פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חישוב פיצויים
חישוב פרמיה בפיצויי פיטורים
תשלום דמי הבראה
בתקופה זו לא קיבלתי את דמי הבראה , אבל מה שכן בסוף השנה הקלנדרית (ינואר) קיבלתי בונוס (שניתן מרצונו של המעסיק וזה נרשם בתלוש כ"בונוס" )
השאלה שלי היא האם באם אדרוש דמי הבראה על כל התקופה יוכל המעסיק לטעון שבשנה הראשונה הם כבר שולמו כאותו ה"בונוס" ?
האם יש חובה לשלם הבראה
שאלה בעניין פיצויים לעובד
אני בעל מסעדה באיזור הצפון, אשר מעסיקה בין היתר עובדים זרים.
לצערי, רו"ח שלי היה רשלן ברמות רציניות, ואני שילמתי לעובדים הזרים שכר בגובה 30 ש"ח לשעה אשר אמור היה לכלול שעות נוספות בתוכו (מגולם)
הוגשה נגדי תביעה וייעוץ שניתן לי הבנתי שבשל הרשלנות עליי לשלם את מלוא התביעיה כולל שעות נוספות לפי שכר של 30 ש"ח לשעה.
היום אני רוצה לעשות סדר עם יתר העובדים, להחזיר אותם לשכר מינימום ולשלם להם זכויות כפי הדין.
חשבתי אולי על אפשרות של הסכם פשרה או איזשהו מסמך הבנות לפיו אני משלם לעובים האלה פיצויים בסך X ש"ח בגין כל התביעות שיש להם כולל שעות נוספות כולל הבראה וכולל ימי חופשה, והם מצידם חותמים כי אין להם ולא יהיו להם כל תביעה נגדי בגין עילה שצמחה להם בטרם חתימתם על ההסכם שנעשה.
אני רוצה לדעת אם הסכם כזה קביל בבית משפט, וזאת כדי שלא אשלם שוב תשלומי סרק...
מיעוץ שקיבלתי הבהירו לי שלא ניתן לעשות זאת אך איני מבין זאת. האם בכדי לסגור את העילות הישנות אני חייב להתבע בבית המשפט?
אני לא יכול להסכים איתם על פיצוי הולם בגין הטעויות שנעשו?
אודה לעזרה, יוסף
עניתי למעלה
זכויות מטפלת
מה הם התנאים של מטפלת
חוב של חברה שפשטה רגל לעובד פרילאנס
קדימות של עובדים בפשיטת רגל
אי עמידה בתנאי העסקה
האם עובד שנטש משמרת בשל העובדה שנדרש לבצע משימה עליה הוא חתום במסגרת תנאי העסקה שלו (כלומר למה הוא נדרש במשרה) יחשב כעובד שהתפטר מתפקידו ? במידה ולא האם ניתן לפטרו ללא זכאות לפיצויים בשל הנזק שגרם לחברה?
מה דינה של התפטרות
חובת ההוכחה
עניתי למעלה
ניכוי שעות/ימי העדרות
ינוכו כשעות חוסר מהשכר וזאת ע"מ להימנע מהצורך בחוזה חדש שמקטין את אחוזי-המשרה?
הזכות לנכות שעות
פיטורי עובד
אני רוצה לפטרו.
כמה זמן מראש צריך להודיע?
מה תקופת ההודעה המוקדמת
זכאות לפיצויים
למי שייכים הכספים המופקדים על ידי המעביד
תשלום שכר לעסק פרטי
עד מתי מותר להעביר שכר
פיצויי פיטורין
מעבר לסעיף 14
ותק ופיצוים בגיל פרישה
ותק בזמן פנסיה
זכאות לפיצויי פיטורין קב מעבר דירה
פיטורים בעקבות מעבר
שאלה
האם יש טעם לשמור מסמכי דמר שבו אני נצחתי וקיבלתיאת הכסף ? היש עילה או פתח לביטול הזכיה ? ( שנפסקה כפשרה ללא נימוק..)
שמירת מסמכים משפטיים
בהמשך לשאלה שלי על לקחת צ'ק בטחון
לגבי צ'ק ביטחון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מספר ח.פ של חברה
שאלתי היא כזו:
האם מספר ח.פ של חברה זה בעצם מספר התאגיד?
ואם לא, כיצד אוכל לברר מספר ח.פ של חברה מסוימת אם יש ברשותי את מספר התאגיד?
(אגב, ניסיתי להיעזר באתר של משרד המשפטים אך לצערי ללא הועיל).
תודה
כעקרון, כן
שאלה בנושא פיצוי במעבר מקום מגורים
פיצויי פיטורים עקב מעבר
סעיף 8 לחוק פיצויי פיטורים.
סעיף 12 לתקנות פיצויי פיטורים.
הורדה בשכר
הנני מנהלת יחידת רוח והפסד בחברת השמה מזה 10 חודשים. לפני חודש וחצי פניתי למנהלת שלי ואמרתי לה כי קשה לי בתפקיד ומבחינתי בצורה כזו לא אוכל להמשיך. בתגובה לכך המנהלת שלי חזרה אלי יום למחרת וביקשה ממני מכתב התפטרות, אמרתי כי אינני מתפטרת ושהיה לי חשוב לבוא ולומר לה את הדברים מתוך רצון שתידע מה אני מרגישה ושתעזור לי. במשך כל החודש וחצי האחרונים התעלמו ממני לחלוטין. ביום שני האחרון המנהלת שלי הגיע אלי ואמרה לי כי היא החליטה שמיום חמישי אינני מנהלת יותר בסניף ולא יודעת מה יהיה איתי כי אין תפקיד אחר בחברה עבורי. ביום חמישי עדכנה את הצוות שלי שאני לא מנהלת ואמרה לי כי אם אני רוצה להישאר בחברה אני חוזרת לתפקידי הקודם כיועצת ולשכר יועצת-שכר נמוך ממה שאני מקבלת היום ( מצ"ב הטופס שהביא לי לחתימה- כמון שלא חתמתי עליו). אמרתי לה כי אני לא מוכנה לשכר זה וזו הרעת תנאים. אמרה לי שזה עיניין שלי ושביום ראשון שאחזור לעבודה אודיע מה החלטתי.
אשמח אם תוכלו לומר לי האם אכן מדובר בהרעת תנאים ומה עלי לעשות?
הורדה בשכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי קבלת תפקיד שהובטח- הרעת תנאים?
אי קבלת תפקיד שהובטח- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דין מתפטר- עבודה מטעם חברה קבלנית
דין מתפטר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת חוב למפרק…למי פונים?ושאלה לגבי האגרה…
למי מגישים את תביעת החוב?למפרק? לכונס הרשמי?
אם אפשר כמה מילים על ההליך...תודה!!
תביעות חוב למפרק- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מתן הודעה מראש
אי מתן הודעה מראש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לקראת תביעה
תשובתך כבר נענתה...
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתנכלים לה בעבודה בגלל היותה בהריון
פיטורים בהריון-דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




