פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דמי נסיעות
באם אני הולך בדרך רגילה המרחק הינו כ600 מטר.
אך אם אני יקצר במעבר הנכנס לחצרות הבנינים שזה לא דרך מוסדר ורשמי עם מדרגות ועוד, (אך השכנים כרגע אינם מתנגדים לשימוש במעבר זה כי זה גם להם מקצר הדרך) כי אז המרחק הליכה הוא כ475 מטר. האם אני זכאי לדמי נסיעות.
דמי נסיעות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחוזי משרה
לטענתו זה לא אמור להפריע לי בכלום כי הוא משלם לי את כל שכרי ועל השעות שלא רשום בתלוש הוא מוסיף תחת סעיף אחר.
האם אני מפסיד באחוזים/שעות הנמוכים שרושם לי ?
תודה לכם
אחוזי משרה
יש לבחון את התלושים ואת ההפרשות הסוציאליות שנעשות כדי לענות שכן בעיקרון ההפרשות והזכויות הסוציאליות נעשות לפי שכר הבסיס והיקף המשרה.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום חופש מחלה בחישוב קטן
אם אדם בשבוע ה1 יצא לחופש מחלה 3 יום ואחרי שבועיים ל5 יום.
כמה המעסיק חייב לשלם לעובד כסף על חופש מחלה.?
תודה
תשלום ימי מחלה
לא ניתן לדעת מה הסכום שיש לשלם שכן הסכום אינו קבוע ותלוי בשכר העובד.
על יום המחלה הראשון לא משלמים על הימים השני והשלישי 50 % ועל היתרה ימים מלאים כאשר בגלל שלא מדובר במחלה ברצף בגין כל תקופה יש לערוך חישוב נפרד בהתאם לעיל.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בישיבה בהמלצת רופא מומחה
הרופא המומחה המליץ על עבודה בישיבה, הסברתי למנהלת, והיא מסרה שאין לה עבודה לתת לי בישיבה, הבהרתי לה שאני לא בימי מחלה עוד גם כי נגמרו לי ממזמן וגם כי אני לא חולה אלא אני יכולה להגיע לעבודה אבל לא לבצע את התפקיד הקודם שלי מכיוון והתפקיד שלי מבוצע על הרגליים 90% מהזמן.
היא מבחינתה הציעה שנחכה את ה-3 חודשים ואז ניראה מה קורה, ואני הסברתי לה שהיא המעסיקה שלי והיא צריכה לדאוג לי לתפקיד אחר או אם אין לה מה לתת לי שתפטר אותי כי זה מה שהבנתי שהחוק אומר. כרגע אני בבית ללא הכנסה ולא יודעת מה לעשות ומה על פי חוק מבחינת המעסיקה שלי?
מה הדין קובע כשהתפקיד בעבודה איננו תואם את המגבלה הרפואית
מכיוון שלמעסיק אין בשבילך תפקיד התואם את המגבלה הרפואית שלך את יכולה להתפטר בדין מפוטר בשל מצב רפואי או שעל המעסיק לפטר אותך בגין מצב זה (מבחינתך זה אותו הדבר שכן את זכאית לקבלת מלוא התנאים בהתפטרות בשל מצב רפואי). מציעה להוציא בקשה בכתב למעסיק לדעת איפה את עומדת ולציין כי את לא מוכנה להמתין 3 חודשים ושאו שימצאו לך עבודה שתואמת את המגבלה שלך או שיודיעו לך שאין כזו.
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין על הונאה
בן 29 .
לפני כ 5 שנים עבדתי בחברת **** כ10 חודשים , פיטרו אותי על שטות מוחלטת וסיבנו אותי בסיפורים על חוסר מקצועיות , מיותר לציין שהייתי הכי טוב במכירות בצוות בכל התקופה , המנהל שפיטר אותי איחל לי הצלחה ואף שקל לתת לי אזהרה שבסוף בוטלה ופוטרתי .
רק שהוא לא ציין שהכניס לי בעיף של הונאה שמעולם לא בוצעה , לא הוגשה נגדי תלונה מעולם ולא אמרו לי כזה דבר , הסיפור מקבל תפנית מאחר שאותו בחור שםיטר אותי התפטר מהחברה והפך לזכיין של פלאפון בשירות פרונטלי .
לםני 10 חודשים הוא הציע לי לעבוד אצלו בשם בדוי עם שם משתמש אחר , והסכמתי , אני עדייןנחשב עובד שלו , בתקוםת העבודה בנינו הוא סיפר לי שהוא םיטר אותי על הונאה ושזה מה מה שאמרו לו שעשיתי ושהוא יצא איתי לא בסדר (הבנתי אחר כך למה לא התקבלתי לחברות סלולר מתחרות , אחרי שעברתי את כל השלבים והמנהל אמר לי לא התקבלת מסיבות שלא ניתן לפרט )
חברת *** עלתה על זה שאני עובד אצלו בשם בדוי וכנראה הוא יאלץ לפטר אותי בשנית רק בגלל שיש לי סעיף הונאה שקרית בהחלט שמעולם לא בוצעה ויעיד המנהל שלי שאחראי לסעיף .
ברצוני לדעת אם יש עילה לתביעה כנגד יברת **** , נחסמתי לכל חברת סלולר ונאלצתי לעבוד בשם בדוי אצל זכיין , לא ללכת לעבודה שהיו ביקורות , להפסיד ימי עבודה שחושדים שיש ביקורת פתע , בקיצור הרסו לי את החיים .
פגעו בי אחרי שהייתי לוייאלי לחברה והכנסתי לה סכומי כסף יפים .
מעולם לא טענו כלפיי הלקוחות על חוסר שביעות רצון או חשד להונאה .
שמו לי רגל וזה מלווה אותי עד היום לצערי .
מה עלי לעשות ? שוב דה זה וו שאני מפוטר על לא עוול בכפי .
א י לא רוצה לעבוד שם יותר אבל אני רוצה לתבוע אותם על כל ימי העוגמת נפש.
ועל כל אותם דברים שעשו שגרמו לי להרס נפשי .
תודה רבה.
אפשר לתבוע על עוגמת נפש?
במסגרת הפורום לא ניתן לתת ייעוץ פרטני.
ממליצה שתפנה לעו"ד לקבלת ייעוץ פרטני למימוש הזכויות שלך.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יום גיבוש/טיול בעבודה
אני עבודת במשרד ציבורי והחליטו להוציא אותנו ליום גיבוש מהעבודה.
הודעתי שלא אוכל להגיע מאחר והיציאה היא לפני 8 ואני אמורה לקחת את הילדים לבית ספר ואין לי מישהו אחר שיוכל לעשות זאת הודיעו לי שחובה להגיע. שאלתי האם יש חוק שמחייב אותי לבוא ואם לא אגיע אמורים להוריד לי יום חופש?
הם מסרו לי שאם לא אבוא יורידו לי יום חופש. אני מסרתי שאני כן רוצה אך אין לי מי שייקח את הילדים.
המעסיק יכול לחייב אותי להגיע ליום גיבוש?
המעסיק יכול להחליט שיום הגיבוש יהיה כיום עבודה, והיעדרות תהיה על חשבון ימי חופשה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום במועד
רציתי לדעת מה קורה כשמעסיק לא משלם משכורת בזמן?
או משלם בחלקים?
מה הסנקציה לאי תשלום שכר במועד?
על פי חוק, מדובר בהלנת שכר אשר ניתן לתבוע בגינה.
בנוסף, אם מדובר באי תשלום שכר בזמן, מדי חודש, ייתכן שניתן יהיה להתפטר בדין מפוטר.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עושק של חברת פירמידה
אני חשוף לתביעה אם אשלח מכתב דרישה?
מבלי לדעת מה כתבת במכתב הדרישה אין כל דרך לדעת האם אתה חשוף לתביעה או לא.
ישנם מספר גופים שנותנים ייעוץ משפטי ללא עלות, לאחר בדיקת זכאות.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי התפטרות בלי סעיף 14
תודה
זכאות לפיצויי פיטורים בהתפטרות
באופן עקרוני, הכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים, שייכים לך.
יחד עם זאת, אם תתפטר בנסיבות שאינן מזכות בפיצויי פיטורים ותרצה למשוך את כספי הפיצויים, המעסיק יהיה רשאי לבקש את השבת הכספים אליו. שכן, הזכאות היא לקבלת הכספים בגיל פרישה או בקרות אירוע מזכה.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לנצל ימי חופשה מהכוח אדם
בתלוש האחרון ראיתי שיש לי כ23 ימי חופשה, האם אני יכול לנצלם? בדיקה באינטרנט מראה תוצאות לא ברורות, משהו עם לעבוד אצלם 75 יום רצוף לפחות.
ניצול ימי חופשה
בהנחה שצבירת ימי החופשה שלך היא בהתאם לחוק חופשה שנתית, אתה צריך לצבור בשנה קלנדרית מלאה 16 ימי חופשה בשנה (ברוטו).
לכן, על פניו, נראה שצבירת החופשה שלך היא בשעות עבודה ולא בימי עבודה או ימים קלנדרים.
בכל מקרה, גם אם מדובר בשעות וגם אם מדובר בימים, אתה רשאי לנצל אותם (בכפוף לקבלת אישור מהמעסיק).
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הסעיף חוקי?
בחוזה עבודה שלי שנחתם בשנת 2013 מצויין כי: "הפרשות המעסיק לפיצוי פיטורים המפורטים בטבלה (בזמנו 5%) או בכל שיעור מעודכן יבואו במקום תשלום פיצויי פיטורים לעובד, ככל שיגיעו לעובד".
יש לציין כי אני עובדת שעתית. יש לציין שבשנת 2013 עבדתי במשמרות והחל משנת 2016 אני עובדת שעתית במשרה מלאה
האם סעיף זה חוקי?
הפרשות המעסיק יכולות להיות במקום תשלום פ"פ?
נראה שהמעסיק הכניס לחוזה את סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים.
אם אכן כך הדבר, אכן, מדובר בסעיף חוקי.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת ספאם
לא שייך לדיני עבודה, פנה לפורום הרלוונטי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום חוזה העסקה בהריון
אני כרגע בהתמחות בחוזה העסקה לשנה ללא אפשרות להמשך. מסיימת לעבוד בחודש 8 להריוני.
האם אני יכולה בתום חוזה העסקה לחתום אבטלה בחור 8 להריון? כעיקרון יש לי חודשיים שאני יכולה להמשיך לעבוד עד לחופשת לידה אבל החוזה מסתיים ואין אופציה להמשך ואני לא מאמינה שאמצע עבודה במצבי.
קראתי שגם נשים בהריון זכאיות לחתום אבטלה, השאלה היא בגלל שמדובר בחוזה העסקה לשנה והוא הסתיים וההריון במקביל האם אקבל מהיום הראשון או שייתכן ויבקשו שאמתין 90 יום ואז כבר דמי האבטלה לא יהיו רלוונטיים?
אודה לתשובה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים וחזרה לעבודה
אני עובד רשות מקומית, בשנת 2014 פוטרתי לאלתר חרף התנגדות ועד העובדים ושולמו לי פיצויים כחוק.
לאחר חודש של התכתבויות (הנהלה מול ועד עובדים, הסתדרות ושלטון מקומי) חזרתי למקום העבודה והתחיל הליך של בוררות.
אחרי חזרתי קיבלתי תלוש משכורת במינוס של 17,000₪ החזר פיצויים למעסיק,
בניגוד לחוק הגנת השכר סעיף 25 א.6 -
"חוב עפ"י התחייבות בכתב מהעובד למעסיק, בתנאי שלא ינוכה על חשבון חוב כאמור יותר מרבע שכר העבודה".
בחודשים שלאחר מכן נוכו 25% משכרי עד להשלמת החוב.
ברצוני לבקש את הסכום שנלקח ממני בניגוד לחוק, מה עלי לעשות ואיך עלי לפעול.
אדגיש כי גם הפיטורים נעשו בניגוד לחוק ככתוב בחוקת העבודה לרשויות המקומיות.
בברכה, יניר.
המעסיק ניכה פ"פ שלא כדין, מה עליי לעשות?
אם אתה חושב שהניכוי נעשה שלא כדין, תפנה למעסיק בכתב ותבקש את השבת הכספים.
ככל שהמעסיק מסרב, באפשרותך לפנות לבית הדין לעבודה, מומלץ להיעזר בעו"ד.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שלקה במחלה תוך כדי עבודה
זכאות לדמי מחלה
כן עליך לפנות לביטוחים הפרטיים אם יש לך.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה בחופש העיסוק
פגיעה בחופש העיסוק
למשל מתוחם גאוגרפית, הינך מקבלת פיצויי בגין התקופה שבו אסור מנועה מלעבוד כמתווכת וכן כמובן זה מתוחם בזמן. לא כל תניית אי תחרות - אסורה.
במידה ולא התקיימו יחסי עבודה - אזי אולי המדובר בהפרת חוק החוזים - ובכל מקרה יש לבחון היטב את ההסכם.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ימי חופש לעובד שעתי
עובד שעתי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רופא תעסוקתי
אני סייעת חינוך מיוחד צמודה לילד כבר 11 שנים.
בשנים האחרונות חליתי ועקב מצבי הבריאותי אסור לי להחשף לשמש וכן מאמץ גופני.
הייתי אצל רופא תעסוקתי אשר אשר רצה אף לכתוב לי כי אינני יכולה לעבוד (לא הסכמתי) מעוניינת להמשיך בחיי שיגרה למרות הקושי.
לסיכום: הרופא ואישרו המליץ על בהסתמך על המסמכים הרפאויים על איסור חשיפה לשמש ואיסור לצאת לטיולים שנתיים .
רציתי לדעת אם העירייה יכולה לפטר אותי בגלל זה כי אני עובדת במשך 11 שנים על תקן זמני.
תודה לעונים
ראי תשובתי להלן
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רופא תעסוקתי
בתקופה האחרונה חליתי, הלכתי לרופא תעסוקתי אשר רצה לאשר לי הפסקת עבודה , אבל אני מעוניינת להמשיך ולכן המליץ רק על איסור חשיפה לשמש ואיסור יציאה לטיולים ומאמץ גופני. (הכל בהסתמך על מסמכים רפואיים)
רציתי לדעת האם עקב הרעה במצב בריאותי והעובדה כי איני יכולה לצאת לטיולים שנתיים פעם בשנה ואיסור על חשיפה בשמש יכולים לפטר אותי כי אני בעצם עובדת קבוע שנים אבל על תקן זמני?
רופא תעסוקתי - המלצה
עד עכשיו תנאי העסקתך היו ברורים גם לך וגם למעסיק. כיום מצבך הרפואי השתנה וכך גם התעסוקתי בעקבותיו. המעסיק יכול לפעול בשתי דרכים:
האחת לקבל את ההמלצה של הרופא התעסוקתי ולהמשיך להעסיקך ע"פ התנאים החדשים (אסור לו להמשיך להעסיקך ללא התחשבות בתנאים החדשים ובמצבך הרפואי).
שנית, לא לקבל את ההמלצה ולא לנסות להתאים את תנאי העסקתך למצבך ואז בעצם לפטרך.
זה ממש תלוי בצרכי המעסיק וברצון שלו לשלבך במקום העבודה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
אני עובד 5 שנים במשכורת חודשית ללא הסכם עבודה כמנהל מחסן במחסן לא ממוחשב. היה לי תקופה ארוכה עוזר במחסן במשרה מלאה. בשנה האחרונה החליפו אותו בעובד שבא רק לכמה שעות אחדות ועוזר, ובשבועיים האחרונים הוא כמעט ולא מגיע ( באישור המעסיק ) וכנראה גם יעזוב כשלא יגיע במקומו עובד אחר. האם מדובר בהרעת תנאים שבגינה אפשר להתפטר כדין מפוטר? ההרגשה שלי שבהדרגה הפכתי ממנהל לעובד רגיל..
השאלה השניה היא, אם אני מתפטר כדין מפוטר בגלל הרעת תנאים או נסיבות בהן לא ניתן לצפות מהעובד שימשיך בעבודתו, והמעסיק משלם לי פיצויים , בפני איזה גוף צריך להוכיח , אם בכלל , את הנסיבות כדי לקבל דמי אבטלה..?
תודה רבה:)
הרעת תנאים
איציק בוקר טוב,
ראשית לגבי דמי אבטלה - ברגע שיש ברשותך מכתב פיטורים - אינך צריך להוכיח יותר דבר.
שנית - אני לא בטוחה שצמצומים לגורמים לעובד לשאת בנטל גדול יותר מהווה הרעה מוחשית בתנאי העבודה - לא כזו שמאפשרת לעובד להתפטר בדין מפוטר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלוש שכר
תקון תלוש שכר - חובה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת פיצויים והתנהלות מול מקום עבודה בעייתי
והשאלה היא....?
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ללא הודעה מוקדמת
אני עבדתי במסעדת **** למשך תקופה של חצי שנה במהלך השירות הצבאי שלי(עדיין חייל)
לפני כשבועיים קיבלתי ריתוק בבסיס למשך 8 ימים הודעתי לבוס שלי שקיבלתי ריתוק ולא יוכל לעבוד והוא לא הגיב להודעתי ומשם נותק הקשר למשך שבוע יום לפני סיום הריתוק ניסיתי לתפוס אותו אך לא קיבלתי מענה עד שהוא שלח לי הודעה שאני לא עובד אצלו יותר ושהוא ישמח להסביר לי למה. אז כמובן ששאלתי אותו למה ולא הגיב ועכשיו גם מאחר לי במשכורת. שאלתי היא כזאת לאחר קצת בירורים באינטרנט הבנתי שאני אמור לקבל ממנו מכתב פיטורים ועוד כמה דברים אשמח לדעת מהם זוכויותי בתור עובד שפוטר ומה מגיע לי. חשוב לציין שאני עובד שעתי במשמרות.
ובנוסף אשמח לדעת בנושא דמי החגים למיטב הבנתי לאחר 3 חודשים אמורים לקבל דמי חגים האם זה רשות או חובה מבחינת המעביד?
פיטורים ללא מתן הודעה מוקדמת
מקווה שאצליח לעשות לך קצת סדר.
לאחר עבודה של חצי שנה - אינך זכאי לפ"פ.
בגלל גילך - שאני משערת פחות מ- 21 אינך זכאי לקרן פנסיה.
בגין הפיטורים המיידים - אתה זכאי בהחלט לתשלום של חלף הודעה מוקדמת - בעקרון על כל חודש עבודה - יום אחד. וכן לתשלום פדיון ימי חופשה - החישוב צריך לעשות לפי הוותק ואחוזי מרשתך.
דמי חגים - הינך זכאי לדמי חגים לאחר 3 חודשי עבודה באם עבדת יום לפני ויום אחרי החג.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת ימי מחלה חודש מלא
בנוסף הייתי בחופשה שנתית ,3 שבועות,נשללו ממני דמי אחזקת הרכב ,
האם חוקי ?
*אחזקת הרכב ניתנה גם כתוספת לשכר בניסיון לשפרו בדרך עוקפת ,הכל מופיע בחוזה האישי שנחתם .
אשמח לדעת
תודה
קיזוז ימי מחלה לעובד גלובלי
לגבי אחזקת רכב - זה תלוי. בעקרון בעת ימי מחלה וגם בעת חופשה העובד אינו זכאי לתשלום בגין נסיעות ומשכך גם לא לאחזקת רכב. אבל זה בהחלט תלוי - האם הרכב הוא לשימו שכל המשרד או ספציפית מסופח אליך וכו'.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי אבל
לאחר כ-חודשים אבי נפטר ז"ל .
אני יודע שהחוק קובע שאני חייב להיות מינימום 3 חודשים במקום העבודה על מנת לקבל תשלום ימי אבל.
באם המנהל שלי בכל זאת רוצה לשלם ימי אבל יכול לשלם?
תשלום ימי אבל
בהחלט. אם המעיק מוכן ורוצה - זה בהחלט מבורך ויפה מצידו. החוק קובע כי לא ניתן לשלול מעובד זכויות אך אין כלמניעה לתת ביתר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






