פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

נוסח מכתב סיום העסקה

זוהר 14/02/17
האם חובה להתייחס במכתב סיום העסקה לפירוט תשלומים בגמר חשבון ?
לדוגמא: גמר החשבון שיערך יכלול תשלומי שכר, פדיון ימי חופשה ותשלום דמי הבראה.

נוסח מכתב סיום העסקה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/02/17
זהר שלום,
ניתן להתייחס, לא חובה להתייחס.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין מצד העובד

Adir 14/02/17

עובד המעוניין להגיש פיטורין למקום עיסוקו הנוכחי. 
מעל שנתיים עבודה.
מבקש פיטורין ללא סיבה מיוחדת.

כמה על העובד "לתת" את המשך ימי העבודה עד לפיטורים...?

באיזה אופן זה נקבע?

האם הדבר תלוי אך ורק במעסיק? עד כמה זמן?

האם יכול תוך שבוע להתפטר מעבודתו אם העובד מעוניין בכך? 


הודעה מוקדמת - כמה ימים והאם עליי לעבוד בפועל?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/02/17
אדיר שלום,
עובד לא מגיש פיטורים אלא מגיש התפטרות.
אם הוא עובד במשכורת חודשית, עליו לתת הודעה מוקדמת של חודש.
אם הוא עובד במשכורת שעתית עליו לתת 21 יום + יום נוסף לכל חודשיים עבודה בשנה הנוכחית.

העובד מחוייב להתייצב לעבודה בזמן ההודעה המוקדמת. המעסיק יכול לוותר על עבודתו של העובד בפועל, כולה או חלקה, אבל הוא יהיה חייב לשלם עבור מלוא התקופה.

העובד יכול להתפטר תוך שבוע, אך המעסיק יהיה רשאי לקזז מהשכר האחרון שלו את השכר שהוא היה צריך לקבל אם היה עובד בתקופת ההודעה המוקדמת.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי לדעתי שלא כדין ולא קיבלתי שכר מלא

אמיר 14/02/17
שלום לכולם

לפני 3 שבועות זומנתי לשימוע שבעקבותיו פיטרו אותי מהעבודה. בשימוע טענו שלא עמדתי בנהלי עבודה בסיסיים, המקרה שהיה הוא שהסוכן של החברה נתן לי תעודות להוריד סחורה באותו המקום כשבפועל מדובר בשני קבלנים שונים. הקבלן הראשון הבין שיש טעות וששאר הסחורה לא שייכת לו אלא לקבלן השני שלא היה במקום לקבל את הסחורה. בטעות כאשר הורדתי את הסחורה לקבלן הראשון נשאר שם חלק מהסחורה של הקבלן השני. במחסן עלו על הטעות וחזרתי לקבלן הראשון והחזרתי את הסחורה החסרה למחסן בשלמותה. לטענת הסמנכל הבעיה היא שלי (נהג) שלא החתמתי את כל הסחורה למרות שנאמר לי שכל הסחורה שייכת לאותו הקבלן כך גם היה כתוב שמו ומענו על התעודות.

האם לדעתכם יש לי עילה לתבוע את המעסיק בעקבות פיטורים לא חוקיים? 
עבדתי שם חצי שנה.

דבר נוסף זה ששילמו לי על 3 ימי עבודה במקום עד ל17 לחודש. וכשקיבלתי את מכתב הפיטורים נתנו לי התראה של אותו היום + יומיים.
כיצד ניתן להוכיח בבית המשפט שבאמת עבדתי באותם הימים? האם המעסיק יכול לשקר? בעבודה לא עשו לי שעון נוכחות.

תודה מראש לעונים 

אוכל לתבוע על פיטורים לא חוקיים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/02/17
אמיר שלום,
במידה והשימוע נעשה כדין, לא נראה שיש עילה לפיטורים לא חוקיים.

הוכחות לעבודה שלך ניתן להביא בכל מיני דרכים, למשל עדות של עובדים שראו אותך במקום באותם הימים.
לצערי מעסיק יכול לשקר. השאלה היא אם יהיו לו הוכחות ולגרסתו של מי בית הדין יאמין.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חברה נמכרה- את מי תובעים

אפרת 14/02/17
בוקר טוב.

