פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ראיון עבודה
הייתי בראיון עבודה אצל מנהל בחברה גדולה.
המנהל שאל לגילי, אם אני מתכננת להתחתן ולאחר מכן על ילדים.
הסטטוס שלי הוא רווקה בת 30.
כמובן שלא התקבלתי
האם זה חוקי לשאול? איך אני יכולה להוכיח זאת כשהייתי עם המנהל לבד בחדר?
האם אני יכולה לתבוע את החברה?
שאלות אסורות בראיון עבודה
יש שאלות שלמעסיק אסור לשאול בראיון עבודה, וחלק מהן, הן השאלות שנשאלת העולות כדי אפליה.
תוכלי לתבוע את החברה.
ככל שיהיה צורך, אשמח לסייע.
בברכה,
ענבל תמם, עו"ד
מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים
המשוט 6, יבנה
טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com
תלושי שכר
בתודה
תלושי שכר
מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום, אשר ישלח מכתב דרישה למעסיק ולאחר מכן, יגיש את התביעה.
ככל שיהיה צורך, אשמח לסייע.
בברכה,
ענבל תמם, עו"ד
מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים
המשוט 6, יבנה
טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com
מפרעה לעובד חובה או רשות
האם קיימת חובה לתת מפרעה ?
לא, אין חובה כזו.
בברכה,
ענבל תמם, עו"ד
מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים
המשוט 6, יבנה
טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com
אי תשלום משכורת
התחלתי לעבוד במקום חדש מחודש ספטמבר
אנחנו נמצאים כעת בסוף חודש אוקטובר ואולם לא קיבלתי
משכורת עבור חודש ספטמבר
פניתי מספר פעמים למעסיק ונתקלתי בתגובה מוזרה בטענה שעדיין לא שילמו לו וברגע שזה יקרה הוא אכן ישלם לי משכורת
הדבר לא מקובל עליי ורציתי לדעת מה עושים במצב כזה
כלומר במידה והנני מחליט להתפטר האם רואים בזה כפיטורין
אני צריך לדעת מפני שאינני רוצה להישאר קירח וברצוני לפנות לביטוח לאומי עד כאשר אמצא עבודה חדשה
תודה
אי תשלום שכר
אי תשלום שכרך עד למועד זה מהווה הלנת שכר.
אם תתפטר, אכן יהיה מדובר בהתפטרות, אולם לא כזו שתזכה אותך בפיצויים.
בנוסף, על מנת לפנות לביטוח הלאומי ולקבל דמי אבטלה, עליך להשלים תקופת אכשרה של 12 חודשים לפחות, שבעדם שולמו דמי ביטוח אבטלה במהלך 18 החודשים שקדמו לתקופה זו.
כך, שאינך עומד בתנאים אלה.
תוכל לנסות לשוחח עם המעסיק ולהסביר לו את מצבך.
בהצלחה
בברכה,
ענבל תמם, עו"ד
מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים
המשוט 6, יבנה
טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com
דיני עבודה
פרמיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אמא נכה
זו לא שאלה בדיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון
עובדת בהריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבדתי שלושה חודשים וחליתי לשנה – כעת רוצים לפטר או
עבדתי 3 חודשים במקום עבודה וחליתי. עקב המחלה נעדרתי לשנה וכעת הם לא מוכנים להחזיר אותי לעבודה ורוצים לפטר אותי - האם יש להם זכות לעשות זאת?
אודה לעזרה
פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת שמירה אבטחה המשך עם מעביד חדש
והמעביד החדש לא ממשיך את הוותק פרוס שהחוק אומר למעשה שאם העובדים ממשיכים באותו אתר הוותק צריך להימשך רציתי לקבל תשובה אולי יותר מפורטת תודה .
חילופי מעסיקים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
אשמח לכל תשבה
דמי אבטלה - בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
חל"ת לאחר חופשת לידה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בהריון
רציתי לדעת האם המעסיק יכול לפטר עובדת שהתחילה לעבוד ונקלטה להריון. והיא מודיעה למעסיק שלה שהיא בהריון.
והוא ברור שאומר שהפיטורים לא קשורים להריון?
הרי החוק מגן על נשים שעובדות תקופה של חצי שנה ומעלה.
פיטורים בהריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לאחר חל"ת – חוזרת על שאלתי
חוזרת על שאלתי למקרה שלא ראיתם בשירשור.
לאחר שנה ושלושה חודשים בחל"ת.קיבלתי היום מאותו מעסיק טלפון עם הצעת עבודה , הצעת עבודה על פי בקשתי , חצי משרה. ( בקשתי לרדת ממשרה מלאה לחצי)כל יום 4 שעות ,5 ימים בשבוע , כאשר אחד הימים הוא אחהצ במקום בוקר , פלוס ימי שישי אחת לחודש. לפני החל"ת לא עבדתי ימי שישי מעולם ( טענת המעסיק הילד עכשיו בגן ) כאם יחידנית זה בעייתי לי יום שישי. שאלתי : האם 4 שעות גם בימי שישי נחשב במסגרת חצי משרה ??? למיטב ידיעתי חצי משרה אומר חצי מהשעות שעבדתי עד כה. 20 שעות במקום 40 ש"ש. אודה לתשובה !תודה רבה לך על העזרה.
משרה חלקית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה חוזרת- הבטחתם שתענו- זה חשוב- תודה
נא לא להפנות אותנו לפורום אחר ולענות בהקדם- זו שאלה שנשאלה ב- 10.10
האם העובדה שמגיע פעם בחודש ולא פעמיים בשבוע- כלומר 8 פעמים בחודש
יכולה להפחית מהפיצויים?
ושוב- אנא את החישוב לפי מה צריך לתת לו פיצויים וכל דמי-הבראה- חופשה וכדומה שיש לתת לו על מנת לפטרו
תודה
think again
המשיבים כאן פועלים בהתנדבות.
והם לא עובדים אצלך.
חופשת לידה מוקדמת
אני נמצאת בתחילת שבוע 29 להריון ועובדת חודש רביעי במקום עבודה חדש.
המצב בעבודה הוא זוועתי, קשה נפשית ופיזית, שגורם לי לכאבים חזקים בבטן. המצב מסוכן גם, כיוון שעברתי שתי הפלות בעבר.
בנוסף לכל,היו איומים של שימוע... ידוע לי, כי אני לא מוגנת לידי החוק מפני הפיטורין.
השאלה שלי היא: ממתי הייתי יכולה לצאת לחופשת לידה מוקדמת. במצב הנפשי, שאני נמצאת בו עכשיו, הייתי יוצאת אפילו ממחר, אם הדבר היה אפשרי...
תודה רבה,
בברכה,
אורית
חופשת לידה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
ימי מחלה
מה שלי נאמר שמגיע 18 יום לחודש ימי מחלה וזה לא מיצטבר. כלומר 90 יום בחמש שנים.
ואם מגיע יותר מה עלי לעשות?
אודה לתשובה. אפשר גם למייל שרשמתי.
ימי מחלה
מה שלי נאמר שמגיע 18 יום לחודש ימי מחלה וזה לא מיצטבר. כלומר 90 יום בחמש שנים.
ואם מגיע יותר מה עלי לעשות?
אודה לתשובה. אפשר גם למייל שרשמתי.
משכורת 13
אני בפני איון עבודה ושוקלת אם לא אקבל את השכר שאציע לבקש תנאים סוציאלים כמו משכורת 13
האם צריך שבהסכם העבודה יהיה כתוב סעיף על מתן משכורת 13 וגם תאריך מתי ישולם?
אגב אם עובד מתפטר או מפוטר הוא כבר לא זכאי למשכורת 13 או שמתחשבים יחסית לתקופת זמן שבה עבד?
משכורת 13
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין ללא שימוע
האם יש לי סיכוי לזכות בפיצויים בבית משפט גם על אי שימוע?
להילה
שלום הילה,
ראשית כשמאחדים משרדים ויש בוס חדש וחוזה חדש זה גם נחשב שאם תתפטרי זה יהיה כדין פיטורים. חפשי בגוגל.. וחכי ל תשובת עו"ד בפורום.
שנית, אכן יש הרעת תנאים ולכאורה אם תתפטרי אז לא תצטרכי לחכות 3 חודשים בלשכת התעסוקה לקבלת דמי אבטלה אבל נראה לי שתצטרכי להוכיח את זה.
לדעתי אל תתפטרי גם אם את ממש רוצה כי תמיד עדיף לקבל מכתב פיטורים אז את מקבלת דמי אבטלה מהיום הראשון ותוכלי לקבל גם השלמה לפיצויים של פיטורים לקופת הפנסיה בניגוד אם את תתפטרי.
אני מבינה ממך שהבוס כבר פיטר אותך ללא שימוע וזה אסור גם אם יש שימוע ומיד למחרת מקבלים מכתב פיטורים אפשר להוכיח שהשימוע לא היה בתום לב.
בפיטורים צריכה שתהיה סיבה מוצדקת למה מפטרים, העובד איננו ציוד מתכלה.
ודבר אחרון אחרי שיש שימוע מקבלים מכתב פיטורים עם תקופת הודעה מראש מתי את מסיימת את עבודתך. תקופת ההודעה מראש במקרה שלך חודש ומותר למעסיק לוותר על עבודתך בתקופה זו אך עליו לשלם לך עבור ימים אלו שאת לא מופיעה.
עקרונית את צודקת אבל זה מאוד קשה להילחם ולהוכיח דברים בבית דין לענייני עבודה.
אז ראשית דאגי לקבל מכתב פיטורין עם תאריך בדקי שקיבלת את פדיון ימי החופש ואת קבלת השלמה לפיצויי פיטורין בטופס 161 ושנית אסור לו לפטר אותך ללא שימוע וכאן אם בא לך לצאת למלחמה נגדו מותר לך.
פיטורים
פיטוריך נעשו שלא כדין. יש לך סיכוי לקבל פיצוי בסדר גודל של כ-3 חודשי שכר בגין פיטורים שלא כדין. את זכאית גם להודעה מוקדמת או פדיונה ולפיצויי פיטורים.
יחד עם זאת, מותר לפטר עובד שאינו מסכים לשינוי בתנאי עבודתו.
דמי לידה
התפטרתי בתאריך 18.6.17 (יום אחרון) כאשר אני בהריון חודש שני (לאחר ותק של 3.5 שנים), מאז מובטלת, כרגע חותמת אבטלה. האם אני זכאית לקבלת דמי לידה לאחר הלידה? אם כן בגין כמה שבועות? וכיצד מחשבים את סכום הזכאות?
תודה רבה!
דמי לידה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
למה לא עונים על ששאלות שנשאלו ב9-10.10
נא להשיב תודה רבה
אנא שרשר לשאלתך ונשיב עליה בשמחה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים מחברת גלובוס מקס שקרסה
אני מנסה לברר עבור בת זוגתי שעובדת בחברת גלובוס מקס שפשטה רגל.
לאחר פשיטת הרגל של גלובוס מקס הגיעה עורכת דין לחברה עם הצעה לעזור לקבל את כל המגיע לעובדים על פי חוק (פיצויים, ימי חופשה, ותק וכדומה) לצערי בעקבות זאת ששנינו לא בקיאים בנושאים משפטיים והצגת חוזה שעל פניו היה נראה כאחד אשר לא בא לעזור לעובד הפשוט. ו לכן היא לא חתמה על המסמך. כיום מתברר שמספר עובדים שכן חתמו קיבלו את המגיע להם במלואו.
לפיכך אנו נמצאים בבעיה כלכלית קשה ואין באפשרותנו לשלם לעורכי דין שכרי טרחה גבוהים בכדי לקבל את הדברים המגיעים לה.
לכן אני מקווה לקבל תשובה האם יש גורם שיכול לטפל במקרים כאלו בעלוץ מינימלית?
פיצויים מחברת גלובוס מקס
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיצור משמרת
כלומר אין עבודה ואני משוחרר הביתה האם מותר לה לעשות את זה? האם אני צריך לקבל כסף
על שעות עבודה שהוגדרו? תודה מראש
קיצור משמרת לאלתר
כל זאת כמובן באופן כללי. יש לבדוק מה צוין בהסכם עבודה בניכם או בטופס הודעה לעובד - אם קיימת התייחסות למקרים שכאלה. במידה ואין התייחסות לכך - אתה כאי בהחלט ליום עבודה מלא.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון לחוק השומרים
האם המעסיק חייב על פי החוק לספק לשומר עמדה ממוזגת בחורף ובקיץ?
תודה.
תיקון לחוק?
תוכל להיות יותר ספציפי בבקשה?
כמו כן חשוב לי לדעת האם אתה מועסק בחברה פרטית או ציבורית או דרך כח אדם...
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת פרטים שביקשת.
1. מתוך הכתבה שפורסמה 3.10.17.
http://www.davar1.co.il/88324/
"מאתמול (ג') חובה לדאוג למאבטחים לתנאים נאותים. האחריות לתנאי העבודה של מאבטחים ושומרים חלה, החל מאתמול, גם על מזמיני העבודה (עיריות ובתי ספר, למשל) ולא רק על המעסיקים | ח"כ מלינובסקי: "מחובתנו לדאוג לכבוד האדם העובד ולביטחון החברתי-כלכלי שלו"
"מאתמול (ג') חובה לדאוג למאבטחים לתנאים נאותים. האחריות לתנאי העבודה של מאבטחים ושומרים חלה, החל מאתמול, גם על מזמיני העבודה (עיריות ובתי ספר, למשל) ולא רק על המעסיקים...
החל מאתמול (שלישי) נכנס לתוקפו החוק המחייב אספקת עמדת שמירה ראויה למאבטחים ושומרים, המגינה עליהם מגשם ומשמש וכן לספק להם גישה למים ולשירותים, שקע חשמלי, מקום להניח בו ציוד ומיזוג בהתאם לעונות השנה. פורום ועדי ההורים היישוביים: "אנחנו קוראים לכלל הרשויות ליישם את הנדרש בשטח."
יוזמת החוק, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שמחה לבשר ל'דבר ראשון' כי כבר כעת התקבלו בלשכתה פניות רבות של מאבטחים שעדכנו אותה כי תנאי עבודתם השתפרו בעקבות החוק."
2. אני עובד בחברה פרטית.
תודה.
שעת הורות
להלן שאלתי בקשר לשעת הורות
חשוב לי לקבל תשובה ספציפית ולא כללית.
הבנתי שהחוק של שעת הנקה התרחב וכעת גם מי שעובדת 8 שעות עבודה ביום זכאית לשעה במתנה מתוכם. זאת אומרת שעבודה 7 שעות ליום מזכה בשעה. המקרה שלי קצת שונה הקף המשרה שלי הוא 193.5 - 9 שעות ליום אני לא עובדת את כל השעות שלי אני עובדת בפועל בערך 150.5 שזה 7 שעות ליום ואת השעות הנותרות מנכים לי מהשכר .
האם במקרה כזה מגיעה לי שעת הנקה?
זה תלוי בהקף משרה או בעבודה בפועל לפני או אחרי הלידה? המעביד שלי טוען שבגלל שהמשרה שלי היא של 9 שעות ולא של 8 שעות רק אם אעבוד 8 שעות אקבל שעת הנקה
האם זה תקין?
נציין שלפני הלידה עבדתי עוד פחות - בערך 6 ועשרים ליום
שעת הורות /הנקה
עובדת המועסקת במשרה שהיקפה לפחות 174 שעות בחודש, או במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתה, זכאית להיעדר מהעבודה שעה אחת ביום ללא ניכוי מהשכר, במשך 4 חודשים מתום חופשת הלידה. ז"א שאם הינך עבדת יותר מהיקף המשרה המינימלי - בהחלט מגיע לך שעת הורות. כמובן כי המדובר על עבודה בפועל. מקווה שהייתי ספציפית.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום פנסיה מהמעסיק
אצל מחלקה פנסיונית נימסר כי בוצעה רק הפקדה אחת ובתלושי השכר מופיע כארבע הפקדות.
מה עושים ולמי פונים? איך ניתן לטבוע את המעביד שמתחמק מטלפונים ולא עונה.
אי תשלום פנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





