פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מקום מגורים לאחר גירושין
מרב
26/02/08
ברצוני לשאול האם אישה גרושה שנקבע שהילדים הם בחזקתה רשאית לאחר הגירושים להתגורר בכל עיר בה תבחר ברחבי הארץ, או שהיא מוגבלת לגבי המרחק ממקום מגורי בעלה לשעבר, אבי הילדים, אשר יש לו הסדרי ראיה עם הילדים?
שינוי מקום מגורים
עו"ד ליאת עצמון
27/02/08
מרב שלום,
מפנייתך עולה כי בעקבות הליך גירושין הוסכם כי הילדים יהיו במשמורתך ולאב נקבעו הסדרי ראייה עם הילדים. כעת הנך מעוניינת לדעת האם קיימת לגבייך הגבלה בנוגע לשינוי מקום מגורים.
מאחר ולא ברור מפנייתך עד כמה רחוק הנך מעוניינת להתרחק מאבי הילדים, ויתכן שמדובר אף במעבר לעיר סמוכה, הרי שיתכן מאד כי תוכלי להגיע עם הגרוש שלך להסכמה משותפת הן לגבי המעבר והן לגבי הסדרי הראייה (שאגב – לא בטוח שיצטרכו להשתנות).
כעיקרון, החפץ לשנות את מקום מגוריו, חייב להודיע להורה הלא משמורן על כוונתו זו, מבעוד מועד, ובדרך מקובלת. היה ולא תגיעו להסכמות, והגרוש שלך ינסה למנוע ממך לשנות את מקום המגרים ויתנגד לכך בכל תוקף, תיאלצי להסדיר את הנושא מול בית המשפט.
ביהמ"ש בדונו בעניינים מסוג זה נדרש לאזן בין האינטרסים (המנוגדים) של כל אחד מההורים, כאשר טובת הילדים תעמוד לנגד עיניו כערך מנחה שכן, לילדים קיימת הזכות שאביהם יהיה דמות משמעותית בחייהם וכי קשריהם עימו יהיו תכופים ורציפים.
לאור חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, מחד קיים קושי להגביל אותך בנוגע למקום מגורייך. מאידך, יש לאזן למול זכות האב לשמור על קשר יציב בטוח ורציף עם ילדו.
גם במקרה בו ביהמ"ש יחליט כי זכותך לשנות את מקום מגורייך, יהא עלייך כהורה מסור לדאוג לקיום המפגשים בין הילדים לאב. במידה מסוימת כאשר מיקום המגורים החדש מקשה על קיום הסדרי הראייה, על ההורה המשמורן, לבוא לקראת ההורה האחר הן בזמן, הן בעלות והן בריכוז המפגשים לסופי שבוע וביטול המפגשים באמצע השבוע ועוד.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי בעקבות הליך גירושין הוסכם כי הילדים יהיו במשמורתך ולאב נקבעו הסדרי ראייה עם הילדים. כעת הנך מעוניינת לדעת האם קיימת לגבייך הגבלה בנוגע לשינוי מקום מגורים.
מאחר ולא ברור מפנייתך עד כמה רחוק הנך מעוניינת להתרחק מאבי הילדים, ויתכן שמדובר אף במעבר לעיר סמוכה, הרי שיתכן מאד כי תוכלי להגיע עם הגרוש שלך להסכמה משותפת הן לגבי המעבר והן לגבי הסדרי הראייה (שאגב – לא בטוח שיצטרכו להשתנות).
כעיקרון, החפץ לשנות את מקום מגוריו, חייב להודיע להורה הלא משמורן על כוונתו זו, מבעוד מועד, ובדרך מקובלת. היה ולא תגיעו להסכמות, והגרוש שלך ינסה למנוע ממך לשנות את מקום המגרים ויתנגד לכך בכל תוקף, תיאלצי להסדיר את הנושא מול בית המשפט.
ביהמ"ש בדונו בעניינים מסוג זה נדרש לאזן בין האינטרסים (המנוגדים) של כל אחד מההורים, כאשר טובת הילדים תעמוד לנגד עיניו כערך מנחה שכן, לילדים קיימת הזכות שאביהם יהיה דמות משמעותית בחייהם וכי קשריהם עימו יהיו תכופים ורציפים.
לאור חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, מחד קיים קושי להגביל אותך בנוגע למקום מגורייך. מאידך, יש לאזן למול זכות האב לשמור על קשר יציב בטוח ורציף עם ילדו.
גם במקרה בו ביהמ"ש יחליט כי זכותך לשנות את מקום מגורייך, יהא עלייך כהורה מסור לדאוג לקיום המפגשים בין הילדים לאב. במידה מסוימת כאשר מיקום המגורים החדש מקשה על קיום הסדרי הראייה, על ההורה המשמורן, לבוא לקראת ההורה האחר הן בזמן, הן בעלות והן בריכוז המפגשים לסופי שבוע וביטול המפגשים באמצע השבוע ועוד.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
אימוץ "מורכב"
שלומית
26/02/08
שלום,
אני אם לילד שהריתי מתרומת זרע.
יש לי ידיד טוב (שאינו בן זוגי ואינו מתגורר איתי) ואנחנו רוצים שהוא יאמץ את בני אימוץ פורמלי ויהיה אביו לכל דבר ועניין.
האם זה חוקי ובר ביצוע?
תודה רבה,
שלומית.
אני אם לילד שהריתי מתרומת זרע.
יש לי ידיד טוב (שאינו בן זוגי ואינו מתגורר איתי) ואנחנו רוצים שהוא יאמץ את בני אימוץ פורמלי ויהיה אביו לכל דבר ועניין.
האם זה חוקי ובר ביצוע?
תודה רבה,
שלומית.
אימוץ ילד
עו"ד ליאת עצמון
26/02/08
שלומית ערב טוב,
מפנייתך עולה כי נולד לך ילד מתרומת זרע וכי ידיד טוב שלך אשר איננו מנהל עמכם חיי משפחה מעוניין לאמץ את בנך ולהיות אביו לכל דבר ועניין.
בעת הגשת בקשת אימוץ, נבחנת הבקשה ממספר היבטים הן מבחינת כשרותו והתאמתו להיות הורה מאמץ, רקעו המשפחתי ומצבו הבריאותי בהווה ובעבר, הסביבה החברתית שבה הוא חי, בדיקת מרשם פלילי, הסיבות לרצונו לאמץ, פרטים אודות המאומץ, הערכת מסוגלות של המאמץ ומשפחתו לאמץ אשר תיערך בידי פסיכולוג ועוד.
צו האימוץ ניתן ע"י צו של ביהמ"ש שניתן לפי בקשת המאמץ והוא ינתן אם נוכח ביהמ"ש שהם לטובת המאומץ ותוך בחינת מכלול הנסיבות. עצתי לכם לפעול לקבלת צו האימוץ, תוך לקיחה בחשבון שהבקשה עלולה להידחות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי נולד לך ילד מתרומת זרע וכי ידיד טוב שלך אשר איננו מנהל עמכם חיי משפחה מעוניין לאמץ את בנך ולהיות אביו לכל דבר ועניין.
בעת הגשת בקשת אימוץ, נבחנת הבקשה ממספר היבטים הן מבחינת כשרותו והתאמתו להיות הורה מאמץ, רקעו המשפחתי ומצבו הבריאותי בהווה ובעבר, הסביבה החברתית שבה הוא חי, בדיקת מרשם פלילי, הסיבות לרצונו לאמץ, פרטים אודות המאומץ, הערכת מסוגלות של המאמץ ומשפחתו לאמץ אשר תיערך בידי פסיכולוג ועוד.
צו האימוץ ניתן ע"י צו של ביהמ"ש שניתן לפי בקשת המאמץ והוא ינתן אם נוכח ביהמ"ש שהם לטובת המאומץ ותוך בחינת מכלול הנסיבות. עצתי לכם לפעול לקבלת צו האימוץ, תוך לקיחה בחשבון שהבקשה עלולה להידחות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
עצה דחופה
נתנאלה
26/02/08
אני ממש אובדת עצות. לא יודעת מה לעשות והדבר הכי בוער כרגע מבחינתי הוא העובדה שהשופט החליט להתעלם מתסקיר שהגביל הסדרי ראייה עם ילדה בת 3.7, לביקורים ללא לינה ופסק שאין הגבלה. הילדה מפוחדת. במשך שנתיים התראתה עם אביה מעט מאד. האב אפילו לא מוכן להדרגתיות לגבי חגים שהם יותר מלילה אחד. לא יכולה אפילו לחשוב על זה. מה לעשות?
הסדרי ראייה הכוללים לינה
עו"ד ליאת עצמון
26/02/08
נתנאלה בוקר טוב,
דאגתך מובנת שכן מדובר בילדה רכה בשנים. יחד עם זאת, בתי המשפט נוטים בגילאים כאלה לאפשר לילדים ללון אצל הוריהם במסגרת הסדרי הראייה. תסקיר הסעד, גם אם הוא נעשה עפ"י בקשתו של ביהמ"ש, הרי שהוא מהווה רק המלצה וביהמ"ש פוסק לפי הבנתו ולאחר בחינת מכלול הנסיבות.
מה שאת צריכה לשים לנגד עינייך זה את טובת הילדה והחשיבות שהקשר עם אביה יישמר על הצד הטוב ביותר. תני לזה צ'אנס כנה ואמיתי ותנסי לדבר עם אבי הילדה ולתאם עימו כיצד ניתן לאפשר לילדה להתרגל לשינוי בהיקף הסדרי הראייה והוספת לינה בביתו. קחי בחשבון שהחג ה"ארוך" הבא (פסח) יהיה רק בעוד כחודשיים ועד אז, אני מקווה בשבילכם שהילדה תסתגל למצב החדש.
היה וההחלטה ניתנה ממש לאחרונה, ניתן לשקול הגשת בקשת רשות ערעור, לאחר בחינת התיק בכללותו והסיכויים שבקשה כזו תתקבל.
אני מאחלת לכם להסתגל למצב החדש במהרה, תוך שימת דגש על טובת הילדה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דאגתך מובנת שכן מדובר בילדה רכה בשנים. יחד עם זאת, בתי המשפט נוטים בגילאים כאלה לאפשר לילדים ללון אצל הוריהם במסגרת הסדרי הראייה. תסקיר הסעד, גם אם הוא נעשה עפ"י בקשתו של ביהמ"ש, הרי שהוא מהווה רק המלצה וביהמ"ש פוסק לפי הבנתו ולאחר בחינת מכלול הנסיבות.
מה שאת צריכה לשים לנגד עינייך זה את טובת הילדה והחשיבות שהקשר עם אביה יישמר על הצד הטוב ביותר. תני לזה צ'אנס כנה ואמיתי ותנסי לדבר עם אבי הילדה ולתאם עימו כיצד ניתן לאפשר לילדה להתרגל לשינוי בהיקף הסדרי הראייה והוספת לינה בביתו. קחי בחשבון שהחג ה"ארוך" הבא (פסח) יהיה רק בעוד כחודשיים ועד אז, אני מקווה בשבילכם שהילדה תסתגל למצב החדש.
היה וההחלטה ניתנה ממש לאחרונה, ניתן לשקול הגשת בקשת רשות ערעור, לאחר בחינת התיק בכללותו והסיכויים שבקשה כזו תתקבל.
אני מאחלת לכם להסתגל למצב החדש במהרה, תוך שימת דגש על טובת הילדה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חמות /ירושה/ חובות/
המיואשת
25/02/08
שלום לכם , יש לי שאלה המטרידה את מנוחתי ואודה לכם עם תענו לי עליה .
יש לי חמות מאד בזבזנית , לדעתי יש לה ממש מחלה כולשהי , היא מבזבזת כספים בכמוויות ,(דג'100.000 ש"ח ב4 חודשים ) בעלה הפריד את החשבון ממנה ויש להם חשבון נפרד , הוא חולה לב ואני לא יודעת כמה זמן יחזיק מעמד , המסכן עושה הכל כדי לשמור על הכספים .
2 שאלות
1 -אם הוא ניפטר לפניה האם הכסף מתחלק עם הילדים או עובר רק לאישה ?
2- אם הכסף עובר רק לאישה והיא מבזבזת את כולו ונישארת עם חובות האם בני המשפחה הנישארים -הילדים שלה ,צריכים לסגור את החובות שלה ? או שזה מסולק כאשר היא נפטרת? בעיקר אני מודאגת מהמינוס בבנק.
ואם זה כך איך אני בתור אישתו של בנה יכולה להגן עלינו ממנה?
אודה לכם שתענו בהקדם כדי שאם ישנם הליכים נוכל להתחיל בהם מיד.
תודה רבה
אני
יש לי חמות מאד בזבזנית , לדעתי יש לה ממש מחלה כולשהי , היא מבזבזת כספים בכמוויות ,(דג'100.000 ש"ח ב4 חודשים ) בעלה הפריד את החשבון ממנה ויש להם חשבון נפרד , הוא חולה לב ואני לא יודעת כמה זמן יחזיק מעמד , המסכן עושה הכל כדי לשמור על הכספים .
2 שאלות
1 -אם הוא ניפטר לפניה האם הכסף מתחלק עם הילדים או עובר רק לאישה ?
2- אם הכסף עובר רק לאישה והיא מבזבזת את כולו ונישארת עם חובות האם בני המשפחה הנישארים -הילדים שלה ,צריכים לסגור את החובות שלה ? או שזה מסולק כאשר היא נפטרת? בעיקר אני מודאגת מהמינוס בבנק.
ואם זה כך איך אני בתור אישתו של בנה יכולה להגן עלינו ממנה?
אודה לכם שתענו בהקדם כדי שאם ישנם הליכים נוכל להתחיל בהם מיד.
תודה רבה
אני
חשיבות עריכת צוואה, חובות עיזבון
עו"ד ליאת עצמון
25/02/08
צהריים טובים למיואשת,
מפנייתך נראה כי הנך מודאגת בנוגע לבזבזנותה של חמותך וחוששת כי הדבר ישפיע בעקיפין על בעלך ועליך.
לגבי אביו של בעלך, שיזכה לחיים ארוכים, במידה והוא לא ישאיר אחריו צוואה, נכסיו יחולקו בין אשתו לבין ילדיו עפ"י דין. על מנת למנוע מצב לפיו אשתו תירש כספים מבלי שיהא כל פיקוח עליה, ניתן להסדיר את הנושא בצוואה, בו הוא יורה באופן ספציפי מה רצונו שייעשה ברכושו לאחר מותו ובאילו תנאים.
עולה כי הנך חוששת כי חמותך לוקה במחלה כלשהי, אשר גורמת לה לבזבזנות יתר. במטרה לסייע לה ניתן להתייעץ עם גורם מומחה שיאבחן אותה ובמידת האפשר יטפל בעניין. יש לבחון את הנושא בכללותו ולשקול בנקיטה בהליכים על מנת לנסות להגביל את פעולותיה.
בינתיים – לגבי המינוס בבנק, כיום הבנקים מערימים קשיים על מי שחורג ממסגרת חשבון הבנק. תבדקו מה המסגרת ומדוע הבנק מאפשר למשוך כספים בחריגה.
לגבי חובות עיזבון - חובות של אדם שנפטר אינם מסולקים כאשר הוא נפטר ובעל החוב יכול לבקש לפרוע את החוב מכספי העיזבון.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מפנייתך נראה כי הנך מודאגת בנוגע לבזבזנותה של חמותך וחוששת כי הדבר ישפיע בעקיפין על בעלך ועליך.
לגבי אביו של בעלך, שיזכה לחיים ארוכים, במידה והוא לא ישאיר אחריו צוואה, נכסיו יחולקו בין אשתו לבין ילדיו עפ"י דין. על מנת למנוע מצב לפיו אשתו תירש כספים מבלי שיהא כל פיקוח עליה, ניתן להסדיר את הנושא בצוואה, בו הוא יורה באופן ספציפי מה רצונו שייעשה ברכושו לאחר מותו ובאילו תנאים.
עולה כי הנך חוששת כי חמותך לוקה במחלה כלשהי, אשר גורמת לה לבזבזנות יתר. במטרה לסייע לה ניתן להתייעץ עם גורם מומחה שיאבחן אותה ובמידת האפשר יטפל בעניין. יש לבחון את הנושא בכללותו ולשקול בנקיטה בהליכים על מנת לנסות להגביל את פעולותיה.
בינתיים – לגבי המינוס בבנק, כיום הבנקים מערימים קשיים על מי שחורג ממסגרת חשבון הבנק. תבדקו מה המסגרת ומדוע הבנק מאפשר למשוך כספים בחריגה.
לגבי חובות עיזבון - חובות של אדם שנפטר אינם מסולקים כאשר הוא נפטר ובעל החוב יכול לבקש לפרוע את החוב מכספי העיזבון.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלומי משכנתא ובעלות על בית
רחלי
24/02/08
בעלי ואני מתגוררים בבית הרשום ע"ש בעלי. בעלי שילם במשך השנים את המשכנתא מחשבונו (חשבונות הבנק שלנו מופרדים) וכעת אנחנו עומדים בפני גירושין. כרגע נותרה יתרה של מחצית מערך הדירה לתשלום המשכתנא. בעלי מעונין להעביר את הדירה על שמי ואני אמשיך לשלם את יתרת תשלום המשכנתא. האם התשלום שהוא שילם עבור המשכנתא במהלך הנישואין שלנו נחשב ככסף גם שלי? אנחנו רוצים להתקזז בתשלומי המשכנתא והחסכונות שלו ואני רוצה לדעת האם אני יכולה להכניס את תשלומי המשכנתא בזמן הנישואים ל"חשבון" ביננו.
חלוקת רכוש והמלצה בנוגע לניהול מו"מ בהליך גירושין
עו"ד ליאת עצמון
25/02/08
רחלי בוקר טוב,
מפנייתך עולה כי את ובעלך עומדים על סף גירושין וכי כבר היו ביניכם חילופי דברים בנוגע לאופן חלוקת הרכוש ביניכם. הנך מעוניינת לדעת האם תשלומי משכנתא בגין דירה הרשומה ע"ש בעלך, יקוזזו מסך הכספים המשותפים מאחר והם שולמו במשך כל השנים מחשבון בנק הרשום ע"ש בעלך בלבד.
על מנת להתייחס לשאלה עלי לדעת בשלב ראשון מה מועד הנישואין שלכם? האם נחתם ביניכם הסכם יחסי ממון ? מה היה מועד רכישת הדירה (לפני מועד הנישואין או לאחר מכן)? מאיזה מקורות ראשוניים נרכשה הדירה? האם תמיד חשבונות הבנק היו נפרדים?
על פניו במידה ונישאתם לאחר 1.1.74, לא נחתם ביניכם הסכם יחסי ממון והדירה נרכשה לאחר מועד הנישואין, יחול עליכם הסדר איזון המשאבים אשר לפיו אין אבחנה ע"ש מי רשומות הזכויות. לפיכך יתכן וכפועל יוצא מכך, תשלומי המשכנתא ששולמו הם משותפים כמו גם יתרת המשכנתא.
בכל מקרה יש לבחון את הנושא בכללותו, שכן בעת הגירושין כדאי להגיע להסכם גירושין כולל לא רק בעניין הרכוש אלא גם בנושא מזונות ומדור, משמורת ילדים והסדרי ראייה ועוד.
מכיוון שנראה שהחלטתם לנהל בעצמכם מו"מ, במידה ולא תצליחו לבד לגשר על הפערים, תוכלו לפנות למגשר שיסייע לכם לנהל מו"מ ולהסדר כולל. בנוסף, מומלץ לך בכל מקרה לקבל ייעוץ משפטי מקיף בנוגע לזכויותיך המשפטיות כבר עתה על מנת שבמהלך המו"מ תדעי מהן הזכויות המגיעות לך ובנוגע לאילו זכויות כדאי לך להתפשר.
קחי בחשבון שלעיתים נדרשת במקרים כאלה חוו"ד מטעם אקטואר מומחה שתפקידו להעריך את זכויותיכם הכספיות (כגון זכויות סוציאליות ופנסיה) לצורך ביצוע האיזון.
אני מאחלת לך לעבור את ההליך בדרכי נועם ולהגיע להסכמות במהרה תוך שמירה על האינטרסים שלך ושל ילדייך.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מפנייתך עולה כי את ובעלך עומדים על סף גירושין וכי כבר היו ביניכם חילופי דברים בנוגע לאופן חלוקת הרכוש ביניכם. הנך מעוניינת לדעת האם תשלומי משכנתא בגין דירה הרשומה ע"ש בעלך, יקוזזו מסך הכספים המשותפים מאחר והם שולמו במשך כל השנים מחשבון בנק הרשום ע"ש בעלך בלבד.
על מנת להתייחס לשאלה עלי לדעת בשלב ראשון מה מועד הנישואין שלכם? האם נחתם ביניכם הסכם יחסי ממון ? מה היה מועד רכישת הדירה (לפני מועד הנישואין או לאחר מכן)? מאיזה מקורות ראשוניים נרכשה הדירה? האם תמיד חשבונות הבנק היו נפרדים?
על פניו במידה ונישאתם לאחר 1.1.74, לא נחתם ביניכם הסכם יחסי ממון והדירה נרכשה לאחר מועד הנישואין, יחול עליכם הסדר איזון המשאבים אשר לפיו אין אבחנה ע"ש מי רשומות הזכויות. לפיכך יתכן וכפועל יוצא מכך, תשלומי המשכנתא ששולמו הם משותפים כמו גם יתרת המשכנתא.
בכל מקרה יש לבחון את הנושא בכללותו, שכן בעת הגירושין כדאי להגיע להסכם גירושין כולל לא רק בעניין הרכוש אלא גם בנושא מזונות ומדור, משמורת ילדים והסדרי ראייה ועוד.
מכיוון שנראה שהחלטתם לנהל בעצמכם מו"מ, במידה ולא תצליחו לבד לגשר על הפערים, תוכלו לפנות למגשר שיסייע לכם לנהל מו"מ ולהסדר כולל. בנוסף, מומלץ לך בכל מקרה לקבל ייעוץ משפטי מקיף בנוגע לזכויותיך המשפטיות כבר עתה על מנת שבמהלך המו"מ תדעי מהן הזכויות המגיעות לך ובנוגע לאילו זכויות כדאי לך להתפשר.
קחי בחשבון שלעיתים נדרשת במקרים כאלה חוו"ד מטעם אקטואר מומחה שתפקידו להעריך את זכויותיכם הכספיות (כגון זכויות סוציאליות ופנסיה) לצורך ביצוע האיזון.
אני מאחלת לך לעבור את ההליך בדרכי נועם ולהגיע להסכמות במהרה תוך שמירה על האינטרסים שלך ושל ילדייך.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלוקת רכוש כנשואים.
יוספה
23/02/08
מזה זמן בעלי ואני מנותקים ריגשית . לאחרונה הוא החליט לנסות לחיות אורח חיים דתי. אחיו חזרו בתשובה וניסו לשכנע גם אותי לשנות אורח חיי. נשאתי כחילונית ועשרים שנה ניהלנו בית חילוני לחלוטין. מעונינת להכין עצמי כלכלית למקרה של הקצנה ופרידה. יש לנו רכוש רב וכספים . אני מנהלת עסק שלנו הנמצא בחנויות שלנו. הוא שכיר עם משכורת גבוהה. שניים מילדינו עדיין קטינים. הבכור גר בבית וההוצאות רבות מאד. אף פעם לא רשמתי ולא עקבתי אחר הכספים היות שבעלי מטפל בכך. מה עלי לבדוק ולדעת???
חלוקת רכוש והכנה מוקדמת למקרה של פירוד
עו"ד ליאת עצמון
24/02/08
יוספה בוקר טוב,
מפנייתך עולה כי הנך נשואה כעשרים שנה וכי לאחרונה, בעקבות חזרה בתשובה של בעלך ושינוי אורח החיים מצידו, הנך חוששת שהמצב יקצין ותיאלצו בעקבות זאת להיפרד. הנך מעוניינת לדעת מה יהיו זכויותיך מבחינה רכושית במקרה של פירוד.
אני מניחה שנישאתם לאחר 1.1.74 ושלא נחתם ביניכם הסכם יחסי ממון ולפיכך, יחול עליכם הסדר איזון המשאבים (במידה ונישאתם קודם לכן או שנחתם ביניכם הסכם יחסי ממון - התשובה תשתנה). עפ"י חוק יחסי ממון בין בני זוג תשל"ג-1973, עם פקיעת הנישואין, זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שווים של כלל נכסי בני הזוג אשר נצברו על ידם ממועד הנישואין ועד למועד הקובע (מועד הקרע). המועד הקובע ייקבע בהתאם לנסיבות, וחשיבותו רבה שכן, בכל נקודת זמן היקף הזכויות עשוי להשתנות.
אופן ביצוע איזון המשאבים: אומדים את הנכסים הרשומים ע"ש כל אחד מבני הזוג, פרט לנכסים שאין לאזן את שווים עפ"י החוק. מערכם הכולל של אותם נכסים יש לנכות את החובות המגיעים מהם. ככל ששווי נכסי אחד מבני הזוג עולה על שווי נכסי השני, ייתן האחד לשני מחצית משווי ההפרש.
מפנייתך עולה כי קיים עסק בבעלותכם ולעיתים על מנת לאמוד שוויו של עסק יש לאמוד את המוניטין שלו, במידה וקיים.
מאחר וכל השנים לא היית מעורבת, מלבד ניהול החנות, מומלץ לנסות למצוא דרך לקבל פרטים מקיפים יותר בנוגע לרכוש והיקפו. תוכלי להיעזר בהסכמים, דוחות כלכליים, דפי חשבון בנק ועוד במידה והם בהישג ידך. בנוסף תתחילי לתעד ולרשום את ההוצאות החודשיות שוטפות.
לתשומת לבך, האמור לעיל מהווה התייחסות כללית בלבד. אני ממליצה לך בחום לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד המומחה בתחום דיני משפחה וזאת על מנת לבחון את הנושא בכללותו מכל היבטיו המשפטיים, שכן יש עניינים נוספים הקשורים לנושא. תוכלי לפנות לפורום דרך הפניית פנייה דחופה וישתדלו לסייע לך בעניין.
אני מאחלת לך שתצליחו לגשר על הפערים אך יחד עם זאת, אין כל פסול בבדיקת זכויותיך המשפטיות במקרה של פירוד.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי הנך נשואה כעשרים שנה וכי לאחרונה, בעקבות חזרה בתשובה של בעלך ושינוי אורח החיים מצידו, הנך חוששת שהמצב יקצין ותיאלצו בעקבות זאת להיפרד. הנך מעוניינת לדעת מה יהיו זכויותיך מבחינה רכושית במקרה של פירוד.
אני מניחה שנישאתם לאחר 1.1.74 ושלא נחתם ביניכם הסכם יחסי ממון ולפיכך, יחול עליכם הסדר איזון המשאבים (במידה ונישאתם קודם לכן או שנחתם ביניכם הסכם יחסי ממון - התשובה תשתנה). עפ"י חוק יחסי ממון בין בני זוג תשל"ג-1973, עם פקיעת הנישואין, זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שווים של כלל נכסי בני הזוג אשר נצברו על ידם ממועד הנישואין ועד למועד הקובע (מועד הקרע). המועד הקובע ייקבע בהתאם לנסיבות, וחשיבותו רבה שכן, בכל נקודת זמן היקף הזכויות עשוי להשתנות.
אופן ביצוע איזון המשאבים: אומדים את הנכסים הרשומים ע"ש כל אחד מבני הזוג, פרט לנכסים שאין לאזן את שווים עפ"י החוק. מערכם הכולל של אותם נכסים יש לנכות את החובות המגיעים מהם. ככל ששווי נכסי אחד מבני הזוג עולה על שווי נכסי השני, ייתן האחד לשני מחצית משווי ההפרש.
מפנייתך עולה כי קיים עסק בבעלותכם ולעיתים על מנת לאמוד שוויו של עסק יש לאמוד את המוניטין שלו, במידה וקיים.
מאחר וכל השנים לא היית מעורבת, מלבד ניהול החנות, מומלץ לנסות למצוא דרך לקבל פרטים מקיפים יותר בנוגע לרכוש והיקפו. תוכלי להיעזר בהסכמים, דוחות כלכליים, דפי חשבון בנק ועוד במידה והם בהישג ידך. בנוסף תתחילי לתעד ולרשום את ההוצאות החודשיות שוטפות.
לתשומת לבך, האמור לעיל מהווה התייחסות כללית בלבד. אני ממליצה לך בחום לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד המומחה בתחום דיני משפחה וזאת על מנת לבחון את הנושא בכללותו מכל היבטיו המשפטיים, שכן יש עניינים נוספים הקשורים לנושא. תוכלי לפנות לפורום דרך הפניית פנייה דחופה וישתדלו לסייע לך בעניין.
אני מאחלת לך שתצליחו לגשר על הפערים אך יחד עם זאת, אין כל פסול בבדיקת זכויותיך המשפטיות במקרה של פירוד.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
התמחות בדיני משפחה
שנה ב
22/02/08
באיזה שלב מחפשים התמחות בדיני משפחה?
אילו משרדים בתחום מחפשים מתמחים?
(קודקס לא עוסקים בתחום המשפחה)
אילו משרדים בתחום מחפשים מתמחים?
(קודקס לא עוסקים בתחום המשפחה)
התמחות בדיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
23/02/08
תחום דיני המשפחה איננו שונה מתחומים אחרים ולכן, כדאי להבטיח מקום להתמחות במשרדים הנחשבים מבעוד מועד. בתחום דיני המשפחה להבדיל מתחומים אחרים, בד"כ המשרדים אינם מאד גדולים אלא מונים מס' עורכי דין בלבד. לפיכך, בד"כ כמות המתמחים איננה גדולה.
במסגרת פורום דיני משפחה לא אוכל להמליץ על משרדים המחפשים מתמחים תוכלי לברר באמצעות האינטרנט ויתכן שגם מול לשכת עורכי הדין אילו משרדים מתמחים בדיני משפחה ולפנות אליהם. עצתי לך שבראיונות תשאלי מה מצפים ממך ותוודאי שמדובר במשרד ש"מפיל למים" ומאפשר למתמחה לקיים קשר עם הלקוחות לצד עבודות משפטיות.
באתר הפורומים המשפטיים קיים פורום מתמחים אליו תוכלי להפנות שאלות נוספות.
שיהיה לך בהצלחה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
במסגרת פורום דיני משפחה לא אוכל להמליץ על משרדים המחפשים מתמחים תוכלי לברר באמצעות האינטרנט ויתכן שגם מול לשכת עורכי הדין אילו משרדים מתמחים בדיני משפחה ולפנות אליהם. עצתי לך שבראיונות תשאלי מה מצפים ממך ותוודאי שמדובר במשרד ש"מפיל למים" ומאפשר למתמחה לקיים קשר עם הלקוחות לצד עבודות משפטיות.
באתר הפורומים המשפטיים קיים פורום מתמחים אליו תוכלי להפנות שאלות נוספות.
שיהיה לך בהצלחה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
עצה לקראת התמחות
חיפאית
20/02/08
אני לקראת הצעת מועמדותי להתמחות, לומדת בקריה האקדמית אונו, ממוצע ציונים 88 ובעלת תואר שני בקרימינולוגיה, וחיפאית. נראה לי שבעתיד ארצה לעסוק בדיני משפחה בשילוב גישור, אך זה מוקדם להחליט לגבי האופק.... אולי בכלל כדאי ללכת לכיוון של התמחות בפרקליטות ולא במשרדים?
מי יכול ומוכן לעזור לי בהתחבטויות? היכן כדאי להתמחות? האם יש לי אפשרויות טובות בחיפה?
מי יכול ומוכן לעזור לי בהתחבטויות? היכן כדאי להתמחות? האם יש לי אפשרויות טובות בחיפה?
תחום דיני משפחה וגישור
עו"ד ליאת עצמון
20/02/08
שלום לחיפאית,
לגבי תחום דיני המשפחה – זהו תחום מאד מורכב ומגוון, בו נדרש ידע במגוון רחב של ענפי משפט, הנושקים לדיני משפחה (כגן: דיני מקרקעין, חוזים, דיני עבודה, דיני חברות ועוד). השוני העיקרי בין תחום דיני המשפחה לתחומים אחרים הינו הקשר ההדוק (לעיתים על בסיס יומיומי) עם הלקוחות. בשונה מתחומים אחרים בתחום דיני המשפחה יש להעניק ללקוחות בנוסף לטיפול המשפטי גם יחס אישי ותמיכה רגשית בתקופה לא קלה בחייהם. בנוסף, לעיתים יש לפעול במהרה על מנת להעניק ללקוח את הטיפול המשפטי הטוב ביותר, כך שלא מעט קיימים מקרים בהם לקוח/ לקוחה מגיעים לפגישת ייעוץ בשעות הבוקר וכבר בצהריים מוגשים לביהמ"ש/ביה"ד הרבני תביעות בעניינם, המוכנות על ידי בזריזות ויחד עם זאת במקצועיות. לכן, אם את אוהבת לעבוד עם אנשים, יש לך אוזן קשבת, ואת מסוגלת לעבוד טוב בתנאי לחץ – מומלץ לך בחום לבחור בתחום.
לגבי הגישור – כעו"ד המתמחה בדיני משפחה והעוסקת בגישור, אני יכולה להעיד כי כמי שמכירה מקרוב מה עובר על אנשים שנמצאים בהליך גירושין וכמה עוגמת נפש וכעסים יכולים להיגרם בעקבות ההליך - הליך הגישור יכול בהרבה מקרים לסייע לבני זוג לסיים את מערכת היחסים ביניהם בצורה יפה. אין לתאר את הסיפוק שנגרם ממכתבי תודה המתקבלים מבני זוג שהגיעו להסכם במסגרת הליך הגישור וחסכו מעצמם הרבה כעסים ועוגמת נפש.
יש שוני רב בין התמחות בפרקליטות או במשרד עורכי דין. אני ממליצה לך להתייעץ עם חברים ולהשוות את התנאים ואת המהות ורק אז להחליט מה מתאים לך. כמו כן, תוכלי גם להתייעץ בעניין ההבדלים בין התמחות במשרד פרטי לבין התמחות בפרקליטות בפורום מתמחים באתר.
אם אחרי הכל תמשיכי להתלבט, תוכלי להתחיל טרום סטאג' במשרד המתמחה בדיני משפחה (רצוי במשרד שנוהג "להפיל למים" ולחשוף את המתמחים לעבודה משפטית וכן מאפשר להיפגש עם הלקוחות ולקיים איתם קשר הדוק) ובהמשך להחליט אם התחום מעניין אותך או לא.
גם בחיפה יש משרדי עו"ד טובים בתחום המעמד האישי תוכלי לבדוק מול לשכת עורכי הדין אילו משרדי עו"ד עוסקים תחום וכן לנסות לאתר באמצעות האינטרנט.
אני מאחלת לך בהצלחה בהמשך דרכך ושתקבלי את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך בקרוב.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
לגבי תחום דיני המשפחה – זהו תחום מאד מורכב ומגוון, בו נדרש ידע במגוון רחב של ענפי משפט, הנושקים לדיני משפחה (כגן: דיני מקרקעין, חוזים, דיני עבודה, דיני חברות ועוד). השוני העיקרי בין תחום דיני המשפחה לתחומים אחרים הינו הקשר ההדוק (לעיתים על בסיס יומיומי) עם הלקוחות. בשונה מתחומים אחרים בתחום דיני המשפחה יש להעניק ללקוחות בנוסף לטיפול המשפטי גם יחס אישי ותמיכה רגשית בתקופה לא קלה בחייהם. בנוסף, לעיתים יש לפעול במהרה על מנת להעניק ללקוח את הטיפול המשפטי הטוב ביותר, כך שלא מעט קיימים מקרים בהם לקוח/ לקוחה מגיעים לפגישת ייעוץ בשעות הבוקר וכבר בצהריים מוגשים לביהמ"ש/ביה"ד הרבני תביעות בעניינם, המוכנות על ידי בזריזות ויחד עם זאת במקצועיות. לכן, אם את אוהבת לעבוד עם אנשים, יש לך אוזן קשבת, ואת מסוגלת לעבוד טוב בתנאי לחץ – מומלץ לך בחום לבחור בתחום.
לגבי הגישור – כעו"ד המתמחה בדיני משפחה והעוסקת בגישור, אני יכולה להעיד כי כמי שמכירה מקרוב מה עובר על אנשים שנמצאים בהליך גירושין וכמה עוגמת נפש וכעסים יכולים להיגרם בעקבות ההליך - הליך הגישור יכול בהרבה מקרים לסייע לבני זוג לסיים את מערכת היחסים ביניהם בצורה יפה. אין לתאר את הסיפוק שנגרם ממכתבי תודה המתקבלים מבני זוג שהגיעו להסכם במסגרת הליך הגישור וחסכו מעצמם הרבה כעסים ועוגמת נפש.
יש שוני רב בין התמחות בפרקליטות או במשרד עורכי דין. אני ממליצה לך להתייעץ עם חברים ולהשוות את התנאים ואת המהות ורק אז להחליט מה מתאים לך. כמו כן, תוכלי גם להתייעץ בעניין ההבדלים בין התמחות במשרד פרטי לבין התמחות בפרקליטות בפורום מתמחים באתר.
אם אחרי הכל תמשיכי להתלבט, תוכלי להתחיל טרום סטאג' במשרד המתמחה בדיני משפחה (רצוי במשרד שנוהג "להפיל למים" ולחשוף את המתמחים לעבודה משפטית וכן מאפשר להיפגש עם הלקוחות ולקיים איתם קשר הדוק) ובהמשך להחליט אם התחום מעניין אותך או לא.
גם בחיפה יש משרדי עו"ד טובים בתחום המעמד האישי תוכלי לבדוק מול לשכת עורכי הדין אילו משרדי עו"ד עוסקים תחום וכן לנסות לאתר באמצעות האינטרנט.
אני מאחלת לך בהצלחה בהמשך דרכך ושתקבלי את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך בקרוב.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
ממליץ לך לבדוק ב"נוגה". לגבי גישור - רק בעתיד היותר רחוק
קובי נסים
21/02/08
1. ב"נוגה" (יש לה גם זיקה לקרייה האק') יכולים כישורייך לבוא לידי ביטוי מצוין (אולי כבר בדקת שם?).
2. ע"מ להיות מגשרת מוסמכת לענייני משפחה ומאושרת עפ"י ועדת גדות, נדרש בנוסף על הקורסים, חמש שנות וותק כעו"ד.
2. ע"מ להיות מגשרת מוסמכת לענייני משפחה ומאושרת עפ"י ועדת גדות, נדרש בנוסף על הקורסים, חמש שנות וותק כעו"ד.
שאלה נוספת
נתנאלה
17/02/08
תודה רבה על תשובתך. רציתי רק לשאול בנוסף האם יש טעם בהגשת תלונה ללשכת לתלונות על שופטים בירושלים?
הגשת תלונה בנוגע להתנהגות שופט
עו"ד ליאת עצמון
17/02/08
נתנאלה שלום,
מובן שהנך מאוכזבת מההחלטה בעניין המזונות וכפועל יוצא מכך גם מהשופט. יחד עם זאת, מומלץ לך בשלב זה להקדיש את מרב המאמצים לשינוי ההחלטה בעניין המזונות.
התייעצי עם עורך דינך שהיה שותף לדיונים בביהמ"ש והיה עד להתנהגות השופט האם יש מקום להגיש תלונה. בכל מקרה עליך לקחת בחשבון כי הגשת תלונה אינה גוררת אחריה החלפת שופט וכי סביר להניח שהשופט ימשיך לדון בעניינך עד לסיום ההליכים.
שיהיה בהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מובן שהנך מאוכזבת מההחלטה בעניין המזונות וכפועל יוצא מכך גם מהשופט. יחד עם זאת, מומלץ לך בשלב זה להקדיש את מרב המאמצים לשינוי ההחלטה בעניין המזונות.
התייעצי עם עורך דינך שהיה שותף לדיונים בביהמ"ש והיה עד להתנהגות השופט האם יש מקום להגיש תלונה. בכל מקרה עליך לקחת בחשבון כי הגשת תלונה אינה גוררת אחריה החלפת שופט וכי סביר להניח שהשופט ימשיך לדון בעניינך עד לסיום ההליכים.
שיהיה בהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
קללות ונאצות
מיכל
17/02/08
אני גרושה מאבי ילדי כשנה וחצי. במהלך כל מיפגש שלי עמו הוא מכנה אותי "זונה" "כמה לקוחות עשית היום?" ועוד כל מיני משפטים פוגעים דומים. כינויים אלה מוטחים לעברי כשאני בחברת אנשים ולפעמים לבד.
שאלתי : מה ניתן לעשות משפטית כנגדו? (פניתי למשטרה, אך שם אמרו שאין זה ענין לציבור...)
האם אוכל לתבוע אותו תביעה אחרת?
שאלתי : מה ניתן לעשות משפטית כנגדו? (פניתי למשטרה, אך שם אמרו שאין זה ענין לציבור...)
האם אוכל לתבוע אותו תביעה אחרת?
התמודדות עם הטרדה מצד הגרוש
עו"ד ליאת עצמון
17/02/08
מיכל שלום,
צר לי לשמוע על הטרדה ממנה הנך סובלת.
חוק למניעת הטרדה מאיימת, התשס"ב 2001, נחקק במטרה להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, בפרטיותו, בחירותו או בגופו, בידי אדם אחר שנקט נגדו הטרדה מאיימת או שפגע בגופו.
הטרדה מאיימת מוגדרת בחוק כהטרדה של אדם בידי אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של האדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו. הטרדה מאיימת יכול שתהא בין היתר ביצירת קשר עם האדם המוטרד בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר.
מכיוון שעל פניו נראה כי הנך סובלת מהטרדה מאיימת, לאחר בחינת מכלול הנסיבות, תוכלי לפנות לביהמ"ש בבקשה למתן צו מניעת הטרדה מאיימת, אשר ימנע מהגרוש שלך מלהמשיך לעשות את המעשים אותם הוא מבצע.
היה ויינתן נגד הגרוש שלך צו מניעת הטרדה מאיימת, והוא יפר את הצו, תוכלי להגיש תלונה במשטרה על הפרת הצו ושוטר יהא רשאי לעצור אותו.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
צר לי לשמוע על הטרדה ממנה הנך סובלת.
חוק למניעת הטרדה מאיימת, התשס"ב 2001, נחקק במטרה להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, בפרטיותו, בחירותו או בגופו, בידי אדם אחר שנקט נגדו הטרדה מאיימת או שפגע בגופו.
הטרדה מאיימת מוגדרת בחוק כהטרדה של אדם בידי אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של האדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו. הטרדה מאיימת יכול שתהא בין היתר ביצירת קשר עם האדם המוטרד בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר.
מכיוון שעל פניו נראה כי הנך סובלת מהטרדה מאיימת, לאחר בחינת מכלול הנסיבות, תוכלי לפנות לביהמ"ש בבקשה למתן צו מניעת הטרדה מאיימת, אשר ימנע מהגרוש שלך מלהמשיך לעשות את המעשים אותם הוא מבצע.
היה ויינתן נגד הגרוש שלך צו מניעת הטרדה מאיימת, והוא יפר את הצו, תוכלי להגיש תלונה במשטרה על הפרת הצו ושוטר יהא רשאי לעצור אותו.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
דרך התמודדות נוספת היא להגיש נגדו תביעה נזיקית על הוצאת דיבה
קובי נסים
21/02/08
היתרון של תביעה עפ"י חוק לשון הרע, מעבר לפיצוי הכספי, הוא שיש לה כוח הרתעה והיא גם תגן על שמך הטוב.
רצוי שיהיו לך עדים על מקרה של השמצות כאלה. זו עבירה פלילית המאפשרת גם לתבוע פיצוי כספי בהליך אזרחי.
רצוי שיהיו לך עדים על מקרה של השמצות כאלה. זו עבירה פלילית המאפשרת גם לתבוע פיצוי כספי בהליך אזרחי.
הסכם ממון ביחס לכתובה
רוית
17/02/08
האם ניתן בפקיעת הנישואים עקב גירושין או מוות לתבוע בנוסף להסכם הממון את סכום הכתובה?
הסכם ממון, כתובה
עו"ד ליאת עצמון
17/02/08
רוית צהריים טובים,
הסכם ממון הינו הסכם שבמסגרתו בני זוג מגיעים להסכמות בנוגע לענייני הממון שביניהם. הסכם כזה יכול שייחתם לפני הנישואין, במהלכם ו/או בסיומם.
היה ונחתם הסכם ממון בין בני הזוג, יש לבחון האם קיימת בהסכם התייחסות לויתור על כתובתה ותוספת כתובה עם קבלת הגט.
באופן כללי, כל עוד לא הכריזו על אישה כמורדת, זכאית היא לכתובה ולתוספת כתובתה. כאשר כתובה זה סכום קבוע שכתוב בכתובה (מאתיים זוז וכסף צרוף) ותוספת כתובה זהו הסכום אשר בד"ר נקבע ע"י הגבר ומאושר על ידו במעמד החתימה על הכתובה. יש גברים הנוקבים בסכום כתובה גבוהה מבלי להבין את משמעות העניין וכבר היו מקרים בהם ביה"ד חייב בעל לשלם סכום כתובה גבוהה על אף שלא היה באפשרותו לעמוד בו. בכל מקרה, ביה"ד ידון בנושא הכתובה בראיית מכלול הנסיבות, שכן העניין תלוי גם ברצונה של האישה להביא לסיום מערכת היחסים, בהתנהגותו של הגבר ועוד...
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
הסכם ממון הינו הסכם שבמסגרתו בני זוג מגיעים להסכמות בנוגע לענייני הממון שביניהם. הסכם כזה יכול שייחתם לפני הנישואין, במהלכם ו/או בסיומם.
היה ונחתם הסכם ממון בין בני הזוג, יש לבחון האם קיימת בהסכם התייחסות לויתור על כתובתה ותוספת כתובה עם קבלת הגט.
באופן כללי, כל עוד לא הכריזו על אישה כמורדת, זכאית היא לכתובה ולתוספת כתובתה. כאשר כתובה זה סכום קבוע שכתוב בכתובה (מאתיים זוז וכסף צרוף) ותוספת כתובה זהו הסכום אשר בד"ר נקבע ע"י הגבר ומאושר על ידו במעמד החתימה על הכתובה. יש גברים הנוקבים בסכום כתובה גבוהה מבלי להבין את משמעות העניין וכבר היו מקרים בהם ביה"ד חייב בעל לשלם סכום כתובה גבוהה על אף שלא היה באפשרותו לעמוד בו. בכל מקרה, ביה"ד ידון בנושא הכתובה בראיית מכלול הנסיבות, שכן העניין תלוי גם ברצונה של האישה להביא לסיום מערכת היחסים, בהתנהגותו של הגבר ועוד...
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מבקשת עצה באופן דחוף
נתנאלה
17/02/08
אני אובדת עצות. אני בעיצומם של הליכי גירושין ומיוצגת ע"י עו"ד שבקושי הצלחתי לשלם לו. היה רק דיון אחד על מזונות והסדרי ראייה בבית המשפט, והשופט פסק לי פחות מ-5000 ש"ח מזונות כולל מדור לארבעה ילדים. האב מרוויח 10000 ש"ח נטו. אני בסביבות 4000. כמו כן היה תסקיר של פקידת סעד לסדרי דין לגבי הגבלה של שעות לגבי הילדה הקטנה, והשופט לא התחשב בכך. כמו כן פסק שאני צריכה להפסיק להניק, כדי שתוכל ללון אצל האב למרות שהתסקיר קובע אחרת. אין לי עוד כסף לשלם לעו"ד כדי לערער. כל בקשת הבהרה זוכה לפסיקת הוצאות ע"י השופט, מלבד שהוא מלין את התיק למשך חודשים ארוכים. גם מזונות זמניים נפסקו אחרי כמעט שנה. האם אוכל לערער למחוזי ללא יצוג משפטי? מה לעשות אם התנהגות מחפירה של שופט?
מזוונות והסדרי ראיה - הגשת ערעור או בקשת רשות ערעור
עו"ד ליאת עצמון
17/02/08
נתנאלה בוקר טוב,
מפנייתך עולה כי הנך בעיצומם של הליכי גירושין, וכי ביהמ"ש פסק לך ולילדייך מזונות בסכום שהינו נמוך לדעתך וכן לגבי ביתך הקטנה נקבעו הסדרי ראיה אשר בעקבותיהם יהא עליך להפסיק להניק, תוך התעלמות מהמלצת פקידת סעד.
ביהמ"ש בשעה שהוא נותן החלטה / פסק דין בד"כ בוחן את הנושא בכללותו. יחד עם זאת לעיתים, מתעורר צורך לערער על החלטות ביהמ"ש ולשם כך קיימת אפשרות לערעור.
מפנייתך לא ברור אם מדובר בהחלטה למזונות זמניים או בפסק דין ועליך לבדוק אם ניתן להגיש בעניינך ערעור בזכות או שעליך לבקש בקשת רשות ערעור. כמו כן, עליך לבדוק מה מניין הימים שנותרו לך לנקיטה בהליכים כאמור ולפעול במסגרתם.
מפנייתך עולה כי יש עו"ד שייצג אותך בהליכים המשפטיים מול ביהמ"ש ומכיוון שהוא מכיר את התיק, רצוי שתתייעצי עימו לגבי הסיכויים לקבלת הערעור ולגבי מועדי הערעור.
אין חובה להגיש ערעור בליווי של עו"ד יחד עם זאת, עו"ד מומחה בתחום יכול להציג לעיתים את טענותיך בצורה משכנעת, תוך לקיחה בחשבון של מכלול הנושאים הקשורים לעניין הן מבחינה עובדתית והן מבחינה משפטית.
היה ותחליטי להגיש את הערעור בעצמך, תוכלי לציין בתחילת הערעור כי אין לך אמצעים כספיים על מנת לזכות בייצוג משפטי בהליך וכי מראש את מתנצלת על הנוסח ה"לא משפטי". בסיום טענותיך, תבקשי מביהמ"ש להתחשב במצבך הכלכלי בעת פסיקת הוצאות במידה ויהיו, לשלול אותם או לפסוק הוצאות בסכום נמוך שתוכלי לעמוד בו ולא יפגע במצבך הכלכלי העגום. מומלץ בערעור, לא להתייחס כלל להתנהגות השופט מכיוון שהדבר איננו רלוונטי בשלב זה לקידום ענייניך.
אני מאחלת לך שתזכי לייצוג משפטי בעניין בהקדם וכי תצליחי לשנות את התמונה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי הנך בעיצומם של הליכי גירושין, וכי ביהמ"ש פסק לך ולילדייך מזונות בסכום שהינו נמוך לדעתך וכן לגבי ביתך הקטנה נקבעו הסדרי ראיה אשר בעקבותיהם יהא עליך להפסיק להניק, תוך התעלמות מהמלצת פקידת סעד.
ביהמ"ש בשעה שהוא נותן החלטה / פסק דין בד"כ בוחן את הנושא בכללותו. יחד עם זאת לעיתים, מתעורר צורך לערער על החלטות ביהמ"ש ולשם כך קיימת אפשרות לערעור.
מפנייתך לא ברור אם מדובר בהחלטה למזונות זמניים או בפסק דין ועליך לבדוק אם ניתן להגיש בעניינך ערעור בזכות או שעליך לבקש בקשת רשות ערעור. כמו כן, עליך לבדוק מה מניין הימים שנותרו לך לנקיטה בהליכים כאמור ולפעול במסגרתם.
מפנייתך עולה כי יש עו"ד שייצג אותך בהליכים המשפטיים מול ביהמ"ש ומכיוון שהוא מכיר את התיק, רצוי שתתייעצי עימו לגבי הסיכויים לקבלת הערעור ולגבי מועדי הערעור.
אין חובה להגיש ערעור בליווי של עו"ד יחד עם זאת, עו"ד מומחה בתחום יכול להציג לעיתים את טענותיך בצורה משכנעת, תוך לקיחה בחשבון של מכלול הנושאים הקשורים לעניין הן מבחינה עובדתית והן מבחינה משפטית.
היה ותחליטי להגיש את הערעור בעצמך, תוכלי לציין בתחילת הערעור כי אין לך אמצעים כספיים על מנת לזכות בייצוג משפטי בהליך וכי מראש את מתנצלת על הנוסח ה"לא משפטי". בסיום טענותיך, תבקשי מביהמ"ש להתחשב במצבך הכלכלי בעת פסיקת הוצאות במידה ויהיו, לשלול אותם או לפסוק הוצאות בסכום נמוך שתוכלי לעמוד בו ולא יפגע במצבך הכלכלי העגום. מומלץ בערעור, לא להתייחס כלל להתנהגות השופט מכיוון שהדבר איננו רלוונטי בשלב זה לקידום ענייניך.
אני מאחלת לך שתזכי לייצוג משפטי בעניין בהקדם וכי תצליחי לשנות את התמונה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
דיני ירושה
אילן
16/02/08
שלום רב,
הנני בן יחיד, אימי אלמנה, האם עליה לכתוב ירושה או באופן אוטומטי כל נכסיה עוברים אלי?
תודה,
אילן
הנני בן יחיד, אימי אלמנה, האם עליה לכתוב ירושה או באופן אוטומטי כל נכסיה עוברים אלי?
תודה,
אילן
חשוב לערוך צוואה
עו"ד ליאת עצמון
17/02/08
אילן שלום,
תמיד כדאי לכתוב צוואה שבה המוריש יביע באופן מפורש את רצונו.
גם במקרה בו אימך, שתזכה לאריכות ימים ושנים, לא תשאיר אחריה צוואה, הרי שאתה תהיה היורש עפ"י דין. יחד עם זאת, כבר נתקלתי במסגרת עבודתי כעו"ד במקרה בו הגם שלמנוחה הייתה בת יחידה שאמורה הייתה לרשת אותה עפ"י דין, הידוע בציבור של המנוחה הגיש התנגדות למתן צו ירושה לטובת הבת בטענה שהוא יורש מכח היותו הידוע בציבור. באותו מקרה, לו המנוחה הייתה משאירה אחריה צוואה לפיה היורשת היחידה היא ביתה, הרי שלידוע בציבור לא הייתה יכולה להיות טענה בעניין... כך שמומלץ לערוך צוואה כדין שכן אין לדעת מה צופן העתיד...
בברכה ובכבוד רב,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
תמיד כדאי לכתוב צוואה שבה המוריש יביע באופן מפורש את רצונו.
גם במקרה בו אימך, שתזכה לאריכות ימים ושנים, לא תשאיר אחריה צוואה, הרי שאתה תהיה היורש עפ"י דין. יחד עם זאת, כבר נתקלתי במסגרת עבודתי כעו"ד במקרה בו הגם שלמנוחה הייתה בת יחידה שאמורה הייתה לרשת אותה עפ"י דין, הידוע בציבור של המנוחה הגיש התנגדות למתן צו ירושה לטובת הבת בטענה שהוא יורש מכח היותו הידוע בציבור. באותו מקרה, לו המנוחה הייתה משאירה אחריה צוואה לפיה היורשת היחידה היא ביתה, הרי שלידוע בציבור לא הייתה יכולה להיות טענה בעניין... כך שמומלץ לערוך צוואה כדין שכן אין לדעת מה צופן העתיד...
בברכה ובכבוד רב,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
שאלות בנושא נסיעה לחו"ל לחופשה עם ילדה מנישואין קודמים
ענת
16/02/08
רקע- אנחנו נוסעים כל המשפחה לחתונה משפחתית בחו"ל לחודש אני בעלי ושלושת ילדינו. ביתי הגדולה מנישואין קודמים בת 12.התגרשנו שהיא היתה בת 3.
הגרוש הוא אדם מאוד בעייתי לא מקיים קשר עם הילדה (הוריו מקיימים את הסדרח הראייה... והוא לא משלם מזונות שנים) ומטבע הדברים אני צופה בעיות וקשיים מצידו.
אנחנו צריכים לחדש את הדרכון לילדה אני מבינה שהוא חייב להגיע לחתום במשרד הפנים, באם הוא לא מגיע מה עושים?
ודבר נוסף - יש עוד משהו שצריך להביא לשדה תעופה בשבילה בכדי לצאת מהארץ?
ואשמח לקבל גם עיצה בנוגע למה עושים עם הסדרי הראייה של התקופה שלא נהיה? (אנחנו נוסעים בקיץ)
הגרוש הוא אדם מאוד בעייתי לא מקיים קשר עם הילדה (הוריו מקיימים את הסדרח הראייה... והוא לא משלם מזונות שנים) ומטבע הדברים אני צופה בעיות וקשיים מצידו.
אנחנו צריכים לחדש את הדרכון לילדה אני מבינה שהוא חייב להגיע לחתום במשרד הפנים, באם הוא לא מגיע מה עושים?
ודבר נוסף - יש עוד משהו שצריך להביא לשדה תעופה בשבילה בכדי לצאת מהארץ?
ואשמח לקבל גם עיצה בנוגע למה עושים עם הסדרי הראייה של התקופה שלא נהיה? (אנחנו נוסעים בקיץ)
הסדרי ראייה, יציאה מן הארץ
עו"ד ליאת עצמון
17/02/08
ענת שלום,
קודם כל שיהיה במזל טוב וטוב שאת מטפלת בנושא כבר עתה.
מפנייתך עולה כי עליך להאריך את תוקף הדרכון של ביתך, לצורך נסיעה לחו"ל וכי הינך צופה חוסר שיתוף פעולה בנידון מהגרוש שלך, אבי הילדה.
לגבי הדרישות להארכת דרכון עליך לבדוק את הנושא בצורה מקיפה מול משרד הפנים. אם אינני טועה, נוכחות אישית של ביתך, שלך ושל הגרוש שלך הינה חובה. יחד עם זאת, יתכן והנך והגרוש שלך אינכם חייבים להגיע יחד לאותה לשכה, אלא כל הורה רשאי לתת את הסכמתו במועד אחר ובלשכה אחרת. בנוסף, אם לא תהיה הסכמה של הגרוש שלך, יתכן ותוכלי להציג במשרד הפנים פסק דין מבימ"ש המציין כי החזקה הבלעדית על הילדה ניתנה לך.
לא ידוע לי על דבר נוסף שעליך לקחת עימך לשדה התעופה. אבל תוודאי לפני הטיסה במשטרת הגבולות שאין צו עיכוב יציאה נגד ביתך על מנת שלא יהיו לכם אי נעימויות.
כמו כן, עליך להיזכר אם אין בהחלטת ביהמ"ש בעניין המשמורת התייחסות כלשהי לנסיעה לחו"ל ואופן התיאום.
לגבי נסיעה לחו"ל לתקופה של חודש, יהא עליך לעדכן את אבי הילדה בנוגע לנסיעה ולקבל הסכמתו, אם ניתן בכתב, על מנת שלא יווצר מצב שהוא יגיש תביעה על חטיפה...
בנוסף, לגבי הסדרי הראיה, יתכן ותוכלי להגיע להסכמה כגון, התחייבות לקיים שיחות טלפון בימים ובשעות שיקבעו וכן להרחיב את הסדרי הראייה לפני / לאחר הנסיעה...
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קודם כל שיהיה במזל טוב וטוב שאת מטפלת בנושא כבר עתה.
מפנייתך עולה כי עליך להאריך את תוקף הדרכון של ביתך, לצורך נסיעה לחו"ל וכי הינך צופה חוסר שיתוף פעולה בנידון מהגרוש שלך, אבי הילדה.
לגבי הדרישות להארכת דרכון עליך לבדוק את הנושא בצורה מקיפה מול משרד הפנים. אם אינני טועה, נוכחות אישית של ביתך, שלך ושל הגרוש שלך הינה חובה. יחד עם זאת, יתכן והנך והגרוש שלך אינכם חייבים להגיע יחד לאותה לשכה, אלא כל הורה רשאי לתת את הסכמתו במועד אחר ובלשכה אחרת. בנוסף, אם לא תהיה הסכמה של הגרוש שלך, יתכן ותוכלי להציג במשרד הפנים פסק דין מבימ"ש המציין כי החזקה הבלעדית על הילדה ניתנה לך.
לא ידוע לי על דבר נוסף שעליך לקחת עימך לשדה התעופה. אבל תוודאי לפני הטיסה במשטרת הגבולות שאין צו עיכוב יציאה נגד ביתך על מנת שלא יהיו לכם אי נעימויות.
כמו כן, עליך להיזכר אם אין בהחלטת ביהמ"ש בעניין המשמורת התייחסות כלשהי לנסיעה לחו"ל ואופן התיאום.
לגבי נסיעה לחו"ל לתקופה של חודש, יהא עליך לעדכן את אבי הילדה בנוגע לנסיעה ולקבל הסכמתו, אם ניתן בכתב, על מנת שלא יווצר מצב שהוא יגיש תביעה על חטיפה...
בנוסף, לגבי הסדרי הראיה, יתכן ותוכלי להגיע להסכמה כגון, התחייבות לקיים שיחות טלפון בימים ובשעות שיקבעו וכן להרחיב את הסדרי הראייה לפני / לאחר הנסיעה...
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מזונות לשנתיים, מעוקלים-דחיית השימוש בהם הבהרה
שושי
14/02/08
עו"ד עצמון, תודה על תשובתך, רציתי להבהיר ולשאול-
פסק הדין למזונות ניתן כאשר נכסיו של הגרוש שלי היו מעוקלים. לאחר מתן פסק הדין צומצם העיקול והומר לכסף שהופקד בנאמנות בהסכמה, לא הוסכם מה יעשה בכסף ומתי יעשה בו שימוש. וכן הסכום הנ"ל לא מצויין בפסק הדין שהוגש לביצוע, כיוון שהכספים הופקדו בנאמנות אחרי שניתן פסק הדין. האם אכן ניתן/הוגן לדחות שמוש בכספים אלו ככל שניתן, ולהמשיך ולגבות בהוצל"פ.
פסק הדין למזונות ניתן כאשר נכסיו של הגרוש שלי היו מעוקלים. לאחר מתן פסק הדין צומצם העיקול והומר לכסף שהופקד בנאמנות בהסכמה, לא הוסכם מה יעשה בכסף ומתי יעשה בו שימוש. וכן הסכום הנ"ל לא מצויין בפסק הדין שהוגש לביצוע, כיוון שהכספים הופקדו בנאמנות אחרי שניתן פסק הדין. האם אכן ניתן/הוגן לדחות שמוש בכספים אלו ככל שניתן, ולהמשיך ולגבות בהוצל"פ.
גביית מזונות באמצעות ההוצל"פ
עו"ד ליאת עצמון
14/02/08
שושי צהריים טובים,
מפנייתך עולה כי ביהמ"ש נתן בעניינך פסק דין למזונות וכי לאחר מתן פסק הדין עוקלו כספים השייכים לבעלך וזאת לצורך הבטחת תשלום מזונות למשך שנתיים.
על פניו נראה שעליך לבדוק את הנוסח המדויק של החלטת ביהמ"ש בדבר הטלת העיקול. מאחר וניכר כי הינך מבקשת לקבל תשובה דחופה בעניין, הן בפורום זה והן בפורום הוצל"פ באתר, אשר אליו הפנית גם כן את אותה השאלה, אני מפנה אותך לפנות בדרך של "פנייה דחופה" בפורום המתמקד בנושא הוצל"פ.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד !
מפנייתך עולה כי ביהמ"ש נתן בעניינך פסק דין למזונות וכי לאחר מתן פסק הדין עוקלו כספים השייכים לבעלך וזאת לצורך הבטחת תשלום מזונות למשך שנתיים.
על פניו נראה שעליך לבדוק את הנוסח המדויק של החלטת ביהמ"ש בדבר הטלת העיקול. מאחר וניכר כי הינך מבקשת לקבל תשובה דחופה בעניין, הן בפורום זה והן בפורום הוצל"פ באתר, אשר אליו הפנית גם כן את אותה השאלה, אני מפנה אותך לפנות בדרך של "פנייה דחופה" בפורום המתמקד בנושא הוצל"פ.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד !
זקוקה לסיוע משפטי דחוף
שיר
13/02/08
הצטרף בתאריך :
IP=X.X.158.142 אני גרושה כשנתיים. הסכם הגירושין נערך ביני לבין גרושי ללא פניה לעו"ד ואושר ע"י הרבנות. אין בעיניין התשלומים -
מזונות או מדור,או הסדרי הראיה כל קביעה של בית דין לעינייני משפחה,מתוך מקום של חוסר אמצעים ועל כן, אף שגרושי מקבל שכר של שתיים עשרה אלף ש"ח לחודש הוא אינו משלם מדור ואינו מוכן לשלם יותר מאלף מאתיים ש"ח דמי מזונות(ומוריד כל פעם סכומים שנראים לו מתוך תשלום זה), ומשחק כקלף מיקוח בימים בהם הילדה(בת 5.5) אמורה להיות ברשותו,(לעיתים אף מגיע כשהיא כבר מוכנה רק כדי לומר לה שהוא לא לוקח אותה..- רק כדי "להכעיס" אותי) שלא לדבר על חופשות או חגים- בהם באמת אני יכולה לשכוח מכך שהילדה תהיה גם אצלו.. ואני זקוקה לעזרה דחופה מאחר והמצב מחמיר והילדה באמת נפגעת נפשית עמוקות מכל העיניין. אני מנסה בכל דרך אפשרית להשיג סיוע משפטי או עו"ד שיהיה מוכן לייצג אותי פרו-בונו בנוגע למזונות, מדור והסדרי ראיה.. אך משום מה כל מאמצי עולים בתוהו. פניתי כבר דרך אתרים,ופניתי כבר פעמיים ללישכה לסיוע משפטי, אבל אני רק אחת מתוך מאות או אלפים, אז אין לי מענה, ואני כבר ממש מיואשת..שמעתי שאני יכולה לקבל רטרואקטיבית את כל הסכום של המזונות והמדור(האמנם?)- אך אף עו"ד לא מוכן ששכרו יבוא מתוך התשלומים האלה אלא כנהוג מעוניינים רק בתשלום מראש, וממש אין באפשרותי לשכור שירותיו של עו"ד שייצג אותנו בידיעה שייצוג כזה הינו יקר מאוד ואילו אני במאבקים יומיומיים לשרוד..אם תוכלו להפנות אותי למישהו שאתם יודעים עליו או לחילופין לסייע לי..אני אשמח..אני כרגע במאבק מאוד מאוד קשה, והגרוש עושה בעיות והילדה עומדת בטווח הירי- ואף קיימים איומים על כך שהוא ידאג להוציא אותי לא כשירה וייקח אותה ממני..איני יודעת עד כמה הוא רציני לגבי זה- אך.. אני ממש עומדת חסרת אונים מול המצב, מה גם שהנזקים הפסיכולוגיים שנגרמים לה עצומים..אשמח לעצות, תגובות, ובעיקר להיענות מצד עו"ד שיהיה מוכן לייצג אותנו.. אנחנו מאיזור הצפון. תודה!
IP=X.X.158.142 אני גרושה כשנתיים. הסכם הגירושין נערך ביני לבין גרושי ללא פניה לעו"ד ואושר ע"י הרבנות. אין בעיניין התשלומים -
מזונות או מדור,או הסדרי הראיה כל קביעה של בית דין לעינייני משפחה,מתוך מקום של חוסר אמצעים ועל כן, אף שגרושי מקבל שכר של שתיים עשרה אלף ש"ח לחודש הוא אינו משלם מדור ואינו מוכן לשלם יותר מאלף מאתיים ש"ח דמי מזונות(ומוריד כל פעם סכומים שנראים לו מתוך תשלום זה), ומשחק כקלף מיקוח בימים בהם הילדה(בת 5.5) אמורה להיות ברשותו,(לעיתים אף מגיע כשהיא כבר מוכנה רק כדי לומר לה שהוא לא לוקח אותה..- רק כדי "להכעיס" אותי) שלא לדבר על חופשות או חגים- בהם באמת אני יכולה לשכוח מכך שהילדה תהיה גם אצלו.. ואני זקוקה לעזרה דחופה מאחר והמצב מחמיר והילדה באמת נפגעת נפשית עמוקות מכל העיניין. אני מנסה בכל דרך אפשרית להשיג סיוע משפטי או עו"ד שיהיה מוכן לייצג אותי פרו-בונו בנוגע למזונות, מדור והסדרי ראיה.. אך משום מה כל מאמצי עולים בתוהו. פניתי כבר דרך אתרים,ופניתי כבר פעמיים ללישכה לסיוע משפטי, אבל אני רק אחת מתוך מאות או אלפים, אז אין לי מענה, ואני כבר ממש מיואשת..שמעתי שאני יכולה לקבל רטרואקטיבית את כל הסכום של המזונות והמדור(האמנם?)- אך אף עו"ד לא מוכן ששכרו יבוא מתוך התשלומים האלה אלא כנהוג מעוניינים רק בתשלום מראש, וממש אין באפשרותי לשכור שירותיו של עו"ד שייצג אותנו בידיעה שייצוג כזה הינו יקר מאוד ואילו אני במאבקים יומיומיים לשרוד..אם תוכלו להפנות אותי למישהו שאתם יודעים עליו או לחילופין לסייע לי..אני אשמח..אני כרגע במאבק מאוד מאוד קשה, והגרוש עושה בעיות והילדה עומדת בטווח הירי- ואף קיימים איומים על כך שהוא ידאג להוציא אותי לא כשירה וייקח אותה ממני..איני יודעת עד כמה הוא רציני לגבי זה- אך.. אני ממש עומדת חסרת אונים מול המצב, מה גם שהנזקים הפסיכולוגיים שנגרמים לה עצומים..אשמח לעצות, תגובות, ובעיקר להיענות מצד עו"ד שיהיה מוכן לייצג אותנו.. אנחנו מאיזור הצפון. תודה!
מזונות, משמורת והסדרי ראייה
עו"ד ליאת עצמון
14/02/08
שיר שלום,
מפנייתך עולה כי הגרוש שלך איננו משלם את דמי המזונות במלואם וכן כי הוא איננו משלם עבור מדור ילדתכם המשותפת בת ה- 5.5. בנוסף, הסדרי הראייה אינם סדירים ואינם לשביעות רצונך.
הסיוע המשפטי מעניק סיוע לנזקקים שעונים על קריטריונים מסוימים ותבדקי בראש ובראשונה אם את עומדת בהם.
היה וניתן פסק דין עבור מזונות ומדור והגרוש שלך איננו ממלא אחר הוראותיו, עומדת בפניך אפשרות לגבות המזונות מביטוח לאומי (אם את עומדת בקריטריונים שלהם) או באמצעות ההוצאה לפועל. לגבי החיובים המפורטים בפסק הדין, ואשר אינם מקוימים, תוכלי לתבוע רטרואקטיבית.
מפנייתך לא ברור אם פסק הדין התייחס גם למדור. היה ולא – אזי לא תוכלי לתבוע זאת רטרואקטיבית אלא מיום הגשת תביעה בעניין ואילך.
תוכלי לנסות לפנות לפורום באמצעות בחירת האפשרות של "פניה דחופה" ויתכן שיוכלו לסייע לך בעניין.
כל טוב, ואל תתייאשי, אני מאחלת לך שתזכי בקרוב לייצוג משפטי הולם,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מפנייתך עולה כי הגרוש שלך איננו משלם את דמי המזונות במלואם וכן כי הוא איננו משלם עבור מדור ילדתכם המשותפת בת ה- 5.5. בנוסף, הסדרי הראייה אינם סדירים ואינם לשביעות רצונך.
הסיוע המשפטי מעניק סיוע לנזקקים שעונים על קריטריונים מסוימים ותבדקי בראש ובראשונה אם את עומדת בהם.
היה וניתן פסק דין עבור מזונות ומדור והגרוש שלך איננו ממלא אחר הוראותיו, עומדת בפניך אפשרות לגבות המזונות מביטוח לאומי (אם את עומדת בקריטריונים שלהם) או באמצעות ההוצאה לפועל. לגבי החיובים המפורטים בפסק הדין, ואשר אינם מקוימים, תוכלי לתבוע רטרואקטיבית.
מפנייתך לא ברור אם פסק הדין התייחס גם למדור. היה ולא – אזי לא תוכלי לתבוע זאת רטרואקטיבית אלא מיום הגשת תביעה בעניין ואילך.
תוכלי לנסות לפנות לפורום באמצעות בחירת האפשרות של "פניה דחופה" ויתכן שיוכלו לסייע לך בעניין.
כל טוב, ואל תתייאשי, אני מאחלת לך שתזכי בקרוב לייצוג משפטי הולם,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מזונות לשנתיים, מעוקלים-דחיית השימוש בהם
שושי
13/02/08
פתחתי תיק הוצל"פ נגד הגרוש שלי בגין אי תשלום מזונות לילדינו.
במהלך הדיונים בבית המשפט, עיקלתי לו את הבית וביטוח חיים.
הוא בקש להמיר את העיקול ולצמצמו לדמי מזונות של שנתיים- הפקיד כספים בנאמנות עבור שנתיים מזונות.ניתן פס"ד בהסכמה.
כפי שהוסבר לי, העיקול נותר עד 5 שנים אחרי פסק הדין. אני פתחתי תיק הוצל"פ, ורק עכשיו נמסרה לו האזהרה, אולם הוא לא טען בכל החודשים האחרונים לגבי הכסף הזה. אני מעדיפה לא להשתמש בו כיוון שזה "ביטוח" לילדים-אני מבינה שזה לא ישאר לנצח וזו גם לא מטרת העיקול, אבל, האם אני יכולה לטעון שלא יגעו בכסף הזה כרגע? ורק בעוד כשלוש שנים יפתח הכסף והמזונות ישולמו ממנו?
אני לא רציתי להשתמש מיידית בכסף, אין לי כוונה לשימוש לרעה בהליכי משפט- האם הוא גם יכול לטעון טענה כזאת?
במהלך הדיונים בבית המשפט, עיקלתי לו את הבית וביטוח חיים.
הוא בקש להמיר את העיקול ולצמצמו לדמי מזונות של שנתיים- הפקיד כספים בנאמנות עבור שנתיים מזונות.ניתן פס"ד בהסכמה.
כפי שהוסבר לי, העיקול נותר עד 5 שנים אחרי פסק הדין. אני פתחתי תיק הוצל"פ, ורק עכשיו נמסרה לו האזהרה, אולם הוא לא טען בכל החודשים האחרונים לגבי הכסף הזה. אני מעדיפה לא להשתמש בו כיוון שזה "ביטוח" לילדים-אני מבינה שזה לא ישאר לנצח וזו גם לא מטרת העיקול, אבל, האם אני יכולה לטעון שלא יגעו בכסף הזה כרגע? ורק בעוד כשלוש שנים יפתח הכסף והמזונות ישולמו ממנו?
אני לא רציתי להשתמש מיידית בכסף, אין לי כוונה לשימוש לרעה בהליכי משפט- האם הוא גם יכול לטעון טענה כזאת?
הוצל"פ מזונות - עיקול להבטחת תשלום מזונות
עו"ד ליאת עצמון
14/02/08
שושי ערב טוב,
בד"כ מופקדים כספי המזונות בנאמנות על מנת להבטיח את תשלום המזונות ולמנוע מצב בו האישה והילדים ימצאו עצמם בפני שוקת שבורה.
יש לעיין בפסק הדין ולבדוק את המשמעות שביהמ"ש נתן להפקדת הכספים בנאמנות ובאילו מקרים ניתן לממש אותם.
בכל מקרה, בעת פתיחת תיק הוצל"פ מצרפים את פסק הדין, כך שככל הנראה התמונה תהיה ברורה בפני ראש ההוצל"פ.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד !
בד"כ מופקדים כספי המזונות בנאמנות על מנת להבטיח את תשלום המזונות ולמנוע מצב בו האישה והילדים ימצאו עצמם בפני שוקת שבורה.
יש לעיין בפסק הדין ולבדוק את המשמעות שביהמ"ש נתן להפקדת הכספים בנאמנות ובאילו מקרים ניתן לממש אותם.
בכל מקרה, בעת פתיחת תיק הוצל"פ מצרפים את פסק הדין, כך שככל הנראה התמונה תהיה ברורה בפני ראש ההוצל"פ.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד !
הסעות לגנים- מזונות
מלי כהן
12/02/08
פתחתי תיק בהוצל"פ נגד הגרוש שלי, אני מגדילה את קרן החוב בהגשת קבלות על המעון והצהרון של הילדים. האם תשלום להסעות לגן נחשב גם הוא כסכום שניתן להגדלה?
פסק הדין למזונות הוא תוצר של הסכמת הצדדים- ושם נקבע כי ישולמו מחצית הוצאות חינוך וגן כנגד הצגת קבלות- לא היתה התייחסות להסעות לא בפסק הדין ולא במהלך ההליכים?
האם ניתן לצרף קבלות לגבי ההסעות? או שעלי לפנות לבימ"ש/ראש הוצל"פ להבהרת פסק הדין?
פסק הדין למזונות הוא תוצר של הסכמת הצדדים- ושם נקבע כי ישולמו מחצית הוצאות חינוך וגן כנגד הצגת קבלות- לא היתה התייחסות להסעות לא בפסק הדין ולא במהלך ההליכים?
האם ניתן לצרף קבלות לגבי ההסעות? או שעלי לפנות לבימ"ש/ראש הוצל"פ להבהרת פסק הדין?
מזונות - הוצאות חינוך
עו"ד ליאת עצמון
12/02/08
מלי שלום,
מפנייתך עולה כי פתחת תיק הוצל"פ לגביית מזונות המגיעים לך עבור ילדך בהתאם לפסק דין שניתן ע"י ביהמ"ש ואשר הגרוש שלך איננו מקיים. הנך מעוניינת לדעת האם הוצאות ההסעה לגן ייחשבו כהוצאות חינוך.
על פניו, מכיוון שהוצאות הנסיעה הינן עובדתית חלק מהוצאות הגן ויתכן אף שהיו קיימות בעת מתן פסק הדין, יתכן וראש ההוצל"פ יאפשר לך לצרף אותן לתיק ההוצל"פ (כמו גם, תשלומים לחוגים, לטיולים ועוד...). תנסי לעשות כן, ותיקחי בחשבון כי יתכן והגרוש שלך יגיש התנגדות. היה ולא תצליחי לגבות הוצאות הנסיעה באמצעות הביטוח הלאומי, תמיד תהא פתוחה בפנייך האפשרות לפנות לביהמ"ש בבקשה להבהרת פסק הדין ו/או להוספת רכיב זה לדמי המזונות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.
מפנייתך עולה כי פתחת תיק הוצל"פ לגביית מזונות המגיעים לך עבור ילדך בהתאם לפסק דין שניתן ע"י ביהמ"ש ואשר הגרוש שלך איננו מקיים. הנך מעוניינת לדעת האם הוצאות ההסעה לגן ייחשבו כהוצאות חינוך.
על פניו, מכיוון שהוצאות הנסיעה הינן עובדתית חלק מהוצאות הגן ויתכן אף שהיו קיימות בעת מתן פסק הדין, יתכן וראש ההוצל"פ יאפשר לך לצרף אותן לתיק ההוצל"פ (כמו גם, תשלומים לחוגים, לטיולים ועוד...). תנסי לעשות כן, ותיקחי בחשבון כי יתכן והגרוש שלך יגיש התנגדות. היה ולא תצליחי לגבות הוצאות הנסיעה באמצעות הביטוח הלאומי, תמיד תהא פתוחה בפנייך האפשרות לפנות לביהמ"ש בבקשה להבהרת פסק הדין ו/או להוספת רכיב זה לדמי המזונות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.
יכולתו של הבעל למנוע הסתלקות אשתו מירושה
נועם
12/02/08
שלום
ברצוני לדעת, באם הבעל יכול למנוע מאשתו מלוות על חלקה בירושת הוריה?
נניח שרה בצוואתה שכל הזכויות בדירתה יועברו רק לבת רבקה, ורבקה מוותרת על כך ומוכנה להתחלק שווה בשווה עם אחיה בדירה, האם בעלה של רבקה, יצחק, יכול למנוע זאת?
ברצוני לדעת, באם הבעל יכול למנוע מאשתו מלוות על חלקה בירושת הוריה?
נניח שרה בצוואתה שכל הזכויות בדירתה יועברו רק לבת רבקה, ורבקה מוותרת על כך ומוכנה להתחלק שווה בשווה עם אחיה בדירה, האם בעלה של רבקה, יצחק, יכול למנוע זאת?
ירושה - זכויות בעל בירושת אשתו
עו"ד ליאת עצמון
12/02/08
נועם צהריים טובים,
מפנייתך עולה כי הנך מעוניין לדעת האם יש לבעלה של יורשת זכות לקבוע מה היא תעשה בירושתה והאם הוא יכול למנוע ממנה לוותר על חלקה בירושת הוריה.
בפנייתך חסרים פרטים כגון מהו מועד הנישואין של רבקה ובעלה וכן מתי ניתנה הצוואה והאם רבקה ובעלה נהנו במשותף מהדירה שהתקבלה בירושה או לא, לנתונים אלה עשוי ותהא משמעות במתן תשובה.
על פניו נראה כי היה והוריה של רבקה נפטרו ממש לאחרונה וכי רבקה מעוניינת להסתלק ממחצית מהזכויות בדירה לטובת אחיה, הדבר יתאפשר מבלי שבעלה יוכל יהיה למנוע ממנה את ההעברה. אך כאמור, יש לבחון את הנושא בראיית מכלול העובדות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי הנך מעוניין לדעת האם יש לבעלה של יורשת זכות לקבוע מה היא תעשה בירושתה והאם הוא יכול למנוע ממנה לוותר על חלקה בירושת הוריה.
בפנייתך חסרים פרטים כגון מהו מועד הנישואין של רבקה ובעלה וכן מתי ניתנה הצוואה והאם רבקה ובעלה נהנו במשותף מהדירה שהתקבלה בירושה או לא, לנתונים אלה עשוי ותהא משמעות במתן תשובה.
על פניו נראה כי היה והוריה של רבקה נפטרו ממש לאחרונה וכי רבקה מעוניינת להסתלק ממחצית מהזכויות בדירה לטובת אחיה, הדבר יתאפשר מבלי שבעלה יוכל יהיה למנוע ממנה את ההעברה. אך כאמור, יש לבחון את הנושא בראיית מכלול העובדות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
ידועים בציבור:דחוף
אירנה
11/02/08
נקלעתי למצב מאוד לא נעים.מקווה שכאן אוכל לקבל עזרה.
הייתי עם בן זוגי ביחד 11 שנים.בתור ידועים בציבור.יש לנו ילדה משותפת.אך הוא לא רשום כאבא שלה בשום מקום.עקב סיכסוכים נפרדתי ממנו.כרגע הוא מאיים עליי שיקח את הילדה.
אני לא מתנגדת שהוא יבקר אותה. אבל לאחר איום ראשון אני לא סומכת עליו. מה אפשר לעשות? מבחינה כספית הוא דואג לילדה למרות שהוא לא חייב.אני גם אישה עובדת.
והכי חשוב שגיליתי שיש לו עוד משפחה אמיתית (שהוא באמת נשוי) ויש לו ילדים אחרים.
מה אפשר לעשות מבחינת החוק כדי להגן על הזכויות של הילדה ושלי גם ?אם יש זכויות?
תודה
הייתי עם בן זוגי ביחד 11 שנים.בתור ידועים בציבור.יש לנו ילדה משותפת.אך הוא לא רשום כאבא שלה בשום מקום.עקב סיכסוכים נפרדתי ממנו.כרגע הוא מאיים עליי שיקח את הילדה.
אני לא מתנגדת שהוא יבקר אותה. אבל לאחר איום ראשון אני לא סומכת עליו. מה אפשר לעשות? מבחינה כספית הוא דואג לילדה למרות שהוא לא חייב.אני גם אישה עובדת.
והכי חשוב שגיליתי שיש לו עוד משפחה אמיתית (שהוא באמת נשוי) ויש לו ילדים אחרים.
מה אפשר לעשות מבחינת החוק כדי להגן על הזכויות של הילדה ושלי גם ?אם יש זכויות?
תודה
ידועים בציבור, משמורת ילדה, זכויות וכספים
עו"ד ליאת עצמון
11/02/08
אירנה שלום,
מפנייתך עולה כי חיית 11 שנים עם בן זוג שהיה הידוע בציבור שלך וכי מקשר זה נולדה לכם ילדה משותפת. כמו כן לאחרונה נפרדתם ויש לכם חילוקי דעות בנוגע למשמורת הילדה.
מחד חייתם יחד וניהלתם משק בית משותף ומנגד ניהל בן זוגך במקביל חיים עם אישה אחרת. האם הייתם ידועים בציבור או לא – יש לבחון את הנושא לאור מבחנים אובייקטיביים וסובייקטיביים שנקבעו בפסיקה. בבחינת הנושא, קיימת משמעות גם לאופן בו כל אחד מבני הזוג ראה עצמו במערכת היחסים והאם ראה עצמו ידוע בציבור או לא.
לגבי משמורת הילדה – לא ציינת את גיל הילדה. היה וגיל הילדה הינו קטן מ- 6, אזי קיימת חזקה כי ילד בגיל זה יהא במשמורת אימו. חזקה זו ניתנת לסתירה ע"י האב אם יוכיח שאינך יכולה ומסוגלת לטפל בילדה. בכל מקרה עניין המשמורת ייבדק, במידה ותידרשו לכך, תוך מתן דגש על טובת הילדה. מכיוון שציינת שהאב איננו רשום כאבי הילדה, אזי היה והוא יגיש תביעת משמורת במסגרתה יבקש לקבל משמורת על הילדה, אזי נראה שיהא עליו להוכיח שהוא אבי הילדה.
לגבי זכויות וכספים שנצברו על ידכם במהלך תקופת החיים המשותפים, כל עוד אין ביניכם הסכם המסדיר את הנושא ו/או שולל זכויות, תחול חזקת השיתוף, לפיה את שותפה בנכסים ובזכויות שנצברו על ידו במהלך תקופה זו ולהיפך. יחד עם זאת, יש לבחון זאת בהתאם לנסיבות ולקחת בחשבון את עובדת היותו נשוי לאישה אחרת עימה ניהל מערכת יחסים במקביל אליך, וככל הנראה יהיה קשה להתעלם מכך.
לסיכום, אינך משוללת זכויות אולם, מכיוון שמדובר בעניין מורכב, יש לבחון אותו בכללותו ולקבל החלטה בנוגע להליכים המשפטיים בהם עליך לנקוט.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי חיית 11 שנים עם בן זוג שהיה הידוע בציבור שלך וכי מקשר זה נולדה לכם ילדה משותפת. כמו כן לאחרונה נפרדתם ויש לכם חילוקי דעות בנוגע למשמורת הילדה.
מחד חייתם יחד וניהלתם משק בית משותף ומנגד ניהל בן זוגך במקביל חיים עם אישה אחרת. האם הייתם ידועים בציבור או לא – יש לבחון את הנושא לאור מבחנים אובייקטיביים וסובייקטיביים שנקבעו בפסיקה. בבחינת הנושא, קיימת משמעות גם לאופן בו כל אחד מבני הזוג ראה עצמו במערכת היחסים והאם ראה עצמו ידוע בציבור או לא.
לגבי משמורת הילדה – לא ציינת את גיל הילדה. היה וגיל הילדה הינו קטן מ- 6, אזי קיימת חזקה כי ילד בגיל זה יהא במשמורת אימו. חזקה זו ניתנת לסתירה ע"י האב אם יוכיח שאינך יכולה ומסוגלת לטפל בילדה. בכל מקרה עניין המשמורת ייבדק, במידה ותידרשו לכך, תוך מתן דגש על טובת הילדה. מכיוון שציינת שהאב איננו רשום כאבי הילדה, אזי היה והוא יגיש תביעת משמורת במסגרתה יבקש לקבל משמורת על הילדה, אזי נראה שיהא עליו להוכיח שהוא אבי הילדה.
לגבי זכויות וכספים שנצברו על ידכם במהלך תקופת החיים המשותפים, כל עוד אין ביניכם הסכם המסדיר את הנושא ו/או שולל זכויות, תחול חזקת השיתוף, לפיה את שותפה בנכסים ובזכויות שנצברו על ידו במהלך תקופה זו ולהיפך. יחד עם זאת, יש לבחון זאת בהתאם לנסיבות ולקחת בחשבון את עובדת היותו נשוי לאישה אחרת עימה ניהל מערכת יחסים במקביל אליך, וככל הנראה יהיה קשה להתעלם מכך.
לסיכום, אינך משוללת זכויות אולם, מכיוון שמדובר בעניין מורכב, יש לבחון אותו בכללותו ולקבל החלטה בנוגע להליכים המשפטיים בהם עליך לנקוט.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
ידועים בציבור - קריאה נוספת
אתר הפורומים
10/07/08
לקריאה נוספת, מקצועית, אודות ידועים בציבור ראי:
ידועים בציבור
ידועים בציבור
מעורבות סבים בחיי הילדה
דניאל
11/02/08
שלום רב
קצת רקע לשאלתי: התגרשתי כשבתי היתה בת שנתיים ובמשך 4 שנים התגוררנו אצל אמי.
לפני כשנתיים התחתנתי ועברנו יחד לגור עם בעלי החדש.
אמי מאז מרגישה שיש לה איזה שהוא מונופול על חיי הילדה ובכל הזדמנות מאיימת שתמציא כל מני המצאות ותפנה למשטרה ולרווחה בכדי להוציא את בתי ממני ( בתי כיום בת 8) - בכדי שתגור עמה.
גיליתי כי לפני שנה היא דיברה עם הגרוש שלי (שכיום אנו ביחסים נהדרים והוא הרגיש שהוא חייב לספר לי זאת) והם בנו איזושהי קונספירציה וסיפור בדיוני בכדי שהילדה לא תגור אצלי (רק כשהוא גילה שהכוונות שלה הן שהיא תעבור אליה ולא אליו הוא יצא מהעניין) כוונתם היתה ממש לשקר ולהציג אותי כאם שלא מתאימה לגדל את ילדיה (יש להבהיר שיש לי ילדה נוספת בת 11 חודשים.
כיום אני מגלה כי אמי מעבירה את הילדה שטיפות מוח ומסיתה אותה כנגדי (למרות שללא הועיל).
מה ביכולתי לעשות בעניין מבחינה חוקית?
האם אני יכולה להציב תנאים לראיית הילדה (רק אצלי בבית למשל)?
האם מבחינה חוקית עלי לגור קרוב אליה (למרות שהשאלה נשמעת מגוחכת)?
מהן זכויותיי בחוק במצב כזה?
תודה רבה על תשובתך.
דניאל
קצת רקע לשאלתי: התגרשתי כשבתי היתה בת שנתיים ובמשך 4 שנים התגוררנו אצל אמי.
לפני כשנתיים התחתנתי ועברנו יחד לגור עם בעלי החדש.
אמי מאז מרגישה שיש לה איזה שהוא מונופול על חיי הילדה ובכל הזדמנות מאיימת שתמציא כל מני המצאות ותפנה למשטרה ולרווחה בכדי להוציא את בתי ממני ( בתי כיום בת 8) - בכדי שתגור עמה.
גיליתי כי לפני שנה היא דיברה עם הגרוש שלי (שכיום אנו ביחסים נהדרים והוא הרגיש שהוא חייב לספר לי זאת) והם בנו איזושהי קונספירציה וסיפור בדיוני בכדי שהילדה לא תגור אצלי (רק כשהוא גילה שהכוונות שלה הן שהיא תעבור אליה ולא אליו הוא יצא מהעניין) כוונתם היתה ממש לשקר ולהציג אותי כאם שלא מתאימה לגדל את ילדיה (יש להבהיר שיש לי ילדה נוספת בת 11 חודשים.
כיום אני מגלה כי אמי מעבירה את הילדה שטיפות מוח ומסיתה אותה כנגדי (למרות שללא הועיל).
מה ביכולתי לעשות בעניין מבחינה חוקית?
האם אני יכולה להציב תנאים לראיית הילדה (רק אצלי בבית למשל)?
האם מבחינה חוקית עלי לגור קרוב אליה (למרות שהשאלה נשמעת מגוחכת)?
מהן זכויותיי בחוק במצב כזה?
תודה רבה על תשובתך.
דניאל
הסדרי ראיה עם סבתא
עו"ד ליאת עצמון
12/02/08
דניאל שלום,
מפנייתך עולה כי אימך מעוניינת לקיים הסדרי ראייה עם ביתך וכי הינך מעוניינת לדעת מהן זכויותיה ובאילו תנאים סבתא יכולה לשמור על קשר עם נכדתה. מובן שלאור הנסיבות בהן חיית עם ביתך במשך 4 שנים אצל אימך, קיים ביניהן קשר מיוחד והיא מאד קשורה לילדה, יחד עם זאת, את האם של הילדה וביכולתך להחליט מה טוב בשביל הילדה ובאילו תנאים ובאיזו תדירות תתראה עם אימך והכל תוך בחינת טובתה של הילדה.
ככל שידוע לי, קיימת זכות לקביעת הסדרי ראיה עם סבים וסבתות במקרה בו מדובר בשמירה על קשר עם נכדי ילדיהם שנפטרו ולמרבה השמחה אין זה המקרה שלך.
יחד עם זאת, קיימת חשיבות לשמירה על קשר עם סבים וסבתות ומובן שלטובת הילדה ייטב אם הקשר עם סבתה יימשך. לכן כדאי שתמצאו את המינון הנכון לכך, כאשר את כאם הילדה יכולה להחליט מתי להפגיש בין בתך לאימך ובאילו תנאים. כמו כן, אין מניעה למעבר למקום מגורים מרוחק.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי אימך מעוניינת לקיים הסדרי ראייה עם ביתך וכי הינך מעוניינת לדעת מהן זכויותיה ובאילו תנאים סבתא יכולה לשמור על קשר עם נכדתה. מובן שלאור הנסיבות בהן חיית עם ביתך במשך 4 שנים אצל אימך, קיים ביניהן קשר מיוחד והיא מאד קשורה לילדה, יחד עם זאת, את האם של הילדה וביכולתך להחליט מה טוב בשביל הילדה ובאילו תנאים ובאיזו תדירות תתראה עם אימך והכל תוך בחינת טובתה של הילדה.
ככל שידוע לי, קיימת זכות לקביעת הסדרי ראיה עם סבים וסבתות במקרה בו מדובר בשמירה על קשר עם נכדי ילדיהם שנפטרו ולמרבה השמחה אין זה המקרה שלך.
יחד עם זאת, קיימת חשיבות לשמירה על קשר עם סבים וסבתות ומובן שלטובת הילדה ייטב אם הקשר עם סבתה יימשך. לכן כדאי שתמצאו את המינון הנכון לכך, כאשר את כאם הילדה יכולה להחליט מתי להפגיש בין בתך לאימך ובאילו תנאים. כמו כן, אין מניעה למעבר למקום מגורים מרוחק.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
שאלה חשובה שביטוח לאומי נימנע מלענות לי עליה…
בר
11/02/08
התחלתי לעבוד בעבודה מסודרת, המשכורת שלי היא 3.500 ש"ח נטו לחודש,
את המזונות הביטוח הלאומי גבה מהגרוש שלי באופן קבוע, גובה המזונות הוא 1.600 ש"ח לחודש,
שאלתי היא: האם הביטוח הלאומי יפסיקו לי את תשלום המזונות בגלל גובה המשכורת?
עד איזה סכום אני יכולה לעבוד בכדי שביטוח לאומי ימשיכו לגבות את הגרוש שלי למזונות?
אשמח לתשובה בהקדם מכיוון שזאת שאלה שמתרידה אותי מיזה זמן רב ואין לי מענה מהביטוח הלאומי
תודה
בר.
את המזונות הביטוח הלאומי גבה מהגרוש שלי באופן קבוע, גובה המזונות הוא 1.600 ש"ח לחודש,
שאלתי היא: האם הביטוח הלאומי יפסיקו לי את תשלום המזונות בגלל גובה המשכורת?
עד איזה סכום אני יכולה לעבוד בכדי שביטוח לאומי ימשיכו לגבות את הגרוש שלי למזונות?
אשמח לתשובה בהקדם מכיוון שזאת שאלה שמתרידה אותי מיזה זמן רב ואין לי מענה מהביטוח הלאומי
תודה
בר.
גביית מזונות באמצעות ביטוח לאומי
עו"ד ליאת עצמון
11/02/08
בר צהריים טובים,
מפנייתך עולה כי הנך גובה את המזונות המגיעים לך מהמוסד לביטוח לאומי וכי הנך מעוניינת לדעת עד לאיזו תקרת הכנסה תוכלי להמשיך ולגבות את דמי המזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי.
בפנייתך חסרים פרטים אודות גילך, ומספר הילדים שיש לך, אשר מהווים בסיס לגביית מזונות באמצעות הביטוח הלאומי. באתר של המוסד לביטוח לאומי, תחת הכותרת קצבאות, תבחרי באופציה של מזונות ותוכלי לצפות בטבלה המפרטת את שיעורי הקצבה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי הנך גובה את המזונות המגיעים לך מהמוסד לביטוח לאומי וכי הנך מעוניינת לדעת עד לאיזו תקרת הכנסה תוכלי להמשיך ולגבות את דמי המזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי.
בפנייתך חסרים פרטים אודות גילך, ומספר הילדים שיש לך, אשר מהווים בסיס לגביית מזונות באמצעות הביטוח הלאומי. באתר של המוסד לביטוח לאומי, תחת הכותרת קצבאות, תבחרי באופציה של מזונות ותוכלי לצפות בטבלה המפרטת את שיעורי הקצבה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
שאלה בנושא ידועים בציבור
דנה רוקח
10/02/08
חברתי ובן זוגה ז"ל היו ידועים בציבור במשך 12 השנה האחרונות. היא היתה נשואה לאחר שעזב אותה ומעולם לא התגרשה. הידוע בציבור (בן זוגה) נפטר. השאלה היא האם היא יורשת אותו (הוא לא השאיר צוואה ומצבו המשפחתי היה גרוש ביום הפטירה).
ידועים בציבור
עו"ד ליאת עצמון
11/02/08
דנה שלום,
מפנייתך עולה כי חברתך הייתה ידועה בציבור של אדם שנפטר וזאת במשך תקופה של 12 השנים האחרונות וכי היא מעוניינת לדעת האם היא זכאית לרשת את הידוע בציבור שנפטר. אני משתתפת בצערה ומאחלת לה כל טוב.
יש לבחון את הנושא לאור מכלול נסיבות החיים המשותפים במהלך 12 השנים האחרונות. הפסיקה העמידה שני תנאי סף מצטברים לקיומה של מערכת יחסים של ידועים בציבור - חיי משפחה וניהול משק בית משותף. שאלת קיומם של תנאים אלה נבחנת על פי קריטריונים סובייקטיביים - כיצד ראו בני הזוג עצמם את מערכת היחסים ביניהם.
היה ותוכרו חברתך כידועה בציבור של חברה ז"ל, הרי שהיא תהא זכאית לרשת את נכסיו.
לפיכך, לאחר בחינת הפן העובדתי, תוכל חברתך לפעול לקבלת צו שיצהיר עליה כעל היורשת של זכויות הידוע בציבור שנפטר(בהנחה שלא תוגשנה התנגדויות). לתשומת ליבה – בינתיים עליה להיות "עירנית" ולבדוק האם כבר הוגש צו ירושה בעניינו של הידוע בציבור ע"י אחרים. דרך התמודדות עם בקשה זו, במידה וכבר הוגשה ע"י אחרים, הינה הגשת התנגדות לבקשה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מפנייתך עולה כי חברתך הייתה ידועה בציבור של אדם שנפטר וזאת במשך תקופה של 12 השנים האחרונות וכי היא מעוניינת לדעת האם היא זכאית לרשת את הידוע בציבור שנפטר. אני משתתפת בצערה ומאחלת לה כל טוב.
יש לבחון את הנושא לאור מכלול נסיבות החיים המשותפים במהלך 12 השנים האחרונות. הפסיקה העמידה שני תנאי סף מצטברים לקיומה של מערכת יחסים של ידועים בציבור - חיי משפחה וניהול משק בית משותף. שאלת קיומם של תנאים אלה נבחנת על פי קריטריונים סובייקטיביים - כיצד ראו בני הזוג עצמם את מערכת היחסים ביניהם.
היה ותוכרו חברתך כידועה בציבור של חברה ז"ל, הרי שהיא תהא זכאית לרשת את נכסיו.
לפיכך, לאחר בחינת הפן העובדתי, תוכל חברתך לפעול לקבלת צו שיצהיר עליה כעל היורשת של זכויות הידוע בציבור שנפטר(בהנחה שלא תוגשנה התנגדויות). לתשומת ליבה – בינתיים עליה להיות "עירנית" ולבדוק האם כבר הוגש צו ירושה בעניינו של הידוע בציבור ע"י אחרים. דרך התמודדות עם בקשה זו, במידה וכבר הוגשה ע"י אחרים, הינה הגשת התנגדות לבקשה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
ידועים בציבור - קריאה נוספת
אתר הפורומים
10/07/08
לקריאה נוספת, מקצועית, אודות ידועים בציבור ראי:
ידועים בציבור
ידועים בציבור
הסכם חלוקה בין יורשים
אשכנזי
10/02/08
האם הסכם חלוקה בין יורשים שיש לגביו הסכמה צריך אישור בית משפט?
זוג הורים נפטר. ללא צוואה. דירת ההורים נרכשה על ידי אחד הילדים. כעת מעונינים היורשים לכתבו הסכם שמקובל על כולם לפיו הדירה תרשם ע"ש הילד שרכש אותה והחנות תחולק באופן שווה בין ארבעת האחים.
האם צריך לצרף הסכם כזה לבקשה לצו ירושה? או שמספיק לגשת עם הסכם כאמור לטאבו? בצירוף בקשת צו ירושה?
זוג הורים נפטר. ללא צוואה. דירת ההורים נרכשה על ידי אחד הילדים. כעת מעונינים היורשים לכתבו הסכם שמקובל על כולם לפיו הדירה תרשם ע"ש הילד שרכש אותה והחנות תחולק באופן שווה בין ארבעת האחים.
האם צריך לצרף הסכם כזה לבקשה לצו ירושה? או שמספיק לגשת עם הסכם כאמור לטאבו? בצירוף בקשת צו ירושה?
הסכם חלוקה בין יורשים
עו"ד ליאת עצמון
11/02/08
אשכנזי שלום,
הסכם חלוקה בין יורשים הינו הסכם החלפת נכסי עיזבון בין היורשים והחוק שואף לחלוקת העיזבון בדרך המוסכמת ע"י היורשים. על מנת לקבל צו המצהיר כי זכויות המוריש מחולקות ביניכם בהתאם למוסכם, עליכם לקבל צו ירושה כדין.
לתשומת לבך – מאחר וציינת שאחד מהילדים מעוניין לרכוש נכס מנכסי העיזבון, ככל הנראה ממקורות אשר אינם נמנים עם נכסי העיזבון – ייטב אם הוא יבדוק את הנושא מבחינת היבטי המס החלים עליו.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
הסכם חלוקה בין יורשים הינו הסכם החלפת נכסי עיזבון בין היורשים והחוק שואף לחלוקת העיזבון בדרך המוסכמת ע"י היורשים. על מנת לקבל צו המצהיר כי זכויות המוריש מחולקות ביניכם בהתאם למוסכם, עליכם לקבל צו ירושה כדין.
לתשומת לבך – מאחר וציינת שאחד מהילדים מעוניין לרכוש נכס מנכסי העיזבון, ככל הנראה ממקורות אשר אינם נמנים עם נכסי העיזבון – ייטב אם הוא יבדוק את הנושא מבחינת היבטי המס החלים עליו.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
הצואות קבורה
אביחן
10/02/08
האם ישנה חובה לרשום בצוואה כי "לאחר פטירתי יש לפרוע תחילה ולשלם מתוך עזבוני את כל ההוצאות הכרוכות בלוויה, בקבורה ובהקמת מצבה וכן את כל ההוצאות הכרוכות בקיום צוואה זו ובביצועה".
סדר עדיפות חובות העיזבון, הוצאות קבורה וצו קיום צוואה / ירושה ...
עו"ד ליאת עצמון
10/02/08
אביחן ערב טוב,
בצוואה יכול אדם לצוות את רכושו לפי ראות עיניו ולכתוב הוראות לניהול העיזבון כפי שימצא לנכון. בין אם תהיה בצוואה הוראה בדבר הוצאות קבורה והוצאות הכרוכות בקיום הצוואה ובביצועה ובין אם לאו, הרי שבכל מקרה, גם מבלי שתהא לכך התייחסות ספציפית, ישמשו כספי העיזבון תחילה לפירעון חובות העיזבון כאשר בראש סדר העדיפויות יהיה כיסוי ההוצאות הנדרשות להלוויה, קבורה, והקמת מצבה, לאחר מכן כיסוי הוצאות הפקת צו הירושה/צו קיום צוואה, בהמשך הוצאות ניהול העיזבון לרבות שכ"ט מנהל העיזבון ולבסוף חובות המוריש.
בכבוד רב ובברכה לאריכות ימים ושנים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בצוואה יכול אדם לצוות את רכושו לפי ראות עיניו ולכתוב הוראות לניהול העיזבון כפי שימצא לנכון. בין אם תהיה בצוואה הוראה בדבר הוצאות קבורה והוצאות הכרוכות בקיום הצוואה ובביצועה ובין אם לאו, הרי שבכל מקרה, גם מבלי שתהא לכך התייחסות ספציפית, ישמשו כספי העיזבון תחילה לפירעון חובות העיזבון כאשר בראש סדר העדיפויות יהיה כיסוי ההוצאות הנדרשות להלוויה, קבורה, והקמת מצבה, לאחר מכן כיסוי הוצאות הפקת צו הירושה/צו קיום צוואה, בהמשך הוצאות ניהול העיזבון לרבות שכ"ט מנהל העיזבון ולבסוף חובות המוריש.
בכבוד רב ובברכה לאריכות ימים ושנים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




