פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

מונה קיזוז

ו 23/11/17
שלום, אני עובדת במפעל ייצור. השאלה שלי היא כזאת, האם ניתן לקזז מונה על
ימי העדרות כשהשכר הוא שכר שעתי ולא גלובלי ? לאחרונה הסתכלתי בדו"ח שעות וראיתי
שקיזזו לי בשעות כאשר נעדרתי מעבודה, למיטב ידיעתי הם מקזזים בשעות הנוספות(שישי,
ליילה, צהריים). האם בכלל קיים חוק? אם כן, אשמח לקישור החוק. תודה.

קיזוז שעות בשכר שעתי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/11/17
שלום רב
יש לבחון את תלוש השכר ודוח השעות על מנת להבין במה מדובר לעומק.
באופן כללי באם התגמול שלך הוא על בסיס שעתי אז כאשר את נעדרת את לא מקבלת שכר - לא ניתן לבצע לך קיזוז מתשלום בגין שכר של שעות שעבדת בפועל.
ככל ובגלל שנעדרת לא הגעת למכסת השעות הנדרשת על מנת להיות זכאית לתשלום שעות נוספות ולא מדובר בתוספת בגין עבודה בשבת או בשעות נוספות יומיות וכיוב אזי אין מניעה לביצוע הקיזוז.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי מבצע שימוע לפני פיטורין

אמיר 23/11/17
היי,

בעקבות צמצומים בחברה בה אני עובד, הוחלט לפטר כמות גדולה של עובדים ביניהם אני, מנהלי הישיר ואף המנכ"ל, כלומר הם אלה שאמורים לבצע את השימוע.
האם שימוע יכול להיערך ע"י מנהל שהוא עצמו בהליכי פיטורים? 

תודה

עריכת שימוע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 26/11/17
שלום רב
כן אין מניעה לכך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

ליאת 22/11/17
היי
כמה מגיע לי על פי החוק ימי מחלה אם אני עובדת לפי שעות- בין 5 ל8 שעות ביום, יום ככה ויום ככה- בערך 100 שעות חודשיות? 
אני יודעת שעל היום הראשון אני לא אמורה לקבל לפי חוק... מה לגבי היום השני והלאה? וכמה עבור כל יום אם השעות אינן קבועות כל יום..? 
תודה רבה 

איך מחשבים את ימי המחלה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
ליאת שלום,
עובד במשרה מלאה זכאי ליום וחצי מחלה עבור כל חודש עבודה מלא.

עובד במשרה חלקית, יהיה זכאי בהתאם לחלקיות המשרה שלו.

אם מדובר בתשלום ימי המחלה על פי חוק, עבור היום הראשון לא מקבלים תשלום. עבור היום השני והשלישי מקבלים 50% ומהיום הרביעי והלאה 100%.

במסגרת הפורום לא ניתן לחשב זכויות באופן פרטני.

בריאות איתנה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה ועבודה בקיץ

שמרית 22/11/17
שלום רב, 
אני עובדת כמזכירה במוסד לימודי שבימי הקיץ (יולי אוגוסט) מלמדים בו באופן חלקי. נאמר לי שאני יכולה לעבוד חלקית ביולי אוגוסט, ואת החופש לקחת על חשבון ימי חופש שלי, רציתי לשאול האם זה חוקי למנוע ממני לעבוד ביוזמתם וגם לקחת את זה מימי החופש שלי? האם מגיע לי דמי אבטלה או שכר מהמעסיק על הזמן הזה? והאם המעסיק יכול להעביר אותי לתפקיד אחר בתקופה זו. אשמח לעזרתכם בנושא.

המעסיק יכול להוציא אותי לחופשה כפויה בקיץ?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
שמרית שלום,
כן. המעסיק יכול להוציא את העובדים לחופשה כפויה (אם מדובר בחופשה בת יותר מ-7 ימים, עליו לתת התראה של 14 יום מראש לפחות), על חשבון ימי החופשה הצבורים שלהם.
אם אין מספיק ימי חופשה, על המעסיק לשלם עבור הימים הללו או להחליט יחד עם העובד על חופשה ללא תשלום.

באופן עקרוני, אם התפקיד האחר הוא חלק מעבודתך, המעסיק יכול להעביר אותך אליו בתקופה הזאת.
אם לא, צריך לבחון באופן פרטני אם הוא יכול או לא.

לעניין דמי הבראה, פני לפורום ביטוח לאומי.

בהצלחה,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום עמלות

עמי 22/11/17
שלום, עבדתי במקום העבודה כמעט ארבע שנים. בחוזה הובטח לי עמלה מהכנסות החברה מעל סכום מסוים. לא קיבלתי את העמלה במשך כל התקופה, וגם לא ביקשתי. 

פיטרו אותי ואני מעוניים לתבוע את העמלות - ידוע לי בודאות שהחברה מכרה מעל הסכום הנדרש, האם יש בעיה לתבוע את העמלות שלא קיבלתי? 

אוכל היום לתבוע עמלות שלא קיבלתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
עמי שלום,
עילת תביעה בגין אי תשלום עמלות מתיישנת לאחר 7 שנים, לכן, תוכל היום להגיש תביעה.

בהצלחה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שדה שנת לידה אופציונאלי בטופס באנטרנט

ארן ירושלמי 22/11/17
האם שדה אופציונאלי של מלואי שנת לידה של מועמד מחפש עבודה הינו חוקי או שמא זאת אפליה לפי סעיף 2 לחוק שיוןיון הזדמנויות בעבודה?
החודש עניתי למודעה מטעם הראל בטוח
למחרת קבלתי מיל מjobbing של hrvision
לסנון ראשוני ונתבקשתי למלא שדה זה.שדה חובה

גם למשרת מנהל חשבונות בגויינט
יש טופס עם שדה אופציונאלי שנת לידה

לחברות השמה
דנאל. , ל.מ יש שדה זה. (לא נדרש קוח אבל כן שנת לידה)

בראיון פרונטאלי בתכבור יש טופס עם שדות שמת לידה ושרות מלואים
לפני מס שנים פניתי למשרת עוזר חשב בתגבור
חזר אלי החשב וברר שנת לידה ולא קרא לי לראיון

לפני עשור התראינתי הלשכת תעבוקה לבנקאי טלפוני על ידי head hunter
ואחרי שבוי ראיתי במחשב של פקיד ההשמה
שקליטה לבנק עד גיל 35 בלבד
לצערי יש התישנות 3 שנים

לפידעתי כעת חברות כמו דנאל. למ עושות סנון ראשוני לבנקים
למרות שכשפניתי אליהם ענו שהשדה אופציונאלי ולא מעבירים מידע ללא רשותי
אזלמה בכלל השדה?
ענו לי מ למ כדי לודא שמועמד לא מתחת לגיל15
אבל יש דרכים אחרות. לברר. למשל שדה שם הורה. ותז של הורה
עםי שמונהג במוקד מידע של תוצאטת בגרויות בו עבדתי.
אז האםיש אפליה בהכללת שדה אפילו אופציונאלי של שנת לידה ?
או לא?
כי לאחובה למלאו
עבור בראל דרך גובינג . כן היתה. חובה למלא את השדה. האםכאןזה כם אפליה?
שכןמי שלאממלא ישר נחשד שיש לו מה להסתיר

מועמד לעבודה חייב לציין את שנת הלידה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
ארן שלום,
לא בכל מקרה שאלת שנת הלידה/גיל תהיה לא חוקית.
הן אכן מעלות חשש לאפליה, וייתכן שתהיה עילת תביעה אם לא התקבלת לעבודה על רקע הגיל.

צריך לבחון כל מקרה לגופו.

בהצלחה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שדה שנת לידה אופציונאלי בטופס באנטרנט

ארן ירושלמי 23/11/17
קבלתי אימיל ממשרד כלכלה אגף אכיפת דיני עבודה
בקשר לתלונתי על שדה שדה לידה של חברת מתאם שממינת עבור תפקיד פקחד הנהלת חשבונות בגויינט
שאין חוק שיוון בעבודה תחת סמכות משרד הכלכלה
כיון שלכאורה אינו מטיל סאנקציה פלילית או צנהלית
אך אין זה נכון
היות וסעיף 15 כן מטיל סאנקציה דל כפל קנס
על הפרת סעיף 2

ומאסרעל הטרדה מינית
סעיף 7

פיצויי פיטורין

אנה 22/11/17
אמא שלי בת 65. עדיין עובדת ומקבלת פנסיה מביטוח לאומי.
הודיעה למנהל שרוצה להפסיק עבודה וביקשה מכתב פיטורין כמו שהציעו לה לפני שנה.
המעביד לא מוכן לתת מכתב פיטורין.
יש לה 2 שאלות במקרה והיא עוזבת עבודה לבד (יש לציין שעובדת במקום עבודה 25 שנה)
1. האם מגיע לה פיצויי פיטורין
2. האם היא זכאית לקבל דמי אבטלה

התפטרות לאחר גיל פרישה מזכה בפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
אנה שלום,
1. כן, התפטרות לאחר גיל פרישה (62 לנשים) מזכה בפיצויי פיטורים.
2. פני לפורום ביטוח לאומי.

בהצלחה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאריך תחילת העבודה

נירה 22/11/17
שלום,

התחלתי לעבוד בעבודה חדשה ב-3 לספטמבר - יום ראשון. התחלתי בתאריך זה מכיוון שה-1 לחודש יצא ביום שישי וזה אינו נחשב כיום עבודה בחברה.
למרות שהמשכורת שלי גלובלית ועבדתי חודש מלא כמו כלל עובדי החברה שקיבלו שכר מלא - הופתעתי לגלות שבתלוש השכר שלי הורידו לי שני ימי עבודה (אפילו שהם שישי ושבת).
זה נראה לי ממש לא הוגן - האם החוק לצידי בעניין הזה?

תודה

שכרי הופחת כי ה-1 לחודש יצא שבת, חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
נירה שלום,
אם סיכמת על תחילת עבודה ב-1 לחודש, אך בפועל התחלת ב-3, נראה על פניו שעבדת חודש מלא ואת זכאית לשכר מלא.
מציעה לפנות למעסיק ולבדוק את העניין.

בהצלחה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השבתת העסק על ידי המעביד

מוטי 22/11/17
אני עובד אצל רופא במרפאה שלו. בפועל, כהרופא שהוא לא מגיע לעבודה, המרפאה סגורה, כי אי אפשר לתת שירות ללקוחות בלי הרופא. האם הרופא חייב לשלם לנו על הימים שהוא לא מגיע לעבודה והמרפאה נשארת סגורה? האם יש סיבות להיעדרותו שבגללם הוא לא יצטרך לשלם לנו?
תודה

מקום העבודה סגור, המעסיק צריך לשלם לי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
מוטי שלום,
מעסיק יכול להחליט להוציא את העובד לחופש בזמנים מסויימים (חופשה מרוכזת בחודשי הקיץ; חופשות בחול המועד וכו'). באותה מידה, הוא יכול להחליט שבימים מסויימים מקום העבודה יהיה סגור והעובד יהיה בחופש, תוך מתן התראה סבירה (אם מדובר ביום אחד).

אם לעובד יש ימי חופשה צבורים, המעסיק יכול לנכות לו את ימי החופשה הכפויה מימי החופשה הצבורים.
אם לעובד אין ימי חופשה צבורים, על המעסיק לשלם לו.

בהצלחה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איומים מצד המפקח

איציק 21/11/17
מורה לשל"ח במקצועי היום נאלצנו לדחות יום טיול בגלל מזג האויר החורפי והגשם.
המפקח על השל"ח הודיע לנו שהוא מוריד לנו יום עבודה שלם בגין העובדה שלא קיימנו את הטיול

מסקנה

אבי 22/11/17
רחמנות

אין צורך לכתוב שאלה פעמיים

עו"ד צילה ניהוז 23/11/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

פיצויי פיטורין והתעמרות בעבודה

אביבי 21/11/17
פיטרו אותי לאחר 11 חודשי עבודה האם מגיעים לי פיצויי םיטורין?
כמו כן, אני מעוניין לתבוע על התעמרות בעבודה, כמה אפשר לתבוע בגין כך?
תודה

פוטרתי אחרי 11 חודשי עבודה, אני זכאי לפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
אביבי שלום,
1. על פי חוק, פיטורים שנעשו סמוך להשלמת שנת עבודה נחזים כפיטורים בהם המעסיק מנסה להתחמק מתשלום פיצויי פיטורים, ולכן העובד יהיה זכאי להם.
יחד עם זאת, המעסיק יכול לנסות להוכיח שהפיטורים לא נעשו מתוך המטרה הזאת.

2. אין סכום אחיד שניתן לתבוע. הכל תלוי נסיבות.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת חנות – שימוע

דפנה 21/11/17
החברה סוגרת את אחת החנויות שלה. הסיבה -  הוצאות עולות על הרווחים (בחנות שנסגרת). 
האם חלה חובה לערוך שימוע לעובדים? והרי לא ניתן לשנות את ההחלטה. 

חייבים לערוך שימוע כשמקום העבודה נסגר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
דפנה שלום,
אכן, המעסיק צריך לערוך שימוע למרות שאין לו חשיבות רבה.

בהצלחה,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעות

רעות 21/11/17
שלום,
אני גרה ברעננה ועבדתי במקום עבודה חודש וחצי בתל אביב
העניין הוא שלא מוכנים לשלם לי נסיעות לפי מה שמגיע לי
חודש ראשון עבדתי 15 יום- שולם לי 15.20 רק הלוך כי לטעתם לשלם לי גם חזור זה יוצא מעל 30 שח וזה מעבר למה שהחוק מאפשר. ביקשתי שישלמו לי חופשי חודשי וטוענים שלא מגיע כי רק מעל 18 ימים אני זכאית לחופשי חודשי (243 שח). ביקשתי שישלמו לי אם כך את המקסימום ליום ולא ענו לי על זה. מה ניתן לעשות בנידון? האם ניתן לתבוע אותם? לא שולם לי נסיעות כמו שצריך וזה מרגיז מאוד. הם טוענים שזו הייתה אחריות שלי לעדכן אותם בנוגע לנסיעות. שהחופשי חודשי שלי הוא חריג ואני צריכה לעדכן מראש. במקום עבודה אחר בתל אביב לא עשו לי שום בעיות בנידון ושילמו לי חופשי חודשי כחוק.
 

כיצד משלמים נסיעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
רעות שלום,
תשלום נסיעות מחושב לפי עלות כרטיסיה לנסיעות הדרושות (ועד לתעריף של 22.60 ש"ח ליום) או לפי עלות כרטיס חודשי-חופשי, הזול מביניהם.

לפי מה שאת מתארת, נראה שהמעסיק צריך לשלם לך את המקסימום ליום (22.60), כי זה התעריף הזול ביותר.

ממליצה לדבר שוב עם המעסיק. אם לא יעזור, תוכלי לשקול עלות-תועלת לתביעה.

בהצלחה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת עבודה

מאור מאור 21/11/17
שלום,
אישתי עבדה במוסד ממשלתי שהתנאי בו הינה שהיא סטודנטית עם אישור לימודים, כעת היא בחופשת לידה.
ובמקביל סיימה ללמוד .
במידה והיא לא סטודנטית- אמורים לפטר אותה, אך כאשר אנו משוחחים עם המעסיק הוא טוען שיש 2 אופציות:
1)או שהיא ממשיכה לעבוד חודשיים נוספים ואז מפטרים אותה(לא הבנתי מה ההיגיון?)
2) שאישתי תרשום מכתב שהיא לא מעוניינת להמשיך לעבוד יותר.
האם זה קביל?? התנאים הללו לא רשומים בחוזה העבודה מלבד זאת שבמידה והיא לא סטודנטית אז היא תפוטר.

סיום משרת סטודנט מהווה פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
מאור שלום,
משרת סטודנט מוגדרת כחוזה לתקופה קצובה. כלומר, כשהעובד מפסיק להיות סטודנט - המשרה מסתיימת.
סיומו של חוזה כזה נחשב כפיטורים.

יחד עם זאת, אסור לפטר עובדת בחופשת לידה ובתום החופשה צריך להחזיר אותה לעבודה למשך 60 יום לפחות.

מניחה שזו הסיבה שהמעסיק נתן את שתי האפשרויות שציינת - או שהיא תשוב לעבודה לאחר חופשת הלידה למשך 60 יום ואז תפוטר, או שהיא תכתוב מכתב שאינה רוצה לשוב לעבודה.

בהצלחה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים עקב התפטרות

מורן ישראל 21/11/17
היי. עבדתי במשך כשנתיים בקונדיטוריה ולפני כחודשיים התחילו לי כאבים חזקים בגב וממש הייתי מושבתת במיטה בלי יכולת לתפקד. לאחר זמן מה עשיתי צילום CT והתברר שיש בלט דיסק. במשך הזמן הכאבים קצת נרגעו אבל עדיין היו קשיים לתפקד כרגיל. לפני כשבועיים שוב חזרו הכאבים והפעם בעצומה חזקה הרבה יותר. נתנו לי את כל מרשמי הכדורים שאפשר, הייתי בבית חולים ונתנו לי שתי זריקות, כשאחת מהן היא מורפיום ועדיין כלום לא עזר, כמובן שטופלתי גם אצל אורטופד.
עד היום עדיין לא הודעתי למעסיק שלי על התפטרותי כי הייתה בי תקווה שאחזור לעבודה אבל כנראה שזה כבר בלתי אפשרי. השאלה שלי האם מגיעים לי פיצויים ברגע שאודיע על התפטרותי? 

התפטרות מחמת מצב בריאותי מזכה בפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
מורן שלום,
ראשית, בריאות איתנה.

שנית, סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים עוסק בהתפטרות מחמת מצב בריאותי.
בהתאם לסעיף, עובד יכול להודיע על התפטרותו מחמת מצב בריאותי (בצירוף אישורים רפואיים) וההתפטרות תיחשב כפיטורים לעניין תשלום פיצויי פיטורים (כמובן, אם השלמת לפחות שנת עבודה אחת).

בהצלחה

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בהריון

ליאל 21/11/17
הי אני עבודת בעבודה כ 10 חודש ואני בהריון חודש 5 עקב מנהל חדש הגשתי התפטרות ואחר כך התחרטתי וכבר נתתי מכתב
כי הבנתי מביטוח לאומי שדמי לידה מקבלים אם עובדת עד 7 שבועות לפני תום הלידה אז חסר לי עוד 3 חודשים בערך ואמרתי למנהל שלי שרוה להישאר עוד קצת ואמר שיחשוב על זה האם יש לי זכויות כאן כי כבר הגשתי מכתב או שהוא יכול להגיד לי  אל קמבל זאת כי הגשת מכתב כבר?אשמח לעזרה אף אחד לא רוצה להעסיק אישה בהריון חיפשתי עבודה אחרת  ל3 חודש וכלום

אפשר לחזור מהתפטרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
ליאל שלום,
אם ההתפטרות נעשתה בשעת כעס, ניתן לחזור בה רק אם החזרה ממנה נעשתה בסמוך להודעת ההתפטרות.

בכל מקרה אחר, חזרה מהתפטרות תהיה רק בהסכמת המעסיק.

בהצלחה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן השתלמות

דבי 21/11/17
שלום רב,
הנני עובדת בחברה פרטית מזה 11 שנים, בזמנו המעביד סירב לתת לי קרן השתלמות בטוענה שהוא לא נותן...כיום ואחרי הפצרות נאות לתת...אני בגיל 69 האם יש אפשרות לדרוש ריטרואקטיבי את הסכום...מדובר ב-11 שנים, או לפצותני בסכום על הזמן האבוד...
ובאם לא, מה הייתם ממליצים לי לבחור בקרן השתלמות חדשה או תכנית פנסיונית לעובד... קחו בחשבון שאני בת 69 מה הטוב ביותר עבורי ובאילו תנאים.
מודה על תשובתכם המהירה,
דבי

המעסיק סירב להפריש לי לקרן השתלמות, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
דבי שלום,
1. על פי חוק, המעסיק לא מחוייב להפריש לקרן השתלמות. לכן, אם אין צו הרחבה/הסכם קיבוצי או הסכם אישי שמחייב את המעסיק בהפרשות, הוא לא חייב.

2. במידה והמעסיק היה חייב להפריש לקרן השתלמות ולא הפריש, מדובר בהתיישנות רגילה בת 7 שנים. לכן, לא תוכלי לדרוש עבור כל ה-11 שנים אלא רק עבור 7.

3. פני לסוכן ביטוח/יועץ פנסיוני שיוכל להמליץ לך מה הכי טוב עבורך.

בהצלחה. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרה של חוק החוזים / חופש העיסוק

ק 21/11/17
שלום, סיימתי התקשרותי עם משרד תיווך גדול בו עבדתי כעצמאית (לא היו יחסי עובד
מעביד) בחוזה עליו חתמתי ישנו סעיף שאומר כי: "עם סיומו של הסכם זה ללא אוכל לפעול
או לעבוד במשרד תיווך / נדל"ן אחר באיזור הפעילות של המשרד לתקופה של 12 חודשים
ממועד סיום החוזה. ברצוני לדעת האם סעיף זה חוקי מאחר ואני מעוניינת להמשיך לעסוק
בתחום. בנוסף, אני מעוניינת כי עורך דין מתחום דיני עבודה יעיין בחוזה עליו חתמתי,
במה זה כרוך?

סעיף אי תחרות הוא סעיף חוקי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
שלום,
1. ההלכה היא שתניית אי תחרות היא לא חוקית. יחד עם זאת, במקרה שהמעסיק מוכיח אינטרסים לגיטימיים שעמדו מאחורי ההתנייה, ייתכן שהיא תהיה חוקית.
צריך לבחון כל מקרה לגופו. 

2. מעבר על חוזה כרוך במציאת עו"ד וככל הנראה בתשלום שכר טרחה. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתתפות במכרז

21/11/17
מצאתי מכרז שאני רוצה לגשת אליו עם העסק שלי, אבל בגלל שזאת פעם ראשונה שלי, רציתי למצוא כמה שיותר מידע על כל התנאים והנהלים - מישהו יודע איפה אני מוצא הנחיות מסודרות? והאם אני צריך עו"ד בשביל הגשת המכרז?


לא שייך לדיני עבודה. בהצלחה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בגין טיפול בילד

בתאל 21/11/17
שלום.

בתאריך 7.11 היה היום האחרון שלי לחופשת לידה של 3 חודשים.

בתאריך 7.10 חודש קודם לכן הגשתי מכתב התפטרות בגין טיפול בילדה שלי.

עד היום טרם זימנו אותי לסיים את העסקתי ולחתום על טופס 161 על מנת לקבל את כספי הפיצויים המגיעים לי על פי החוק.

האם יש זמן קבוע בחוק שמורה למעסיק לטפל ולהעביר את כספי הפיצויים או לפחות להחתים אותי על טופס 161?

הגשתי חודש מראש מכתב התפטרות, בזמן הזה לא היו אמורים לטפל לי בזה?

אשמח למענה, תודה רבה

עד מתי המעסיק צריך להעביר כספי פיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
בתאל שלום,
ראשית מזל טוב.

שנית, טופס 161 הוא טופס שהמעסיק ממלא. הוא לא צריך להחתים אותך עליו.
ישנו טופס נוסף, שאותו העובד צריך למלא והוא 161א.

לעניין לוח הזמנים, המעסיק צריך לשלם את הפיצויים תוך 15 ימים מהיום שבו נכנסת ההתפטרות לתוקף, כלומר, בתום ימי ההודעה המוקדמת.

בהנחה שאת עובדת במשכורת חודשית קבועה, ומעל שנה, היה עלייך לתת חודש הודעה מוקדמת - שבמקרה שלך חפף את החודש האחרון לחופשת הלידה.

ממליצה להמתין עוד קצת ולברר מול המעסיק היכן הדברים עומדים.

בהצלחה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת לשאלה בעניין סמכויות חברה שמנהלת בניין

אדי יששכרוב 21/11/17
לעו"ד  תודה רבה

אם המצב הוא שחברה היא הנונת חשבוניות למנקה( שהדיירים ורצים לפטר)-איך אפשר משפטית לגרום לחברה לפטר אותו.
החברה מתעצלת לעשות זאת ולא רוצה לעסוק בכך
תודה על תשובה
אדי יששכרוב ודיירי הבניין

אנא כתוב את שאלתך בהמשך לשאלתך הקודמת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איומים בהורדת שכר

צחי 21/11/17
אני מורה לשל"ח המפקח מאיים להוריד לי יום שכר בגין כל יום שלא ניתן לקיים טיול עקב מזג האויר מה עלי לעשות?

המעסיק יכול להוריד משכרי בהיעדרות בגלל מזג האוויר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 23/11/17
צחי שלום,
כל עוד מקום העבודה ממשיך לפעול, ואתה אינך מגיע בגלל מזג האוויר, המעסיק רשאי להוריד משכרך. 

בברכת חורף בריא,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כרטיס נוכחות

ח.ט. 20/11/17
שלום רב,
אני סוכן מכירות ועובד בשכר גלובלי.
לציין שאני מקבל סכום מראש על שעות נוספות.
עלתה דרישה חדשה מהחברה על החתמת כרטיס נוכחות דרך הטלפון.
מעבר לדרישת זה, ביקשו מאיתנו בהחתמת הכרטיס תבוצע אצל הלקוח הראשון בבוקר כולל פתיחת GPS ובסיום יום החתמה אצל הלקוח האחרון כש GPS פתוח.
לציין שאני עונה לטלפונים ומיילים גם מהבית ובשעות שונות.
א. אם חל עלי חובת החתמת כרטיס ?
ב. אם תקין חוקית והגיונות הדרישה לאופן צורת החתמה?
כמובן שיש פה מעקב איפה אני בזמן החתימה.
ג. אין פה הרעת תנאים ?
ד. יש למעסיק אפשרות להשתמש במידע על זמן ומיקום שלי ? (הווה/עתיד)
ה. בעיה של כיסוי ביטוחי בזמן שאני בדרך ללקוח ? (מה שיוצא שאני עדיין לא בעבודה)
ו. אם אני עונה לטלפונים או למיילים לפני פגישות ,יש לי זכות להחתים כרטיס כבר בשלב זה ?

אני חייב לחתום על המסמך שדורשים ממני לחתימה בזמנים שלהם ?
אני יכול להחתים אותם שלא ישתמשו בזה נגדי ?
אשמח להבין את הזכיות שלי.
תודה רבה.
ח.ט.

כרטיס נוכחות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
ח.ט בוקר טוב, לעניות דעתי הדרישה היא מכח הדין והחוק ולא דווקא לבדוק היכן אתה. אתה לא חייב להסכים לנוכחות באמצעות טביעת אצבע אבל כן חייב לעשות משהו לשם כך, כגון ספר, מעקב בתוף הרכב - כגון דוחות איתוראן וכו...
כמו כן אתה יכול לבקש כי עבודה מהבית גן תחשב - שאחרת השעות הללו לא יחושבו כשעות נוספות .

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קופת גמל

nukey 20/11/17
אני עובד קרוב לשנה במקום עבודה בחצי משרה 
שאלתי  האם מגיע לי הפרשה לקופת גמל המעסיק אומר שלא מגיע לי 

חובת הפרשה לקרן פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
בהחלט מגיע לך, גם אם עד עכשו לא הייתה ברשותך קופה פעילה . אלא באם את בגיל פנסיה או שטרן מלאו לך 21 שנים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום נסיעות בזמן מחלה

נטע גלוברמן-ורש 20/11/17
שלום רב ותודה מראש על המענה!
האם החוק מתיר למעסיק להפחית מעלות נסיעות (חופשי חודשי) של עובד, בזמן שעלות זו נרכשה מראש בתחילת החודש, כאשר במחצית בשניה של אותו חודש היה חולה עד סופו? (לצורך העניין אישורי מחלה ניתנו ובגינם יש זכאות לתשלום מלא).

תודה רבה,
נטע

תשלום דמי נסיעות בעת מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 21/11/17
כן בעת מחלה או חופשה אין חובת תשלום דמי נסיעות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן