0

שאלות היום

0

תשובות השבוע

0

סה”כ תשובות באתר

בקשה לאישור ייצוגית כנגד פלאפון בטענה להפרת הוראות התקנות לביטול עסקה

08/02/11 | מאת: יצחק דנון | 1,054
בקשה לאישור ייצוגית כנגד פלאפון בטענה להפרת הוראות התקנות לביטול עסקה

חברת פלאפון מפרה במודע את הוראות התקנות לביטול עיסקה שנכנסו לתוקף לפני כחודשיים והקובעות במפורש כי הצרכן זכאי לבטל את העיסקה בתוך פרק הזמן של שבועיים.

כך טוען שגיא לוי ממצפה הילה בבקשתו מביהמ"ש המחוזי בת"א לאשר את תביעתו כנגד פלאפון כייצוגית בהיקף מוערך של כ-11 מיליון ש"ח. לטענתו,פלאפון שעתרה לבג"ץ ביחד עם סלקום כנגד משרד התמ"ת לביטול התקנות, בחרה במודע להתעלם מהתקנות בכך שהיא אינה מאפשרת ללקוחותיה לבטל את העיסקה ולקבל כספם חזרה, מקום בו ביקשו להשיב מכשיר סלולרי שרכשו ממנה, אפילו עשו בו שימוש.

עוד טוען התובע, כי פלאפון מתנה את ביטול העיסקה בתשלום קנס ועל ביהמ"ש לחייב את החברה לכבד את הוראות החוק, כמו גם לפצות את לקוחותיה להם לא איפשרה לבטל את העיסקה בהתאם לדין בגין הפגיעה באוטונומיה של הרצון והרגשות השליליים הנלווים לפגיעה בחופש הבחירה ודחיית האפשרות לביטול העיסקה בהתאם להוראות החוק, ובנוסף לחייבה להשיב ללקוחותיה את כספם בגין עלות המכשיר והתוכנית.

התובע מעריך את מספרם של הלקוחות ב-3000 אנשים וטוען כי לו ידעו הלקוחות כי פלאפון לא תהיה מוכנה לבטל את העיסקה, לא היו רוכשים את המכשיר והתוכנית מידי החברה.

"יש בהגשת תביעה ייצוגית זו בכדי לתרום תרומה משמעותית להרתעה של פלאפון ומעוולים כדוגמתה מלפגוע בצורה חמורה בציבור במקרים כדוגמת המקרה נשוא התביעה. הצורך בהרתעה מתחזק לאור החשיבות שבמניעת התופעה הנפוצה למרבה הצער של הפקת רווחים שלא כדין על ידי חברות ענק במשק הישראלי כדוגמת פלאפון תוך שהן מנצלות את אדישותו הרציונאלית של הצרכן הקטן אשר במרבית המקרים כלל אינו מודע לזכויותיו ו\או נעדר את הכלים המשפטיים לממשן" נאמר בכתב התביעה.

טרם נתקבלה תגובתה של פלאפון.

* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן