכות ו/או בניגוד לחוק ו/או גורם נזק ללקוח?

האם מייל אנונימי מהפקיד, הכולל את שמות כל העובדים  ודרגותיהם, למרות דרישת הזדהות אישית, מהווה התחזות ברמה הפלילית? משמעתית? 

לא שייך לדיני עבודה, פנה לפורום הרלוונטי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנון התארגתנות בעבודה ועד

שואל 27/09/17
פועלת אצלנו התארגנות שנים ובלי תקנון , ע"פ דין יש בעיה עם זה? יש חובה? ע"פ מה יש אפשרות לחייב לעשות תקנון?. איך? תודה 

לוועד העובדים במקום העבודה אין תקנון, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
שלום,
ככל שהשאלה מתייחסת לוועד עובדים במקום העבודה, לא ברור לאיזה תקנון אתה מתכוון, כיוון שקיים תקנון וועדי עובדים שתקף מכוח חוקת ההסתדרות המסדיר את דרכי פעילותו ונהלי בחירתו של הוועד.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה על הודעת התפטרות ארוך יותר ממה שכתוב בחוק

דנה 27/09/17
בחוזה רשום שיש צורך בחודש הודעה מראש אבל בחוק ראשון שצריך יום על כך חודש עבודה. אז בתום 6 חודשי עבודה המועסק חייב לתת התראה של חודש לפי החוזה או 6 ימים לפי החוק? תודה מראש

הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
דנה שלום,
אפשר לקבוע בחוזה עבודה הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק. 
היא תהיה תקפה במקרה שהיא מיטיבה עם העובד, כלומר בפיטורים.
לכן, במקרה של התפטרות נראה שהעובד מחוייב לתת הודעה מוקדמת רק על פי חוק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על שעות נסיעה

מוטי 27/09/17
שלום ותודה.

אני עובד שעתי שעובד 9 שעות ביום,בתחילת עבודתי בחברה התחלתי לעבוד באשדוד, לאחר מכן התבקשתי לעבוד בים המלח, ועקב כך סוכם עם המעסיק על תוספת תשלום של 3 שעות נסיעה עקב המרחק הרב, השאלה שלי האם התשלום של ה 3 שעות נסיעה צריך ליחשב כשעות נוספות?

תשלום שעות נסיעה יהיה בתעריף של שעות נוספות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
מוטי שלום,
באופן עקרוני, תשלום בגין הזמן שנדרש לעובד להגיע למקום עבודתו (אם זה מקום עבודתו הקבוע) לא נחשב כזמן עבודה ולכן, על פי החוק והפסיקה, העובד לא זכאי לתשלום עבור הזמן הזה.

כמובן שניתן לסכם עם המעסיק על התשלום, כפי שאתה מציין שאכן קרה במקרה הספציפי שלך.
לכן, על פניו, נראה שאכן צריך להיות מדובר בתשלום בתעריף של שעות נוספות כיוון שהמעסיק מכיר בזמן הזה כזמן עבודה.
חשוב להבהיר את הדברים מול המעסיק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויותי וחובותי במקרה של הפסקת עבודה (על ידי)

בר 27/09/17
שלום רב,
מחודש יולי האחרון התחלתי לעבוד בחברת תגבורי אנגלית ומתמטיקה לתלמידי בית ספר ותיכון כמורה. ביום שני (ה25.09) יידעתי את המעסיקים שלי שלא אוכל להמשיך בעבודה, בגלל התחלת לימודים באוניברסיטה ובגלל שלא עמדו בהתחייבותם להעסיק אותי במספר השעות שהובטח לי. בשיחת טלפון המעסיק שלי הודיע לי שבגלל הפיטורין הוא צפוי לקבל נזקים כלכליים (משום שכעת ישנם מספר תלמידים שיהיו ללא מורה). נכון לרגע זה הוא עדיין לא איים עלי בתביעה אבל אני חושש שבמידה ולא ימצא לי מחליף הוא יעשה זאת.

האם מותר למעסיק לנסח סעיף בחוזה ההעסקה בו הוא מחייב את העובד לעבוד תקופה מסויימת, ולתבוע אותו אם הוא מתפטר מוקדם יותר? חשוב לציין שבחוזה רשום שהעובד מתחייב לסיים כל קורס שהתחיל, אבל לא מוזכרים פיצויים שיש לשלם למעביד במקרה התפטרות בפרק הזמן שבו הודעתי על סיום עבודתי. נוסף על כך, החוזה מציין שלאחר 6 חודשי עבודה יש לתת התראה של 60 ימים לפני התפטרות, אך לא מדבר כלל על התפטרות בשלב מוקדם יותר. לאור כך שאני עבדתי לכל היותר ארבעה חודשים, האם אני מחוייב לתת התראה כלל?
תודה מראש,
בר

התפטרתי לאחר 4 חודשי עבודה, מה זכויותיי וחובותיי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
בר שלום,

אתחיל מהסוף - בהתאם לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, עלייך לתת הודעה מוקדמת בת יום אחד עבור כל חודש עבודה מלא.

ככל שהתפטרותך תגרום לנזקים כלכליים שהמעסיק יוכל לכמת אותם, נראה שיש לו עילת תביעה.
האם הוא אכן יתבע אותך, זו שאלה אחרת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניקיון דירה

לילך 27/09/17
אשמח לדעת אם אני מעסיקה באופן חד פעמי ולא מתמשך (יומיים עבודה לכל היותר) מנקה לניקיון דירה פרטית (דירה חדשה, אני רוצה מישהי שתנקה לי את הדירה לפני שאני נכנסת לגור שם) אני אמורה לבטח אותה באיזשהי צורה או לדווח עליה לביטוח לאומי?
אני שואלת למקרה שהיא נחבלת, רוצה לכסות עצמי מתביעות...
תודה  

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלומי מחלה למטפלת זרה עם רישיון העסקה

מירי 27/09/17
אבא שלי מעסיק מטפלת זרה ממולדוביה .
שבועיים לפני ראש השנה עידכנתי אותה על מועד ראש השנה ולהיערך לחג זה .
למחרת הודיעה לי שהיא חולה כבר שבוע משלשלת וחייבת להגיעה לבית חולים המצב הבריאותי נמצא תקין ללא סימני דם בצואה קיבלה מנוחה לחמישה ימים .
שבוע לאחר מכן התקשרה שפונה לבית חולים אחר עם בעיית הקאה שמלווה בדם וגם כאן נמצא שמצבה הבריאותי תקין קיבלה מנוחה ל-3 ימים והמטפלת פנתה לקופת חולים והוציאה חופשת מחלה ל-7 ימים .בכל ימי המחלה המטפלת המשיכה לטייל ברחובות ובמקביל לקחתי מטפלת ישראלית שתטפל באבי .
מה החוקים לתשלום ימי מחלה אלו והאם ימי מחלה שרופא בבית חולים רשם 3 ימים תקפים יותר מרופא בקופת חולים שלא בדק את המטופל ?

חוששת שימי המחלה של העובדת פקטיבים, מה עליי לעשות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
מירי שלום,

אמנם ע"פ התקנות על עובד שהוא חבר קופ"ח להמציא אישור רפואי מטעם קופ"ח, אך גם אישור של בית חולים תקף ואם יש לך ספק כלשהו, זכותך לשלוח את העובדת לבדיקה מטעמך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום מלוא פיצויי פיטורים

miri 27/09/17
ביתי פוטרה מעבודתה בחודש 1/2016 
קיבלה חלק מתשלומי הפיצוי 
פנתה למעסיק ,התנצלו וקיבלה חלק נוסף
כך המעסיק משך את נושא התשלומים עד תאריך 21.11.2016

ועדיין המעסיק לא שילם לה את מלוא הסכום

עד מתי ניתן לתבוע מהמעסיק לקבלת יתרת הסכום ?
האם יתרת הסכום תחושב על פי 20% תוספת לכל חודש הלנה .
תודה


עד מתי ניתן לתבוע פיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
מירי שלום,
עילת תביעה לתשלום פיצויי פיטורים מתיישנת בחלוף 7 שנים.

עילת תביעה של הלנת פיצויי פיטורים מתיישנת בחלוף שנה.

לכן, ניתן יהיה לתבוע את יתרת הסכום בתוספת ריבית והצמדה, ולא בתוספת הלנת פיצויי פיטורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת גמר חתימה טובה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאה מביקור העבודה אחרי שנכתב

פטריק דניאל 27/09/17
שלום רב, אני עובד מעל שנה בענף הבינארי באינטרנט, שבוע שעבר כמו בכל שבוע הגשתי משמרות ביום שלישי, ביקשתי חופש ראשון שני ועבודה שלישי עד שבת כולל עם שתי משמרות בכיפור ששוות הרבה כסף והסתמכתי על כך, ביום חמישי (יומיים לאחר מכן) קיבלתי אישור שמה שביקשתי אושר ואף נכתב בסידור העבודה. ביום ראשון השבוע התקשר הבוס ואמר שהוא מבטל לי את שישי ושבת (3 המשמרות של כיפור) כך שנשארתי עם 3 משמרות בלבד השבוע, כשבחוזה ובמהלך השנה וחצי אני עובד מינימום 5 משמרות בשבוע, האם זה חוקי לבטל משמרות בשבוע העבודה אחרי שכבר נרשם בסידור והסתמכתי על הסידור? תודה

המעסיק ביטל לי משמרות, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/09/17
פטריק שלום,
בעיקרון מעסיק יכול לבטל משמרת, ובלבד שזה יהיה זמן סביר לפני קיום המשמרת.

אם הסתמכת על המשמרות האלה והיית מוכן לעבוד, נראה שהמעסיק צריך לשלם לך עבורן בכל מקרה.
כמובן שבית הדין הוא שיכריע בזכאות לתשלום, אם זה יגיע אליו.

בברכת גמר חתימה טובה,
בברכה,


צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן