סיכומי שיעור
מהם סיכומי שיעור?
סיכומי שיעור בדיוק כפי שהם "נשמעים" הם סיכומי ההרצאה של יום מסוים.
מהם סיכומי שיעור טובים?
סיכומי שיעור טובים הם סיכומים שגם אם קוראים אותם אחרי תקופה מסוימת הם מובנים, קריאים ומחזירים את הליך המחשבה לאחור, כלומר ליום בו הייתה ההרצאה.
סיכומי שיעור טובים הם סיכומים שיש בהם את כל החומר עליו דיבר המרצה בהרצאתו, הם כוללים את ההערות המשניות, החומר החשוב והעיקרי, שרטוטים וגרפים במידה והיו כאלה וכל דבר אחר שניתן להוסיף על מנת שהסיכום יהיה ברור יותר.
הדבר הכי חשוב בסיכום שיעור הוא לא האורך שלו אלא התוכן.
כיצד הכי טוב לסכם את השיעור?
סיכומי השיעור משתנים בהתאם למרצה בקורס, לאופי המרצה ולמהלך הקורס.
ישנם קורסים בהם השיעורים חולפים מהר היות והחומר מעניין והמרצה מסביר הכל בפירוט רב, כל מה שנשאר לעשות בשיעור כזה הוא לכתוב את מה שהמרצה אומר בצורה מסכמת וטובה, לא חייבים לכתוב הכל מספר פעמים.
יש לשים לב לדברים הקטנים הם בד"כ החשובים ביותר.
ישנם מרצים אחרים שנוהגים להעביר את השיעור בצורת דיבור מהיר ועם שרטוטים על הלוח, יש להיות ערניים מאוד בשיעורים אלו על מנת להוציא מהם סיכומי שיעור, היות ויש קושי רב בד"כ בלסכם אותם תוך כדי השיעור.
במקרים אלו עדיף לכתוב את כל מה שהמרצה אומר ולהשתדל לשרטט את כל השרטוטים באותו הסדר בו הוסברו בתוך השיעור.
מרצים אחרים נוהגים להכין מצגת מראש איתה הם עובדים במהלך השיעור, עצה טובה היא לבקש מהמרצה את המצגת טרם התחלת השיעור, על מנת להוסיף עליה.
סיכומי שיעור אלו הם בד"כ המסודרים יותר, היות ורוב החומר כבר נמצא במצגת, אבל יש לשים לב שהמצגות בד"כ מצומצמות עד מאוד לכן יש לכתוב עליהן ולהרחיבן.
חשוב להדגיש דברים חשובים תוך כדי הכתיבה, דברים אלו עוזרים להיזכר מאוחר יותר במהלך השיעור.
כמו כן, הדגשות צריכות שיהיו זהות בכל הסיכומים. הסיבה לכך היא ברגע שמאגדים את כל סיכומי השיעור למחברת בחינה קל יותר להתמצא בהם, לדוגמה כותרות בצבע תכלת ומאמרים בצבע צהוב.
ממי כדאי לקחת סיכומי שיעור?
סיכומי שיעור צריכים לדעת ממי לקחת, יש סטודנטים שונים המסכמים בצורות שונות. העדיפות היא לקחת את סיכומי השיעור מהסטודנט שבטוח כתב את כל הדברים ולא פספס שום דבר, כמו כן צורת הסיכום שלו ברורה וקריאה.
עניין נוסף שיש לשים לב אליו הוא צורת הכתיבה, ישנם סטודנטים שמסכמים את השיעור באמת כסיכום ואז ישנו קושי בהבנת החומר לאחר מכן. העדיפות הטובה ביותר היא סיכומי שיעור מובנים הכוללים את כל החומר שנלמד בשיעור והנלקחים ממישהו שאפשר לסמוך עליו.
שימוש בסיכומי שיעור ישנים
כשמשתמשים בסיכומי שיעור ישנים, כלומר של שנים קודמות או סמסטרים קודמים, יש לעבור עליהם בקפידה. יש לשים לב לתוכן הסיכומים ולמהלך השיעורים של אותו המרצה אליו משתייכים הסיכומים.
מרצים שונים מלמדים את הקורס בצורה שונה ועם מערכי שיעור שונים. לא ניתן להשתמש במחברות אם הן שונות, לא בשל טיבן, אלא בגלל המרצה והבחינה הסופית.
לעיתים מרצים נוהגים לחזור על חומרים מסוימים בצורה שונה בקורסים זהים ולהדגיש נקודות שונות ולא נקודות שהודגשו קודם לכן. יש לשים לב לדברים חדשים שהמרצה מוסיף או גורע לחלופין מהרצאתו, היות ותהיה לכך חשיבות לקראת המבחן ובלמידה למבחן.
* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!