התפטרתי ממקום עבודה (אני יודעת שאני לא זכאית לפיצויי פיטורים), אבל- גיליתי הפרשים בפנסיה, שכר שלא חושב נכון כמה חודשים, ועוד. 
אני רוצה לתבוע על ההפרשים, אבל החברה נמכרה לבעלים אחרים. את מי תובעים? 

תודה

עבדתי בחברה שנמכרה, את מי תובעים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/02/17
אפרת שלום,
חברה היא ישות משפטית שניתן לתבוע.
לא ברור אם מדובר בחברה בע"מ או לא, או שמדובר בחברה בע"מ ששינתה את שמה בעת המכירה או לא.
אם מדובר בחברה בע"מ שלא שינתה את שמה ואת ח.פ שלה בעת שנמכרה - עלייך לתבוע אותה.
אם מדובר בחברה בע"מ ששינתה את שמה או בחברה שאינה בע"מ - התביעה תהיה נגד מי שהעסיק אותך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלוש משכורת

שמעון 13/02/17
אני מקבל משכורת 8500 שח והמעסיק מדווח בתלוש לפי 5000 שח שכר יסוד והשאר שעות נוספות למרות שאני עובד חודש עם משכורת גלובאלית . מה זכויותיי? 

חלוקת שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
שמעון בוקר טוב, 
תלוי - אם אתב מבצע שעות נוספות אז יכול להיות שהחלוקה נכונה אף שנראית לי "קצת" מוגזמת. אם אינך מבצע שעות נוספות אז החלוקה היא פיקטיבית וכל השכר שלך לצורכי חישוב הזכויות הסוצאליות הוא השכר הכולל שהיינו 8500 ש"ח. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוכנת ריגול של הנהלה

דנה 13/02/17
שלום! במשך השנה האחרונה ההנהלה במקום עבודתי התקינה תוכנת ריגול בכל המחשבים במקום העבודה. לא החתימו אותנו על מסמך ולא יידעו אותנו מה בדיוק התוכנה עושה. בתור העובדים גילינו שזו אכן תוכנת ריגול שמתריעה כאשר עובד מסויים מפסיק להקליד. האם על פי חוק חייבת להיות שקיפות בין ההנהלה לעובדים הזוטרים? או שזה בגדר המלצה? לא אמורים ליידע על עובד ועובד על כך? אשמח לתשובה.

תוכנת ריגול

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
אכן צריכה להיות שקיפות בין העובדים לבין ההנהלה. אבל . יש לבחון כל מקרה לגופה - מדוע התוכנה הותקנה ומה יעודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מדובר בתוכנת ניטור עובדים ולא תוכנת ריגול

גבריאל - עולם הסייבר 17/12/18
תוכנות ניטור נפוצות כיום בארגונים והם אינם תוכנות ריגול אלא תוכנות ניטור שבודקות האם עובד אכן עובד בשעות העבודה שלו ומהי התפוקה של העבודה שלו, זאת מאחר והרבה עובדים גולשים בפייסבוק, יוטיוב וכדומה בשעות העבודה במקום לעסוק בעבודה עליה הם מקבלים משכורת. תוכנות ריגול לעומת זאת עוקבות אחר כל מה שעושים במחשב כמו מה מקלידים, סיסמאות שהוקשו, מיילים שנשלחו והתוכן שלהם, צילומי מסך וכו'.

הבטחה שניתנה בעל פה ע"י המעסיק לפני שלוש שנים

דודו 13/02/17
שלום, אני עובד בחברה פרטית כ5 שנים לפני 3 שנים, ביקשתי העלאת שכר וקרן השתלמות, ניתנה לה העלאת שכר.
לגבי הקרן השתלמות המנכ"ל הסביר לי שהוא לא נותן לאף אחד מהעובדים קרן השתלמות וזה עקרוני ולא קשור לכסף כמו כן הבטיח שאם מישהו אי פעם יקבל אוטומית אני אקבל קרן השתלמות.
לפני כחודשיים גיליתי ששני עובדים קיבלו קרן השתלמות לפני שנה/שנתיים , כששוחתי עם הבוס שלי הוא אמר לי שהחלק של הקרן השתלמות הם קיזזו מהשכר שלהם, דבר שהתברר לי כלא נכון,

כעת אני רוצה לעזוב האם אני יכול לדרוש קרן התשלמות החל מהתאריך שהובטח לי?



