פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שעון נוכחות אפליקציה שמורידים
אני עובדת במשרה נוספת כמטפלת סיעודית לאימי.(כמה שעות) מודה שעד כה היה מסורבל והיה צריך למלא דף נוכחות.
אינני נוהגת להוריד כל אפליקציה בטח כזו ששמים ת.ז חשבון בנק..
כבר כעת חטף הנייד שלי וירוס (כנראה איראני) מאפליקציית התרעות שהורדתי מגוגל פליי.
נשלח אליי קישור לכאורה מחברת הסיעוד אינני יודעת ואצטרך לבדוק מולם.
וכתוב שצורפתי לדיווח נוכחות בclock2go
ויש להורידה לנייד ולדווח.
שאלותיי:
זו אפליקציה מגוגל פליי.
מותר למעסיק להכניס נתונים אישיים שלי לשם? כמו שם כתובת טלפון ת.ז?
שנית,
תמיד שמורידי אפליקציה יש מידע על אבטחת נתונים
כתוב שאוספת נתונים מיקום, פרטים אישיים (שם ומספר טלפון)תמונות וסרטונים..
ולגבי מחיקת נתונים: שלא ניתן למחוק.
אם הכבדתי. אני שואלת באופן כללי מותר למעסיק להכניס עובדים לאפליקציה פתוחה מגוגל פליי.?
הרי זה לא שעון נוכחות שלו חסוי.
אני בן אדם פרטי ולא רוצה שיעברו נתונים..
גם לי אישית אין אפליקציות צריך לתת מידע כמות.ז חשבון בנק
תודה לך
האם ניתן לחייב אותי לדווח באפליקציית נוכחות?
אין בעיה כלשהי ביצירת אפליקציה לדיווח נוכחות, ואך ברור שהיא כוללת את שם העובד ופרטיו האישיים.
לגבי סוגיות של הגנת המידע באפליקציה וחשש ככל שקיים לפגיעה בפרטיות - ניתן לפנות למעסיק ויש להניח כי קיים בידיו המידע המתאים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיצור תקופת הודעה מוקדמת
הרבה מקומות עבודה רוצים זמינות מיידית ואני מאבד תפקידים בגלל הזמינות שלי.
האם יש אפשרות לקצר או לוותר על תקופת ההודעה המוקדמת?
מהן האפשרויות שלי ואין עושים זאת?
קיצור תקופת הודעה מוקדמת
שלום רב
הזכות היא של המעסיק להחליט האם להעסיקך בתקופת ההודעה המוקדמת או לא. לפעמים יש נכונות של המעסיק לשחרר עובד במועד מוקדם יותר, ואולם אז יש להניח כי המעסיק לא יסכים לשאת בתשלום חלף ההודעה המוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד קבלן
לפי החוק הבנתי שהקבלן יכול לנייד אותי למקום עבודה אחר .
הסיבה לחייב את המעסיק עיריית תל אביב (מתנ"ס)שממלא הוא יחפש עובד ניקיון אחר אז מדוע להחליף עובד ?
קליטה לעבודה
לא ניתן לחייב אף מעסיק לקלוט עובד ובפרט ככל שהעסקתך בוצעה באמצעות קבלן שירות מתחום הניקיון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זמן הודעת התפטרות – עוזרת אישית בגן ילדים
אני עובדת כעוזרת אישית (סביאת אישי) בגן ילדים ממלכתי במשך שנת לימודים שלמה (מספטמבר עד סוף יוני). אני לא מתכננת להמשיך בתפקיד בשנה הבאה.
השאלה שלי נוגעת לזמן הנכון למסור הודעת התפטרות. אני מעוניינת לקבל תשלום עבור חודש אוגוסט, ולכן רוצה לדעת מתי הזמן הטוב ביותר בקיץ להודיע על התפטרותי כדי לא לפגוע בזכותי לתשלום זה.
האם יש מישהו שיכול להדריך אותי בנושא? מה הם התקנות הרלוונטיות לגבי זמני הודעה וזכויות עובדים במערכת החינוך?
תודה רבה מראש על העזרה!
התפטרות מגן ילדים
יש קושי להשיב בלי להבין את מתכונת ההעסקה ואיך מבוצע התשלום בגין חודשי הקיץ, האם על חשבון חופשה או לא וכן איזה סוג מוסד מדובר והאם חל הסכם קיבוצי כלשהו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
אני עובדת כ 10 שנים במקום העבודה, מידי חודש נהגתי לעבוד גם בשעות נוספות והמעסיק הסכים לכך וכמובן ששילם עבורן
כעת התבקשתי ע"י המעסיק להפחית בכמות השעות החודשית, דבר אשר מהווה הפחתה משמעותית בשכר
האם זה נחשב להרעת תנאים?
הפחתת היקף שעות נוספות
ככלל, עבודה בשעות נוספות נתונה לשיקול דעת המעסיק, ולצרכיו כאשר שינוי בהיקף השעות הנוספות לא בהכרח יהווה הרעת תנאים. בכל מקרה תשומת הלב כי הרעת תנאים מזכה באפשרות להתפטר בדין מפוטר ולרוב לא מעבר לכך. הדבר תלוי גם בנסיבות, מתכונת העבודה וכיו"ב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצלמות והקלטת שיחות בבניין פרטי
הצבת מצלמות במקום העבודה
הצבת מצלמות צריכה לאזן בין תכלית הצבתן לבין הפגיעה בפרטיות. בכל מקרה זו לרוב אינה יכולה לכלול הקלטת שיחות בחלל מקום העבודה שאינה לצורך תכלית ראויה. הדברים יכולים להשתנות בהתאם למקום העבודה והסיבה או הצורך בקבלת אותו מידע - לדוגמא - ביצוע מעקב אחר שירות לקוחות וכיו"ב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חשיפת מידע רפואי למעסיק
תודה מראש
חשיפת נתונים אודות מצב בריאותי בהליך קבלה לעבודה
שלום רב
השאלה היא מידת הרלבנטיות של המידע לצורך התפקיד או מקום העבודה הספציפי והיחס בינה לבין הפגיעה הצפויה בפרטיות. בכל מקרה נדרשת הסכמה מלאה ומדעת של העובד לחשיפת הנתונים. בהעדר נתונים מספקים על התפקיד ומקום העבודה יש קושי לספק מענה מלא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב גימלה מ-2 מעסיקים
הסכמי רציפות זכויות
סוגיות הנוגעות לרציפות זכויות מורכבות ולא ניתן להשיב עליהן בפורום זה. מוצע לפנות לייעוץ משפטי או פנסיוני פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עודפות/נוספות
האם נגזר על המעסיק לשלם זכויות סוציאליות על שעות נוספות/עודפות. בפועל כ 20 - 25 אחוז מסך כל המשרה.
תודה מראש :)
תשלום זכויות סוציאליות על שעות נוספות
ככלל, וככל שלא הוסכם אחרת, שעות נוספות אינן חלק מבסיס המשרה. ישנם מקומות בהם יש הסכמות שונות, בין במישור הקיבוצי ובין במישור הפרט, וככל שמדובר לדוגמא על שעות נוספות גלובאליות עשוי להיות מצב בו המעסיק מראש הבהיר כי השעות ישולמו על בסיס מכלול השעות. הדבר תלוי בנסיבות ויש לבצע בדיקה פרטנית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי כתב תביעה
בכתב תביעה שהגשתי למשל על פיטורים לא כדין - רשמתי שאני דורש 30,000.
על התעמרות בעבודה - רשמתי 30,000.
1.אני מבין לפי מה שקראתי שעל התעמרות מאוד קשה לקבל כסף. זה נכון?
2. דבר נוסף, אם רשמתי שאני דורש 30,000 על פיטורים לא כדין, האם השופטת יכולה להחליט שאני אקבל יותר מ30,000 או ברגע שדרשתי סכום עבור אותו סעיף זה המקסימום שאני יכול לקבל עבור אותו סעיף?
קורה לפעמים ששופט נותן יותר כסף עבור סעיף מסויים ממה שדרש העובד על אותו סעיף בכתב התביעה?
פסיקת פיצוי מעבר לסכומי התביעה
ככלל, לא ניתן לחבר רכיבים שונים בניסיון לקבל פיצוי גבוה מזה הנתבע.
מעבר לכך לא ניתן לחוות דעה לגבי תביעה מתנהלת מבלי לראות את מכלול המסמכים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי נסיעות
המרחק מביתי לעבודה דורש ממני רכישת חוזה חופשי חודשי בסכום של 315 ש"ח
ואני גרה ביישוב מזכה פרופיל גיאוגרפי
האם המעסיק יכול לדרוש ממני לממש את זכאותי לפרופיל גיאוגרפי ברב קו על מנת שיוכל לשלם לי רק 50% מעלות המנוי- 157.5 ש"ח?
תודה
תשלומי החזר הוצאות
צו ההרחבה קובע תקרת תשלומים להחזר הוצאות נסיעה מהבית לעבודה, והמעסיק אינו מחויב לשלם הוצאות שלא נגרמו בפועל כאשר לא ברור מדוע לא תממשי את זכאותך להנחה ככל שיש לך אפשרות כזו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לקרן הפנסיה בזמן אובדן כושר עבודה
אני נמצא בתקופת א.כ.ע כבר 5 חודשים, וקיבלתי מכתב מקרן הפנסיה שיש לי חוב בגלל חוסר בתשלומים.
לפי מה שאמר העורך דין בסרטון, ברגע שאני מגיש תביעה לקרן הפנסיה שלי על א.כ.ע, הם משלמים לי, כמובן אחרי כל הבירוקרטיה, ובנוסף הם ממשיכים להפריש כספים גם לקרן הפנסיה וגם לקרן אובדן כושר עבודה.
לא ברור לי הנושא, כי זו פעם שנייה שאני תובע את קרן הפנסיה, לצערי, ופעם שנייה שאני מקבל מכתב על חוב שנוצר בקרן.
האם צריך לעשות משהו כדי שהם ימשיכו להפריש כספים לקרן?
אשמח לתשובה.
תודה.
חוב לקרן הפנסיה בזמן אבדן כושר עבודה
ככל שתשלומים אבדן כושר עבודה משולמים על ידי הקרן, לכאורה אמורים הדברים להיות בידיעתה. עם זאת, יש לבדוק לאיזו תקופה מתייחסת הודעת החוב, וכן לוודא שהמעסיק בעצמו גם דיווח לקרן על הקפאת שכר, פרוצדורה שעליו לבצע בכל מקרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רופא תעסוקה
אישור רופא תעסוקתי וגבולות הסמכות שלו
סמכותו של רופא תעסוקתי מוגבלת לשאלת הכשירות לעבודה. הסוגיה של השלמת ימי עבודה על חשבון ימי מחלה אינה נוגעת אליו, ואין כל חובה שכך יצוין באישור הרופא התעסוקתי, אך גם ללא ציון התייחסות זו, הימים החסרים יושלמו על חשבון ימי מחלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום שכר בתקופת המלחמה
מבצע עם כלביא זכויות עובדים
סוגיית ההוצאה לחל"ת תלויה בעמידה בתנאים מזכים שלא כולם תלויים במעסיק, ולכן עשוי להיות מצב בו עובד לא ישהה בחל"ת אך גם לא יקבל שכר מהמעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי מורה אחרי ה31.5
פוטרתי לאחר ה31.5 מעבודתי כמורה (בטענת חוסר התאמה לסוג האוכלוסיה) לאחר 6 שנות עבודה במוסד.
א. האם אני אמור לקבל משכורת לשנה"ל תשפ"ו? מדובר במוסד פטור
ב. במידה ואני מוצא עבודה לשנה"ל תשפ"ו, האם עדיין אני אמור לקבל משכורת מהמוסד המפטר?
אשמח לתשובה
תודה רבה
פיטורי מורה לאחר 31.5
שאלת גובה הפיצוי למי שפוטר בניגוד להסכם הקיבוצי ולאחר 31.5 תלויה גם במוסד המדובר וגם בנסיבות סיום העסקה.
מוצע לפנות לייעוץ פרטני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה. אחרי שימוע לפני פיטורים
תודה על הפורום והאפשרות לפניה.
אני פונה בבקשה ומדברת בגילוי לב
אחרי שעברנו רגעים קשים ב-7 באוקטור (בלי לפרט)
בעלי בן 57 מקבל קצבת נכות צמיתה
הילדים נשואים כבר גדולים מחוץ לבית.
הוזמנתי ואני אחרי שימוע והפיטורים
לקראת סוף חודש הבא.
אני עובדת 17 שנה בחברה פרטית
עובדת 8.5 שעות 5 ימים בשבוע
בשכר שעתי של ₪38 לשעה
1.מבקשת לשאול, איך אני מחשבת סה"כ פיצויים?
2.מה חשוב שאדאג לקבל /לבצע לפני הפיטורים?
3.על מה עלי להקפיד בקבלת אישורים ומסמכים
פנסיה, ביטוח לאומי ומיסים ?
בתודה מראש
בכבוד רב
זכויות לאחר הפסקת עבודה
חישוב הפיצויים לעובד שעתי מבוצע על פי ממוצע חלקיות המשרה לאורך תקופת העסקתו, ובהתאם לגובה השכר האחרון.
הפיצויים או הזכאות להם תלויה בשאלה מה היה גובה ההפרשה לפיצויים, האם הופרשו באופן מלא או חלקי והאם הוחל סעיף 14 על מלוא ההפרשה לפיצויים.
בסיום העסקה יש לקבל מכתב סיום העסקה, אישור על תקופת עבודה, טופס 161 ומכתבי שחרור לקופות.
יש לוודא שבשכר האחרון שולמה יתרת שכר עבודה ודמי הבראה וכן פדיון חופשה ורצוי לוודא שאין חוסרים בקופת הפנסיה או קופות נוספות כגון קרן השתלמות, ככל שיש.
מאחלת לכם שיקום מוצלח, בריאות לבעלך ושתמצאו את דרככם לימים טובים יותר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התחייבות לעבודה 3 חודשים בגלל הכשרה ולימוד העבודה
התחלתי לעבוד בעבודה חדשה לפני כחודש ואני פחות מתחבר לעבודה וחושב לעזוב ולעבוד בעבודה אחרת. בחוזה עבודה החתימו אותנו על הסכם של התחייבות לשלושה חודשים משום שההכשרה ללימוד העבודה עולה 1200 שקל. בהסכם שחתמתי היה כתוב שאם אני מתפטר לפני ה 3 חודשים האלה אני משלם קנס ומורידים לי מהשכר. בעבודה הזאת אחרי שבוע ימי התלמדות צריך לעבור מבחן כדי להתקבל, אם לא עוברים את המבחן עושים עוד מבחנים עד שעוברים.
יש לי שתי שאלות בבקשה אם אפשר:
1. ממתי מתחילים לחשב את ה 3 חודשי התחייבות האלה? מאותו יום שהתחלתי את ההתלמדות? או רק אחרי שאני עובר את המבחן ומתחיל לעבוד? כאילו אחרי שאני כאילו מוסמך לעבודה?
2. התחלתי לעבוד בערך שבוע לפני המלחמה עם איראן. בגלל המלחמה לא עבדנו שבועיים. אני רוצה לשאול אם השבועיים האלה שלא עבדתי נחשבים לי בזמן הזה של ה 3 חודשים התחייבות האלה, למרות שלא עבדתי בגלל המלחמה ולמרות שהייתי עדיין בתחילת ההתלמדות.
תודה רבה
התחייבות לעבודה בשל הכשרה
הדבר תלוי בנוסח ההסכם והמפורט בו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה
הייתי חולה מיום חמישי ועד שלישי בשבוע שאחרי. כשקיבלתי משכורת ראיתי שקיזזו לי עבור הימים השני והשלישי שנפלו על שישי שבת.
האם זה נכון/ מותר?
איך מבוצע חיוב ימי מחלה?
ככלל
בחישוב זכאות לימי מחלה מבוצע החיוב גם לגבי ימי המנוחה השבועית.
חלופה בה היו מתעלמים מהשבת היתה הופכת את ימי ראשון ושני לימים השני והשלישי למחלה כך שבפועל אין מניעה לפעול כפי שפעל המעסיק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבראה
אני עובדת במקןם עבודתי מתאריך 8.10.2015 ומקבלת תשלום עבור הבראה בתלוש חודש יולי.
2 שאלות שלי נשאלת כיוון שהיא גבוליות:
1. כמה ימי הבראה מגיעים לי בתלוש חודש 7/25? האם 7 ימים או 8 ימים?
2. אני אעבוד עד 30.11.25 ואצא לפנסיה, כיצד יחושב לי ותק ההבראה לתקופה של בין 1.7.25 ועד 30.11.25?
אשמח למענה,
תודה
חישוב ימי הבראה
לא ניתן להשיב לשאלה הראשונה מכיוון שיש לוודא מתי הפעם הראשונה קיבלת דמי הבראה ואיך בוצע התשלום לאורך השנים.
לגבי הפרישה הצפויה - במועד סיום העסקה אמור המעסיק לשלם את החלק היחסי של דמי ההבראה עד אותו מועד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור מבטוח לאומי
אישור מעסיקים לצורך תשלום דמי הברא
בשנה זו חלה על פי חוק חובה לבצע הפחתת דמי הבראה. ייתכן שהמעסיק רוצה לוודא האם היקף ההעסקה הכולל והשכר הכולל מחייב ביצוע ההפחתה. מוצע לוודא מול המעסיק לאיזה צורך נדרש האישור בזיקה לתשלום דמי הבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך עבודה גם לאחר גיל 67
אשמח אם תשיבי לי לכתובות המייל שצרפתי
המשך עבודה לאחר גיל פרישה
לא ניתן לחייב מעסיק להעסיק עובד לאחר גיל פרישה אבל על פי הפסיקה ככל שעובד מבקש להמשיך לעבוד יש לשקול זאת. מוצע לבדוק גם קיומו של נוהל בנושא בחברה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מעסיקים מאפשרים התעמרות? או המנהל עושה את זה בלי שהבעלים יודע?
שאלה תיאורטית על התעמרות
האתר לא נועד למענה תיאורטי וממילא לא ברור איזה מענה יסייע לך להיזהר מפני ״מעסיקים כאלה״
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סוכמי הפיצויים הנפסקים בגין הטרדה מינית והתעמרות בעבודה
פיצוי בגין הטרדה מינית והתעמרות
רף הפיצויים משתנה בהתאם לנסיבות כאשר בחוק למניעת הטרדה מינית נקבעו תקרות פיצוי, וגם הן נובעות מהיקף האירועים וחומרתם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יחסי מין בהסכמה בין מנהל לעובדת זה הטרדה מינית אסורה?
האם קורה הרבה בין עובדים ואפילו מנהלים לעובדים יש יחסי מין בהסכמה או לא בהסכמה?
יחסי מין בהסכמה בין מנהל לעובד
כאשר מתקיימים יחסי מרות קיים קושי לדעת אם יש הסכמה אמיתית ועל כן נקודת המוצא בחוק הינה כי הכפוף אינו נדרש להראות כי אינו מעוניין. במידה ושני הצדדים הצהירו על הקשר ואין מחלוקת לגבי ההסכמה הדבר עשוי לעורר סוגיות אתיות וניהוליות. מעבר לכך השאלה תיאורטית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לאבטלה
עקב סגירת מחלקה במקום עבודתי צומצמו אחוזי המשרה שלי ב50% ושכרי ירד בהתאמה
נערך לי שימוע בו הודיעו לי על סגירת המחלקה ושינוי בתנאי השכר. בשל כך נאלצתי לסיים את העבודה במקום ב31.5.25.
שלחתי מכתב חודש לפני הסיום על התפטרות בדין פיטורין עקב הרעת תנאים.
יש לציין שסיום העבודה נערך ברוח טובה ובהערכה הדדית לאחר 15 שנות עבודה במקום.
לעת עתה קבלתי מהמעסיק מכתב סיום העסקה - ללא סיבת הסיום, כמו כן נשלח טופס 100 וכן טופס 1514 בו נכתב התפטרות ביוזמת העובד ובסיבה נרשם "התפטרות בעקבות שינוי תנאים". המעסיק איננו מוכן לפרט מעבר לכך על אף בקשתי.
השאלה שלי היא-- לצורך קבלת דמי אבטלה מהחודש הראשון
מה נדרש ממני להגיש בתביעה ע"מ שיאשרו אותה כהתפטרות בדין פיטורין.
יש בידי את ההחלטה לאחר השימוע בה המעסיק מפרט את השינוי בתנאים וכן את מכתב סיום העסקה+טופס 1514. האם זה מספיק?
בנוסף אשמח לדעת תוך כמה זמן מסיום העבודה המעסיק מחויב לתת לי את כספי הפיצויים שלא הופרשו.
תודה, הילה
סיום העסקה לאחר הרעת תנאים
השאלה לגבי דמי האבטלה צריכה להיות מופנית לפורום ביטוח לאומי. למוסד לביטוח לאומי יש שיקול דעת האם לקבל את הטענה כי היתה הרעת תנאים שהצדיקה התפטרות ומזכה בדמי אבטלה מהיום הראשון.
לגבי השלמת פיצויים, לרוב לאחר תשלום המשכורת האחרונה ועם עדכון ההפרשה האחרונה בקופת הפנסיה ניתן לפנות ולקבל טופס עזר ל 161 ולבצע בהתאם את השלמת הפיצויים החסרים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




