פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שעות נוספות

נטע 30/10/17
היי, 
רציתי לדעת אם השכר השעתי שלי הוא 33 (מעל המינימום) האם על כל שעה נוספת אני צריכה על פי חוק לקבל יותר- כלומר 125% על השענ הנוספת הראשונה וכן הלאה... או שבגלל שהשכר השעתי שלי הוא מלכתחילה יותר מהמינימום אין חובה כזו? 
תודה 

חישוב שעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
נטע בוקר טוב החישוב הוא על שכרך. דהיינו 41.25 על כל שעתיים ראשונות נוספות וכך הלאה... 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסרה מקבוצת עבודה טרם השימוע

קובי 29/10/17
ערב טוב, 
אישתי קיבלה מכתב פיטורין, ויום לפני השימוע הלכה לרופא עקב כאבים נוראיים מתוצאה ממאמץ יתר בעבודה פיזית. הרופאים שלחו אותה לסידרת בדיקות מעמיקות ונתנו לה 10 ימי מחלה. מקום העבודה שלה כששמעו שלא מרגישה טוב, ישר ביקשו אישור מחלה על אותו היום. בנוסף באותו ערב הוציאו אותה מקבוצה העבודה בווטסאפ.
עקב הסרתה מהקבוצה, מסמן שפיטרו אותה אך טרם היה שימוע, ולפי הדין ימי מחלה יכול לדחות שימוע. יש הודעות קוליות של איומים ועצבים כלפיה על כך שלקחה יום מחלה. אני רוצה לשאול מה מומלץ לעשות? כיצד לפעול?

תיקון קטן לסיפר

קובי 29/10/17
תיקון קטן, היא קיבלה מכתב זימון לשימוע ולא קיבלה מכתב פיטורין.

הסרה מקבוצת וואצאפ

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 30/10/17

קוהי בוקר טוב הסרה מקבוצת וואצ אפ אינה נחשבת , כל לטעמי, לפיטורין או לאקט שכזה. כרגע אני לא מציאה לעשות דבר על המעסיק לשלם לאשתך את ימי המחלה שקיימים לה (אם הם צבורים בתלוש השכר) ועם סיומם יתקיים שימוע. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

שאלה

יעלה 29/10/17
שלום,

אני עובדת קבלן בארגון גדול.
בדר"כ אני נכנסת לחניה באמצעות תו חניה לנכה.
יום אחד החליט השומר לא להכניס אותי על אף הזכות שלי והייתי צריכה ללכת הליכה מרובה שהייתה לי קשה לבריאות.

ברצוני לדעת על איזו עבירה עבר השומר?

יעלה

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
בוקר טוב מבחינת דיני עבודה אני לא בטוחה שהוא עבר עבירה כלשהי. יכול להיות שהיה מדובר באי הבנה. עימך הסליחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על קורסים

שניר בוכריס 29/10/17
ערב טוב
בחודש יוני השנה יצאתי לקורס על ידי המעסיק שלי והוחתמתי על התחייבות לשנת עבודה ובמידה ואני עוזב ליפני אני אמור לשלם את עלות הקורס ואת ימי העבודה שלי.
חודש לאחר מכן יצאתי לקורס נוסף ללא כל התחייבות מצידי...
נכון להיום אני הגשתי התפטרות המעסיק טוען שעליי לשלם לו את עלות שני הקורסים וחמישה ימי עבודה, שלושה על הקורס הראשון ושניים על הקורס השני.
מותר למעסיק לחייב עובד על ימי העבודה בנוסף לעלות הקורס?
ולחייב עובד לשלם על קורס שלא חוייב אליו?
תודה 
שניר בוכריס 

חיוב המעסיק על קורס

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
אין למעסיק שום כח לחייב אותך הן על ימי עבודה והן על קורס עליו לא הוחתמת , לפני היציאה אליו, באופן מפורש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב פיטורים

אלונה 29/10/17
אני התחלתי לעבוד במקום עבודה ב12/2016.

בקיץ השנה ביקשתי מהבוסית שלי מכתב פיטורים מכמה סיבות: חוסר שביעות רצון מהתפקיד, יחסים לא טובים ביני לבינה ובנוסף הגעתי לתפקיד עם דלקת בגידים של אחת הידיים והעבודה רק החריפה זאת עקב הקלדה מרובה.היא לא הסכימה לתת לי מכתב פיטורים ואמרה שיכולה לעזוב אם ארצה.

משכתי את הזמן עוד קצת ומסרתי מכתב התפטרות ל31/11 תאריך עזיבה.

האם בקשת מכתב פיטורים היא בקשה לא חוקית ולכן סירבה?

האם יש דרך כלשהי להסב את מכתב ההתפטרות לפיטורין?

בינתיים לא מצאתי עדיין עבודה חדשה ואין לי אפשרות לחתום בלשכה

תודה מראש

מכתב התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
אלונה בוקר טוב, לצערי אין שום דרך להסבת מכתב התפטרות למכתב פיטורים הואיל וההשלכות כ"כ גדולות כגון הזכאות לפ"פ, אבטלה וכו'.. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול מכרז בשירות המדינה לאחר זכייה

רונן 29/10/17
לפני חמישה חודשים קיבלתי הודעה
על זכיhה במכרז פנימי בשירות המדינה, מאז אני מבצע את התפקיד בפועל.
 לאחר דין ודברים ארוך בנושא,
הנציבות שוקלת לבטל את המכרז, בטענה שחסרה לי שנת ניסיון.
 ברצוני לדעת


האם
אפשר לבטל הודעת זכיhה במכרז, לאחר 5 חודשים בהם העובד מבצע בפועל את המשרה?
 האם
במידה ואקבל תשובה שלילית אוכל לדרוש פיצוי על זה שלא מסרו לי תשובה 5 חודשים, כאשר כתוצאה מכך, לא הגשתי מועמדות למשרות אחרות?
 האם
חוסר של שנת ניסיון מהווה פגם מהותי בהתאם לפסיקה בפס"ד "גילה
שנער" שם נקבע שביטולו של מכרז יעשה בהתקיים שיקולים כבדי משקל בלבד?
 
יש
לציין כי בעקבות התגלות הבעיה טרם חתמתי על חוזה למשרה בה זכיתי.

 תודה מראש

ביטול מכרז - בדיקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
אכן שאלה מורכבת כאשר מצד אחד - יכול ואינך עומד בתנאי סף של המכרז ומצד שני, קיים לך את גורם ההסתמכות ואולי אף הפסד משרות פוטנציאליות אחרות. לצערי אין לי תשובה חד משמעית או פתרון ויש לבחון את המקרה היטב כאשר כל נתוני המכרז, אופן ניהולו, קו"ח שלך נמצאים ונבחנים היטב. על אלה העובדות יש לבחון בהתאם לסוגיות המשפטיות שיעלו ע"י הנציבות.   

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום מחלה בסופש

נטע 29/10/17
שלום רב, 
הבנתי שספירת ימי מחלה כוללים את שישי ושבת על אף שאלו אינם ימי עבודה במקום עבודתי. 
מה הדין לגביי התשלום בגין ימים אלו? ייתכן כי ילקחו בחשבון בספירה, יורידו לי אותם מתלוש השכר ולא ישולמו? אשמח להסבר והפניה לסעיף הרלבנטי. 

תודה רבה, 
נטע

תשלום מחלה בסופ"ש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17

עובד במשכורת חודשית, תקופת המחלה כוללת גם גם על חגים וימי מנוחה שבועיים בדיוק כפי שהמשכורת משולמת גם על ימים אלה (שהרי היא משכורת חודשית). אולם כאשר מדובר בעובד בשכר עבודה לפי שעה או יום, חגים וימי מנוחה שבועיים אינם נכללים בתקופת המחלה, מלבד מאשר במקרים שבהם עבד העובד לפי היתר על פי חוק שעות עבודה ומנוחה. כלומר, תקופת המחלה של עובד במשכורת חודשית נחשבת לכל ימי מחלה, לרבות ימי שישי שבת וחגים. ראה חוק דמי מחלה . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי היקף משרה לאחר שבשימוע הודעתי שאני בהיריון

נטלי 29/10/17
 אני עובדת כמתאמת פגישות כבר יותר מחצי שנה.  עבודה מהבית עם שכר בסיס ובונוס על עמידה ביעדים.  לא עמדתי ביעדים בתקופה הנ"ל. הוזמנתי לשימוע  ובשימוע הודעתי למעסיק שאני בהיריון שבוע 9.  לכן הוא החליט  שהוא לא מפטר אותי ורק ישנה לי את  המשרה למשרה רגילה- עבודה מהמשרד לפי שעות. 5 ימים בשבוע ו6.5 שעות עבודה.   הנסיעה  לעבודה  אורכת לפחות שעה וחצי. 
1. האם אני יכולה להגיד משהו בנושא ?- אני מפחדת שיפטר אותי. 
2. במידה ואין לי מה להגיד מהחשש שיפטר, האם אני יכולה עדיין לבוא בדרישות לעבוד  4 ימים בשבוע ולא חמש ( בלי להשלים את השעות שחסרות)- או שעדיין יוכל לפטר אותי.
תודה לעונים. 

שינוי היקף משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17

נטלי בוקר טוב , גם שינוי היקף משרה או שינוי בתנאי עבודה, כמו פיטורין, בהריון אסור אלא באישור משרד התמת וזה כמובן שיש לך וותק של חצי שנה. ולכן את יכולה לסרב לתנאים החדשים ולהסביר לו מדוע / לנמק את התנגדותך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תעריף יום

חגית 29/10/17
שלום רב
בעלי עובד בעבודה פעם בשבוע למשך 10-12 שעות
4 פעמים בחודש בקשנו לפדות כמה ימי חופש מכיוון שהיו שבועות שהעסק לא עבד.  לפי החוק של סה"כ השכר הגבוה ברבע השנה לחלק ל90 יוצא לו בערך 2.5 ש' ליום חופש שזה לא קרוב אפילו למה שהוא עובד
האם החוק פה הוא כ"כ לא הוגן כלפי העובד? ימי החופש אמורים להיות שווה לשכר העובד????

תעריף יום חופשה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17

לא ברור לי אופן חישוב יום החופשה שערכת לבעלך. על מנת לערוך חישוב מדוייק יש לעשות זאת מול תלושי השכר. שנית, חל איסור על פדיון ימי חופש כל עוד ממשיכים יחסי העבודה - אלא באם הינך מתכוונת לניצול ימי חופשה . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה – ניצול ימי מחלה שלא ברשות

אברהם 29/10/17
אני עובד 30 שנה בחברה מסוימת... לפני שנה נפצעתי בתאונת עבודה ואני בבית מאז ומוכר כנפגע תאונת עבודה... עד עכשיו המעסיק ניצל לי את ימי המחלה הצבורים שלי (יש לי 500) ופתאום הוא התחיל לנצל לי ימי חופשה שצברתי לאורך השנים (לפחות 250) ככה בלי לשאול אותי ויש לי ימי מחלה צבורים... מותר לו לעשות את זה? ואם לא מה אני יכול לעשות?

ניצול ימי מחלה בעת תאונת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
אברהם כך בחשבון כי אתה נמצא בתאונת עבודה ולא במחלה. כך באופן פורמלי. במקרים כשלך - אין כלל ניצול של ימי מחלה ו/או חופשה והמעסיק אף רשאי לסיים את יחסי העבודה בימכם בכל שלב. עם זאת, אני סבורה כי רופא מומחה מטעמך /תעסוקתי של קופ"ח רשם למעסיק כי אינך כשיר לעבודה ולכן אתה צריך לנצל ימי מחלה ועם סיומם אז את ימי החופשה שלך. וכך המעסיק עושה. אני מציע לך לבדוק את הענין ראשית עם המעסיק ואז לאחר שתקבל את תשובתו...אולי המדובר בטעות -  לכלכל את צעדייך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלת עובד וילד

קרן ל 29/10/17
אם ברשותי 12 ימי מחלה אולם הרופא נותן יותר
הכיצד על המעביד לפעול?להכניס אותי למינוס מחלה או להפחית בשכר?
כמו כן האם מתוך 12 הימים ניתן להכליל מחלת ילד או שזה בנפרד ?
תודה,

ניצול צבירת מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
בוקר טוב מחלת ילד היא חלק מצבירת המחלה . ז"א שאם הילד חולה ניתן לנצל ימי מחלה מתוך הצבירה הקיימת לעובד. כאשר נגמרים ימי הצבירה של העובד יש לנכות את הימים מהשכר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום נסיעות

מיה 29/10/17
שלום,
האם מעסיק יכול להוריד את תשלום הנסיעות במידה והעובד לא משתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לעבודה. 

תשלום דמי נסיעות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
תלוי. אם יש הסעות - אז כן אין חובה על המעסיק לשלם גם עבור דמי נסיעות. אבל אם העובד מתגורר מעל 500 מטר  ממקום העבודה המעסיק חייב בתשלום עבור דמי נסיעות לעובד גם אם העובד לא משתמש בתחבורה ציבורית אלא מגיע על אופניים למשל. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם עבודה

לירון 29/10/17
אמורה להתחיל מקום עבודה חדש ומעביד אומר שאין חוזה עבודה אלא רק לאחר חודש הוא יחתים על הסכם לעובד האם זה תקין

הסכם עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17

עקרונית אין חובה לערוך עם העובד הסכם עבודה אלא להחתימו על טופס הודעה לעובד - טופס ובו מפורטים כל תנאי העבודה (אשר מספק על פי הדין).
טופס זה יש על המעסיק לתת לעובד ולהחתימו עד 30 ימים מיום שהעובד התחיל לעבוד.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום על עבודה בערב

אור 29/10/17
המנהלת הישירה שלי דורשת שנשתתף בפעילויות תרבות שנערכות ביחידה שבה אני עובדת בשעות הערב. לאחת העובדות שמונתה לפתוח ולנעול את המקום ולהדליק את האור והמזגן לקראת הפעילות היא כן משלמת על השעות האלה. שאר העובדים - היא דורשת שלא יחתימו כרטיס וטוענת שאנחנו צריכים לבוא כי זו השתלמות בשבילנו. האם היא צודקת?

תשלום בגין ערב תרבות/גיבוש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17

אור בוקר טוב אני לא נתקלתי בכך שמחד על המעסיק לשלם לעובד עבור הגעה לערב גיבוש ומצד שני גם לא איזו חובה לחייב עובד להגיע לערב שכזה. כמובן כל עוד מדוב בפעילות תרבות . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעמרות בעבודה

גל 29/10/17
אני עובדת בעיריה וסובלת מהתעמרות של המנהלת שלי. זה כולל יחס עויין, עלבונות, זלזול, חוסר הערכה לדברים שאני עושה, בלימת יוזמות מקצועיות שלי (כמו תיקון טעויות), סירוב אוטומטי לכל בקשה שלי. וחוץ מזה המנהלת הזו מתאפיינת ביחס גרוע לרוב העובדים, התקפי זעם וצעקות על עובדים, הפכפכות ושינוי דיעות ודרישות. בעיריה יודעים על כך, ויש תלונות עליה מצד עובדים אחרים שלה בעבר ובהווה. היא כבר עברה את גיל הפנסיה, אך ממשיכים להעסיק אותה. המצב הוא ממש בלתי נסבל. פניתי בעבר לוועד העובדים, הם המליצו לי לא לעשות בעיות, כי אין לי קביעות, ואחרי כן חטפתי "שטיפה" רצינית מהמנהלת על כך שפניתי לוועד. מה אפשר לעשות? 

התעמרות בעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 30/10/17
לעניות דעתי קודם כל לתעד. לתעד. לתעד ושוב לתעד. ואז להוציא את זה החוצה לא בריש גלי אלא לפנות לעוה"ד חיצוני - ולא ממקום העבודה אשר עיקר עיסוקו בדיני עבודה. יש לפנות לעירייה בכתב ואח"כ באם הדבר לא נפתר יש דרכים נוספות למיגור הבעיה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני עוסק מורשה, ואני צריך לשלם כל חודש לעובד שעושה

יוסי 28/10/17
אני עוסק מורשה, ואני צריך לשלם כל חודש לעובד שעושה לי עבודה בשכירות, כמה אלפי שקלים, הבעיה שהוא לא עסק והוא לא יכול להוציא לי חשבונית, אז איך אני משלם לו ומדווח על הוצאות לעסק, בלי שהוא יוציא לי חשבונית?ובלי להשתגע עם כל הקטע של לשלם לו פנסיה וביטוח לאומי,איך אני עושה את זה?תודה

פנה לפורום מסים וביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
מבחינת דיני עבודה עליך לשלם לו הכל ככל עובד ולפתוח תיק בביטוח לאומי בהתאם.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיצוץ בשכר

דניאל חצרוני 27/10/17
שלום
הנני עובד במקום עבודה בו סגרתי עם המעסיק שלי על שכר גלובאלי של 4500 ₪ נטו בחודש, כאשר אין כל התניה באשר לשכר.(אציין כי ההסכם עבודה היה בע״פ ולא בכתב)
ואולם בחודש הראשון זה היה השכר שקיבלתי.
לאחר חודש, קרי במשכורת שלאחר מכן קיבלתי שכר נטו בסך 3500 ₪ בלבד ויש לציין שעבדתי באותו היקף שעות בדיוק כמו בחודש שלפני כן.
כאשר פניתי למעסיק נתקלתי בתגובה שהתפוקה שלי החודש פחתה ולכן החליט לשלם לי כך
מאחר ואין נכונים הדברים שנטענו בפניי ע״י המעסיק והמסיבה שזה ממש לא מעניין אותי מה הסיבות להפחתה זו
רציתי לשאול האם הנני יכול להתפטר ממקום העבודה בדין מפוטר?
האם העובדה שבחשבון הבנק שלי התקבלו 4500₪ בחודש הקודם היא הוכחה ואו ראייה מספקת שיכולה להעיד על הסכם העבודה שכאמור לא היה בכתובים?
המון תודה


קיצוץ בשכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
קשה מאוד להראות שיש פה הרעה בתנאים בהתבסס על משכורת אחת בטח כאשר אין לך כל אסמכתא או תמיכה לדברים אלה. אתה יכול להתפטר אך קשה לי להאמין שהטענה כי זה בדין מפוטר תתפטר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

רינת 26/10/17
אני בהריון קיבלתי שמירת היריון מהרופא מחכה לאישור שלהם הבנתי שזה לוקח בסהכ כ 60 ימים
ברצוני לשאול במידה ולא מאושר לי שמירת היריון האם המעסיק שלי מחוייב לשלם לי עבור כל הימים שישבתי בבית חופשת מחלה (כמובן אני יביא לו מהרופא חופש מחלה עבור הימים ההם) יש לי מלאאאא ימי מחלה

ימי מחלה ושמירת הריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב, 
ככל ויש לזכותך ימי מחלה אז אכן המעסיק מחויב לאפשר לך לנצל אותם ולשלם בגינם עפי חוק. יום ראשון לא משלמים יום שני ושלישי 50 אחוז ואחכ שכר מלא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה במאפיה/ מסעדה בלילה

ערן 26/10/17
שלום. אני עובד כללי במאפיה  שהיא גם מסעדה ( סנדוויצ'ים ודברי מאפה ), אני לא אופה אלא רק מגיש , מנקה או קופאי גם , ואני עובד רק לילות , משעה 18:00 עד 02:00 בלילה. האם אני זכאי ל150% לשעה בשכר?

אודה לתשובתך ..

עבודה בלילה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
ברמת העיקרון עבודה בלילה אינה מזכה לתשלום של 150 אחוז אלא לתשלום שעות נוספות לאחר השעה השביעית ולכן  יש לבחון את המקום הסציפי והאם חל עליו הסכם קיבוצי או צו הרחבה שקובע אחרת על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום אגרה בבית הדין לעבודה

רונה 26/10/17
שלום רב 
 
אני מתכוונת להגיש תביעה לסעד הצהרתי של חזרה לעבודה+ בקשה להורות למעביד לשלם זכויות סוציאליות, או לחילופין אם לא תתקבל התביעה הראשונה אני מבקשת מבית הדין להורות למעביד לשלם לי סעד כספי הכולל את התשלום זכויות סוציאליות + תשלום פיצויים שלא כדין והיעדר שימוע. 

כיצד יחושב סכום האגרה? האם לפני הגבוה מבין הסעדים? או לפי סכום שתי התביעות החלופיות? 


תודה

תשלום אגרה בבית הדין

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
יש לבחון את רכיבי התביעה לגופם על מנת לענות שכן לא כל הרכיבים בבית הדין לעבודה כרוכים באגרה ויש לבחון לעומק מה נתבע וכיצד הדברים מנוסחים.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת נטו

לירן 26/10/17
היי שלום , רציתי לדעת אם מוסכם ביני לבין המעסיק משכורת נטו יש לו זכות להוריד חצי שעה הפסקה במשכורת כל יום? הרי משכורת נטו היא לאחר כל ההורדות ..

משכורת נטו

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
בדיני עבודה החישובים והמשכורת הם ברוטו יש לבחון את הסכם העסקתך ומה הוא קובע על מנת לענות. 
על פניו אין קשר בין הסיכום לנטו להורדה בגין הפסקה שכן זוהי הורדה של זמן עבודה ובהתאמה של המשכורת. ככל ואתה רשאי לצאת ממקום העבודה בזמן הפסקה גם אם אתה לא עושה זאת בפועל המעסיק יכול לנכות זמן זה משעות הנוכחות שלך בעבודה- האם אתה מתוגמל לפי השעות בפועל או בשכר כולל זאת יש לבחון בהסכם שלך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך ותק עם מעביד חדש באותו אתר לאחר הפסד מכרז

דני 26/10/17
אם אני עובד בחברת בשמירה באתר מסוים וחברת השמירה הפסידה את המכרז אבל אני ממשיך באותו אתר (מקום) עם 
מעביד חדש הותק ההבראה פרוס שהיה והחופשים ממשיכים כרגיל או שהכל מחדש נדמה לי שהחוק אומר שההבראה וכל הותק ממשיכים כי השומרים ממשיכים באותו אתר !! ..
?

המשך ותק שמירה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
הותק אצל המעסיק החדש לא ממשיך. מנגד- אתה זכאי לפיצוים ולגמר חשבון לרבות פדיון ימי חופשה מהמעסיק הקודם גם כאשר הוא לא פיטר אותך אלא אתה פשוט ממשיך אצל הזוכה במכרז באותו המקום

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תורנות ללא תגמול בקו"ח מעבר לשעות עבודה

מרינה 26/10/17
אני עובדת 50 % משרה בקו"ח
קיבלתי מאחות בתפקיד דרך האווטסאפ דף עם שיבוץ מעבר לשעות עבודה למיקרי של פאנצ'ר לכל אחיות העובדות.
בלי שום ישיבה מסודרת ,בלי הרבה הסברים - הנחיה.. מישמסרב ל"פקודה" יזומן למפגש עם מנהלת המחוז.
שאלה: מה חוקיות ההתנהלות של אחות הספציפית ובכלל הסיטואציה עצמה.

תורנות מעבר לשעות העבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
השאלה לא ממש ברורה, 
ככל והתכוונת לכך שקיבלת בעצם שיבוץ בו עליך להיות בכוננות בשעות מעבר לשעות העבודה אז יש לבחון מה המשמעות של שעות כוננות אלה ומה הדרישה לזמינות שלך ובמידה ואכן זה מונע ממך לבצע פעולות בזמנך החופשי אזי יש צורך לשלם עבור שעות כוננות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניתוח

רבקה 26/10/17
שלום.הודעתי למקום עבודתי (ארגון רפואי)שאני עומדת לעבור ניתוח.הודעתי על התאריך מייד לאחר שקיבלתי אותו מבית החולים (כשבועיים לפני הניתוח).כעבור כמה ימים התברר במקום העבודה שיש קושי במציאת מחליפים.הסכמתי לדחות את הניתוח בחודשיים.אך לא הצלחתי לקבל מבית החולים שום הבטחה לתאריך חילופי אפילו לא אחרי יותר מחודשיים.ביצעתי את הניתוח. (למורת רוח המעסיק) ואני לא יכולה לעבוד עכשיו לפחות שבועיים. שאלותי:1.האם הייתי חייבת להודיע למעסיק איזה סוג ניתוח אני עושה ומי המנתח. 2.האם היתה למעסיק זכות לדרוש דחיית הניתוח כי הוא "לא דחוף" או להמליץ לי לעשותו אצל מנתח אחר כדי שאוכל לשנות תאריך.
תודה.

ניתוח

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב, 
התשובה לשתי השאלות היא לא. ככל ויש לזכותך ימי מחלה ואת זקוקה לניתוח אשר בגינו קיבלת ימי מחלה אין זה מעניינו של המעסיק למעט זכותו לקבל אישור בדבר ימי ההיעדרות להם את זכאית.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין לאחר כמעט שנה

ענבל 26/10/17
שלום,פוטרתי לאחר תקופת עבודה של שנה פחות יומיים. לכמה ימי הודעה מוקדמת אני זכאית?יש לציין שעדיין הייתי מוגדרת בתקופת נסיון.
תודה.

פיטורים לקראת שנה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/10/17
שלום רב
על מנת לענות על השאלה יש לראות האם את עובדת בשכר או במשכורת קבועה . מעבר לכך יש לבחון את נסיבות הפיטורים שכן ייתכן וניתן לטעון כי הפיטורים נעשו בגלל הגהה לשנה ולשם כך יש סעיף מיוחד בחוק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן