פורום ביטוח לאומי
פורום ביטוח לאומי הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בנושאי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. נכות כללית, תאונת עבודה, זכויות רפואיות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דמי אבטלה
קיבלתי מכתב פיטורים מעבודה שעבדתי שם שנה שזה כולל בפנים את השמירת ההרון וחופשת לידה פיטרו אחרי חופשת לידה רציתי לדעת האם אני זכאית לאבטל האם יש לי 176 ימים שהם לא כוללים את השמירה וחופשת לידה שאלתי האם מחשבים גם את הימים שלהם?
להלן הסבר מאתר המל"ל לשאלתך ועוד...
א. מלאו לך 20 שנים ועדיין לא הגעת לגיל המרבי לקבלת דמי אבטלה.
ב. השלמת תקופת אכשרה קודם לאבטלתך.
ג. אתה מובטל.
התנאי הראשון: מלאו לך 20 שנים, ועדיין לא הגעת לגיל המרבי לקבלת דמי אבטלה.
הגיל המרבי לקבלת דמי אבטלה בהתאם לתאריך הלידה
תאריך הלידההגיל המרבי לקבלת דמי אבטלה
מתאריךעד תאריך
-6/1939 65
7/19398/193965 ו–4 חודשים
9/19394/194065 ו–8 חודשים
5/194012/1940 66
1/1941 8/194166 ו–4 חודשים
9/19414/194266 ו–8 חודשים
5/1942ואילך67
אלה זכאים לדמי אבטלה, גם אם לא מלאו להם 20 שנים:
חייל ששוחרר משירות חובה, חוץ ממי ששוחרר בשל "אי התאמה".
בת שסיימה תקופת התנדבות בשירות לאומי של 24 חודשים, או למי שהפסיקו את השירות הלאומי לרגל נישואין, בתנאי שהשלימו 6 חודשי שירות לפחות ונישאו תוך 30 ימים מיום הפסקת השירות הלאומי.
בן 20-18, שצה"ל פטר אותו משירות חובה או דחה את שירותו מהסיבות האלה: בריאות, משפחה, חינוך, התיישבות ביטחונית או צורכי המשק הלאומי.
בן 20-18, שהוא המפרנס היחיד של משפחתו (הורים, אחים, בן זוג), או שיש לו ילד, ועיקר פרנסת הילד עליו.
בן 18-15 זכאי, בתנאים מסוימים, להענקת אבטלה.
התנאי השני: השלמת תקופת אכשרה קודם לאבטלתך.
תקופת האבטלה מתחילה ביום שבו נרשמת לראשונה בלשכת שירות התעסוקה.
תקופת האכשרה הנדרשת כדי להיות זכאי לדמי אבטלה:
לעובד בשכר חודשי - עבדת 360 ימים, שבעדם שולמו דמי ביטוח אבטלה בתוך 540 הימים, שקדמו לתחילת תקופת האבטלה.
לעניין תקופת אכשרה, ימי העבודה בחודש עבודה מלא יהיו כמניין ימי הלוח לאותו החודש.
לעובד בשכר יומי - עבדת 300 ימים, שבעדם שולמו דמי ביטוח אבטלה בתוך 540 הימים, שקדמו לתחילת תקופת האבטלה.
בחודש שהעובד היומי עבד אצל מעסיק אחד 18 ימי עבודה או יותר, ייחשב, לצורך תקופת האכשרה, כאילו עבד 25 ימים באותו החודש (גם בחישוב השכר היומי הממוצע של המובטל לצורך חישוב גובה דמי האבטלה, יילקחו בחשבון 25 ימי עבודה באותו החודש).
מי שהיה עובד בשכר חודשי ועובד בשכר יומי לסירוגין, ייחשב כעובד בשכר יומי, ויידרש להשלים 300 ימי עבודה. חודש עבודה מלא שבו עבד כעובד חודשי, ייחשב ל-25 ימי עבודה.
עובד במשמרות - משמרת שהתחילה לפני חצות הלילה והסתיימה לאחר חצות הלילה תיחשב כשני ימי עבודה, ובלבד שהמשמרת הבאה לא התחילה באותו יום קלנדרי.
אפשר לרכוש את תקופת האכשרה רק מגיל 18. תקופות עבודה שקדמו לגיל 18 לא יובאו בחשבון.
במניין הימים לתקופת אכשרה ייכללו:
ימי עבודה
ימי חופשה וחג ששולם בעדם שכר
ימי אבל
ימי שירות סדיר - עד 180 ימים
ימי התנדבות בשירות לאומי - עד 180 ימים - למי שסיים תקופת התנדבות של 24
חודשים לפחות, וכן למי ששירתה לפחות שישה חודשים, ונישאה בתוך 30 ימים
מיום שהפסיקה את השירות.
ימי שירות מילואים
ימי מחלה שבעדם היה העובד זכאי לדמי מחלה.
ימים שבעדם שולמו דמי פגיעה בעבודה.
ימים שבעדם שולמו דמי לידה.
ימים שבעדם שולמה גמלה לשמירת הריון.
שני חודשי חופשה ללא תשלום (חל"ת) ראשונים, שבהם חייב המעסיק לשלם את דמי הביטוח בעד העובד.
התקופה שבעדה ניתן תשלום בשל אי-מתן הודעה מוקדמת על פיטורין.
תקופות היעדרות מעבודה שמאריכות את תקופת ההתייחסות של 540 הימים
ימי הכשרה מקצועית - על פי הפניה או אישור של שירות התעסוקה - עד 360 ימים.
ימי מחלה או תאונה, שלא שולמו בעדם דמי מחלה - עד 180 ימים.
חופשת לידה, לפי סעיף 6 לחוק עבודת נשים, אם לא שולמו בעדה דמי לידה
תקופת שמירת הריון, אם לא שולמה בעדה גמלה לשמירת היריון
חופשה ללא תשלום לאחר לידה, לפי סעיף 7 לחוק עבודת נשים
ימי היעדרות מעבודה מסיבות שאינן תלויות ברצונו של העובד - עד 30 ימים.
כספי פיצויין שעוקלו
שהוכנסו ע"י המעביד לחשבון מעוקל כתוצאה מאיחוד תיקים
בטעות.ואם לא איך אפשר לגרום לבנק להחזיר את הכסף.
תודה
לדעתי כן ואינך יכול להתנגד אך המתן שעו"ד יענה לך
דמי אבטלה
אני כרגע מקבלת דמי אבטלה לאחר שהתפטרתי עקב טיפול בילד. יש לי אפשרות להתחיל לעבוד שבוע הבא במקום שאני ממש לא בטוחה בו. השאלה שלי היא כזו- במידה ואני מתחילה לעבוד ומתפטרת מיוזמתי לאחר נניח- חודש- האם זה שולל ממני המשך קבלת דמי אבטלה לאחר ההתפטרות? אני זכאית לדמי אבטלה עד נובמבר ואינני רוצה לאבד זכות זו במידה ולא יסתדר עם העבודה בסופו של דבר, אך כן הייתירותה לתת לה סיכוי.
תודה
זכויותיך ישמרו באם התפטרת או פוטרת מהעבודה החדשה
תאונת עבודה – שאלה קצת מורכבת
לפני חודש נפגעתי בתאונת דרכים בדרכי לעבודה. כתוצאה מהפגיעה לא הייתי בעבודה 5 ימים. המעסיק שלי מאוד הוגן והוא שלם לי שכר מלא עבור החודש שבו נפגעתי.
למרות שחלף חודש, אני ממשיכה לסבול מכאבים, הגבלת תנועה, רגישות ומטורטרת כל הזמן בין מטפלים ופיזיותרפיסטים.
אני לא מבינה מה השלבים המשפטיים שאני אמורה לבצע כעת?
האם למרות שלא נגרם לי הפסד השתכרות עדיין יש להגיש תביעה לביטוח לאומי ע"מ שיכיר במקרה כתאונת עבודה?
או שאולי נכון יותר לתבוע ישירות את ההוצאות והנזק מחברת הביטוח שלי?
אודה מאוד לתשובתכם,
מורן
למרות שמעסיקך פיצה אותך רצוי שביטוח לאומי
http://www.btl.gov.il/benefits/Work_Injury/Pages/d....עייני בסעיפים.
ללא כל קשר באם מגיע לך פיצוי על אובדן כושר מחברת הביטוח רצוי שתתבעי.רק בריאות
תאונת דרכים ועבודה
תשלום דמי ביטוח לאומי בתוקפת אבטלה
אכן באם תעבוד עם תלוש יום יומיים והמעסיק יעביר
http://www.btl.gov.il/benefits/Unemployment/Pages/חייל%20משוחרר%20בת%20שסיימה%20תקופת%20התנדבות.aspx
בהצלחה.
הבטחת הכנסה
אם אחד מבני הזוג לומד האם מגיע לבן הזוג השני הבטחת הכנסה??
ראה הסבר מאתר המל"ל מי לא זכאי
אלה אינם זכאים לקצבה:
הנמצא במוסד וכל החזקתו על חשבון אוצר המדינה, הסוכנות היהודית, רשות מקומית או מוסד דת.
המשרת שירות סדיר בצה"ל, הוא ובת זוגו.
חבר קיבוץ או מושב שיתופי.
תלמיד במוסד להשכלה גבוהה, במוסד ללימודים על תיכוניים, בישיבה או במוסד תורני ובמוסד להכשרת כוהני דת (למעט תלמיד במוסד שנותן הכשרה מקצועית על-פי הפניה של שירות התעסוקה).
למרות זאת הורה יחיד יכול ללמוד לימודים על תיכוניים או במוסד להשכלה גבוהה, חוץ מלימודים לתואר שני או שלישי, ובכל זאת להיות זכאי לקצבה, בתנאי שהוא קיבל קצבה בעד 16 חודשים מתוך 20 החודשים שקדמו לחודש תחילת הלימודים.
הקצבה בתנאים אלה, תשולם בעד 36 חודשים בלבד.
הורה יחיד שעובד יכול ללמוד ולהיות זכאי לקצבה, אם נוסף על התנאים האלה, לשכת שירות התעסוקה אישרה שאין עבודה חילופית או נוספת עבורו.
מי שיש בבעלותו או בשימושו רכב, לא יהיה זכאי לקצבה, חוץ מהמקרים האלה.
האם אני חייב לשם לביטוח לאומי כש אין לי אזרחות
ב2003 הלכתי עם כל המשפחה למשרד הפנים כולם קיבלו תעודת זהות של תושב קבע
חוץ ממני,הת"ז שלי פג תוקפו ב2003 ו לא קיבלתי שום ת"ז אחרת
משרד הפנים מסרבים לחדש לי את הת"ז .ביטוח לאומי גובע ממני כסף על השנים
האלה ש אני אפילו לא נחשב אזרח.אני עובד רק מפני שאני רשום תחת ת"ז של אמא
שלי (שיש לה אזרחות)אני עובד ואני משלם כל חודש מס ביטוח לאומי אבל עם אני
יוצא לאבטלה אני לא מקבל שום דבר כי אני לא אזרח,אני לא יכול גם לרשום את
הילד שלי על שמי כי אין לי ת"ז בתוקף.האם אני צריך לשלם משהו לאשה שיש לי
ילד ממנה אפילו עם אנחנו לא נשואים ולא אצהרתי שזה הילד שליץוהאם ביטוח
לאומי יכול לדרוש ממני לשלם על הזמן שלא עבדתי ברגע שאני לא אזרח
ישראל.
חשוב לציין שאני בא מקהילת העבריים.
לעניות דעתי אתה זכאי לת"ז וכן לשלם דמי ביטוח אך לא
עליך להפנים שזכויות באות עם חובות וברור שאתה חייב לאשה מזונות אפילו באם אין לך ת"ז זכותה לתבוע אותך.בהצלחה.
זכאות לנכות
הוא הגיש תביעה לנכות והתשובות לתביעה נמשכו 5 חודשים לאחר 5 חודשים ניגשה אשתו לביטוח לאומי והודיעו לה שאין לו זכאות לקיצבה על הנכות הקיימת כי הבעיה הרפואית הקיימת היא קרתה לפני שקיבל תעודת זהות .
השאלה היא אם באמת לא מגיע לו זכאות לקיצבת נכות על הליקוי הקיים .ומה אפשר לעשות על מנת להתקיים כי אין להם איך להתקיים חוץ ממשכורת קטנה מאוד של האישה שבקושי מכסה את השכירות שלהם.
בתודה מראש
לקצבת נכות אכן לא זכאי אל להבטחת / השלמת הכנסה כן!
http://www.btl.gov.il/benefits/Income_support/Pages/default.aspx
בהצלחה.
רופא תעסוקתי
המל"ל יכול לקבל או לא את החלטת הרופא התעסוקתי
הבטחת הכנסה
כל הכנסה שלא מעבודה וברור שמעבודה,תמיכות,רכב ועוד.
http://www.btl.gov.il/benefits/Income_support/Pages/תנאי%20זכאות.aspx
בהצלחה
הבטחת הכנסה או השלמת הכנסה
לצערי לא תהי זכאית מאחר וגובה המזונות עובר את גובה
רווק/ה,גרוש/ה, אלמן/ה+ילד2,672 ש"ח
חייל סדיר שמתחתן אם סטודנטית בשנה שניה
אני מצטער לאכזב אותכם אך מאחר והיא סטודנטית אתם לא
הבטחת הכנסה - אלה אינם זכאים לקצבה
אלה אינם זכאים לקצבה:
הנמצא במוסד וכל החזקתו על חשבון אוצר המדינה, הסוכנות היהודית, רשות מקומית או מוסד דת.
המשרת שירות סדיר בצה"ל, הוא ובת זוגו.
חבר קיבוץ או מושב שיתופי.
תלמיד במוסד להשכלה גבוהה, במוסד ללימודים על תיכוניים, בישיבה או במוסד תורני ובמוסד להכשרת כוהני דת (למעט תלמיד במוסד שנותן הכשרה מקצועית על-פי הפניה של שירות התעסוקה).
למרות זאת הורה יחיד יכול ללמוד לימודים על תיכוניים או במוסד להשכלה גבוהה, חוץ מלימודים לתואר שני או שלישי, ובכל זאת להיות זכאי לקצבה, בתנאי שהוא קיבל קצבה בעד 16 חודשים מתוך 20 החודשים שקדמו לחודש תחילת הלימודים.
הקצבה בתנאים אלה, תשולם בעד 36 חודשים בלבד.
הורה יחיד שעובד יכול ללמוד ולהיות זכאי לקצבה, אם נוסף על התנאים האלה, לשכת שירות התעסוקה אישרה שאין עבודה חילופית או נוספת עבורו.
מי שיש בבעלותו או בשימושו רכב, לא יהיה זכאי לקצבה, חוץ מהמקרים האלה.
הבטחת הכנסה - המקרים בהם רכב אינו שולל קצבה
רכב שולל זכאות לקצבה, פרט למקרים הבאים:
נכה ברגליו או חולה שאינו מסוגל לעבוד.
הוא או בן משפחתו זקוקים לרכב לצורך טיפול רפואי
יש לו ילד נכה
ברשותו אופנוע
הוא עובד ומשתכר שכר נמוך ועונה על כל התנאים האלה:
הכנסתו מעבודה עולה על 25% מהשכר הממוצע - 2,004 ש"ח (החל ב- 01.01.2010) ; ואם הוא הגיע לגיל הפרישה - הכנסתו מעבודה עולה על 17% מהשכר הממוצע - 1,363 ש"ח (החל ב- 01.01.2010) .
לרכב שנפח מנועו הוא עד 1300 סמ"ק, וחלפו 7 שנים לפחות מתום שנת הייצור (שנת 2002 נכון לינואר 2010), או לרכב שנפח מנועו הוא עד 1600 סמ"ק, וחלפו לפחות 12 שנים מתום שנת הייצור (שנת 1997 נכון לינואר 2010).
אין ברשותו רכב נוסף.
פנסיה והשלמת הכנסה
עיינו בקישור המצורף על קצבת זקנה והבטחת הכנסה
http://www.btl.gov.il/benefits/old_age/Pages/תוספת%20השלמת%20הכנסה%20לקצבת%20זקנה.aspx
רק בריאות ובהצלחה.
נכות
הזכאות לנכות נקבעת לפי דרגת אי הכושר בעיקר
נכות - תנאי הזכאות
1. נכה או עקרת בית נכה
2. נכות רפואית – רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע למבוטח נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות; או בשיעור של 40% לפחות במקרים שלאחד הליקויים נקבעה נכות רפואית בשיעור של 25% לפחות.
לעקרת בית נכה – רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע לה נכות רפואית בשיעור של 50% לפחות.
3. דרגת אי-כושר– פקיד התביעות של הביטוח הלאומי קבע שהמבוטח/ת איבד/ה 50% לפחות מהכושר להשתכר או לתפקד במשק בית. תושב ישראל ותושבת ישראל שאינה עקרת בית נכה, שמלאו לו/ה 18 שנים, ועדיין לא הגיע/ה לגיל פרישה, שעקב ליקוי גופני, שכלי או נפשי ממחלה, מתאונה או מלידה, מתקיים בו אחד מאלה: א. אין לו/ה כושר להשתכר מעבודה או ממשלח יד או שכושרו/ה להשתכר צומצם עקב הליקוי (בין בבת אחת ובין בהדרגה) ב-50% או יותר. ב. אין לו/ה הכנסה בפועל מעבודה או ממשלח יד ג. הכנסתו מעבודה אינה עולה על 60% - למי שזכאי לקצבה במשך תקופה ממושכת או שיש לו ליקוי חמור; או הכנסתו מעבודה אינה עולה על 45% מהשכר הממוצע - למי שאינו זכאי לקצבה במשך תקופה ממושכת ואין לו ליקוי חמור.
עקרת בית כמשמעותה בחוק, שעקב ליקוי איבדה 50% לפחות מכושרה לתפקד במשק הבית, חוץ ממי שמתקיים בה אחד מאלה: א. עבדה כעובדת שכירה או כעובדת עצמאית 12 חודשים רצופים או 24 חודשים בלתי רצופים ב-48 החודשים שקדמו להגשת התביעה (או שקדמו להפסקת העבודה - למי שהפסיקה לעבוד לאחר הגשת התביעה). ב. חיה בנפרד מבן זוגה ולא גרה עמו 24 חודשים לפחות שקדמו להגשת התביעה או לאחריה. במקרים אלה עקרת בית תיחשב כעובדת וייבדק כושרה להשתכר כפי שמוגדר לעיל.
"נכה" - תושב ישראל ותושבת ישראל שאינה עקרת בית נכה, שמלאו לו/ה 18 שנים, ועדיין לא הגיע/ה לגיל פרישה, שעקב ליקוי גופני, שכלי או נפשי ממחלה, מתאונה או מלידה, מתקיים בו אחד מאלה:
אין לו/ה כושר להשתכר מעבודה או ממשלח יד או שכושרו/ה להשתכר צומצם עקב הליקוי (בין בבת אחת ובין בהדרגה) ב–50% או יותר.
אין לו/ה הכנסה בפועל מעבודה או ממשלח יד
הכנסתו מעבודה או ממשלח יד אינה עולה על 60% מהשכר הממוצע 4,809 ש"ח (החל ב- 01.01.2010) - למי שזכאי לקצבה במשך תקופה ממושכת או שיש לו ליקוי חמור (נכים השייכים לקבוצה א')
הכנסתו מעבודה או ממשלח יד אינה עולה על 45% מהשכר הממוצע 3,607 ש"ח (החל ב- 01.01.2010) - למי שאינו זכאי לקצבה במשך תקופה ממושכת ואינו בעל ליקוי חמור (נכים השייכים לקבוצה ב').
בקבוצה א' נכללים מי שעונים על אחד מאלה:
נקבעה להם נכות רפואית בשיעור 70% ומעלה (משוקלל).
נקבעה להם נכות רפואית בשיעור 40% לפחות לפי סעיף 33 ו/או 91 ברשימת הליקויים (משוקלל).
הם היו זכאים לקצבת נכות 60 חודשים מתוך 84 החודשים שקדמו לכניסת התיקון לחוק לתוקף (כלומר, בתקופה שבין 1.8.02 ל-31.7.09).
בקבוצה ב' נכללים מי שעונים על כל אלה:
נקבעה להם נכות רפואית בשיעור שבין 40% ל-69% (משוקלל).
לא נקבעה להם נכות רפואית בשיעור 40% לפי סעיף 33 ו/או 91 ברשימת הליקויים (משוקלל).
הם לא היו זכאים לקצבת נכות 60 חודשים מתוך 84 החודשים שקדמו לכניסת התיקון לחוק לתוקף (כלומר, בתקופה שבין 1.8.02 ל-31.7.09).
ל"נכה" תיחשב גם עקרת- בית אם עבדה כשכירה או כעצמאית 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים ב-48 החודשים, שקדמו להגשת התביעה לקצבת נכות, או שקדמו להפסקת העבודה - למי שהפסיקה לעבוד לאחר הגשת התביעה; וכן אם היא חיה בנפרד מבן זוגה, ולא גרה עמו ב-24 החודשים, שקדמו להגשת התביעה לקצבת נכות או לאחריה.
וכן ייחשב ל"נכה" גם מי שהיה "עובד קטין" בסמוך לפני שנגרם לו אי-הכושר להשתכר.
"עקרת בית נכה" – תושבת ישראל, שמלאו לה 18 שנים, ועדיין לא הגיעה לגיל פרישה , נשואה, שאינה עובדת אלא במשק ביתה, ובעלה מבוטח בביטוח הלאומי בביטוח זקנה ושאירים, ועקב ליקוי גופני, שכלי או נפשי ממחלה, מתאונה או מלידה (למעט אם עבדה כשכירה או עצמאית):
אין לה הכושר לעשות עבודות שמקובל לעשות במשק בית רגיל.
או
כושרה לעשות עבודות משק בית נצטמצם עקב הליקוי (בין בבת אחת ובין בהדרגה) ב–50% או יותר.
הגיל שבו זכאותך לקצבת זקנה מותנית בהכנסות שלך מעבודה ושלא מעבודה. ההכנסה מפנסיה אינה נלקחת בחשבון. גיל זה עולה בהדרגה, וכשיושלם התהליך, הוא יהיה 67 לגברים ו-64 לנשים.
חזרה
נכות, כריתת רחם
החזר הבטחת הכנסה
החז הבטחת הכנסה
החיים עם הבן זוג שלך בעבר תחת קורת גג אחת הם הסיבה
ולהסביר שוב למחלקת הבטחת הכנסה שאינך חייה עם חברך בעבר.
בהצלחה.
סוכרת ונזקיה
עברתי בשנה שעברה ניתוח בכף היד, אך הכאב חזר כאילו שלא עברתי שום ניתוח. רופאה תעסוקתית הורידה לי בשנת הליודים תש"ע 10 ש"ש (אני מורה)על חשבון ימי המחלה שלי. מה עלי לעשות לגבי שנה הבאה :
לאור מצבי האם אני צריכה לפנות לביטוח לאומי שיכירו במגבלותי?
או לפנות לרופאת תעסוקתית.?
האם ביטוח לאומי מכיר במחלת הסוכרת מסוג 2 לנכות גם אם הסיבוכים קלים?
האם אוכל לקבל יעוץ מקצועי מהם להסבה מקצועית? ( תחום ההוראה מאוד מלחיץ ולכן לדעתי איני מגיעה לאיזון בגלל מתח בעבודה .)
אודה לכם אם תענו על כל שאלותיי.
שולי
סכרת עם סיבוכים מקנה כ-65% נכות רפואית לכן פני
האישורים רפואיים שבידך והמתיני להזמנה לועדות הרפואיות,לגבי עבודתך באם אינך יכולה לעבוד והיא אף מפרה את איזונך למרות הקושי
מומלץ לא לעבוד לפחות עד לקיום הועדות,אין לי ספק שתוכרי לפחות
ב- 20% נכות תהי זכאית לשיקום מקצועי ואז תוכלי להסב את מקצועך
לקישור נכות כנסי לכל הסעיפים יש אף טפסים להורדה:
http://www.btl.gov.il/BENEFITS/DISABILITY/Pages/default.aspx
רק בריאות ובהצלחה.
חישוב של קצבת זיקנה
לפי מה מחשבים את גובה הקיצבה?
הסכום הבסיסי ידוע לי, אך הבנתי שמקבלים יותר לפני שנות עבודה?..
תודה על תשובתכם, ריקי
חישוב דמי זקנה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב דמי לידה- חודש של חגים
אני אמורה ללדת ב"ה בסוף חודש אוקטובר, הבנתי שדמי הלידה מחושבים עפ"י השכר של 3 החודשים שלפני הלידה.
כך שיוצא לי עפ"י חודשים 10+9+8, השאלה שלי היא מאחר וחודש ספטמבר כולו חגים יוצא שיש מעט ימי עבודה ולכן השכר יהיה בהתאם, האם חודש זה יכלל במסגרת חישוב דמי הלידה??
תודה מראש,
תהילה
ראי הסבר על השלמת שכר במקרים כאלה
א.יולדת עובדת שכירה, שלא קיבלה שכר מלא בשלושת החודשים שקדמו ל-1 בחודש שהפסיקה את עבודתה (בגלל מחלה, תאונה, שביתה, השבתה, אבל במשפחה או מפני כל סיבה אחרת שאינה תלויה בה), ויש בידה אישורים מתאימים, תיבדק האפשרות להשלמת שכרה לצורך חישוב דמי הלידה.
ב.יולדת שצמצמה את עבודתה עקב ההיריון בשלושת החודשים שקדמו ל-1 בחודש שהפסיקה את עבודתה, יחושבו דמי הלידה שלה על-פי הכנסתה בשלושת החודשים שקדמו ליום שצמצמה את עבודתה.
מעסיק סרבן
פיקת ברכי יצאה ממקומה על אוטובוס בדרכי מהעבודה לבית, ועל כן רגלי גובסה וקיבלתי שלושה שבועות ימי מחלה.
מעסיקי מסרב לחתום על טופס בל/250, מאחר ולטענתו ולטענת הרואה חשבון שלו, כך הם טוענים, כי אין להם הוכחה שזה קרה בחזרה מהעבודה מאחר ולא הלכתי ישירות לבית חולים/קופת חולים.
לקופת החולים הלכתי רק בוקר אחרי, מאחר ולא חשבתי שהנזק הוא כה חמור עד כדי צורך של גבס.
אך טענה זו נשמעת לי בלתי הגיונית, ולדעתי ההסבר שאינו רוצה לחתום על הטופס זה בגלל שלא הייתי חתום על טופס עובד חדש 101, ורק מספר ימים לאחר התאונה חתמתי על טופס זה.
מה אני יכול לעשות בנידון? האם המעסיק נמצא בצרה בגלל שלא הייתי חתום על טופס 101, ולכן הוא לא רוצה לחתום ?
האם יש לו זכות לא לחתום לי על הטופס מאחר והלכתי לקופת החולים בוקר אחרי התאונה?
בתודה מראש! :)
תאונת עבודה, סירוב מעסיק לחתום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלילת קצבה הבטחת הכנסה לסרבני גט
יש אמת בדבריהם
קצבת הבטחת הכנסה היא קצבת חסד ומחייה למקבל והגיוני
קצבת זקנה או הבטחת הכנסה
אמא שלי קיבלה לפני כמה זמן סטטוס של תושב קבע ל3 שנים.
היא בת 64.
האם היא זכאית לקבל קצבת זקנה או אולי עזרה כספית אחרת
(הבטחת הכנסה או השלמת הכנסה) מביטוח לאומי?
תודה
בדקי באם היא עומדת בתנאים של קצבת זקנה מיוחדת
במידה ולא תוכל להגיש בקשה להבטחת הכנסה במידה ותעמוד בתנאים
היא תקבל:
http://www.btl.gov.il/benefits/Income_support/Pages/default.aspx
בהצלחה.
הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה
אין מצב כזה כאשר מקבלים הבטחת הכנסה אינך יכול לקבל
סוגי הקצבה
הבטחת הכנסה
קצבה מלאה המשולמת לאנשים שאינם מסוגלים להבטיח לעצמם הכנסה מעבודה, כגון חולים, נכים, נפגעי עבודה או מובטלים, ושאינם זכאים לתשלומים על פי תוכניות אחרות.
השלמת הכנסה
קצבה חלקית המשולמת לאנשים שהכנסתם מעבודה או ממקור אחר נמוכה מרמת ההכנסה המינימלית הנדרשת למחיה (השלמה לשכר נמוך, לדמי אבטלה, לתשלום מזונות ועוד).
רופא תעסוקה
האם זאת התפטרות מוצדקת מבחינת ביטוח לאומי לקבלת דמי אבטלה.?
אנא תשובה.
אבטלה, אישור רופא תעסוקה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכות כללית זמנית
אני קיבלתי קביעה לפיה נקבעה לי נכות כללית זמנית עד ליום 30/11/10 ב-25/12 אהיה בת 62 (גיל פנסיה) האם זה אומר שלא יזמנו אותי לוועדה רפואית לנכות צמיתה? האם זא אומר שלאחר אותו מועד נכותי הצמיתה היא 0%? איך הם יכולים לקבוע דבר כזה מס' חודשים מראש?
האם עלי לערער על הקביעה?
תודה מראש
נכות כללית וזקנה
בנוסף, אם מי קיבלת קצבת נכות כללית סמוך למועד שנעשית זכאית לקצבת זקנה, קצבת הזקנה לא היה פחותה משיעור קצבת הנכות החודשית האחרונה שקיבלת, והיא תעודכן בשיעורים ובמועדים שבהם מתעדכנת קצבת נכות כללית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכות והשלמת הכנסה
אני בת 35 רווקה ללא ילדים
קיבלתי מביטוח לאומי 40% נכות רפואית-75% אי כושר(בעיה נפשית ועוד כמה בעיות)
הבנתי שהקצבה המלאה היא 2,160 בערך
שאלתי היא האם מגיע לי השלמת הכנסה? כמה?
האם יש לי עוד איזשהם זכויות?
והאם זכויות מסויימות יכולות להיפגע מאחר והנכות היא זמנית?
אני רק שואלת כי עדיין לא קיבלתי את הפרוטוקול ואין לי מושג אם זה יציב או זמני
תודה לכל מי שעונה
יתכן ומגיעה לך השלמה אך זה תלוי בעמידה התנאים
http://www.btl.gov.il/benefits/Income_support/Pages/default.aspx
בהצלחה.



