0

שאלות היום

0

תשובות השבוע

0

סה”כ תשובות באתר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת דואר ישראל בטענה לגביית עמלת שירות ביתר

23/10/11 | מאת: יצחק דנון | 829
בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת דואר ישראל בטענה לגביית עמלת שירות ביתר

למחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית כנגד חברת דואר ישראל אשר באה בנעליה של רשות הדואר בטענה לגביית עמלת שירות גבוהה מזו הקבועה בתקנות הדואר בגין ביצוע בדיקת משכון על רכב. 

בתביעה נאמר כי עמלת השירות המקסימאלית אותה רשאית הנתבעת לגבות עבור שירות זה על פי תקנות הדואר הינה 10.90 ש"ח ואולם בפועל גובה הנתבעת עמלת שירות מופקעת של 71 ש"ח המותירה למעשה בידיה רווח אסור של כ-60 ש"ח לכל פעולה כזו, תוך ניצול המונופול שלה בשוק העברות בעלות הרכב בישראל. 

לדברי התובעת, ליאורה לבנשטיין, דבר ידוע הוא שבבואם של מוכר וקונה להתקשר בעסקה למכירת רכב, מעוניינים שני הצדדים מטבע נסיבות העסקה להשלימה במהירות במועד התייצבותם בבנק הדואר. 

הנתבעת, מאשימה התובעת, מנצלת את מצוקתם של הצדדים לעסקה המעוניינים להשלימה במהירות לאחר שהשקיעו זמן וכסף לשם ביצועה, על מנת לאלצם לשלם מחיר מופקע של 81 ש"ח בעבור שירות אותו היא ממליצה להם ובצדק לקבל, ואשר ניתן היה לקבלו באמצעות האינטרנט בעלות סמלית של 10 ש"ח. 

לטענת התובעת, מדובר בגביית עמלת שירות בלתי הוגנת ובשיעור גבוה מהמותר העולה לאין שיעור בהיקפים של מאות אחוזים על העלות המקובלת של שירותים מסוג זה- לרבות על העלות הנגבית בגין שירותים אחרים דומים אותם מספקת הנתבעת בהם קיים שוק תחרותי וזמין כמו למשל: שירות הוצאת נסח טאבו מרשם המקרקעין או שירות הוצאת נסח חברה אצל רשם החברות, וכל זאת תוך  שימוש לרעה בכוחה ובמעמדה כמונופול בשוק העברות בעלות הרכב בישראל ותוך ניצול מצוקתם של אותם הלקוחות המבקשים לצרוך את השירות. 

בתביעה נאמר עוד כי חברת דואר ישראל מוסיפה חטא על פשע בכך שבאופן ציני היא "מעניקה" לצורכי השירות "כרטיס הנחה" מוגבל בזמן כמקובל אצל חברי מועדונים לרכישת דלק מחברת "דלק" ו/או הנחה ברשת החנויות "מנטה" שבבעלות "דלק", אשר תנאי מימושם מותנים ברכישות מחברת "דלק" בלבד ומהווים על פניו מבצע שיווקי של "דלק" על ידי חברת דואר ישראל, אשר לא מן הנמנע שאף כתוצאה ממבצע זה משלשלת דואר ישראל לכיסה כספים נוספים. 

התובעת טוענת כי חברת דואר ישראל אינה יכולה להחליט על דעת עצמה לגבות עמלה בלתי חוקית ומופקעת ול"התקזז" לאחר מכן עם הציבור באמצעות מתן "כרטיסי הנחה" מפוקפקים אשר כל ייעודם הינו קידום מכירות לחברת "דלק", כאשר קיים רושם לפיו מאחורי העסקה עומדים אינטרסים כלכליים בלתי לגיטימיים של דואר ישראל. 

"מדובר בהתנהלות בלתי חוקית, בלתי סבירה ובלתי הוגנת" טוענת התובעת ומבקשת מביהמ"ש לחייב את חברת דואר ישראל להשיב לחברי הקבוצה המיוצגת את הסכומים אשר נגבו מהם ביתר ושלא כדין ולהורות לה לחדול מגביית עמלת שירות מופקעת זו. 

טרם נתקבלה תגובתה של חברת דואר ישראל.

* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן