פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שעות נוספות
רציתי לדעת אם השכר השעתי שלי הוא 33 (מעל המינימום) האם על כל שעה נוספת אני צריכה על פי חוק לקבל יותר- כלומר 125% על השענ הנוספת הראשונה וכן הלאה... או שבגלל שהשכר השעתי שלי הוא מלכתחילה יותר מהמינימום אין חובה כזו?
תודה
חישוב שעות נוספות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסרה מקבוצת עבודה טרם השימוע
אישתי קיבלה מכתב פיטורין, ויום לפני השימוע הלכה לרופא עקב כאבים נוראיים מתוצאה ממאמץ יתר בעבודה פיזית. הרופאים שלחו אותה לסידרת בדיקות מעמיקות ונתנו לה 10 ימי מחלה. מקום העבודה שלה כששמעו שלא מרגישה טוב, ישר ביקשו אישור מחלה על אותו היום. בנוסף באותו ערב הוציאו אותה מקבוצה העבודה בווטסאפ.
עקב הסרתה מהקבוצה, מסמן שפיטרו אותה אך טרם היה שימוע, ולפי הדין ימי מחלה יכול לדחות שימוע. יש הודעות קוליות של איומים ועצבים כלפיה על כך שלקחה יום מחלה. אני רוצה לשאול מה מומלץ לעשות? כיצד לפעול?
תיקון קטן לסיפר
הסרה מקבוצת וואצאפ
קוהי בוקר טוב הסרה מקבוצת וואצ אפ אינה נחשבת , כל לטעמי, לפיטורין או לאקט שכזה. כרגע אני לא מציאה לעשות דבר על המעסיק לשלם לאשתך את ימי המחלה שקיימים לה (אם הם צבורים בתלוש השכר) ועם סיומם יתקיים שימוע.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
שאלה
אני עובדת קבלן בארגון גדול.
בדר"כ אני נכנסת לחניה באמצעות תו חניה לנכה.
יום אחד החליט השומר לא להכניס אותי על אף הזכות שלי והייתי צריכה ללכת הליכה מרובה שהייתה לי קשה לבריאות.
ברצוני לדעת על איזו עבירה עבר השומר?
יעלה
תשובה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על קורסים
בחודש יוני השנה יצאתי לקורס על ידי המעסיק שלי והוחתמתי על התחייבות לשנת עבודה ובמידה ואני עוזב ליפני אני אמור לשלם את עלות הקורס ואת ימי העבודה שלי.
חודש לאחר מכן יצאתי לקורס נוסף ללא כל התחייבות מצידי...
נכון להיום אני הגשתי התפטרות המעסיק טוען שעליי לשלם לו את עלות שני הקורסים וחמישה ימי עבודה, שלושה על הקורס הראשון ושניים על הקורס השני.
מותר למעסיק לחייב עובד על ימי העבודה בנוסף לעלות הקורס?
ולחייב עובד לשלם על קורס שלא חוייב אליו?
תודה
שניר בוכריס
חיוב המעסיק על קורס
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורים
בקיץ השנה ביקשתי מהבוסית שלי מכתב פיטורים מכמה סיבות: חוסר שביעות רצון מהתפקיד, יחסים לא טובים ביני לבינה ובנוסף הגעתי לתפקיד עם דלקת בגידים של אחת הידיים והעבודה רק החריפה זאת עקב הקלדה מרובה.היא לא הסכימה לתת לי מכתב פיטורים ואמרה שיכולה לעזוב אם ארצה.
משכתי את הזמן עוד קצת ומסרתי מכתב התפטרות ל31/11 תאריך עזיבה.
האם בקשת מכתב פיטורים היא בקשה לא חוקית ולכן סירבה?
האם יש דרך כלשהי להסב את מכתב ההתפטרות לפיטורין?
בינתיים לא מצאתי עדיין עבודה חדשה ואין לי אפשרות לחתום בלשכה
תודה מראש
מכתב התפטרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול מכרז בשירות המדינה לאחר זכייה
על זכיhה במכרז פנימי בשירות המדינה, מאז אני מבצע את התפקיד בפועל.
לאחר דין ודברים ארוך בנושא,
הנציבות שוקלת לבטל את המכרז, בטענה שחסרה לי שנת ניסיון.
ברצוני לדעת
האם
אפשר לבטל הודעת זכיhה במכרז, לאחר 5 חודשים בהם העובד מבצע בפועל את המשרה?
האם
במידה ואקבל תשובה שלילית אוכל לדרוש פיצוי על זה שלא מסרו לי תשובה 5 חודשים, כאשר כתוצאה מכך, לא הגשתי מועמדות למשרות אחרות?
האם
חוסר של שנת ניסיון מהווה פגם מהותי בהתאם לפסיקה בפס"ד "גילה
שנער" שם נקבע שביטולו של מכרז יעשה בהתקיים שיקולים כבדי משקל בלבד?
יש
לציין כי בעקבות התגלות הבעיה טרם חתמתי על חוזה למשרה בה זכיתי.
תודה מראש
ביטול מכרז - בדיקה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום מחלה בסופש
הבנתי שספירת ימי מחלה כוללים את שישי ושבת על אף שאלו אינם ימי עבודה במקום עבודתי.
מה הדין לגביי התשלום בגין ימים אלו? ייתכן כי ילקחו בחשבון בספירה, יורידו לי אותם מתלוש השכר ולא ישולמו? אשמח להסבר והפניה לסעיף הרלבנטי.
תודה רבה,
נטע
תשלום מחלה בסופ"ש
עובד במשכורת חודשית, תקופת המחלה כוללת גם גם על חגים וימי מנוחה שבועיים בדיוק כפי שהמשכורת משולמת גם על ימים אלה (שהרי היא משכורת חודשית). אולם כאשר מדובר בעובד בשכר עבודה לפי שעה או יום, חגים וימי מנוחה שבועיים אינם נכללים בתקופת המחלה, מלבד מאשר במקרים שבהם עבד העובד לפי היתר על פי חוק שעות עבודה ומנוחה. כלומר, תקופת המחלה של עובד במשכורת חודשית נחשבת לכל ימי מחלה, לרבות ימי שישי שבת וחגים. ראה חוק דמי מחלה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי היקף משרה לאחר שבשימוע הודעתי שאני בהיריון
1. האם אני יכולה להגיד משהו בנושא ?- אני מפחדת שיפטר אותי.
2. במידה ואין לי מה להגיד מהחשש שיפטר, האם אני יכולה עדיין לבוא בדרישות לעבוד 4 ימים בשבוע ולא חמש ( בלי להשלים את השעות שחסרות)- או שעדיין יוכל לפטר אותי.
תודה לעונים.
שינוי היקף משרה
נטלי בוקר טוב , גם שינוי היקף משרה או שינוי בתנאי עבודה, כמו פיטורין, בהריון אסור אלא באישור משרד התמת וזה כמובן שיש לך וותק של חצי שנה. ולכן את יכולה לסרב לתנאים החדשים ולהסביר לו מדוע / לנמק את התנגדותך.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תעריף יום
בעלי עובד בעבודה פעם בשבוע למשך 10-12 שעות
4 פעמים בחודש בקשנו לפדות כמה ימי חופש מכיוון שהיו שבועות שהעסק לא עבד. לפי החוק של סה"כ השכר הגבוה ברבע השנה לחלק ל90 יוצא לו בערך 2.5 ש' ליום חופש שזה לא קרוב אפילו למה שהוא עובד
האם החוק פה הוא כ"כ לא הוגן כלפי העובד? ימי החופש אמורים להיות שווה לשכר העובד????
תעריף יום חופשה
לא ברור לי אופן חישוב יום החופשה שערכת לבעלך. על מנת לערוך חישוב מדוייק יש לעשות זאת מול תלושי השכר. שנית, חל איסור על פדיון ימי חופש כל עוד ממשיכים יחסי העבודה - אלא באם הינך מתכוונת לניצול ימי חופשה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה – ניצול ימי מחלה שלא ברשות
ניצול ימי מחלה בעת תאונת עבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלת עובד וילד
הכיצד על המעביד לפעול?להכניס אותי למינוס מחלה או להפחית בשכר?
כמו כן האם מתוך 12 הימים ניתן להכליל מחלת ילד או שזה בנפרד ?
תודה,
ניצול צבירת מחלה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות
האם מעסיק יכול להוריד את תשלום הנסיעות במידה והעובד לא משתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לעבודה.
תשלום דמי נסיעות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם עבודה
הסכם עבודה
עקרונית אין חובה לערוך עם העובד הסכם עבודה אלא להחתימו על טופס הודעה לעובד - טופס ובו מפורטים כל תנאי העבודה (אשר מספק על פי הדין).
טופס זה יש על המעסיק לתת לעובד ולהחתימו עד 30 ימים מיום שהעובד התחיל לעבוד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום על עבודה בערב
תשלום בגין ערב תרבות/גיבוש
אור בוקר טוב אני לא נתקלתי בכך שמחד על המעסיק לשלם לעובד עבור הגעה לערב גיבוש ומצד שני גם לא איזו חובה לחייב עובד להגיע לערב שכזה. כמובן כל עוד מדוב בפעילות תרבות .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעמרות בעבודה
התעמרות בעבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני עוסק מורשה, ואני צריך לשלם כל חודש לעובד שעושה
פנה לפורום מסים וביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיצוץ בשכר
הנני עובד במקום עבודה בו סגרתי עם המעסיק שלי על שכר גלובאלי של 4500 ₪ נטו בחודש, כאשר אין כל התניה באשר לשכר.(אציין כי ההסכם עבודה היה בע״פ ולא בכתב)
ואולם בחודש הראשון זה היה השכר שקיבלתי.
לאחר חודש, קרי במשכורת שלאחר מכן קיבלתי שכר נטו בסך 3500 ₪ בלבד ויש לציין שעבדתי באותו היקף שעות בדיוק כמו בחודש שלפני כן.
כאשר פניתי למעסיק נתקלתי בתגובה שהתפוקה שלי החודש פחתה ולכן החליט לשלם לי כך
מאחר ואין נכונים הדברים שנטענו בפניי ע״י המעסיק והמסיבה שזה ממש לא מעניין אותי מה הסיבות להפחתה זו
רציתי לשאול האם הנני יכול להתפטר ממקום העבודה בדין מפוטר?
האם העובדה שבחשבון הבנק שלי התקבלו 4500₪ בחודש הקודם היא הוכחה ואו ראייה מספקת שיכולה להעיד על הסכם העבודה שכאמור לא היה בכתובים?
המון תודה
קיצוץ בשכר
קשה מאוד להראות שיש פה הרעה בתנאים בהתבסס על משכורת אחת בטח כאשר אין לך כל אסמכתא או תמיכה לדברים אלה. אתה יכול להתפטר אך קשה לי להאמין שהטענה כי זה בדין מפוטר תתפטר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
ברצוני לשאול במידה ולא מאושר לי שמירת היריון האם המעסיק שלי מחוייב לשלם לי עבור כל הימים שישבתי בבית חופשת מחלה (כמובן אני יביא לו מהרופא חופש מחלה עבור הימים ההם) יש לי מלאאאא ימי מחלה
ימי מחלה ושמירת הריון
ככל ויש לזכותך ימי מחלה אז אכן המעסיק מחויב לאפשר לך לנצל אותם ולשלם בגינם עפי חוק. יום ראשון לא משלמים יום שני ושלישי 50 אחוז ואחכ שכר מלא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה במאפיה/ מסעדה בלילה
אודה לתשובתך ..
עבודה בלילה
ברמת העיקרון עבודה בלילה אינה מזכה לתשלום של 150 אחוז אלא לתשלום שעות נוספות לאחר השעה השביעית ולכן יש לבחון את המקום הסציפי והאם חל עליו הסכם קיבוצי או צו הרחבה שקובע אחרת על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום אגרה בבית הדין לעבודה
אני מתכוונת להגיש תביעה לסעד הצהרתי של חזרה לעבודה+ בקשה להורות למעביד לשלם זכויות סוציאליות, או לחילופין אם לא תתקבל התביעה הראשונה אני מבקשת מבית הדין להורות למעביד לשלם לי סעד כספי הכולל את התשלום זכויות סוציאליות + תשלום פיצויים שלא כדין והיעדר שימוע.
כיצד יחושב סכום האגרה? האם לפני הגבוה מבין הסעדים? או לפי סכום שתי התביעות החלופיות?
תודה
תשלום אגרה בבית הדין
יש לבחון את רכיבי התביעה לגופם על מנת לענות שכן לא כל הרכיבים בבית הדין לעבודה כרוכים באגרה ויש לבחון לעומק מה נתבע וכיצד הדברים מנוסחים.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת נטו
משכורת נטו
בדיני עבודה החישובים והמשכורת הם ברוטו יש לבחון את הסכם העסקתך ומה הוא קובע על מנת לענות.
על פניו אין קשר בין הסיכום לנטו להורדה בגין הפסקה שכן זוהי הורדה של זמן עבודה ובהתאמה של המשכורת. ככל ואתה רשאי לצאת ממקום העבודה בזמן הפסקה גם אם אתה לא עושה זאת בפועל המעסיק יכול לנכות זמן זה משעות הנוכחות שלך בעבודה- האם אתה מתוגמל לפי השעות בפועל או בשכר כולל זאת יש לבחון בהסכם שלך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך ותק עם מעביד חדש באותו אתר לאחר הפסד מכרז
מעביד חדש הותק ההבראה פרוס שהיה והחופשים ממשיכים כרגיל או שהכל מחדש נדמה לי שהחוק אומר שההבראה וכל הותק ממשיכים כי השומרים ממשיכים באותו אתר !! ..
?
המשך ותק שמירה
הותק אצל המעסיק החדש לא ממשיך. מנגד- אתה זכאי לפיצוים ולגמר חשבון לרבות פדיון ימי חופשה מהמעסיק הקודם גם כאשר הוא לא פיטר אותך אלא אתה פשוט ממשיך אצל הזוכה במכרז באותו המקום
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תורנות ללא תגמול בקו"ח מעבר לשעות עבודה
קיבלתי מאחות בתפקיד דרך האווטסאפ דף עם שיבוץ מעבר לשעות עבודה למיקרי של פאנצ'ר לכל אחיות העובדות.
בלי שום ישיבה מסודרת ,בלי הרבה הסברים - הנחיה.. מישמסרב ל"פקודה" יזומן למפגש עם מנהלת המחוז.
שאלה: מה חוקיות ההתנהלות של אחות הספציפית ובכלל הסיטואציה עצמה.
תורנות מעבר לשעות העבודה
השאלה לא ממש ברורה,
ככל והתכוונת לכך שקיבלת בעצם שיבוץ בו עליך להיות בכוננות בשעות מעבר לשעות העבודה אז יש לבחון מה המשמעות של שעות כוננות אלה ומה הדרישה לזמינות שלך ובמידה ואכן זה מונע ממך לבצע פעולות בזמנך החופשי אזי יש צורך לשלם עבור שעות כוננות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניתוח
תודה.
ניתוח
התשובה לשתי השאלות היא לא. ככל ויש לזכותך ימי מחלה ואת זקוקה לניתוח אשר בגינו קיבלת ימי מחלה אין זה מעניינו של המעסיק למעט זכותו לקבל אישור בדבר ימי ההיעדרות להם את זכאית.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר כמעט שנה
תודה.
פיטורים לקראת שנה
על מנת לענות על השאלה יש לראות האם את עובדת בשכר או במשכורת קבועה . מעבר לכך יש לבחון את נסיבות הפיטורים שכן ייתכן וניתן לטעון כי הפיטורים נעשו בגלל הגהה לשנה ולשם כך יש סעיף מיוחד בחוק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





