פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

שימוש בכספי הורים סיעודיים

מוריה 15/06/20
אימי התגוררה אצלי בבית כ 12 שנים עד שנפטרה לפני שנה. היה לה חדר ושרותים משלה וטיפלתי בה בהכל כולל מקלחות האכלה..לבישה..החלפה...ועוד...הייתה לה הכנסה מקצבת זיקנה ושארים ופנסיה קטנטונת וכן שכירות דירה...האם מותר לי להשתמש בכספה לצרכיי הפרטיים....הרי יש לי גם הוצאות עליה....והאם מותר היה לי לקחת כסף ממנה למשל על שכירות החדר בו הייתה גרה אצלי...היה לנו חשבון בנק משותף.....מה החוק אומר????

סעדה את אמה במשך 12 שנה; האם תוכל לגבות את הוצאותיה מהעיזבון?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מוריה שלום,




ראשית, הרשי לי להשתתף בצערך על מות אמך. שלא תדעי עוד צער. 




לשאלתך : 



1. עקרונית, הכספים שהותירה אחריך אמך, ביום פטירתה, הופכים להיות חלק מעזבונה שאמור להתחלק בין יורשיה. אינך רשאית, בלי הסכמת היורשים האחרים, "לנגוס" בכספים אלה. 



2. לגבי חשבון הבנק המשותף - אם החשבון היה גם על שמך רק  מטעמי נוחות וכל הכספים בו היו כספים של אמך, גם הם מהוים חלק מעזבונה. אם בחשבון היו גם כספים שלך, עקרונית את יכולה לטעון לבעלות על מחצית הסכום שהיה בחשבון ביום הפטירה, שאז רק החצי השני מתחלק בין היורשים. 


 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעל מסרב להגיע לדיון בבית משפט

מיכל 15/06/20
שלוםהיגשתי הסכם גירושין בהסכמה עליו בעלי חתם.
מחר יד לנו דיון בבית המשפט לעיניני משפחהוהוא מודיע לי שאין בכוונתו להגיע והוא מבקש שלום בית. אני נחושה לקבל תוקף להסכם.
מה קורה במקרה והוא לא יגיע? מה עלי לעשות?
תודה

לא ניתן לאשר הסכם בלי הסכמת כל הצדדים

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגובה

לירז 15/06/20
תובע הגיש בקשה אחרת בתמ"ש. אין שום החלטה. האם הנתבע נדרש למסור תגובה?

מה סוג הבקשה ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עמוד אחד מתוך הסכם הגירושין

שירה 14/06/20
בהסכם גירושין שנחתם וקיבל תוקף לפני כמה שנים, עמוד אחד לא נחתם בבית המשפט למרות שהוגש ביחד עם כל ההסכם.

בעמוד זה מוסדרות ומפורטות זכויות האישה מול חברת הביטוח בנושא הפנסיה עם מועד הפרישה של הגבר.

בבירור מקרי, מסתבר שזכויות האישה מופיעות במפורש בתוך הפוליסות שהתקבלו מהסוכן, אך הניירת לא הועברה ע'י הסוכן לחברת הביטוח עצמה.

האם יש פרוצדורה נוספת שצריך לעשות כדי להבטיח את זכויות האישה בפנסיה, כפי שסוכם בהסכם הגירושין?

לא החתימה היא שתבטיח את זכויות האשה אלא הערה בקרן

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפוטרופוס לדין

מירי 14/06/20
כאשר ממונה אפוטרופוס לדין בעת מחלוקת  במשפחה בנושא אפוטרופסות גוף על  אחותי  הדמנטית. מה נהוג? האם אפשר להפגש עימו?

לנו ניתנה שיחה טלפונית קצרה משך 15 דקות.
לטעמנו,לא הקדיש זמן כדי לקבל תמונה המשקפת את העובדות.
חוות הדעת שמסר מלאה ליקויים ואי בהירות.
  האם ניתן לבקש מפגש עימו לפני דיון או החלטת ביהמ"ש?   
       בתודה מראש על תגובתך.  

תגובה לדוח האפוטרופוס לדין

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מירי שלום,

הייתי מגישה מיד בקשה לביהמ"ש, לעכב את החלטתו בנוגע לדוח האפוטרופוס לדין, ב- X ימים, כדי לאפשר לך להגיב לדוח הזה, לפני שתינתן ההחלטה. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סילוק

טאובר 12/06/20
האם הגשת בקשה לסילוק תביעת פירוק שיתוף מטען שאין סמכות לבית משפט אלא לבית דין, מאפשרת לא להגיש כתב הגנה המועד? יש דיון יום אחרי מועד אחרון להגשת כתב הגנה ובית משפט לא נתן החלטה על בקשה לסילוק שכללה גם בקשה להארכת מועד להגשת כתב הגנה עד להחריב בבקשת הסילוק

בקשה לסילוק בהעדר סמכות עניינית

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

טאובר שלום,

אם לא קיבלת החלטה המעכבת את המועד להגשת כתב ההגנה, עליך להגישו במועד אחרת תסתכן במתן פס"ד נגדך.

אם עדיין יש זמן, הייתי שוקלת הגשת בקשה למתן החלטה ומזכירה בבקשה את בקשתך להארכת מועד להגשת כתב ההגנה.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צוואה בכתב

עיני 12/06/20
צוואה בכתב יד כולו כתב יד של המנוח לא דרוש עדים?

לא אך מחייב תאריך וחתימה של המוריש

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם

רענן 12/06/20
האם ניתן לפתוח הסכם מזונות שקבל תוקף פסק דין בגין עילה שיש הלכה חדשה בנידון

הכוונה להלכה בעניין מזונות במשמורת משותפת ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות

טניה 12/06/20
מה הדין הנוהג ממנו אשאב את הכלל למזונות במשמורת משותפת? והאם שאלת השתכרות ההורים משפיע על כך

פס"ד של ביהמ"ש העליון בע"מ 919/15

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גמל

גלי 12/06/20
מי יורש קופת גמל. אין כל הוראה ספציפית על כך הצוואה או המוטבים בקופה. איך סדר החלוקה כל היורשים לרבות האומה שווה השווה?

מי יורש קופת גמל

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

גלי שלום,

קופת גמל אינה חלק מהעיזבון ולכן אין מי שיורש אותה. 

אם כתובים מוטבים - הם אלה שמקבלים את הכסף, לפי הוראות המוטבים.

אם לא כתובים מוטבים - מקבלים את הכספים אלה שהוכרזו כיורשים של המנוח - על פי דין או על פי צוואה (אם המנוח השאיר צוואה). 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יורש שנפטר

משה 12/06/20
יורשת לפי דין (ולא לפי צוואה) נפטרה , יורשיה הם בן הזוג ושני ילדים .המורישה(אם היורשת הנפטרת) הלכה לעולמה בלי להותיר צוואה , האם רק הנכדים יקבלו את חלק האם או שגם בן הזוג זכאי לקבל חלק










נפטרה , השאירה אחריה בן זוג ושלושה ילדים 

מי

ע 19/06/20
מי נפטר קודם

השאלה אינה ברורה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם גירושין

רונן 12/06/20
שלום
התגרשתי בשנת 2003.בפסק הדין נכתה שכשאפרוש אצטרך לשלם לגרושה סכום חודשי קבוע.ביום אני לפני פרישה ושוב חוזר הניגון של עורך הדין שלה המנסה לסחוט עוד בתואנה שלא הועברו לו מסמכים ועוד.[התיק חלוט] והכל נחתם לאחר דוח אקטואר.אני רואה בכל המהלך הזה הטרדה וגרימת עוגמת נפש.
מה עלי לעשות?

השאלה אינה ברורה ולא ברור אילו מסמכים נדרשים ממך

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בעניין הצמדת מדד

רחל 12/06/20
אם כתוב שהמזונות צמודים למדד שיתעדכן פעם בשלושה חודשים מבלי שהאב יהיה מחוייב בהפרשי הצמדה רטרואקטיביים בין עדכון אחד למשנהומה ההשלכה המעשית של זה?
האם יש חודש אחד שיש עליה ובחודשיים שאחכ זה נשאר עם התוספת שעלתה או שבחודשיים האלו זה יורד לסכום המקורי?

הצמדת מזונות למדד

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

רחל שלום,

הצמדת מזונות מחושבת כך שמדי שלושה חודשים, בודקים את הפרשי ההצמדה 3 חודשים אחורה, מעלים את הסכום בהתאם וב- 3 החודשים הבאים משלמים סכום קבוע וחוזר חלילה. 

דוגמא : אם בינואר המזונות עומדים על 100 ש"ח, זה הסכום שמשולם בינואר, פברואר ומרץ. 
בתחילת אפריל בודקים מה היתה עליית המדד בין ינואר לאפריל. למשל 10%. 

לכן, בחודשים אפריל, מאי ויוני משלמים 110 ש"ח. 

בתחילת יולי בודקים שוב וכן הלאה, מדי 3 חודשים. 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת חלק מדירה

ליאת 10/06/20
לי ולאחי יש דירה בירושה. אנחנו לא מסתדרים ולא מצליחים להגיע להסכמה בקשר למחיר הדירה
הוא לא מעוניין לקחת שמאי.
האם אוכל למכור את החלק שלי בדירה ללא הסכמתו.
תודה ליאת

מכירת דירה ללא הסכמת השותף

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

ליאת שלום,

עקרונית אין מניעה ששותף במקרקעין, ימכור את חלקו במקרקעין, ללא הסכמת השותף האחר, אולם בד"כ קשה מאוד למצוא קונה, שירצה לקנות רק חלק מהזכויות.

אם יעמוד אחיך בסירובו למכור ולא תמציא קונה שירכוש רק את חלקך, יהא עליך להגיש לביהמ"ש תביעה לפירוק שיתוף בדירה, שאז אם לא תהיה הסכמה למכירה, ימנה ביהמ"ש כונס נכסים לצורך מכירתה. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בית אבות לקשיש

מאשה 10/06/20
שלום רב,

אחד האחים דורש להכניס את אבא- (קשיש סיעודי) לבית אבות. אח אחר מסרב. משרד הבריאות לא נותן קוד ללא בדיקת מסמכים של שני האחים. כיצד ניתן לפעול ללא האח המסרב. האם ניתן לפעול בלעדיו? יש דרך לחייב אותו?

הכנסת הורה לבית אבות

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מאשה שלום,

לא ניתן לכפות על האח להמציא את המסמכים, אלא באמצעות בימ"ש, אולם הייתי בודקת, מול משרד הבריאות, האם ניתן בכל זאת לתת קוד, כאשר האח שמסרב להמציא את המידע, יחוייב בסכום המקסימלי, עבור חלקו בתשלום לבית האבות. 

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הארכת מועד להגשת ערעור על פסק דין

אבנר 10/06/20
הגשתי תביעה לבית הדין לענייני משפחה בירושלים, והפסדתי.
בפסק-הדין השופט כתב שיש לי 30 יום להגיש ערעור.
אני רוצה לבקש מבית-המשפט שיאריך לי את התקופה שבה אני יכול להגיש ערעור.
השאלה שלי היא טכנית- למי אני מגיש את הבקשה?
האם לבית הדין לענייני משפחה שנתן את פסק הדין, או לבית-המשפט המחוזי בירושלים?

הארכת מועד להגשת ערעור

עוד 19/06/20
בקשה להארכת מועד תוגש לבית המשפט של הערעור, טרם חלוף המועד הקבוע להגשתו. ככלל לא תינתן הארכת מועד להגשת ערעור, אלא מטעמים מיוחדים שנקבעו בפסיקה.

למחוזי

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושה

רונה 10/06/20

באמצעה שנות התשעים אבא היה בגיל 66 והתגרש מאמא שהיתה גם 66 והתחתן עם מישהי בת 37. אמא נשארה באותו משק בית ומצבה הבריאותי התדרדר ונפטרה לאחר הגרושים בחמש שנים. אבא נפטר לאחרונה ונשארה האשה השנייה באותו בית. השאלה : האם אמא יורשת על פי דין אזרחי ובמיוחד לגבי הבית ?

מי היורשים של אמך ומי היורשים של אביך ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושה

חוסן 25/06/20
היורשים של אמא: אני, האחים והאחיות
היורשים של אבא: גם אנחנו הבנים והבנות ובנוסף: האשה השניה שלו וגם הבת מהנישואים האחרונים.

הסדרי ראייה של טלפון

דבורה 10/06/20


האב מתקשר לילדים בוידיאו לא תמיד זמינה לנייד לענות לו עסוקה מאוד עם הילדים. האם חייבת לחזור או להיות תמיד עם הנייד שהוא מתקשר. יש הסדרי ראייה של טלפון. בקטשי מגיע לקחת אותם.

שיחות טלפון ואי קיום הסדרי הראיה בפועל

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

דבורה שלום,

לא ניתן לחפות על אי קיום הסדרי הראיה, באמצעות שיחות טלפון בלבד. 

אם ההפרה שיטתית וקבועה, הייתי שוקלת פניה לביהמ"ש, בתביעה לאכיפה / סנקציה / הגדלת מזונות. 

עם זאת, כיוון שלילדים חשוב קשר עם שני הוריהם, רצוי כמובן לאפשר להם לפחות לדבר עם אביהם (זה לא אומר שאת צריכה להיות צמודה לטלפון 24/7), ולו מתוך ראיית טובתם הרגשית וללא קשר להליך האכיפה, שאת יכולה לנקוט נגד האב. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבהות

רותם 09/06/20
שלום,

אני היתי נשואי לפני 10 שנים לא היתי בטוח שהילד שלי לאחר שהתגרשנו נקבעו לי מזונות אבל לצערי לא רציתי קשר עם הילד והמשכתי לשלם מזונות לאחרמכמה שנים כשחשבתי לחדש את הקשר גרושתי לא היתה מעוניינת בכך.



האם במצב זה אוכל להגיש בקשה לאבהות למרות שזה ישאיר את הילד ממזר במידה והוא לא שלי או לחילופין האם אוכל להוריד בסכום המזונות עקב המצב שאני כלל לא בקשר עם הילד

האם הילד שנולד לאשתי הוא הילד שלי ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

רותם שלום,

צר לי מאוד לקרוא על המצב אליו נקלעת ואליו נקלע הילד, שלא באשמתו, ללא ספק וגם לא הבנתי משאלתך מה היחס שלך לילד והאם היית רוצה לחדש קשר איתו.  

מהנימוק שציינת - חשש ממזרות, ביהמ"ש לא ייתן צו המאפשר לך לבצע בדיקת אבהות. ידוע לי על הורים שמבצעים בדיקות אבהות, שנשלחות למעבדות בחו"ל, אולם הדבר אינו מוכר במדינת ישראל. 

לשאלתך בעניין המזונות - העובדה שאתה בחרת לנתק קשר מהילד, ללא ספק לא תהווה עילה להפחתת המזונות. 

כיוון שמדובר בסוגיה מאוד סבוכה, אני מאוד ממליצה לך לפנות לעו"ד מנוסה בתחום דיני משפחה ולברר איתו כל את האופציות העומדות בפניך. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קללות במייל

יוסי 09/06/20
שלום לכולםלפני כשבוע שלחתי מייל לגרושתי עם בקשה לראות את הילדים. בתגובה היא התגרתה בה וטענה שאני בכלל לא אבא ולא הורה.
הדבר חרה לי מאוד וקיללתי אותה מתוך כאב. העניינים קצת הסלימו כאשר שנינו קיללנו אחד את השניה עד לרמות מאוד נמוכות (פעם ראשונה ואחרונה שלי במצב הזה). לא היו איומים.

האם עצם הקללות וההעלבות במייל יכולים לתת לה קייס טוב לתביעה? ואם כן אז בגין מה?

שאלה נוספת ברשותכם, יש לי הסכם גירושין עם תוקף של פסק דין. ישנם הסדרי ראייה שהתחייבתי להם אך כרגע אינני יכול לקיימם.
בהסכם הגירושין לא נכתב כי עלי לשלם קנס במידה ואינני מגיע להסדרי ראייה.
למרות שאין קנס בהסכם גירושין על הפרת הסדרי ראייה, האם יש לה קייס לתביעה? 

ישנו שינוי נסיבות מהותי שלא צפיתי אותו קודם
ולמרות הכל אינני מתכוון לפנות לבית המשפט מכיוון שלדעתי יש שם נטייה לכיוון מגדר מסויים.
תודה מראש לעונים

שינוי הסדרי ראיה עקב שינוי נסיבות

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

יוסי שלום,

קללות אינן עילה להגשת תביעה, מה עוד שבמקרה שלך אתה טוען שהקללות היו הדדיות. 

לגבי אי קיום הסדרי הראיה - כל עוד לא תקיימם, לאם עילה להגיש תביעה נגדך, לאכיפת הסדרי הראיה / סנקציה בגין אי קיום המפגשים / הגדלת מזונות וכד'.

אם חל שינוי נסיבות ויש נימוק טוב בגינו אינך יכול לקיים את הסדרי הראיה שנקבעו, מומלץ מאוד שתפנה לביהמ"ש בתביעה לשינוי. אם אינך סומך על עוה"ד שייצג אותך בהליך הקודם - נסה לפנות לעו"ד אחר, מנוסה והגון, שיסייע לך. 
הסדרי הראיה לא ישתנו מעצמם, וכל עוד אינם משתנים ואינך עומד בהם - אתה בהפרה שעלולה לגרור הליכים נגדך. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסדרי ראיה

לילך 09/06/20
היי..אני גרושה +4. העו"ד שהיה לי בזמן הגירושים בדיעבד מסתבר שלא היתה לטובתי. בקשתי ממנה לרשום סעיף בהסכם שאם לא יגיע האב לקחת את הילדים יחוייב בסכום מסויים..וזה רק בגלל שאני מכירה אותו וידעתי שיזלזל בהסדרי הראיה..אבל העוד אמרה שזה מיותר.

אז היום..אחרי שיש הסכם הגרוש לא מגיע לקחת את הילדים לא באמצע שבוע ולא בסוף שבוע. לפעמים הוא ממש בדרך לאסוף אותם..הם מתארגנים אבל איכשהו יוצא שהוא מבטל ברגע האחרון.

איך אני יכולה לאכוף זאת ?

האם לגשת להוצאה לפועל ?

האם לבית משפט ?

מה עליי לעשות ?

תודה

לאכוף באמצעות הגשת תביעה מתאימה לביהמ"ש

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סמכות

חני 09/06/20
הוגשה תביעה לישוב סכסוך בבית משפט לענייני משפחה . הנתבע שלח הודעה מתחמקת שאינו יכול להגיע.  הוגשהתביעה. האם בשלב זההנתבע יכול לבקש סילוק על הסף מחוסר סמכות? ולטוען סמכותביד"ר. או היה צריך לטעון בשלב ישוב סכסוךנ

צריך לטעון בשלב של הגשת התביעה ולא ישוב סכסוך

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלה"מ

תלה"מ 09/06/20
מזה תלה"מ ומה זה שונה מתמ"ש

שמות תיקים בביהמ"ש לעניני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 22/06/20

שלום רב,

לאחר שהחל ההליך שי ישוב סכסוך, לפי החוק להסדר התדיינויות, נקבע כי תביעות שמוגשות בעקבות הליך זה, הן "תביעות לאחר הסדר התדיינויות" = תלה"מ, ואילו תיקי משפחה אחרים הם תמ"ש. 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סדר דין מקוצר במשפחה

חיל 08/06/20
פינוי וסילוק יד של יורש - בסדר דין מקוצר :
הסגת גבול

השאלה נשאלה ונענתה למטה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 09/06/20

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אמא שלי יכולה לתבוע את הגרוש ואיך?

אלינה 08/06/20
שלום רב,
אנחנו בתיק משמורת מורכב וקשה כבר 6.5 שנים ללא אופק. אמא שלי , בתחילת התיק הייתה אישה בריאה ועזרה לי מאד עם הבת, שהייתה תינוקת בת יום אז. היא לקחה על עצמה את כל הסדרי הראיה הבלתי ישימים, כמו להוציא את הילדה בשעה 15:45 ולאספה בשעה 19.30 מתחת לבית. הגרוש שונא אותה ולא מעריך איך היא עוזרת בגידול הבת, ללא סוף מגיש תלונות שווא נגדה ואף צו הרחקה, כשלא עשתה דבר ויש הוכחה. נכון להיום, אמי היא חולה מאד ולא יכולה יותר לעזור לי עם הבת. הגרוש ממשיך להתעלל גם בה ומכפיש אותה בכל מקום למרות שכבר 3 שנים לא ראה אותה. הגיעו המים עד נפש והיא רוצה לתבוע את הגרוש על נזיקין- כמו תלונות במשטרה, כמו צו הרחקה, כמו הכפשות. האם זה תביעת נזיקין? או תביעה אחרת בבימ"ש לענייני משפחה? תודה. 

הגשת תביעה נגד החתן לשעבר

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 09/06/20

אלינה שלום,

אם קיימת עילת תביעה, ניתן לתבוע.
אם למשל יש לאמך הוכחות על "לשון הרע" או על כך שהגיש נגדה תלונות שווא (למשל אם התלונות נסגרו בגין "העדר אשמה" וכד') יתכן שקיימת עילה. 
כדי לתת תשובה מדוייקת, היא יכולה לפנות לייעוץ אצל לעו"ד שעוסק בתחום ולברר את המצב המשפטי. 


מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן