פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

ראיון עבודה

גלית 19/10/17
שלום,
הייתי בראיון עבודה אצל מנהל בחברה גדולה.
המנהל שאל לגילי, אם אני מתכננת להתחתן ולאחר מכן על ילדים.
הסטטוס שלי הוא רווקה בת 30.
כמובן שלא התקבלתי
האם זה חוקי לשאול? איך אני יכולה להוכיח זאת כשהייתי עם המנהל לבד בחדר?
האם אני יכולה לתבוע את החברה?

שאלות אסורות בראיון עבודה

ענבל תמם 20/10/17
שלום רב,

יש שאלות שלמעסיק אסור לשאול בראיון עבודה, וחלק מהן, הן השאלות שנשאלת העולות כדי אפליה.

תוכלי לתבוע את החברה.

ככל שיהיה צורך, אשמח לסייע.


בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

תלושי שכר

אפי 19/10/17
עבדתי כמאבטח  מוסדות חינוך חברת קבלן מתאריך 8.2010-7.2013  הנני רוצה לתבוע את החברה בגין פיצויי פיטורין ששולמו חלקית. ידרשתי מהחברה תלושי שכר ( חסר לי חלק מתלושי שכר לתקופה הנך) החברה מסרבת ולא נענית לי מה עושים בנידון?
בתודה

תלושי שכר

ענבל תמם 20/10/17
שלום רב,

מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום, אשר ישלח מכתב דרישה למעסיק ולאחר מכן, יגיש את התביעה.

ככל שיהיה צורך, אשמח לסייע.



בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

מפרעה לעובד חובה או רשות

אילן 19/10/17
האם קיימת חובה שבדין לתת מפרעה/הלוואה לעובד וותיק שביקש זאת?

האם קיימת חובה לתת מפרעה ?

ענבל תמם 20/10/17
שלום רב,

לא, אין חובה כזו.


בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

אי תשלום משכורת

יונתן 19/10/17
שלום
התחלתי לעבוד במקום חדש מחודש ספטמבר
אנחנו נמצאים כעת בסוף חודש אוקטובר ואולם לא קיבלתי 
משכורת עבור חודש ספטמבר
פניתי מספר פעמים למעסיק ונתקלתי בתגובה מוזרה בטענה שעדיין לא שילמו לו וברגע שזה יקרה הוא אכן ישלם לי משכורת
הדבר לא מקובל עליי ורציתי לדעת מה עושים במצב כזה
כלומר במידה והנני מחליט להתפטר האם רואים בזה כפיטורין
אני צריך לדעת מפני שאינני רוצה להישאר קירח וברצוני לפנות לביטוח לאומי עד כאשר אמצא עבודה חדשה
תודה

אי תשלום שכר

ענבל תמם 20/10/17
בוקר טוב,

אי תשלום שכרך עד למועד זה מהווה הלנת שכר.
אם תתפטר, אכן יהיה מדובר בהתפטרות, אולם לא כזו שתזכה אותך בפיצויים.

בנוסף, על מנת לפנות לביטוח הלאומי ולקבל דמי אבטלה, עליך להשלים תקופת אכשרה של 12 חודשים לפחות, שבעדם שולמו דמי ביטוח אבטלה במהלך 18 החודשים שקדמו לתקופה זו.

כך, שאינך עומד בתנאים אלה.

תוכל לנסות לשוחח עם המעסיק ולהסביר לו את מצבך.

בהצלחה




בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

דיני עבודה

יורם מזרחי 18/10/17
כאשר מקבלים פרמיה קבועה בשכר במשך שניםהאם צריך להפריש בגינה תנאים סוציאליים ואם סכום הפרמיה אמור להכלל בפיצויי הפיטורים ??

פרמיה

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
תוספת קבועה המשולמת במסגרת השכר באופן קבוע, ושכל שיש לעשות כדי לקבלה הוא לבצע את העבודה הרגילה, אמורה להיכלל בשכר לצורך תנאים סוציאליים ופיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אמא נכה

ירוס 18/10/17
היי אמא שלי נכה יש לה בעיה ברגליים עלינו לארץ מאיתיופיה והיא לא יודעת עברית או קרוא וכתוב בשום שפה היא נמצאת בבית 24/7 היא נורא בודדה היא בגיל 50 פחות או יותר והייתי רוצה למצוא לה עבודה שתתאים לה האם אני יכולה למצוא לה? והאם יקבלו אותה ?

זו לא שאלה בדיני עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
פני לגופים המסייעים במקרים כאלה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון

אני 18/10/17
היי. התחלתי לעבוד לפני כחודש. וגיליתי כי אני בהריון ממש בהתחלה.  אני מפחדת לספר לבוסים שלי כדי שלא יפטרו אותי (מ"סיבות אחרות" כמובן). מה עלי לעשות?

עובדת בהריון

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
אינך חייבת לדווח למעסיק על הריונך אלא בחודש החמישי, אלא אם את עובדת בתנאים העלולים לסכן אותך או את העובד. בכל אופן, אסור לפטר עובדת בהריון בגלל ההריון, גם בתקופה שלפני תום ששה חודשים, ופיטורים כאלה נחשבים פיטורים מפלים. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבדתי שלושה חודשים וחליתי לשנה – כעת רוצים לפטר או

אביבה 18/10/17
שלום,
עבדתי 3 חודשים במקום עבודה וחליתי. עקב המחלה נעדרתי לשנה וכעת הם לא מוכנים להחזיר אותי לעבודה ורוצים לפטר אותי - האם יש להם זכות לעשות זאת?
אודה לעזרה

פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
האיסור היחיד לפטר עובד חולה הוא אם יש לו יתרת ימי מחלה. בוותק של 3 חודשים צברת 4.5 ימי מחלה, שאותם מיצית בתחילת התקופה. לאחר שנה אין מניעה לפטר עובד שאינו יכול להתייצב לעבודה עקב מחלתו.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברת שמירה אבטחה המשך עם מעביד חדש

רן 18/10/17
שלום, עד היום עבדתי בחברת שמירה שמשובץ באתר שמירה, לאחר כמה שנים חברת השמירה שלי הפסידה את המכרז ועכשיו אני ממשיך עם מעביד חדש חברת שמירה חדשה באותו אתר !
והמעביד החדש לא ממשיך את הוותק פרוס שהחוק אומר למעשה שאם העובדים ממשיכים באותו אתר הוותק צריך להימשך רציתי לקבל תשובה אולי יותר מפורטת תודה .  

חילופי מעסיקים

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
המעסיק החדש אינו חייב להכיר בוותקך הקודם. במקרה כזה, על המעסיק הקודם לתת לך את מלוא זכויותיך לרבות פיצויי פיטורים, הודעה מוקדמת ופדיון חופשה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

יעל 18/10/17
עובד שקיבל פיטורין ממקום עבודה מרכזי שעבד כל יום אבל יש לו מקום עבודה נוסף שלא עובד כל יום האם יכול להגיש תביעה לאבטלה?
אשמח לכל תשבה

דמי אבטלה - בפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

לינור 18/10/17
שלום, אני עובדת במקום עבודה כשנתיים. אני כרגע נמצאת בחופשת לידה ורוצה להאריך. האם אני יכולה להאריך לשנה? האם המעסיק מחויב לשמור לי על מקום עבודתי במשך התקופה? בתודה מראש

חל"ת לאחר חופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
לאחר וותק של שנתיים את זכאית  לחופשת לידה של 26 שבועות. את זכאית לקחת חל"ת למשך רבע מהתקופה שעבדת, כלומר למשך חצי שנה (6 חודשים).מתוך 6 החודשים של החל"ת יופחתו 11 השבועות שהיית בהם בחופשת לידה מעבר ל- 15 השבועות הראשונים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בהריון

אתי 18/10/17
שלום.
רציתי לדעת האם המעסיק יכול לפטר עובדת שהתחילה לעבוד ונקלטה להריון. והיא מודיעה למעסיק שלה שהיא בהריון.
והוא ברור שאומר שהפיטורים לא קשורים להריון?
הרי החוק מגן על נשים שעובדות תקופה של חצי שנה ומעלה.

פיטורים בהריון

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על פיטורים עקב הריון, והוא נותן הגנה לתקופה שעד תום ששה חודשים. אמנם אין צורך בהיתר, אבל אם ניתן להוכיח שהפיטורים הם בגלל ההריון, בית הדין עשוי או להחזיר לעבודה או לפסוק פיצוי. 


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לאחר חל"ת – חוזרת על שאלתי

איילה 18/10/17
שלום רב , 
חוזרת על שאלתי למקרה שלא ראיתם בשירשור.

לאחר שנה ושלושה חודשים בחל"ת.קיבלתי היום מאותו מעסיק טלפון עם הצעת עבודה , הצעת עבודה על פי בקשתי , חצי משרה.  ( בקשתי לרדת ממשרה מלאה לחצי)כל יום 4 שעות ,5 ימים בשבוע , כאשר אחד הימים הוא אחהצ במקום בוקר , פלוס ימי שישי אחת לחודש. לפני החל"ת לא עבדתי ימי שישי מעולם ( טענת המעסיק הילד עכשיו בגן ) כאם יחידנית זה בעייתי לי יום שישי. שאלתי : האם 4 שעות גם בימי שישי נחשב במסגרת חצי משרה ???  למיטב ידיעתי חצי משרה אומר חצי מהשעות שעבדתי עד כה. 20 שעות במקום 40 ש"ש. אודה לתשובה !תודה רבה לך על העזרה.  

משרה חלקית

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
חלקיות המשרה נקבעת לפי כמות השעות ולא לפי זהות ימי העבודה. יום שישי יכול להיחשב כחלק מעבודה במשרה חלקית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חוזרת- הבטחתם שתענו- זה חשוב- תודה

עדה 17/10/17
 אבקש את החישוב למתן פיצויי פיטורין למנקה חדר מדרגות שלא מגיע לנקות כפי שכתוב בחוזה עימו- פעמיים בשבוע- אלא פעם אחת לחודש(אז מגיע).
נא לא להפנות אותנו לפורום אחר ולענות בהקדם- זו שאלה שנשאלה  ב- 10.10
האם העובדה שמגיע פעם בחודש ולא פעמיים בשבוע- כלומר 8 פעמים בחודש
יכולה להפחית מהפיצויים?
ושוב- אנא את החישוב לפי מה צריך לתת לו פיצויים וכל דמי-הבראה- חופשה וכדומה שיש לתת לו על מנת לפטרו
תודה

think again

משיב אלמוני 19/10/17
הן ניסוחך והן דרישותיך מצביעים על ליקוי קל בהבנה.
המשיבים כאן  פועלים בהתנדבות. 
והם לא עובדים אצלך. 

חופשת לידה מוקדמת

אורית 17/10/17
שלום רב,
אני נמצאת בתחילת שבוע 29 להריון ועובדת חודש רביעי במקום עבודה חדש.
המצב בעבודה הוא זוועתי, קשה נפשית ופיזית, שגורם לי לכאבים חזקים בבטן. המצב מסוכן גם, כיוון שעברתי שתי הפלות בעבר.
בנוסף לכל,היו איומים של שימוע...   ידוע לי, כי אני לא מוגנת לידי החוק מפני הפיטורין.
השאלה שלי היא: ממתי הייתי יכולה לצאת לחופשת לידה מוקדמת. במצב הנפשי, שאני נמצאת בו עכשיו, הייתי יוצאת אפילו ממחר, אם הדבר היה אפשרי...
תודה רבה,
בברכה,
אורית

חופשת לידה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
ניתן לקחת עד 7 שבועות מתוך חופשת הלידה לפני הלידה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

יפית 17/10/17

ימי מחלה

יפית 17/10/17
בהמשך להודעה, רוצה לברר כמה ימי מחלה מגיעה לעובד שעתי כ-8 שנים 6 שעות כל יום חוץ מיום שישי,והאם זה מיצטבר מידי חודש?
מה שלי נאמר שמגיע 18 יום לחודש ימי מחלה וזה לא מיצטבר. כלומר 90 יום בחמש שנים.
ואם מגיע יותר מה עלי לעשות?
אודה לתשובה. אפשר גם למייל שרשמתי.

ימי מחלה

יפית 17/10/17
בהמשך להודעה, רוצה לברר כמה ימי מחלה מגיעה לעובד שעתי כ-8 שנים 6 שעות כל יום חוץ מיום שישי,והאם זה מיצטבר מידי חודש?
מה שלי נאמר שמגיע 18 יום לחודש ימי מחלה וזה לא מיצטבר. כלומר 90 יום בחמש שנים.
ואם מגיע יותר מה עלי לעשות?
אודה לתשובה. אפשר גם למייל שרשמתי.

משכורת 13

ר 17/10/17
שלום,
אני בפני איון עבודה ושוקלת אם לא אקבל את השכר שאציע לבקש תנאים סוציאלים כמו משכורת 13
 האם צריך שבהסכם העבודה יהיה כתוב סעיף  על מתן משכורת 13 וגם תאריך מתי ישולם?
אגב אם עובד מתפטר או מפוטר הוא כבר לא זכאי למשכורת 13 או שמתחשבים יחסית לתקופת זמן שבה עבד?

משכורת 13

עו"ד רענן קריב מנהל 19/10/17
החוק אינו מכיר הטבה של משכורת 13. לכן כל הכללים החלים עליה הם מה שיוסכם בין העובד למעסיק בחוזה העבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ללא שימוע

הילה 17/10/17
שלום רב,רציתי להתייעץ איתכם לגבי סיטואציה במקום העבודה.אני עובדת במקום העבודה כבר שנתיים וחצי,לפני מספר חודשים, המקום אוחד עם עוד משרד, ומאותו רגעהרגשתי שרוצים להעיף אותי בכל הצורות האפשריות.לפני כמספר שבועות קרא לי הבוס החדש והודיע לי באופן חד צדדיעל הורדת השכר והשעות מבלי הסכמתי.היה חג כפי שאתם יודעים, ואחרי שחזרתי מהחג הוא הגיש לי חוזהעל דעת עצמו, ולא הסכמתי לחתום, ומנגד, נכנסתי לאחד האתרים המשפטייםוהעתקתי מלל על הודעת הרעת תנאים ושאם הוא לא משאיר אותי במשרה הנוכחית,אני מאיימת להתפטר (לא הודעתי על התפטרות).יום אחרי זה הגעתי למשרד, הוא קרא לי לחדר והודיע לי שהעבודה שלי הסתיימה ואני משוחררת הביתה,ללא הודעה מוקדמת ללא שימוע.. וחבל שהמכתב הזה גרם לזה להגיע, כי הוא לא רצה שניפרד (יש הקלטת שיחה).לגבי הודעה מוקדמת אני יודעת שאני זכאית ואני אקבל,

האם יש לי סיכוי לזכות בפיצויים בבית משפט גם על אי שימוע? 

להילה

חשב שכר 17/10/17

 שלום הילה,

 ראשית כשמאחדים משרדים ויש בוס חדש וחוזה חדש זה גם נחשב שאם תתפטרי  זה יהיה כדין פיטורים. חפשי בגוגל.. וחכי ל תשובת עו"ד בפורום.

 שנית, אכן יש הרעת תנאים ולכאורה אם תתפטרי אז לא תצטרכי לחכות 3 חודשים בלשכת התעסוקה לקבלת דמי אבטלה אבל נראה לי שתצטרכי להוכיח את זה.

 לדעתי אל תתפטרי גם אם את ממש רוצה כי תמיד עדיף לקבל מכתב פיטורים אז את מקבלת דמי אבטלה מהיום הראשון ותוכלי לקבל גם השלמה לפיצויים של פיטורים לקופת הפנסיה בניגוד אם את תתפטרי.

אני מבינה ממך שהבוס  כבר פיטר אותך ללא שימוע וזה אסור גם אם יש שימוע ומיד למחרת מקבלים מכתב פיטורים אפשר להוכיח שהשימוע לא היה בתום לב.

 בפיטורים צריכה שתהיה סיבה מוצדקת למה מפטרים, העובד איננו ציוד מתכלה.

 ודבר אחרון אחרי שיש שימוע מקבלים מכתב פיטורים עם תקופת הודעה מראש מתי את מסיימת את עבודתך. תקופת ההודעה מראש במקרה שלך חודש ומותר למעסיק לוותר על עבודתך בתקופה זו אך עליו לשלם לך  עבור ימים אלו שאת לא מופיעה.

עקרונית את צודקת אבל זה מאוד קשה להילחם ולהוכיח דברים בבית דין לענייני עבודה.

 אז ראשית דאגי לקבל מכתב פיטורין עם תאריך  בדקי שקיבלת את פדיון ימי החופש ואת קבלת השלמה לפיצויי פיטורין בטופס 161 ושנית אסור לו לפטר אותך ללא שימוע וכאן אם בא לך לצאת למלחמה נגדו מותר לך.

פיטורים

עו"ד רענן קריב 19/10/17

פיטוריך נעשו שלא כדין. יש לך סיכוי לקבל פיצוי בסדר גודל של כ-3 חודשי שכר בגין פיטורים שלא כדין. את זכאית גם להודעה מוקדמת או פדיונה ולפיצויי פיטורים. 
יחד עם זאת, מותר לפטר עובד שאינו מסכים לשינוי בתנאי עבודתו. 

דמי לידה

ויקי 16/10/17
שלום,
התפטרתי בתאריך 18.6.17 (יום אחרון) כאשר אני בהריון חודש שני (לאחר ותק של 3.5 שנים), מאז מובטלת, כרגע חותמת אבטלה. האם אני זכאית לקבלת דמי לידה לאחר הלידה? אם כן בגין כמה שבועות? וכיצד מחשבים את סכום הזכאות?
תודה רבה!

דמי לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17
ויקי בוקר טוב אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי לענין בדיקת זכאותך לדמי לידה . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

למה לא עונים על ששאלות שנשאלו ב9-10.10

שואל 16/10/17
אתם עונים על שאלות לפני ואחרי- ומי ששאל בתאריכים האלה- מפסיד

נא להשיב תודה רבה

אנא שרשר לשאלתך ונשיב עליה בשמחה.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים מחברת גלובוס מקס שקרסה

רוני ק 16/10/17
שלום רב,
אני מנסה לברר עבור בת זוגתי שעובדת בחברת גלובוס מקס שפשטה רגל.
לאחר פשיטת הרגל של גלובוס מקס הגיעה עורכת דין לחברה עם הצעה לעזור לקבל את כל המגיע לעובדים על פי חוק (פיצויים, ימי חופשה, ותק וכדומה) לצערי בעקבות זאת ששנינו לא בקיאים בנושאים משפטיים והצגת חוזה שעל פניו היה נראה כאחד אשר לא בא לעזור לעובד הפשוט. ו לכן היא לא חתמה על המסמך. כיום מתברר שמספר עובדים שכן חתמו קיבלו את המגיע להם במלואו.
לפיכך אנו נמצאים בבעיה כלכלית קשה ואין באפשרותנו לשלם לעורכי דין שכרי טרחה גבוהים בכדי לקבל את הדברים המגיעים לה.
לכן אני מקווה לקבל תשובה האם יש גורם שיכול לטפל במקרים כאלו בעלוץ מינימלית? 

פיצויים מחברת גלובוס מקס

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17
בוקר טוב, ראשית אני מציעה לכם כן לפנות לאותה עורכת דין מטעם גלובוס מקס. אני לא רואה מניעה לטפל בכם גם כיום. שנית, יש עורכי דין נוספים שמטפלים בהגשת תביעות חוב מול ביטוח לאומי - ואפשר בהחלט לברר ולפנות אליהם, שכט הוא בדרך כלל אחוזים מהסכום שמקבל בסוף. אבל שוב - תפנו לאותה עורכת דין - אני לא רואה מניעה שהיא לא תעזור לכם. בהצלחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיצור משמרת

א 16/10/17
שלום אני עובד בחנות בגדים ולאחרונה המנהלת מקצרת לי משמרות בהודעה של אותו הרגע,
כלומר אין עבודה ואני משוחרר הביתה האם מותר לה לעשות את זה? האם אני צריך לקבל כסף
על שעות עבודה שהוגדרו? תודה מראש

קיצור משמרת לאלתר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17
עקרונית אם הגעת למשמרת מלאה וכך תוכנן מראש - והמעסיק קיצר לך את המשמרת - אתה בהחלט זכאי ליום עבודה מלא. 
כל זאת כמובן באופן כללי. יש לבדוק מה צוין בהסכם עבודה בניכם או בטופס הודעה לעובד - אם קיימת התייחסות למקרים שכאלה. במידה ואין התייחסות לכך - אתה כאי בהחלט ליום עבודה מלא. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון לחוק השומרים

יניב פז 16/10/17
בעקבות תיקון לחוק השומרים החדש שנכנס לתוקף בתחילת חודש אוקטובר השנה, האם שומר המועסק שלא בחברת שמירה חל על המעסיק ל חוק השומרים והסכם הקיבוצי?

האם המעסיק חייב על פי החוק לספק לשומר עמדה ממוזגת בחורף ובקיץ?

תודה.

תיקון לחוק?

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17
לא ידוע לי על תיקון לצו הרחבה או להסכם קיבוצי. 
תוכל להיות יותר ספציפי בבקשה? 
כמו כן חשוב לי לדעת האם אתה מועסק בחברה פרטית או ציבורית או דרך כח אדם...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת פרטים שביקשת.

יניב פז 17/10/17

1. מתוך הכתבה שפורסמה 3.10.17.

http://www.davar1.co.il/88324/

"מאתמול (ג') חובה לדאוג למאבטחים לתנאים נאותים. האחריות לתנאי העבודה של מאבטחים ושומרים חלה, החל מאתמול, גם על מזמיני העבודה (עיריות ובתי ספר, למשל) ולא רק על המעסיקים | ח"כ מלינובסקי: "מחובתנו לדאוג לכבוד האדם העובד ולביטחון החברתי-כלכלי שלו"


"מאתמול (ג') חובה לדאוג למאבטחים לתנאים נאותים. האחריות לתנאי העבודה של מאבטחים ושומרים חלה, החל מאתמול, גם על מזמיני העבודה (עיריות ובתי ספר, למשל) ולא רק על המעסיקים...


החל מאתמול (שלישי) נכנס לתוקפו החוק המחייב אספקת עמדת שמירה ראויה למאבטחים ושומרים, המגינה עליהם מגשם ומשמש וכן לספק להם גישה למים ולשירותים, שקע חשמלי, מקום להניח בו ציוד ומיזוג בהתאם לעונות השנה. פורום ועדי ההורים היישוביים: "אנחנו קוראים לכלל הרשויות ליישם את הנדרש בשטח."

יוזמת החוק, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שמחה לבשר ל'דבר ראשון' כי כבר כעת התקבלו בלשכתה פניות רבות של מאבטחים שעדכנו אותה כי תנאי עבודתם השתפרו בעקבות החוק."

2. אני עובד בחברה פרטית.

תודה.

שעת הורות

רבקה 16/10/17
שלום
 להלן שאלתי  בקשר לשעת הורות
חשוב לי לקבל תשובה ספציפית ולא כללית.
הבנתי שהחוק של שעת  הנקה התרחב וכעת גם מי שעובדת 8 שעות עבודה ביום זכאית לשעה במתנה מתוכם. זאת אומרת שעבודה 7 שעות ליום מזכה בשעה. המקרה שלי קצת שונה הקף המשרה שלי הוא 193.5 - 9 שעות ליום אני לא עובדת את כל השעות שלי אני עובדת בפועל בערך 150.5 שזה 7 שעות ליום ואת השעות הנותרות מנכים לי מהשכר .
האם במקרה כזה מגיעה לי   שעת הנקה?
 זה תלוי בהקף משרה או בעבודה בפועל לפני או אחרי הלידה? המעביד שלי טוען שבגלל שהמשרה שלי היא של 9 שעות ולא של 8 שעות רק אם אעבוד 8 שעות אקבל שעת הנקה
האם זה תקין? 
נציין שלפני הלידה עבדתי עוד פחות - בערך 6 ועשרים ליום

שעת הורות /הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17
לעניות דעתי כבר עניתי לך. 

עובדת המועסקת במשרה שהיקפה לפחות 174 שעות בחודש, או במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתה, זכאית להיעדר מהעבודה שעה אחת ביום ללא ניכוי מהשכר, במשך 4 חודשים מתום חופשת הלידה. ז"א שאם הינך עבדת יותר מהיקף המשרה המינימלי  - בהחלט מגיע לך שעת הורות. כמובן כי המדובר על עבודה בפועל. מקווה שהייתי ספציפית. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום פנסיה מהמעסיק

ד 16/10/17
במשך חצי שנה של עבודה שולם רק חודש אחד עבור פנסיה. לאחר עזיבת מקום העבודה ובירור
אצל מחלקה פנסיונית נימסר כי בוצעה רק הפקדה אחת ובתלושי השכר מופיע כארבע הפקדות.
מה עושים ולמי פונים? איך ניתן לטבוע את המעביד שמתחמק מטלפונים ולא עונה.

אי תשלום פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/10/17
ראשית פונים למעסיק לתיקון מיידי של העוולה. להבנתי המעסיק לא הפריש לך לפנסיה ואת את הקיזוז עבור כספים לפנסיה מהתלוש - לא העביר בפועל. באם המעסיק לא יפעל לתיקון - יהיה עליך להגיש תביעה בביה"ד. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן