פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חישוב שעות נוספות
עובד במשכורת חודשית קבועה כל חודש.לא משנה אם היו 20 או 23 ימי עבודה.
אני מקבל תשלום עבור שעות נוספות רק לאחר שהשלמתי 9 שעות עבודה ביום.
האם תקין?
יש הפרש של 2 שקלים לשעה נוספת אם זה מחושב לפי 186 או 198 שנ
איך צריך להיות?
שעות נוספות
החישוב הוא יומי ולא חודשי. יש לשלם לאחר 8.75 שעות, ואם יש הפסקה יש להוסיף אותה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ריבית בפסק דין
רציתי לדעת מהי סוג הריבית שנפסקת בבית דין לעבודה, והיכן ניתן לראות את שיעורה העכשווי?
תודה
חוק פסיקת ריבית והצמדה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת פיצויי פטורין
ראשית תודה על השירות.
אחי עבד כ15 שנה במקום עבודה פרטי.
כעת המעסיק נפטר וככול הנראה אישתו וילדיו ימשיכו את העסק.
עד אותה עת העסק היה רשום על שמו בלבד.
רציתי לדעת בבקשה עם במקרה אחי מתפטר האם מגיע לו פיצויים בגלל פטרתו של מעסיקו.
תודה והמשך יום טוב
ראה תשובה לשאלתך מ 28.11
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת 20 דקות אם מדפיסים קרטיס מוקדם ב 10 דקות ל16
איחורים ויציאות מוקדמות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור שעות נוספות ל-75 אחוז משרה
האם אוכל לקבל תמורה עבור שעות נוספות? איך עלי לחשב זאת?
שעות נוספות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפקדות חסרות בקרן ההשתלמות
המעסיק טוען שהעביר את הכסף לחשבון מרכז בחברת הביטוח ושזו כנראה לא פיצלה את התשלומים לחשבונות העובדים. חברת הביטוח מצידה טוענת שלא קיבלה כלום. על מי האחריות נופלת במקרה כזה? אני יודע שאחריות המעסיק היא שהכסף יועבר לחשבון העובד תוך 40 יום מתשלום השכר, אך האם גם במקרה זה בו הכסף הופקד לחשבון מרכז, עדיין אחריות המעסיק שהוא יפוצל לחשבון שלי תוך 40 יום ממועד תשלום השכר? והאם אני זכאי לתבוע ריבית על העיכוב הזה?
הפקדת כספים לקופת גמל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין מצד עובד – עבדתי רק 3.5 חודשיים – זכויות ש
עבדתי 3.5 חודשיים בתור מנהלת חשבונות - ברצוני היה להתפטר אחרי דיווח של המוסדות - המכתב
פיטורים מצידי היה מוכן - ביום של הדיווח הבוס צעק ודיבר אלי לא יפה וביקש ואמר שהוא
מחכה למכתב ממני.."
הגשתי לו את מכתב ואמר "תלכי הביתה
"
השאלה : על הודעה מוקדמת מאחר שעובד רוצה
להתפטר האם הוא זכאי לקבל הודעה מוקדמת למרות שהבוס דרש שאני אלך לבית ?
שאלה נוספת : אני בת 50 שנה יש לי קרנות פנסיה האם צריך לתת לי מכתב
לשחרור תגמולים ופיצויים ? או רק תגמולים ?
תודה רבה
התפטרות
עליך לתת הודעה מוקדמת של 3 ימים. המעסיק רשאי לוותר על עבודתך בתקופת ההודעה המוקדמת, ואז עליו לשלם תמורתה. אם המעסיק התחיל להפקיד כספים לקופות הגמל את זכאית למכתב שחרור ממנו, על כל הכספים. תגמולים ופיצויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום עבודה
התפטרתי בדין מפוטר אך כנראה שהמעסיק שלי לא ישלם לי פיצויים..
1.רציתי לדעת לגבי טופס שחרור כספים של הפיצויים שהופקדו בקרן , האם המעסיק חייב לתת לי..?
2.אם אני תובע פיצויים בבית הדין לעבודה ,צריך לתבוע על כל סכום הפיצויים או רק על ההשלמה לפיצויים?
סיום עבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב הרעה מוחשית והודעה מוקדמת
העובדת שכבר עובדת שנתיים,לא הסכימה והודיעה לו בכתב שאינה מסכימה ושזה הרעה מוחשית.
ברור שיש הרעה מוחשית שמזכה את העובדת בפיצויים וכו' אבל השאלה החשובה יותר היא:
לעובדת חודשיים הודעה מוקדמת ע"פ חוזה, במידה והיא תתפטר באופן מיידי האם היא תיהיה זכאית לחודשיים הודעה מוקדמת לפי החוזה כפי שרשום בחוזה?
או שלא זכאית לכלום.
הרעה מוחשית בתנאי עבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיכוב בנתנית טופס 161
אולם כשרציתי למשוך את הפיצויים, כספים שאני ממש זקוק להם ושהסתמכתי על קבלתם , פניתי בבקשה לקבל טופס 161, וכל פעם הם "עסוקים" כך שיוצא שעבר כבר שבוע וחצי ולפי איך שהדברים מתנהלים הרושם שלי שאקבל את זה עוד מספר ימים. השאלה שלי אם המעסיק חייב לתת לי כשאני התפטרתי, תוך כמה זמן ואם אני זכאי לפיצוי במקרה של עיכוב של למעלה משבוע מהמועד בו ביקשתי..
עיכוב במסירת טופס 161
טופס 161 הוא טופס שגם המעסיק וגם העובד צריכים למלא. הוא לא טופס בעייתי למילוי אך לעיתים צריך ע"מ למלא אותו טופס עזר מחברת הביטוח. יכול להיות ששם דברים נופלים...
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת אבטחה פוליסה
פוליסה בפיגורים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובדת בהריון
ראי תשובתי להלן
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובדת בהריון
פיטורי אשה בהריון
אני לא רואה סיבה לכך. אבל בכל מקרה ועל מנת שתהי רגועה - עקרונית לא. אלא באישור משרד התמת. וזה כמובן מתוך הסברה שהוא יודע על ההריון - שסיפרת לו או עדכנת אותו. במידה והוא מפטר אותך ללא קשר להריון - הוא יאלץ לחכות עם זה עד לאישור משרד התמת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
רציתי לדעת האם יש למעסיק אפשרות לנהוג כך והאם לא מדובר בהרעת תנאים?
תודה.
תוספת כוננות
שירה ערב טוב,
עקרונית על כוונות - אין דעה אחת האם נדרש לשלם לעובד או שלאו. אופי הכוננות צריכה להיבדק. עם זאת, אין המעסיק יכול לכפות על העובדים הקיימים שינוי לרעה בתנאי העסקה - עם תשלום וקל וחומר בלעדיו. לכן אני סבורה לגבייך כן מדובר בהרעה מוחשית של תנאי עבודה. רק קחי בחשבון כי כל מקרה נבחן לגופו.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיווח למנהל
ברצוני לדעת, אם עובד נמצא במחלה(ממושכת), במידה ומנהלו מעוניין לדעת איפה הוא נמצא בזמן המחלה. האם ישנה חובה של העובד לדווח על מקום המצאו בזמן חופשת המחלה?
דיווח למנהל
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
התחלתי לפני חודש ימים עבודה חדשה,
חצי משרה( 4 פעמים בשבוע 5 שעות כל פעם)
והייתי חולה יומיים.
השכר הוא שכר גלובלי.
האם מגיע לי תשלום על ימי המחלה?
במידה והשכר אינו גלובלי- כיצד מגיע לי תשלום?
( בגלל המחלה הם החליטו לחלק את השכר הגלובלי לכמות השעות ולא לשלם על ימים בהם לא הגעתי אך עדיין במידה ומגיעה אקבל את השכר הגלובלי שנקבע)
אני כרגע חודש בעבודה.
תודה.
ימי מחלה לעובד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסרת צו איסור פרסום
2. טרם שלב הוכחות השופט החליט כי בפס"ד תינתן החלטה לגבי צו איסור פרסום.
3. ניתן פס"ד אך השופט "שכח" ליתן החלטה בנדון.
4. אני לא מעוניין "לתזכר" את השופט שכן אני מתכוון להגיש ערעור לארצי לגבי מס' רכיבי תביעה ובמסגרת הערעור גם לבקש את הסרת צו איסור פרסום.
5. האם יש תקנה המחייבת אותי "לתזכר" את האזורי קודם הערעור לארצי ?
הסרת צו איסור פרסום
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם משלמים לי את מה שמגיע לי?
בחודש נובמבר עבדתי 196 שעות (רגילות).
האם התשלום על שעות נוספות מחושב החל מ-186 שעות (ואז הם צריכים לשלם לי על הפרש של 10 שעות לפי 25%) או ששילמו לי כמו שצריך?
אני עובדת בסוכנות ביטוח, אך לא ידוע לי אם יש הסכם קיבוצי כלשהוא. האם יש?
תודה רבה
חישוב שעות נוספות
למשל - עבודה של 9 שעות ביום לא נחשבת לשעות נוספות אבל מבחינה שבועית עם עבדת 45 שעות ולא 43 - את זכאית לשעתיים נוספות לפי 25%. שעות נוספות לא נמדדות ברמה חודשית . כי ישנם חודשים של 25 ימי עבודה ויש פחות...זה משתנה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים מיידיים חלף הודעה מוקדמת
לדעתי כבר החליטו לפטר אותי ושימוע זה סתם דבר שהם חייבים לעשות.
לפי מה שאני יודע ב-1 בינואר מתחדשים ימי החופשה לשנה החדשה אז השאלה שלי מה קורה אם המעסיק מחליט על פיטורים מידיים חלף הודעה מוקדמת מיד כשאני חוזר על מנת להימנע מתשלום פידיון יתרת חופשה עתידית חדשה (כשאחזור מהמחלה אני זכאי ל-22 ימי הודעה מוקדמת ואם אנצל אותם אז סיום יחסי העבודה יוצא ב-1 בינואר ואז אמורה להיות לי יתרת חופשה שנתית חדשה)
תודה
פיטורים מידיים
האם היית בחופשת מחלה כאשר זומנת לשימוע או שהחופשת מחלה היא בעקבות הזימון לשימוע. כי חל איסור על פיטורי עובד בזמן מחלה וכל יש לו צבירת ימי מחלה.
לא ברור גן לענין החופשה - גם במידה ופוטר אתה זכאי לפדיון צבירת ימי החופשה שקיימים לך בתלוש השכר. ימי החופשה הניתנים לפדיון הם על התקופה בה עבדת בלבד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר שכולל בתוכו נסיעות ללא הודעה ברורה על כך
תשלום נסיעות כולל בשכר העבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד זר
ברצוני לשאול אחרי כמה זמן עבודה וכיצד עושים פנסיה לעובד זר- ברישיון- הסועד קשיש.
הבנתי שאם עושים זאת בחברה כמו "מנורה, "כלל" וכדומה- יש לשלם 18.5%- כלומר כולל החלק שהעובד אמור להפריש.האם יש דרך חוקית כמובן לעשות פנסיה שתהיה 12.5%- כלומר ללא החלק שהעובד חייב בו.
הרי די ברור שאי אפשר להתחיל להסביר לעובד זר- שהוא צריך להחזיר כסף
אודה על תשובה
עובד זר
אלעד ערב טוב,
ראשית אני לא בטוחה שאפשר להפקיד לעובד זר כספים לפנסיה או לפתוח על שמו קופה. אך אם כן ניתן - עשה זאת ותגבה ממנו את חלקו. עליך להסביר לו שזה חובה - שאחרת אח"כ הם תועים בגין רכיב זה בביה"ד לעבודה.
בכל מקרה אם לא ניתן - עליך לפתוח קופה ולהפקיד שם כספים לפי חלק מעסיק - זה נקרא חלף פנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ותק על שנת שרות לאומית
אני עובדת כבר 21 שנים בשירותי בריאות כללית. בחודשים אלו, נאמר לי שגם שנת שרות אחת, לאחר הצגת אישורים רלוונטיים, תחשב כשנת ותק בעבודה (כמו בשירות הצבאי), אלא שהעניין תקף רטרואקטיבי ממאי 2017 ולא לכל השנים בהם עבדתי בקופה לאחר השירות. מדובר על עשרות אלפי שקלים במידה והוותק יעודכן כבר משנת עבודתי הראשונה. האם זה חוקי "לבטל" שנות ותק רבות אלו, בעוד עמיתי לעבודה קיבלו "הכרה" משנתיים ומעלה של שירות לאומי/צבאי, ותוגמלו בוותק בשכרם, מהיום הראשון לתחילת עבודתם?
המון תודה על הייעוץ באתר הנפלא שלכם
מירב עידן
הכרה בוותק על שירות צבאי /שנת שירות
אם את בטוחה כי יש עובדות כמוך כי שנת השירות הוכרה להן רטרו' החל מיומן הראשון לעבודה - זה מצויין וכדאי לתעד זאת. כי זה פתח וסימן להצלחה. אך אם אצל כל עובד זה שונה - יש לבחון כל מקרה לגופו.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה / מחלה
אני פוטרתי מעבודה לאחר 11 חודשים
האם יש לי סיכוי לקבל פיצויים ?
מה קורה עם ימי חופשה שלא נוצלו ?
וכמה ימי הודעת פיטורין מוקדמת מגיעים לי ?
אני לא מבין בזה כלום , יוודע רק שיש לי ימי חופשה לא מנוצלים ..
פדיון ימי חופשה
עקרונית לאחר 11 חודשי עבודה לא קמה לעובד זכאות לפ"פ. אלא במקרים חריגים.
ימי חופשה - במידה היית עובד ע"ב חודשי - יום אחד בחודש. במיה והיית עובד שעתי או יומי - תלוי באחוזי משרתך.
הודעה מוקדמת - זכאות לעובד חודשי 18 זכאות לעובד שעתי או יומי 11.
תבדוק לגבי קרן הפנסיה - האם הפרשו לך כדין.
בהצלחה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
כ6 שנים 3 חודשים משמעותי האחרונה היתה 4286שח .
קיבלתי דרך קרן פנסייה פיצויים קרן מקיפה 5000שח .
כמה אוכל לתבוע כעת ? האם יש התיישנות ?
עלי לציין שסיימתי לעבוד ב7.2013.
קיבלתי רק כאמור 5000שח מקרן פנסייה מקפת .
בתודה
תיקון כאמור2013
השלמת פ"פ
על מנת להגיש תביעה יש לבדוק האם יש עילה להגשתה.
יש לבדוק מה הייתה המשכורת המזכה לצורכי פיצויים. כמה הופרש והאם יש פיצויי השלמה וכמה.
בשביל זה - יש לערוך חישוב כל חודש מול התלושים, דוחות הנוכחות ודוחות קרן הפנסיה. לקחת במקרה זה איש מקצוע או לעשות זאת לבד...
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
קללה
באופן מכוון . באולם שעבדתי בו לא היו נשים אבל לאחר יד ,אחד העובדים שהיה נוכח
לידי יצא לאולם הסמוך וסיפר בעדות שמיעה לאחת העובדות ,שהיה לי בסמוך איתה ריב את
העניין ,וזאת פנתה למנהלת כוח אדם. חשוב לי לחדד שלא אמרתי את שמה של העובדת
כשקיללתי ,והיא גם היא לא הייתה גאוגרפית לידי ולא שמעה זאת בזמן התרחיש. שאלתי היא
האם ניתן לפטר אותי על רקע זה? . ואיך הכי נכון להסביר ולהתנהל מול מנהלת כוח אדם
בשיחה שאמורה להתקיים לי איתה,לפשר התנהגותי על מנת למזער נזקים וולהמנע ממצב
פיטורים?
קללה והתנהלות תקנית במקום העבודה
ראשית להתנצל ולהסביר שלא היה שום קשר. כי זה לא אופייני ולא יחזור על עצמו. שנית, ההשלכות שהעובד השני עשה - הקישור לעובדת הנוספת חמורות לא פחות.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





