פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עד מתי חלים יחסי עובד מעסיק?

רונה 04/03/17
פוטרתי ובמכתב הפיטורים שיצא בתאריך 21.2.17 רשום שמועד סיום עבודתי יהיה ה-20.3.17  ,

 עד איזה תאריך אני אמורה לעבוד , האם 20.3.17 הוא עדיין כלול  כיום עבודה בתקופת ההודעה המוקדמת? 

תודה 

יחסי עובד מעביד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
שלום רב
על פניו כן יום 20/3/17 הוא יום העבודה האחרון

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות בהסכם שעות גמישות

רוני ספיר 03/03/17
שלום,
לפני מספר חודשים התחלתי לעבוד בחברת הייטק עימה חתמתי על הסכם שכלל הסכמה שלי לשעות גמישות.
עד עתה לא הצלחתי להבין מהמעסיק כיצד הוא מחשב את השעות הנוספות. המעסיק אמר שהוא משלם שעות נוספות מהשעה ה-9 ומעלה, אך לא פירט מעבר לזה. רציתי לדעת האם החישוב הוא קודם כל חודשי (מעל 186 שעות) או שבועי (מעל 43 שעות) ורק אחר כך יומי?

תודה,
רוני

שעות נוספות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
שלום רב
החישוב הוא כפי שאמר המעסיק קודם כל יומי ( מעל 9 שעות) לאחר מכן שבועי ולאחר מכן חודשי 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

שר 03/03/17
שלום, אשמח לקבל את תשובתכם לענין הבא: אני מועסקת 15 שנה במקום עבודה. קיבלתי העלאת שכר ראשונה ובה הבוס אמר בעל פה שהשכר הוא נטו לתשלום וכך קיבלתי בכל חודש במשך מספר שנים וכך גם לגבי ההעלאה הנוספת. תמיד דיברו איתי על נטו. כיום אני לא זכאית יותר לנקודות זיכוי והבוס החליט שלא מוכן לשלם את התוספת והוריד משכרי אותה. כמו כן עברתי לקרן פנסיה טובה יותר מקודמתה ששם הוא חתום על ויתור אוטומטי על פיצויי הפיטורין לטובתי. האם אפשר להקיש שזה נכון לגבי כל 15 שנות עבודתי? האם חלה הרעת תנאים? אודה לתשובתכם.
תודה

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
שלום רב
לגבי קרן הפנסיה והסקה לעניין הפיצויים לא ניתן לענות מבלי לראות את החומר ואת המסמכים
לגבי נושא הרעת התנאים- יש לבחון את החומר אך על פניו מכיון שבמשך תקופה ארוכה דובר על נטו על פניו נדמה כי אכן ניתן לטעון להרעת תנאים אך על מנת להיות זכאית בפיצויים בדין מפוטר יש ליתן למעסיק התראה בכתב טרם ביצוע פעולה כלשהי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צבירת ימי מחלה

אלמוני 03/03/17
אני עבדתי בחברת שמירה מסוימת 16 חודשים במפעל מסוים ב1 לינואר 2017 הגיעה למפעל חברת שמירה אחרת שהחליפה את חברת השמירה הקודמת , אני עדיין עובד במפעל באותה עמדה ובאותו תפקיד רצוף כבר 18 חודשים כאשר בחברה החדשה אני עובד 2 חודשים , מחברת השמירה הקודמת נשארו לי 10 ימי מחלה שלא נוצלו על פי תלוש שכר אחרון של דצמבר 2016 , כידוע דמי מחלה אינם ניתנים לפדיון , השאלה שלי האם 10 ימי מחלה אלו עוברים לחברה החדשה שבהם אוכל להשתמש במקרה הצורך ? אני התקשרתי למוקד לביטוח לאומי ואמר לי שכן ואילו בחברת השמירה אמרו לי ש10 ימי המחלה שלא נוצלו הלכו לאיבוד וזה לא מתווסף לימי המחלה שיש בחברה החדשה אז מי צודק ?

האם ימי המחלה עוברים לחברה החדשה ואוכל להשתמש בהם במקרה הצורך?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
שלום רב

ראשית יש לראות האם עברת עם כל הוותק או שבעצם פוטרת מהחברה הקודמת -

ככל והחברה החדשה קלטה אותך עם כל תנאיך ובעצם אתה ממשיך לעבוד איתה אז הוותק של ימי המחלה גם ממשיך. 

ככל והחברה החדשה קלטה אותך כעובד חדש אז אתה מתחיל מאפס אבל היה על המעסיק הקודם לבצע לך גמר חשבון ולשלם לך פיצויים



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס בעת נסיעה ברכבת לצורך ביצוע עבודתי

שגב 02/03/17
שלום,עבדתי עבור קבלן ההמבצע סקרים למשרד התחבורה.עבודתי היתה כרוכה בעליה וירידה מהרכבת במשך כל היום לאורך מספר חדשים.בממוצע עליתי לרכבת לצורך עבודתי כ 10 פעמים ביום.השתמשתי בחפשי חדשי אישי שלי ובכל עליה לרכבת תיקפתי את הכרטיס.פעם אחת, בעליה בפעם השביעית לרכבת באותו יום , שכחתי לתקף את הכרטיס כי הייתי טרוד בלהדחף כדי לתפוס את המושב בו אני אמור לשבת בעת ביצוע הסקר.הגיעו פקחים ונתנו לי דו"ח ע"ס 180 ש"ח.האם אני יכול לדרוש מהקבלן שישלם עבורי את הקנס?

קנס בזמן העבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
שלום רב
על פניו מדובר בקנס אישי שלך ולא ניתן לחייב את הקבלן לשאת בו אלא באם יש הסכמה אחרת בהסכם העסקתך. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עבודה

עופר כהן 02/03/17
אני עובד כשלוש שנים כשכיר במשרד תיווך... כמה זמן אני צריך להודיע מראש על התפטרות ??

סיום עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
חודש

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לאחר חופשת לידה לטובת גידול ילד

מיכל לקטוש 02/03/17
שלום רב,



ברצוני לעזוב את מקום עבודתי לטובת גידול ביתי אשר נולדה באוקטובר 2016.

אציין שאני עדיין איתה בבית בחופשת לידה. 

האם במקרה כזה צריך התראה מוקדמת?

כמו כן, ממתי עלי לרשום במכתב את תוקף ההתפטרות - מתום 14 השבועות / 26 שבועות / כל תאריך שאני בוחרת?



תודה רבה,

מיכל

התפטרות לאחר חופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
שלום רב

ניתן להתפטר בדין מפוטר לשם גידול הילד טרם חלפו 9 חודשים מהלידה.

עליך ליתן הודעה מוקדמת כחוק כאשר כל עוד את עדיין בחופשת לידה אז ימי ההודעה המוקדמת יכולים להיעשות במסגרת חופשת הלידה.

ההתפטרות נכנסת לתוקף לאחר מתן ההודעה המוקדמת לה את נדרשת עפי חוק 



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת תכתובת במייל למפקחת

עדי נאמן 02/03/17
שלום רב,
האם מותר למעסיק להעביר תכתובת מייל שהייתה ביני לבינו במייל האישי לממונה עליו? ללא אישורי כמובן...

העברת תכתובת מייל

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/03/17
שלום רב
למה כוונתך במיל האישי? האם מדובר במיל של העבודה?
בכל מקרה על פניו ככל והמעסיק הוא צד לשיחה והוא רוצה לשתף צד אחר בה אין מניעה לכך יש לבחון לעומק את נושאא המייל על מנת לענות בוודאות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם נשמר פתור ממס עבור פיצויים אחרי מס חודשים

בוריסלב 02/03/17
שלום רב,אני מסיים עבודה ויוצא לחו"ל למספר חודשים  עד כמה שנים. בשלב זה אני לא מעוניין למשוך כספי פיצויים שהצטברו לי מכמה מקומות עבודה. אך אני ארצה למשוך את הכסף אחרי תקופת שהייתי בחו"ל.שאלה: האם אז פקיד השומה מס הכנסה יכולים לא לתת פתור ממס על חלק של הפיצויים שהיום פתור ממס?בתודה,בוריסלב

פנה לפורום מסים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/03/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

תמיר 01/03/17
שלום,
אישה המדיעה לגיל 63 ומקבלת קצבת זקנה. מה ההשלכות של כך אם היא ממשיכה לעבוד כשירה? 
מה ההבדל בין לפני קבלת הקצה לבין אחרי מבחינת זכויותיה?

מהן זכויות עובדת לאחר גיל פרישה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/03/17
תמיר שלום,
אם שאלתך מתייחסת לזכויותיה מכוח דיני העבודה, היא זכאית לזכויות סוציאליות ככל עובד אחר. אם הקצבה שהיא מקבלת היא מהמוסד לביטוח לאומי ואין לה קצבאות אחרות, היא זכאית גם להמשך הפרשות פנסיוניות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

את מי לתבוע על אי תשלום שעות נוספות

עידן 01/03/17
ברצוני לדעת אני מתכוון לתבוע עסק שעבדתי בוא ולא שולמו לי שעות נוספות (הרבה) מעל 200 כל חודש .
האם לתבוע רק את העסק או גם את בעל העסק כדי שלא יסגור את החברה ויפתח חדשה .

את מי תובעים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/03/17
עידן שלום,
ככל שמדובר בחברה בע"מ, עליך לתבוע את החברה. ייתכן שתוכל להוסיף את בעל העסק כנתבע, אך זה במקרים מיוחדים שלא כאן המקום לפרטם.
אם מדובר בעסק שהוא לא חברה בע"מ, הנתבע יהיה בעל העסק בעצמו.

בהערת אגב אציין שאם לא שולמו לך שעות נוספות ייתכן שזכויות נוספות קופחו ומומלץ להיוועץ באופן פרטני עם עו"ד למיצוי הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

דנה 01/03/17
ילדתי לפני שבוע והתפטרתי, האם אני אחשב במקום העבודה בחופשת לידה ואקבל סוציאיליות - צבירה לחופשה, גמל, מחלה הבראה  לתקופת חופשת לידה למרות שהתפטרתי? תודה 

התפטרתי במהלך חופשת לידה, מה לגבי זכויותיי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/03/17
דנה שלום,
את תחשבי עובדת מן המניין עד שהתפטרותך תיכנס לתוקף, אז יסתיימו יחסי העבודה. ממועד זה ואילך לא תהיי זכאית לזכויות סוציאליות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת מזל טוב,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת בפיטורין

זיוה 28/02/17
פוטרתי וניתנה לי הודעה מוקדמת בת חודש. השאלה שלי היא האם אני חייבת לעבוד בתקופה הזו? תודה 

אני חייבת לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/03/17
זיוה שלום,
כן. ימי הודעה מוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר ועניין וכל עוד המעסיק לא וויתר על עבודתך בפועל בתקופה זו, עלייך לעבוד. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועד עובדים

מוטי 28/02/17
שלום

הנני עובד מדינה.במקום עבודתי נבחר ועד עובדים.הועד צירף עובד כמורשה חתימה על שיקים זאת כאשר אינו חבר ועד כלל וכלל. מקרה שנעשה בניגוד לתקנון ועדי עובדים.פניתי אל מבקר קופות הועד בהסתדרות אשר מתעלם מהנושא.האם ניתן להגיש צו עשה לבית הדין לעבודה אשר יורה למבקר לבצע ביקורת???

בתודה מראש.

יש לבחון את התקנון והמסמכים הרלוונטיים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 04/03/17
על מנת לענות אבל ברמת העיקרון ניתן לפנות לבית הדין בצו עשה בגין כל פעולה נדרשת אך רצוי לפני כן לפנות בכתב לגורם הרלוונטי במקום העבודה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה

מאיר 28/02/17
שלום. שאלה קצת מורכבת. אנחנו חתמנו חוזה עם חברת אחזקה וניהול, שתתחזק לנו את הבניני מגורים היכן שאנו גרים. מדובר במתחם של 4 בינינים יוקרתיים) לאחרונה החלטנו לפרק את ההתקשרות בינינו לחברת ניהול, (ע"י התראה בכתב של 30 יום קודם)נודע לנו גם שהחברה נמצאת בקשיים כלכלים. שאלה שלי היא בגלל שהחברת אחזקה בקשיים כלכלים והעובדי ניקיון בסבירות גבוהה לא יקבלו משכורת, האם אני יכול חוקית לקזז את הסכום מחברת אחזקה הפורשת בגובה המשכורת של העובדי ניקיון? והאם זה בעצם הפרת לוזה? תודה יום טוב

חברת אחזקה לא משלמת שכר עובדים, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/03/17
מאיר שלום,
ישנה פסיקה רבה של בתי הדין לעבודה, לפיה גם מזמין השירות אחראי שהעובדים יקבלו את זכויותיהם מכוח דיני העבודה למרות שהוא לא המעסיק הישיר.
לכן, עליכם לוודא שהחברה תשלם את השכר והזכויות הסוציאליות. לא ברור מאיזה סכום התכוונת בשאלתך שתוכל לקזז וכן לאיזו הפרת חוזה התכוונת.
בכל אופן, מציעה לפני שתעשו קיזוז כלשהו, לשלוח מכתב לחברה ובו תבקשו שיוכיחו לכם שהם משלמים ומתכוונים להמשיך לשלם לעובדים. ככל שלא יגיבו לכם, או יגיבו שאין ביכולתם לשלם, ייתכן שתוכל לבצע קיזוז. ששוב, לא ברור מאיזה סכום הוא יבוצע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות למשכורת גלובלית

בתאל רוזן 28/02/17
שלום,
החנות בה אני עובדת, עוברת למיקום חדש. בעכבות זאת, הבוס שלי ביקש שאשאר עד שעות מאוחרות מעבר ליום עבודה הרגיל שלי(9-18).
המשכורת שלי מבוססת על שכר בסיס חודשי+עמלות. האם אני זכאית לתשלום שעות נוספות? שאלתי עובד אחר, שאמר שלא מקבלים שעות נוספות, וזה בגדר "התנדבות".
האם חוקי בכלל?

תודה רבה.

עובד במשכורת חודשית זכאי לגמול שעות נוספות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/03/17
בתאל שלום,
בהנחה שחוק שעות עבודה ומנוחה חל עלייך, על המעסיק לשלם גמול שעות נוספות.
ניתן לעשות זאת בצורת גמול שעות נוספות גלובלי, היינו, סכום מסויים שיגלם את התשלום בגין שעות נוספות בלי התחשבנות על כל דקה, אך זה צריך להופיע בתלוש השכר בנפרד מהשכר הרגיל.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופש לממלא מקום

ענת 28/02/17
שלום,
האם מגיע לממלאת מקום ממשרד החינוך (מורה מחליפה) ימי חופש או צבירתם? מדובר בעבודה שהיא שעתית, בהתאם לצורך, כשקוראים לי. התלוש הוא ממשרד החינוך.
בבירור מולם נאמר לי שלא, כיוון שבין היתר גם המורים הקבועים גם הם לא צוברים ימי חופש כי יש להם חופשים קבועים (חגים, חופש גדול וכו'). האם זה תקין? תודה.

מ"מ במשרד החינוך זכאי לצבירת ימי חופשה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 01/03/17
ענת שלום,
למיטב ידעתי, החופשה השנתית של עובדי הוראה אכן מתקיימת בחופש הגדול וכו' אך יש לבדוק את הדבר באופן מעמיק יותר בהסכמים החלים על עובדי הוראה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחלה עובד חודשי -סופ"ש

שרית 28/02/17
שלום,
במקרה של מחלה של עובד חודשי שנופלת על סופ"ש,  לדוגמא מתחילה בחמישי ונגמרת בראשון.
האם על יום שישי ושבת מורידים מהצבירה ובנוסף מורידים/משלמים 50% מהמשכורת ?
זה נשמע מוזר שמורידים במשכורת 50% שווי של אותו יום  כשזה לא יום שאני אמורה לעבוד בו.
בבקשה הבהירו את הנושא
תודה.

כיצד תחושב מחלה בסופ"ש לעובד במשכורת חודשית?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/02/17
שרית שלום,
התשובה לשתי השאלות היא כן.
תקופת המחלה של עובד במשכורת חודשית שעבורה ישולמו לו דמי מחלה במקום שכר היא כל תקופת מחלתו כולל ימי מנוחה שבועית וחגים. לכן, יש לנכות את הימים האלה ממכסת ימי המחלה שצבורה לזכותו.
אם לא סוכם אחרת, התשלום יבוצע בהתאם לחוק: עבור היום הראשון - 0%, עבור הימים השני והשלישי - 50%, עבור היום הרביעי ואילך - 100%.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 250

א.א.א 28/02/17
מבקש לדעת האם המעסיק חייב למלא עבור העובד טופס בל 250 כאשר העובד דורש זאת .אני מדבר על מקרה שבו עובד מגיע לאחר ארבעה חודשים וטוען שהייתה לו תאונת עבודה.אין לו עדים , הוא לא זוכר את היום ואת השעה .האם ניתן לדחות את בקשת העובד ?

מעסיק חייב לחתום על טופס בל 250?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/02/17
שלום,
מעסיק אינו יכול לסרב לחתום על הטופס שכן ביטוח לאומי נדרש למידע לצורך כימות שווי דמי הפגיעה שעליו לשלם לעובד במידה והאירוע יוכר כתאונת עבודה.

לשאלות נוספות בעניין, פנה לפורום ביטוח לאומי.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת מטפלת

ש.צ 28/02/17
שלום רב, אנו מעסיקים מזה כשבועיים מטפלת בעלת
אשרה ב/1 (תייר בעל רשיון עבודה ללא הגבלה). המטפלת מועסקת ע"י אמי
הדמנטית, כאשר היא נמצאת אצלנו 24 שעות ומקבלת שכר של 4,500 ש"ח עם כל
התנאים הסוציאליים (דרך חברת סיעוד). שאלתי - העובדת היא בת 68. מה הן אפשרויות
ביטוח הבריאות שלה במצבה הנוכחי? והאם אני זו שצריכה לשלם עבור הביטוח בנוסף
לתשלום הביטוח הלאומי. לתשובתכם המהירה אודה.

אני חייבת לעשות ביטוח בריאות לעובד זר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/02/17
שלום,
אכן, מחובתך לעשות ביטוח בריאות בנוסף לתשלום הביטוח הלאומי.
פני לקופ"ח/חברת ביטוח לצורך קבלת מידע לאפשרויות ביטוח הבריאות.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה

ז.כ 28/02/17
אני בחופשת מחלה ללא תשלום משכורת כבר חודשיים
ויש לי עוד 3 חודשי מחלה. לא פוטרתי, האם אני זכאית לדמי אבטלה מביטוח לאומי? את
חופשת המחלה קיבלתי מרופא תעסוקתי, בעבודה סירבו לשלם לי משכורת בטענה שאין לי
ימי מחלה. אני עובדת כבר 6 שנים במקום עבודה זה כאשר לפני כן עבדתי ברצף עוד 7
שנים. מחכה לתשובתכם. תודה 

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/02/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים בעקבות חזרת עובדת מחופשה ללא תשלום

שירלי 28/02/17
שלום,
הועסקתי במשרד ממשלתי בחוזה מיוחד של נציבות שירות המדינה, לתקופה של חצי שנה כמחליפה לעובדת ללא קביעות ששהתה בחופשה ללא תשלום (חל"ת ).
כשאותה עובדת חזרה, פוטרתי.
האם היה ניתן למנוע את פיטוריי, בגלל שלאותה עובדת אין קביעות ואז המעסיק לא מחוייב להחזירה לאותו התפקיד?

ניתן היה למנוע את פיטוריי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/02/17
שירלי שלום,
שאלתך לא ברורה.
ייתכן שבגלל שלעובדת אין קביעות הוא לא היה מחויב להחזירה לאותו תפקיד, אך את מציינת כי הועסקת בחוזה לתקופה קצובה של חצי שנה. החצי שנה הסתיימה והמעסיק לא חידש את החוזה. היכן הבעייתיות?

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בהתפטרות

משה 28/02/17
שלום רב,
אני הודעתי על התפטרותי לאחר כ-12 שנות עבודה. אני יודע שבמקרה כזה אני לא זכאי לפיצויי פיטורין מלאים, אבל רציתי לדעת האם אני זכאי לרכיב פיצויי הפיטורין שהופרש לי במהלך שנות עבודתי? כמו"כ, האם המעסיק צריך לתת לי טופס 161 למרות שאני זה שהתפטרתי?
תודה רבה על זמנך

התפטרתי, אני זכאי לכספי הפיצויים הצבורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/02/17
משה שלום,
התשובה לשתי שאלותיך היא כן.
אתה זכאי לקבל את הכספים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח לרבות חלק הפיצויים.
חשוב לציין שהזכאות לקבלת כספי הפיצויים היא שתשאיר אותם בחברת הביטוח עד לגיל הפרישה. ככל שתחליט למשוך אותם כעת, המעסיק יוכל לבקש את השבתם.

כן. המעסיק צריך לתת לך טופס 161 שהוא טופס התחשבנות בין העובד לבין רשויות המס.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם גישור מחוץ לבית המשפט

ירדן 28/02/17
הוגשה תביעה נגד חברה והוסכם בין הצדדים  על הליך גישור מחוץ לבית המשפט ועוד לפני שהחברה בכלל הגישה כתב הגנה.
סוכם גם שההליך יהיה סודי.
הגישור נערך ע"י עו"ד שהינם מגשרים .
סוכם ונחתם בין הצדדים בהסכם גישור על מחיקת התביעה ותשלום פיצוי מוסכם.
ההסכם נחתם וכל אחד הלך לדרכו.
למחרת החברה שכבר חתמה החליטה שמשהו לא נראה לה בהסכם.
איך ניתן לאכוף את הסכם הגישור?
האם יהיה ניתן להציגו  בבית הדין לעבודה אם אכן זה יגיע למשפט ו/או לפחות לומר  מה קרה?
תודה

מה התוקף של הסכם גישור?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 28/02/17
ירדן שלום,
ככל שלא ניתן להסכם הגישור תוקף של פסק דין, מדובר בהסכם חוזי ככל חוזה אחר שנערך בין הצדדים. 
הצד שעומד על קיומו של ההסכם יהיה רשאי להגיש תביעה חוזית נפרדת ועצמאית מההליך המשפטי שבמסגרתו נחתם הסכם הגישור.

הליך הגישור חסוי בפני בית הדין ולא ניתן לחשוף במהלך התדיינות משפטית את שנעשה במהלך הגישור.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שבת רביעית ברציפות

27/02/17
ערב טוב
אשתי עובדת במשרד הפנים (בקרית גבול). 
יש לי כמה שאלות:
1. האם יש חוק שאוסר לעבוד שבת רביעית ברציפות?
2. במידה ויש חוק כזה, הם אפשר להעסיק עובדת ביום שישי, (לאחר 3 שבתות שעברה ברציפות )בשעות שנחשבות שעות שבת? (אחרי כניסת שבת) 
תודה רבה

עבודה בשבת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 28/02/17
העבדת עובד בשעות המנוחה השבועית אסורה, אלא אם כן ניתן לכך היתר משר הכלכלה. במקרה שעובד מחוייב לעבוד במנוחה השבועית, הוא זכאי לגמול עבור העסקתו בשיעור של לפחות 150% עבור כל שעת עבודה וכן לשעות מנוחה חלופיות במספר ובזמן  שנקבעו בהיתר שעל פיו הועסק.
יכול להיו וכך אני סבורה כי במקרה של אשתך - ויש לבדוק זאת מול הסכמים קיבוציים או התקשי"ר כי כן ניתן לאור אופי העבודה שלה להעסיק אותה בשבת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן