פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

ימי מחלה

ביל 10/01/22
רופא תעסוקתי קבע שאני לא כשירה  לעבודה במשך 3 חודשים (לאחר אישפוז כתוצאה ממחלה  )
במקום העבודה אני בזכות של 90 ימי מחלה . 
האם הקביעה של הרופא התעסוקתי מחייבת את המעסיק בתשלום 3 החודשים או שהקביעה של הרופא היא המלצה בלבד ? 

החלטה של רופא תעסוקתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22
קביעה של רופא תעסוקתי מחייבת את המעסיק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עוזרת מכחישה קורונה

אא 10/01/22
שלום,
אני מעסיקה עוזרת מספר שנים פעם בשבוע. לצערי היא מכחישת קורונה. לא מתחסנת ולא נבדקת. מבחינתה מדובר בקונספירציה שלמה. זה לא הפריע לי להעסיק אותה כי היא זכאית לדעתה. אבל כעת חלתה בקורונה. היא לא הגיעה לאף אחת מהעבודות שלה שבוע שלם (אני מכירה את שאר המעסקים). לאחר בירור, אבד לה חוש הטעם וחוש הריח. כעת מרגישה יותר טוב אבל רוצה לשוב לעבוד. אני מעוניינת שתחכה עוד שבוע בבית. היא גם לא מוכנה להביא אישור מחלה מרופא לשבוע הקודם. האם אני צריכה לשלם לה עבור יום המחלה שהפסידה שבוע שעבר כאשר אין לה אישור מחלה? כמו כן האם אני צריכה לשלם לה עבור השבוע? (היא רצתה לבוא ןאני בקשתי שלא תגיע). מגיעים לה 2 ימי חופשה בשנה, האם הדבר הנכון לעשות הוא לבקש שלא תבוא ולהכריז על היום הזה כיום חופש? אציין שאני בהריון צעיר ולכן סרבתי שתגיע השבוע כאשר עוד לא עברו 10 ימים מאז שחלתה. תודה.

עובדת חולה קורונה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22

בוקר אור

ראשית שמרי על בריאותך ובריאות העובד 

לגבי העובדת - יום מחלה מגיע לה רק באם היא תמציא לך אישור מחלה. ולכן שלמי לה יום חופשה גם לשבוע הזה וגם לשבוע שעבר. 

ככל שהיא לא תעביר לך אישור על החלמה - שבעקרון ניתן לאחר 10 ימים בידוד מהתוצאה החיובית הראשונה אין כל מניעה להחזיר אותה לעבודה ואז היא גם נחשבת למחלימה וזכאית לתו ירוק. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי החתמת שעון נוכחות ואי תשלום שכר – הלנת שכר?

חן 10/01/22
שלום רב, אני עובדת כמשגיחה בבחינות סטטוס עובדת אירעית במוסד להשכלה גבוהה על פי חישוב שעתי ובמסגרת תלוש משכורת. המעסיק משלם בכל 9 בחודש עבור השעות שהוגשו בדוח חודשי עד היום האחרון בחודש שחלף. בסוף דצמבר הגשתי דוח שעות והפלא ופלא היום קיבלתי לחשבון הבנק שלי סכום שהוא עבור משמרת אחת בערך במקום עבור שמונה משמרות. הבדיקה שלהם העלתה שלכאורה לא החתמתי כרטיס נוכחות ביציאה ב-4 פעמים מה שלדעתי לא נכון כי אני מקפידה להחתים ויתכן שלא נקלט במכשיר. בכל מקרה התשלום שהועבר אלי אפילו לא כלל 4 משמרות אלא רק אחת וגם כאן החישוב לא ברור. הם הבטיחו להעביר התשלום בחודש הבא. אני לא מוכנה להמתין מכיוון שלהבנתי אין למנוע תשלום שכר עבודה בגלל אי החתמת כרטיס לכאורה ובמקסימום אפשר לשלוח הערה/התראה לשים לב בהמשך. האם זוהי הלנת שכר ? האם אני יכולה לתבוע תשלום מיידי ללא דיחוי? בכל אופן גם תיאום המס הוא לשנת 2021 וחשוב לי שהתשלום יבוצע עבור השנה החולפת לא השנה החדשה. כיצד אתם מציעים לי לנהוג במקרה זה ? תודה רבה

אי תשלום שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22

בוקר אור

השכר צריך להות משולם לאלתר וללא דיחוי גם אם לא היית מחתימה שעון. 

ואין כל עילה לתת לך לחכות חודש לשכר. 

הגישי תלונה למשרד העבודה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופש

ותיק 09/01/22
שלום 
אני עובד בחברה 9 שנים מלאות.בחודש הבא ימלאו 9 שנים
אני עובד במשכורת  חודשית קבועה. 9 שעות ביום. בימי חמישי 8 שעות,מה שמעבר זה שנ
אני מקבל חופש 1.41,1.42 בחודש.
האם תקין?
לכמה ימים אני זכאי בחודש.
בחודש אוגוסט,לכמה ימי הבראה אהיה זכאי?
תודה










זכויות סוציאליות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22

לעובד בעל וותק של 9 שנים מגיעים31 ימי חופשה בשנה (23 ימים למי שעובד 5 ימים בשבוע). 

לגבי הבראה  - עד שנה עשיריית כולל - 7 ימים 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות על עמלות

שיר 09/01/22
שלום, רציתי לברר 2 דברים לגבי עמלות של סוכני מכירות.
האם מותר לנכות מסך העמלות מס מעסיק?
זאת אומרת שאם חישוב אחוז עמלות המכירות נגיד 1000 שח, בתלוש רושמים לי פחות.
מ1000 מנכים מס מעסיק, שאחרי ניכוי שלהם יש לי כמובן את הניכוים שלי בתלוש.
דבר שני שאשמח לדעת, הם מחשבים את העמלות לפי גבייה, בגמר חשבון (סיום העסקה) האם הם מחויבים לשלם לי עמלות על מכירות שביצעתי עם גביה עתידיות (שוטף+) שלא אוכל לגבות בעצמי. האם המכירות שביצעתי ולא הספקתי לגבות תשלום עבורם לא זכאית יהיה לקבל עליהם תשלום?
תודה!

עמלות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22

לגבי השאלה הראשונה - לא ברור מהו עמלות מעסיק ואסור לנכות ניכויים שאינם מותרים בחוק. 

לגבי - עמלות שמבוצעות לפי גביה - הן בעיתיות מבחינת חישוב בשכר קובע - ותשלום העמלות. זה מאו תלוי בהסכם שלך מול המעסיק לענין זה וככל שהסכם שותק - קשה לדעת - אין לעניות דעתי החלטה חד משמעית בענין זה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לגמלאי שהמשיך לעבוד אחרי גיל פרישה ועזב מר

L N 09/01/22
שלום רב,
אני המשכתי לעבוד לאחר גיל פרישה במשך 7 שנים, כעת אני מתפטר מרצוני.
האם אני זכאי לדמי פיצויים מהמעסיק ?


אודה על תשובה.

התפטרות בגיל פרישה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22
כן הואיל ולא ניצלת את ההתפטרות בדין פיטורים עם הגעתך לגיל פרישה וככל שהמשכת לעבוד רצוף אין כל מניעה להתפטר בדין מפוטר כעת. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסייה

יפעת 09/01/22
שלום .

אודה לברור מקרה בו עבדתי החל מינואר 2008 במקום עבודה,כאשר בבואי קרן פנסיה קימת.

המעסיק( מ2008 ) לא שילם הפרשות לקרן פנסיהבכל שנת 2008 ורק בנובמבר 2009 התחיל להפריש לקרן חדשה.

האם אפשר לתבוע את המעסיק לאותם הפרשות על פי חוק שלא הפריש באופן רציף משנת 2008 ?

הפרשות לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22
על אי הפרשה לפנסיה יש התיישנות של 7 שנים ולכן אין אפשרות לתבוע בשלב זה

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב הלנת שכר

לובה 09/01/22
אני עומדת להגיש תביעה נגד מעסיק לשעבר שלי. עזבתי לפני שנתיים וטרם קיבלתי תשלום.בקו לעובד חישבו עבורי את הפיצויים,הבראה,חופשה. איך מחשבים דמי הלנת שכר? מי מבצע את החישוב? בית המשפר? אני? עלי לפנות לגורם מוסמך?

חישוב הלנת שכר

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22
יש בגוגל מחשבון לחישוב ריביות

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עודפות/נוספות

ספיר 07/01/22
שלום
אני עובדת באיזשהו בית חולים במרכז הארץ שלא אציין את שמו. אני עובדת שם משנת 2016. אני עובדת 75% אחוזי משרה , עד לפני כמה חודשים עבדתי 50%. כשנשארתי יותר שעות בעבודה הצטברו לי שעות נוספות וקיבלתי עליהן תשלום , זה היה מופיע בתלוש תחת עבודה נוספת. בתלוש האחרון לא הופיע לי למרות שעבדתי שעות נוספות למכסת השעות אותן אני אמורה לעבוד, גם לא קיבלתי תשלום על השעות האלה. במשאבי אנוש אמרה שצריכה לברר ושאלה מי אישר לי השעות? אמרתי שאין לי מושג זה פשוט תמיד הופיע לי בתלוש וקיבלתי תשלום על שעות שעבדתי מעבר . זה כבר שנים שמשלמים לי על שעות נוספות אבל אני לא לושבת שיש משהו שכתוב לגבי זה בחוזה העבודה . היא אמרה שתברר ואולי אין לי אישור לשעות נוספות. האם מותר להם להפסיק לשלם לי שעות נוספות? תמיד שילמו לי על שעות מעבר. האם זה נחשב סוג של הסכם מושתק והם לא יכולים לשנות? כי שילמו לי קבוע ופתאום הפסיקו. 
תודה

תשלום על שעות נוספות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

שלום רב,

אם שילמו לך עד היום הם חייבים להמשיך לשלם לך מכוח נוהג גם אם לא כתוב בהסכם.

אם הם רוצים לשנות זאת עליהם להודיע לך מראש ולא למפרע ואת לא חייבת להסכים כי מדובר בהרעת תנאים.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התחייבות לשנה אבל תנאים השתנו מטעם המעסיק

דויד 06/01/22
שלום, אני עובד בחברת שמירה עם התחייבות לשנה עקב קורס נשק שהמעסיק שלח אותי על חשבונו,התחייבתי לעבוד במלון ספציפי במודעת דרושים והמעסיק התחייב ל3-4 משמרות בחוזה,,,,עקב הקורונה המלון משכיר אותי רק ליום,יומיים,,,,התקשרתי למעסיק שלי ואמרתי לו שלא לזה התחייב וחסר לי משמרות, אני לא מוכן לעבוד מחוץ לעיר ואם זה לא מתאים אני מתפטר- רק שבוע בתפקיד,,,הוא ציין שאם אפרוש -אני אצטרך לשלם את הקורס כי התחייבתי, הסברתי שאני פה כמו שצויין בחוזה אבל הוא לא ממלא את חלקו בחוזה ל3-4 משמרות ולכן לא באשמתי שאני מבטל חוזה- אם היה יכול לספק לי את המשמרות במלון שנדרש במודעה הייתי נשאר,,,,האם עליי לשלם על הקורס במקרה שאני מתפטר או שזה באחריות המעסיק? תודה

הסכם לתקופה קצובה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

לצערי לא אוכל לענות לשאלה כיוון שחסר לי מידע רב.

רק לאחר בחינת ההסכם ניתן יהיה לתת לך תשובה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר בעבור חניה

מיקו 06/01/22
שלום רב,
במקום העבודה שאני עובד אין מספיק מקומות חניה ללא תשלום ולכן אני מחנה במגרש חניה,משלם פנגו יומי ומגיש למעביד בכל סוף חודש.
האם עלי לשלם מס על הוצאות החניה?
אשמח לתשובתכם

הוצאות חניה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

אם המעסיק מכליל את ההוצאות חניה בתלוש אזי סביר להניח שינוכה לך מס.

מציעה שתסכם עם המעסיק שישלם לך את רכיב ההוצאות נסיה בנטו כך שלא תספוג את המס.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק קיזז 200 ש"ח לקרן פנסיה והכסף לא הועבר ל "כ

יוסי 06/01/22
שלום,

המעסיק קיזז משכרי קרוב ל 200 ש"ח לקרן פנסיה והיה אמור להפקיד ב "כלל".

הכסף אינו מופיע ב "כלל" וכפועל יוצא אינני יכול למשכו (גילי הוא 70 ולכן רשאי למשוך כספי פנסיה).

פניתי למעסיק, שפסק ש "הכסף הועבר". פניתי ל "כלל" שאמרו שהכסף הועבר (לפני למעלה משנה) אך הוחזר כי לא פתחתי קרן פנסיה.

חזרתי למעסיק שאמר: "הכסף לא הוחזר" חזרתי ל "כלל" שאמרו "הכסף כן הוחזר" וחוזר חלילה.

מדובר בסכום פעוט יחסית אך קרוב ל 50% מהשכר שהייתי זכאי לו בעבודתי הזמנית אצל המעסיק !

עלות תביעה בבי"ד לעבודה תהיה קרובה מאוד לסכום שאני תובע ! גם אם אזכה בתביעה יצא שכרי בהפסדי. מצד שני לגרוע קרוב ל 40 אחוז מהשכר העלוב שלי, להכניס לכיס של המעסיק או חב. הביטוח זה עוול, על חשבוני, שאינני יכול לעבור עליו לסדר היום.

לתבוע בבי"ד לעבודה?

לתבוע הוצ. משפט שהם בערך בגובה הסכום הנתבע?

ואם אשלם 200 ש"ח הוצ. תביעה, אשלח למעסיק תביעה ואז יפקיד לחשבוני קרוב ל 200 ש"ח איך אקבל בחזרה הוצ.משפט?



הפרשות לפנסיה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

תבקש מחברת כלל אישור על כך שהכסף לא הופקד ואז תפנה למעסיק עם האישור ותבקש שיעביר לך את הכסף לחשבון

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה כפוייה

גדי 05/01/22
שלום-בעקבות תביעה שהגשתי נגד המעסיק,נתבקשתי לצאת במיידית לחופשה,עד להודעה חדשה
על חשבון ימי החופשה שהצטברו לי . ( כ 80 ימים )
האם מותר למעסיק לכפות עלי חופשה שלא בזמן הרצוי לי ??
תודה

חופשה כפויה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

אסור למעסיק להוציא אותך לחופשה בכפיה!

אם הוא רוצה שתצא לחופשה בניגוד לרצונך הוא חייב לשלם לך את הימי חופשה.

כמו כן העובדה שהגשת תביעה אינה מצדיקה למנוע ממך להמשיך לעבוד.

כל מה שתארת אינו תקין בעליל.

מומלץ לפנות לעו"ד לליווי משפטי.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תחשיב פיצויי פיטורין

לולי 04/01/22
אני אמורה לקבל פיצויי פיטורין מהמעביד שלי עבור 6 שנות עבודה; כשכירה :לאור טעויות שנעשו בעבר מפעם לפעם במשכורתי החודשית,אני די מפקפקת בכך שהפעם ייעשה החישוב הנכון בסכום פיצויי הפיטורין שאני עתידה לקבל בימים אלה. 
איך מחשבים פיצויים : חודש בשנה על פי ממוצע המשכורות בשנת העבודה האחרונה ?
האם צריך לכלול בפיצויים יתשלום עבור ימי מחלה שלא ניצלתי ?
האם מגיע לי תשלום בגין ״אי הודעה מוקדמת״ על הפיטורין ?
גם לא עשה לי שימוע - יש לזה משמעות בחישוב סכום הפיצויים ?


חישוב זכויות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

שלום רב,

יש משמעות לכך שלא עשה לך שימוע וזה חמור מאוד.

ממליצה לפנות ליעוץ משפטי בעניין חישוב הזכויות והעדר שימוע.

לפי השאלות שלך נראה שגם הודעה מוקדמת לא שולמה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה בחברת הייטק

לינוי 04/01/22
שלום,
בחוזה העבודה שלי נרשם שימי המחלה ישולמו על פי חוק.
אני יודעת מחברים במקום העבודה שנרשם להם שתשלום על ימי מחלה יהיה החל מהיום הראשון.
לא יודעת למה אצלי זה נרשם באופן שונה
האם אני יכולה לבקש תיקון בחוזה לימי מחלה אף על פי שאני נמצאת באירגון רק חודשיים?

תשלום ימי מחלה

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

ההסכם שלך הוא הסכם פרטי ותנאיו מן הסתם שונים מתנאיהם של חבריך לעבודה.

אם את מעוניינת לבקש מהמעסיק שיחיל עליך גם את התשלום מהיום הראשון את מוזמנת לפנות אליו.

המעסיק לא חייב להסכים.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהריון- פירוק חברה

חיה 04/01/22
שלום רב

ברצוני לשאול, אני עבדתי בחברה והייתי בהריון מתקדם והחברה הודיעה על פשיטת רגל

וכולם הלכו לעורך דין המתמחה בפירוק חברות וגם אני בתוכם בכדי לתבוע את הביטוח לאומי, ולמעשה ביטוח לאומי מתייחס רק לרכיבים המינמליים כגון שכר שלא שולם וכו', אבל לא מעניין אותו מפיצויים בגין עוגמת נפש והעניין שלא מצאתי עבודה אחרת עד ללידה,

והעניין של הלנת שכר, והעורך דין טוען שלא יעזור לי לתבוע אותו על דברים אלה כי מדובר בבעל חברה פושט רגל וכו' ואפי' אם יוציאו לי פסק דין שהוא מחויב לפצות בכל הדברים הנ"ל, תכלס' אני לא יראה את הכסף מבעל החברה.

השאלה שלי היא האם הוא צודק? ואיך בכל זאת ניתן להתגבר על הבעייה הזאת, היינו אם כן יש איזה אופציה להוציא כסף מבעל החברה בכזה מצב.

תודה רבה לכם על המענה 

פיטורי עובדת בהריון כאשר מעסיק פושט רגל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22

בוקר אור

פיטורים בעת הריון יכולים להיעשות בכפוף למתן היתר - כאשר מעסיק מגיע למצב בו החברה מתפרקת או העסיק עצמו פושט רגל בדרך כלל ניתן היתר ואז קיימות חלופות לעובדת בהריון. 

לא ציינת האם המעסיק ביקש היתר או לאו - בכל מקרה בהחלט ניתן לבדוק זאת וח"כ להמשיך להתנהל מול המעסיק - או בהגשת תלונה ואז תביעה לפצויי כספי וכו'.

כמובן כי כל מקרה נבחן לגופו כולל הותר שהיה לך במקום העבודה עם קריטריונים נוספים. מציעה ל לפנות לקבלת ייעוץ אישי פרטני. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעביד לא מסכים לא נותן לי להשתמש בימי חופש שי לי

אנה 04/01/22
הודעתי על התפטרותי בסוף דצמבר ובאותו יום ביקשתי לכסות כמה ימים שלא הרגשתי טוב באותו חודש בימי חופש שנשארו לי (3 ימי חופש).הוא 5מר שיבדוק מה אפשר לעשות. ורק היום (3.1.2022) אמר לי לא. המעביד לא מסכים, ולא נותן לי להשתמש בימי חופש שיש לי. החליט שיעביר אותם למשכורת ינואר בגלל שפשוט החליט ככה. בלי שום הסברים. 
אחת מסיבות ההתפטרות שלי זה שהמעביד גם לא הפריש כספים לקרן פנסיה שלי חצי שנה (מיולי עד עכשיו) למראת שהפנסיה שלי הייתה פעילה וכל הזמן הזה אמרו לי שהיא לא. 
מה אני עושה עם זה? 
אני מרגישה כאילו דפקו אותי מכל הכיוונים. 

ימי חופש והפרשות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

לגבי הימים שלא הרגשת טוב היה עליך להוציא ימי מחלה.

לגבי ההפרשות יש לדרוש מהמעסיק שישלים מיד את מה שלא הופרש (לא ברור מי אמר שאין קופה פעילה ואם היתה אז היית אמור לדעת ולעדכן את המעסיק).

ימי החופשה ישולמו בגמר חשבון על פי חוק אז לא איבדת אותם.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת תלושי שכר בחופשת לידה

אלינור 03/01/22
היי אני עובדת כמנהלת תיק לקוח יצאתי לחופשת לידה ומקום העבודה שלי המשיך להוציא לי תלושי שכר בגלל טעויות שביצעו בתלוש של החודש בו ילדתי סך התשלומים לביטוח לאומי ומס הכנסה עומד כמעט על 12000 שח ביחד על כל החודשים האם זה תקין ?

תפני לרו"ח להתייעצות

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסעה לעבודה

אליהו 03/01/22
יש לנו הסעה הלוך חזור לעבודה . כל הזמן יש לי ויכוח עם המעביד שהנהג לא כל יום חוזר הביתה בסוף היום. ואני נאלץ להסחף בטרמפים או באוטובוס . ולפעמים לוקח כמעט שעתיים בכדי להגיע הביתה בערב. ובהסעה לוקח מקסימום חצי שעה .המעביד מתעלם ממני בעניין מה עליי לעשות . 

שאלתך לא ברורה אנא נסח אותה שוב מחדש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22

שלום רב

לא הצלחתי להבין הם ישנה הסעה או שלאו - או שקיימת הסעה אבל היא לא מסודרת 

ככל שההסעות לא מסודרות אתה זכאי לתשלום דמי נסיעות ולנסוע בתחבורה ציבורית 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

אליהו 12/01/22

האם מעביד שמפטר עובד לפני תום שנת עבודתו זכאי העובד לקבל פיצויים ודמי הבראה 

המעביד לא מסכים לא נותן לי להשתמש בימי חופש שי לי

אנה 03/01/22
הודעתי על התפטרותי בסוף דצמבר ובאותו יום ביקשתי לכסות כמה ימים שלא הרגשתי טוב באותו חודש בימי חופש שנשארו לי (3 ימי חופש).הוא 5מר שיבדוק מה אפשר לעשות. ורק היום (3.1.2022) אמר לי לא. המעביד לא מסכים, ולא נותן לי להשתמש בימי חופש שיש לי. החליט שיעביר אותם למשכורת ינואר בגלל שפשוט החליט ככה. בלי שום הסברים. 
אחת מסיבות ההתפטרות שלי זה שהמעביד גם לא הפריש כספים לקרן פנסיה שלי חצי שנה (מיולי עד עכשיו) למראת שהפנסיה שלי הייתה פעילה וכל הזמן הזה אמרו לי שהיא לא. 
מה אני עושה עם זה? 
אני מרגישה כאילו דפקו אותי מכל הכיוונים. 

פדיון ימי חופשה רק בתום יחסי העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22

ראשית יש לבדוק בדיוק את זכויותייך - 

לבי פנסיה /זכאות לפ"פ אם קמה , תשלום פדיון חופשה , הבראה וכו'

לא ציינת כמה זמן עבדת במקום וחבל .

בכל מקרה לענין ימי חופשה - אלה אכן לא ניתנים לניצול במקום ימי מחלה ופדיונם ניתן רק בתום יחסי העבודה 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרדת מחוסנים ללא מחוסנים

לילך 03/01/22
אני עובדת במוקד ללא קבלת קהל
אתמול ההנהלה החליטה להפריד בין הנציגים המחוסנים ללא מחוסנים במתחמים שונים ואוסרת עלינו להיפגש אחד עם השני או לשבת אחד עם השני וכו..
וכל זה כי רוצים שהלא מחוסנים יתחסנו
מרגיש לי כאן משהו לא חוקי
אשמח לתשובה

הפרדה בין העובדים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 12/01/22
אני לא יודעת אם הייתי מרחיקה לכת וקובעת שאין זה חוקי - אולי זו דרישה לגיטימית על מנת לשור על המחוסנים - כפי שזה בסדר לדרוש בדיקות אנטיגן/pcr בנסיבות מסויימות 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליה על רקע מקום מגורים

גיא 02/01/22
מעסיק חזר אלי לאחר כשבוע מאז ששלחתי קורות חיים דרך האתר. 
אחת השאלות הראשונות היתה איפה אני גר והתקשקשנו מספר דקות רק על הנקודה הזאת, ואף צינתי שלא ראיתי מגבלת מרחק במודעה,. עוד נאמר לי שהם נוטים לבדוק באפליקציה את המרחק לעבודה. 
יש לי קייס בתביעה נגד אותה חברה על רקע אפליה על בסיס מקום מגורים? 
איך תביעה שכזאת מתנהלת? על כמה ניתן לתבוע ללא הוכחת נזק? 




אפליה על רקע מגורים

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

אפליה יש צורך להוכיח.

מה שכתבת לא מספיק בכדי להוכיח אפליה.

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקדמת דיון להוכחות

משה 29/12/21
יש לי דיון הוכחות עם מעסיקי לשעבר ועורכת הדין שלו, בעוד כחצי שנה וברצוני להקדים את הדיון, מה ניתן לעשות? תודה

להגיש בקשה להקדמת הדיון

עו"ד נטלי אבני מנהלת 09/01/22

מנהלת פורום דיני עבודה

הכרמל 1, אור עקיבא

052-343-9599

Nataly@avni-lawoffice.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין ופדיון חופשה בסיום העסקה

Sb 26/12/21
שלום,


עבדתי 4 שנים בחברה במשרה חלקית (רק בשבתות וחגים). ההסכם עם המעסיק היה שאני מקבל סכום קבוע מראש לכל שבת שאני מגיע (העבודה היא שישי בערב עד שבת בערב). 
בתלושים החודשיים שקיבלתי המעסיק היה מגיע לסכום הקבוע אותו סיכמנו באמצעות חישוב של שעות (של שכר מינימום) + שעות נוספות. ללא סעיף החזרי נסיעות.
לאחר שסיימתי את העבודה ראיתי גם דברים שלא ציפיתי להם מבחינת הפיצויי פיטורין והפדיון ימי חופשה:
1. ימי החופשה חושבו באופן חלקי כאחוז המשרה שעבדתי (כלומר קיבלתי הרבה פחות מ12 ימי חופשה למשרה מלאה המעוגנים בחוק), אך גם התשלום עבור כל יום חופש היה סכום שכר של 3 חודשים חלקי 90. האם הגיוני גם לחשב את כמות הימי חחופשה באופן חלקי וגם אח"כ התשלום עבור כל יום חופש בצורה חלקית? ההגיון אומר שכל יום חופש צריך להיות שווה לסכום אותו הייתי מרוויח אילו הייתי עובד.
2. פיצויי הפיטורין חושבו בהתאם לשכר הבסיס ללא השעות הנוספות (שהיוו חצי מהשכר הקבוע אותו הייתי מקבל), האם הגיוני לחתוך בחצי את פיצויי הפיטורין על אף שההסכם בינינו היה סכום קבוע מראש לכל יום עבודה ורק בתלוש המעסיק חישב את הסכום באמצעות שעות עבודה?
3. לא שולמו הוצאות נסיעה בכלל בכל השנות עבודה שלי שם (על אף שבתלושים השכר היה מחושב על פי שכר מינימום). האם תקין?


אודה לעזרתכם.
תודה מראש.

תשובות לענין זכויות סוציאליות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/01/22

בוקר אור

1. לגבי חופשה לעובש שעתי במשה חלקית זו הנוסחה:

באם עבדת שנה שלמה והשלמת 200 ימי עבודה - אזי אתה זכאי לצבור במהלך שנת עבודה את מספר ימי החופשה המלא 16 ימים כולל שישי שבת. 

באם לא השלמת 200 ימי עבודה במהלך השנה - אזי זכאות מלאה*ימי עבודה בפועל 

                                                                                200.

אם עבדת רק חלק מהשנה אזי: באם השלמת 240 ימים זכאי לחופשה מלאה ובאם לאו אז: 

זכאות מלאה * ימי עבוד בפועל 

240

2. שעות נוספות לא חלק מהשכר ולכן אין עליהן תשלום לפ"פ ופנסיה. 

3. לגבי נסיעות - אתה זכאי לקבל תשלום לפי צו הרחבה בענין ובמידה ואתה עומד בקריטריונים. . 


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתפטרת כדין מפוטרת

ר.ד 26/12/21
שלום וברכה,
מבקשת בכל לשון של בקשה להבין מה עובר עלי וממש בעדינות לנסות לעזור לי מבלי שייהרס מקור פרנסתי שהיא משרד החינוך.
ראשית, אני מורה לחשבון, מאוד אוהבת לעזור לילדים בסיכון כגון: חד הוריים ואלה שיש להם נגישות לעשן ג'וינטים אלה שמנסים לחפש ועוד ועדו....
בנוסף לכל בבית ספר תיכון שבו אני מלמדת מנהלת בית הספר יודעת שאני בייחוד יודעת ומתריעה שקיימים גורמים ונגישות לסמים לתלמידים של הבית ספר אך מעלימה עין ובמקום לטפל בגורמי בעיה בנוסף לכל היא מתירה לתלמידים להעתיק במבחני בגרויות ולגלות להם תשובות במבחנים
אני התחלתי לתקוף את הבעיה והבעתי התנגדות לכל ההתנהלות ההזויה והלא ראויה למסגרת חינוך שעליה גדלים ומתחנכים כבר כמה מחזורים,
המנהלת החלה להתנכל לי להוציא עלי דיבה, לתת יחס משפיל וממש נפלתי בחרדה לכן פניתי לפסיכיאטר ולאחר מכן הלכתי לרופא תעסוקה שאסר עלי לעבוד וכ-4 חודש אני בחופשת מחלה ובנוסף אמר שלא אוכל לעבוד מעבר ל8 שעות.....
אני לא יודעת מה לעשות:
האם אפשר לתבוע רק את המנהלת על לשון הרע ועל התעמרות מבלי לתבוע את משרד החינוך?
האם אפשר לבקש לעבור בית ספר אחר ולהמשיך ללמד במקום אחר?
אם אפתח תיק בביטוח לאומי לקבל נכות כללית האם יהיה עלי כתם?
מה אתם יכולים לייעץ לי להציל את תעודות ההוראה שלמענו חירפתי נפשי ומאחר ואני אם חד הורית לשני ילדים ומצבי הכספי מאוד רע.....
מבקשת שתייעצו לי בזהירות רבה לא להרוס את החיים שלי ושל ילדיי


לשון הרע במקום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 02/01/22

ראשית אפשר הכל - השאלה היא האם כדאי ומה באמת צריך לעשות. 

אז דבר ראשון - עליך לטפל קודם כל בעצמך - זה הדבר הראשון במעלה. ולאחריו יש לבדוק כל סוגיה לגופה ולצערי נראה כי מסכת העובדות גדולה ורחבה מלקבל עצות וייעוץ בפורום זה . אני מציע הלך להיוועץ בעורך דין המטפל בלשון הרע - יש גם בפורום זה (אבל מציעה לקבל ייעוץ פרונטלי) לגבי הנכונות והכדאיות בהלגיש תביעת לשון הרע נד המנהלת. 

פני - לעוה"ד בתחום הביטוח לאומי על מנת לבדוק זכאות לנכות מהעבודה /נכות כללית ואולי גם נכות ממשרד החינוך. שזו נראית לי הדרך הנכונה עבורך. 

בהצלחה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן