פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תלוש

אלי 15/12/17
האם בפברואר2018 יהיה אפשרי להוציא תלוש על אוקטובר 2017?

תלוש שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב

השאלה לא ברורה..

באם הכוונה היא להדפיס תלוש שהוצא בעבר אז אין בעיה.

באם הכוונה היא להנפיק תלוש ולשלם אז מבחינת דיני עבודה מדובר בהלנה. באם בפועל ניתן לעשות זאת יש לבחון למול דיני מס פני לפורום מסים



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור בת הזוג למקבל קצבת זקנה

סיגלית אלכסנדרי 14/12/17
שלום,

אחד התנאים לקבלת תשלום קצבת זקנה מביטוח לאומי עבור בת הזוג הוא כי משכורתה החודשית לא תעלה על 5,514 ש"ח. האם הכוונה למשכורת ברוטו או נטו?

תודה.

סיגלית

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכיב פיצויים כשאין קרן פנסיה כשחל סעיף 14

rh 14/12/17
שלום רב, 
עובד חדש שההפרשות לפנסיה מתחילות מהחודש השביעי. האם רכיב הפיצויים מתחיל גם מהחודש השביעי או מהיום הראשון. 
כשלא חל סעיף 14 אז בודאי שכן .
כשחל סעיף 14 מה עם הפיצויים על החצי שנה הראשונה?
אם המעסיק כן צריך להפריש לפיצויים. האם 6 אחוז או שעבור החצי שנה הראשונה הפיצויים ישולמו לפי 8.333 / חודש לשנה יחסי

תודה רבה מראש

רכיב פיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב
זה לשיקול המעסיק.
ככלו סוכם כי חל סעיף 14 מההתחלה והמעסיק מפריש 8.3% מהשכר אז הוא לא יצטרך לבצע השלמה. ככל והמעסיק לא מפריש אז במועד סיום יחסי עובד מעביד יצטרך לשלם פיצויים באם יפטר בעבור מחצית השנה ראשונה בשיעור מלא לפי השכר הקובע במועד הפיטורים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בירור בנוגע לצבירת ימי חופשה

ל 14/12/17
עובד שעתי המשתכר במינימום שסיים לעבוד כאשר המינימום עמד על 25.5 ולא ביקש לנצל את ימי החופשה אשר עמדו לזכותו. העובד חזר ודרש את ימי החופשה שצבר כאשר המינימום עמד על 26.88 לפי מה הוא אמור לקבל את ימי החופשה?? 

פדיון ימי חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
פדיון ימי חופשה נעשה לפי השכר במועד התשלום של ימי החופשה דהיינו שכר המינימום הגבוה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שמירה

יניב 14/12/17
מתי מתבצע פעימה שניה שכר שמירה חודש דצמבר או ינואר רשום שכר עולה ל.30 שקל לשעה

שכר שמירה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
הפעימה נוספת ב1.12

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר סניף ללא רצוני

מיכל 14/12/17
מקרה א:

עובדת כמנהלת חנות (ומוכרנית) כ-5 שנים - שנה וחצי בראשון לציון, 3.5 שנים בבת ים.

השבוע קיבלתי הודעה כי אועבר לנהל את החנות ברמלה. אינני מעוניינת כלל במעבר (סביבה שאינני מכירה, אוכלוסיה אחרת, נסיעה בתחבורה ציבורית עולה מ-35 דק' ל-70 דק' לכיוון).



בנוסף:

א. ב-4 השנים הראשונות לא קיבלתי שכר עבור שעות נוספות (100% בלבד).

ב. עבדתי כמות לא מבוטלת של פעמים 7 ימים בשבוע - ללא יום מנוחה (בהסכמתי).

מעבר סניף בניגוד לרצון העובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב

יש להפריד בין 2 הנושאים שתוארו על ידך.

לגבי הנושא הראשון- ככל והמעסיק לא מוכן לשלם לך בגין זמן הנסיעה הארוך יותר על פניו מדובר פה בהרעת תנאים כאשר עליך להתריע בכתב בפני המעסיק כי באם לא ישיבך לתפקיד הקודם או ישלם עבור זמן זה וישווה את תנאייך לאלה שהיו לפני כן תתפטרי בדין מפוטר בגין הרעת תנאים 

באשר לנושא השני- מדובר בנושאים שניתן לתבוע את המעסיק בגינם- באם היום הנושא שונה וסודר לא ניתן להתפטר כיום בגין מפוטר בגינם.

בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא הבאתי אישורי מחלה על 3 ימי מחלה, האם המעסיק

ורד 14/12/17
מה המשמעות של הדבר?



האם המעסיק יכול לשלול ממני פיצויי פיטורין באם יחליט על כך?



תודה 

האם ניתן לשלול פיצויי פיטורין מעובד שלא מציג אישורי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17
שלום רב

שלילת פיצויים היא סעד קיצוני- על פניו אין עילה לשלילת פיצויים בגין כך אך המעסיק יוכל שלא לשלם לך בגין ימי המחלה בהיעדר אישור רפואי בגינם



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניהול פורום מומחים

יוסי כהן 14/12/17
אני מנהל בהתנדבות פורום מומחים בתחום הרפואה בפורטל ידוע זה יותר מעשר שנים.  בתקופה זו עניתי על אלפי שאלות פונים ובזכותי הפך הפורום למוביל בתחומו.  לאחרונה נתבשרתי ע"י בעלי הפורטל שמעתה והלאה יהיה עלי לשלם סכום נכבד עבור ניהול הפורום, אחרת יועבר לאחר.  האם יש לי זכויות כלשהן באתר בנסיבות שצוינו לעיל?  האם אני זכאי לפיצוי בגין מאות השעות שהשקעתי במרוצת השנים במענה לפונים ואו בהפיכת האתר למותג רווחי עבור הבעלים?  האם אפשר לפטר אותי שרירותית או להשית עלי שרירותית כל תשלום כתנאי להמשך העסקתי?  (אגב, מעולם לא נחתם ביני לבין בעלי הפורטל חוזה כלשהו - הנהלת הפורטל הקודמת פנתה אלי בשעתו בבקשה שאקח עלי את ניהול האתר ללא תמורה ואני נעניתי.  עם השנים האתר - ואני כמנהל המזוהה איתו - נעשינו "מותגים".)  בתודה מראש על תשובתך (אני גם מוכן לייצר תקדים שיסדיר את דיני ההעסקה בתחום פרוץ זה).

פנה לפורום זכויות יוצרים או אינטרנט

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 17/12/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכיר שפוטר ורוצה להפוך עצמאי, זכאי לאבטלה?

מיכל אביגב 13/12/17
שלום. אני שכירה שפוטרה , במקצועי אני מאמנת אישית והייתי רוצה להרים עסק עצמאי, האם אני זכאית לדמי אבטלה? אני חד הורית עם 2 ילדים קטנים והותר במרום העבודה האחרון הוא 4.5 שנים
תודה מראש 

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

נטע 12/12/17
שלום, במידה וקיבלתי הודעה על הרעת תנאים מוחשית שתתחיל מחודש מסויים, האם אני יכולה להסכים להרעה זו ולחזור בי לאחר תקופה מסויימת ולהתפטר כדין מפוטרת? מה טווח הזמן שזה אפשרי?
שאלה נוספת  - האם הרעת תנאים משמעה סיום החוזה וקבלת כל מה שמגיע מדין מפוטר ולאחר מכן בניית חוזה חדש עם התנאים החדשים = האם זו דרישה אפשרית? תודה

מה התנאי להתפטרות מחמת הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17
נטע שלום,
1. בכדי להתפטר בדין מפוטר מחמת הרעת תנאים, צריך להודיע למעסיק בכתב, בהזדמנות הראשונה, שמדובר בהרעת תנאים.
לכן, אם את מסכימה להרעה, גם אם לתקופה קצרה, נראה שלא תוכלי לטעון שהיתה הרעת תנאים בגינה את זכאית להתפטר.

2. ככל שאת מסכימה להרעה, מדובר בהמשך העבודה, בתנאים החדשים. על המעסיק יהיה להעביר לך הודעה חדשה על תנאי העסקתך (ואולי, אם ירצה - לערוך חוזה חדש), אך לא מדובר בפיטורים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור על שימוע

איציק 12/12/17
המעסיק שלי הודיע לי הבוקר בפגישה אישית על קיצוצים בחברה ועל הרצון לפטר אותי. אין לי התנגדות והוצע לי לוותר על השימוע ולקבל מכתב פיטורים במקום.
האם מכתב / פעולה כזו יכולה לפגוע בזכויותיי בעתיד?
הובטח לי כי אקבל את כל הפיצויים המגיעים לי

תודה

מה ההשלכה של וויתור על שימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17
איציק שלום,
במידה ואתה מוותר על השימוע, לא תוכל לטעון שפיטורייך היו שלא כדין כי לא נערך לך שימוע.
מעבר לכך, אתה זכאי לקבל את כל הזכויות שמגיעות לך.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

מוטי 12/12/17
אני טכנאי משנת ותיק חיפשתי עבודה ושלחתי מייל למנהל בחברה גדולה שיש בה כמה מחלקות של טכנאים לקבל עבודה במחלקת משרדיות שזה דיי קל, לאחר מספר חודשים התקשר אליי המנהל והציע לי לעבוד במחלקת תעשיתיות מיכוון שיש לי ניסיון קודם בתעשיתיות, הוא אמר לי להתחיל בטיפולים למכונות ולאחר מכן הוא יתן לי אזור (טיפולים עושים על כל הארץ) ואני יבצע תקלות, התקבלתי    במשכורת נמוכה יחסית לתעשיתיות והובטח לי תוספת לאחר חצי שנה, לאחר מספר חודשים ביקשו ממני לבצע טיפולים במכונות צבע ואמרו שבצבע מקבלים יותר, הובטח לי ביום הולדת תוספת ובכל ההזדמנויות האלה לא נתנו לי תוספת, הנני עובד בחברה שנה וחצי ולא נתנו לי איזור, כשדיברתי עם מעסיקי בעניניי הוא אמר שאני מבוגר ולכן אתקשה למצוא עבודה, אציין שלכל הטכנאים יש איזור והם עושים תקלות ומקבלים בונוס על זה, אני היחידי שעושה טיפולים והוא לא מעביר אותי. האם אוכל לתבוע בגין הפליה אציין שאני היחיד שהגיע לחברה עם ניסיון בתעשיתיות. ומה הסכום שאקבל תודה רבה.     

יש לי עילת תביעה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17
מוטי שלום,
הפורום נועד למענה לשאלות כלליות בלבד.
במקרה של שאלות מורכבות, שדורשות ייעוץ, יש לפנות לקבלת ייעוץ פרטני אצל עו"ד.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכנסת הבראה, חופשה, מחלה ונסיעות בשכר

סהר 12/12/17
שלום, אני סטודנטית, בת 24 וכרגע עובדת בגלידרייה (עבודה במשמרות) כשנתיים ו4 חודשים ומתכננת לעזוב לעבודה חדשה. במהלך כל התקופה שלי בגלידרייה לא שולמו לי הבראה, ימי מחלה וימי חופש ולא הופרשה לי פנסיה.
מתחילת העבודה שלי היה לי הסכם עם הבעלים שעל כל יום עבודה אני מקבלת 14.8 ש"ח על נסיעות. לאחרונה הועלה לי השכר ל35 ש"ח לשעה והבעלים החליט כי לפתע הנסיעות כלולות בשכר וכששאלתי על שאר הדברים (חופשה, מחלה והבראה) אמר כי זה כלול בשכר ושזהו ההסכם עם כל העובדים ושהיה הסכם בעל פה (מעולם לא הסכמתי לכזה דבר). השאלה היא האם הוא יכול לעשות את זה? להכליל את הדברים האלה בשכר ללא ידיעתי והסכמתי? 
בנוסף, ביקשתי ממנו כיסא כדי שיהיה לנו איפה לשבת בחנות (המשמרת היא 9 שעות), הוא ענה לי על זה שלא היה ולא יהיה כיסא בחנות ושאם לא מתאים לי שאעזוב את העבודה. האם מותר לו לעשות את זה? מדובר בחנות שהיא דלפק ברובה (דוגמת ארומה).
תודה רבה על ההתייחסות.

אפשר לכלול רכיבי שכר שונים בשכר היסוד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17
סהר שלום,
לגבי חופשה ומחלה, לא ברור איך זה נכלל בשכר החודשי הקבוע. אלה רכיבי שכר שמשולמים בעת שהעובד יוצא לחופש או למחלה בפועל, בהתאם לצבירה שלו.

לגבי הבראה ונסיעות, ניתן לכלול אותם בשכר היסוד, אך העובד צריך לתת את הסכמתו לכך.

לעניין הכיסא, אם ביצוע העבודה לא מאפשר ישיבה, המעסיק לא חייב לספק כיסא. בכל מקרה אחר - בוודאי שעליו לאפשר לשבת. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ומתן הודעה מוקדמת

לובה 12/12/17
בוקר טוב.ברשותי שאלה מאוד חשובה עבורי: אני עובדת באסותא כבר 3 חודשים( כולל חג סוכות ושני ימי חופש שנלקחו.אחד ליום גיבוש ואחד בזמן חג סוכות) כמזכירה ולאחרונה אני מרגישה שהעבודה הזאת ממש לא עושה לי טוב .אני לא ישנה טוב.קמה עם המון מתחים.בקיצור אני רוצה להתפטר ולחזור לדרום לאמי ואני רוצה להגיש מכתב התפטרות שכביכול אני צריכה לחזור לדרום ולטפל באימי. האם יכולים להכריח אותי לעבוד שם 3 ימים אחרי מתן הודעה התפטרות ומה עליי לעשות כדי לא לעבוד את 3 הימים הללו? והאם צריכה להציג אישורים רפואיים? נכון לעכשיו אני בחופשת מחלה של שבוע.האם יכולה לעדכן בהודעה כתובה בנייד ולאחר חופש מחלה לחזור לתת מכתב?

אשמח בדחיפות למענה.

הודעה מוקדמת בהתפטרות

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17
לובה שלום,
אם המעסיק לא מוותר על עבודתך בפועל בתקופת ההודעה המוקדמת, את צריכה לעבוד.
את יכולה להתפטר מיידית, בלי מתן הודעה מוקדמת, אבל אז המעסיק יוכל לקזז מהשכר שעלייך לקבל שכר עבור 3 ימי הודעה מוקדמת.

את יכולה להודיע עכשיו על כוונתך להתפטר, אבל ימי ההודעה המוקדמת ייספרו מהיום שבו תגישי מכתב התפטרות רשמי.

בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגיעה בפרטיות העובד על ידי המעסיק

יוסי 12/12/17
שלום , רציתי לדעת בבקשה אם מעביד מכריח עובד לספר לו בגלל כמה ימי מחלה,לא תקופה ממושכת, למה הוא חולה, מה יש לו, הוא עובר על חוק מסוים? חוק ימי מחלה?  הזכות לפרטיות? ואם כן מה הסכום אותו ניתן לתבוע .? תודה רבה!

המעסיק יכול לשאול למה עובד חולה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17
יוסי שלום,
אין חובה לכלול באישור המחלה את סיבת המחלה, וכל עוד לא מדובר במחלה שמפריע למהלך התקין של העבודה, העובד לא חייב לחשוף זאת.

יחד עם זאת, אם המעסיק חושש שהמחלה היא פקטיבית, מותר לו לדרוש מהעובד להיבדק אצל רופא מטעמו.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב מצב בריאותי לקוי של ילד (עובדת מדינה)

י 12/12/17
שלום רב. עבדתי כ 10 שנים בבית חולים כאחות. תוך כדי השרות נולד ילד שאבחן כעיכוב
התפתחותי וקשיי התנהגות. השנה עלה חשד לאוטיסם והתחלנו תהליך אבחון שדורש נוכחות עם
ילד. בעבודה לא כובדו בקשות אך יתר לכן נעשה הכל בכדי להקשות עליי. היו אמירת כ"
הפכתי לבעייתית" וסידור עבודה נעשה כך שלא יכולתי לעבוד כלל. בשייה עם סגן אחראית
מחלקה נאמר לי שהוא "חירבן" עליי ועל בקשות שלי מול כל הצוות. דווחתי על כך למפקחת
אך ללא מענה. בעקשתי להוריד משרה וקיבלתי סירוב. נאלצתי להתפטר. המוסמכים הוגשו
לוועדה רפואית. נכון לעכשיו קיבלתי מכתב שהתפטרתי ללא זכות לפיצויים  ובמשאבי אנוש
אמרו שזה עד להחלטת הועדה. כמה זמן בדרך כלל המתנה להחלטה? ואם אני יכולה לעשות
משהו עכשיו כדי לקבל פיצויים? נשארתי עם ילד עם צרכים מיוחדים ללא עבודה ולא כסף.
תודה מראש.

התפטרות לרגל מצב בריאותי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/12/17
שלום,
ראשית, בריאות איתנה.
שנית, סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים מאפשר להתפטר בדין מפוטר לרגל מצב בריאותי של העובד או של בן משפחתו.

לצורך כך, יש להודיע שההתפטרות נעשית לרגל מצב בריאותי ולצרף מסמכים רפואיים שמעידים על המצב הרפואי.

אם פעלת כך, נראה שהיית צריכה לקבל את פיצויי הפיטורים.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר נסיעות על פחות מ-500 מ'

אבי 11/12/17
שלום וברכה.
עבדתי מספר שנים בחנות שהייתה במרחק פחות מ-500 מ' מהבית שלי וכמובן שהלכתי ברגל. לאורך השנים תמיד חשבתי שיש חובה לתשלום נסיעות ללא קשר. אני כבר לא זוכרת האם מילאתי משהו שקשור לנסיעות בטופס עובד כשהתחלתי לעבוד אך בכל מקרה קיבלתי כל השנים האלה תשלום על נסיעות.
האם חלה עליי בדיעבד איזושהי חובת דיווח למעסיק שלמעשה לא היה צריך לשלם לי?... אני חוששת מהונאה/גזל.
תודה מראש

תשלום דמי נסיעות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17
התנאי לקבלת החזר נסיעות הנו כי העובד מתגורר במרחק של לפחות 2 תחנות אוטובוס ממקום העבודה ואין זה משנה מהו המרחק הגיאגרפי.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים עקב התפטות

אלכס 11/12/17
שלום רב!
אחרי 12 שנות עבודה בחברה גדולה החלתי להתפטר. קיבלתי עבודה בחברה דומה עם תנאים הרבה יותר טובים. האם אני זכאי לקבל פיצויים?
חלק גדול מהפיצויים נמצא בקרן פנסיה (מבטחים) בסעיף נפרד (פיצויים). שמעתי שאני זכאי רק לכסף האלו. עם זה נכון, האם אני יוכל למשוך את הפיצויים משם? בחברה חדשה, שאני מתחיל לעבוד בא מייד כשאתפוטר, אותו קרן פנסיה באותו חברת ביטוח.
תודה מראש

פיצויים עקב התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17
אלכס ערב טוב, 
אתה זכאי לפיצויים עקב התפטרותך רק באם אתה והמעסיק חתמתם על סעיף 14. באם לאו- אתה זכאי לפ"פ הצבורים לך בקרן הפנסיה - אבל לא זכאי למשוך אותם ללא אישור המעסיק. משיכה שכזו - תביא לכך שהמעסיק יוכל להשיב לעצמו את כספי הפיצויים ולכן בעמם ללא הסכמתו  - הם יהיו ברי פרעון /משיכה רק בגיל פרישה או בעת אירוע מזכה אחר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

ע 11/12/17
שלום רב. עבדתי במקום עבודה על בסיס משרה שעתית. התחלתי לעבוד במילואי מקום בחודש
5.2016, לאחר מכן לא עבדתי (ולא פוטרתי) מס' חודשים, עד שהמשכתי לעבוד במשרה שעתית
קבועה מחודש 9.2016 עד חודש 6.2017. בסוף השנה קיבלתי מכתב פיטורין. האם אני יכולה
לדרוש פיצויי פיטורין?

צבירת וותק לצורכי פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17
תלוי מה היה הנתק של יחסי העבודה . אם פחות מ6 חודשים - ואז יש לך וותק של שנה אז כן. אם הנתק היה מעל 6 חודשים - אזי לאו.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לפנסיה וחזרה לעבודה

ד 11/12/17
שלום, אימי, כשתגיע ליום הולדת 63, מתכוונת לצאת לפנסייה ולמשוך את הפיצויים מהמקום
העבודה. מחינתה היא מעוניינת כבר למחרת לחזור לעבוד באותו מקום במקביל לקבלת פנסיה.
אך משאבי אנוש אמרו לה שהם יכולים לקבל אותה חזרה רק לאחר 3-6 חודשים מרגע שתצא
לפנסייה. האם יש חוק ברור בנושא? אם זה עוזר אז יש לה פנסית מבטחים ותיקה. תודה
מראש, דניאל.

פרישה בגיל פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17

במידה ואימך מעוניינת להמשיך לעבוד אני לא מציעה לה למשוך את כספי הפיצויים -  אלא רק בסיום יחסי העבודה. עם זאת, אין כל מניעה כי אמך תמשיך מיד לעבוד אצל המעסיק ללא תקופה המתנה. גם בעת משיכת הפיצויים. שכן על המעסיק ואמך בסך הכל לציין כי היא משכה את כספי הפיצויים עקב הגעה לגיל פנסיה. אבל דעי - כי היא לא תוכל להשתמש בעילה זו שוב, דהיינו - במידה והיא תרצה לעזוב  ולא תפוטר היא לא תהיה זכאית לתשלום פ"פ.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

Simi Spolter 10/12/17
שלום רב 
אני עובד בחברת ביטוח גדולה ומוכרת, בשל מכרז עובדי מדינה שנמשך חודשיים מחייבים אותנו להישאר מעל 12 שעות (8:10 - 21:00) 
1  האם זה חוקי?
2 הודיעו לנו היום על תוספת לחודש הקרוב של עוד שעה עבודה כל יום (עד 22:00) זה חוקי?
3 בנוסף הודיעו שכולם חייבים לבוא מוצש"ים, זה חוקי?
4. מה קורה במקרה שאני מסרב ומפטרים אותי?

תשלום שעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17
במקומות עבודה שבהם עובדים 6 ימים בשבוע, ניתן להעסיק עובדים לכל היותר 4 שעות נוספות ליום, אך לא יותר מ-12 שעות נוספות בשבוע.
במקומות עבודה שבהם עובדים 5 ימים בשבוע, ניתן להעסיק עובדים לכל היותר 3.4 שעות נוספות ליום, כלומר 12 שעות עבודה ביום, אך לא יותר מ-15 שעות נוספות בשבוע
במקרה והמדובר ביותר מכך נדרש היתר מיוחד מאת משרד הכלכלה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבירה על החוק מצד המעסיק

איציק 10/12/17
רציתי לדעת אם המעסיק עובר על חוק שעות עבודה ומנוחה, עד מתי אפשר לתבוע בשל כך..? מתי יש התיישנות?
ובנוסף,גם מקרה שהמעסיק מכריח עובד שנמצא בתקופת מחלה לבוא לעבוד.? מתי יש התיישנות?
תודה רבה:)

עבירה על החוק

איציק 10/12/17
המעסיק הכריח את העובד והעובד בא בניגוד לאישור הרפואי*

תקופות התיישנות

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 11/12/17

תקופת ההתיישנות בשני המקרים שציינת הם 7 שנים. עם זאת ביה"ד מתייחס מאוד גם לטענת שיהוי אף שטרם עברה תקופת ההייתשנות ולכן לא מציעה להמתין . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

שימוע לא תקין

מוטי 10/12/17
שלום רב,
עבדתי בחברה 5 שנים, ופוטרתי בשנתי 2013, יום אחד התקשרה אליי הפקידה ואמרה לי להגיע מיד למשרד לשיחה עם המנהל, בשיחה המנהל אמר לי שהוא עושה לי שימוע לפני פיטורים בגלל הירידה החדה בהכנסות החברה. ונתן לי את פרוטוקול השימוע, לאחר כשנה התברר לי שהוא היה צריך לקבוע איתי שימוע לעוד מספר ימים כדי שאוכל להתכונן לשימוע, כמו כן משנת 2013 החלפתי כ 6 מקומות עבודה ובגלל שהייתי זקוק להמלצה מחברה זו המתנתי עם התביעה. ונאמר לי שיש לי 7 שנים לתבוע.
האם כדאי לי לתבוע? ואיזה סכום בערך אקבל?
תודה

העדר שימוע כדין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17
מוטי שלום רב, לאחר 4 שנים לא הייתי מציעה לך להגיש תביעה ובטח שלא באם זה הסעד העקרי. הזמן הרב שעבר אינו עומד לטובתך. מה גם ששימוע אינו חייב להיעשות לפי הספר וגם פגמים קלים באופן ביצוע השימוע עוברים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

דן 10/12/17
היי,

סיימתי שנה בעבודה ואני תוהה מי אמור לשלם לי דמי הבראה.
כל השנה עבדתי באותה חברה גדולה רק שב-4 חוד' הראשונים אתה מתקבש להיות תחת חברת השמה  "עובד קבלן".
השאלה שלי ממי עלי לדרוש את דמי ההבראה?

תודה מראש!

תשלום דמי ההבראה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17
דן,הוותק אצל הקבלן אמור להיות חלק אינטגרלי מהוותק אצל החברה הגדולה ולכן עליך לקבל את כל הזכויות שלך מחברה אצלה אתה עובד ולא מהקבלן. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת יום לתלוש שכר של חודש קודם

סהר רביבו 10/12/17

מהי השאלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 11/12/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן