פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

זכאות לדמי הבראה

שני 08/08/17
אני עובדת שעתית דרך חברת כ"א החל מחודש אוגוסט 2016 באופן לא רציף - עבדתי באוגוסט בהיקף חלקי, חזרתי לעבוד בנובמבר בהיקף חלקי, ולאחר מכן מינואר עד היום אני עובדת באופן מלא. פנסיה הפרישו לי רטרואקטיבית החל מאוגוסט 2016.

אני צפויה להיקלט בארגון שאני מועסקת בו דרך חברת כ"א בחודש הבא, מה שיוצר למעשה מצב של הפסקת עבודה (החלפת מעסיק).  האם מבחינת דמי ההבראה יחשב לי שהשלמתי שנת עבודה? האם במסגרת סגירת החשבון אני יכולה לדרוש את פדיון דמי ההבראה? או שהעובדה שעבדתי לסירוגין מבטלת זאת? תודה



קליטה כעובד מן המניין קוטעת את רצף ההעסקה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/08/17
שני שלום,
קליטתך כעובדת מן המניין במקום בו את עובדת לא קוטעת את רצף ההעסקה.
חברת כ"א לא אמורה לערוך לך גמר חשבון והוותק כעובדת מן המניין צריך להישמר לך מיום עבודת הראשון.

בכל אופן, העובדה שעבדת לסירוגין תשפיע על מספר ימי ההבראה להם את זכאית, לא על הזכאות עצמה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין והרעת תנאים

אורן 08/08/17
שלום רב,
האם לדעתם יש לי עילה לתביעה.

המעסיק הודיע לי חד צדדית על הורדה בשעות ובהיקף השכר.
חיכיתי שבועיים עד שהודעתי שזה לא מקובל עליי..
אחרי שהודעתי לו שאינני מסכימה במכתב התראה שזו הרעת תנאים, הוא פיטר אותי מהרגע להרגע, בלי התראה , בלי שימוע בלי כלום, בהקלטה שהקלטתי אותו, הוא אומר שעקב המכתב הוא מפטר אותי ומלכתחילה לא הייתה לו כוונה לפטר , אלא רק להוריד בשכר ובשעות,

האם יש לי עילה לתביעה לפיטורין ללא שימוע?   

פוטרתי ללא שימוע, יש לי עילת תביעה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
אורן שלום,
פיטורים ללא שימוע אכן מקימים עילת תביעה. 

אני ממליצה להמתין למועד בו ייערך לך גמר החשבון בכדי לראות שהכל שולם על פי חוק ואז לבחון את עניין הגשת התביעה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

מרגולה 08/08/17
שלום רב
אני עובדת כשנה וחצי במקום פרטי. עד היום לא קיבלתי דמי הבראה. אני עובדת 30 שעות בשבוע. האם מגיע לי וכמה מגיע לי?

אני זכאית לדמי הבראה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
מרגולה שלום,
כל עובד שהשלים שנת עבודה זכאי לדמי הבראה.
יחד עם זאת, אם יש מועד קבוע במקום העבודה בו משלמים את דמי ההבראה לכלל העובדים, ייתכן תקבלי גם את באותו מועד למרות שכבר השלמת שנה וחצי של עבודה.

דמי ההבראה ישולמו לך בהתאם לחלקיות המשרה שלך.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתתפות עובד ביום בגיבוש במהלך חופשת לידה

mekory 08/08/17
רציתי לדעת איזו בעייתיות יכולה להיות קיימת בהשתתפות עובדת ביום גיבוש (טיול לילה אחד) במהלך חופשת לידה? (בנוגע לביטוח לאומי, תאונת עבודה חלילה וכד')
יש לציין שעל העובד לחתום 

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

שני K 08/08/17
שלום רב,
שאלתי היא בנושא תשלום ימי מחלה
אני עובדת חודשית גלובלי בשכר ברוטו 5150 - ימי עבודה בשבוע
הייתי בימי מחלה מה-20/7-23/7 שזה ימים חמישי עד ראשון כולל
כיצד מחושב לי התשלום? מהו הסכום שאני אמורה לקבל?

חישוב ימי מחלה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
שני שלום,
ערך יום מחלה הוא שכר היסוד שלך (ברוטו) לחלק ל-30. 
יום המחלה הראשון לא משולם. הימים השני והשלישי משולמים 50% (במקרה שמדובר בימי עבודה כמובן) והיום השלישי ואילך משולמים בתעריף 100%.

במסגרת הפורום לא ניתן לערוך חישוב פרטני. את מוזמנת לערוך את החישוב בעצמך, בהתאם לאמור.

בריאות איתנה,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום עבודה

ל 08/08/17
בוקר טוב הנני אם חד הורית לילד בן 12 וחצי ותינוקת בת חודשים. אני עובדת בחרת **** במשך 6 שנים במחלקת בקרה. בתאריך 4/12/2016 יצאתי לשמירת הריון ובתאריך
25/6/2016 ילדתי כיום אני בחופשת לידה עד 8/10/2017 שאלה: אני רוצה לסיים את עבודתי
בחברה לצורך טיפול בתינוקת מעבר לזה שבמסגרת עבודתי עבדתי בעיר אשדוד במשך כול
השנים ועכשוי העבירו אותי לעבוד בירושלים מה שמאוד מקשה אלי עם התינוקת. שאלתי היא
כזה האם מותר לי להתפטר ועדיין לקבל את כול הזכויות שלי האם אני זכאית לחתום הבטלה
למרות שהיתי בשמירת הריון האם אני אמורה להודיע חודש מראש בעבודה ולהיות זכאית
לתשלום בעבור הודעה מראש תודה על עזרתכם

התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
שלום,
את יכולה להתפטר לצורך טיפול בתינוקת עד 9 חודשים מיום הלידה.
התפטרות שכזו, כמו כל התפטרות אחרת, מצריכה מתן הודעה מוקדמת.

באשר לדמי האבטלה פני לפורום ביטוח לאומי.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עקב איחורים מצד המעסיק

איציק 08/08/17
שלום

במקום עבודתי יש עבודה מסביב לשעון ושעות משמרות קבועות. ההגעה למקום עבודתי היא על ידי הסעות שהמעסיק שכר את שירותיו שייקח ויחזיר אותנו בסיום המשמרת. לאחרונה חלו כמויות איחורים בהגעה לעבודה וכתוצאה מכך אני מחתים כניסה חצי שעה אחרי תחילת המשמרת ובמקרים קיצוניים אפילו שעה אחרי תחילת המשמרת. אני עובד שעתי ואין צורך לציין שהמשכורת שלי נפגעת מזה וכל הנגזרות של כך (פנסיה וכיוצא בזה). 
שאלתי היא האם אני יכול לדרוש מתוקף החוק או תקדימים תשלום מתחילת המשמרת שלי?? הרי לא איחרתי בגללי אלא בגלל חברת ההסעות שהמעסיק שלי שכר 

אוכל לבקש מהמעסיק תשלום בגין זמן שההסעה איחרה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
איציק שלום, 
שכר עבודה משולם עבור כל זמן שבו העובד עומד לרשות המעסיק.
מאחר ואתה הגעת לנקודת האיסוף בזמן, אתה מוחזק כמי שעומד לרשות המעסיק.
אם איחרת לעבודה בגלל שההסעה לא הגיעה בזמן, אתה זכאי לתשלום עבור כל אותו הזמן שחלף בין רגע הגעתך בזמן לנקודת האיסוף ועד לשעה שהגעת לעבודה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות וקבלת פיצויי פיטורין אחרי הרעת תנאים

דני 08/08/17
שלום,אני עובד במקום עבודתי מזה כשנה. בהסכם העבודה שנחתם ביני לבין המעסיק לא נרשמו שעות וימי פעילות, לאחר שציינתי זאת בפני המעסיק ועל מנת לוודא את שעות העבודה הנדרשות, נמסר לי ע"י המעסיק בעל פה כי שעות העבודה הינן בימים א - ה בין 09:00-18:00. בפירוש נמסר לי בשיחה כי אין צורך לעבוד בימי שישי.
לאחרונה עזב אחד העובדים בחברה את תפקידו ואני נדרשתי להחליף אותו בנוסף לתפקידי הרגיל. אותו עובד נדרש היה לעבוד מביתו גם בכל יום שישי (וזאת למרות שזה לא נאמר לו בתחילת העסקתו בחברה) למשך כחצי שעה עד שעה. מיותר לומר שאני לא מוכן לקבל זאת, בנוסף לא ניתנה עליית שכר.
במקרה של התפטרות, האם אני יכול לתבוע מהמעסיק פיצויי פיטורין, מתוקף הרעת תנאים או משהו כזה? ומה במקרה שתתקיים עלייה בשכר ואני עדיין לא מעוניין?
תודה רבה

הוספת שעות עבודה מהווה הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
דני שלום,
על פניו נראה שהוספת השעות מהווה הרעת תנאים. אך האם תוספת של חצי שעה-שעה ביום שישי תהווה הרעת תנאים מוחשית שניתן יהיה להתפטר בגינה? ספק.

בסופו של יום, מי שיצטרך להכריע בעניין הוא בית הדין אם זה יגיע לפתחו.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום יום ושעה

סימו 08/08/17
שלום,
במקרה של תשלום דמי הודעה מוקדמת, או ימי מחלה, או ימי חגים. . . המעסיק חייב לשלם לפי תעריף מינימום חדש! אם הוא משלם פחות כ 26 זה חוקי ?  - שאלה נוספת: לפעמים מעסיק מחשב יום מחלה כ 8.6 ולפעמים 8 שעות!! זה חוקי ? מה ההסבר של זה ?

תודה 

איך מחשבים תשלום הודעה מוקדמת, ימי מחלה וחג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
סימו שלום,
1. כל התשלומים עליהם דיברת: הודעה מוקדמת, מחלה וחג צריכים להיות משולמים בהתאם לשכרך הרגיל, שכן הם מהווים תחליף שכר. אם אתה משתכר שכר מינימום, כמובן שגם התשלומים האלה צריכים להיות אותו הדבר. כנ"ל אם שכרך מעל המינימום.

בוודאי שלא חוקי לשלם פחות משכר המינימום.

2. בשבוע עבודה בן 6 ימים, יום עבודה הוא 8 שעות.
בשבוע עבודה בן 5 ימים, יום עבודה הוא בן 8.6 שעות.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונה אישית

סימו 08/08/17
שלום רב,לפי 6 חודשים נפגעתי בתאונה אישית ובעקבות זה נגרם לי אי כושר לתקופה של 3 חודשים.אני עובד בשתי משרות - 1.עבודה חצי משרה יומיים בשבוע במשרד עד 6 שעות ביום.  2. ועבודה פיזית קשה עם חומרים וכלים...בעקבות התאונה לא יכלתי לחזור לעבודה השנייה - שיש בה עבודה פיזית קשה.אבל בגלל סיבות אישיות - חזרתי לעבודה שלי במשרד כי שם יכלתי לנוח... חזרתי אחרי שבוע בערך...הגשתי תביעה לביתוח לאומי ל תאונה אישית כל לא יכלתי לחזור לעבודה השנייה ולכן זה פגע בפרנסה שלי. . . התשובה שקיבלתי מביתוח לאומי הייתה שלילית - והם אמרו בתאונה אישית אם אני עובד אפילו שעה במקום עבודה אחר לא מגיע לי כלום !!!זה החוק? זה אמור להיות כך? או יש אפשרות לעשות משהו במקרה הזה ? 

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר דירה

נטלי 08/08/17
שלום 
אנחנו עוברים דירה לשומרון ולכן אני נאלצת לעזוב את מקום עבודתי .
רציתי לדעת עקב זה שאני עוברת לשומרון האם זה איזור שבגלל המעבר חל עליי דין של מפוטרת ולא דין של פיטורים.  
בנוסף מי כמה קילומטר ממרחק מקום העבודה אני רשאית לקבל את אותם תנאים של אחת שפוטרו אותה. 
מה קורה עם נושא הפיצויים ??
אני עובדת במקום עבודתי שנה ותשעה חודשיים 

התפטרות עקב מעבר דירה מזכה בפיצויי פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/08/17
נטלי שלום,
התפטרות של עובד שמעתיק את מקום מגוריו להתנחלות או היאחזות ששר הביטחון ושר החקלאות אישרו לצורך תקנות פיצויי פיטורים, מהווה התפטרות בדין מפוטר.

שבי שומרון, קרני שומרון ומעלה שומרון הוכרו כהתנחלויות לצורך העניין.
כמובן שתהיי זכאית לפיצויים רק במקרה שאת עוברת ממקום שאינו התנחלות/היאחזות להתנחלות/היאחזות.

צריך להיות מרחק של 40 ק"מ.

אם אינך חתומה על סעיף 14, תהיי זכאית לפיצויי פיטורים מלאים כשימלאו לך 6 חודשי מגורים במקום החדש.
המעסיק יכול כמובן לשלם  גם קודם לכן.

בברכת יישוב טוב,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנית חתימה על טופס מחייב בקבלה לעבודה

דניאל 07/08/17
לפני 5 ימים התחלתי לעבוד במקום חדש. עם קבלתי קיבלתי טופס המחייב אותי לשמור על סודיות (מקובל) ובנוסף, להתחייב שלא אעבוד בעתיד בחברה מתחרה. בתחום בו אני עובדת יש עשרות חברות מתחרות. אם חלילה לא אצליח החתימה תחייב אותי לותר על מקומות עבודה אופציונליים רבים. האם זה חוקי ?
האם אני חייבת לחתום ועד כמה זה מחייב ?
תודה

סעיף אי תחרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
התניה על חתימה שכזו היא חוקית ולגיטימית בתנאי שהיא עומדת על מספר קרטריונים:
להגביל את התניה גאוגרפית.
להגביל בזמן.
לתת פיצוי כספי על הזמן שהתניה בתוקף לעובד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סייעת

סייעת 07/08/17
שלום!!
אני עובדת כסייעת דרך חברת כוח אדם.
פתאום במשכורת יולי הם החליטו לא לשלם נסיעות.
כאשר כל שנה משלמים לנו משכורת מלאה עבור יולי אוגוסט ונסיעות.
האם זה חוקי?

תודה

קיזוז נסיעות מתלוש השכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
קשה לי להשיב על שאלתך . האם את עובדת ביולי /אוגוסט? באם לא עבדת ביולי אוגוסט - אין כל סיבה לתשלום נסיעות.

אבל יש לי מספר שאלות:
 
למה כוונתך כל שנה? בכמה זמן מדובר? מדוע את לא עובדת של המעסיק הישיר בעצמו? 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום שעות נוספות

עידן 07/08/17
שלום , אני עובד במשכורת חודשית כבר 5 שנים כאחראי במחסן עם רכב צמוד, מחתים שעון נוכחות..סוכם על שכר גלובלי...בשנה הראשונה לא שולם לי שעות נוספות,ולא רשום בתלוש כמה שעות נוספות עשיתי.. אחרי שנה לא הסכמתי להמשיך ככה כי דרשו ממני להישאר יותר מדי ללא תמורה.. אחרי השנה התחילו לשלם לי שעות נוספות ..
המעסיק לא רוצה לשלם לי על השעות נוספות של השנה הראשונה..  אם אני תובע בבית הדין לעבודה , המעסיק יכול לטעון איכשהו שאני בעמדת ניהול או משרת אמון וכך להתחמק מהתשלום, ושוב ב 4 שנים  האחרות כן שולם לי שעות נוספות..
תודה רבה!

תשלום שעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
אכן הוא יכול לטעון כך. והתפקיד של מנהל מחסן או אחראי מחסן - יבדקו לעומק - האם מדובר במשרת ניהול או שלאו- ולדעתי אין המדובר במשרת ניהול. שנית, עצם העובדה שהמעסיק כן שילם שעות נוספות החל מהשנה השניה- מוכיחה ומעידה כי אתה זכאי לתשלום שעות נוספות. ואלא באם בהסכם מצוין כי השכר הוא כולל שעות נוספות ורכיב זה מופרש מלכתחילה בנפרד בתלוש או כי משרתך היא משרת אמון - לא תהיה לו ברירה והוא יהיה חייב שלם לך שעות נוספות גם עבור השנה הראשונה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

אוריין עובד 07/08/17
שלום רב,
אשמח לעזרה.

אדם שעובד בחברה מזה שנתיים ומעוניין להתפטר. 
בחוזה שלו מצויין תנאי סוציאלי שלפיו: "לביטוח הפנסיוני תפריש החברה 12% מהמשכורת (6% ע"ח פיצויים ו-6% ע"ח תגמולים), תנכה ממשכורץ העובד את חלקו בהפרשות בשיעור 5.5% מהמשכורת ותעביר סכומים אלה לקרן הפנסיה/ביטוח מנהלים. אם העובד לא יודיע לחברה אחרת, יועברו הכספים לקרן הפנסיה"מקפת". סכומי הפיצויים המופרשים לקרן הפנסיה בשיעורים הקבועים בצו ההרחבה, באים במקום תשלום פיצויי פיטורים בהתאם לסעיף 14 לחוק, בגין השכר, התקופות והשיעורחםבגינם נעשתה ההפרשה".

האם זה אומר שבמידה ואותו אדם מגיש התפטרות, אינו זכאי לפיצויים כפי שמקבלים כאשר המעביד מפטר? 

פיצויי פיטורין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
בוקר טוב, 
במקרה דנן במקרה והעובד מתפטר הוא יהיה זכאי רק ל- 72% פ"פ  בלבד. סעיף 14 במקרה דנן מדבר על רק 6% פ"פ ולא 100%.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה עונתית לפי שעות דרך חב.כ"א.

יוסי 07/08/17
שלום,
עבדתי במשך מס.  שבועות, דרך חברת כ"א, במוסד כלשהו שהזעיק אותי לפי צרכים מזדמנים.
בקר בהיר הפסיק אותו מוסד לזמן אותי.
הייתי זכאי לשימוע?

הפסקת עבודה לאחר מספר שבועות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
תלוי מה היה ההסכם עם חברת כ"א /מזמין אם היה כזה . ולאחר מספר שבועות אני לא סבורה שהדבר מצדיק שימוע. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי עוזרת בית וחוקיות בעקבות נשיכה

Fanny 07/08/17
לראשונה העסקנו עוזרת בית לניקיון בבית פרטי, דרך חברת ניקיון. עבדה אצלנו יום אחד , ובתחילת יום זה כלב הפינצ'ר הננסי שלנו נשך אותה ברגלה. השאיר סימן קטן והיא אמרה שאין שום כאב ועבדה במשך 6 שעות , עם הפסקות עישון, שתיה ושיחות טלפון. בערב אותו יום המעסיקה שלה התקשרה ואמרה שרגלה של העוזרת התנפחה והיא בדרך לבית חולים. ושהיא מקווה שאחכ נפצה אותה.לטענתן היא שוחררה מביהח, לאחר קבלת זריקה )הכלב הוא כלב ביתי, שלא יוצא החוצה, מחוסן(. אמרה לי שקיבלה יומיים חופשת מחלה. עכשיו מבקשת 1000 שח פיצויים ולא מוכנה לתת לי העתק המכתב מביהח )טוענת שאבד לה(. האם אני אמורה להסדיר את זה מולה, להסתמך על מילתה ולהחתים על קבלת הכסף ושאין לה עוד דרישות, או שאין לי כל מחוייבות מאחר והיא עובדת חברה והיא אמורה להיות מכוסה עי החברה?? לא מצליחה להבין כיצד להתנהל מול המעבידה הזאת. האם להפעיל את ביטוח הבית על זה? האמת שהיא עושה קצת שרירים וקצת מפחידה אותי.... נ.ב העוזרת היא עובדת זרה מאוקראינה. לא יודעת מה מעמדה החוקי, אך יש לי קבלה של החברה , שהנל עבדה אצלי ומה הסכום ששולם על יום העבןדה )351 שח(. תודה רבה רבה מראש. מחכה בקוצר רוח לתשובה. חשוב לציין שאנחנו לא מתנערים מכך שהיא ננשכה. רק מנסה להבין מה יש לעשות ? תודה מראש 

פיצויי לעוזרת בית בעקבות נשיכה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
הי המדובר בענייני נזיקין. אין לכם יחסי עבודה ומול העוזרת אנא פני לפורום דיני נזיקין .



בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לחץ מצד המעסיק לבוא בימי מחלה

אלי 07/08/17
היי שלום, רציתי לדעת אם יש איסור בחוק לגבי לחץ של המעביד על העובד לבוא בימי מחלה,  מותר לו להתקשר ולשאול כל פעם אם העובד מרגיש קצת יותר טוב כדי שיבוא לעבודה, למרות שיש אישור מרופא? ואם העובד הגיע לעבודה בגלל הלחץ הזה מחשש להתנכלות או פחד מפיטורים  זה יכול לבוא לרעתו בעת תביעה בבית דין בעניין שקשור לכך?

הגעה לעבודה בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
על המעסיק חל איסור מוחלט לבקש מעובד להגיע בזמן  מחלה /לעובד בזמן  מחלה. 
במידה ותגיע לעבודה - תקבל שכר ולא ימי מחלה. לגבי האופן שבו הדברים יראו בבית הדין - אין לדעת.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לצוות האתר

שמעון 07/08/17
צוות יקר,אתם עושים עבודת קודש,אך למה לדלג על שאלות? יש שאלות מ 2,8,2017 שלא קבלו שום התיחסות,בעוד ששאלות טריות מהיומיים האחרונים כבר נענו.

אנא פנה למנהל הפורום

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם המעסיק חייב להפריש למרכיב של פיצויי פיטורין?

דוד 07/08/17
שלום!

עבדתי במקום עבודה למשך 7 חודשים ולאחר מכן התפטרתי. התחלתי לעבוד שם באפריל 2016. 

המעסיק הפריש לביטוח המנהלים רק בסיום עבודתי בחברה אחורה על כל התקופה, אך הוא לא הפריש עבור רכיב של פיצויי פיטורין (6% חובה ע"פ חוק למיטב ידיעתי). 

כעת חברת הביטוח דורשת שאפריש (שהרי הם מקבלים את העמלה שלהם באחוז מההפרשות) אך המעסיק טוען שהוא לא חייב כיוון שאני התפטרתי.

למיטב ידיעתי החוק מחייב להפריש ואם הוא רוצה הוא יוכל לקבל חזרה את הכסף (לאחר שישלם עליו מס כחוק)

האם הוא חייב להפריש? במידה ורוצה לקבל את הכסף חזרה - מה אחוז המס שעליו לשלם?תודה!

ביטוח מנהלים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17

המעסיק היה חייב להפריש לך לפ"פ אפילו שאתה הוא זה שסיימת את עובדתך והתפטרת - אין כל קשר בין הדברים. הדבר אומר  - שלא בטוח שתוכל למשוך את הכסף - אך עדיין החובה היא על המעסיק 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בדיני עבודה – החזר הוצאות בתפקיד

ק 07/08/17
שלום רב. שאלה בדיני עבודה. הנני עובדת בשירות הציבורי.התקשי"ר חל עליי. זכאית
מתוקף הסכם וביצוע תפקיד בענף מקצועי בשירות הציבורי מקבלת אחזקת רכב (ניירות)
ביטוח רכב מקיף +חובה . ו- 700 ק"מ ניידות בתפקיד. האוטו לא בשימוש מלא עבור העבודה
ולא שווי רכב צמוד. השאלה החזר הוצאות בתפקיד. מתוקף תפקידי אני מגיעה למקומות בהם
אני מחנה את הרכב. 1. האם אני זכאית להחזר הוצאות חנייה בתפקיד פנגו. 2. האם אני
זכאית לתשלום קצובת נסיעות לעבודה. על התעריף ברכב. האם תשלום שווי שימוש ברכב חל
בו כל ההוצאות שציינתי. הבהרה ה- ק"מ המאושרים אינם מכסים את מכסת כל הנסיעות
בחודש. אני נוסעת 100 ק"מ ליום. אשמח לתשובה. תודה. מה המקור החוקי להחזר הוצאות
חנייה שאוכל להראות למעסיק.

החזר הוצאות בשירות הציבורי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
ראשית ומבלי להיכנס להוראות התקשיר  - מה שלא מתאפשר עשות בפורום שכן עניינו לענות על שאלות כלליות ומכוונות בלבד. אני מציעה לך לפנות למחלקה הרלוונטית ולעדכן את מספר הקילומטרים שאת צורכת לחודש על מנת שההוצאות בגין תפקידך ועם רכבך - לא יהיו עליך כנטל. אז גם תוכלי לקבל הכוונה מדוייקת - מה שלא ניתן לעשות בפורום זה - מה זה כולל ומה לאו. באם אינך מקבלת תשובות עלכל שאלתך - עליך לפנות לקבלת ייעוץ אישי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה לידה +הודעה מראש

פבלו 07/08/17
מתי אני צריכה לפי החוק להודיע על מועד חזרה לעבודה?מתי אני אמורה להודיע במידה שאני מחליטה להתפטר?תודה.

חזרה מחופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17

הודעה על התפטרות צריכה ויכולה להיות תוך 9 חודשים מיום הלידה כאשר את חיבת במתן הודעה מוקדמת - של חודש באופן כללי. 
לגבי חזרה או אורכה (במידה ואת זכאית ) של חופשת הלידה - מאחר וברירת המחדל היא חופשת לידה בת 26 שבועות, עובדת שרוצה לקצר את חופשת הלידה חייבת להודיע על כך למעבידה. המעביד לא יכול לדחות את חזרתה לעבודה יותר משלושה שבועות.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע ופיטורים לא הוגנים

אריאל 07/08/17
הוזמנתי לשימוע עקב טענה על גניבה מהחברה, בשימוע הוכחתי (עם הודאה של המעסיק) שלא ידי היתה במעל. אך בכל זאת קיבלתי מכתב פיטורין (כנראה סתם חיפשו סיבות לפטר אותי), האם זאת עבירה על החוק? 

שימוע ופיטורים שלא כדין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
הי בוקר טוב, אני לא חושבת שהמדובר בעבירה על החוק. אבל זה לא קשור- במידה והשימוע לפיטורין היה בעקבות הגניבה ואתה הוכחת באופן וודאי שלא אתה גנבת - אזי לא ברור מדוע נקבע כי אתה מפוטר. - משמע לדעתי בלבד כי הפיטורים ממניעים ומשיקולים זרים וזה שוב מבלי לבדוק לעומק את מסמכי השימוע - הזימון, הפרוטוקול, וההחלטה. במשרה כזה אפשר לבקש צו מניעה/צו עשה לחזרה לעבודה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש לי הרעת תנאים?

לירון 06/08/17
שלום 
אני עובדת בצוות ,אך רוב העבודה היא מול עובד אחד.שעות העבודה הם 8:00-16:30 יצא מצב חדש שאישרו לאותו עובד, יום חופש פעם בשבוע(כדי ללמוד) ,ובתמורה יעבוד ביום שישי.נוצר מצב שאני ממש קורסת, באפיסת כוחות(יולי אוגוסט זאת תקופה יותר לחוצה אצלנו). אותו עובד קיבל גם שבוע חופש וזה פשוט לא הגיוני .כל העבודה נופלת עלי בעוד שיש עוד עובדים שהמנהלת לא מוכנה שיעזרו .1.אני לא בטוחה שהמצב הוא זמני2.כמובן שאני לא יכולה להתלונן בפני המנהלת, כי התשובות שלה תמיד אותו הדבר-"את סתם מתלוננת", "גם את נעדרת לפעמים", "זה רק זמני", "אני מחליטה"תשובות שלא באות לעזור לי . שאלתי היא כזאת -האם המצב הזה שנוצר יכול להיות כהרגעת תנאים למרות שזה בעקיפין? או שזה מצב שכלל לא רלוונטי .אם כן ,מה אני צריכה לעשות ? להתלונן במשאבי אנוש? לשמור מיילים שאני שולחת למנהלת ולשמור לאחר סיום העבודה אם אחליט להגיע לבית דין לעבודה? דבר נוסף ,אני די בטוחה שאותו עובד לא הולך ללמוד, וגם אם כן זה בפחות זמן ממה שהוא טוען(חודשיים וחצי ,במקום חצי שנה כהצהרתו).

שינוי בתנאי העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/08/17
לירון הי, לא כל שינוי או עבודה נוספת מהווה הרעה בתנאים או הרעה מוחשית בתנאים. עבודה בצוות היא אכן לא פשוטה, וזאת מכוון שאת תלויה בעובד נוסף. שאם הוא חולה או בחופשה לך מתווספת קצת יותר עבודה ולעיתים גם קצת יותר מ"קצת". אני עדין סבורה כי לא מדובר בהרעה. אני גם סבורה כי המנהלת שלך צריכה לתת לך קצת יותר אוזן קשבת . את בהחלט יכולה לשמור את המיילים למקרה הצורך. אבל כרגע אני לא חושבת שיש משהו לעשות - אלא מלבקש עזרה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה ימי הבראה מגיע לי ומה סכומם.

מוטי 06/08/17
התחלתי לעבוד ב  7.11.15 כמה ימי חופשה מגיע לי ומה סכומם?
תודה

ימי הבראה וימי חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/08/17
מוטי בוקר טוב, לא ציינת האם את העובד משרה מלאה או חלקית. אז אני יוצאת מנקודת הנחה כי המדובר במשרה מלאה.
לגבי ימי הבראה - לאחר שנה ראשונה 5 ימים ולאחר שנה שניה - 6 ימים.
לגבי ימי חופשה - עד 4 שנים ראשונות 14 ימים. החל מתאריך 1.1.2017 16 ימים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן