פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ימי מחלה טרם פיטורין
ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם השימוע חוקי?
אתמול בסביבות השעה 14:00 קיבלתי הודעה שהחברה שוקלת את פיטוריי , וזומנתי לשיחת שימוע שנערכה כשעתיים מאוחר יותר בשעה 16:00.
מיותר לציין שההודעה הכניסה אותי ללחץ והפתעה גמורה גמורה, ולא היה לי כל זמן לעכל את הדברים ולהתכונן כראוי לשיחה.
בדיעבד אני מצטער שלא ביקשתי לקבל דחייה, אך כאמור הלחץ השתלט עליי ולא הייתה לי יכולת לנתח את הסיטואציה בקור רוח והיגיון.
נשאלת השאלה האם מבחינה חוקית ניתן לזמן לשיחת שימוע בהתראה כ''כ קצרה? האם שימוע כזה נחשב בכלל לחוקי? ובמידה וישנה פה בעייתיות- מה האפשרויות העומדות לפני?
תודה מראש.
שימוע
פיטורים שיעשו בעקבות "שימוע" כזה יהיו לא כדין וניתן לתבוע פיצוי על כך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש בערבי חג
תודה על תשובתכם
חופש בערבי חג
בוקר טוב באם במרכז הלמידה לא עובדים ערבי חג, באופן קבוע, אזי ניתן לקזז לעובד יום חופשה. כך גם בימי חול המועד . כמובן כי אין קשר לתשלום דמי חג.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יכולת של חייב להתחמק מהוצ"ל
1. האם אכן חייב יכול בכזו קלות להתחמק מתשלום?
2. מה קורה במצב שהוצ"ל אכן לא מוצאים איך לפדות מהחייב את החוב? האם התיק נסגר? האם נשאר פתוח לעד ואו עם זכוכית מגדלת על חשבון הבנקחשבון הבנק העתידי של החייב?
3. החל מאיזה סכום חוב אפשר להוציא כלפי החייב צו עיכוב יציאה מהארץ?
אנא פנה לפורום הוצל"פ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך העסקה אחרי גיל פרישה
האם אני יכול לקבל הארכה עד גיל 70?.
תודה רבה,
המשך העסקה לאחר גיל פרישה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גמול השתלמות רטקואקטיבית
כאשר התחלתי לעבוד הגשתי בקשה להכרה בגמול השתלמות ב, נאמר לי כי קבלת אישור לוקחת בין חצי שנה לשנה. לאחר שעזבתי קיבלתי מכתב שבו האיגוד מאשר לי את הגמול רטקואקטיבית מהיום שבו הגשתי את הבקשה. כלומר, על כל תקופת העבודה בה עבדתי באותו גוף ציבורי.
אשמח לדעת האם אני יכולה לדרוש גמול השתלמות רטרואקטיבית על החודשים בהם עבדתי שם.
תודה
גמול השתלמות רטרו'..
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
אני עובדת בחברה כבר שלושה חודשים ורציתי לקבל העתק של החוזה, מרגע בקשת החוזה במשך
שבועיים לפחות טוענת האחראית על כך שהחוזה לא נמצא אצלה שהוא נמצא במשרד הראשי
(בעיר אחרת) ביקשתי ממנה לשלוח מייל לבקשת החוזה ושישלחו לה אותו, השאלה שלי אם
הגיוני שאני צריכה להתחנן כדי לקבל משהו שהוא גם שלי? אם זה הגיוני שכביכול לטענתה
החוזה לא אצלה והיא היחידה שאני יכולה לפנות אליה לגבי החוזה ועדין לא קיבלתי אותו?
מה אפשר לעשות ולמי אפשר לפנות?
אי קבלת חוזה עבודה
עבד לא צריך להתחנן לקבלת חוזה. אם זאת - הדברים הלכה למעשה קורים. ונכון, זה ענין זניח של שליחת קובץ במייל או בפקס ועם זאת מעסיקים רבים מתקשים לעשות זאת. אך כרגע זהו המצב כל שאת יכולה לעשות הוא לפנות לגורמים הנכונים במשרד הראשי או למנהלת הישירה בכתב. אולי זה יזרז את הענין. לא הייתי ממליצה כרגע לפנות לגורמים חיצוניים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי שעת עבודה של מבשלת שכירה
הינני מעסיקה מבשלת מזה 3 שנים, פעם בשבוע ביום קבוע
מעל שנתיים שהיא מגיעה לבקשתה מוקדם יותר מהשעה שהייתי מעדיפה ובה עבדה בשנה הראשונה (8 בבוקר במקום 9) וזאת רק עקב התחשבות שלי בה כדי שתספיק להגיע למקום עבודה נוסף באותו יום, אך הדבר לא לשביעות רצוני בכלל ולא נוח לי אך אני "נושכת שפתיים" ומסכימה לכך.
לאחרונה חל שינוי בסדר יומי אשר מחייב אותי לבקש ממנה לחזור ולהתחיל לעבוד בשעה 8 כפי שהיה בשנה הראשונה בה העסקתי אותה, ואין לי אפשרות להעסיקה באף יום אחר למעט היום בו היא עובדת אצלי מההתחלה.
במידה ולא אגיע איתה להסכמה לגבי השעה ואאלץ להיפרד ממנה בגין כך, האם הדבר ייחשב כאילו פיטרתי אותה ועליי יהיה לשלם לה פיצויים?
תודה
שינוי שעות העסקה
שינוי שהפך קבוע בעצם, מעל שנתיים הוא המחייב.
ולכן אי הסכמה מצידה או הגעה להבנות אחרות עימה= יכול ויביא בעצם לפיטוריה. ופיטורים מזכים בפ"פ.
ושוב זה אך בגלל שהשינוי הוא מזה שנתיים ובעצם הפך קבוע.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ירידה באחוז משרה
ירידה באחוז משרה
אני סבורה כי מכתב למשאבי אנוש יעשה יתקן את הדברים. התחילי מזה. לפני פניה לגורמים חיצוניים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת חוב מחברה שמונה לה נאמן
לפני מספר שנים עבדתי בחברה שפורקה.
בזמן הפירוק עו"ד החתים את כל העובדים על הסכם שהוא מייצג אותם ומבטיח את זכויותיהם.
העו"ד הצליח לגבות חלק מהחוב של החברה כלפיי אולם לא מוכן להתאמץ לגבות את היתרה.
הוא לא מסכים להיפגש בנושא ומתעלם מהפניות אליו.
פניתי לנאמן שביהמ"ש מינה לחברה והוא מסר לי שכל החוב שולם לי במסגרת תביעת חוב שהגיש העו"ד.
הוא אמר שאם אני רוצה פירוט של החוב ששולם עליי לפנות לעו"ד שמייצג אותי.
הסברתי לו שהעו"ד לא משתף פעולה עימי אבל זה לא מעניין אותו.
אני מרגישה שאני נופלת בין הכיסאות.
מה עושים?אני מיואשת,
תודה ניבר
קבלת עותק מתביעת חוב
ובאם בכל מקרה הינך נתקבלת בבעיה - תבקשי מהנאמן את מספר תיק ביהמ"ש ותגישי בקשה /צו להמצאת הניירת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד מזהים התנכלות בעבודה
אישתי בהריון עם תיאומים, כרגע עובדת רגיל אך עם חיסורים עקב חוסר יכולת לישון או לשבת בזמן העבודה.
כתוצאה מהחיסורים התווסף עומס בעבודה עוד יותר ממה שהיה.
כרגע אישתי סובלת מהתנכלות מצד מנהליה בעבודה שכוללת סגנון דיבור ציני, דרישה ממנה להגיע בימי שישי למרות שימי העבודה שלה הם א-ה, כל רגע מסתכלים מה היא עושה, אם היא רק שנייה יוצאת לשירותים הם מתקשרים אליה בדיוק איך שקמה מהכיסא.
בכללי כל האווירה היא התנכלות מצד מנהלי החברה כלפיה.
אשמח לדעת כיצד ניתן לזהות התנכלות שניתן לתבוע בגינו?
האם מנהלת משאבי אנוש יכולה לדרוש ממנה להגיע ביום שישי? או שרק למנהלים שלה מותר לדרוש בקשה כזו?
אשמח מאוד לעזרתכם
תודה מראש
התנכלות בעבודה
יש הבדל בין התנכלות לבין חוסר שביעות רצון. מה היה עד עכשו? עד ההריון? האם אשתך כשר אינה מגיעה לעבודה ממציאה ימי מחלה או מבקשת חופשה? האם התנכלות באה בעקבות ההריון או שמא רק בגלל החיסורים והאיחורים.
הכל נבחן היטב. לא כל כל שביעות רצון היא התנכלות.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לאחר פיטורים
היום הודיעו לי עם פיטורים.
אני חתומה על סעיף 14 בפיצויים.
האם אני מקבלת 100% פיצויים או רק 75%?
תודה
פיצויים לאחר פיטורים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בירור על שינויים והרעת תנאים בעבודה
כחודש וחצי,הועברה בע"פ בפקודת והחלטת סמנכ"ל למשרה אחרת וקבועה של עבודת ניירת
ומיחשוב וסבלות קלה של העברת קרטונים יומית וללא טלפונים בקומה אחרת. לסירוגין,
דורשים ממנה בנוסף ולעיתים רחוקות לעשות את עבודת המוקד הטלפוני פעם בכמה זמן ליום
אחד או לחצי יום. האם זה מותר? האם זה נחשב הרעת תנאים?האם אפשר לתבוע ולערער על
כך?בחוזה ההפנייה שלה לעבודה ובחוזה הסכם עבודה מול מנהלי השירות כתוב שהיא שייכת
למשרה הראשונית של המוקד הטלפוני בלבד! עכב זאת, לא ברור לה גם מי האחראי עליה
כרגע: סמנכ"ל או מנהלי שירות?ומסרבים לענות לה. היא גם ביקשה בכתב בע"פ העלאה
במשכורת ממנהלי השירות אבל לא אישרו לה. אמרו לה בע"פ שאין אישור מהמנכ"ל
שינויים בתנאי העסקה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה שבמהלכה סוף שבוע
מבקשת לדעת האם במידה ואני לוקחת חופשה שבמהלכה ישנו סופ"ש, האם הסופ"ש נספר במנין ימי החופש ?
חופשה במהלך סופ"ש
למשל לעובד שעובד משרה מלאה מגיעים 14 ימי חופשה
שנתית ברוטו ולעובד שעובד 6 ימים מגיעים 12 נטו ולעובד שעובד 5 ימים מגיעים 10 נטו.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת עצמאית בעסק פרטי
יש לי מספרה ובמספרה יש לי קוסמטיקאית שמשכירה ממני חדר כעצמאית 18 שנה ,אין לי איתה שום הסכם עובד מעביד היא עצמאית ,אני רוצה לבקש מימנה שתעזוב את המספרה ,ולהכניס בימקומה את אישתי שהיא גם קוסמטיקאית ועובדת בבית , השאלה שלי היא עם יש לה הילה לטביעה על זה שאני אומר לה שתעזוב , כמו שאמרתי היא עצמאית אצלי שמשכירה חדר במספרה
תודה מראש על התשובה , דניאל
עובדת עצמאית בעסק פרטי
ככל ויש הסכם שכירות ואין ביניכם שום קשר ז"א היא באה מתי שהיא רוצה, משתמשת בציוד שלה יש לה את הלקוחות שלה וכיוב אז אין קשר ביניכם. ככל וישנו קשר עסקי אזי יש לבחון את הקשר ואת טיב היחסים ביניכם לעומק על מנת לדעת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך שאלה ברשותכם
המדובר בחברה המנהלת את הבניין והיא החתומה,כנראה, על חוזה מול מנקה חדר המדרגות שלא מגיע לנקות.
שאלתי וקיבלתי כאן תשובה- שרק החברה עצמה יכולה לפטרו(ולשם לו- מכספי הדיירים) פיצויי פיטורין.
אך השאלה היא איך אפשר לגרום לחברה לעשות זאת?- החברה לא מתעניינת ממש בנושא,תלונות הדיירים לא מגיעות אליה ואין הם עושים שום דבר בכיוון לפטר את המנקה.
האם דיירי הבית שבויים בידי החברה ?
האם יש דרך משפטית להביא את החברה לפטר- על פי דרישת הדיירים את המנקה?
תודה לתשובתכם המלומדת
אדי יששכרוב ודיירי הבניין
פיטורי עובד ניקיון
הפורום הנכון לשאלתך הוא פורום חוזים שכן יש לבחון את החוזה הקיים למול חברת הניהול וכיצד ניתן לפעול על פיו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השארה בעבודה לאחר קיום שימוע פיטורין בצהל
אני חייל בקבע (כשנה בקבע).
לפני כשלושה חודשים הוזמנתי לשיחה ע"י סגן מפקד היחידה שבה הוא אמר לי על כוונת היחידה לפטר אותי ושאשוחרר בתאריך ה3.12.17(כשהחוזה עד יוני 2018).
היום (25.11) מסתמן שבגלל בעיות לוגיסטיקיות לא אשוחרר (לא אפוטר) בתאריך הנ"ל ועוד אין תאריך חדש לשחרור.
האם חוקי לעשות למישהו שיחת פיטורים ולאחר מכן לא לפטר אותו בטענה שהוא עדיין תחת חוזה ולכן הוא חייב להמשיך לעבוד למרות קיום שימוע הפיטורין?
האם החוק תקף על צהל? (בדגש על צבא הקבע)
אם זה משנה בשיקול המשפטי אז ההודעה על המשך עבודתי וכך שלא אפוטר הגיעה לאחר שעברתי דירה ועשיתי הוצאות כספיות גדולות שלא אוכל לממש אם לא אפוטר.
תודה רבה!
יורי
האם חוקי לקיים שיחת פיטורין עם עובד ולאחר מכן לא לפטר אותו
הנתון החשוב שיש להבינו על מנת לענות הוא האם נעשתה לך שיחת שימוע מסודרת מול הגורמים הרלוונטיים וכן האם קיבלת הודעה על פיטורים עם מועד מסודר של כניסתם לתוקף. ככל והתשובה היא כן אז על פניו ההליך שנעשה לך הוא לא תקין ככל והתשובה היא לא אז ייתכן ויש פה בעיה. יש לבחון הנושא לעומקו.
אבהיר כי גם כאשר לא מדובר באיש קבע / בגוף ממשלתי אלא במעסיק פרטי יש הבדל בין שיחת שימוע לפני פיטורים לשיחת אזהרה או שיחה רגילה כאשר שיחת שימוע לפני פיטורים צריכה להיעשות למול הממונה שלך, צריך לקבל אליה הודעה מסודרת מראש אשר בה מפורטים הנימוקים לזימון לשימוע, אתה רשאי להיות מלווה בעו"ד לשימוע , צריך להיות פרוטוקול שימוע ובסיום השימוע על המעסיק לשקול את דבריך ברצינות ולאחר מכן לקבל החלטה האם לפטר או לא.
עצם הזימון לשימוע לא אומר שמפטרים אלא שימוע אמיתי נועד בכדי לאפשר למעסיק לשמוע ולשקול ואף לחזור בו.
לאחר שיחת השימוע על המעסיק להודיע לעובד מה הוחלט וככל ולאחר שיחת השימוע העובד מעודכן כי התקבלה החלטה לפטר אותו והוא מקבל מכתב פיטורים אז העובד רשאי לטעון שהוא הסתמך על זה ופעל בהתאם.
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השאלה של חייל הקבע
השאלה שאתה שואל היא לגבי מצב הפוך שבו נמסר לך שיש כבר מועד לפיטורין ואתה הסתמכת על כך ( כלומר הדגש שלך איננו על תקינות הליך השימוע) והצבא בפועל לא פיטר ומשהה את המועד- לא מנימוקים אמיתיים שעניינם החלטה לחזור בהם מהחלטת הפיטורין אלא מנימוקים לוגיסטיים טכניים. אם אכן כך הוא ואתה הסתמכת על ההחלטה ניתן להעלות בעניינך טענות כנגד פעולת הצבא , במישור המינהלי ובמישור תום הלב וכן חשוב לבחון לעומק את ההתחייבות שעליה חתמת ולשמוע את כל ההשתלשלות כדי לעבות את הטיעונים שלך בהתאם למטרה. בהצלחה!!
פיצויים בהתפטרות
תודה!
פיצוי בהתפטרות
ככל וזה היה מקום העבודה במשך התקופה ולא חל שינוי שבגינו ההתפטרות אז העובד לא זכאי לפיצוים מלאים מסיבה זו. יש לבחון האם ישנו הסכם או צו הקובע זכאות לפיצוים מלאים ובכל מקרה העובד זכאי לפיצויים שנצברו לזכותו בקופת הפיצויים שהמעסיק היה חייב להפריש מכח צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
עזיבת עבודה
ראשית על החברה למצוא לך מקום עבודה חלופי שלא יהווה פגיעה בתנאי העסקתך והיקפם.
על החברה לתת לך חודש הודעה מוקדמת מראש כאשר באם החברה מצאה לך מקום חלופי ואתה לא רצית להיות בו אתה לא זכאי לפיצוים מלאים.
בכל מקרה רכיב הפיצוים המצוי בקופה הפנסיונית הוא שלך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיווח מעסיק על עובד בפשר
דיווח מעסיק על עובד בפשר
על העובד לעדכן את המעסיק על כך שכן העובד מעביר דוח הכנסות לכונס וצריך להגיש דוחות בהתאם.
על המעסיק לפעול בהתאם להוראות הכונס / צו הפשר באשר להעברת המשכורת.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
תודה
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיאום מס
והתחלתי לעבוד במקום אחר ואז אחרי שבוע החלפתי שוב מקום עבודה , האם אני צריך לעשות תיאום מס או משהו כזה?
פנה לפורום מסים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
לפני כחודש עזבתי את מקום העבודה שלי לאחר שאני הגשתי מכתב התפטרות ,בחודשיים האחרונים יש קושי למקום העבודה לשלם את השכר כרגע 23.11 ועדין לא קיבלתי את השכר לחודש 10 הכולל את סיום העסקה,
האם אני יכול לפנות לבית הדין לעבודה ולדרוש פיצוי פיטורים?
איך זה עובד?
בנוסף יש לציין שהמעביד לא הפריש לי את כל התשלומים לקרן הפנסיה מה שמונע ממני לקלב טופס 161 מה ניתו לעשות?
הלנת שכר ואי ביצוע גמר חשבון
אכן ניתן לפנות לבית הדין לעבודה בדרישה לקבלת כל המגיע לך. ניתן לעשות זאת עצמאית אך כמובן שרצוי באמצעות בעל מקצוע המכיר את התחום על מנת שתדע שאתה מקבל את כל המגיע לך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צריכה לקבל פיצויים או לא?
אני בחורה בת 23, סטודנטית. לפני תחילת הלימודים עבדתי כשנתיים בחנות פרטית. כשהגשתי מכתב פיטורים עם בקשה לקבלת פיצויים (עקב תחילת הלימודים עברתי דירה) הבוס אמר שבעיקרון אני לא אמורה לקבל לפי החוק.
השאלה שלי היא האם הוא צודק או שמעבר הדירה הוא מוצדק ואני אמורה לקבל פיצויים?
תשלום פיצוים
לא כל מעבר דירה מזכה בתשלום פיצוים השאלה היא לאן עברת . באם עברת ליישוב חקלאי / עיירת פיתוח ותגורי שם מעל חצי שנה אזי את זכאית לפיצוים באם לא אז על פניו את לא זכאית. מכל מקום מרבית הכספים לרכיב הפיצויים צריכים להיות לך בקופת הפיצויים אשר לה את זכאית מכוח צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק והם שלך בין אם התפטרת ובין אם פוטרת ועל המעסיק לתת לך מכתב לקופה להעברתם על שמך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא שילמו משכורת.
שולמה לבעלי משכורת אחרונה . בעל המקום ממליץ לנו להגיש בקשה לבית די לעבודה. אני לא
מבינה מה לעשות ???
אי תשלום משכורת
ככל ומדובר במספר עובדים יש להתאחד ולהגיש בקשה לפירוק ואז לאחר שימונה מנהל מיוחד / כונס ניתן יהיה להגיש תביעת חוב לביטוח לאומי שתועבר לבחינתו ואישורו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






