פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ניצול ימי מחלה בהיעדרות של מעל חודש
אני נעדרתי מעבודתי כשלושה חודשים וחצי. חלק מתקופה זו (כ 3 שבועות) כוסו ע"י חברת ביטוח, במסגרת אובדן כושר עבודה.
כעת טוענים במקום העבודה כי אני חייבת למעסיק סך של 20 ימים (אלפי שקלים), כי לא היו לי ימי מחלה לכסות את כל תקופת ההיעדרות.
אני יודעת שהיו לי 50 ימי מחלה צבורים.
אני אמורה לכסות תקופה של כ 70 ימים קלנדריים. אבל בחישוב של ימי עבודה זה 52 ימים בלבד.
שאלתי היא: האם ימי מחלה, בהיעדרות של מעל חודש, מנוצלים על פי ספירה קלנדרית או על פי ספירת ימי עבודה? לפי המעסיק, ימי המחלה שלי, 50, נספרים קלנדרית, ולכן הוא רוצה לחייב אותי ב 20 ימים נוספים.
לא מצאתי אסמכתא בחוק דמי מחלה לעניין. כיצד אמורים לדווח את ימי המחלה בהיעדרות של מעל חודש? כולל שישי-שבת? (אני עובדת 5 ימים בשבוע). אשמח למענה מהיר.. רוצים לקזז לי מהשכר...) תודה!
הבהרות
1. אני עובדת בשכר חודשי, 5 ימים בשבוע
2. להלן מענה אחד שקיבלתי ממחלקת השכר:
"יש לך טעות בסיסית בספירת ימי המחלה.
זכאות ימי מחלה עפ"י חוק היא קלנדרית.
יש זיכוי של 1.5 ימים עבור כל חודש עבודה 31 ימים.
כשעובד מגיש מחלה על חודש שלם הוא מחוייב ב- 31 ימים ולא
22."
בכל הבדיקות שעשיתי, תשובת מחלקת השכר אינה נכונה (אח"כ מצאתי את סעיף 4(ב) לחוק דמי מחלה, שנראה לי שנוגע לסוגיה הזו).
אשמח לקבל הבהרה בעניין.
תודה!
ימי מחלה לעובד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
ביגוד
אני משתייכת להסכם הקיבוצי , בתחום המלונאות.
במשך 3 שנים רצוף קיבלתי דמי ביגוד 1000 ש"ח אחת לשנה בתלוש המשכורת.
השנה , החליטו מבלי לדבר איתי שדמי הביגוד יהיו 300 ש"ח .
האם זה חוקי או שיש כאן עילה להפרת הזכויות המגיעות לי.
תודה רבה , אנונימית.
פנה לועד העובדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקום העבודה נסגר לתקופת שיפוצים
לא יודע לכמה זמן האם המעסיק שלי מחוייב לשלם לי על התקופה הזאת, אני עובד שעתי לא
במשרה מלאה המקום אינו כשר ואני עובד רק בסופשים לפעמים מגיע באמצע שבוע מגיע
למינימום 100 שעות בחודש עובד בחגים ובקיץ יכול להגיע ל 150-220 שעות עובד שם כשנה
וחצי כבר.
סגירת מקום העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוסר 800 שקל
חוסר במשכורת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זמן טיסה לצורכי עבודה נחשב כימי חופש ?
טיסה בעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר 3 חודשי עבודה ללא זכןיות
פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ציוד של עובד
הצג את השאלה בפורום נזיקין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוליסה חברת אבטחה שמתעכבת זה חוקי ?
ובכלל דחייה כזאת ארוכה והאם דבר כזה ראוי לתביעה ?
לא חוקי ולא תקין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר עבור העסקה במוצאי שבת
כן
אין קשר לאי עבודה ביום שלישי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין עקב מעבר דירה
עזבתי מקום עבודה לאחר כשנה וחצי עקב נישואין. עברתי מחולון לירושלים ושכרתי יחד עם אשתי דירה (כאשר היא עולה חדשה והתגוררה בירושלים מרגע עלייתה ארצה לפני כשנה) אך המעסיק טוען שלא מגיעים לי פיצויים מכיוון שאשתי לא התגוררה בדירה ששכרנו יחד קודם לנישואין (שכרנו אותה כשבועיים לפני מועד החתונה ונכנסו אליה רק לאחרי החתונה).
החוק מדבר על מעבר למקום מגורים בו התגוררה בת הזוג ואני חושב שהכוונה ב"מקום" היא לעיר מן הסתם ולא לדירה או נכס ספציפי.
האם מגיעים לי פיצויי פיטורין מלאים עקב חתונה ומעבר דירה למקום בו מתגוררת בת הזוג?
אודה לתשובתכם המלומדת
ראה תשובתי לשאלת אביבי מיום 29.11
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גמר חשבון – הורדת מיסים
עליי לקבל גמר חשבון שיונפק בצורה של תלוש שכר.
ממה שידוע לי יורדו בתלוש זה מס בריאות וביטוח בריאות.
האם באותו חודש שיונפק לי תלוש זה עליי גם לעבוד כדי להפריש כחוק שני מיסים אילו לביטוח לאומי או שהתלוש הנ"ל "מספק" מבחינת ביטוח לאומי כאילו שילמתי באותו חודש גם ללא עבודה של ממש (אהיה בחו"ל ולא אוכל לעבוד כלל באוות חודש ולא רוצה שיווצר לי חוב לביטוח לאומי)
תודה
תלוש שכר אחרון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמירה
השאלה לא ברורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערעור לבית דין ארצי לעבודה
לא דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שחלה במחלקה קשה
חופשת מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורין
בקשה מהמעביד שלה מכתב פיטורין כדי שתוכל לקבל דמי אבטלה (בדקנו עם ביטוח לאומי(. במקרה והיא מביאה מכתב פיטורין תוכל לקבל אבטלה מיום ראשון. במקרה והיא לא מביאה מכתב תוכל לקבל אבטלה רק לאחר 3 חודשים.
האם היא יכולה לקבל מכתב פיטורין או שהמעביד לא יכול לפטר אותה בגלל שהגיעה לגיל פרישה?
מכתב פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תודה
אני נעזרת ומתייעצת בפורום כמעט בכל שאלה הקשורה בדיני עבודה. רוצה להגיד לכם תודה, על התשובות, על העזרה. זה לא מובן מראש, כי אתם עושים זאת בהתנדבות, תורמים מזמנך ועוזרים לי באופן אישי הרבה.
אז רק רוצה להגיד תודה על כך. יישר כוח.
רוב תודות!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפליות בעבודה
מה אני יכול לעשות?
כלום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איומים על פיטורים
מה עלי לעשות? ממש נמאס לי כבר מכל האיומים האלה ואני לא רוצה שיפטרו אותי על כך שהוא (המנהל החדש) לא מסתדר איתי.
פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלה ומצב חירום
מקום עבודה המוגדר כמפעל חיוני בזמן חירום/מלחמה.
במידה וישנו עובד במחלה ממושכת(עקב ניתוח) ומתחיל מצב חירום, האם המעסיק יכול להקפיץ או לדרוש מהעובד להגיע לעבודה? העובד אינו לקח את המחלה בכלל המצב חירום שנוצר אלא היה במחלה לפני שהמצב נוצר.
חופשת מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ישיבה עם מעסיק עקב מחלוקת על גובה פיצויים
MMS
שלום וברכה!
פוטרתי מעבודתי לאחר 17 שנים!!
המעסיק שילם פיצויים
(לאחר שלושה חודשים ואת הסכום של 47,000 שהיה צריך להשלים חוץ מהכסף שהיה בקרן פיצויים שילם ב5 תשלומים)
אני טוען שחישוב סכום הפצויים אינו נכון,ועל פי חוק מגיע לי יותר.
המעסיק מעונין לשבת ולדון על כך וכמובן שאני מעוניין לשבת איתו
אבל בשלב זה איני מעוניין להעלות את כל התביעות שלי נגדו
כגון שימוע ופיטורים שלא כדין תשלום שכר שלא כדין ורשימה ארוכה מאודד של תביעה נגדו
כי אני זקוק לכסף זה עכשיו (אני בלי עבודה)
ואני יודע שאם אעלה את הכל עכשיו מן הסתם שלא נגיע להבנות
שאלתי האם כשאשב איתו עכשיו
ונגיע להבנות על גובה הפיצויים של הפיטורים
ימנע ממני בעתיד לתבוע אותו על פיצויים בגין דברים אחרים
ותביעות אחרות שיש לי כנגדו
ישמח מאוד לתשובה ברורה
תודה מראש
לא מתאים לכאן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום, אני עובד בחברה גדולה שכרגע הוועד עובדים שובת
לאחרונה החחלו במקום העבודה עיצומים בהסכמת ההסתדרות ומידיי פעם יש ימי שביתה, או מפסיקים לעבוד באמצע היום.
ימי/שעות השביתה מנוקים מהשכר.
אין לי את הפריבילגיה והרצון לוותר על השכר שלי.
מה הזכויות שלי במקרה זה? אני כן מעוניין ללכת לעבודה ולהרוויח את שכרי.
תודה רבה
ראה תשובתי לדנצר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הארכת חוזה
חוזה עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערעור לארצי – התעלמות האזורי מנוהלי המעסיק
2. חריגה שיטתית בפס"ד האזורי מההלכה כי "אין להעיד נגד מסמכים בכתב" - עילה מספקת להתערבות הארצי ?
תודה !
כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שתיית אלכוהול בעבודה
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החלפת משמרות עבודה – נוהל חדש
אני עובדת קבלן בחברת שמירה (סטודנטית) ואנו עורכים כאן סידור לחודש שלם קדימה (לא לשבוע כמקובל).
הבוס החליט לראשונה מאז שהקים את העסק (לפני למעלה מעשור) שהוא מגביל את כמות החלפת המשמרות שאנו יכולים לערוך בינינו מכמות בלתי מוגבלת ל-2 בלבד וגם זה לאחר הגשת טופס (בדומה לטופס חופשה) שהוא צריך לאשר.
הדבר הזה פוגע בנו באופן ישיר ואין בו שום הגיון למעט הפגנת שרירים והתעמרות בחלק מאתנו.
האם זה יכול להחשב להרעת תנאים?
תודה,
יעל
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