הבטחה בע"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
לא. סליחה אדייק - כן אתה יכול לעזוב - תמיד אך ללא קבלת זכאות לפ"פ. אי קבלת קרן השלתמות אינה סיבה טובה מספיק על מנת להתפטר בדין מפוטר. גם לא הבטחה בע"פ שלא מומשה. הואי והמדובר במילה שלך מול מילה של המעסיק - לצערי הרב בענין זה אין לך כל עילה להתפטרות בדין מפוטר. הבטחה בע"פ לפני 3 שנים אינה לצערי תקפה .

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערך דמי חופשה

שמעון 13/02/17
אני עובד כמאבטח לפי שעות/ימים.מידי פעם אני לוקח ימי חופשה שיש לי,ובתלוש רשום ערך יום חופש שהו 8 שעות עבודה רגילה,עד פה הכל טוב ויפה שכן אני עובד משרה מלאה+.במהלך ינואר האחרון לקחתי יום חופש,וביקשתי מהמפקח לרשום לי יום חופשה בתשלום,שכן יש ברשותי כ-30 ימי חופשה שעדיין לא נוצלו.כשהגיע התלוש ביום שישי האחרון ראיתי שקיבלתי על יום החופשה סך של 179 ₪ במקום 28.5x8=228 ₪ שהוא שכר המינימום למאבטח במשרה מלאה עבור יום עבודה של 8 שעות. פניתי להנהלה ושם אמרו שדרך החישוב שלי שגוייה,והדרך הנכונה לחישוב היא שכר שלושת חודשי העבודה האחרונים מחולק ב-90.נוסחה שזכורה לי מימי המילואים. הבעייה שבמילואים חישבו את השכר ברוטו בשלושה החודשים האחרונים כולל שעות נוספות והכל וזה חולק ב90.ואילו כאן מחושב רק שכר היסוד של שלושה חודשים האחרונים מחולק ב-90.כיוון שאף אחד לא עובד 30 יום בחודש יוצא שהשכר עבור חופשה לעובד שעתי הוא הרבה פחות מהמינימום,וזה לא משרת את המטרה שעובד יקח חופשה וינוח ללא דאגה שהרי שכרו משולם. יש לציין ששכרי אחרי שעות נוספות הוא הרבה מעבר למינימום,ובינואר האחרון הברוטו הגיע ל-9500 ₪. השאלה שלי בסיכומו של דבר,מה מחולק ב-90?הברוטו או שכר הבסיס?

ערך דמי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
בעד ימי החופשה השנתית, זכאי העובד לדמי חופשה בסכום השווה לשכר שהיה משולם לו, בעד אותם ימים, אילו המשיך לעבוד. עובד ששכרו משולם על בסיס תקופה קצרה מחודש (כגון: על בסיס יומי), זכאי לדמי חופשה בסכום השווה ל"שכרו היומי הממוצע" כפול ימי החופשה שהוא זכאי להם. מהו שכר יומי ממוצע?"שכר יומי ממוצע" הינו - 1/90 של השכר ברבע השנה (שלושת החודשים), שלפני תחילת החופשה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות עובד שעתי מוגבל בשוק החופשי

מיקי 13/02/17
בני בן 31 בעל צרכים מיוחדים עובד כבר 8 שנים בעבודה בשוק החופשי 70% משרה.
1) כמה ימי חופש מגיעים לו. בתלוש המשכורת שלו זה לא מצויין וזה לא בסדר.
2) איזה סכום של דמי הבראה מגיעים לו פעם בשנה. המעסיק לא שילם לו 8 שנים ולאחר שגילינו זאת החזיר לו סכום מסויים.

מה עושים עם המעסיק לא נותן לו את המגיע לו עפ"י החוק.
אודה אם תענו לשאלותי כדי שאני כאבא אדרוש מהמעסיק

זכויות לאנשים עם מוגבלות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
עובד , ככל עובד, זכאי לצבירת ימי חופשה בתלוש שכרו, וכך גם לצבירת ימי מחלה, תשלום דמי הבראה ,  הפרשות לקרן פנסיה ועוד. במידה והמעסיק לא עושה כן עליך לפנות לגורם שראשית יבדוק את התלושים ויכין לך רשימה של ליקויים. את יכולה לפנות להסתדרות, לעוה"ד ואף למשרד התמ"ת בהגשת תלונה וכמו כן למעסיק בדרישה לתיקון הליקויים. ועדיף שלא להמתין עם הדברים. בהצלחה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות פנסיה ופיצויים

פלוני 13/02/17
אודה מאוד על העזרה:
נניח שיש לי שכר 10000 ברוטו שאני אמור לקבל עבור 10 שעות ביום. אך אנני יכול לעבוד יותר שעות כאלה, ועכשיו אני עובד רק 7 שעות ביום, ובעצם מחסירים לי את השעות האלה בתלוש השכר. מאיזה סכום אמורים להפריש לי את הפנסיה מהשכר הברוטו עבור 10 שעות או מהשכר הברוטו עבור 7 שעות? 

הפרשות לנסיה הן מהשכר הקובע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17

הריב הקובע לפנסיה ולפ"פ הוא שכרך עבור שעות העבודה . ולכן באם אתה כיום עובד משרה קטנה יותר ההפרשות יהיו בהתאמה נמוכות יותר. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה זמני

מור 13/02/17
שלום רב, בקליטת עובד לתפקיד זמני, ללא אופציה להמשך בחברה, האם:
1. קיימת חובה לציין את תקופה העסקה ומועד תום חוזה? כיצד מתייחסים לאופציה להארכה זמנית בחוזה ?
2. מה ההתייחסות לגבי ימי הודעה מוקדמת בחוזה זמני ?
האם ניתן להוסיף בחוזה התייחסות על מתן ימי הודעה מוקדמת על פי חוק, מצד המועמד ?

חוזה עבודה לתקופה זמנית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
ראשית כן יש לרשום כי חוזה העבודה הוא זמני - ומעד סיום התחלתו ומועד סיומו. ניתן לרשום כי יש אופציה להמשיך להעסיק את העובד וכי אז יחתם חוזה אחר / נוסף. תקופת ההודעה המוקדמת - אינה מחוצה כי קיים תוקף לחוזה מראש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מניעת פרסום פסק דין – ערעור לבית הדין לעבודה

עינב 13/02/17
שלום,

אני מערערת לבית הדין לעבודה על החלטה של ביטוח לאומי בתביעת נכות כללית. התביעה כוללת חוות דעת של שני פסיכיאטרים ושתי פסיכולוגיות, ואני לא רוצה שהדיון ו / או פסק הדין יתפרסמו בפומבי.

אני מעוניינת לא רק בדיון בדלתיים סגורות, ולא רק בהימנעות מפרסום פרטיי האישיים, אלא באיסור פרסום גורף על כל פרט בתיק, ולמעשה על עצם קיומו של התיק. אחרת - אני שוקלת לוותר על הערעור.

האם האפשרות הזאת בכלל קיימת, כשהרקע לבקשה הוא אבחנות רפואיות אישיות ומסמכים שמפרטים רקע רפואי, כלכלי וחברתי? ואם כן - מה הפרוצדורה לבקש זאת?

תודה רבה מראש על העזרה

מניעת פרסום - דיון בדלתיים סגורות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17

לעניות דעתי תיקים כאלה הם בדלתיים סגורות ולכן ללא פרסום המסמכים ו/או פסק הדין. בכל אופן את בהחלט יכולה לבקש אי פרסום של פרטים אחרים - אני חושבת שביה"ד אף מעדכן את הצדדים בכך. באופן גורף. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעקבות פיטורין

זיוה דוידוב 13/02/17
הועסקתי 7 שנים במקום עבודה שהיו לו 2 מעסיקים נפרדים שחלקו מקום עבודה משותף. בפועל הייתי עובדת של שניהם אך רשומה כעובדת של אחד. את ההתחשבנות עשו המעסיקים בניהם ואני קיבלתי שכר משניהם דרך מעסיק אחד. עכשיו החליט המעסיק שלי שהוא עוזב את המקום ופורש והוא שלח לי מכתב פיטורין. המעסיק השני מאד מעוניין בהמשך עבודתי ומוכן להשאר עם אותם תנאי עבודה קודמים. כולל הפרשות לפנסיה ,זכויות הבראה ומחלה. כאילו אני ממשיכה עבודה קודמת. שאלתי היא האם בכרטיס עובד חדש אכתוב את זמן התחלת עבודתי כלומר לפני 7 שנים או כעובד חדש מהיום? האם אנזק במקרה  שהמעסיק יחליט גם הוא להפסיק להחזיק את העסק? האם זה ישפיע עלי אם אצטרך לקבל אבטלה? גילי מעל 60. תודה   

המשך עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
השאלה היא האם המעסיק ערך עימך גמר חשבון נכון ומדוייק - אם כ אין כל מניעה לציין כי את מתחילה את עבודתך מאפס - רק קחי בחשבון כי התבירה לחופשה הזכאות לדמי הבראה יהיו מנוכים משמעותית כי הם יחשובו לפי הוותק החדש. ולכן הצעתי לך היא להמשיך את הוותק ולא להתחיל מחדש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות שבועיות למשרה מלאה

שירן 12/02/17
שלום.
המשכורת שסוכמה איתי היא סכום מסויים גלובלי ובחוזה רשום 9 שעות עבודה ביום ללא עבודה ימי שישי.
אבל פתאום גיליתי שמורידים לי כל על כל יום חמישי חצי שעה מהשכר שסוכם, בטענה שמי שלא עובד ימי שישי צריך להשלים חצי שעה נוספת בכל שבוע על מנת שזה ייחשב למשרה מלאה.
האם זה כך?

שעות עבודה שבועיות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
לא. מי שלא עובד יום שישי צריך לעבוד 9 שעות כולל חצי שעת הפסקה. 8.6 שעות נטו ביום. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נאלצת להתפטר אחרי לידה

שימרית 12/02/17
שלום,
אני פונה אליכם בשאלה על מנת לדעת מה זכויותי בנדון.

עבדתי במקום עבודה 8 שעות יומיות במשרה חודשית.
בעקבות הריון יצאתי לשמירת הריון וכן לידה.
במהלך התקופה הנ״ל היו שינויים במקום עבודתי והמשרה שלי קוצרה לכ- 5 שעות. (אין אפשרות לעבוד יותר מכך המקום מפסיק את פעילותו). פניתי למעסיק ודנו על כל שהמשרה קוצרה ואין באפשרותי לעבוד מס׳ שעות כה מועט בשל הקטנת השכר בהתאם. מה עליי לעשות? בשל כך עליי להתפטר? האם החוק בא לקראתי במקרה כזה שאני נאלצת להתפטר בשל שינויים אירגונים? האם על פי חוק מגיע לי פיצויים אבל לחתום בלשכה רק לאחר 90 יום? 

אודה לתשובתכם

פיטורים לאחר לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
שימרית שלום רב, שאלתך ממש לא נוסחה באופן ברור ולכן אנסה לקלוע לשאלתך. ראשית, במידה ופוטרת - או שהיה שינוי באחוזי משרתך לאחר הלידה - הדבר אסור ואת זכאית לפיצויי בשל כך וכמובן להתפטר עקב הרעה בתנאים. אבל בכל אופן חשוב מאוד שתדעי - את זכאית להתפטר עד 9 חודשים מיום הלידה בדין מפוטרת לצורך גידול הילד. ואת עדיין זהי זכאית לפ"פ. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופשה

שרית כהן 12/02/17
שלום, החלפתי עובדת בחופשת לידה למשך כחצי שנה - עתה אני עוזבת, האם אני זכאית לקבל פדיון ימי החופשה? 

פדיון חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17

בהחלט- אם קיימת לך צבירת חופשה בתלוש - בהתאם לאחוזי משרתך כמבו . את בהחלט זכאית לפדיונה.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה- חישוב שכר

עובד 12/02/17
שלום
אני עובד במקום מספר שנים.
יש לי שאלה בקשר לחישוב שכר.
אני עובד כל יום 9 שעות ביום ומקבל משכורת חודשית קבועה ,לא משנה כמה ימי עבודה היו בחודש 20 22 23
אותה משכורת קבועה. ללא ימי שישי כמובן.
אני יוצא להפסקה חצי שעה ביום ולא מקבל עליה תשלום
שעות נוספות מתחילות להיספר אחרי שעבדתי 9 שעות.
כדי לחשב שכר שעתי עליי לחלק את המשכורת ב186 או 198 שעות בחודש?
אם לדוגמא השכר הוא 5000 שח לחלק ב186 שעות שכר שעתי הוא 26.88
ואם מחלקים ב198 שעות שכר שעתי הוא 25.25 
מה הנכון?
אצלי מחשבים את השכר השעתי לפי 198שעות חודשיות
האם נכון?


חישוב שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17

אם הבנתי נכון אז אתה עובד חודשי - עובד 9 שעות ביום ללא יום שישי. אם נכון הדבר אז אכן שעה נוספת נספרת החל מהשעה ה- 10. והפסקה היא תמיד על חשבון העובד. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ללא חוזה עבודה

ניר כהן 12/02/17
שלום,
אני עובד שבעה חודשים במקום עבודה שבו לא החתימו אותי על שום חוזה עבודה.
אני מעוניין לעזוב את העבודה במיידי ולהודיע על התפטרות.
האם אני מחוייב בהודעה מוקדמת למעסיק? או מכיוון שאין חוזה עבודה אני יכול לעזוב מהרגע להרגע?

תודה.

התפטרות ללא חוזה עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
כן אתה צריך לתת הודעה מוקדמת כדין אף ללא חוזה . אם אתה עובד בשכר שעתי 7 ימים. אם אתה עובד חודשי אזי 8.5 ימים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העדרות בגין מחלת הורה בתקופת הודעה מוקדמת

דור 12/02/17
התפטרתי ונתתי הודעה מוקדמת ע"פ חוק, אולם במהלכה אימי חלתה ונאלצתי לטפל בה ולהעדר מהעבודה בתקופה זו, האם המעסיק ינכה שכרי בגין ימים אלו ?

מחלה בזמן תקופת הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
אם קיימים לך צבירת ימי מחלה בתלוש השכר - אזי לאו.
ינכו לך צבירת ימי מחלה בלבד. אם אין לך צבירה - אזי כן ינוכה לך השכר. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעילה באמון האם יכולה להגדיר רופא שבמקום …..

צחי 12/02/17
1) האם הגדרה של מעילה באמון והפרת אמון יכולה להגדיר מצב בו רופא במקום לטפל במטופל תוקף את המטופל? 

2) האם רופא המטפל במטופל באופן פרטי ניתן לומר על תפקידו זה שזו משרת אמון? 

שאלתך אינה בפורום המתאים - אנא פנה לפורום הנכון.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טעות מעסיק בשכר העובד

עמית 12/02/17
שלום.
אני כמעסיק מקבל שירותי הכנת משכורות ממשרד חיצוני.
מתברר שבמשך שנים חשבת השכר במשרד טעתה בחישוב פיצוי שווי רכב, ועובד המחזיק ברכב חברה קיבל שכר גבוה בהרבה ממה שמגיע לו.
א. האם המעסיק יכול לדרוש החזר כספי מהעובד על טעות זו?
ב. טענת העובד היא כי זה שכרו מיום הגעתו לעבודה, ועל המעסיק להמשיך לתת לו שכר בגובה זה על אף שזו היתה טעות, כיון שהורדה בשכר כעת נחשבת הרעת תנאים.

איך עלי כמעסיק לנהוג במקרה כזה?
תודה

טעות של המעסיק בחישוב השכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
הי, מדובר בשאלה שאין עליה תשובה חד משמעית - כמה זמן הטעות נמשכה....כיצד רק היום נתגלתה...העובד טוען לסוג של הסתמכות על השכר וזו טענה טובה. מאידך כן ישנן טעויות שניתנות לתיקון ולהשבה.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקופת הודעה מוקדמת מעבר למחוייב ע"פ חוק

נינה 12/02/17
עובדת שנה ורבע במקום עבודה, מבקשת להתפטר, מהי תקופת ההודעה המוקדמת המקסימלית שאני מחוייבת לתת?

2. האם המעסיק יכול לחייב אותי לתקופת הודעה מוקדמת ארוכה יותר מזו ע"פ חוק, במידה ורשום כך בחוזה? 

3. האם "מותר" להיות חולה בתקופת ההתפטרות והודעה המוקדמת כולה מבלי שאפגע כספית? האם יש צורך במתן אישורים מרופא גם אם לא נותרו ימי מחלה לתשלום? 

תודה 

הודעה מוקדמת .

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
1. אם הינך עובדת חודשים את צריכה לתת חודש הודעה מוקדמת. אם את עובדת שעתית או יומית 16 ימים.
2. מעסיק יכול לחייב אותך לתקופת הודעה מוקדמת ארוכה מזו, במידה והסכמתם על כך בהסכם וזה הדדי ולא חד צדדי - כאמור שמחייב רק את העובד.
3. כן מותר לך להיות חולה בכפוף לאישור רפואי ואז במידה ויש לך צבירה ישולם לך כדין ימי מחלה.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור מחלה

גלית 12/02/17
1. האם יש חובה למתן אישור מחלה בתקופת מחלה בתקופת הודעה מוקדמת בהתפטרות, גם אם אין יתרת ימי מחלה לתשלום?

2. האם התשובה לשאלה לעיל תשתנה כאשר לא נהוג להביא אישורי מחלה למעסיק באותו מקום עבודה?

3. האם מעסיק יכול לחרוג מנוהג בחברה לגבי אחד העובדים
כלומר, לדרוש רק מאחד העובדים שיציג  אישור מחלה בשעה שדווח על כך ולא מעובדים אחרים שהצהירו כי חלו?

תודה  



אישור מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17

כן, יש חובה על המצאת אישורי מחלה אף שאין יתרת מלה בצבירה. אז נכון שאומנם לא ניתן לבקש מהעובד להגיע ולהתייצב בעבודה  בניגוד לאישור אך אם אין צבירה ניתן לקזז בשכר או לקזז סכומים אל השאר הזכויות המגיעות לעובד. החובה להצגת האישורים היא על העובד.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש מחלה בעת הודעה מוקדמת

שאול 12/02/17
בכוונתי להתפטר , נוכחתי במספר התנהלויות ותופעות מדאיגות במקום העבודה שאיני מעוניין ליטול בהם חלק בטרם הגשתי את ההודעה על כך, חליתי והורו לי להיות בח.מחלה ומנוחה כדי להחלים. האם יש בעיה שבמהלך הודעה מוקדמת אשהה בלית ברירה בחופש מחלה האם צריךלהחזיר את הימים הללו למעסיק? אין בעיה ע"פ החוק?
 תודה למענה

מלה בזמן תקופת הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/02/17
לא אין כל בעיה ומניעה לכך. במידה וקיימת לך צביה כמובן של ימי מחלה.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק התיישנות לתבעית מעביד.

יוסי 11/02/17
שלום ותודה.


רציתי לשאול האם קיים חוק היתיישנות לגבי אי תשלום קרן השתלמות ושעות נסיעה (לא דמי נסיעה) שמגיע לי ע"פ צו הרחבה בענף הבנייה, ואם כן אז מה הוא?

חוק התיישנות לתבעית מעביד.

יוסי 11/02/17
סליחה זמן נסיעה ולא שעות נסיעה או הוצאות נסיעה.
דילוג לתוכן