פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה על בית משפט למשפחות
יגאל
16/03/08
שלום רב!
האם יכול להיות מצב שאני אציע פנייה לגישור לבן משפחה שהסכמתי איתו על רכוש בכתב. המסמך חוקי והכל. ואז הוא שמנסהלהפר את ההסכם יגיד שהוא לא מוכן לגישור או לא יענה לי בכלל ואח"כ כשלא תהיה לי ברירה ואצטרך לתבוע אותו ושיאכיפו את ההסכם בבית משפט הוא פתאום יגיד שהוא רוצה גישור. למה אני שואל? כי אני מפחד להוצאות שלי. כאילו אני אשקיע ואשלם לעו"ד ואין לי עכשיו יותר מדי להרשות לעצמי אבל גם אין לי ברירה. אז האם הצד שמפר יכול לשחק בי ככה או שלפחות הבית משפט יראה שהצד המפר הסככם גם עושה ממני צחוק כי בצעתי לו גישור וכו' והוא לא רצה. ואז הוא השופט יכול לחייב אותו על ההוצאות שלי ששילמתי לעו:ד סתם? או לקנוס אותו או משהו או שאני אוכל אותה.תודה על העזרה שלך
יגאל
האם יכול להיות מצב שאני אציע פנייה לגישור לבן משפחה שהסכמתי איתו על רכוש בכתב. המסמך חוקי והכל. ואז הוא שמנסהלהפר את ההסכם יגיד שהוא לא מוכן לגישור או לא יענה לי בכלל ואח"כ כשלא תהיה לי ברירה ואצטרך לתבוע אותו ושיאכיפו את ההסכם בבית משפט הוא פתאום יגיד שהוא רוצה גישור. למה אני שואל? כי אני מפחד להוצאות שלי. כאילו אני אשקיע ואשלם לעו"ד ואין לי עכשיו יותר מדי להרשות לעצמי אבל גם אין לי ברירה. אז האם הצד שמפר יכול לשחק בי ככה או שלפחות הבית משפט יראה שהצד המפר הסככם גם עושה ממני צחוק כי בצעתי לו גישור וכו' והוא לא רצה. ואז הוא השופט יכול לחייב אותו על ההוצאות שלי ששילמתי לעו:ד סתם? או לקנוס אותו או משהו או שאני אוכל אותה.תודה על העזרה שלך
יגאל
פתרון סכסוך בדיני משפחה - בהליך גישור או בביהמ"ש ?
עו"ד ליאת עצמון
17/03/08
יגאל שלום,
כאשר פונים להליך של גישור על מנת לנסות לפתור את הסכסוך, פעמים רבות הצורך בניהול הליכים בפני בימ"ש מתייתר.
לעיתים עלול להיווצר מצב לפיו אדם מציע לצד השני לנסות ליישב את הסכסוך בדרכי נועם ובמסגרת הליך גישור, הצד השני מסרב ורק לאחר שאותו אדם שנתקל בסירוב להליך גישור, הגיש תביעה מפורטת בה פירט את טענותיו, הצד שכנגד יעדיף בכל זאת לנסות לפנות להליך גישור ואף לחסוך את העלויות המשפטיות בגין התגוננות בפני התביעה...
בד"כ מחייבים בהוצאות משפט לטובת הצד שזכה במשפט (בד"כ זה יהיה לאחר ניהול הליכים משפטיים בפני ביהמ"ש והוצאת הוצאות אשר במרבית מהמקרים אינן מכוסות במלואן ולעיתים אף משולמות לעוה"ד שייצג את הצד הזוכה).
על פניו מאחר ומדובר בהסכם שכבר התגבש ונחתם, מומלץ לך בחום לנסות ליישב את הסכסוך בדרכי נועם במסגרת הליך גישור ורק לאחר מכן לפעול מבחינה משפטית במידה הצורך. לשיקולך – לאחר בחינת זכויותיך המשפטיות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד
כאשר פונים להליך של גישור על מנת לנסות לפתור את הסכסוך, פעמים רבות הצורך בניהול הליכים בפני בימ"ש מתייתר.
לעיתים עלול להיווצר מצב לפיו אדם מציע לצד השני לנסות ליישב את הסכסוך בדרכי נועם ובמסגרת הליך גישור, הצד השני מסרב ורק לאחר שאותו אדם שנתקל בסירוב להליך גישור, הגיש תביעה מפורטת בה פירט את טענותיו, הצד שכנגד יעדיף בכל זאת לנסות לפנות להליך גישור ואף לחסוך את העלויות המשפטיות בגין התגוננות בפני התביעה...
בד"כ מחייבים בהוצאות משפט לטובת הצד שזכה במשפט (בד"כ זה יהיה לאחר ניהול הליכים משפטיים בפני ביהמ"ש והוצאת הוצאות אשר במרבית מהמקרים אינן מכוסות במלואן ולעיתים אף משולמות לעוה"ד שייצג את הצד הזוכה).
על פניו מאחר ומדובר בהסכם שכבר התגבש ונחתם, מומלץ לך בחום לנסות ליישב את הסכסוך בדרכי נועם במסגרת הליך גישור ורק לאחר מכן לפעול מבחינה משפטית במידה הצורך. לשיקולך – לאחר בחינת זכויותיך המשפטיות.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד
האשמה כבדה על משפחתינו
יבגני
15/03/08
בשנת 2004 בנינו דניאל הלך לכיתה א', בתחילת שנת הלימודים הוא איחר ב4 ימים, מהסיבה שביקרנו כל המשפחה את האמא החולה של האב באוקראינה. לאחר שבוע זימנה אותנו המורה של דניאל לבית הספר לכבוד האיחור של דניאל ומהסיבה שדניאל לא מחזיק את העפרון נכון על פי הוראות משרד החינוך בחוברות הלימוד, לא כותב ולא קורא, הדרישות שלה לשבוע הראשון ללימודים הדהימו אותנו. דניאל התלונן על בסיס יום-יומי שהמורה צועקת עליו ושהוא לא רוצה ללכת לבית הספר. מכאן הגענו למסקנה שהילד שלנו לא מצא חן בעיניי המורה. ניסינו להסביר למורה שהילד שלנו לא מעקל צעקות, אלה ההפך, זה משפיע עליו בצורה פסיכולוגית. התגובה של המורה על המילים האלו הייתה: לכו איתו לפסיכולוג. אחרי שהמורה ראה את הפרצופים ההמומים שלנו היא הוסיפה הערה (זה בחינם). האומנם העיניין הוא בכסף במצבים כאלה? הסכמנו לפגוש פסיכולוג עם הילד, אך בתנאי שאותו הפסיכולוג יפגש איתנו קודם, קיבלנו סירוב לתנאי הזה, בסופו של דבר הפסיכולוג הרביעי הסכים לתנאי הזה. הסיכום של הפסיכולוג היה שדניאל נורמלי לחלוטין והוא מפותח יחסית לגילו, ושום הפרעה שצויינה ע"י בית הספר לא זוהתה אצל הפסיכולוג. התחלנו לדרוש מעבר של הילד למחנכת אחרת, כתגובה קיבלנו "המלצה" חדשה, רק שהפעם לניורולוג, פנינו לרופא הילדים של דניאל על מנת לקחת הפנייה אך הרופא היה המום, הסברנו את הסיטואציה שעלתה בבית הספר, לפי כך הרופא שאל אותנו אם יש לנו מכתב מבית הספר, את זה השארנו לטיפול בית הספר אך לא קיבלנו תגובה. חשוב לציין שהרופא שלנו היה המום מפני שהכיר אותנו, והוא הרופא הקבוע שלנו לילדינו.
בזמן הזה שדרות הייתה מותקפת רב הזמן ולכן כמעט ולא שלחנו את ילדינו לבית הספר, לכן בית הספר הציע לנו את האירגון "סוכנות יהודית", לאחד מהמתנדבים משם קראו איתי. איתי היה מגיע כ2-3 פעמים בשבוע ושוחח עם ילדינו, במיוחד עם דניאל.
בתום סיום שנת לימודים השלישית של דניאל, התקשרה אלינו פקידת צד בשם איילת. בהתחלה היא דיברה איתנו בצורה קשוחה חצופה וגסה, איילת דרשה מאיתנו להתייצב אצלה מיד, על שאלתי "מה קרה?" קיבלתי את התשובה שהיא לא חייבת לנו הסברים. בצורה מיידית התקשרתי לאיתי והסברתי לו את המצב המביך, איתי הבטיח שהוא ישוחח איתה. לאחר שאיתי קיים את הבטחתו איילת חזרה אלינו וביטלה את הפגישה, האמת שהפעם היא דיברה בגישה שונה לגמרי מהפעם הקודמת.
אך לצערינו סתם נרגענו. ב7.10.2007 התקשרה העובדת הסוציאלית מחדש לקבוע פגישה בעקבות כך שיש לה את הידיעה שיש לנו בעיות עם הילדים ושאנחנו מרימים עליהם ידיים. בפגישה עם גב' איילת, היא עמדה על שלה בצורה נוקשה ביותר שאנחנו מרימים ידיים על ילדינו. היא התעקשה שנפגש איתה על מנת לקבל עזרה, מה שלא היה נראה חיוני בעיניינו. בגלל שסירבנו לקבל ממנה עזרה בנושא, כי זה לא היה נחוץ, הפנייה שהייתה בידייה הועברה למשטרה. כל הניסיון שלנו להסביר לה שאנחנו לא מרימים ידיים על ילדינו הגיעו לידי כישלון. אנחנו גרים בבית קומות עם עוד הרבה אנשים, את כל חיינו כאן העברנו לעיניי כל השכנים שלנו, לנו ולכל הסובבים אותנו לא ברור מאיזו סיבה בדיוק קרתה כל ההיסטוריה כאן.
אנחנו ההורים, פונים אליכם לבקשת עזרה למצב הקיים, שעל פיו אנחנו נמצאים בהלם מוחלט.
הכי חשוב שברצוניינו לציין שבמשך כל ארבעת השנים האלו, אף פעם, אפילו לא פעם אחת לא הגיעו אלינו מכתבים לבית ואו עובדים סוציאליים על מנת לבדוקלהודיע על כך שהמצב לא תקין, לא קיבלתי מכתבים לא מבית הספר, לא מהעירייה, לא מהממשלה, לא ממשרד הרווחה ולא משום מקום אחר על כך שהמצב לא תקין או שיש חשדות לגבי משהו אחד או אחר, בנוסף לא הגיעו אלינו לבית אנשים לא מבית הספר לא ממשרד הרווחה ולא משום מקום אחר כדי לבדוקלהודיעלדבר על המצב שלנו במשפחה, הכל קרה פשוט בבום אחד גדול, על פי החוק הכל אמור לקרות בתהליכים, לאט לאט, אצלינו זה קצת שונה וזה מה שמוזר, אצלינו זה פשוט קרה במכה, התחיל מההכי קטן והשלב השני כבר היה השלב הכי גדול.
הילדים אף פעם לא הגיעו לבית הספר עם סימנים, שריטות ולא משנה מה זה יהיה, פשוט כמו כל ילד אחר ולמרות זאת נתפלים אלינו. כל הסובבים שלנו יכולים להגיד שהכל תקין אצלינו ושאף פעם לא שמעוראו שאנחנו מרימים על הילדים ידיים. כל העיניין הזה יחדיו לא נראה לנו הגיוני ונכון, למען האמת זה נראה כאילו מישהו ספציפי מנסה להפיל אותנו בכוונה.
וכמו כן כמה עידכונים, ביקשנו מאיתי לייעוץ ועזרה בנושא, איתי פנה למקורות שלנו ומשם הגיע אלינו לבית עובד סוציאלי בשם מקסים, מהאיגוד "הורים וילדים".
מקסים היה אצלינו כ20 ביקורים, הוא היה עם ילדינו, שיחק עימם, בחן אותם ודיבר איתם, הוא אמר שהכל תקין בעיניו ושאין בעיות במשפחה. כמו כן מקסים הלך איתנו גם לעובדת סוציאלית בשם רותי, רותי היא עובדת סוציאלית אשר אחראית על האיזור שלנו.
בכל פגישה קיבלנו הרגשה כאילו הכל אוטוטו עומד להסתיים, אך לצערינו שוב הופתענו לרעה, קיבלנו לפני כמה ימים בודדים מכתב שאומר שהנושא שלנו הועבר לטיפול הפרקליטות. לאחר ייעוץ עם עורכי דין, הבנו שזה הגיע לרמה מאוד חמודה וזה עלול להגיע עד לקיחת ילדינו מהמשפחה שלנו וכמו כן כלא עד ל7 שנים להורים, על מה? על משהו שלא עשינו! זה נראה כאילו מישהו בעל מעמד גבוהה החליט לעצמו שיש אלימות במשפחה והלך עם זה עד הסוף ללא בדיקות מעמיקות, עד היום לא קיבלנו שום ביקור מהשטרה, משרד הרווחה ולא משום מקום אחר, אנחנו סתם יושבים בבית לטומינו כשבו זמנית אנשים בעל מעמד גבוהה שופטים אותנו ומאשימים אותנו.
אנחנו מתחננים בפניכם, עיזרו לנו לצאת מזה, אנחנו בדיכאון קבוע כבר חודשים, הדמעות לא מפסיקות לרדת, בבקשה!
כל פרט ופרט שתבקשו אנו מוכנים לתת ולשלוח, רק תגידו מה ולאן!
בזמן הזה שדרות הייתה מותקפת רב הזמן ולכן כמעט ולא שלחנו את ילדינו לבית הספר, לכן בית הספר הציע לנו את האירגון "סוכנות יהודית", לאחד מהמתנדבים משם קראו איתי. איתי היה מגיע כ2-3 פעמים בשבוע ושוחח עם ילדינו, במיוחד עם דניאל.
בתום סיום שנת לימודים השלישית של דניאל, התקשרה אלינו פקידת צד בשם איילת. בהתחלה היא דיברה איתנו בצורה קשוחה חצופה וגסה, איילת דרשה מאיתנו להתייצב אצלה מיד, על שאלתי "מה קרה?" קיבלתי את התשובה שהיא לא חייבת לנו הסברים. בצורה מיידית התקשרתי לאיתי והסברתי לו את המצב המביך, איתי הבטיח שהוא ישוחח איתה. לאחר שאיתי קיים את הבטחתו איילת חזרה אלינו וביטלה את הפגישה, האמת שהפעם היא דיברה בגישה שונה לגמרי מהפעם הקודמת.
אך לצערינו סתם נרגענו. ב7.10.2007 התקשרה העובדת הסוציאלית מחדש לקבוע פגישה בעקבות כך שיש לה את הידיעה שיש לנו בעיות עם הילדים ושאנחנו מרימים עליהם ידיים. בפגישה עם גב' איילת, היא עמדה על שלה בצורה נוקשה ביותר שאנחנו מרימים ידיים על ילדינו. היא התעקשה שנפגש איתה על מנת לקבל עזרה, מה שלא היה נראה חיוני בעיניינו. בגלל שסירבנו לקבל ממנה עזרה בנושא, כי זה לא היה נחוץ, הפנייה שהייתה בידייה הועברה למשטרה. כל הניסיון שלנו להסביר לה שאנחנו לא מרימים ידיים על ילדינו הגיעו לידי כישלון. אנחנו גרים בבית קומות עם עוד הרבה אנשים, את כל חיינו כאן העברנו לעיניי כל השכנים שלנו, לנו ולכל הסובבים אותנו לא ברור מאיזו סיבה בדיוק קרתה כל ההיסטוריה כאן.
אנחנו ההורים, פונים אליכם לבקשת עזרה למצב הקיים, שעל פיו אנחנו נמצאים בהלם מוחלט.
הכי חשוב שברצוניינו לציין שבמשך כל ארבעת השנים האלו, אף פעם, אפילו לא פעם אחת לא הגיעו אלינו מכתבים לבית ואו עובדים סוציאליים על מנת לבדוקלהודיע על כך שהמצב לא תקין, לא קיבלתי מכתבים לא מבית הספר, לא מהעירייה, לא מהממשלה, לא ממשרד הרווחה ולא משום מקום אחר על כך שהמצב לא תקין או שיש חשדות לגבי משהו אחד או אחר, בנוסף לא הגיעו אלינו לבית אנשים לא מבית הספר לא ממשרד הרווחה ולא משום מקום אחר כדי לבדוקלהודיעלדבר על המצב שלנו במשפחה, הכל קרה פשוט בבום אחד גדול, על פי החוק הכל אמור לקרות בתהליכים, לאט לאט, אצלינו זה קצת שונה וזה מה שמוזר, אצלינו זה פשוט קרה במכה, התחיל מההכי קטן והשלב השני כבר היה השלב הכי גדול.
הילדים אף פעם לא הגיעו לבית הספר עם סימנים, שריטות ולא משנה מה זה יהיה, פשוט כמו כל ילד אחר ולמרות זאת נתפלים אלינו. כל הסובבים שלנו יכולים להגיד שהכל תקין אצלינו ושאף פעם לא שמעוראו שאנחנו מרימים על הילדים ידיים. כל העיניין הזה יחדיו לא נראה לנו הגיוני ונכון, למען האמת זה נראה כאילו מישהו ספציפי מנסה להפיל אותנו בכוונה.
וכמו כן כמה עידכונים, ביקשנו מאיתי לייעוץ ועזרה בנושא, איתי פנה למקורות שלנו ומשם הגיע אלינו לבית עובד סוציאלי בשם מקסים, מהאיגוד "הורים וילדים".
מקסים היה אצלינו כ20 ביקורים, הוא היה עם ילדינו, שיחק עימם, בחן אותם ודיבר איתם, הוא אמר שהכל תקין בעיניו ושאין בעיות במשפחה. כמו כן מקסים הלך איתנו גם לעובדת סוציאלית בשם רותי, רותי היא עובדת סוציאלית אשר אחראית על האיזור שלנו.
בכל פגישה קיבלנו הרגשה כאילו הכל אוטוטו עומד להסתיים, אך לצערינו שוב הופתענו לרעה, קיבלנו לפני כמה ימים בודדים מכתב שאומר שהנושא שלנו הועבר לטיפול הפרקליטות. לאחר ייעוץ עם עורכי דין, הבנו שזה הגיע לרמה מאוד חמודה וזה עלול להגיע עד לקיחת ילדינו מהמשפחה שלנו וכמו כן כלא עד ל7 שנים להורים, על מה? על משהו שלא עשינו! זה נראה כאילו מישהו בעל מעמד גבוהה החליט לעצמו שיש אלימות במשפחה והלך עם זה עד הסוף ללא בדיקות מעמיקות, עד היום לא קיבלנו שום ביקור מהשטרה, משרד הרווחה ולא משום מקום אחר, אנחנו סתם יושבים בבית לטומינו כשבו זמנית אנשים בעל מעמד גבוהה שופטים אותנו ומאשימים אותנו.
אנחנו מתחננים בפניכם, עיזרו לנו לצאת מזה, אנחנו בדיכאון קבוע כבר חודשים, הדמעות לא מפסיקות לרדת, בבקשה!
כל פרט ופרט שתבקשו אנו מוכנים לתת ולשלוח, רק תגידו מה ולאן!
תגובה ראשונית
שיבולת בשדה
17/03/08
שלום רב,
קראתי את סיפורך וחשתי את ליבי נחמץ.
לפני כחודשיים וחצי בלבד - נאלצתי אני לעמוד מול אירגון הרווחה הגדול והמשומן, שיודע בדיוק לפעול כפי שתיארת מבלי שתהיה חלק מן המערכת הזאת - להתגונן מפניו, ובסופו של דבר לקבל החלטה כואבת שאין דרך חזרה ממנה - העיקר להציל את בני ממלתעותיהם הפתוחות. אני כותבת מלתעות, כיוון שלפי האופן בו פעלו דומה שהם יותר רעבים להוציא ילדים ממשפחותיהם מאשר לבדוק אם אכן ילד נמצא בסיכון, כן או לא.
ואני "מרשה" לעצמי להתבטא כך אולי כיוון שאני במקצועי עובדת סוציאלית, ומה שראיתי שנעשה בשטח פשוט מנוגד למה שאנו לומדים 3 שנים באוניברסיטה. גם אם יש נהלים, כבודם במקומם מונח, אני ראיתי עובדת סוציאלית משקרת במצח נחושה, ובעקבות כך, כל מי שלא פגש אותי ואת משפחתי האמין לה מיד, ולא ניתן היה לשנות את זה.
עצתי לך - כמובן, הישמר והיזהר. אני מבינה שאני לא צריכה להגיד את זה - כי אתה חווה את זה בעצם כבר מעצם האיום על ההורות שלך, ועל אפוטרופוסותך הטבעית על ילדיך.
בנוסף, אני חייבת להעיר ולהאיר את עיניך. אולי זה בגלל המנטליות ואולי בגלל קשיי השפה ואולי בלי קשר- אינני יודעת - מאוד בולט במכתבך, שהיו אנשים שהיה להם קשר למשפחתך, ואתה לא יודע במדויק מי הם, מה תפקידם, למי הם נותנים דין וחשבון, ובגדול, איך המערכות עובדות. לדוג': אותו בחור, איתי. מי בדיוק שלח אותו? כתבת הסוכנות. על מה הוא עובד עם הבן שלך בפגישות שלהם? מה הקשר שלו לרווחה? מי מנחה אותו מקצועית בפגישותיו עם בנך? אתה חייב לדעת את הדברים הללו כי ידע זה כוח.
עכשיו אני נזכרת שבזמנו, כשהייתי נואשת, ראיתי באינטרנט אתר בשם האירגון להצלת ילדינו, משהו כזה. יש להם גם עובדים סוציאליים. הם מבטיחים לעזור למשפחה שמאויימת על ידי רשויות הרווחה. אני בזמנו לא פניתי בסופו של דבר, קרא באתר שלהם, שקול ותחליט.
קראתי את סיפורך וחשתי את ליבי נחמץ.
לפני כחודשיים וחצי בלבד - נאלצתי אני לעמוד מול אירגון הרווחה הגדול והמשומן, שיודע בדיוק לפעול כפי שתיארת מבלי שתהיה חלק מן המערכת הזאת - להתגונן מפניו, ובסופו של דבר לקבל החלטה כואבת שאין דרך חזרה ממנה - העיקר להציל את בני ממלתעותיהם הפתוחות. אני כותבת מלתעות, כיוון שלפי האופן בו פעלו דומה שהם יותר רעבים להוציא ילדים ממשפחותיהם מאשר לבדוק אם אכן ילד נמצא בסיכון, כן או לא.
ואני "מרשה" לעצמי להתבטא כך אולי כיוון שאני במקצועי עובדת סוציאלית, ומה שראיתי שנעשה בשטח פשוט מנוגד למה שאנו לומדים 3 שנים באוניברסיטה. גם אם יש נהלים, כבודם במקומם מונח, אני ראיתי עובדת סוציאלית משקרת במצח נחושה, ובעקבות כך, כל מי שלא פגש אותי ואת משפחתי האמין לה מיד, ולא ניתן היה לשנות את זה.
עצתי לך - כמובן, הישמר והיזהר. אני מבינה שאני לא צריכה להגיד את זה - כי אתה חווה את זה בעצם כבר מעצם האיום על ההורות שלך, ועל אפוטרופוסותך הטבעית על ילדיך.
בנוסף, אני חייבת להעיר ולהאיר את עיניך. אולי זה בגלל המנטליות ואולי בגלל קשיי השפה ואולי בלי קשר- אינני יודעת - מאוד בולט במכתבך, שהיו אנשים שהיה להם קשר למשפחתך, ואתה לא יודע במדויק מי הם, מה תפקידם, למי הם נותנים דין וחשבון, ובגדול, איך המערכות עובדות. לדוג': אותו בחור, איתי. מי בדיוק שלח אותו? כתבת הסוכנות. על מה הוא עובד עם הבן שלך בפגישות שלהם? מה הקשר שלו לרווחה? מי מנחה אותו מקצועית בפגישותיו עם בנך? אתה חייב לדעת את הדברים הללו כי ידע זה כוח.
עכשיו אני נזכרת שבזמנו, כשהייתי נואשת, ראיתי באינטרנט אתר בשם האירגון להצלת ילדינו, משהו כזה. יש להם גם עובדים סוציאליים. הם מבטיחים לעזור למשפחה שמאויימת על ידי רשויות הרווחה. אני בזמנו לא פניתי בסופו של דבר, קרא באתר שלהם, שקול ותחליט.
תשובה מעו"ד ליאת עצמון
עו"ד ליאת עצמון
17/03/08
יבגני שלום,
הנושא מורכב ורגיש. שלחתי לך מייל בנושא ואשמח לעמוד לרשותך במתן מענה לשאלה או הבהרה ככל שיהיו.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד
הנושא מורכב ורגיש. שלחתי לך מייל בנושא ואשמח לעמוד לרשותך במתן מענה לשאלה או הבהרה ככל שיהיו.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד
עזרה דחופה בעניין מזונות תכנסו דחוףף אני חסר אונים ….
משה
15/03/08
יש לי ילדה מחוץ לנישואים ואני מתקיים מגמלת ביטוח לאומי בסך שעומד על 1250 שקל במישפט שנערך לי קבע השופט על סך 1250 מזונות שלא כולל מדור והוסיף לי מדור על סך 200 שקל שליש מהוצאות המדור סה"כ קבע לי השופט 1400 ואם המדד עלה היום לגובה 1450 שקל ..
להלן השאילתא שאנני מצליח להבין האם של ביתי דורשת בנוסף למזונות והמדור שהיא קיבלה כסף נוסף על טיפול הילדה שהיא בגיל שנתיים מבקשת שאני הישתתף בתשלום המעון לביתי אנני יודע אם יש חוק כזה שיכול לחייב אותי בכך הריי אני בקושי מתקיים ומצבי הכלכלי קשה איך ניתן יהיה לסחוט סמרטוט יבש האם יש חוק שמחייב אותי לשאת בתשלום המעון? שאם ביתי מבקשת להוסיף להוצאות המזונות והמדור אני מוכר כמקבל גמלת הבטחת הכנסה מיזה 5שנים ואן לי כל יכולת לעמוד גם בסך המזונות שניפסקו לי למרות שאני מודע לכך שחל חובה על מזונות ילדים בלי קשר אם האב עובד ואו איננו עובד רק נושא המעון מתריד אותי נורא כי הריי האם אינה עובדת והיא ניקראת דורשת עבודה מלשכת התעסוקה אז גם אם היא היתה עובדת הריי מעון זאת לא חובה כך ידוע לי לפחות אבקש כי תשובתכם תהיה מפורטת ואם יש תקדים מישפטיים בעניין שציינתי אשמח אם תצרפו אליי את הלינק בתודה מראש וכבוד רב אנשי הפורם הכי מכובד שאני כל הזמן מסתייע בו מברך אותכם ישר כוח משה .
להלן השאילתא שאנני מצליח להבין האם של ביתי דורשת בנוסף למזונות והמדור שהיא קיבלה כסף נוסף על טיפול הילדה שהיא בגיל שנתיים מבקשת שאני הישתתף בתשלום המעון לביתי אנני יודע אם יש חוק כזה שיכול לחייב אותי בכך הריי אני בקושי מתקיים ומצבי הכלכלי קשה איך ניתן יהיה לסחוט סמרטוט יבש האם יש חוק שמחייב אותי לשאת בתשלום המעון? שאם ביתי מבקשת להוסיף להוצאות המזונות והמדור אני מוכר כמקבל גמלת הבטחת הכנסה מיזה 5שנים ואן לי כל יכולת לעמוד גם בסך המזונות שניפסקו לי למרות שאני מודע לכך שחל חובה על מזונות ילדים בלי קשר אם האב עובד ואו איננו עובד רק נושא המעון מתריד אותי נורא כי הריי האם אינה עובדת והיא ניקראת דורשת עבודה מלשכת התעסוקה אז גם אם היא היתה עובדת הריי מעון זאת לא חובה כך ידוע לי לפחות אבקש כי תשובתכם תהיה מפורטת ואם יש תקדים מישפטיים בעניין שציינתי אשמח אם תצרפו אליי את הלינק בתודה מראש וכבוד רב אנשי הפורם הכי מכובד שאני כל הזמן מסתייע בו מברך אותכם ישר כוח משה .
מזונות ילדים על פי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
16/03/08
משה שלום,
ראשית, על מנת לחייב אותך בתשלום עבור מעון, על אשתך לפנות לביהמ"ש ולקבל החלטה של ביהמ"ש בעניין לפיה ביהמ"ש יורה לך להשתתף בהוצאה זו.
מאחר ומדובר בילדה קטנה בת כשנתיים נראה כי מאחר ועל אב לדאוג לצרכי הילד הבסיסיים עד הגיעו לגיל 6, עליך להשתתף בהוצאות בגין מעון לילדה. יחד עם זאת כל מקרה ונסיבותיו הוא.
לצערי לא אוכל להפנות אותך לפסקי דין ספציפיים במסגרת זו אשר איננה מהווה יעוץ משפטי אישי.
אני מאחלת לך כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
ראשית, על מנת לחייב אותך בתשלום עבור מעון, על אשתך לפנות לביהמ"ש ולקבל החלטה של ביהמ"ש בעניין לפיה ביהמ"ש יורה לך להשתתף בהוצאה זו.
מאחר ומדובר בילדה קטנה בת כשנתיים נראה כי מאחר ועל אב לדאוג לצרכי הילד הבסיסיים עד הגיעו לגיל 6, עליך להשתתף בהוצאות בגין מעון לילדה. יחד עם זאת כל מקרה ונסיבותיו הוא.
לצערי לא אוכל להפנות אותך לפסקי דין ספציפיים במסגרת זו אשר איננה מהווה יעוץ משפטי אישי.
אני מאחלת לך כל טוב ובהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
גירושין
משה
15/03/08
יש לי שאלה,
אני משתכר משכורת של 9500 ש"ח ברוטו (6800 נטו)
אני גרוש עם ילד בן 12 ומשלם מזונות בגובה 1700 ש"ח.
עכשיו אני לפני גירושים שניים עם ילד בן 5 וילדה בת חודש.
מה קורה המזונות אותם אצטרך לשלם? האם בגלל גירושיי השניים תהיה השפעה על המזונות של הילד הראשון?
תודה משה
אני משתכר משכורת של 9500 ש"ח ברוטו (6800 נטו)
אני גרוש עם ילד בן 12 ומשלם מזונות בגובה 1700 ש"ח.
עכשיו אני לפני גירושים שניים עם ילד בן 5 וילדה בת חודש.
מה קורה המזונות אותם אצטרך לשלם? האם בגלל גירושיי השניים תהיה השפעה על המזונות של הילד הראשון?
תודה משה
מזונות ילדים
עו"ד ליאת עצמון
16/03/08
משה שלום,
מפנייתך עולה כי הנך משלם עבור בנך בן ה- 12 דמי מזונות בגובה 1,700 ₪ וכי הנך מתעתד להתגרש בשנית ולך שני ילדים בני 5 וחודש מנישואיך השניים.
אין נוסחה אחידה לקביעת סכום מזונות ילדים וכל מקרה נבחן לגופו של עניין.בשעה שנפסקים דמי מזונות ילדים עפ"י כללי דיני משפחה, קיימים מספר פרמטרים הנלקחים בחשבון, בין היתר גילאי הילדים, הצרכים שלהם, כושר ויכולת השתכרות האב והאם, רמת החיים אליה הורגלו ועוד.
במקרה שלך מדובר בילדים קטנים בני פחות מ- 6 שנים ועפ"י דין תורה חלה עליך חובה לזון אותם עד גיל 6 (צרכים הכרחיים).
לגבי ילדך הראשון - מצד אחד אין כל סיבה שהוא ייפגע רק בגלל שאביו החליט להביא ילדים נוספים לעולם מצד שני מדובר בשינוי בנסיבות ובצורך שלך להתקיים בכבוד לאחר תשלום דמי המזונות לשלושה ילדים.
מכיוון שהנך עומד בפני הליך גירושין, מומלץ לך לקבל ייעוץ משפטי אישי אשר יתייחס בנוסף למזונות ילדים גם לנושא הרכוש, מזונות אישה, משמורת והסדרי ראייה ועוד וזאת על מנת שתוכל לדעת מהן זכויותיך ולכלכל את צעדיך ולפעול בהתאם.
אני מאחלת לך לעבור את תהליך בצורה כי טובה שרק ניתן,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי הנך משלם עבור בנך בן ה- 12 דמי מזונות בגובה 1,700 ₪ וכי הנך מתעתד להתגרש בשנית ולך שני ילדים בני 5 וחודש מנישואיך השניים.
אין נוסחה אחידה לקביעת סכום מזונות ילדים וכל מקרה נבחן לגופו של עניין.בשעה שנפסקים דמי מזונות ילדים עפ"י כללי דיני משפחה, קיימים מספר פרמטרים הנלקחים בחשבון, בין היתר גילאי הילדים, הצרכים שלהם, כושר ויכולת השתכרות האב והאם, רמת החיים אליה הורגלו ועוד.
במקרה שלך מדובר בילדים קטנים בני פחות מ- 6 שנים ועפ"י דין תורה חלה עליך חובה לזון אותם עד גיל 6 (צרכים הכרחיים).
לגבי ילדך הראשון - מצד אחד אין כל סיבה שהוא ייפגע רק בגלל שאביו החליט להביא ילדים נוספים לעולם מצד שני מדובר בשינוי בנסיבות ובצורך שלך להתקיים בכבוד לאחר תשלום דמי המזונות לשלושה ילדים.
מכיוון שהנך עומד בפני הליך גירושין, מומלץ לך לקבל ייעוץ משפטי אישי אשר יתייחס בנוסף למזונות ילדים גם לנושא הרכוש, מזונות אישה, משמורת והסדרי ראייה ועוד וזאת על מנת שתוכל לדעת מהן זכויותיך ולכלכל את צעדיך ולפעול בהתאם.
אני מאחלת לך לעבור את תהליך בצורה כי טובה שרק ניתן,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
תשלום מזונות להורה סיעודי
דוד
15/03/08
היכן ניתן לקרוא פסקי דין שניתנו בנושא?
מזונות להורה סיעודי על פי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
16/03/08
דוד שלום,
מפנייתך עולה כי הנך מבקשת לקבל פרטים בנוגע לנושא חבות ילדים בגירים במזונות הוריהם.
בחוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) תשי"ט- 1959 בסעיף 4 נקבע כי אדם חייב במזונות שאר בני משפחתו (מעבר לילדיו) ובכלל זה במזונות הוריו.
בחוק נקבע בסעיף 5 כי החיוב הנ"ל הינו בהתקיימם של שלושה תנאים:
ראשית, הבן יכול לעשות כן לאחר סיפוק הצרכים שלו עצמו, של בן זוגו ושל הילדים הקטינים שלו ושל בן זוגו.
שנית, אותו בן משפחה הנזקק למזונות איננו יכול לספק את צרכיו מעבודה, מנכסיו או ממקור אחר.
שלישית, אותו בן משפחה הנזקק למזונות אינו יכול לקבל מזונות מבן זוגו או מעזבון.
בהתקיים התנאים המפורטים לעיל ובאין הסכמה בין ההורה לילדיו בנוגע לסכום המזונות, היקף המזונות, מידתם ודרכי סיפוקם ייקבעו ע"י ביהמ"ש בהתחשב בנסיבות.
הנ"ל מהווה את החוק היבש ומובן שיש לבחון כל מקרה לגופו, תוך מתן התייחסות לפן העובדתי ולמכלול הנסיבות.
על מנת לקרוא פסקי דין בנושא, תוכל לנסות לחפש פסקי דין המאזכרים את הסעיפים המפורטים לעיל.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי הנך מבקשת לקבל פרטים בנוגע לנושא חבות ילדים בגירים במזונות הוריהם.
בחוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) תשי"ט- 1959 בסעיף 4 נקבע כי אדם חייב במזונות שאר בני משפחתו (מעבר לילדיו) ובכלל זה במזונות הוריו.
בחוק נקבע בסעיף 5 כי החיוב הנ"ל הינו בהתקיימם של שלושה תנאים:
ראשית, הבן יכול לעשות כן לאחר סיפוק הצרכים שלו עצמו, של בן זוגו ושל הילדים הקטינים שלו ושל בן זוגו.
שנית, אותו בן משפחה הנזקק למזונות איננו יכול לספק את צרכיו מעבודה, מנכסיו או ממקור אחר.
שלישית, אותו בן משפחה הנזקק למזונות אינו יכול לקבל מזונות מבן זוגו או מעזבון.
בהתקיים התנאים המפורטים לעיל ובאין הסכמה בין ההורה לילדיו בנוגע לסכום המזונות, היקף המזונות, מידתם ודרכי סיפוקם ייקבעו ע"י ביהמ"ש בהתחשב בנסיבות.
הנ"ל מהווה את החוק היבש ומובן שיש לבחון כל מקרה לגופו, תוך מתן התייחסות לפן העובדתי ולמכלול הנסיבות.
על מנת לקרוא פסקי דין בנושא, תוכל לנסות לחפש פסקי דין המאזכרים את הסעיפים המפורטים לעיל.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
הסכם חלוקה לעזבון
arielasi
13/03/08
אבי ז"ל נפטר לפני 9 שנים ואימי ז"ל ירשה אותו בשלמות.
אימי נפטרה לפני מספר חודשים.
יש לי אחות אחת.
רכב אחד היה רשום על שם אימי ועל שמי. הרכב השני על שם אימי בלבד.
ביצענו הסכם חלוקה אצל עורך דין הקובע שהרכב הראשון יעבור לבעלותי המלאה והרכב השני לבעלותה המלאה של אחותי (תוספת: ההסכם קובע בנוסף שכל הנכסים הכספיים יהיו של אחותי ונכסי מקרקעין על שמי).
עורך הדין המשיך את הטיפול וקיבלנו צו ירושה הקובע שחלקה היחסי של כל אחת בעזבון הוא חצי.
שאלתי היא האם במשרד הרישוי יקבלו את המסמכים האלו לצורך רישום הבעלויות (הרכב הראשון שהיה רשום גם על שמי יהיה על שמי בלבד והרכב השני על שם אחותי) או שהסכם החלוקה לא יהיה מקובל עליהם כאסמכתא והם יתחשבו רק בכתוב בצו הירושה (חצי חצי)?
מדוע בית המשפט הוציא צו ירושה שכזה ולא מסמך המאשר את הסכם החלוקה בינינו?
תודה
אימי נפטרה לפני מספר חודשים.
יש לי אחות אחת.
רכב אחד היה רשום על שם אימי ועל שמי. הרכב השני על שם אימי בלבד.
ביצענו הסכם חלוקה אצל עורך דין הקובע שהרכב הראשון יעבור לבעלותי המלאה והרכב השני לבעלותה המלאה של אחותי (תוספת: ההסכם קובע בנוסף שכל הנכסים הכספיים יהיו של אחותי ונכסי מקרקעין על שמי).
עורך הדין המשיך את הטיפול וקיבלנו צו ירושה הקובע שחלקה היחסי של כל אחת בעזבון הוא חצי.
שאלתי היא האם במשרד הרישוי יקבלו את המסמכים האלו לצורך רישום הבעלויות (הרכב הראשון שהיה רשום גם על שמי יהיה על שמי בלבד והרכב השני על שם אחותי) או שהסכם החלוקה לא יהיה מקובל עליהם כאסמכתא והם יתחשבו רק בכתוב בצו הירושה (חצי חצי)?
מדוע בית המשפט הוציא צו ירושה שכזה ולא מסמך המאשר את הסכם החלוקה בינינו?
תודה
הסכם חלוקת עיזבון
עו"ד ליאת עצמון
16/03/08
שלום לך,
אני משתתפת בצערכם. מפנייתך עולה כי אתה ואחותך ערכתם ביניכם הסכם בין יורשים וכי ברצונכם לממש את חלוקת הרכוש אותו הותירה אחריה אמכם ז"ל בהתאם להסכמות אליהן הגעתם. על מנת שהסכם בין יורשים יהווה אסמכתא ואישור לביצוע פעולות ברכוש אמכם ז"ל, נראה כי יש לאשראת ההסכם ותנאיו בפני הרשם לענייני ירושה. עם אישור ההסכם ע"י הרשם תוכלו אחותך ואתה, לפנות לכל גורם על מנת להסדיר את חלוקת הרכוש ביניכם וביצוע הרישום בהתאם.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
אני משתתפת בצערכם. מפנייתך עולה כי אתה ואחותך ערכתם ביניכם הסכם בין יורשים וכי ברצונכם לממש את חלוקת הרכוש אותו הותירה אחריה אמכם ז"ל בהתאם להסכמות אליהן הגעתם. על מנת שהסכם בין יורשים יהווה אסמכתא ואישור לביצוע פעולות ברכוש אמכם ז"ל, נראה כי יש לאשראת ההסכם ותנאיו בפני הרשם לענייני ירושה. עם אישור ההסכם ע"י הרשם תוכלו אחותך ואתה, לפנות לכל גורם על מנת להסדיר את חלוקת הרכוש ביניכם וביצוע הרישום בהתאם.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
שאלה בנושא צוואה
davida
12/03/08
האם יכולים שני אנשים שאינם בני זוג לכתוב צוואה אחת בה הם עוסקים אך ורק ברכוש המשותף שלהם ? האם צוואה זו פוסלת צוואות קודמות הדנות בכל רכושם ? הצוואה נושאת את חתימות שני האנשים ונכתבה בכתב יד עם שני עדים.
צוואה ודיני ירושה
עו"ד ליאת עצמון
13/03/08
דוידה צהריים טובים,
מאחר ומדובר בשני אנשים שאינם בני זוג ואינם ידועים בציבור, ככל הנראה התשובה לשאלתך תהא שלילית ואותם צדדים לא יכולים לערוך צוואה משותפת.
מפנייתך לא ברור מה ברצונם של האנשים להסדיר בנוגע לרכוש המשותף וסביר להניח כי קיימות דרכים אחרות להסדרת אותם עניינים בדרך אחרת (מדיני ירושה, דיני משפחה, דיני חוזים ועוד…). לפיכך יש לבחון את הנושא מכל היבטיו ולהגיע להחלטה בנושא.
לגבי שאלתך לגבי תקפות שתי צוואות שנערכו על ידי אותו אדם ונושאות תאריכים שונים, יש לבחון את הנושא לאחר קריאת שתי הצוואות. על פניו הצוואה המאוחרת תהיה תקפה אולם ניתן להתנגד לתקפותה מהטעמים הקבועים בחוק ולנסות לבטלה כך שכל מקרה יש לבחון בהתאם למכלול העובדות הקשורות אליו.
בכבוד רב ובברכה לחיים טובים וארוכים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מאחר ומדובר בשני אנשים שאינם בני זוג ואינם ידועים בציבור, ככל הנראה התשובה לשאלתך תהא שלילית ואותם צדדים לא יכולים לערוך צוואה משותפת.
מפנייתך לא ברור מה ברצונם של האנשים להסדיר בנוגע לרכוש המשותף וסביר להניח כי קיימות דרכים אחרות להסדרת אותם עניינים בדרך אחרת (מדיני ירושה, דיני משפחה, דיני חוזים ועוד…). לפיכך יש לבחון את הנושא מכל היבטיו ולהגיע להחלטה בנושא.
לגבי שאלתך לגבי תקפות שתי צוואות שנערכו על ידי אותו אדם ונושאות תאריכים שונים, יש לבחון את הנושא לאחר קריאת שתי הצוואות. על פניו הצוואה המאוחרת תהיה תקפה אולם ניתן להתנגד לתקפותה מהטעמים הקבועים בחוק ולנסות לבטלה כך שכל מקרה יש לבחון בהתאם למכלול העובדות הקשורות אליו.
בכבוד רב ובברכה לחיים טובים וארוכים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
צוואה - קריאה נוספת
אתר הפורומים
10/07/08
לקריאה נוספת, מקצועית, אודות צוואה ראה:
צוואה
צוואה
זכויות ברכוש?
יסמין
12/03/08
ברצוני לפתוח בהליכי גירושין מבעלי. ברשותנו 3 דירות, 1 הרשומה בטאבו ו2 אחרות לא (בנינו יחידות דיור בחצר ללא רשיון והמימון לכך בא ממני ומהוריי, הוא לא שם על זה שקל). שאלתי היא האם מגיעות לו זכויות על כך וכמה מזונות עליו לשלם לי עבור 3 ילדים ועבורי (אני אשה עובדת). תודה
בדיני משפחה קיימת חשיבות לקבלת ייעוץ משפטי לפני נקיטה בהליכים
עו"ד ליאת עצמון
13/03/08
יסמין שלום,
מפנייתך עולה כי הנך עומדת בפני הליך גירושין.
כעיקרון מכיוון שבדיני משפחה קיימת משמעות לכל הליך משפטי בו נוקט כל אחד מהצדדים וכן לכל מילה בכתבי הטענות, תמיד מומלץ לקבל ייעוץ משפטי כולל בנוגע לזכויות המשפטיות (במקרה שלך בזכויות שלך ושל ילדייך) בראיית מכלול הנסיבות. תוכלי להפנות "פניה דחופה" לאתר ויתכן וניתן יהיה לסייע לך בעניין לאחר קבלת פרטים נוספים.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי הנך עומדת בפני הליך גירושין.
כעיקרון מכיוון שבדיני משפחה קיימת משמעות לכל הליך משפטי בו נוקט כל אחד מהצדדים וכן לכל מילה בכתבי הטענות, תמיד מומלץ לקבל ייעוץ משפטי כולל בנוגע לזכויות המשפטיות (במקרה שלך בזכויות שלך ושל ילדייך) בראיית מכלול הנסיבות. תוכלי להפנות "פניה דחופה" לאתר ויתכן וניתן יהיה לסייע לך בעניין לאחר קבלת פרטים נוספים.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
איך אפשר להגיע להתמחות בדיני משפחה?
שרי
11/03/08
אני מחפשת זמן רב התמחות/קדם התמחות בדיני משפחה אך לא מוצאת שום דרישה לנושא- בעוד בכל בתחומים האחרים מחפשים מתמחים בשפע (מסחרי,פלילי,נזיקין וכו). מה כדאי לעשות? האם באמת כ"כ קשה למצוא התמחות בתחום זה ? אני מעוניינת רק בתחום הנ"ל. מה לגבי בתי משפט למשפחה- חפשתי וגם הם לא מפרסמים מכרזים למתמחים.
תודה
תודה
התמחות בדיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
11/03/08
שרי שלום,
קודם כל שיהיה לך בהצלחה וכולי תקווה כי בקרוב תמצאי מקום טוב להתמחות בדיני משפחה.
הנך מוזמנת לשלוח אלי קורות חיים ובמידת האפשר אנסה לסייע לך בעניין (פרטיי האישיים מופיעים באינדקס עורכי דין באתר).
בנוסף, תנסי לפנות ללשכת עורכי הדין ולבקש רשימת עורכי דין המסווגים כעורכי דין העוסקים בדיני משפחה ולפנות אליהם (לא בטוח שתקבלי כזו רשימה אך מומלץ לנסות). ניתן לאתר משרדי עורכי דין העוסקים בתחום באמצעות האינטרנט.
כמו כן, יתכן ובמחלקת מתמחים בלשכה יוכלו לסייע לך בעניין.
לגבי התמחות בביהמ"ש - בד"כ המקומות משוריינים מבעוד מועד. יחד עם זאת יתכן ותוכלי לנסות לפקוד את ביהמ"ש לענייני משפחה הקרוב למקום מגורייך ולמסור את קורות החיים שלך לכל אחד מהשופטים (למזכירות השופטים) שכן לעיתים יש ביטולים של הרגע האחרון... הגם שאין זה מעשה מקובל, יתכן שמזכירות השופטים תהיינה מוכנות לקבל את קורות החיים ולהעבירם לשופט/ת.
כל טוב ובהצלחה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
קודם כל שיהיה לך בהצלחה וכולי תקווה כי בקרוב תמצאי מקום טוב להתמחות בדיני משפחה.
הנך מוזמנת לשלוח אלי קורות חיים ובמידת האפשר אנסה לסייע לך בעניין (פרטיי האישיים מופיעים באינדקס עורכי דין באתר).
בנוסף, תנסי לפנות ללשכת עורכי הדין ולבקש רשימת עורכי דין המסווגים כעורכי דין העוסקים בדיני משפחה ולפנות אליהם (לא בטוח שתקבלי כזו רשימה אך מומלץ לנסות). ניתן לאתר משרדי עורכי דין העוסקים בתחום באמצעות האינטרנט.
כמו כן, יתכן ובמחלקת מתמחים בלשכה יוכלו לסייע לך בעניין.
לגבי התמחות בביהמ"ש - בד"כ המקומות משוריינים מבעוד מועד. יחד עם זאת יתכן ותוכלי לנסות לפקוד את ביהמ"ש לענייני משפחה הקרוב למקום מגורייך ולמסור את קורות החיים שלך לכל אחד מהשופטים (למזכירות השופטים) שכן לעיתים יש ביטולים של הרגע האחרון... הגם שאין זה מעשה מקובל, יתכן שמזכירות השופטים תהיינה מוכנות לקבל את קורות החיים ולהעבירם לשופט/ת.
כל טוב ובהצלחה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
בוקר טוב
אלון
11/03/08
אחת מהמשפחה של אשתי שלמה חלק מהמשכנתא וזה יורד מחשבון הישיר שלה השם הדירה רשום על שמם של אשתי ועל שמי בלבד האם יש לי זכויות על הבית במידה שאני מתגרש
עזרה כלכלית מקרובי משפחה
עו"ד ליאת עצמון
11/03/08
אלון שלום,
כל מקרה ונסיבותיו הוא.לא ידועות לי מהן הנסיבות שאפפו המקרה, האם יש ביניכם הסכם כתוב, האם שולמה המשכנתא שולמה תחילה על ידכם ורק לאחר מכן ע"י קרובת המשפחה, מהי עמדתה של קרובת המשפחה בנוגע להעברת הכספים וכיצד היא מתייחסת לכך, כיצד אשתך מפרשת את קבלת הכספים, האם אותה קרובת משפחה מסייעת גם לקרובים נוספים, מהו מצבה הכלכלי של קרובת המשפחה, האם גם בני משפחתך מסייעים באופן זה או אחר ועוד. בנוסף, לא ידוע מה שווי הדירה ומה החלק היחסי של תשלומי המשכנתא מכלל השווי. כמו כן, לא ידוע מה היה המקור למימון הכספים הראשונים ששולמו בגין הדירה (אולי מצד בני משפחתך).
על פניו נראה כי מאחר ומדובר בדירה שרשומה על שמך בטאבו, תוכל לטעון כי כספי המשכנתא ניתנו לכם כמתנה ע"י בת המשפחה כעזרה בהוצאות השוטפות שלך ושל לאשתך. יחד עם זאת לחילופין, במקרה הגרוע ביותר עם מכירת הדירה, תחזירו לקרובת המשפחה את התשלומים ששילמה והיתרה תהיה לשניכם.
מומלץ לך בחום לקבל ייעוץ משפטי בנושא, תוך בחינת הנושא בכללותו בעיקר אם אתה עומד חו"ח בפני גירושין.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
כל מקרה ונסיבותיו הוא.לא ידועות לי מהן הנסיבות שאפפו המקרה, האם יש ביניכם הסכם כתוב, האם שולמה המשכנתא שולמה תחילה על ידכם ורק לאחר מכן ע"י קרובת המשפחה, מהי עמדתה של קרובת המשפחה בנוגע להעברת הכספים וכיצד היא מתייחסת לכך, כיצד אשתך מפרשת את קבלת הכספים, האם אותה קרובת משפחה מסייעת גם לקרובים נוספים, מהו מצבה הכלכלי של קרובת המשפחה, האם גם בני משפחתך מסייעים באופן זה או אחר ועוד. בנוסף, לא ידוע מה שווי הדירה ומה החלק היחסי של תשלומי המשכנתא מכלל השווי. כמו כן, לא ידוע מה היה המקור למימון הכספים הראשונים ששולמו בגין הדירה (אולי מצד בני משפחתך).
על פניו נראה כי מאחר ומדובר בדירה שרשומה על שמך בטאבו, תוכל לטעון כי כספי המשכנתא ניתנו לכם כמתנה ע"י בת המשפחה כעזרה בהוצאות השוטפות שלך ושל לאשתך. יחד עם זאת לחילופין, במקרה הגרוע ביותר עם מכירת הדירה, תחזירו לקרובת המשפחה את התשלומים ששילמה והיתרה תהיה לשניכם.
מומלץ לך בחום לקבל ייעוץ משפטי בנושא, תוך בחינת הנושא בכללותו בעיקר אם אתה עומד חו"ח בפני גירושין.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
לעו"ד ליאת- אנא התייחסותך לשאלותי
רינת
11/03/08
לעו"ד ליאת שלום,
אני מאוד מבקשת אם תוכלי לענות לי על השאלות ששאלתי בפעם הקודמת כי התשובות להן מאוד מעניינות אותי, ואני בכל זאת רוצה אפשרות לתקוף את ההחלטה של בית הדין מאחר ואינני מעוניינת לקבל את דמי המזונות דרך בעלי לשעבר לאור ניסיוני המר מהעבר.
שאלותי: 1. כיצד אני יכולה לתקוף את ההחלטה הזו?
2. האם אפשר לתת החלטה שלא בנוכחותי?
3. האם ההחלטה לגיטימית ?
אנא התייחסותך ותודה
אני מאוד מבקשת אם תוכלי לענות לי על השאלות ששאלתי בפעם הקודמת כי התשובות להן מאוד מעניינות אותי, ואני בכל זאת רוצה אפשרות לתקוף את ההחלטה של בית הדין מאחר ואינני מעוניינת לקבל את דמי המזונות דרך בעלי לשעבר לאור ניסיוני המר מהעבר.
שאלותי: 1. כיצד אני יכולה לתקוף את ההחלטה הזו?
2. האם אפשר לתת החלטה שלא בנוכחותי?
3. האם ההחלטה לגיטימית ?
אנא התייחסותך ותודה
גביית מזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי
עו"ד ליאת עצמון
11/03/08
רינת שלום,
מפנייתך עולה כי עקב ניסיונך המר בגביית דמי המזונות מבעלך, הנך מעוניינת להמשיך לגבות את דמי המזונות באמצעות הביטוח הלאומי.
יהא זה לא רציני לענות לשאלתך מבלי לראות את הבקשה שהוגשה על ידי הגרוש שלך ואת החלטת ביה"ד.
במידה ומדובר בהחלטה יתכן ועליך לערער עליה ולציין כי לא ניתנה לך אפשרות להגיב ואת מתנגדת להחלטה מכיוון ש... או שאת מבקשת מביה"ד לקבוע דיון בנושא... ....או לבקש שהגרוש שלך יפגין רצינות ויעשה הוראת קבע לתשלום המזונות .... ועוד.
במידה והמזונות אינם משולמים כסדרם, באופן שיטתי, נראה שלא ניתן לחייב אותך כיצד לגבות את דמי המזונות ולחסום בפנייך את אפשרות גבייתם באמצעות הביטוח הלאומי יחד עם זאת יש לבחון כל מקרה לגופו של עניין בד בבד עם אופן מילוי התחייבות זו ע"י הגרוש.
שיהיה לך בהצלחה וכל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי עקב ניסיונך המר בגביית דמי המזונות מבעלך, הנך מעוניינת להמשיך לגבות את דמי המזונות באמצעות הביטוח הלאומי.
יהא זה לא רציני לענות לשאלתך מבלי לראות את הבקשה שהוגשה על ידי הגרוש שלך ואת החלטת ביה"ד.
במידה ומדובר בהחלטה יתכן ועליך לערער עליה ולציין כי לא ניתנה לך אפשרות להגיב ואת מתנגדת להחלטה מכיוון ש... או שאת מבקשת מביה"ד לקבוע דיון בנושא... ....או לבקש שהגרוש שלך יפגין רצינות ויעשה הוראת קבע לתשלום המזונות .... ועוד.
במידה והמזונות אינם משולמים כסדרם, באופן שיטתי, נראה שלא ניתן לחייב אותך כיצד לגבות את דמי המזונות ולחסום בפנייך את אפשרות גבייתם באמצעות הביטוח הלאומי יחד עם זאת יש לבחון כל מקרה לגופו של עניין בד בבד עם אופן מילוי התחייבות זו ע"י הגרוש.
שיהיה לך בהצלחה וכל טוב,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
פניה דחופה
אורה
11/03/08
לילה טוב
כיצד ואיך אני מקבלת תשובה לשאלה שהופנתה לפניה דחופה?
תודה
כיצד ואיך אני מקבלת תשובה לשאלה שהופנתה לפניה דחופה?
תודה
פנייה דחופה בפורום דיני משפחה - כיצד נענית ?
עו"ד ליאת עצמון
11/03/08
אורה שלום,
בעת הפניית פנייה דחופה, הפונה מתבקש לפרט את שאלתו ולמסור פרטים אישיים אשר באמצעותם ניתן לחזור לפונה (באמצעות המייל או ע"י מתן מענה טלפוני).
הנהלת הפורום נותנת עדיפות ראשונה לפניות המתקבלות בדרך של "פנייה דחופה" ונעשה מאמץ לסייע לפונים ככל שניתן מעל ומעבר למצופה הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
בעת הפניית פנייה דחופה, הפונה מתבקש לפרט את שאלתו ולמסור פרטים אישיים אשר באמצעותם ניתן לחזור לפונה (באמצעות המייל או ע"י מתן מענה טלפוני).
הנהלת הפורום נותנת עדיפות ראשונה לפניות המתקבלות בדרך של "פנייה דחופה" ונעשה מאמץ לסייע לפונים ככל שניתן מעל ומעבר למצופה הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
דחוף
רינת
10/03/08
שלום,
אני גרושה ומאז גירושי קיבלתי את דמי המזונות דרך בל"ל, אך לפני מספר ימים הגיעה אלי החלטה מבית הדין הרבני שמורה לי שאינני יכולה להמשיך לגבות את דמי המזונות מבל"ל אלא לקבל את דמי המזונות ישירות מבעלי.
עלי לציין, שלא ידעתי בכלל שבעלי לשעבר הגיש בקשה שכזו, ההחלטה ניתנה ע"י אב בית הדין ובנוסף שלא בנוכחותי.
שאלותי: 1. כיצד אני יכולה לתקוף את ההחלטה הזו?
2. האם אפשר לתת החלטה שלא בנוכחותי?
3. האם ההחלטה לגיטימית ?
בתודה מראש
אני גרושה ומאז גירושי קיבלתי את דמי המזונות דרך בל"ל, אך לפני מספר ימים הגיעה אלי החלטה מבית הדין הרבני שמורה לי שאינני יכולה להמשיך לגבות את דמי המזונות מבל"ל אלא לקבל את דמי המזונות ישירות מבעלי.
עלי לציין, שלא ידעתי בכלל שבעלי לשעבר הגיש בקשה שכזו, ההחלטה ניתנה ע"י אב בית הדין ובנוסף שלא בנוכחותי.
שאלותי: 1. כיצד אני יכולה לתקוף את ההחלטה הזו?
2. האם אפשר לתת החלטה שלא בנוכחותי?
3. האם ההחלטה לגיטימית ?
בתודה מראש
גביית מזונות על פי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
10/03/08
רינת שלום,
נראה כי עליך להתרכז כעת בעיקר והוא קבלת המזונות החודשיים באופן שוטף. במידה והגרוש שלך ידאג לשלם את דמי המזונות במועדם, לא תהיה לך כל סיבה לתקוף את ההחלטה.
על פניו נראה כי אם בעלך פנה לביה"ד בעניין תשלום המזונות, הוא יעמוד אחר בקשתו וישלם את המזונות.
לפיכך, נראה כי ייטב אם תמתיני עד למועד התשלום הקרוב ורק אם לא תקבלי את דמי המזונות, תתמודדי עם הנושא.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
נראה כי עליך להתרכז כעת בעיקר והוא קבלת המזונות החודשיים באופן שוטף. במידה והגרוש שלך ידאג לשלם את דמי המזונות במועדם, לא תהיה לך כל סיבה לתקוף את ההחלטה.
על פניו נראה כי אם בעלך פנה לביה"ד בעניין תשלום המזונות, הוא יעמוד אחר בקשתו וישלם את המזונות.
לפיכך, נראה כי ייטב אם תמתיני עד למועד התשלום הקרוב ורק אם לא תקבלי את דמי המזונות, תתמודדי עם הנושא.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
עריכת הסכם ממון
פודי
10/03/08
שלום, רציתי לברר מה סדר גודל שכר הטירחה שמקובל לשלם בגין הסכם ממון?
תודה,
פודי
תודה,
פודי
הסכם ממון
עו"ד ליאת עצמון
10/03/08
פודי שלום,
לצערי לא אוכל לענות על השאלה במסגרת זו. ניסוח הסכם ממון הינו עניין חשוב במעלה מכיוון שלכל מילה יש משמעות והשלכות שונות על כל אחד מבני הזוג ולכן ייטב אם תקבל ייעוץ משפטי מעו"ד המכיר את תחום דיני משפחה על בוריו.
מכיוון שכל מקרה נבחן ומתומחר בהתאם לנסיבותיו, מומלץ לך להפנות לפורום "פנייה דחופה" בעניין וישתדלו לסייע לך באופן דיסקרטי.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
לצערי לא אוכל לענות על השאלה במסגרת זו. ניסוח הסכם ממון הינו עניין חשוב במעלה מכיוון שלכל מילה יש משמעות והשלכות שונות על כל אחד מבני הזוג ולכן ייטב אם תקבל ייעוץ משפטי מעו"ד המכיר את תחום דיני משפחה על בוריו.
מכיוון שכל מקרה נבחן ומתומחר בהתאם לנסיבותיו, מומלץ לך להפנות לפורום "פנייה דחופה" בעניין וישתדלו לסייע לך באופן דיסקרטי.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
ממון-המשך לתאריך 09.03.08-תודה עלהתשובה המהירה
נכדה מודאגת
10/03/08
לגבי אישפוזו של סבי החורג.
הם התחתנו אחרי 01.01.74 וחלק מנכסיה כוללים דירה מלפני הנישואין וחסכונות לפני ואחרי הנישואין (בחשבון נפרד).
בבית האבות בקשו ממנה להציג דפי חשבון של הבנק אשר כוללים גם את הביטוח לאומי
האם היא חייבת לשלם את אישפוזו גם מהחסכונות האישיים שלה ומביטוח הלאומי שלה או רק שלו? שהרי- ממה הם מצפים שהיא תחייה??
בנווסף לכל- האם הבנתי נכון? שכל נכסיה אשר אגרה לפני הנישואים (אשר נערכו אחרי שנת 74 ללא הסכם ממון) הם שלה בלבד ואין חשש כי תאבד אותם???
הם התחתנו אחרי 01.01.74 וחלק מנכסיה כוללים דירה מלפני הנישואין וחסכונות לפני ואחרי הנישואין (בחשבון נפרד).
בבית האבות בקשו ממנה להציג דפי חשבון של הבנק אשר כוללים גם את הביטוח לאומי
האם היא חייבת לשלם את אישפוזו גם מהחסכונות האישיים שלה ומביטוח הלאומי שלה או רק שלו? שהרי- ממה הם מצפים שהיא תחייה??
בנווסף לכל- האם הבנתי נכון? שכל נכסיה אשר אגרה לפני הנישואים (אשר נערכו אחרי שנת 74 ללא הסכם ממון) הם שלה בלבד ואין חשש כי תאבד אותם???
שאלה חשובה נוספת לגבי ילדיו
נכדה מודאגת
10/03/08
האם ילדיו הבוגרים (נשואים) של סבי החורג יכולים לדרוש את נכסיה את של סבתי ???
צוואה
מור
09/03/08
היי
אם ברצוני להכין צוואה בפני 2 עדים האם אני חייב להפקידה ברשם לענייני ירושה או אצל עו"ד?
כלומר אם אני משאיר אותה בביתי אין לה תוקף???
בתודה מראש
אם ברצוני להכין צוואה בפני 2 עדים האם אני חייב להפקידה ברשם לענייני ירושה או אצל עו"ד?
כלומר אם אני משאיר אותה בביתי אין לה תוקף???
בתודה מראש
צוואה והפקדתה אצל הרשם לענייני ירושה או עו"ד
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
מור שלום,
אין חובה כלשהי להפקיד את הצוואה אצל עו"ד או אצל הרשם לענייני ירושה. יחד עם זאת, נראה כי תמיד עדיף לקבל ייעוץ משפטי בנושא על מנת לוודא שהצוואה תקפה (כך לדוגמא – העדים אינם יכולים להיות נהנים מהצוואה אלא אנשים ניטרליים וחיצוניים ועוד). כמו כן, במקרה שיהיו נסיבות בהם יבקשו לערער את תקפותה של הצוואה, תמיד טוב שמדובר בצוואה שנערכה כשהיה עו"ד ברקע וכאשר הצוואה הופקדה אצל הרשם...
בכבוד רב ובברכה לחיים ארוכים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
אין חובה כלשהי להפקיד את הצוואה אצל עו"ד או אצל הרשם לענייני ירושה. יחד עם זאת, נראה כי תמיד עדיף לקבל ייעוץ משפטי בנושא על מנת לוודא שהצוואה תקפה (כך לדוגמא – העדים אינם יכולים להיות נהנים מהצוואה אלא אנשים ניטרליים וחיצוניים ועוד). כמו כן, במקרה שיהיו נסיבות בהם יבקשו לערער את תקפותה של הצוואה, תמיד טוב שמדובר בצוואה שנערכה כשהיה עו"ד ברקע וכאשר הצוואה הופקדה אצל הרשם...
בכבוד רב ובברכה לחיים ארוכים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל אינו בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
חוק הירושה
אני
09/03/08
שלום רב!
במסמך שנרשם על ידי עורך דינו של אבי בנוכחותו ובנוכחות בנותיו אני ואחיי פורטו נכסיו של אבי בתוכם נכסים הרשומים על שם מי מאיתנו. אני או אחותי או אחי ודודתי ואבי. אבי לא השאיר צוואה רשמית אלא הכתיב לאחי מסמך שעליו חתם אבי ובו הוראה/בקשה שכל נכסיו יחולקו שוה בשוה בין ילדיו.בתוכם הנכסים שרשומים על כל אחד מאיתנו בנפרד (יש גם נכסים בחול) האם חוק הירושה (שוה בשוה בין כל הילדים) תקף גם לגבי הנכסים של אבי שרשומים על כל אחד מאיתנו. מאחר ואני חוששת מאחי הבכור שעליו רשומים מספר גדול יותר של נכסים רציתי לברר מהו המהלך שעליי לנקוט ואם יש צורך בכך או שוחוק הירושה מספיק במקרה שציינתי לעיל ומגן עליי מפני מעשה לא חוקי ואו הוגן של אחי
התודה רבה מראש ובכבוד רב
אני
במסמך שנרשם על ידי עורך דינו של אבי בנוכחותו ובנוכחות בנותיו אני ואחיי פורטו נכסיו של אבי בתוכם נכסים הרשומים על שם מי מאיתנו. אני או אחותי או אחי ודודתי ואבי. אבי לא השאיר צוואה רשמית אלא הכתיב לאחי מסמך שעליו חתם אבי ובו הוראה/בקשה שכל נכסיו יחולקו שוה בשוה בין ילדיו.בתוכם הנכסים שרשומים על כל אחד מאיתנו בנפרד (יש גם נכסים בחול) האם חוק הירושה (שוה בשוה בין כל הילדים) תקף גם לגבי הנכסים של אבי שרשומים על כל אחד מאיתנו. מאחר ואני חוששת מאחי הבכור שעליו רשומים מספר גדול יותר של נכסים רציתי לברר מהו המהלך שעליי לנקוט ואם יש צורך בכך או שוחוק הירושה מספיק במקרה שציינתי לעיל ומגן עליי מפני מעשה לא חוקי ואו הוגן של אחי
התודה רבה מראש ובכבוד רב
אני
רכוש אשר איננו רשום על שם המוריש ושייך לו
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
שלוב רב,
מפנייתך עולה כי אביך נפטר והותיר אחריו נכסים אשר חלקם אינם רשומים על שמו אלא רשומים על שם אחרים, ביניהם ילדיו.
על פניו נראה כי אביך ערך הצהרה עליה חתומים את ואחייך לפיה קיים רכוש ששייך לו וכי אין משמעות לכך שחלקו רשום על שם מי מילדיו לצורך עניין הבעלות ברכוש וכי הוא הבעלים היחיד של הרכוש על אף הרישום.
כעת הנך חוששת כי מאחר ומדובר ברכוש הרשום על שם מי מאחייך, הם עלולים להבריח חלק מהרכוש.
בנוסף, אביו הכתיב לאחיך מסמך ולא ברור מה היו נסיבות הכתבת המסמך. האם זה קרה כאר אביך היה על ערש דווי ?
על מנת להפיג את חששך בדבר העברת נכסים הרשומים על שם אחרים, כפי הנראה עליך לפעול מבחינה משפטית במספר מישורים.
מכיוון שמדובר בנושא סבוך ומורכב, מומלץ לך להפנות את השאלה גם על ידי הפניית פנייה דחופה בפורום דיני משפחה באתר.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי אביך נפטר והותיר אחריו נכסים אשר חלקם אינם רשומים על שמו אלא רשומים על שם אחרים, ביניהם ילדיו.
על פניו נראה כי אביך ערך הצהרה עליה חתומים את ואחייך לפיה קיים רכוש ששייך לו וכי אין משמעות לכך שחלקו רשום על שם מי מילדיו לצורך עניין הבעלות ברכוש וכי הוא הבעלים היחיד של הרכוש על אף הרישום.
כעת הנך חוששת כי מאחר ומדובר ברכוש הרשום על שם מי מאחייך, הם עלולים להבריח חלק מהרכוש.
בנוסף, אביו הכתיב לאחיך מסמך ולא ברור מה היו נסיבות הכתבת המסמך. האם זה קרה כאר אביך היה על ערש דווי ?
על מנת להפיג את חששך בדבר העברת נכסים הרשומים על שם אחרים, כפי הנראה עליך לפעול מבחינה משפטית במספר מישורים.
מכיוון שמדובר בנושא סבוך ומורכב, מומלץ לך להפנות את השאלה גם על ידי הפניית פנייה דחופה בפורום דיני משפחה באתר.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מימוש חוזה חתום בכתב
קאלי שור
09/03/08
שלום רב
אנחנו 3 אחיות. חתמנו על הסכם חלוקה שוה בשוה של נכסים של אבי שרשמם על שם מי מאיתנו.לאחר מותו של אבי שלחה אחותי הבכורה אלי ואל אחותי הקטנה מייל שבו היא מודיעה על ביטול ההסכם. אין לאחותי הגדולה לבד מתאוות בצע (3 מתוך הנכסים נרשמו מטעמי מס על שמה אבל ידוע הוא והיה ידוע שנכסים אלו של אבי הם ויחולקו שוה בשוה לאחר מותו.ולראיה ההסכם שנרשם בידי עורך דינו של אבי ונחתם על ידי שלושתנו בנוכחות עורך הדין במשרדו)עילה מוצדקת חוקית ומבוססת בעליל.אין לי ולאחותי הקטנה הגרה בקנדה כוחות נפשיים להתמודד כרגע עם עניין זה אני עדיין ובקושי רב מתמודדת עם טרגדית האבדן שנחתה עליי. אולם הבנתי שעליי לנקוט בהליך משפטי כדי לתבוע את זכויותינו. אחותי ואנישלחנו לה מכתב הדוחה בתוקף את הודעת הביטול שלה. נאמר לנו שעלינו, לאחר שלא ענתה למכתבנו וחזרה בה מהודעת הביטול, לתבוע אותה או את מימוש ההסכם הכתוב והחתום בבית משפט לדיני משפחה. מהו המהלך הנכון הפחות מכאיב מבחינתי ומבחינת אחותי הקטנה והזול מכולם (ישנם חובות רבים בעזבון של אבי) שעלינו לעשות. לאחותי עו"ד אולם הייתי מבקשת לברר אופציה נוספת מאחר ועורך דינה אינו נראה לי מטעמים שונים. האם תוכלו לסייע בידי במתן תשובה וגם לתת לי המלצה לעורך דין הגון וחכם. בתודה מראש על מענכם המהיר
אנחנו 3 אחיות. חתמנו על הסכם חלוקה שוה בשוה של נכסים של אבי שרשמם על שם מי מאיתנו.לאחר מותו של אבי שלחה אחותי הבכורה אלי ואל אחותי הקטנה מייל שבו היא מודיעה על ביטול ההסכם. אין לאחותי הגדולה לבד מתאוות בצע (3 מתוך הנכסים נרשמו מטעמי מס על שמה אבל ידוע הוא והיה ידוע שנכסים אלו של אבי הם ויחולקו שוה בשוה לאחר מותו.ולראיה ההסכם שנרשם בידי עורך דינו של אבי ונחתם על ידי שלושתנו בנוכחות עורך הדין במשרדו)עילה מוצדקת חוקית ומבוססת בעליל.אין לי ולאחותי הקטנה הגרה בקנדה כוחות נפשיים להתמודד כרגע עם עניין זה אני עדיין ובקושי רב מתמודדת עם טרגדית האבדן שנחתה עליי. אולם הבנתי שעליי לנקוט בהליך משפטי כדי לתבוע את זכויותינו. אחותי ואנישלחנו לה מכתב הדוחה בתוקף את הודעת הביטול שלה. נאמר לנו שעלינו, לאחר שלא ענתה למכתבנו וחזרה בה מהודעת הביטול, לתבוע אותה או את מימוש ההסכם הכתוב והחתום בבית משפט לדיני משפחה. מהו המהלך הנכון הפחות מכאיב מבחינתי ומבחינת אחותי הקטנה והזול מכולם (ישנם חובות רבים בעזבון של אבי) שעלינו לעשות. לאחותי עו"ד אולם הייתי מבקשת לברר אופציה נוספת מאחר ועורך דינה אינו נראה לי מטעמים שונים. האם תוכלו לסייע בידי במתן תשובה וגם לתת לי המלצה לעורך דין הגון וחכם. בתודה מראש על מענכם המהיר
חלוקת נכסי ירושה בין אחים
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
קאלי שלום,
מאחר ושאלתך דורשת התעמקות משפטית וחסרה פרטים אודות אופי ההסכם ותוכנו, מועד החתימה על ההסכם, הנסיבות שאפפו אותו, רצונותיו של אביך ז"ל ועוד, מומלץ לך להפנות את שאלתך דרך הפניית פנייה דחופה באתר ויעשה מאמץ לסייע לך בעניין ככל שניתן.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מאחר ושאלתך דורשת התעמקות משפטית וחסרה פרטים אודות אופי ההסכם ותוכנו, מועד החתימה על ההסכם, הנסיבות שאפפו אותו, רצונותיו של אביך ז"ל ועוד, מומלץ לך להפנות את שאלתך דרך הפניית פנייה דחופה באתר ויעשה מאמץ לסייע לך בעניין ככל שניתן.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
הסכם בין זוג עם ילד לא נשוי
רווית
09/03/08
לחבר שלנו נולד ילד מפגישה וחברות קצרה .התינוק אצל האם כמובן איזה הסכם צריך לעשות כדי להבטיח זכויותיו כאבא
הסכם אבהות על פי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
רוית שלום,
אני מאחלת לחברכם מזל טוב להולדת הבן. במידה והאב מכיר באבהות עליהם לערוך הסכם שיעגן בתוכו את כל חובותיהם וזכויותיהם כהורים הן כלפי הילד והן האחד כלפי השני.
מומלץ לחברך לפנות לייעוץ משפטי בנושא לבחינת הנושא וניסוח הסכם בהתאם, תוך שמירה על זכויותיו של חברכם.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
אני מאחלת לחברכם מזל טוב להולדת הבן. במידה והאב מכיר באבהות עליהם לערוך הסכם שיעגן בתוכו את כל חובותיהם וזכויותיהם כהורים הן כלפי הילד והן האחד כלפי השני.
מומלץ לחברך לפנות לייעוץ משפטי בנושא לבחינת הנושא וניסוח הסכם בהתאם, תוך שמירה על זכויותיו של חברכם.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
הסדרי ראיה
עדי
09/03/08
אני גרושה מזה שנה. במשך כל הזמן הזה, כשאבי הילד (בן4 ) בא לקחתו, הוא מקלל, מגדף ולאחרונה אף הגדיל ואומר ליד הילד: "זאת לא אמא שלך, אל תקרא לה אמא בכלל"... ועוד...
כמובן שפניתי לפקידת הסעד והיא מצידה נוקטת רק בשיטה אחת והיא : דורשת מאבי הילד להחזירו לגן ולא אלי, כך עפ"י דבריה לא יהיה חיכוך ולא יאמרו הדברים.
אני מסבירה לה, ללא הועיל, שהדברים נאמרים לילד גם ללא נוכחותי,ושהוא מכפיש אותי אצלו ביתו, אולם היא מתעלמת.
איך יתכן, שהאדם שמקלל ומכפיש את אם ילדו, זוכה לתוספת בהסדרי הראיה ואילו אני שלא מתגרה בו ורק סופגת קללות, צריכה להיענש ולא לראות את ילדי מיום שישי בבוקר ועד ליום ראשון אחה"צ?
אגב היא מאמינה לי שהוא מקלל, והוא אף הודה בפניה בענין זה.
איך אגרום לפקידת הסעד ולבית המשפט להבין שהבעיה אינה במפגשים ביננו, אלא בכלל..
שאלתי: מה ניתן לבקש משפטית מבית הדין הרבני על מנת שלא יהיה חוסר צדק משווע שכזה?
כמובן שפניתי לפקידת הסעד והיא מצידה נוקטת רק בשיטה אחת והיא : דורשת מאבי הילד להחזירו לגן ולא אלי, כך עפ"י דבריה לא יהיה חיכוך ולא יאמרו הדברים.
אני מסבירה לה, ללא הועיל, שהדברים נאמרים לילד גם ללא נוכחותי,ושהוא מכפיש אותי אצלו ביתו, אולם היא מתעלמת.
איך יתכן, שהאדם שמקלל ומכפיש את אם ילדו, זוכה לתוספת בהסדרי הראיה ואילו אני שלא מתגרה בו ורק סופגת קללות, צריכה להיענש ולא לראות את ילדי מיום שישי בבוקר ועד ליום ראשון אחה"צ?
אגב היא מאמינה לי שהוא מקלל, והוא אף הודה בפניה בענין זה.
איך אגרום לפקידת הסעד ולבית המשפט להבין שהבעיה אינה במפגשים ביננו, אלא בכלל..
שאלתי: מה ניתן לבקש משפטית מבית הדין הרבני על מנת שלא יהיה חוסר צדק משווע שכזה?
הסדרי ראיה
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
עדי שלום,
מפנייתך ניכר שהנך חסרת אונים מאחר ובשעה שהגרוש שלך מקיים הסדרי ראייה עם בנכם המשותף בן ה- 4, הוא מקלל ומסית אותו נגדך.
תנסי לשוחח שוב עם פקידת הסעד או אפילו לכתוב לה מכתב בעניין ולבקש ממנה להתייחס לפנייתך ולשקול לפחות מתן כללי התנהגות של האב כלפי הבן בעת קיום הסדרי הראייה וביצוע מעקב צמוד על כך.
ככלל, טובת הילד ניצבת למול ביהמ"ש כאשר מדובר בהסדרי ראייה. בפנייתך תצייני איך באה לידי ביטוי התנהגות הגרוש שלך וכיצד היא משפיעה על בנך. העתק מן המכתב תוכלי להפנות לביהמ"ש/ביה"ד שמינה את פקידת הסעד לידיעה. במידת הצורך, לאחר קבלת מכתב התשובה מפקידת הסעד, תבקשי מביה"ד להתערב בעניין ולהורות לבעל להפגין כלפייך כבוד בשעה שהוא יימצא בקרבת הילד.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך ניכר שהנך חסרת אונים מאחר ובשעה שהגרוש שלך מקיים הסדרי ראייה עם בנכם המשותף בן ה- 4, הוא מקלל ומסית אותו נגדך.
תנסי לשוחח שוב עם פקידת הסעד או אפילו לכתוב לה מכתב בעניין ולבקש ממנה להתייחס לפנייתך ולשקול לפחות מתן כללי התנהגות של האב כלפי הבן בעת קיום הסדרי הראייה וביצוע מעקב צמוד על כך.
ככלל, טובת הילד ניצבת למול ביהמ"ש כאשר מדובר בהסדרי ראייה. בפנייתך תצייני איך באה לידי ביטוי התנהגות הגרוש שלך וכיצד היא משפיעה על בנך. העתק מן המכתב תוכלי להפנות לביהמ"ש/ביה"ד שמינה את פקידת הסעד לידיעה. במידת הצורך, לאחר קבלת מכתב התשובה מפקידת הסעד, תבקשי מביה"ד להתערב בעניין ולהורות לבעל להפגין כלפייך כבוד בשעה שהוא יימצא בקרבת הילד.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
ממון
נכדה מודאגת
09/03/08
סבתי התחתנה לפני כעשרים שנה עם בעלה השני ללא הסכם ממון והם גרו ביחד בדירתו.
לנישואים אלו הגיעה סבתי עם נכסים משלה- כגון דירה וחסכונות אשר נמצאים עד היום על שמה.
ידוע לי שלכל אחד מהם ישנה צוואה משלו על נכסיו האישיים
סבי החורג נמצא היום במצב סיעודי קשה בבית אבות.
שאלותי הם:
1. האם ביטוח לאומי ומשרד הבריאות יכולים לדרוש מסבתי לשלם על האשפוז מכסכונותיה האישיים או שעליהם לדרוש ממנה רק את סכום הביטוח לאומי שהיא ובעלה מקבלים מידי חודש (לשם האישפוז)?
2. המידה וחס וחלילה סבי החורג נפטר- האם כל נכסיה נשארים שלה בגלל שהיא רכשה אותם לפני הנישואין או שהיא עלולה לאבד אותם מכל סיבה שהיא?
חשוב לנו לקבל תשובה ברורה כי עורכי הדין חלוקים בדעתם בנושא
לנישואים אלו הגיעה סבתי עם נכסים משלה- כגון דירה וחסכונות אשר נמצאים עד היום על שמה.
ידוע לי שלכל אחד מהם ישנה צוואה משלו על נכסיו האישיים
סבי החורג נמצא היום במצב סיעודי קשה בבית אבות.
שאלותי הם:
1. האם ביטוח לאומי ומשרד הבריאות יכולים לדרוש מסבתי לשלם על האשפוז מכסכונותיה האישיים או שעליהם לדרוש ממנה רק את סכום הביטוח לאומי שהיא ובעלה מקבלים מידי חודש (לשם האישפוז)?
2. המידה וחס וחלילה סבי החורג נפטר- האם כל נכסיה נשארים שלה בגלל שהיא רכשה אותם לפני הנישואין או שהיא עלולה לאבד אותם מכל סיבה שהיא?
חשוב לנו לקבל תשובה ברורה כי עורכי הדין חלוקים בדעתם בנושא
זכויות וחובות בני זוג על פי דיני משפחה ודיני ירושה
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
לנכדה המודאגת שלום,
הנך פונה בשם סבתך ובפנייתך שני נושאים כאשר האחד מהם בדיני ירושה והשני בדיני משפחה.
לגבי שאלתך בנושא דיני משפחה בדבר כיסוי הוצאות האשפוז של סבך, נראה כי מאחר וסבתך נשואה מזה 20 שנה לסבך החורג, כל עוד לא נעשתה אבחנה והפרדה מוכחת של הכספים על פני כל השנים, ניתן יהיה לדרוש מסבתך תשלום עבור האשפוז אליו נזקק סבך. במידה והדרישה תהא אחרי שסבך ילך לעולמו חו"ח, הוצאות אלו ייחשבו כחוב של העיזבון.
לגבי שאלתך בדבר הירושה, נראה כי נכסיה של סבתך הניתנים להוכחה יהיו לזכותה, שכן נראה כי כל עוד הם נישאו לאחר 1/1/74 (ולא נחתם ביניהם הסכם יחסי ממון), חלה עליהם הלכת איזון המשאבים לפיה רכוש שנרכש לפני הנישואין לא יהא בר איזון.
התשובות הנ"ל הן חלקיות בלבד ומובן שיש לבחון את הנושא בשל מורכבותו הרבה, תוך בחינת מכלול הנסיבות (יתכן וניתן יהיה לסייע לך בעניין במסגרת פנייה לאתר דרך הפניית "פנייה דחופה").
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
הנך פונה בשם סבתך ובפנייתך שני נושאים כאשר האחד מהם בדיני ירושה והשני בדיני משפחה.
לגבי שאלתך בנושא דיני משפחה בדבר כיסוי הוצאות האשפוז של סבך, נראה כי מאחר וסבתך נשואה מזה 20 שנה לסבך החורג, כל עוד לא נעשתה אבחנה והפרדה מוכחת של הכספים על פני כל השנים, ניתן יהיה לדרוש מסבתך תשלום עבור האשפוז אליו נזקק סבך. במידה והדרישה תהא אחרי שסבך ילך לעולמו חו"ח, הוצאות אלו ייחשבו כחוב של העיזבון.
לגבי שאלתך בדבר הירושה, נראה כי נכסיה של סבתך הניתנים להוכחה יהיו לזכותה, שכן נראה כי כל עוד הם נישאו לאחר 1/1/74 (ולא נחתם ביניהם הסכם יחסי ממון), חלה עליהם הלכת איזון המשאבים לפיה רכוש שנרכש לפני הנישואין לא יהא בר איזון.
התשובות הנ"ל הן חלקיות בלבד ומובן שיש לבחון את הנושא בשל מורכבותו הרבה, תוך בחינת מכלול הנסיבות (יתכן וניתן יהיה לסייע לך בעניין במסגרת פנייה לאתר דרך הפניית "פנייה דחופה").
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
פטירתה של אימי
ציפי
08/03/08
אימי נפטרה לפני חודש ימים הבית בו היא גרה היה רשום על שם אחותי ועל שמי. הכסף שהיה לה בבנק היה רשום על שם אימי ואני ואחותי ויכולנו למשוך משם כספים. יש לנו עוד שני אחים שניתקו אתנו קשר עוד לפני הרבה שנים והם חיים בארץ. לאחר מותה מה עלינו לעשות?
חלוקת רכוש על פי דיני ירושה
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
ציפי שלום,
אני משתתפת בצערך על מות אימך ז"ל. מפנייתך עולה כי אמך הותירה אחריה ארבעה ילדים ביניהם את ואחותך וכי דירה המגורים בה התגורר רשומה על שמך ועל שם אחותך.
במידה ואימך הותירה אחריה צוואה, ,יש להגיש לרשם לענייני ירושה בקשה בדבר צו קיום צוואה.
במידה ולא קיימת צוואה, הרי שהכספים יחולקו בין ארבעתכם בחלקים שווים. לגבי הדירה כביכול מאחר והיא רשומה על שמכן, הנכן יכולות למכרה ולהעבירה לצד ג'. מפנייתך לא ברורות נסיבות העברת הדירה על שמכן והאם קיים פתח לאחים לטעון בדבר בטלות המתנה וחלוקת הדירה בין ארבעת האחים.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
אני משתתפת בצערך על מות אימך ז"ל. מפנייתך עולה כי אמך הותירה אחריה ארבעה ילדים ביניהם את ואחותך וכי דירה המגורים בה התגורר רשומה על שמך ועל שם אחותך.
במידה ואימך הותירה אחריה צוואה, ,יש להגיש לרשם לענייני ירושה בקשה בדבר צו קיום צוואה.
במידה ולא קיימת צוואה, הרי שהכספים יחולקו בין ארבעתכם בחלקים שווים. לגבי הדירה כביכול מאחר והיא רשומה על שמכן, הנכן יכולות למכרה ולהעבירה לצד ג'. מפנייתך לא ברורות נסיבות העברת הדירה על שמכן והאם קיים פתח לאחים לטעון בדבר בטלות המתנה וחלוקת הדירה בין ארבעת האחים.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
בקשת ייעוץ ממתגרשת טרייה – לכאורה פשוט אך אולי בעצם לא!
שיבולת בשדה
07/03/08
שלום רב,
תודה על הפורום המלמד ועל היחס הרציני.
שאלתי קשורה להליכי גירושין.
לאחר המתנה בת חודש וחצי לקבלת עו"ד מן הסיוע המשפטי, כבר בפגישה הראשונה שלי עם עורכת הדין היא הכינה עבורי את כל התביעות (מזונות, משמורת והסדרי ראייה), וביקשה שאמהר להגיש בבית המשפט על מנת לרכוש סמכות. אמרתי לה שאין מחלוקת אלא בנושא המזונות ושבעלי מוכן גם להתגרש, ואז היא אמרה שהטקטיקה המתאימה היא תביעות ואז מו"מ לגירושין. היא כל הזמן משתמשת במונחים משפטיים ואני לא ממש מבינה.
בינתיים ההשלכות של התביעות הן עצומות, במישור של היחסים הבין אישיים, וזאת כיוון שבעלי בנפרד והוריו, יש לציין, לוקחים זאת אישית נגדם, ומנסים לשכנע אותי "לרדת מן התביעה". בעלי עדיין לא הולך לאסוף התביעות מן הדואר. אנו לא מצליחים להסכים על סכום של מזונות (לקטין בלבד - אני התחלתי לעבוד לאחרונה). בתביעה הקטין (בן 2) תובע 4000 ש"ח מזונות. כאשר היה ניסיון הידברות בין בעלי לבין עו"ד שלי היא דרשה סכום של 2500 ש"ח מזונות. אני חשה, שהייתי תמימה כשהגעתי אל עו"ד ואולי הייתי צריכה לבקש מראש גישור או מו"מ לגירושין ללא תביעות.
הרקע למחלוקת בינינו הוא סביב 2 אלמנטים: האחד - בעלי מתקיים מקצבת נכות של ביטוח לאומי בלבד. אין הכנסות נוספות, ואין רכוש משותף. הוא כל הזמן "בוכה" שלא יישאר לו ממה לחיות, ומדגיש שגם אם ברור לו שהוריו יתמכו בו כלכלית - הוא לא מתכוון לבקש מהם תמיכה קבועה וקצובה כל חודש לשמונה עשרה שנים הבאות.
האלמנט השני הוא העובדה שכל עוד היינו תא משפחתי - הוריו פרשו עלינו חסותם, פיזרו כספים ותמכו בכל. הורי היו מחוץ לתמונה כל עוד חייתי לצידו, ולכן גם לא תמכו כלכלית.
הכיוון שהבעל מושך אליו הוא, שאני אקבל מן הביטוח הלאומי מה שמגיע לי על פי חוק, ולא שקל יותר מזה, כי "איך הוא יכול להתחייב לשלם לי ממה שאין לו"?
הכיוון שאני מושכת אליו הוא, שהוא יפנה להוריו (מאז הפרידה מתנכרים אלי, משמיצים אותי ולא רואים את הנכד), וינסה לרתום אותם לסייע לו למלא את חובותיו כלפי ילדנו המשותף.
נכון שכנראה שאין לי עילה לתבוע את הורי בעלי - אולם אין אני יכולה להתעלם מן העובדה שיש להם כסף לעזור לו וגם לבן שלי. הורי בתוך התמונה, ומסייעים בכל.
מה דעתך? האם יש כיוונים משפטיים ומחשבתיים שלא עלו בפנייתי ושחשוב שאקח בחשבון? איך ממשיכים מכאן?
תודה מקרב לב.
תודה על הפורום המלמד ועל היחס הרציני.
שאלתי קשורה להליכי גירושין.
לאחר המתנה בת חודש וחצי לקבלת עו"ד מן הסיוע המשפטי, כבר בפגישה הראשונה שלי עם עורכת הדין היא הכינה עבורי את כל התביעות (מזונות, משמורת והסדרי ראייה), וביקשה שאמהר להגיש בבית המשפט על מנת לרכוש סמכות. אמרתי לה שאין מחלוקת אלא בנושא המזונות ושבעלי מוכן גם להתגרש, ואז היא אמרה שהטקטיקה המתאימה היא תביעות ואז מו"מ לגירושין. היא כל הזמן משתמשת במונחים משפטיים ואני לא ממש מבינה.
בינתיים ההשלכות של התביעות הן עצומות, במישור של היחסים הבין אישיים, וזאת כיוון שבעלי בנפרד והוריו, יש לציין, לוקחים זאת אישית נגדם, ומנסים לשכנע אותי "לרדת מן התביעה". בעלי עדיין לא הולך לאסוף התביעות מן הדואר. אנו לא מצליחים להסכים על סכום של מזונות (לקטין בלבד - אני התחלתי לעבוד לאחרונה). בתביעה הקטין (בן 2) תובע 4000 ש"ח מזונות. כאשר היה ניסיון הידברות בין בעלי לבין עו"ד שלי היא דרשה סכום של 2500 ש"ח מזונות. אני חשה, שהייתי תמימה כשהגעתי אל עו"ד ואולי הייתי צריכה לבקש מראש גישור או מו"מ לגירושין ללא תביעות.
הרקע למחלוקת בינינו הוא סביב 2 אלמנטים: האחד - בעלי מתקיים מקצבת נכות של ביטוח לאומי בלבד. אין הכנסות נוספות, ואין רכוש משותף. הוא כל הזמן "בוכה" שלא יישאר לו ממה לחיות, ומדגיש שגם אם ברור לו שהוריו יתמכו בו כלכלית - הוא לא מתכוון לבקש מהם תמיכה קבועה וקצובה כל חודש לשמונה עשרה שנים הבאות.
האלמנט השני הוא העובדה שכל עוד היינו תא משפחתי - הוריו פרשו עלינו חסותם, פיזרו כספים ותמכו בכל. הורי היו מחוץ לתמונה כל עוד חייתי לצידו, ולכן גם לא תמכו כלכלית.
הכיוון שהבעל מושך אליו הוא, שאני אקבל מן הביטוח הלאומי מה שמגיע לי על פי חוק, ולא שקל יותר מזה, כי "איך הוא יכול להתחייב לשלם לי ממה שאין לו"?
הכיוון שאני מושכת אליו הוא, שהוא יפנה להוריו (מאז הפרידה מתנכרים אלי, משמיצים אותי ולא רואים את הנכד), וינסה לרתום אותם לסייע לו למלא את חובותיו כלפי ילדנו המשותף.
נכון שכנראה שאין לי עילה לתבוע את הורי בעלי - אולם אין אני יכולה להתעלם מן העובדה שיש להם כסף לעזור לו וגם לבן שלי. הורי בתוך התמונה, ומסייעים בכל.
מה דעתך? האם יש כיוונים משפטיים ומחשבתיים שלא עלו בפנייתי ושחשוב שאקח בחשבון? איך ממשיכים מכאן?
תודה מקרב לב.
גישור בענייני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
צהריים טובים,
מפנייתך עולה כי הינך בהליכי גירושין וכי עם הגשת תביעות בעניין מזונות משמורת והסדרי ראייה, מערכת היחסים בינך לבין בעלך הוחרפה והוריו של בעלך מתנכרים אליך ואל בנכם המשותף בן השנתיים.
כמי שמכירה היטב את התנהלות תיקי דיני משפחה, לעיתים עצם הגשת תביעות בביהמ"ש לענייני משפחה מערערת את מערכת היחסים ובני הזוג נשאבים למערבולת של רגשות וכעסים. יחד עם זאת, הגשת התביעות נחוצה לעיתים לצורך הגנה על זכויות משפטיות.
מכיוון שהנכם מתקשים לתקשר ולהגיע להסכמות, הייתי ממליצה לכם בחום לנסות ליישב את הסכסוך בהליך של גישור שבמסגרתו ניתן יהיה לסייע לכם להגיע להסכם הוגן שיאזן בין האינטרסים של כל אחד מכם. אני מניחה שעוה"ד שלך הסבירה לך מהן זכויותיך המשפטיות וכי כעת תוכלי לנהל את הליך הגישור, מתוך מודעות לזכויותיך המשפטיות, דבר שהינו חשוב ביותר ויהא לך לעזר בהליך.
כל טוב ושיהיה לכם בהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי הינך בהליכי גירושין וכי עם הגשת תביעות בעניין מזונות משמורת והסדרי ראייה, מערכת היחסים בינך לבין בעלך הוחרפה והוריו של בעלך מתנכרים אליך ואל בנכם המשותף בן השנתיים.
כמי שמכירה היטב את התנהלות תיקי דיני משפחה, לעיתים עצם הגשת תביעות בביהמ"ש לענייני משפחה מערערת את מערכת היחסים ובני הזוג נשאבים למערבולת של רגשות וכעסים. יחד עם זאת, הגשת התביעות נחוצה לעיתים לצורך הגנה על זכויות משפטיות.
מכיוון שהנכם מתקשים לתקשר ולהגיע להסכמות, הייתי ממליצה לכם בחום לנסות ליישב את הסכסוך בהליך של גישור שבמסגרתו ניתן יהיה לסייע לכם להגיע להסכם הוגן שיאזן בין האינטרסים של כל אחד מכם. אני מניחה שעוה"ד שלך הסבירה לך מהן זכויותיך המשפטיות וכי כעת תוכלי לנהל את הליך הגישור, מתוך מודעות לזכויותיך המשפטיות, דבר שהינו חשוב ביותר ויהא לך לעזר בהליך.
כל טוב ושיהיה לכם בהצלחה,
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
צוואה
שיר
07/03/08
היי,
האם כאשר אני רושמת צוואה האם עליי לפרט את הנכס,גוש חלקה?
ומספרי חשבון של הבנקים?
או שמספיק לרשום נכסים ניידים,ומנכסים דלא ניידים.
בתודה מראש
האם כאשר אני רושמת צוואה האם עליי לפרט את הנכס,גוש חלקה?
ומספרי חשבון של הבנקים?
או שמספיק לרשום נכסים ניידים,ומנכסים דלא ניידים.
בתודה מראש
הורשת נכסים בצוואה
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
שיר שלום,
בצוואה אין חובה לפרט נכס ספציפי. בכל מקרה במידה והנך מעוניינת לציין נכס ספציפי, אין בכך כל פסול אך מומלץ לציין בסייפת הסעיף "ו/או כל נכס אחר שיהיה בבעלותי ...... ".
בכבוד רב ובברכה לחיים טובים וארוכים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
בצוואה אין חובה לפרט נכס ספציפי. בכל מקרה במידה והנך מעוניינת לציין נכס ספציפי, אין בכך כל פסול אך מומלץ לציין בסייפת הסעיף "ו/או כל נכס אחר שיהיה בבעלותי ...... ".
בכבוד רב ובברכה לחיים טובים וארוכים,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי אישי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
בקשה של גרושתי לביטול החלטה בבימ"ש למשפחה לאחר שהיא לא הופיע לדיון
khag
07/03/08
שלום.
גרושתי תבעה אותי להגדלת מזונות הילדים.
היא לא באה ל-2 דיונים והעו"ד שלה טען שהיא יודעת על הדיונים שהיו.
אני טענתי לבדי וביקשתי מהשופט לבטל את התביעה כי האישה לא באה.
למרות שהתיק נסגר,לאחר עבר חודש וחצי האישה הגישה בקשה לביטול ההחלטה .
כל ההליכים בתיק היו תקינים והאישה ידעה על הדיונים,ממני ומהעו"ד שלה.
האם מותר להגיש בקשה לביטול החלטה לאחר חודש וחצי?
תודה.
גרושתי תבעה אותי להגדלת מזונות הילדים.
היא לא באה ל-2 דיונים והעו"ד שלה טען שהיא יודעת על הדיונים שהיו.
אני טענתי לבדי וביקשתי מהשופט לבטל את התביעה כי האישה לא באה.
למרות שהתיק נסגר,לאחר עבר חודש וחצי האישה הגישה בקשה לביטול ההחלטה .
כל ההליכים בתיק היו תקינים והאישה ידעה על הדיונים,ממני ומהעו"ד שלה.
האם מותר להגיש בקשה לביטול החלטה לאחר חודש וחצי?
תודה.
הגשת ערעור / בקשת רשות ערעור על פי דיני משפחה
עו"ד ליאת עצמון
09/03/08
שלום לך,
מפנייתך עולה כי גרושתך הגישה לביהמ"ש לענייני משפחה תביעה להגדלת מזונות וכי ביהמ"ש ביטל את תביעתה וסגר את התיק בשל אי התייצבותה לדיון.
גרושתך יכולה להגיש ערעור על ההחלטה/פסק הדין בהתאם לכללי דיני המשפחה כל עוד לא עברו מניין הימים הקבועים לכל בחוק. על פניו נראה כי מאחר והיא לא התייצבה ליותר מדיון אחד ומאחר ועוה"ד שלה ייצג אותה בדיון, הסיכויים לכך קלושים ואף ניתן היה לחייב אותה בהוצאות שנגרמו לך עקב הצורך להתייצב לדיון אליו התובעת בעצמה לא הגיעה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!
מפנייתך עולה כי גרושתך הגישה לביהמ"ש לענייני משפחה תביעה להגדלת מזונות וכי ביהמ"ש ביטל את תביעתה וסגר את התיק בשל אי התייצבותה לדיון.
גרושתך יכולה להגיש ערעור על ההחלטה/פסק הדין בהתאם לכללי דיני המשפחה כל עוד לא עברו מניין הימים הקבועים לכל בחוק. על פניו נראה כי מאחר והיא לא התייצבה ליותר מדיון אחד ומאחר ועוה"ד שלה ייצג אותה בדיון, הסיכויים לכך קלושים ואף ניתן היה לחייב אותה בהוצאות שנגרמו לך עקב הצורך להתייצב לדיון אליו התובעת בעצמה לא הגיעה.
בכבוד רב ובברכה,
ליאת עצמון, עו"ד ומגשרת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש/ת בלבד!




