פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מונה קיזוז
ימי העדרות כשהשכר הוא שכר שעתי ולא גלובלי ? לאחרונה הסתכלתי בדו"ח שעות וראיתי
שקיזזו לי בשעות כאשר נעדרתי מעבודה, למיטב ידיעתי הם מקזזים בשעות הנוספות(שישי,
ליילה, צהריים). האם בכלל קיים חוק? אם כן, אשמח לקישור החוק. תודה.
קיזוז שעות בשכר שעתי
יש לבחון את תלוש השכר ודוח השעות על מנת להבין במה מדובר לעומק.
באופן כללי באם התגמול שלך הוא על בסיס שעתי אז כאשר את נעדרת את לא מקבלת שכר - לא ניתן לבצע לך קיזוז מתשלום בגין שכר של שעות שעבדת בפועל.
ככל ובגלל שנעדרת לא הגעת למכסת השעות הנדרשת על מנת להיות זכאית לתשלום שעות נוספות ולא מדובר בתוספת בגין עבודה בשבת או בשעות נוספות יומיות וכיוב אזי אין מניעה לביצוע הקיזוז.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי מבצע שימוע לפני פיטורין
בעקבות צמצומים בחברה בה אני עובד, הוחלט לפטר כמות גדולה של עובדים ביניהם אני, מנהלי הישיר ואף המנכ"ל, כלומר הם אלה שאמורים לבצע את השימוע.
האם שימוע יכול להיערך ע"י מנהל שהוא עצמו בהליכי פיטורים?
תודה
עריכת שימוע
כן אין מניעה לכך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
כמה מגיע לי על פי החוק ימי מחלה אם אני עובדת לפי שעות- בין 5 ל8 שעות ביום, יום ככה ויום ככה- בערך 100 שעות חודשיות?
אני יודעת שעל היום הראשון אני לא אמורה לקבל לפי חוק... מה לגבי היום השני והלאה? וכמה עבור כל יום אם השעות אינן קבועות כל יום..?
תודה רבה
איך מחשבים את ימי המחלה?
עובד במשרה מלאה זכאי ליום וחצי מחלה עבור כל חודש עבודה מלא.
עובד במשרה חלקית, יהיה זכאי בהתאם לחלקיות המשרה שלו.
אם מדובר בתשלום ימי המחלה על פי חוק, עבור היום הראשון לא מקבלים תשלום. עבור היום השני והשלישי מקבלים 50% ומהיום הרביעי והלאה 100%.
במסגרת הפורום לא ניתן לחשב זכויות באופן פרטני.
בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה ועבודה בקיץ
אני עובדת כמזכירה במוסד לימודי שבימי הקיץ (יולי אוגוסט) מלמדים בו באופן חלקי. נאמר לי שאני יכולה לעבוד חלקית ביולי אוגוסט, ואת החופש לקחת על חשבון ימי חופש שלי, רציתי לשאול האם זה חוקי למנוע ממני לעבוד ביוזמתם וגם לקחת את זה מימי החופש שלי? האם מגיע לי דמי אבטלה או שכר מהמעסיק על הזמן הזה? והאם המעסיק יכול להעביר אותי לתפקיד אחר בתקופה זו. אשמח לעזרתכם בנושא.
המעסיק יכול להוציא אותי לחופשה כפויה בקיץ?
כן. המעסיק יכול להוציא את העובדים לחופשה כפויה (אם מדובר בחופשה בת יותר מ-7 ימים, עליו לתת התראה של 14 יום מראש לפחות), על חשבון ימי החופשה הצבורים שלהם.
אם אין מספיק ימי חופשה, על המעסיק לשלם עבור הימים הללו או להחליט יחד עם העובד על חופשה ללא תשלום.
באופן עקרוני, אם התפקיד האחר הוא חלק מעבודתך, המעסיק יכול להעביר אותך אליו בתקופה הזאת.
אם לא, צריך לבחון באופן פרטני אם הוא יכול או לא.
לעניין דמי הבראה, פני לפורום ביטוח לאומי.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום עמלות
פיטרו אותי ואני מעוניים לתבוע את העמלות - ידוע לי בודאות שהחברה מכרה מעל הסכום הנדרש, האם יש בעיה לתבוע את העמלות שלא קיבלתי?
אוכל היום לתבוע עמלות שלא קיבלתי?
עילת תביעה בגין אי תשלום עמלות מתיישנת לאחר 7 שנים, לכן, תוכל היום להגיש תביעה.
בהצלחה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שדה שנת לידה אופציונאלי בטופס באנטרנט
החודש עניתי למודעה מטעם הראל בטוח
למחרת קבלתי מיל מjobbing של hrvision
לסנון ראשוני ונתבקשתי למלא שדה זה.שדה חובה
גם למשרת מנהל חשבונות בגויינט
יש טופס עם שדה אופציונאלי שנת לידה
לחברות השמה
דנאל. , ל.מ יש שדה זה. (לא נדרש קוח אבל כן שנת לידה)
בראיון פרונטאלי בתכבור יש טופס עם שדות שמת לידה ושרות מלואים
לפני מס שנים פניתי למשרת עוזר חשב בתגבור
חזר אלי החשב וברר שנת לידה ולא קרא לי לראיון
לפני עשור התראינתי הלשכת תעבוקה לבנקאי טלפוני על ידי head hunter
ואחרי שבוי ראיתי במחשב של פקיד ההשמה
שקליטה לבנק עד גיל 35 בלבד
לצערי יש התישנות 3 שנים
לפידעתי כעת חברות כמו דנאל. למ עושות סנון ראשוני לבנקים
למרות שכשפניתי אליהם ענו שהשדה אופציונאלי ולא מעבירים מידע ללא רשותי
אזלמה בכלל השדה?
ענו לי מ למ כדי לודא שמועמד לא מתחת לגיל15
אבל יש דרכים אחרות. לברר. למשל שדה שם הורה. ותז של הורה
עםי שמונהג במוקד מידע של תוצאטת בגרויות בו עבדתי.
אז האםיש אפליה בהכללת שדה אפילו אופציונאלי של שנת לידה ?
או לא?
כי לאחובה למלאו
עבור בראל דרך גובינג . כן היתה. חובה למלא את השדה. האםכאןזה כם אפליה?
שכןמי שלאממלא ישר נחשד שיש לו מה להסתיר
מועמד לעבודה חייב לציין את שנת הלידה?
לא בכל מקרה שאלת שנת הלידה/גיל תהיה לא חוקית.
הן אכן מעלות חשש לאפליה, וייתכן שתהיה עילת תביעה אם לא התקבלת לעבודה על רקע הגיל.
צריך לבחון כל מקרה לגופו.
בהצלחה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שדה שנת לידה אופציונאלי בטופס באנטרנט
בקשר לתלונתי על שדה שדה לידה של חברת מתאם שממינת עבור תפקיד פקחד הנהלת חשבונות בגויינט
שאין חוק שיוון בעבודה תחת סמכות משרד הכלכלה
כיון שלכאורה אינו מטיל סאנקציה פלילית או צנהלית
אך אין זה נכון
היות וסעיף 15 כן מטיל סאנקציה דל כפל קנס
על הפרת סעיף 2
ומאסרעל הטרדה מינית
סעיף 7
פיצויי פיטורין
הודיעה למנהל שרוצה להפסיק עבודה וביקשה מכתב פיטורין כמו שהציעו לה לפני שנה.
המעביד לא מוכן לתת מכתב פיטורין.
יש לה 2 שאלות במקרה והיא עוזבת עבודה לבד (יש לציין שעובדת במקום עבודה 25 שנה)
1. האם מגיע לה פיצויי פיטורין
2. האם היא זכאית לקבל דמי אבטלה
התפטרות לאחר גיל פרישה מזכה בפיצויים?
1. כן, התפטרות לאחר גיל פרישה (62 לנשים) מזכה בפיצויי פיטורים.
2. פני לפורום ביטוח לאומי.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאריך תחילת העבודה
התחלתי לעבוד בעבודה חדשה ב-3 לספטמבר - יום ראשון. התחלתי בתאריך זה מכיוון שה-1 לחודש יצא ביום שישי וזה אינו נחשב כיום עבודה בחברה.
למרות שהמשכורת שלי גלובלית ועבדתי חודש מלא כמו כלל עובדי החברה שקיבלו שכר מלא - הופתעתי לגלות שבתלוש השכר שלי הורידו לי שני ימי עבודה (אפילו שהם שישי ושבת).
זה נראה לי ממש לא הוגן - האם החוק לצידי בעניין הזה?
תודה
שכרי הופחת כי ה-1 לחודש יצא שבת, חוקי?
אם סיכמת על תחילת עבודה ב-1 לחודש, אך בפועל התחלת ב-3, נראה על פניו שעבדת חודש מלא ואת זכאית לשכר מלא.
מציעה לפנות למעסיק ולבדוק את העניין.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השבתת העסק על ידי המעביד
תודה
מקום העבודה סגור, המעסיק צריך לשלם לי?
מעסיק יכול להחליט להוציא את העובד לחופש בזמנים מסויימים (חופשה מרוכזת בחודשי הקיץ; חופשות בחול המועד וכו'). באותה מידה, הוא יכול להחליט שבימים מסויימים מקום העבודה יהיה סגור והעובד יהיה בחופש, תוך מתן התראה סבירה (אם מדובר ביום אחד).
אם לעובד יש ימי חופשה צבורים, המעסיק יכול לנכות לו את ימי החופשה הכפויה מימי החופשה הצבורים.
אם לעובד אין ימי חופשה צבורים, על המעסיק לשלם לו.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איומים מצד המפקח
המפקח על השל"ח הודיע לנו שהוא מוריד לנו יום עבודה שלם בגין העובדה שלא קיימנו את הטיול
מסקנה
אין צורך לכתוב שאלה פעמיים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
פיצויי פיטורין והתעמרות בעבודה
כמו כן, אני מעוניין לתבוע על התעמרות בעבודה, כמה אפשר לתבוע בגין כך?
תודה
פוטרתי אחרי 11 חודשי עבודה, אני זכאי לפיצויים?
1. על פי חוק, פיטורים שנעשו סמוך להשלמת שנת עבודה נחזים כפיטורים בהם המעסיק מנסה להתחמק מתשלום פיצויי פיטורים, ולכן העובד יהיה זכאי להם.
יחד עם זאת, המעסיק יכול לנסות להוכיח שהפיטורים לא נעשו מתוך המטרה הזאת.
2. אין סכום אחיד שניתן לתבוע. הכל תלוי נסיבות.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סגירת חנות – שימוע
האם חלה חובה לערוך שימוע לעובדים? והרי לא ניתן לשנות את ההחלטה.
חייבים לערוך שימוע כשמקום העבודה נסגר?
אכן, המעסיק צריך לערוך שימוע למרות שאין לו חשיבות רבה.
בהצלחה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נסיעות
אני גרה ברעננה ועבדתי במקום עבודה חודש וחצי בתל אביב
העניין הוא שלא מוכנים לשלם לי נסיעות לפי מה שמגיע לי
חודש ראשון עבדתי 15 יום- שולם לי 15.20 רק הלוך כי לטעתם לשלם לי גם חזור זה יוצא מעל 30 שח וזה מעבר למה שהחוק מאפשר. ביקשתי שישלמו לי חופשי חודשי וטוענים שלא מגיע כי רק מעל 18 ימים אני זכאית לחופשי חודשי (243 שח). ביקשתי שישלמו לי אם כך את המקסימום ליום ולא ענו לי על זה. מה ניתן לעשות בנידון? האם ניתן לתבוע אותם? לא שולם לי נסיעות כמו שצריך וזה מרגיז מאוד. הם טוענים שזו הייתה אחריות שלי לעדכן אותם בנוגע לנסיעות. שהחופשי חודשי שלי הוא חריג ואני צריכה לעדכן מראש. במקום עבודה אחר בתל אביב לא עשו לי שום בעיות בנידון ושילמו לי חופשי חודשי כחוק.
כיצד משלמים נסיעות?
תשלום נסיעות מחושב לפי עלות כרטיסיה לנסיעות הדרושות (ועד לתעריף של 22.60 ש"ח ליום) או לפי עלות כרטיס חודשי-חופשי, הזול מביניהם.
לפי מה שאת מתארת, נראה שהמעסיק צריך לשלם לך את המקסימום ליום (22.60), כי זה התעריף הזול ביותר.
ממליצה לדבר שוב עם המעסיק. אם לא יעזור, תוכלי לשקול עלות-תועלת לתביעה.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה
אישתי עבדה במוסד ממשלתי שהתנאי בו הינה שהיא סטודנטית עם אישור לימודים, כעת היא בחופשת לידה.
ובמקביל סיימה ללמוד .
במידה והיא לא סטודנטית- אמורים לפטר אותה, אך כאשר אנו משוחחים עם המעסיק הוא טוען שיש 2 אופציות:
1)או שהיא ממשיכה לעבוד חודשיים נוספים ואז מפטרים אותה(לא הבנתי מה ההיגיון?)
2) שאישתי תרשום מכתב שהיא לא מעוניינת להמשיך לעבוד יותר.
האם זה קביל?? התנאים הללו לא רשומים בחוזה העבודה מלבד זאת שבמידה והיא לא סטודנטית אז היא תפוטר.
סיום משרת סטודנט מהווה פיטורים?
משרת סטודנט מוגדרת כחוזה לתקופה קצובה. כלומר, כשהעובד מפסיק להיות סטודנט - המשרה מסתיימת.
סיומו של חוזה כזה נחשב כפיטורים.
יחד עם זאת, אסור לפטר עובדת בחופשת לידה ובתום החופשה צריך להחזיר אותה לעבודה למשך 60 יום לפחות.
מניחה שזו הסיבה שהמעסיק נתן את שתי האפשרויות שציינת - או שהיא תשוב לעבודה לאחר חופשת הלידה למשך 60 יום ואז תפוטר, או שהיא תכתוב מכתב שאינה רוצה לשוב לעבודה.
בהצלחה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים עקב התפטרות
עד היום עדיין לא הודעתי למעסיק שלי על התפטרותי כי הייתה בי תקווה שאחזור לעבודה אבל כנראה שזה כבר בלתי אפשרי. השאלה שלי האם מגיעים לי פיצויים ברגע שאודיע על התפטרותי?
התפטרות מחמת מצב בריאותי מזכה בפיצויים?
ראשית, בריאות איתנה.
שנית, סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים עוסק בהתפטרות מחמת מצב בריאותי.
בהתאם לסעיף, עובד יכול להודיע על התפטרותו מחמת מצב בריאותי (בצירוף אישורים רפואיים) וההתפטרות תיחשב כפיטורים לעניין תשלום פיצויי פיטורים (כמובן, אם השלמת לפחות שנת עבודה אחת).
בהצלחה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בהריון
כי הבנתי מביטוח לאומי שדמי לידה מקבלים אם עובדת עד 7 שבועות לפני תום הלידה אז חסר לי עוד 3 חודשים בערך ואמרתי למנהל שלי שרוה להישאר עוד קצת ואמר שיחשוב על זה האם יש לי זכויות כאן כי כבר הגשתי מכתב או שהוא יכול להגיד לי אל קמבל זאת כי הגשת מכתב כבר?אשמח לעזרה אף אחד לא רוצה להעסיק אישה בהריון חיפשתי עבודה אחרת ל3 חודש וכלום
אפשר לחזור מהתפטרות?
אם ההתפטרות נעשתה בשעת כעס, ניתן לחזור בה רק אם החזרה ממנה נעשתה בסמוך להודעת ההתפטרות.
בכל מקרה אחר, חזרה מהתפטרות תהיה רק בהסכמת המעסיק.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן השתלמות
הנני עובדת בחברה פרטית מזה 11 שנים, בזמנו המעביד סירב לתת לי קרן השתלמות בטוענה שהוא לא נותן...כיום ואחרי הפצרות נאות לתת...אני בגיל 69 האם יש אפשרות לדרוש ריטרואקטיבי את הסכום...מדובר ב-11 שנים, או לפצותני בסכום על הזמן האבוד...
ובאם לא, מה הייתם ממליצים לי לבחור בקרן השתלמות חדשה או תכנית פנסיונית לעובד... קחו בחשבון שאני בת 69 מה הטוב ביותר עבורי ובאילו תנאים.
מודה על תשובתכם המהירה,
דבי
המעסיק סירב להפריש לי לקרן השתלמות, מה עושים?
1. על פי חוק, המעסיק לא מחוייב להפריש לקרן השתלמות. לכן, אם אין צו הרחבה/הסכם קיבוצי או הסכם אישי שמחייב את המעסיק בהפרשות, הוא לא חייב.
2. במידה והמעסיק היה חייב להפריש לקרן השתלמות ולא הפריש, מדובר בהתיישנות רגילה בת 7 שנים. לכן, לא תוכלי לדרוש עבור כל ה-11 שנים אלא רק עבור 7.
3. פני לסוכן ביטוח/יועץ פנסיוני שיוכל להמליץ לך מה הכי טוב עבורך.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרה של חוק החוזים / חופש העיסוק
מעביד) בחוזה עליו חתמתי ישנו סעיף שאומר כי: "עם סיומו של הסכם זה ללא אוכל לפעול
או לעבוד במשרד תיווך / נדל"ן אחר באיזור הפעילות של המשרד לתקופה של 12 חודשים
ממועד סיום החוזה. ברצוני לדעת האם סעיף זה חוקי מאחר ואני מעוניינת להמשיך לעסוק
בתחום. בנוסף, אני מעוניינת כי עורך דין מתחום דיני עבודה יעיין בחוזה עליו חתמתי,
במה זה כרוך?
סעיף אי תחרות הוא סעיף חוקי?
1. ההלכה היא שתניית אי תחרות היא לא חוקית. יחד עם זאת, במקרה שהמעסיק מוכיח אינטרסים לגיטימיים שעמדו מאחורי ההתנייה, ייתכן שהיא תהיה חוקית.
צריך לבחון כל מקרה לגופו.
2. מעבר על חוזה כרוך במציאת עו"ד וככל הנראה בתשלום שכר טרחה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות במכרז
לא שייך לדיני עבודה. בהצלחה
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בגין טיפול בילד
בתאריך 7.11 היה היום האחרון שלי לחופשת לידה של 3 חודשים.
בתאריך 7.10 חודש קודם לכן הגשתי מכתב התפטרות בגין טיפול בילדה שלי.
עד היום טרם זימנו אותי לסיים את העסקתי ולחתום על טופס 161 על מנת לקבל את כספי הפיצויים המגיעים לי על פי החוק.
האם יש זמן קבוע בחוק שמורה למעסיק לטפל ולהעביר את כספי הפיצויים או לפחות להחתים אותי על טופס 161?
הגשתי חודש מראש מכתב התפטרות, בזמן הזה לא היו אמורים לטפל לי בזה?
אשמח למענה, תודה רבה
עד מתי המעסיק צריך להעביר כספי פיצויים?
ראשית מזל טוב.
שנית, טופס 161 הוא טופס שהמעסיק ממלא. הוא לא צריך להחתים אותך עליו.
ישנו טופס נוסף, שאותו העובד צריך למלא והוא 161א.
לעניין לוח הזמנים, המעסיק צריך לשלם את הפיצויים תוך 15 ימים מהיום שבו נכנסת ההתפטרות לתוקף, כלומר, בתום ימי ההודעה המוקדמת.
בהנחה שאת עובדת במשכורת חודשית קבועה, ומעל שנה, היה עלייך לתת חודש הודעה מוקדמת - שבמקרה שלך חפף את החודש האחרון לחופשת הלידה.
ממליצה להמתין עוד קצת ולברר מול המעסיק היכן הדברים עומדים.
בהצלחה.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת לשאלה בעניין סמכויות חברה שמנהלת בניין
אם המצב הוא שחברה היא הנונת חשבוניות למנקה( שהדיירים ורצים לפטר)-איך אפשר משפטית לגרום לחברה לפטר אותו.
החברה מתעצלת לעשות זאת ולא רוצה לעסוק בכך
תודה על תשובה
אדי יששכרוב ודיירי הבניין
אנא כתוב את שאלתך בהמשך לשאלתך הקודמת
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איומים בהורדת שכר
המעסיק יכול להוריד משכרי בהיעדרות בגלל מזג האוויר?
כל עוד מקום העבודה ממשיך לפעול, ואתה אינך מגיע בגלל מזג האוויר, המעסיק רשאי להוריד משכרך.
בברכת חורף בריא,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כרטיס נוכחות
אני סוכן מכירות ועובד בשכר גלובלי.
לציין שאני מקבל סכום מראש על שעות נוספות.
עלתה דרישה חדשה מהחברה על החתמת כרטיס נוכחות דרך הטלפון.
מעבר לדרישת זה, ביקשו מאיתנו בהחתמת הכרטיס תבוצע אצל הלקוח הראשון בבוקר כולל פתיחת GPS ובסיום יום החתמה אצל הלקוח האחרון כש GPS פתוח.
לציין שאני עונה לטלפונים ומיילים גם מהבית ובשעות שונות.
א. אם חל עלי חובת החתמת כרטיס ?
ב. אם תקין חוקית והגיונות הדרישה לאופן צורת החתמה?
כמובן שיש פה מעקב איפה אני בזמן החתימה.
ג. אין פה הרעת תנאים ?
ד. יש למעסיק אפשרות להשתמש במידע על זמן ומיקום שלי ? (הווה/עתיד)
ה. בעיה של כיסוי ביטוחי בזמן שאני בדרך ללקוח ? (מה שיוצא שאני עדיין לא בעבודה)
ו. אם אני עונה לטלפונים או למיילים לפני פגישות ,יש לי זכות להחתים כרטיס כבר בשלב זה ?
אני חייב לחתום על המסמך שדורשים ממני לחתימה בזמנים שלהם ?
אני יכול להחתים אותם שלא ישתמשו בזה נגדי ?
אשמח להבין את הזכיות שלי.
תודה רבה.
ח.ט.
כרטיס נוכחות
כמו כן אתה יכול לבקש כי עבודה מהבית גן תחשב - שאחרת השעות הללו לא יחושבו כשעות נוספות .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קופת גמל
שאלתי האם מגיע לי הפרשה לקופת גמל המעסיק אומר שלא מגיע לי
חובת הפרשה לקרן פנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות בזמן מחלה
האם החוק מתיר למעסיק להפחית מעלות נסיעות (חופשי חודשי) של עובד, בזמן שעלות זו נרכשה מראש בתחילת החודש, כאשר במחצית בשניה של אותו חודש היה חולה עד סופו? (לצורך העניין אישורי מחלה ניתנו ובגינם יש זכאות לתשלום מלא).
תודה רבה,
נטע
תשלום דמי נסיעות בעת מחלה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






