פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיטורין

יוסף אליקום לוסטגרטן 26/10/17
ב״ה
ב31.7.17 פוטרתי ע״י חברת אריאל עד היום לא קיבלתי 10 תלושי משכורת מתחילת העבודה ב2014 ולא העתק מהזמנה לשימוע בו הפרו חוזה חד צדדית ופגעו בהיקף המשרה וגובה השכר

פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
על פניו נראה כי יש לך עילת תביעה יש לבחון את החומר ולפעול בהתאם.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלאת אחוזי משרה

רחלי מירוז 24/10/17
שלום רב,

אני עובדת ברשות מקומית והמשרה שלי עלתה מ-80% ל-100% .
בתלוש השכר הראשון שלי למשרה המלאה הורידו לי ימי חופשה וימי מחלה  שלא דיווחתי עליהם.
הרשות טוענת שזה בגלל שהעלתי את המשרה .
האם זה חוקי?

ניכוי ימי חופשה ומחלה בהעלאת אחוז משרה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/10/17
רחלי שלום,
לא ברור מה הקשר בין העלאת אחוז המשרה לניכוי חופשה ומחלה אם לא ניצלת אותם.
ממליצה לבדוק שוב עם מקום העבודה מה העניין

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם עבודה גלובאלי

עודד 24/10/17
שלום רב.    כרגע יש לי הסכם עבודה שעתי עם העביד וסוכם כי בעתיד נעבור להסכם גלובאלי.

מס ' שאלות לי בענין:

1. האם צריך להכניס להסכם העבודה את התחיבות המעביד כי בעתיד אעבור להסכם גלובאלי.
2. המעביד רוצה כי בחודשים עם שעות רבות , ישולם לי שכר גלובאלי. כלומר ההסכם שלי הוא שעתי אבל בחודשים עמוסים ישולם לי שכר גלובאלי שנקבע בהסכם.  האם הדבר מותר?

מה צריך להיות כתוב בהסכם עבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/10/17
עודד שלום,
1. תמיד כדאי לכלול התייחסות להתחייבויות עתידיות כדי למנוע מחלוקות אבל כמובן אין חובה כזאת.

2. אם הכוונה היא לתשלום שעות נוספות גלובליות, כן, ניתן להסכים על תשלום כזה אך הוא כמובן צריך לשקף את השעות הנוספות שתעבוד בפועל.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסק לא משלם משכורת ועומד לפשוט רגל

אלה ולריוס 24/10/17
היי, הבוס של אמא שלי משלם את המשכורת כל חודש באיחור של 14 יום לפחות בטענה שאין לו כסף, זהו עסק פרטי( לא בטוח שהוא מפריש לה פנסיה למרות שהוא אמר פעם שכן) הבוס שלה אמר שאולי הוא פשוט יפסיק את העבודה (כמו פשיטת רגל) אך אני לא בטוחה שהוא יכריז על פשיטת רגל בשביל שהיא לא תקבל פיצויים, או שאין לו כסף לשלם פיצויים.. מה אפשר לעשות בעניין איך אפשר לגרום לו לשלם פיצויים אם העסק נסגר והוא מפטר אותה? אמא שלי נכה ומגדלת שני ילדים לבד(אבא נפטר) בבקשה תעזרו לנו בתשובה..

חוששת שהמעסיק לפני פשיטת רגל, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/10/17
אלה שלום,
אם העסק נסגר (אך לא בפשיטת רגל), ניתן להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.

אם העסק בפשיטת רגל וניתן צו פשיטת רגל, צריך להגיש תביעת חוב לנאמן ובמידה והיא תאושר התשלום ישולם ע"י המוסד לביטוח לאומי.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ פרטני למיצוי הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבת עבודה

אנסטסיה 24/10/17
שלום
אני התפטרתי מעבודתי עקב זאת שמנכל החברה היה משפיל אותי צועק ואף מקלל .
אני עבדתי 8 וחצי חודשים ונתתי לו התראה של 9 ימי עבודה , הוא מתיחס אלי גם בימים הללו בצורה מחרידה וניכנסתי לסוג של סטרס , הרופא רוצה לתת לי מחלה כי אני במצב נפשי לא טוב בגלל מה שקורה בעבודה השאלה שלי האם אני במחלה בזמן הימי התראה של העזיבה האם זה חוקי וזה בסדר ? או שהוא יכול לדרוש ממני לאחר המחלה עוד ימים או לתבוע אותי או לא לשלם לי על הימים הללו ?
אשמח לתשובה ותודה.

אפשר לחפוף ימי מחלה עם הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/10/17
אנסטסיה שלום,
כאשר מדובר בהתפטרות, ניתן לחפוף בין ימי ההודעה המוקדמת לימי המחלה.
יחסי העבודה יסתיימו במועד המקורי ולא תצטרכי להשלים את ימי ההודעה המוקדמת לאחר תום מחלתך או לשלם פיצוי הודעה מוקדמת למעסיק על הימים בהם היית חולה.

בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה מעובד קבלן לעובד מהמניין

מוטי 24/10/17
שלום רב,
אמא שלי עובדת מעל עשור בחברה קבלנית ותפקידה הוא מלווה בהסעות לילדים עם צרכים מיוחדים. מרגע שהתחילה העסקתה לא בוצע לה שינוי שכרי ולא העלו לה אותו מלבד השינויים שנעשו בחוק.
שנית, החברה הקבלנית עובדת מול העירייה ואנחנו העירייה היחידה באזור שמלוות בהסעות אינן עובדות עירייה אלא עובדות דרך חברה קבלנית. האם מעל 9 חודשים היו חייבים להעבירה מעובדת קבלן לעובדת עירייה במקרה הזה?
תודה



קליטה כעובד מן המניין

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 29/10/17
מוטי שלום,
באופן עקרוני אסור להעסיק עובד קבלן לתקופה של למעלה מ-9 חודשים.
יחד עם זאת, החובה להעסיק לאחר 9 חודשים חלה רק על עובדים של קבלני כוח אדם, ולא על עובדים של קבלני שירות (חברות שירותים כגון חברות שמירה וניקיון.

לא ברור משאלתך באיזו חברה אמך עובדת, ולכן אני לא יכולה לתת תשובה חד משמעית.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נאמן לא משיב לפניות חוזרות ונשנות

ניבר 23/10/17
שלום,
עבדתי בחברה שעברה פירוק ומונה לה נאמן.
בזמן שעבדתי המעביד היה צריך להפקיד לי כספים לחיסכון פנסיוני בקופת גמל ולא הפקיד.
הגשתי לנאמן תביעת חוב על הכספים והוא השיב לי רק מחצית מהסכום שתבעתי.
פניתי אליו ע"מ להבין את הסיבה לכך שלא השיב לי את כל הסכום.
הוא אמר לי שיצרו עימי קשר מהמשרד של המפרק אולם זה לא קרה.
ביקשתי שייתן לי את פרטי המפרק ע"מ שאוכל ליצור עימו קשר אך הוא מתעלם מפניותיי.
עד היום פניתי לנאמן מעל עשר פעמים ובאמצעים שונים אבל הוא לא מתייחס לפניותיי.
פניתי גם למפרק לאחר שאיתרתי את פרטיו וגם הוא לא מגיב.
מה עושים?
אני מיואשת,
תודה ניבר

פניות לנאמן /מפרק בעת פירוק חברה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/10/17
ראשית את יכולה לפנות בהמ"ש המחוזי בבקשה להבהרה ואו להגיש ערר על החלטת הנאמן/מפרק. תוך הבהרה והסברה כי את איך מיוצגת ומי שאמון על מתן ודאגה לאינטרסים של הנושים - במיוחד בדין קדימה - כעדים, לא משיב לך. 
המפרק/נאמן חייב לתת לך הסבר מפורט מדוע הוא או ביטוח לאומי אישורו רק מחצית מהסכום ולא את כולו. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוליסת פנסיה בחברת אבטחה

יוסי 23/10/17
שלום, התחלתי לעבוד בחברת אבטחה עם מעביד חדש באותו אתר שזכו במכרז משום מה ראיתי בתלוש שהופרשו סכומי מעביד ומעסיק לקופות גמל אבל שביררתי בפועל עם סוכן הביטוח אמר לי שעדיין למעשה לא פתחו לי פוליסה וזה לוקח זמן עד שמתעדכן האם הדבר נכון או שיש פה חשש להלנת שכר ?

פוליסת פנסיה בחברת אבטחה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/10/17
ראשית אם יש לך קופה פעילה על המעסיק החדש להמשיך ולהפריש לך לאותה קופה. חבל שיפתחו לך מספר קופות פנסיה. שנית, יכול להיות שאתה רואה כי קוזז לך מהתלוש רכיב פנסיוני אבל הוא לא הועבר או הועבר וטרם רואים זאת. לא הייתי ישר מגיעה למסקנה כי מדובר בעוולה. הייתי בודקת מול הסוכן בכתב ו/או מול חברת הביטוח /קרן הפנסיה ישירות 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן פנסיה

ח 23/10/17
שלום וברכה רציתי לדעת באם יש לי קרן פנסיה פעילה ששם ההפקדות היו 8.33 לפיצויים
וכן חתום על סעיף 14 כעת המעסיק רוצה להפקיד לי רק 6 אחוז לפיצויים האם הוא מחוייב
להפקיד כמו מה שהיה? תודה

קרן פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/10/17

נכון. שינוי לרעה בהפקדות המעסיק מהווה הרעה מוחשית בצנאי העבודה ושינוי בתנאי העסקה. המעסיק לא יכול לעשות כך באופן חד צדדי ואם הוא בכל זאת עושה זאת - פני אליו בכתב באופן מיידי לתיקון ההפרה שאם לאו תוכלי להתפטר בדין מפוטרת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מבקש תשובה לשאלה מיום 16.10.17

יניב פז 23/10/17
שאלתי בכותרת "תיקון לחוק השומרים"
לא נענתה
(הוספתי את הפרטים שדרשתם ואת מקור הדברים שעליהם הסתמכתי בשרשור השאלה, אם כי לצערי יצא קצת מבולגן)

מודה על תשובתכם בהקדם.

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/10/17
יניב השבתי לך על השאלה בהמשך לשרשור מתאריך ה 16 לחודש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרת יותר שעות עבודה

אלמונית 23/10/17
שלום רב אני עובדת אצל מטפל שביקש גמלת כסף דרך ביטוח לאומי ומעסיק אותי דרך ביטוח
לאומי לא דרך חברת סיעוד הוא הצהיר עלי איקס שעות יותר ובפועל אני עובדת פחות שעות
ממה שהוא הצהיר האם זה חוקי ומה עלי לעשות.

הצהרה כוזבת לביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 24/10/17
בוקר טוב, חוקי זה לא שהרי מדובר בקבלת כספים במרמה. מה ניתן לעשות? באם את רוצה את יכולה לפנות לביטוח לאומי ולדווח על כך. אבל אני מציעה לך בטרם מעשה לפנות לפורום ביטוח לאומי ולבדוק שם מה ניתן לעשות.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יציאה לחל"ת ובמקביל התחלת עבודה

דודי 23/10/17
האם אני יכול לצאת לחל"ת ממקום עבודה נוכחי ולהתחיל חוזה במקום אחר?

התחלת עבודה בזמן חל"ת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/10/17
עקרונית לא. אבל יש לבחון כל מקרה לגופו. האם זה תקופת עבודה זמנית . מה לגבי המעסיק שמבחינתו נמצאת בחל"ת - האם יש צפי חזרה לעבודה וכו'...
השאלה לאקונית מידי 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי אישה שחזרה מחופשת לידה עקב סגירת החברה

אלי כהן 22/10/17
שלום,



מה הזכויות של אישה שהייתה אמורה לחזור מחופשת לידה לאחר חצי שנה הניתנת בחוק, וקיבלה הודעה שבוע לפני החזרה לעבודה (כמובן שהיא הודיעה מראש שהיא חוזרת לתפקידה בסיום החופשה) שהחברה נסגרת והיא תיסגר סופית תוך חודשיים עקב החלטת הבעלים ( לא פשיטת רגל). האם היא אמורה לקבל פיצויים מעבר לקבוע בחוק? האם לקבל שכר על ההחודשיים שהחוק אוסר לפטר?



תודה רבה לעוזרים.




פיטורי אישה בחופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/10/17
בוודאי העובדת זכאית לפ"פ מלאים לפי צבירת וותק כולל התקופה המוגנת ותקופת ההודעה המוקדמת וכן תשלום שכר בגין תקופות אלו.    

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חומר אישי של עובד שנפטר

דניאל 22/10/17
שלום, רציתי לשאול לגבי חומרים של עובד שנפטר. האם החברה רשאית לגשת לתיקיות האישיות שלו ולמסור אותן לבני משפחתו? תודה רבה על העזרה.

חומר אישי של עובד שנפטר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/10/17

תקיות אישיות של עובד וכך לגבי כל החומרים האישיים- הם שייכים לשאריו ולכן - איסוף שלהם בלבד הוא באמת לגיטימי. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח לאומי, פנסיה עבור נסיעות, חופשות ומחלה

נש"א 22/10/17
האם חישוב דמי הביטוח הלאומי, הפנסיה והפיצויים כוללים גם את החזרי הנסיעות, דמי החופשות וימי המחלה?

הפרשות חובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/10/17
נסיעות, ש"נ תשלום הבראה, חופשות ומחלה אינם כלולים בהפרשות לפנסיה ול"פ אלא באם סוכם אחרת מול המעסיק. לגבי ביטוח לאומי  - אנא פנה בשאלה זו לפורום ביטוח לאומי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

יעל 22/10/17
עובד שקיבל פיטורין ממקום עבןדה מרכזי שעובד כל יום ויש לו עוד תלוש ממקום שעובד לא כל יום האם יכול לתבוע דמי אבטלה מביטוח לאומי?
אשמח לכל תשובה

אנא פנה בשאלתך לפורום ביטוח אומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/10/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בדין מפוטר.

talie m 22/10/17
שלום רב,

אבקש לדעת האם הנתונים הבאים נכונים:

מי שמתפטרת ב״דין מפוטר״, למען טיפול בילוד:
1. זכאית לעשות כן עד 9 חודשים מיום הלידה (תקופת ההודעה המוקדמת כלולה בתוך חודשים אלה).
2. זכאית להחתים בביטוח לאומי *רק לאחר* 3 חודשים ממועד ההתפטרות.
3. תקופת ההחתמה הינה עד 5 חודשים.

האם נכון? יש עוד פרטים חשובים שצריך לזכור בעניין?

תודה רבה מראש.

התפטרות בדין מפוטר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/10/17
לענין סעיף אחד נכון בהחלט. 
לענין סעיפים 2 ו-3 - תצטרכי לברר מול פורום ביטוח לאומי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה מוחשית בדיני עבודה

מיכאל 22/10/17
סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה עובד 3 שנים.
ע"פ חוזה העבודה היה אמור לקבל כל שנה תוספת שכר הקבועה בסכום והכל בחוזה העבודה כתוב.
בשנה השניה המעסיק לא היה מוכן לתת לו את שכתוב בחוזה אלא מה שהוא רצה לתת והעובד בזמנו ובלית ברירה הסכים וקיבלת העלאה פחותה והמשיך לעבוד.
בנוסף ע"פ החוזה בסיום עבודה שני הצדדים צריכים לתת חודשיים עבודה הודעה מוקדמת.
תחילת שנה שלישית הגיע והמעסיק לא מוכן לקיים את מה שנרשם בחוזה ולא מוכן לבצע עדכון שכר כלל וכלל מכל מיני טענות כאלו ואחרות שאינן כלל רלוונטיות לתפקוד העובד, נהפוכו אפילו רוצה לקצץ לו בשכר ולהחזיר אותו ליום הראשון לעבודה בשכר.
האם במידה שהמעסיק יפטר אותו ו/או שהעובד יתפטר לפני זה יהיה חייב העובד לתת חודשיים הודעה מוקדמת? חודש? או בכלל ? כי הרי מדובר בהרעה מוחשית של תנאי העבודה .
האם יש פס"ד מעניין בנושא זה
תודה



הרעה מוחשית בתנאי העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/10/17
מיכאל בוקר טוב, אני לא חושבת שהיום אחרי שהעובד הסכים (בלית ברירה או שלאו), לאי עדכון השכר ע"פ ההסכם כי המדובר בהרעת תנאים מוחשית המזכה את העובד בהתפטרות בדין פיטורים. במיוחד לאור העובדה שציינת כי הוא ביקש עדכון שכר, המעסיק סירב והוא נשאר בעבודה.
וכן במידה ואחד מהצדדים ירצה לסיים את יחסי העבודה - יש לתת הודעה מוקדמת של חודשיים.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה להכרה ביחסי עובד מעביד

דנה 21/10/17
שלום רב
אני מתכוונת להגיש תביעה להכרה ביחסי עובד מעביד (עבדתי כפרילנסרית). בהנחה שהוקצבו לי מספר שעות מסוים לחודש אך עבדתי פחות מכך, מאחר שהיו חגים וכו, האם לשם חישוב הזכויות הסוציאליות שמגיעות לי, עלי לחשב לפי מספר השעות שהוקצבו לי או לפי מספר השעות בפועל (כלומר האם מתחשבים בכך שלא היו לי ימי חופש וימי מחלה ובכל מקרה אם הייתי עובדת יה באפשרותי להיעדר מהעבודה ועדיין לקבל את מלוא המשכורת). 

כמו כן, שאלה פרוצדורלית- בתקנות סדר דין אזרחי כתוב שכאשר מגישים תביעה גודל השוליים הימניים צריכים להיות 5 ס"מ האם כך נהוג בפרקטיקה? 


תודה ושבוע טוב

תביעהל הכרה ביחסי עובד מעביד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/10/17
שלום רב
לגבי השוליים אכן נהוג להותירם אם כי כל עוד את לא מיוצגת לא יבדקו זאת לעומק
לגבי ההכרה לא ניתן לענות מבלי לראות את הנתונים אבל בפועל אם תוכלי להוכיח שלו היית עובדת היה צריך לשלם לך על שעות אלה אז ניתן לדרוש תשלום בגינם שכן זה חלק מהנזק שנגרם לך בשל אי הכרה בך כעובדת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום מחלה

נטע גלוברמן-ורש 20/10/17
שלום, 
אתמול קיבלתי 10 ימי מחלה. בימים שישי ושבת אינני עובדת. האם הרצף "נתקע" בגלל סופ"ש ולכן במקום שאתחיל לקבל תשלום מלא/חלקי, הספירה מתחילה מחדש? 
לדוגמא יום חמישי, יום ראשון למחלה - אין תשלום עפ"י חוק. לאחר מכן, סופ"ש.
ביום ראשון, האם הינו (שוב) יום ראשון למחלה או יום רביעי למחלה?

תודה,
נטע

תשלום מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/10/17
שלום רב
יום ראשון הוא היום הרביעי למחלה מבחינתך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מגבלה רפואית

מיה 19/10/17
שלום,

ברצוני לדעת, האם מעסיק יכול להוריד לעובד את אחוזי משרתו עקב מגבלה רפואית? המגבלה בהמלצת רופא תעסוקתי, אך לא רשום בהמלצת הרופא לגבי שעות עבודה, אך רשום שאינו יכול לעבוד במחלקה מסוימת מסיבה רפואית כזו או אחרת. 

האם מעסיק יכול להוריד לעובד את אחוזי משרתו עקב מגבלה רפואית?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 21/10/17
שלום רב,



אם רשום שיש מגבלה במחלקה כלשהי ומעבר למחלקה אחרת אפשרי רק עם שינוי השעות אז המעסיק יכול לעשות זאת. העובד רשאי לטעון שזוהי הרעת תנאים המאפשרת התפטרות בדין מפוטר אך יש לבחון את כל הנתונים והנסיבות ולרבות את אישור הרופא התעסוקתי לעומק על מנת לענות.



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פעם שלישית גלידה

עדה 19/10/17
שלום
האם אפשר לקבל תשובה-
את החישוב לפיצויי פיטורין למנקה חדר מדרגות שמגיע לעבודתו פעם בחודש-כאשר בחוזהו כתוב פעמיים בשבוע.
האם אפשר לקבל את אופן חישוב הפיצויים
ואם אפשר לקבל תשובה- ולא לא להתייחס לשאלה כאשר מעליה מופיעות עוד שאלות תודה רבה על תשובה עניינית(בבקשה לא להפנות לפורום אחר)
זה בית שעומד בפני הבעייה הזאת וצריך לדעת את החישוב
תודה

פעם שלישית גלידה - האמנם ?

ענבל תמם 20/10/17
שלום רב,

אני מבינה את רצונך לקבל תשובה.

אבל, ככל ואתה מבקש תשובה מקצועית עם מספרים של חישובים, הרי שלא ניתן לתיתה כאן.

בדיוק לשם כך נועדו עורכי הדין העוסקים בתחום.

ככל ויהיה צורך נוסף, אשמח לסייע.

שבת שלום

בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

אופן חישוב הפיצויים

ץ 20/10/17
כיוון שאין את כל הנתונים לגבי תקופת ההעסקה והשכר ששולם בכל תקופה - אין לך ברירה אלא לקרוא בעיון את פסק הדין שבקישור שנותן תשובה מדויקת לשאלתך

פיצויים למנקה

עו"ד לילך אקרמן 21/10/17
שלום רב
הפיצוים הם לפי העבודה בפועל שכר עבודה של חודש כפול תקופת העסקתו. ( ככלו מדובר בעבודה קבועה פעם בחודש בעצם כמתואר בשאלתך)

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

תביעההלנת שכר

איציק 19/10/17
לאחרונה הגשתי תביעה בגין הלנת שכר נגד מעסיק אצלו הייתי מועסק לפני כשנה.
בזמנו טען המעסיק כי לא שילם את השכר מאחר ולא עמדתי בתנאי החוזה - תק' התחייבות עקב הכשרה שניתנה בשכר.
יחד עם זאת הוא טען כי שילם חלק יחסי מהשכר אך לא נקב בסכום.
חשבון הבנק שאת פרטיו מסרתי בתחילת תק' ההעסקה היה סגור.
כאשר בדקתי בבנק אם בוצעה העברת משכורת לחשבון נעניתי בשלילה.
לאחרונה כשפניתי למעסיק במכתב התרעה טרם נקיטת הליכים הוא חזר וטען שוב כי השכר שולם ואף שלח את תלוש השכר (שלא הועבר אליי לפני כן).
כשברשותי תלוש השכר פניתי שוב לבנק ומבדיקה שבוצעה עם הבנקאי עלה כי היה ניסיון להעביר את השכר בזמנו, אך מאחר והחשבון היה סגור השכר הוחזר לחשבון המשלם לאחר מספר ימים.
הדיון בתביעה נקבע לעוד מספר שבועות. 
האם נכון יהיה בשלב זה ליידע את המעסיק בדבר מצב החשבון או שמא עדיף להמתין ליום הדיון. מה נכון יהיה לעשות בנסיבות הנ"ל.

* שני החשבונות מנוהלים באותו הבנק.
 לתשובתכם/ן אודה

הלנת שכר

ענבל תמם 20/10/17
שלום רב,

מאחר שהוגשה תביעה והנושא קבוע לדיון, קשה לי לענות על שאלותיך מבלי לראות את החומר הרלוונטי.

אם הינך מיוצג, תוכל להיוועץ בעו"ד שמייצג אותך.

במידה ולא, מומלץ להיוועץ.

ככל שיהיה צורך נוסף, אשמח לעמוד לרשותך.

בהצלחה
 

בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

פיטורין לאחר חופשת לידה

יניב 19/10/17
שלום,
בתאריך בחודש ינואר 2017 אישתי ילדה, יצאה לחופשת לידה, הייתי אמורה לחזור אחרי חצי שנה וביקשה מהמעסיק לחזור ב 1/9/17 ....כאשר חזרה לעבודה, הסניף היה סגור, התקשרה למעסיק ושאלה אותו מדוע המקום סגור, המעסיק טען בפניה שהמקום נסגר שאין לה מה לדאוג שהיא נחשבת עובדת החברה ותקבל משכורת כרגיל עד שיקבל אישור ממשרד התמת לפטרה עקב סגירת המקום, בגלל שחזאה מחופשת לידה חובה אישור לטענתו ממשרד התמת. אישתי חיכתה בסבלנות ואכן האישור הגיע ב 25/9/17 . בחודש עשירי , הועבר לאישתי כספים החייבים לה מהחברה, הכספים כללו את דמי הפיצויים+ סעיף תשלום שך שבועיים על הודעה מוקדמת ( מה שלא היה, כמו שרשמתי גילתה שהמקום היה סגור רק שחזרה לעבודה) , בנוסף מסתבר גם שלא הפריש לה לפנסיה על ה 3 החודשים הראשונים של חופשת הלידה.
בעקבות הסיפור שסיפרתי מעלה, שאלתי היא כזאת :
א. האם היה מחוייב להפריש לה פנסיה על ה 3 חודשיים ראשונים של חופשת לידה , לטענת במעסיק החוק לא מחייב.?
ב. שאלה שניה, האם זה שאישתי הגיע לעבודה ב 1/9  והעסק היה סגור ועד ה 25/9 שקיבלה את המכתב פיטורין , האם המעסיק מחוייב לשלם לה על ימים אלה סהכ 25 יום , או שהתשלום 14 יום על הודעה מוקדמת פוטרת ממנו לשלם את ה25 יום שישבה בבית וחיכתה לאישור ממשרד התמת ? חשוב לציין ששילם על הודעה מוקדמת אבל לא הייתה הודעה מוקדמת ?אז האם זה פוטר אותו מלשלם על ה 25 יום או המעסיק חייב לשלם גם את ה 25 יום וגם את ההודעה מוקדמת ששילם ? 
אשמח לתשובה.
תודה ויום מקסים.

פיטורין לאחר חופשת לידה

ענבל תמם 20/10/17
שלום רב,

מזל טוב.
א. כן, היה מחוייב.
ב. על המעסיק לשלם גם על תקופה זו.
ג. גם הודעה מוקדמת וגם את יתרת הימים.

ככל שיהיה צורך, אשמח לסייע


בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com

תשלום עבור זמן נסיעות במהלך עבודה

שלום 19/10/17
אני עובד בפקוח על בנייה באתרים ברחבי הארץ. כל יום באופן קבוע במספר אתרים
המרוחקים זה מזה. א. האם זמן נסיעות בין האתרים נחשב כשעת עבודה רגילה? ב. לאור
ריחוק האתרים מביתי. האם ניתן גם להוסיף זמן נסיעה לאתר ראשון כשעת עבודה וכן מאתר
אחרון לביתי? בתודה

האם אני זכאי לתשלום עבור זמן הנסיעה מביתי לעבודה ?

ענבל תמם 20/10/17
שלום רב,

זמן נסיעה לעבודה ובחזרה, אינו מהווה חלק מזמן העבודה ולפיכך העובד אינו זכאי לתגמול בגין זמן זה, אלא אם כן, קבעו הצדדים אחרת.

באשר לזמן הנסיעה מאתר לאתר, בהחלט שמדובר בשעת עבודה לכל דבר ועניין.



בברכה,



ענבל תמם, עו"ד

מנהלת פורום דיני חוזים ופורום לימודי משפטים



המשוט 6, יבנה

טל': 050-2551800; מייל: inbalta2@gmail.com
דילוג לתוכן